آیا خودروسازان خارجی به بازار ایران بازخواهند گشت؟

0 1,661

دهه ۹۰ را می‌توان یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها برای صنعت خودروسازی کشورمان دانست. در این دهه دوبار صنعت خودروسازی کشورمان با اعمال تحریم‌ها زمین خورد و مجددا برخواست. حالا با روی کار آمدن دولت بایدن و امید برای برداشته شدن تحریم‌ها زمزمه‌هایی در خصوص بازگشت خودروسازان خارجی به بازار تشنه کشورمان شنیده می‌شود.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

بازگشت خودروسازان خارجی به کشورمان نه تنها برای مصرف‌کنندگان ایرانی منفعت خواهد داشت که سود فراوانی نیز عاید جیب تولیدکنندگان خارجی خواهد کرد. واقعیت این است که بازار کشور ما به شدت تشنه بوده و تنوع محصولات به خصوص محصولات باکیفیت در آن بسیار کم است.

شایعاتی در خصوص مذاکرات پنهان و پیدا بین خودروسازان خارجی و طرف‌های ایرانی شنیده می‌شود. خودروسازانی که در صف اول آن‌ها چینی‌ها ایستاده‌اند. هرچند نمی‌توان تولیدکنندگان اروپایی را نیز نادیده گرفت.

نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

برنامه احتمالی برای بازگشت خودروسازان خارجی چه خواهد بود؟

این‌بار اما شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است و به نظر می‌رسد که خودروسازان خارجی برای بازگشت به بازار کشورمان با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.

در این شرایط که هنوز اقتصاد به ثبات نسبی نرسیده است احتمالا بهترین انتخاب برای خودروسازان خارجی مونتاژ محصولاتشان در بازار کشورمان است. تجربه تلخ تحریم صنعت خودروسازی کشورمان در سال ۹۷ به فعالان خارجی صنعت خودروسازی نشان داد که سرمایه‌گذاری در ابتدای امر انتخاب منطقی‌ای نیست. البته در صورت تداوم ثبات و کم شدن ناامنی‌های اقتصادی قطعا گام بعدی، ورود سرمایه و احداث کارخانه‌های خودروسازی در کشورمان است.

جالب است بدانید این برنامه پیش از این نیز در کشورهای دیگری همچون ترکیه و چین نیز اجرایی شده است و اتفاقا نتایج خیلی خوبی نیز دربرداشته است.

در زمانی که آمریکا از برجام خارج شد شرکای خارجی صنعت خودروسازی کشورمان با واهمه از تنبیه آمریکایی‌ها ترجیح دادند قرارداد شراکت خود با طرف ایرانی را یک‌طرفه فسخ کنند. امید می‌رود این‌بار خودروسازان کشورمان بتوانند سازوکاری را بیندیشند که مطابق با آن طرف‌های خارجی بنا به هر دلیلی نتوانند بی‌اعتنا به عهد و تعهدهایشان بازار ایران را ترک کنند.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.