اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

علل استارت نخوردن ماشین و نحوه برطرف‌ کردن آن

اکثر رانندگان حداقل برای یک‌بار با مشکل استارت نخوردن خودرو مواجه شده‌اند. استارت نخوردن ماشین عوامل متعددی دارد. این مشکل معمولاً در فصول سرد سال بیشتر نمایان می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا علت استارت نخوردن ماشین ، پیدا کردن مشکل و رفع آن را برای شما موردبررسی قرار دهیم.

البته این نکته را در نظر داشته باشید استارت نخوردن خودرو با استارت خوردن ولی روشن نشدن خودرو تفاوت دارد. پس روشن نشدن خودرو را با استارت نخوردن اشتباه نگیرید. ممکن است روشن نشدن خودرو دلایلی داشته باشد که هیچ ربطی به استارت نخوردن آن نداشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، این نکته را مدنظر قرار دهید.

عوامل استارت نخوردن ماشین

باطری، استارت، دینام و سوئیچ چهار علت استارت نخوردن ماشین هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • باطری

زمانی که خودرو استارت نمی‌خورد، اولین چیزی که در خودرو به ذهن راننده می‌رسد باطری است. باطری‌ جزء قطعات مصرفی خودرو است و مثل خیلی دیگر از قطعات تاریخ مصرف دارد. معمولاً طول عمر باطری دو سال است. البته موارد متعددی ازجمله نحوه عملکرد دینام در طول عمر باطری تأثیرگذار هستند.

دقت کنید درصورتی‌که باطری خراب باشد خودرو روشن نمی‌شود. اما به‌هیچ‌عنوان خودسرانه اقدام به تعویض باطری نکنید. ابتدا به تعمیرگاه مراجعه کنید تا تعمیرکار عیب موردنظر را بررسی کند و اگر از باطری بود، سپس آن را عوض کنید.

حتما بخوانید: علل برق دزدی ماشین؛ چطور بفهمیم برق دزدی از کجاست؟

  • استارت

استارت یکی از قطعات به‌کاررفته و مهم‌ترین قطعه در خودرو برای روشن شدن ماشین است. استارت از اجزای مختلفی تشکیل‌شده است که با هماهنگی یکدیگر، دنده فلایویل (FlyWheel) خودرو را درگیر کرده و آوانس جرقه را از طریق سنسور میل‌لنگ به کامپیوتر گزارش می‌دهد. زغال استارت، اتوماتیک، آرمیچر، چرخ‌دنده، دوشاخه، بوش و یک پوسته بیرونی اجزای تشکیل‌دهنده استارت هستند. زمانی که راننده اقدام به استارت زدن می‌کند، برق از طریق باطری به سر استارت می‌رسد. زغال برق را به آرمیچر رسانده، آرمیچر چرخ‌دنده را می‌چرخاند و خودرو روشن می‌شود. اگر استارت شما خراب باشد، این فرآیند برق‌رسانی مختل می‌شود. بنابراین همین مشکل علت استارت نخوردن ماشین شما است.

برای مشاهده در سایز بزرگ بر روی عکس کلیک کنید
  • دینام

شاید برای شما این سؤال به‌‌وجود بیاید که دینام خودرو چه ارتباطی با استارت خوردن ماشین دارد؟ دینام عملیات شارژ باطری را انجام می‌دهد. اگر دینام باطری را شارژ نکند یا اختلالی در روند شارژ آن پیش بیاید، باطری دشارژ یا به‌اصطلاح خالی می‌شود. خالی شدن باطری علت استارت نخوردن ماشین است و از قضا یکی از رایج‌ترین دلایل این مورد به حساب می‌رود.

اجزاء دینام را زغال، آفتامات، آرمیچر، بالشتک، دیود، بلبرینگ و پوسته تشکیل می‌دهند. این اجزاء کنار یکدیگر عملیات شارژ باطری را انجام می‌دهند. اگر یکی از این قطعات به‌خوبی عمل نکند در شارژ شدن باطری اختلال ایجاد می‌شود.

  • سوئیچ

برای استارت زدن نیاز به سوئیچ است. مجموعه سوئیچ از یک مغزی سوئیچ و چند رشته سیم‌ تشکیل شده‌است. مغزی سوئیچ سه حالت بسته یا خاموش، سوئیچ باز و استارت زدن را شامل می‌شود. عملکرد سوئیچ در حالت بسته مشخص است و هیچ عمل خاصی صورت نمی‌گیرد. در حالت سوئیچ باز برق به پشت صفحه کیلومتر و برخی از قطعات و اجزا موتور می‌رسد. آخرین مرحله استارت زدن است که مثبت ۱۲ ولت از سوئیچ، تنها به اتوماتیک استارت می‌رسد و خودرو استارت می‌خورد. اگر سوئیچ، مغزی سوئیچ یا سیم‌کشی ایراد داشته باشد خودرو روشن نمی‌شود.

دلایل استارت نخوردن ماشین

همان‌طور که گفته شد، چهار عامل اصلی استارت نخوردن خودرو باطری، استارت، دینام و سوئیچ هستند. این قطعات مکمل یکدیگر بوده و در صورت خرابی یکی از آن‌ها به سایر قطعات آسیب می‌رسد. اما شاید تشخیص مشکل و فهمیدن اینکه علت استارت نخوردن ماشین به‌خاطر کدام یک از این قطعات است کار چالش‌برانگیزی به‌نظر برسد. به همین خاطر ما در ادامه نکات مهمی را در این مورد برای شما بازگو می‌کنیم که با مطالعه آن‌ها اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید کرد.

۱. اگر بعد از باز کردن سوئیچ هیچ علامتی مشاهده نمی‌شود

اگر سوئیچ خودرو را باز کردید و هیچ علائمی پشت صفحه کیلومتر نبود، قبل از هر چیز فیوزها را چک کنید. اگر از سالم بودن فیوزها مطمئن شدید به سراغ سوئیچ و مغزی سوئیچ بروید. سیم‌کشی سوئیچ و سوکت‌ها را بررسی کنید. در شرایط سالم بودن مسیر سیم‌کشی و مغزی سوئیچ، تنها گزینه باطری باقی می‌ماند. آخرین کاری که در این مرحله باید انجام شود تست باطری است. به‌احتمال فراوان در این حالت مدار باطری قطع‌شده است. اگر برای تست باطری به هیچ ابزاری دسترسی ندارید، با یک ‌تکه سیم می‌توانید قطب‌های باطری را به‌صورت لحظه‌ای به یکدیگر متصل کنید. یکی از قطب‌ها باید جرقه قوی داشته باشد، در غیر این‌ صورت باطری خراب بوده و باید تعویض گردد.

۲. اگر سوئیچ برق متصل باشد اما ماشین استارت نخورد

اگر در شرایط سوئیچ باز، برق پشت صفحه کیلومتر باشد و هنگام استارت زدن برق قطع شود و خودرو استارت نخورد این یعنی به احتمال خیلی زیاد باطری ضعیف شده است. در این ‌صورت باطری باید شارژ شده و یا در صورت نیاز تعویض گردد. اما اگر صرفاً باتری خودروی شما ضعیف شده باشد یا به اصطلاح خوابیده باشد، معمولاً در چنین شرایطی با هل دادن یا باطری به باطری کردن با یک خودروی دیگر، می‌توانید ماشینتان را روشن کنید. در نظر داشته باشید که حتی‌الامکان خودروهای خانواده ایران‌خودرو را هل ندهید. این خودروها دارای تسمه تایم بوده و در صورت پاره شدن تسمه تایم به موتور خودرو آسیب می‌رسد که هزینه زیادی را در برمی‌گیرد.

بعد از روشن کردن ماشین، حداقل باید یک ساعت ماشین روشن باشد تا دینام با شارژ کردن، باطری را شارژ کند.

۳. اگر بعد از استارت زدن هیچ اتفاقی نیفتاده و خودرو روشن نمی‌شود

اگر بعد از استارت زدن هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خودرو استارت نمی‌خورد، برای پیدا کردن علت استارت نخوردن ماشین باید ابتدا به سراغ مغزی سوئیچ، سپس مسیر سیم‌کشی سوئیچ تا استارت بروید و درنهایت خود استارت را بررسی کنید. اگر سوئیچ و سیم‌کشی سالم بود، زغال استارت تمام‌شده یا آرمیچر سوخته است. در این شرایط نیز می‌توانید به کمک هل دادن اقدام به روشن کردن ماشین کنید.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

۴. اگر خودرو با تأخیر استارت بخورد و دیرتر از حد معمول روشن شود

در بسیاری از موارد، زمانی که خودرو ضعیف استارت می‌خورد و دیر روشن می‌شود، عموم مردم فکر می‌کنند که باطری معیوب شده و اقدام به تعویض باطری می‌کنند اما بازهم مشکل برطرف نمی‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در چنین حالتی پیش می‌آید ایجاد خرابی در قسمت بوش استارت است. در همچین حالتی باید استارت خودرو تعمیر شده و بوش‌های آن تعویض گردد.

۵. اگر در حین استارت زدن صدای غیرمعمولی شنیده شود

هنگام استارت زدن اگر صدای تق‌تق شنیدید مستقیماً سراغ استارت بروید. چراکه در چنین مواردی اغلب اتوماتیک استارت ضعیف یا خراب‌شده است. برای تست کردن ضعیف بودن اتوماتیک ‌می‌توانید از یک تکه سیم استفاده کنید. یک سر سیم را به قطب مثبت باطری و سر دیگر سیم را به سوکت اتوماتیک وصل کنید. اگر استارت به‌خوبی عمل کند و خودرو روشن شود یعنی اتوماتیک ضعیف شده است. اگر مشکل خیلی جدی نباشد، این مورد با نصب یک رله برای اتوماتیک استارت برطرف می‌شود. رله قطعه‌ای ساده است که برق اتوماتیک را تقویت کرده و به نوعی ضعف و اختلال عملکرد آن را از این طریق پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر با استفاده از سیم هم استارت عمل نکند، باید اتوماتیک تعویض گردد تا ایراد رفع شود.

حتما بخوانید: آشنایی با سیستم برق خودرو و اجزای آن

۶. اگر هنگام استارت زدن صدای قیژ به گوش برسد

استارت نخوردن خودرو می‌تواند از خراب شدن چرخ‌دنده‌ استارت باشد. آسان‌ترین مشکلی که راننده به آن پی می‌برد خرابی چرخ‌دنده است. هنگام استارت زدن اگر صدای قیژ به گوش برسد چرخ‌دنده‌ استارت‌تان خراب شده است، که معمولاً برای همه به‌راحتی قابل‌تشخیص است. شکسته شدن دوشاخه نیز مشکلی مشابه خراب شدن چرخ‌دنده به وجود می‌آورد. بنابراین در هنگام تعمیر حتماً باید به دوشاخه نیز توجه شود تا در صورت شکسته شدن تعویض شود.

۷. اگر خودرو مدتی بعد از روشن شدن ناگهان خاموش می‌شود

همان‌طور که اشاره شد، دینام باطری را شارژ می‌کند. اگر دینام خراب باشد و باطری را شارژ نکند، باطری دشارژ می‌شود. معمولاً خودرویی که دینام آن معیوب باشد نهایتاً تا یک ساعت روشن می‌ماند. اگر خودرو را خاموش کنید، به دلیل خالی شدن شارژ باطری خودرو مجدداً روشن نمی‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا دینام را تعمیر کنید سپس باطری را شارژ کنید.

نکته: در خودروهای خانواده ایران‌خودرو (پژو۴۰۵، پارس و سمند) یک عدد رله زیر پای راننده وجود دارد که در صورت خرابی، خودرو استارت نمی‌خورد. 

ویدیوی زیر را ببینید تا با نحوه تعویض رله استارت آشنا شوید.

جمع‌بندی

استارت نخوردن خودرو در فصل سرما بیشتر اتفاق می‌افتد. در صورتی که دیدید ماشین‌تان استارت نمی‌خورد، هیچ قطعه‌ای را خودسرانه تعویض نکنید، چون ممکن است علت استارت نخوردن ماشین به‌خاطر آن قطعه نباشد. با توجه به نکاتی که برای شما بازگو کردیم می‌توانید مشکل آن را پیدا کنید و توسط تعمیرکار آن را برطرف کنید. مجدداً تأکید می‌کنیم که استارت نخوردن ماشین را با روشن نشدن ماشین اشتباه نگیرید، زیرا این دو مشکل جدا از هم هستند و هرکدام ایرادات خاص خود را دارند. اکثر قطعات در خودرو عاملی بر روشن نشدن ماشین هستند، ولی فقط چهار قطعه‌‌ باطری، استارت، دینام و سوئیچ در استارت نخوردن ماشین تأثیرگذار هستند.

حتما بخوانید: بهترین روغن موتور خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟

اگر خواندن این نوشته برای شما مفید بود پیشنهاد می‌کنیم دیگر نوشته‌های ما در زمینه علل روشن نشدن ماشین در هوای سرد و علائم خرابی سنسور دریچه گاز را نیز بخوانید.

چنانچه شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید که دانستن آن می‌تواند به خوانندگان این مقاله کمک کند آن را با ما در میان بگذارید.

/blog/starter-failure/amp/
عیب‌یابی خودرو
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (212)
نظر بدهید
  • سمیه

    ماشین من اگر مدت طولانی مثلا یه روز خاموش باشه چن بار استآرت لازم داره تا روشن بشه ولی بعدش راحت استارت میخوره دلیل چی میتونه باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • behnam.haji198160

      اگر کاربرات است: پمپ بنزین، اگر انژکتور است: فیلتر بنزین و شیربرقی انژکتور چک شود.

    • امیر

      سلام ماشین من پراید کاربراتور هست
      استارتم خیلی ضعیف و تیکه تیکه میزنه هر تک صدایی که میاد دونه دونه میشه شمرد و هیلی ضعیفه ۳ بار به تعمییر گاه های متغییر دادم باز کردن گفتن سالمه هیج عیبی نداره نمیدونیم چرا اینطور میشه . اخرین تعمییر کار احتمال داد که مشکل از گیرپاچ موتور باشه ولی ی هفته پیش اساس تعمیرش کردم و باز هم استارت همونطوریه وقتی ماشین تازه خاموش شده استارت عادی میزنه ولی ی ساعت از خاموش شدنش که بگذره همونطوری خیلی ضعیف میزنه صبح ها هم که نگم بهتره اونقدر استارت میزنم که باطری کم میاره

  • هوشنگ

    هزینه ها بیشتر از درآمد است ما برای خود زندگی نمی کنیم برده. دیگرانیم

  • رضا

    سلام ماشین من پژو۴۰۵هست الان چند وقته صبح که سویچو باز نیکنم استارت نمیزنه باید سه چهار بار سویچو بازوبس کنم تا استارت درگیر شه وبا اولین درگیر شدن روشن میشه یکی دو بار امتحان کردم با پیچ گوشتی بین استارت اتو مات گذاشتم سری روشن شده تو کل روزم راحت روشن میشه ممنون اگه راهنمای کنید

    • behnam.haji198160

      این کار خیلی خطرناک است و ممکن است باعث آتش سوزی شود
      حتما اتومات استارت خود را تعویض کنید

    • کمالی

      سلام وقتتون بخیر ماشین من گاهی اوقات استارت میخوره روشن میشه گاهی اوقات استارت نمیخوره و با هل دادن روشن میشه گاهی اوقات با هل دادن هم دیر روشن میشه دلیلش چی میتونه باشه

  • جعفر مریدی

    اموزش های شما بسیار عالی ومفید میباشند سپاسگزارم

    • محسن

      سلام ماشین من هم دقیقا همین مشکل داره لطفا اگر مشکل ماشینتون حل شده به من هم بگین ممنون میشم

  • اسدالله

    مطالب بسیار مفید و کامل میباشد،

  • سپهری

    سلام من دیشب با ماشینم با دنده ۳ میرفتم ک داخل خیابون ک شدم سرعتم رو با ترمز و کلاج کم کردم تا خواستم دنده معکوس کنم سرعت ماشین خیلی کم شد و ی دفعه خاموش شد. برق ماشین میومد فقط استارت نمیخورد. با هل دادن روشن شد ولی الان بازم استارت نمیخوره.نمیدونم چیکار کنم.

    • behnam.haji198160

      اگر استارت می‌خوره و روشن نمی‌شه، دنده استارت چک بشه. اگر سوئیچ رو می‌چرخونید و هیچ صدایی برای استارت زدن درنمیاد، اتومات استارت چک بشه و در کل سیستم استارت باید بازبینی بشه.

    • حسین

      سلام ماشین من راناست گاهی اوقات استارت میزنم روشن نمیشه ولی باطری هم نو هست وقتی بست باطری رو باز میکنم ریست میشه روشن میشه بفرمایین که علت از چی میتونه باشه ممنون

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        باید خودروتون توسط تعمیرگار ماهر مورد بررسی قرار بگیرد و امکان خرابی درقطعاتی مانند ایسیو ، پمپ بنزین و …. وجود دارد.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام
    من پراید انژکتور دارم مدل۹۵، چندوقت پیش گازسوز کردم، قبل از گازسوز کردن، وقتی کولرمیگرفتم ماشین برق کم میاوورد،بعد از گازسوز کردن وقتی کولر میگیرم کلا برق ماشین میره،روی بنزین هم گذاشتم باز ماشین توی حرکت خاموش نکرد ولی به محض ایست کوتاه خاموش میشه، وبعدازاینکه مجدد روی بنزین روشن کردم دود سفید داد بیرون، الانم بزور گاز روشن میشه
    مشکل چیه؟
    باتشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور و شمع و وایر و سنسور دور موتور رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mj

    امروز که سوار ماشین شدم (پراید) هر چقدر استارت زدم روشن نمیشد ، و صدای استارت خیلی ضعیف بود ، البته روز قبل سوییچ کاملا خاموش نبود و یک روز کامل همان طور مانده بود…

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باتری خودروتون نیاز به شارژ دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mahdi

    سلام من دیروز ماشین بردم کار خوش که موتور شویی بشه دیگه موتور ماشین روشن نشد
    سوئیچ باز شده و برق پشت آمپر می آید صدای ۳ ثانیه که بزنین وارد سیلندر میشه، اما به محض استارت زدن، صدایی تیک مانند از محفظه موتور شنیده شده و خودرو استارت نمی خورد.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Ahmad

    سلام و عرض ادب ، ماشینم ریو هست معمولاً هر دو روز یکبار روشن میکنم ، مدتیه وقتی سوئیچ رو باز میکنم برق پشت صفحه کیلومتر میاد ، پمپ بنزین هم صداش میاد اما استارت نمیخوره . بدون اینکه ماشین رو تکان بدم میزارم دنده عقب و کلاچ رو میگیرم با تک استارت روشن میشه . خواستم راهنمایی کنید که علت این مشکل چی هست ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دنده استارت خودروتون نیاز به تعویض داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • امیر حسن

        سلام ماشین من پیکان وانت انژوکتور ۹۲ هوا که سرد میشه صبح هر چه استارت میزنم روشن نمیشه کویل زیمنس برق نداره با هول روشن میشه بعد که خاموش میکنم دیگه روشن میشه برق داده ۳ سال اینجور هنوز کسی دردش پیدا نکرده میشه از استارت باشه

  • خرد

    با سلام.
    بنده تیبا مدل ۹۰ دارم. یه وقتایی سوییچ که می چرخونم یه صدای هووم ضعیف میاد و استارت نمی خوره. به محض اینکه چراغ سو بالا می زنم و خاموش می کنم، بعدش راحت استارت می خوره و ماشین روشن می شه. اگه راهنمایی کنین ممنون میشم.
    با تشکر.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون مشکل برقی داره و باید بازدید میدانی صورت بگیره تا رفع ایراد انجام بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد زارعی

    سلام. صدای پمپ قبل از استارت زدن شنیده نمیشه، و استارت هم که میزنم ماشین روشن نمیشه، رله دوبل رو در اوردم مجدد زدم سر جاش یه نیم ثانیه حالت روشن به خودش گرفت ولی باز فقط استارت خورد و هیچ. دقت کردم دیدم بعد از چند روز که میرم سراغش استارت میزنم یه مقدار تمایلش واسه روشن شدن بیشتر میشه ولی استارت بعدی رو که میزنم دیگه انگار که نه انگار. به نظرتون رله دوبل خرابه یا پمپ بنزین سوخته؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا رله رو تعویض کنید و سپس پمپ بنزین رو.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پرویز

    باسلام ماشین من پراید صبا روشن میشه وقتیکه ماشین پیاز طی مسافتی داغ شد وهوا گرم تو خیابون برای چیزی خریدن خاموش میکنیم دوباره میخواهم روشن کنیم چراغ پشت فرمان هست در سوییچ باز هیچ صدایی نمیاد و ماشین استارت نمیخوره علت چیست با تشکر از برنامه خوبتون محرمی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال قطعی برق وجود داره که باید توسط تعمیرکار بررسی بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل

    سلام ۴۰۵ تیوفایو دارم چند روزه ماشین استارت نمیخوره یعنی باید چند بار سوییچ رو باز وبسته کنم تا استارت بخوره علتش چیه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پمپ بنزین و ایموبلایزر رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    ماشین من پژو پارس موتور تیوفایو هست
    صبح که استارت میزنم یه صدای فس میده و اصا ماشین استارت نمیخوره ینی فقط وقتی سوئیچ رو میچرخونم یه صدای فس میده
    و بعد از چند بار این کار استارت میخوره و تو طول روز هم مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استارت رو سرویس کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عمارت

    سپاس از همکاری تون

  • امین

    سلام
    خیلی عالی بود سپاسگزارم

  • مجید قادری

    سلام
    بنده با سمند EF7 بیست دقیقه که تو تراقیکم و میچرخم ، بعد میزنم کنار و ماشینو خاموش میکنم ، مجددا میخوام استارت بزنم استارت نمیخوره باید ده دقیقه صبر کنم بعداز ده دقیقه مجددا استارت میخوره و روشن میشه .
    خواستم ببینم دلیل این موضوع چی هستش.
    ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم استارت و برق خودروتون توسط متخصص باید مورد ارزیابی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ولی

    سلام خودروی من تیبا هست وقتی ماشین گرم میشه به زور روشن میشه باطری تازه خریدم بالشت استارت هم تعویض کردم حل نشده دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی و اتصالات رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر خسروی

    سلام ماشین ال۹۰ وقتی که موتور ماشین گرم میشه جای بخوام توقف کنم بعد بخوام استارت بزنم استارت نمیزنه ممنون میشم راهنمایم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      زغال استارت خودروتون تموم شده.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا صالح آبادی

    سلام. پژو دوهزار. ماشینم سنگین استارت میخورد تا اینکه ذغال آب کرد. ذغال عوض کردم دو روز بعد بازم همین مشکل پیش اومد. به توصیه باطریساز استارت نو انداختم اونم دو روز بعدش استارت نمیخوره و فقط تق تق می‌کنه. گفتند فلایویل مشکل داره نشون تعمیرکار دادم مشکلی نداشت. سیم کشی هم مشکلی نداره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      روغنی که داخل خودرو میریزید و دمایی که در آن ماشین روشن میشود هم تاثیر دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پاشا

    سلام من ماشینم باطریش خراب شد باتری رو برداشتم چهار روز بعد باتری نو گذاشتم ولی ماشین استارت نمی‌خوره قبلش همه چیز میزون بود استارت و …فقط باتری خراب شده بود که عوض کردم ماشینم ام وی ام ایکس ۲۲ مدل ۹۷

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      زمان گزاشتن باتری تاثیری ندارد لطفا از اتصال کابلها به درستی مطمعن شوید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mahi

    من ماشینمو اردیبهشت ماه خریدم
    چند مدت هم رانندگی نکردم الان چند دفعه است وقتی میرم که استارت بزنم ماشین روشن نمیشه بعد یه مدت به حال خودش بذارم روشن میشه پژو پارسtu5

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو دیاگ بزنید.
      سنسور دور موتور رو بررسی کنسد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام ماشینم برق پشت آمپر میاد ولی استارت نمیخورہ ،استارت ک میزنم برق قطع میشہ ،ولی باتری ب باتری کردم روشن شد و بعد دو ساعت کار کردن ماشینو خاموش کردم دیگہ دوبارہ مثل حالت اول استارت نخورد

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دینام و باتریتون رو بررسی کیند
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام. ماشین من یه تیبا صفره. با اینکه اکثر مواقع استارت بسیار سریع خودرو را روشن میکند، گاها پیش میاد که در فرایند استارت، ناگهان استارت متوقف شده و بلافاصله مجدد عمل میکند. قبل از استارت همیشه چند ثانیه تا اتمام مکش سوخت انژکتور و چک ایربگ هم صبر میکنم. ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی در قسمت ذغال استارت و یا کابلهای متصل به استارت وجود داره لطفا اونهارو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام و خسته نباشید ‌.خواستم راجع خودروی ساینا بپرسم اکثرا این مشکلو دارن وقتی که چراغها روشنن در حین حرکت هستم و میخوام معکوس بدم کلاچ که میگیرم یهو دور موتور کم میشه ماشین به حالت نیمه خاموش میره و باز برمیگرده .حس میکنم برق کم میاره لطفا راهنمایی بفرمایید که چکار کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتورتون یا اتصال به بدنه مشکل داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • عادل میرزاییچ

      سلام وقت بخیر ماشین من ۲۰۶ هاچ بک وقتی موتور سرده و چند ساعت روشن نکردم تک استارت روشن میشه منتهی وقتی موتور گرم استارت نمیزنه اوایل چند تا میزد یکیش میگرفت الان کلا وقتی گرم موتور خاموش میکنم دیگه استارت نمیزنه با هل روشن میشه ممنون ازشما

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        به هیچ وجه با هل دادن خودروتون رو روشن نکنید و حتما جهت تعمیر قطعه استارت اقدام نمایید.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام ماشین من پژو آردی کاربرات هست الان چند مدتی هست توی تابستان صبح ها ماشین روشن نمیشه مجبورم با ساسات روشن کنم ولی بعدش توی طول روز مشکلی نداره ولی اگه به مدت ۴ ویا ۵ ساعت به بالا خاموش باشه دوباره این اتفاق می افته و با ساسات باید روشن شه…..قبلا این مشکل نداشتم توی فصل های گرم و در زمستان این مشکل بود …..تنظیم کاربرات و تنظیم موتور و تعویض شمع ها هم تازه انجام دادم.
    چطوری می تونم این مشکل حل کنم ؟
    ممنون می شم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور دمای آب رو بررسی کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حمزه

    با سلام من پراید مدل ۹۱ دارم باتریم ضعیف بود عوض کردم ولی قبلش سه تا فیوز رو اب کرده بود اونم عوض کردم ولی همون موقع که باتریم ضعیف بود هم الان وقتی سوییچ رو باز میکنم همه چی خوبه ولی سوییچ به نقطه استارت میرسه برق ساعت ماشیم میره و هیچ‌صدایی نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      طبیعیه که در تایم استارت ساعت خودروتون خاموش بشه ولی با توجه به توضیحاتی که دادین آیا استارت میخوره خودروتون یا خیر ؟
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    ماشین من پرایده .روشن میشه یه مدت روشن که هست خاموش که می کنم دوبار می خوام روشن کنم استارت نمیخوره .باید یه مدت بگذره تا استارت بخوره .علتش چیه ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سیستم استارت رو ورد برسی قرار بدید و به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام در زمانی که ماشین سرد هست مثل اول صبح، بعد از استارت، زمانیکه ماشین می خواهد حرکت کند خفه می کند و خاموش می شود. با تک استارت روشن می شود اما در هنگام حرکت خاموش می شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      وع خودروتون رو ذکر نکردید.
      اگر بلافاصله پس از روشن شدن حرکت میکنید ظبیعی است و کمی زمان به گرم شدن خودرو و چرخش روغن بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • احسان

    ماشین من دنا پلاس مدل ۹۷ موقع استارت در لحظه ای که ماشین روشن میشه یه صدای قیژژژژ میده دقیقا این صدا شبیه صدایی هست که وقتی ماشین روشنه اشتباهی استارت بزنیم !! وقتی موتور سرده یه مقداری بیشتره حس می کنم …از چی می تونه باشه لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی دنده استارت و مجموعه استارت با توجه به شرایط بیان شده می باشد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام من ی وانت انژکتوری دارم ک وقتی بعده ی روز استارت میزنم ضعیف استارت میخوره و روشن نمیشه میدونم ک از باطری نیس چون استارت میخوره ولی ضعیف ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان داره که ولتاژباتری کمتر از چیزی باشه که مورد نیاز ایسیو هست و به همین دلیل استارت میخوره و روشن نمیشه دلایل دیگه ای هم از جمله خرابی در سیستم سوخت رسانی و انژکتور ها هم میتونن موجب این عمل بشن.خودروتون نیاز بهبررسی بیشتر و بازدید در محل داره تا رفع عیب کامل انجام بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • فردین

    سلام
    ۲۰۶ اتومات مدل ۸۹ دارم بعد اینکه ماشین یک یا چند روز میمونه یه بار باید استارت رو کامل بازکرد و تقه بزنه بعد دوباره استارت بزنی تا روشن بشه بعدش در طول روز مشکلی نداره و با تک استارت روشن میشه لطف کنین راهنمایی کنین باتری هم ۸ ماه خریدم ولی از روز اول به دینام و استارت دست نزدم ممنون میشم جواب رو به آدرس ایمیلم بفرستین
    Fardin13625245@gmail.com

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سیستم استارت خودروتون فقط مشکل داره و هیچ ارتباطی به باتری یا بقیه اجرا نداره جهت تعمیر استارت اقدام نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کمالی

    سلام وقتتون بخیر ماشین من گاهی اوقات استارت میخوره روشن میشه گاهی اوقات استارت نمیخوره و با هل دادن روشن میشه گاهی اوقات با هل دادن هم دیر روشن میشه دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      اگر استارت نمیخوره کلا نیاز به بررسی و تعمیر یا تعویض قطعات مجموعه استارت دارید.
      با توجه به این که نوع خودروتون رو ذکر نکردید اگر سیستم تایمینگ خودروتون از نوع تسمه هست به هیچ وجه با هل دادن خودروتون رو روشن نکنید چون امکان خرابی های بیشتر وجود داره.

      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مهدی محمودی

    سلام.وقت بخیر.پراید ۸۰ کاربرات دارم.بعد از گذشت چند ساعت ، اولین استارت جوری میخوره که انگار باطری ضعیفه.خیلی زور میزنه تا استارتو بچرخونه.استارتو ول کنم و دوباره میزنم مثل حالت عادی استارت میخوره.در طی روز هم خوب استارت میخوره.اینکارارو انجام دادم ولی به نتیجه نرسیدم.کاربرات تازه سرویس شده.موتور سالمه.دینام چک شده.باطری تازه تعویض شده.استارت و اتومات استارت چک شده.اتصالات منفی و مثبت هم کامل وصله.کلافه شدم.راهنمایی کنید لطفا.امکان داره از سوییچ باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      زغال استارت و دنده استارتتونرو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سلام پژو پارس دارم صبح ها که ماشین سرد هست
    بار اول استارت نمی خوره و صدای خسسسه میده
    اما بار دوم دیگه استارت میخوره و روشن میشه
    اتومات و زغال استارت هم تازه عوض کردم
    وقتی ماشین گرم هست این مشکل ندارم.

  • صدرا

    سلام من ۲۰۷ دارم وقتی صبح اول وقت استارت میزنم ماشین روشن میشه بدون مشکل کمی که رانندگی میکنم خاموش میکنم دوباره میخوام روشن کنم انگار استارت درگیر نمیکنه فلایویل رو روشن نمیشه یا به سختی روشن میشه بعد دوباره که سوئیچ رو بازو بسته میکنم استارت میزنم بدون مشکل روشن میشه مشکل از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از مکانیزم استارت خودروتون هست و باید توسط فرد متخضض بررسی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجادی

    باسلام ماشین تیبا یک دارم..گاهی اوقات وقتی ماشین خاموش میکنم…وحدود۵الی۱۰دقیقه بعد بخوام روشن کنم…. ماشین یک استارت ضعیف میخورد…برق صفحه قطع نمی‌شودوماشین روشن نمیشود …بعد با هل دادن روشن میشود …موقتی به صورت طولانی مدت خاموش باشد با تک استارت روشن میشود.. لطفاً راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اولا که خودروتون رو به هیچ وجه با هل دادن روشن نکنید و برای رفع ایراد سیستم استارت زنی خودروتون رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • فاطمه

    الان ماشین بنده روشن نمیشه . نمیدونم دلیلش چیه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لطفا بیشتر توضیح بدید تا بتونم راهنماییتون کنم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام
    ماشین پرایدم زمانی که موتورش گرم میشه اگه خاموشش کنم ده بار قشنگ استارت میخوره ومشکلی نداره

    ولی یکبارش اذیت میکنه
    برق پشت آمپرمیادش ولی انگار کلید برا استارت نمیخواد بچرخه البته یک لحظه برق پشت آمپر کم نور میشه
    باتری سالم زغال استارت هم سالم هست

    باهل دادن یا به سر استارت ضربه زدن روشن میشه یا باید صبرکنم تا. خنک بشه
    ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اتومات استارت خراب است بعلاوه اینکه اتصال به بدنه رو هم حتما بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    با سلام …ماشین من ساینا اس هستش …به تازگی هر یکی دو روز یکبار سوییچ باز میکنی پشت آمپر همشون میاد ولی استارت نمیخوره بعد هول میدم روشن میشه سه چهار باری این این اتفاق افتاده علت چی میتونه باشه؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به هیچ وجه خودروتون رو با هل دادن روشن نکنید.
      به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنید خودروی شما دارای گارانتی است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • مصطفی کمالیان

      من امروز ماشینم تحویل گرفتم(خرداد۱۴۰۱)ساینا اس هستش ،همین مشکل داره،سوییچ باز و پشت امپرکامل برق میاد ولی اصلا استارت نمیزنه،کلاج ک میگیرم استارت میزنه،ساینا اس این مشکل رو داره متاسفانه

  • فاضل

    سلام وقتی سوییچ و باز میکنم استارت نمیخوره و رله دوبل صدا میده چیکار کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اگراصلا استارت نمیخوره خودروتون باید برق خودرو و اتصالات رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Mitra

    باعرض سلام و خسته نباشید. بنده یه پراید ۱۱۱ مدل ۹۵ دارم. امشب برف زیاد بارید بنده بعد از ی ساعت ک ماشین رو پارک کردم هنوز خاموش نکرده بودم یک دفه یه صدای چکش میزنی ب سنگ از سمت موتور تسمه اینا اومد تسمه تایم هم یه هفته پیش عوض کردم ترسیدم ماشبن رو خاموش کردم و دوباره روشن کردم باز همون صدا اومد و دگ خاموش شدبعد ۱۰ ثانیه کلن. الانم استارت میزنم روشن نمیشه چراغ پشت امپر هم هس لطفا کمک کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحات احتمالا تسمه تایم پاره کرده.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام پرایدی دارم مدل هشتادکاربراتور.الان چندمدتیه ک صبح ک مخوام روشن کنم استارت ک میزنم انگارزوربزنه تااستارت بخوره دیناموتازه سرویس کردم باطریم میگن خوبه روشن نمیشه بایک نیش هل ب عقب روشن میشه ماشینم اگه مسافتی طولانی روطی کنه تاخاموش کنم دیگه روشن نمیشه میشه راهنمائیم کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استارت رو باید تعمیر کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام و خدا قوت
    دنا پلاس ۹۹کم کارکرد جدیدا استارت نمیخوره با توجه به اینکه برق میرسونه،وهیچ علامتی دال بر ارور روی صفحه کیلومتر هم نمیاره
    بعدازاینکه سر باطری رو خارج و دوباره جا زدم ماشین استارت و روشن شد
    در ضمن سربازی به گریس آغشته که رسوب نگیره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت تکرار مجدد و زیاد شدن دفعات این مورد حتما به نمایندگی برای چک کردن خودرو با دستگاه عیب یاب دیاگ مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام خسته نباشید
    ماشینم ۱۳۲پراید مدل۹۳
    برق پشت امپر میاد استارت ک میزنم ی حالت تق تقی میاد از چراغا امپر و بعد خاموش میشن و روشن نمیشه ممنون میشم مشکل رو بگین از کجاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کابل اتصالات باتری رو چک کنید و سولفاته های دور کابل و کاملا تمیز کنید ،مشکلتون حل میشه و خودروتون روشن میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقت بخیر
    موقع استارت زدن هیچ صدایی ماشین نمیده و روشن نمیشه ولی داخل ماشین برق هست
    سرویس استارت و دینام رو به تازگی کردم
    ماشین سمند ۸۳ هست که با باتری به باتری سریع روشن میشه
    باسپاس فراوان

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم استارت خودروتون مجددا باید مورد بررسی قرار بگیره .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امین

    سلام.من ۲۰۶ sd دارم.استارت نمیخوره.در واقع وقتی استارت میزنم فقط یه صدای تیک تیک میده.ممنونتون میشم راهنماییم بفرمایید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      زغال استارتون معیوب شده و نیاز به تعمیر داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    باسلام خدمت استادگرامی
    ماشینم پژوپارس سال هستش.ماشین وقتی سرده راحت روشن میشه بعضی مواقع گرم که باشه خاموش کنم بعدچنددقیقه که میخوام استارت بزنم یه حالت نیمه روشن پیدامیکنه وخاموش میشه بایدچندباراستارت بزنموکمی گازروفشاربدم تاماشین روشن بشه میخواستم راهنماییم کنیدمشکل ازکجاست.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو باید با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید تا مشکلش رو بشه بطور قطعی تشخیص داد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام خسته نباشی ماشین وقتی گرم میشه در طول روز گاهی اوقات استارت نمیخوره به محض اینکه سویچ باز میکنم برای استارت فن کولر روشن میشه اگر ماشین دنده بزارم فن خاموش میشه ولی استارت نمیخوره ،مممون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون مشکل برقی و سیم کشی داره و باید توسط تعمیرکار متخصص مورد عیب یابی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    اگر ماشینتون دنده اتوماتیک است و دفعه قبل هنگام خاموش کردن یادتون رفته تو حالت خلاص یا پارک بگذارید، این موضوع هم می تونه مانع استارت زدن بشود.

    • علی

      البته به سادگی با تغییر وضعیت اهرم به موقعیت خلاص یا پارک مشکل حل می شود. یعنی موقع استارت زدن نباید گیربکس درگیر باشد. (به همین سادگی !)

  • محسن

    سلام
    من یک سلام من یک دنای مدل سال ۹۶ دارم اول صبح که می خوام روشن بکنم برق پشت آمپر میاد ولی ماشین استارت نمیخوره و علامت stopمیزنه بعد چند بار در آوردن سوئیچ باید دوباره جا زدنش ،استارت میخوره و اینکه تا شب روشن میشه دوباره صبح یا وقتی مدتی نزدیک ده ساعت خاموش میمونه هم دوباره این اتفاق میافته دو تا باطری ساز و کلینیک به اصطلاح برق بردم نتونستن حلش کنم شاید یکی دوهفته درست شده دوباره روز از نو روزی از نو

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون بنده امکان خرابی رو فقط از ایموبلایزر و نود مربوطه در ایسیو محتمل میدونم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پراید

    سلام یه پراید دارم که زمان استارت اصلا هیچ واکنشی نشون نمی ده باید کاپوت رو بزنم بالا و چند ضربه به استارت بزنم بعد استارت میخوره مشکل از کجاست؟!

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دنده استارت معیوب است و نیاز به تعمیر دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • شعیب

    سلام ماشین من ۲۰۶ هست وقتی سویچ رو میچرخونم برق میاد پشت آمپر. وقتی می‌خوام استارت بزنم . یه صدای فسی میاد و استارت نمیخوره. کاپوت رو میزنم بالا با یه سیم از رله به باطری میزنم سریع استارت میخوره. مشکل از چی هست؟. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      برق استارت مشکل اره و مجموعه اتارت خودروتون نیاز به تمیر توسط فرد متخصص و تعویض ذغال استارت دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • شهاب

    سلام
    پژو پارسxu7 مدل ۹۴ دارم وقتی موتور سرده بدون هیچ مشکلی روشن میشه اما وقتی موتور گرمه و برای چند دقیقه خاموشش میکنم برق پشت آمپر میاد و با استارت زدن نه برق ضعیف میشه و نه هیچ صدایی میاد و موتور روشن نمیشه قبلا بعضی اوقات اینجوری میشد الان هر بار موتور گرم باشه خاموش کنم دیگه روشن نمیشه و باید چندین بار سوئیچ رو باز بسته کنم یا چندین ثانیه نگهدارم تا استارت بزنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      جعبه فیوز کالسکه ای خودروتون رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • ???

    سلام شبتون بخیر.. ماشین بنده پراید هست ..بعضی وقتها ک میخوام روشن کنم استارت نمیخوره باید چند بار دزدگیر رو خاموش و روشن کنم تا استارت بخوره ماشین .. میشه بگید مشکل از چیه ؟
    یکبار هم سوئیچ یدک انداختم کلا ماشین برقش قطع شده بود ک بعد از دیاک زدن مشخص شد سوئیچ کد داره و فقط با سوئیچ اولی روشن میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد از سیستم دزدگیر خودروتون هست و اون سوییچ دوم هم باید کد ایموبلایزر براش تعریف بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مرتضی

    سلام من سمند ملی دارم موتور ۴۰۵ وقتی از کولر استفاده میکنم خوبه همه چی مشکلی نداره .اما وقتی ماشین خاموش میکنم و دوباره می‌خوام حرکت کنم استارت نمیخوره ماشین و این مشکل دقیقا از زمانی که کولر و شارژ مردم و راه اندازی کردم شروع شده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      جعبه فیوز کالسکه ای رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • یوسف

    سلام ماشین پیکان کاربرات دارم مدتیه که استارت نمیخوره ویا خیلی ضعیف استارت میخوره باتری نو دینام شارژمیکنه البته وقتی استارت نمیخوره درکابوت رو میزنم وچند تاضربه اروم میزنم استارت میخوره ولی کلا ۴ماهه خیلی ضعیف استارت میخوره الان قشم هستم وبیشتر باتری سازها میگن پیکان کارنمیکنیم ممنون میشم راهنمایی کنید ببینم از بوش استارتمه ویا از اتومات استارت

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اتومات استارت معمولا خرابی بیشتری نسبت به دنده استارت داره ولی بهر حال تا باز نشه نشون نمیده عزیز.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • عارف اسدی

    سلام امید وارم بتونید کمکم کنید
    یه پراید مدل ۹۱ دارم امروز صبح اومدم استارت بزنم در حد چن ثانیه برق وارد خودرو شد اما تا خواستم استارت کنم کلا همه چی پرید دوباره اومدم استارت کنم نه برقی هست نه چیزی انگار یه ماشین مردس سوییچ هیچکاری انجام نمیده مشکل از چبه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اتصالات کابل باطری رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهمن

    سلام
    تیبا ۹۷ یگانه
    بعضی وقتا موقعه ای که استار میزنم ماشین روشن نمیشه؟
    بردم تعمیرکار اوتومات استارت رو عوض کرد و ۵۰۰تومان هزینه کردم
    مشکل برطرف نشد
    باتری و دینام مشکل نداره
    فقط در مرحله استارت گاهی وقتا استارت نمیخوره
    معمولاً ده دقیقه بعد از اینکه ماشین رو بخوام روشن
    بکنم همچین مشکلی پیش میاد و یه چیزی که متوجه شدم وقتی سویچ رو بچرخونم بجای اینکه که استارت بخوره فن روشن میشه برق فن رو هم قط کردم ماشین استارت نخورد
    ممنون میشم کمکم کنید

  • محمد جوادی نژاد

    سلام وقتتون بخیر
    ماشین سمند ef7 مدل ۹۰ دارم که وقتی از یه شب تا صبح خاموشه و صبح میخام روشن کنم خیلی سخت روشن میشه به این صورت که سوئیچ رو وقتی چرخوندم باید چندثانیه توی حالت استارت نگه دارم تا ماشین شروع کنه به استارت خوردن

  • سیاوش

    سلام، چند وقت بود که ۴۰۵ جی ال ایکس بعد از این که خاموش میشد و بعدش میخواستم استرات بزنم ، ابتدا برق روی صفحه کیلومتر میومد ، ولی به محض استارت زدن برق صفحه کیلومتر می‌پرید و بعدش که دوباره سویچ رو میچرخوندم دیگه هیچ نمادی روی صفحه کیلومتر نیود و فقط یه صداهایی ازش میومد ، در نتیجه ناچارا برق باطری رو قطع و وصل میکردم و روشن می شد ، ولی باز بعد خاموش شدنش همون بلا سرش میومد ، یه روز بعدش ماشین واشر زد و آب روغن قاطی کرد .
    بعد رفع این مشکل، دوباره امروز همین اتفاق افتاد و متاسفانه استارت همون مشکل قبل از آب و روغن قاطی کردن اومده سراغش
    ممنون میشم پاسخ بدین

  • امید نادری

    سلام پراید صبا دارم ، گاهی استارت ماشینم درگیر نمیشه و صدای تقه میده ، ولی با کمی تامل و با استارت مجدد و یا با یک ضربه به اون ، عمل میکنه _ باطری ماشین هم مشکلی نداره _ ممکنه بفرمایید مشکل چیه ؟؟ با تشکر و سپاس

  • اتابک امام پور

    سلام روز بخیر من ماشینم پراید ۱۱۱وقتی ماشین خاموش میکنم ۷.۸ساعت بعد دوبار استارت زدنی تو۲یا۳استارت روشن میشه

  • ناصر

    با سلام
    ماشین من پژو پارس مدل ۹۵ است ، استارت نمیخوره ولی وقتی استارت میزنم و یکی ضربه روی استارت بزنه روشن میشه مشکل از چیه ، لطفاً راهنمایی بفرمایید

  • هادی جهان

    با سلام و وقت بخیر یه سوال داشتم ۲۰۶ مدل ۱۴۰۰ باطریش در آوردم برای روشن کردن ماشین دیگه الان باطری رو گذاشتم رو ماشین کلا برق نمیاد به ماشین علتش چه چیزایی می تونه باش؟

  • نادی

    سلام.وقت بخیر
    ماشین من پیکان انژکتوری هست،استارت که میزنم یه صدای ضعیفی میده و روشن نمیشه
    یه فیوز ۳۰آمپر داخل جعبه فیوز داره تعویضش میکنم بخوبی استارت میزنه ولی بعد از چند روز دوباره همون مشکل اول داره.
    راهنمائی میفرمائید ؟

  • pooya

    سلام وقت بخیر ، عزیزم من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۵ دارم دیشب یه مشکلی ایجاد شده که ماشین استارت میخوره روشن میشه بعد که داغ میکنه ماشین خاموش میکنی ماشینو دیگه روشن نمیشه ،آمپر آب هم بالا بعد خاموش شدن بالا نمیاد ولی بقیه آمپر ها درست میان بالا رو حالت سویچ یه مدت که ماشین سرد میشه آمپر اب درست وای میسته استارت میخوره ، ایرادش کجاس گیج شدم

  • Saeed

    سلام من چندشب پیش ماشین خاموش بودواقدام به تعویض لامپه‍ای جلوووتستشون کردم چرآغ سقفی وصندق هم روشن بودحدود۲ساعتی وقت برد بعدخاستم روشن کنم چراغ چک شروع به لرزش کردوصدای تق تق ریز میامدکه دیدم ازرله دوبله اصلی هست اول استارت میخورد بعداستارتم دیگه نخورد باتری به باترئ کردم استارت میخوردروشن نمیشدرله دوبل یه مآشین مشابه پراید صباخودم اندآختم بازم روشن نشدهمون صدای تق تق رله دوبل میامدجآیی که هستیم دورازشهرو مکانیک وباتری سازم دمه دست نیست به نظرتون ایرادازچیه باتری هم تازه گرفتم دیگه نمیدونم چکارکنم حتی دوتاراه توسایتهاخوندم برایکسره کردن رله دوبا که جواب ندادیکی یه سیم تکی بالای کوئله که بایه سیم به مثبت باتری گفتن بزنی یکسره میشه نشدیکی هم ۴ تاشماره ازرله که برق ثابته روبا اوه متر تست کردم چراغش روشن شدتک تک یه سیم داخل هرکدوم کردم بعدبه سیم همه رو وصل کردموبه مثبت باتری بازم جواب نداد ممنون مبشم کمکم کنید

  • mohammad ramezani

    سلام . من یه پراید مدل ۸۸ دارم . وقتی صبح ها میخوایم استارت بزنیم عالی استارت میخوره و بدون مشکل ولی وقتی با ماشین کار میکنم خاموشش که میکنم دیگه روشن نمیشه باید حداقل ۴ الی ۵ ساعت ماشین خاموش باشه . میشه لطفا کمکم کنید . (ماشین اگه گرم باشه کلا استارت نمیخوره ولی اگه ماشین کاملا سرد سرد باشه استارت میخوره )

  • م

    سلام. ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هست.امروز بیرون رفتم راحت استارت خورد و بعد که خاموش کردم برا پاک کردن آچار در صفحه کیلومتر شاستی صفحه کیلومتر سمت راست رو فشار دادم طبق آموزش بعد که ثانیه شمار رفت استارت زدم ماشین یه صدای تق تق میده وامپر کیلومتر و دور موتور تکون به سمت پایین میخوره ولی ماشین استارت نمیخوره و فقط همین صدای تق تق استارت رو میده.بست باطری رو در آوردم و باز بعد ۱۰ دقیقه وصل کردم ولی باز همون وضیعت رو داره

  • اسفند

    سلام بنده ۴۰۵ دارم صبح سویچ راباز کردم برق اومد پشت آمپر اما اصلا استارت نخورد

    • منوچهر

      باتری خودروتون معیوب است.

  • احمد

    سلام وقت بخیر
    ماشین صفر دنا پلاس اتوماتیک وقتی ماشین گرم میشه و خودرو رو خاموش میکنم دیگه استارت نمیخوره !! چند دقیقه صبر میکنم بعد استارت میخوره !باطری هم عوض کردم بازمشکل حل نشد دینام هم اکی هست !! راهنمایی میفرمایید؟

  • الهه

    ماشین من ام وی ام ۱۱۰ مدل ۹۳ هست. یه مدت پیش چراغ کاپوت عقب چند روز روشن مونده بود و باتری خالی کرده بود هرکار کردیم روشن نشد و اصلا برق نیومد به پشت آمپر . از ماشبن دیگه با رابط شارژ کردیم و روشن شد
    الآن چند روز مونده تو پارکینگ امروز که خواستم روشن کنم برق اومد و استارت نصفه نیمه خورد و خفه شد و روشن نشد. موقع استارت یه صدای سوت هم میاد. علتش چیه؟؟؟آیا روشن موندن چند روزه چراغ کاپوت و خالی شدن باتری ممکنه باعث خراب شدن باتریش بشه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مجید

    سلام.ماشین من وقتی موتورسرده خوب روشن میشه ولی وقتی موتور گرم باشه اصلا استارت نمیخوره.دلیلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اتصالات برق و باتری رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • Aghdak

    سلام وقت بخیر..استاد ۲۰۶ مدل ۸۵ تیپ دو داذم…
    یه مدته آمپر اب که بالای ۸۵ باشه اصلا استارت نمیخوره..باید صبر کنم تا یکم سرد بشه ..با تک استارت روشن شه..بفرمایید مشکل چیه..ممنونم

  • رضا

    سلام ، یه پراید ۸۵ دارم ، مشکلش اینه که بعضی مواقع راحت با استارت روشن میشه ، بعضی مواقع هم (حتی با فاصله کمی نسبت به خاموش کردن ) دیگه استارت نمیخوره و فقط تک میکنه
    وقتی میام پایین و از مثبت باطری بهش برق میدم راحت استارت میخوره
    رله تقویت داره و واقعا نمیدونم دردش چیه
    مشکلی پپیش نمیاد اگه با همین اتصال قطب مثبت باطری هر روز روشنش کنم ؟

  • عباس

    سلام من یک ماشین پراید دارم مدل ۸۲ این ماشین گاهی اوقات نه همیشه اسارت نمیزنه مثلا میریم یکجائی چهار پنج بار روشن میشه دفعه بعد استارت نمی خوره باید هلش بدی تا روشن بشه دوباره استارت میخوره تا چهار پنج بار دیگه علت چیست اگر میشه راهنمائی کنید

    • امیر

      سلام خودروی ریو دارم بعضی مواقع اون هم بیشتر اوقات صبح این اتفاق میوفته که استارت می‌خوام بزنم پشت آمپر برق هم داره ولی استارت نمی‌خوره با یک هول کوچک روشن میشه وبعداز روشن شدن سریع خاموشش میکنم دوباره استارت می‌زنم روشن میشه.دینام راهم تعمییر کردم باطری هم سالمه.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

  • امیر

    سلام خودروی ریو دارم بعضی مواقع اون هم بیشتر اوقات صبح این اتفاق میوفته که استارت می‌خوام بزنم پشت آمپر برق هم داره ولی استارت نمی‌خوره با یک هول کوچک روشن میشه وبعداز روشن شدن سریع خاموشش میکنم دوباره استارت می‌زنم روشن میشه.دینام راهم تعمییر کردم باطری هم سالمه.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

  • شاهرخ

    سلام
    ماشین من پیکان کاربرات۵۸ضعیف استارت میخوره چند بار باید سوئیچ باز و بست کنی و استارات بزنی که روشن شه.بیشتر خوابه.امروزم چندبار استارت خیلی ضعیف خورد بعدش صدای تیکس میکرد استارت نمیخوره.

  • fa

    سلام پراید مدل ۹۰ برق پشت آمپر میاد صدای پمپ بنزین هم میاد استارت میزنی هیچ اتفاقی نمیوفته فقط نور ساعت کم میشه مشکل چیه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر ها رو چک کنید .
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مرتضی

    در ساینا اس باید کلاج و ترمز را با هم گرفت و استارت زد مشکل حل میشه

  • هادییی

    سلام ماشین من mvm110 هستش
    وقتی روشن بود صندوق عقب وسایل گذاشتم یکباره چراغ پشت آمپر و رادیو و بالابر شیشه هام و قفل مرکزیم از کار افتاد و دیگه وقتی استارت میزنم ماشین روشن نمیشه کلا از جعبه فیوز اینام نبود

  • اسدپور

    سلام عرض ادب
    سانتافه ٢٠١۴ دارم با سوییچ کیلس
    بعضی ( توجه شود بعضی مواقع ) که خودرو یرد است حدود ١٢ ساعت برق پشت آمپر خیلی قوی میره ولی استارت نمیخورد .
    بعد از چند بار قفل و باز کردن و تغییر دنده گیربکس از P به n یا d و بر گرداندن به p به طور شانسی استارت میخورد و به راحتی روشن می شود
    مشکل از کجا میتونه باشه ؟

    • اسدپور

      این مشکل در صورت گرم بردن خودرو و ساعات کم مثل ۵ ساعت وجود نداره

  • حمیدسمیعی

    سلام پرایدم پشت کلیومتربرق داره صدای پمپ بنزین هم میادولی استارت نمیخوره علت چیست

  • امیر

    سلام وقت بخیر من ۲۰۶ مدل ۸۵ تیپ ۲ دارم ماشینمو یک روز یا بیشتر از اون خاموش باشه به راحتی استارت میخوره و بدون هیچ مشکل روشن میشه ولی نیم ساعت بعدش که بخوام روشن کنم استارت میخوره ولی روشن نمیشه

  • مهدی

    سلام دریک روزبارانی شدید ۶۰کیلومتر باسرعت۱۲۰کیلومتر باسمندموتور۴۰۵رفتم هواسردبودامپرپایین دم خونه متوجه کارکردن فن شدم بیخیال شدم شب میخاستم ماشین بیارم داخل سوئیچ با میکنم برق میاد امپرباطری گرفتم درست ماشین استارت که میزنم انگار باطری ضعیف شده یا یه استارت خیلی ریز میخوره یا اصلا نمیخوره یافقط یه تق صدامیده مشکل ازچیست

  • نادر

    سلام
    من یه ۴۰۵دارم استارتش ضعیف میزنه به اصطلاح سنگین میزنه و به زور روش میکنه.زغال عوض کردم .اتومات عوض کردم .گیربکس عوض کردم .باطری عوض کردم .کمکی منفی اضافه کردم .همه این موارد یکی دو هفته الی میشه بعدش .برمیگرده به حالت اولش وضعیف میزنه وبه زور موتور و رو روشن میکنه.فقط ارمیچر و بالشتک مونده عوض نکردم .
    واقعا دیگه نمیدونم جکار کنم .به هر استایی هم نشون میدم میگه باید بازکنم و قانعم نمیکنه و علت رو نمیدونه. التماس راه حل

  • رضاکریمی

    سلام
    من یه نیسان وانت انژکتوری دارم
    ماشینم فقط صبح ها یا وقتایی که خوابه میام استارت بزنم روشن نمیشه بعضی وقتا باطری به باطری میکنم روشن میشه بعضی وقتا هم باید هل بدم
    تو طول روز دیگه وقتی موتورداغه تک استارت میزنه
    بعد یه مشکل دیگه که دارم اینه که موقع استارت باید گاز بدم

  • محسن

    سلام وقت بخیر ضمن تشکر از راهنماییهاتون .خواستم عرض کنم ماشین من تیبا مدل ۹۲ هستش. گاه به گاه بعد از خاموش کردن خود رو دیگه استارت نمی خوره و باید حتما ماشین رو با هل دادن روشن کرد . بعد غز روشن شدنش ممکنه تا چند ماه بعد هیچ اشکالی در این زمینه پیش نیاد خواستم ببینم چطور می شهاتین اشکال رو رفع کرد چون وقتی تعمیرگاه می برم با اولین استارت روشن می شه و این عیب رو نشون نمی ده

  • صادق

    سلام خسته نباشید پراید مدل ۸۵ هست مدتیه که بعد از مدتی رانندگی ماشینو خاموش میکنم به فاصله کوتاهی که میخوام روشن کنم استارت گیر میکنه جون نداره مثل اینکه باطری ضعیف شده باشه جون نداره ولی بعد از ۱۰ ۱۵ دقیقه که میگذره راحت استارت میخوره و ماشین روشن میشه باطریه ماشین تازه عوض کردم ولی همین مشکلو دارم میشه از زغال دینام باشه ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استارت خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید جوادی

    سلام وقت بخیر من چند روزی هست ماشین خریدم یک روز کامل باهاش راه رفتم بعد ماشین گذاشتم پارکینگ رفتم چند روز دیگ اومدم ماشین روشن نشد برق میاد پشت آمپر ولی قطع میشه استارت نمیخوره علتش چیه

  • علی

    سلام وققتون بخیر.ببخشید من ماشینم کاپرا هست.صبح که روشن کردم و یه مسیر ۱ساعته رو رفتم هیچ مشکلی نداشتم.بعد از تقریبا ۸ساعت خواستم روشن کنم.ولی روشن نشد.باطری به باطری کردم بازم روشن نشد.برق پشت آمپر میاد.ولی استارت نمیخوره.یعنی اصلا استارت کامل نمیخوره.کلیدو ک میچرخونی یه تقه کوچیک میکنه.مشکل چیه جناب؟؟؟

  • حسن

    سلام من رنو مگان ۱۶۰۰اتومات دارم و استارت نمیخوره .برق میاد پشت آمپر ، ولی اصلا استارت نمیخوره

  • مسعود

    سلام وقتتون بخیر،خسته نباشید.
    ماشینم پرایده اول صبح که ماشین و روشن میکنم راحت استارت میخوره و روشن میشه همین که ماشین زیاد کار کنه و آمپر ماشین بیاد بالاهر جامع خاموش میکنم و دوباره کیهان روشن کنم و آمپر تا وسط میاد و بعد می‌ره پایین و استارتو که میزنم برق هم پشت آمپر هستش وقتی که استارتو میزنم و مبچرخونم صدای قیژی میدهد و روشن نمیشود و با یک هل کوچک روشن میشه،ممنون میشم علتشو بهم بگید؟

    • منوچهر

      سلام استارت خودروتون معیوب است و باید مورد بررسی قرار بده احتمال خرابی دنده استارت هست.

  • محمد

    سلام من پژو۴۰۵دارم مدل۹۱چند وقت پیش کامپیوترشو پشت کیلومترشو عوض کردم کامپیوتر استک انداختم الان وقتی ماشین دوسه ساعت کار می‌کنه خاموش میکنم اصلا استارت نمیخوره بعد چند دقیقه که فن کار می‌کنه خنک میشه استارت میخوره اما حس میکنم ایسیو زیاد داغ میشه لطفاً راهنماییم کنید ممنون

    • منوچهر

      سیم کشی خودروتون رو مورد بررسی قرار بدید حتما.

      • باقر

        باسلام ماشین مند۴۰۵ هستش بعضی وقتها استارت می خوره ولی بعضی وقتها استارت نمی خوره پیش چند تا باطریساز بردم همشون سلامت باطری ودینام را تایید کردند ومیگن مورد نداره متاسفانه موفق به رفع ایراد نشدند

  • ناشناس

    سلام پژو روآ دارم مدل ۸۷ دوگانه کارخانه. استارت رو پارسال عوض کردم چند وقته که یا استارت رد می کنه یا برق پشت آمپر میاد اما سوییچ رو می چرخونم رو حالت استارت موتور ماشین درگیر نمیشه تو دنده میزارم کلاچ می گیرم روشن میشه. ضمنا به طور کلی ماشین دوگانه رو همیشه باید با بنزین روشن کرد یا مثلاً وقتی که موتور سرد هست هم میشه با گاز روشن کنیم؟

  • قاسم

    سلام
    بنده موقع استارت زدن گاهی وقتا قوی استارت میخوره و گاهی وقتا دو سه بار ضعیف و بار چهارم قوی استارت میخوره

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      استارت خودروتون نیاز به بررسی و تعمیر داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام ماشین من از جای سوئیچ بعضی وقتا استارت نمیخوره رفتم باطری فروشی گفتن که باطری سالمه بعد از اینکه از قسمت سوئیچ استارت نمیخوره با یه کابل برق مستقیم از باطری به استارت میزنم ماشین استارت میخوره میشه بگین مشکل از کجاست ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی کد سوییچ یا ایموبلایزر یا سیم کشی سوییچ وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ناصرخانی

    ماشین اگه گرم باشه بخوام روشن کنم . استارت نمیزنه ولی اگه سرد باشه استارت میزنه وروشن میشه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دنده استارت و سیستم استارت رو باید چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرحسین

    سلام وقت بخیر ماشین بنده ۲۰۷ هست بعضی اوقات ماشین حین حرکت ناگهان خاموش میشه . بعدش سوییچ رو باز میکنم برق پشت آمپر میاد ولی نمایشگر دمای آب تکون نمیخوره و حتی برق داخل پمپ بنزین نمیاد . بعد از پنج دقیقه ناگهان برق داخل پمپ بنزین میاد و همچنین دمای آب را نشان میدهد و روی نمایشگر eco mod نشون میده و با تک استارت روشن میشه مشکل از چی میتونه باشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      ابتدا خودروتون رو با دستگاه دیاگ چک کنید اگر مشکلتون حل نشد حتما سیم کشی خودرو رو توسط فرد متخصص چک کنید امیدوارم مشلتون حل بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • امیرحسین

        سلام وقت بخیر ممنونم از راهنماییتون مشکل از پمپ بنزین بود که در بعضی اوقات ضعیف و‌قوی‌میشد و اصلا نشون نمیداد و زمانی که ضعیف میشد برق از جعبه فیوز میکشید و کامپیوتر ماشین هشدار انفجار براش میفتاد و برق اصلی رو قطع میکرد و با تعویض پمپ بنزین مشکل حل شد … ممنون از راهنماییتون و برای دوستانی که این مشکل براشون پیش اومده امیدوارم مفید بوده باشه

        • منوچهر

          سلام وقت بخیر
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ابراهیم

    سلام ماشین من پارس سال هست.سوییچ رو که باز میکنم برق پشت صفحه کیلومتر میاد.پمپ بنزین هم صدا میده ولی ماشین استارت نمیخوره .مشکل از چی می‌تونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سیم کشی و سیستم استارت رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام خودرو بنده دنا هستش چند وقته استارتش قیژ صدا میداد استارت باز کردیم دوشاخ شکسته بود با زغالش ضعیف بود که تعویض کردیم بازم تا هشت تا استارت روشن نمیشد بعد اتوماتیک استارت تعویض کردیم حالا ماشین صبح یا ظهر موقعه اولین استارت باز قیژ صدا میده یعنی نمیاد بالا بعد دو الی سه استارت میاد بالا و روشن میشه آیا من رله رو اتومات نصب بکنم درست میشه یا راه دیگری هست لطفاً راهنمایی کنید برام ایمیل بزارین

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      شما باید دنده استارت و سیستم اتومات استارت عیب رو جویا بشید ارتباطی به قسمت های دیگر ندارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام خسته نباشید
    من ماشینم وقتی کار می‌کنه گرم میشه بعد وقتی خاموش میکنم دیگه استارت میزنم روشن نمیشه صدای استارت میاد ولی روشن نمیکنه وقتی سرد میشه درست میشه ولی امروز این اتفاق افتاد ولی بعدش دیگه حتی استارت نخورد صدای جرقه زدن بعد استارت میاد ولی صدای دیگه ای نمیاد باطری به باطری هم کردیم ولی اثر نداشت

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سیستم استارت خودروتون معیوب است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام ماشین من پژو پارس هست برق پشت صفحه کیلومتر هست ولی اصلا استارت نمیخوره در ضمن باتری هم نو هست یک هفته پیش خریدمش مشکل چیه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکل از برق استارت هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • نازی

    سلام وقتتون بخیر، ماشین پراید مدل نود دارم، موقع استارت زدن برق متصل میشه صدای پمپ بنزین هم میاد، ولی استارت نمیخوره، هیچ صدایی هم نمیده، اگه بار اول هم روشن بشه گاز ندم بعد دوسه ثانیه خاموش میشه

  • بدبخت ترین

    یک ماه پیش باتری ماشینم که یک پراید مدل ۸۴ هست رو دزدیدن دو هفته داشتم اینور و اونور میزدم پول جور کنم در صورتی که یک روز اسنپ کار نکنم لنگ نان فردا میشم!خلاصه باتری رو خریدم انقد بدبخت شدم که پول یه باتری رو نداشتم! الانم استارتم کار نمیکنه جرعت نمیکنم ببرم نشون بدم که یهو نگه فلان تومن و نداشته باشم. و من یک جوان ۲۵ ساله مجرد هستم که بدون پشتوانه اوضاعم اینه! خدا به داد متاهل های بی پشتوانه برسه در کنار اونها یه نگاهی هم به ما بندازه. بغض داره خفم می‌کنه نمی‌دونم دیگه باید چه غلطی بکنم?

  • حمید برومند

    سلام و مرسی بابت پاسخگویی به مشکلات..
    روا ۸۵ دوگانه دارم مدتی پیش اتومات استارت خراب شد مجبور به تعویضش شدم ولی بعداز تعویض اتومات استارت با مشکل استارت نخوردن ماشین وقتی که گرم میشه… استارت که میزنم صدای قیژ میده وباید مدتی صبر کنم تا خنک بشه، ینی وقتی ماشین نیم ساعت کار کنه مخصوصا تو ترافیک که امپر ماشین تا نزدیک وسط بالا بیاد بعد که خاموش کنم دیگه روشن نمیشه و باید یک ربع بیست دیقه منتظر بمونم که روشن بشه، اما اگه مثلا همین نیم ساعت کار کردن ماشینو در حال حرکت باشم و با کمک باد امپر زیاد بالا نیاد بعداز خاموش کردن راحت استارت میخوره… دلیل استارت نخوردن و داغ شدن ماشینو بالا بودن امپر چیه؟ لطف کنید راهنماییم کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دنده استارت خودروتون معیوب است و نیاز به تعمیر دارد.
      مشکل داغ شدن هم دلالی دیگری مربوط به سیستم خنک کاری خودروتون دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Farid

    سلام من ماشینم ۲۰۶ هس وقتی سویچو باز میکنم برق پشت آمپر میاد پمپ بنزین هم کار میکنه ولی استارت نمی زنه باید یه ۱۰ دقیقه منتظر بمونم بعد دوباره امتحان کنم تا روشن بشه دلیلش چی میتونه باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ایسیو رو چک کنید .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام ممنون میشم راهنمایی بفرمائید، خودرو پراید مدل صبا ۸۷

    موتور:
    ۱-بعضی وقتا روشنش میکنم روشن میشه اما دور گاز روی نیم میاد میخواد خفه کنه انگار، چند بار گاز میدم تا درست میشه!
    ۲-در حین حرکت هستم و میخوام معکوس بدم کلاچ که میگیرم یهو دور موتور کم میشه (مثلاً میاد نیم) و باز برمیگرده.

    پمپ بنزین:
    ۳-بعضی وقتا میخوام ماشینو روشن کنم بنزین نصفه میکشه و مجبورم سوییچ رو کامل ببندم صبرکنم حدود پنج تا ده ثانیه تا یک صداییه بده بعدش مجدد سوییچ رو باز کنم تا بنزین کامل بکشه و استارت بزنم روشن میشه.

    استارت:
    ۴-بعضی وقتا بنزین می‌کشه می‌خوام استارت بزنم انگار خالی میکنه هیچ صدای استارتی نمیده دوباره استارت میزنم استارت میخوره و روشن میشه.

    فن:
    ۵-همیشه بعد از مسافتی میخوام ماشینو خاموش کنم دور فن روی کند هست و خیلی طول میکشه تا خاموش بشه، بعضی وقتام سه چهار دقیقه میشه ولی خاموش نمیشه مجبوراً کولر میگیرم تا سریع فنش خاموش بشه.
    +جسارتا ممکن بود جواب رو ایمیل کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دریچه گاز ، استپر موتور و سنسور دریچه گاز رو مورد بررسی و شتشو قرار بدین.
      اتومات استارت خودروتون نیاز به بازدید یا تعویض دارد.
      رله فن ها رو درمورد فن ها چک کنید و از عملکردشون اطمینان حاصل نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • محمد

        باسلام و درود ممنون از راهنمایی، بله مشکل از استپر بود تعویضش کردم مشکلم حل شد. میشه لطفاً در مورد ایراد پمپ بنزین هم راهنمایی کنید؟ یکی میگه رله دوبل تعویض کن.. یکی میگه پمپ بنزین نیم سوزه، یکی میگه فشارسنج بذار ببین فشار پمپ بنزین چقدره. نمی‌دونم چیکار کنم!

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          شما باید اول از رله دوبل شروع کنید و بعد از اون فشار سنج ببندید و فشار رو اندازه گیری کنید و در اخر پمپ بنزین رو تعویض کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • دینی

    سلام وقتتون بخیر
    ماشین من تیبا است
    دیروز قبل از خاموش شدن علامت Abs روشن شد بعد از یک ربع ماشین به تر تر افتاد
    ماشین رو خاموش کردم ولی دیگه روشن نشد
    باطری به باطری کردم به مدت کوتاه روشن شد و دوباره خاموش شد و در حین روشن شدن دوباره چشمک ابی اس فعال شد. باطری هم تازه تعویض کردم

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین مشکل رو ریشه یابی کنید لطفا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شا

    سلام برق پشت صفحه کیلومتر میاد ولی تو استارت برقی نیست حتی با شوک خود خودرو هم روشن نشد مشکل چیه

  • علی

    سلام و تشکر از محبتتون در پاسخ به دوستان ، ماشین پژوپارس تیوفایو دارم ، استارت رو دادم سردیس کردن ، دنده استارت و اتومات و زغالها رو تعویض کردن ، الان بعضی مواقع استارت نمیخوره یه حالتی مثل اینکه باتری تموم شده باشه یا بست باتری انگار شل باشه ، ولی بعد از چند بار استارت زدن روشن میشه ، باتری و دینام و بست باتری رو چک کردن اوکی بود ، ممنون میشم کمک کنید ،

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی ذغال استارت وجود داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سهیل

    سلام وقت بخیر امروز با سوییچ اشتباهی ک مال ماشین کوییک بود پراید مدل ۸۶رو سه بار استارت زدم روشن نشد بعدش با سوییچ خود پراید هم روشن نمیشه چراغ چک هم روشن شده لطفا کمکم کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ایراد از ایموبلایزر سوییچ خودرو هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • A

    سلام
    ماشین من پراید هستش
    وقتی برای اولین بار زمانی که موتور ماشین سرد هست استارت می زنم بلافاصله ماشین روشن می شه بعد میرم با ماشین یه دور میزنم بعد چند دقیقه که موتور ماشین گرم شد اگر دوباره ماشین
    را خاموش کنم دیگه به این راحتیا روشن نمیشه باید چند بار استارت بزنم تا روشن بشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      پمپ بنزین خودروتون رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    طلام خسته نباشی من یه مدته ماشین رو با پزچ گوشتی اززیر کاپوت روشن مزکنم از سویچ به یه قطعه پایین میزنم روشن میشه دلیل اش روهم نمیدونم چرا بااستارت روشن نمیشه اگه استارت خراب باشه نباید با پیچ گوشتی از زیرکاپوت هم روسن بشه درسته یلنی ایرادازمغزی سویجچ هست یا نه ازاستارت هست

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سیستم استارت خودروتون و اتومات استارت نیار به تعمیر دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ارمان

    سلام ماشین من تویوتا کرولا ۲۰۰۶ است ماشین من الان یک‌دفه روشن نمیشه برق داره صحفه پشت فرمون روشن میشه اما نه صدای میاد نه چیزی کلید باز‌میشه‌اما استارت نمیخوره باطری به باطری‌کردم‌اول‌روشن نمیشود اما روشن‌شد بعدش و الان خاموش کردم دیگه‌روشن‌نشد این مشکل تازه بوجود امده همچین مشکلی‌ نداشت به نظر شما مشکل از‌کجا‌میتونه‌باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      با توجه به توضیحاتتون باتری خودروتون معیوب است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام اطلاعات شما بسیار مفید بود سپاسگزارم

  • نصراله

    پارس ۹۸ tu5
    گاهی وقتها هر چی استارت میزنم با اینکه استارت میخوره ولی ماشین روشن نمیشه، چند بار سویچ رو باز و بست میکنم بعد روشن میشه.
    سویچها روهم تازه کد دادم ولی بازهم مشکل وجود داره.