اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

آشنایی با مراحل استفاده از کارشناسی خودرو کارنامه

اگر به‌هردلیلی تصمیم دارید خودروی دست دوم خریداری کنید، احتمالا می‌دانید که این کار با چالش‌هایی همراه است و اگر هوشیار نباشید، سرتان کلاه خواهد رفت.

اگر نگوییم همه فروشنده‌ها، حداقل بیش‌از نیمی از آنها هنگام فروش خودرویشان سعی می‌کنند یک‌سری از مشکلات آن را پنهان کنند. شما هم که مسلما اطلاعات و تجربه کافی درباره بخش‌های فنی، قطعات تعویض‌شده، تعمیرات و صافکاری، رنگ‌شدگی بدنه و نامعتبربودن مدارک و نظایر آن را ندارید. به‌همین‌دلیل ممکن است به‌راحتی خودرویی را که قبلا تصادفات شدید داشته، چپ کرده یا مشکلاتی جدی از لحاظ ایمنی دارد به‌قیمت خودروی سالم به شما قالب کنند. اگر بعد از خرید خودرو متوجه این موضوع شوید، نه‌تنها پولتان را دور ریخته‌اید، ممکن است جان خودتان و عزیزانتان را هم به‌خطر بیندازید.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

چرا کارشناسی خودرو اهمیت دارد؟

کارشناسی خودرو فرایندی است که خیالتان را ازبابت خرید خودروی دست دوم راحت می‌کند. کارشناسان با بررسی کامل ماشین، نه‌تنها عیوب و مشکلات آن را پیدا می‌کنند، بلکه قیمت واقعی خودرو را هم پیشنهاد می‌دهند.

این‌طور نیست که این کار فقط به‌نفع خریدار باشد؛ گاهی فروشنده هم از قیمت‌گذاری درست خودرو خبر ندارد (مخصوصا اگر بخواهد شخصا ماشینش را به دوست و آشنا بفروشد) و ممکن است توی سر مالش بزنند. ازسوی دیگر، اگر کارشناسی دقیق و معتبری روی خودرو انجام شود، خریدار راحت‌تر اعتماد می‌کند و بنابراین خودرو سریع‌تر فروش می‌رود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید خودرو دست دوم و آنچه باید بدانید

سرویس کارشناسی خودرو کارنامه چیست؟

ما در سایت کارنامه، کارشناسانی بادانش و تجربه کافی داریم که خودروی موردمعامله را با دقت و ظرافت از حداقل ۴۰۰ نقطه ارزیابی کرده و گزارشی کامل درباره خودرو و قیمت منصفانه آن دراختیار شما قرار می‌دهند. خدمات کارشناسی ما تاکنون تهران و کرج را پوشش داده است، اما از دوم تیرماه امسال، در گرمدره، ورداورد، شهر قدس (قلعه حسن خان)، فردیس و ملارد هم دردسترس و آماده خدمات‌رسانی به شما هم‌میهنان گرامی است.

سرویس کارشناسی خودرو کارنامه چه مراحلی دارد؟

خدمات کارشناسی خودرو کارنامه، طی چند مرحله انجام می‌شود:

 مرحله اول: پیش از ثبت درخواست

برای بهره‌مندی از خدمات کارشناسی خودرو، ابتدا باید درخواست‌تان را ثبت کنید. اما قبل‌از آن، باید چند کار مهم را انجام دهید.

قبل‌از ثبت درخواست، با فروشنده روی ساعت و مکان مشخصی توافق کنید. بدیهی است فروشنده باید از انجام کارشناسی کامل خودرو رضایت داشته باشد. متأسفانه وقتی درخواست ثبت شد و کارشناس را اعزام کردیم، امکان لغو درخواست وجود ندارد.

مبلغ هزینه، همان مقداری است که همکاران تیم پشتیبانی به شما اعلام کرده‌اند و نیازی به‌پرداخت مبلغ اضافی (مانند کرایه رفت‌وآمد کارشناس) نیست.

برای اینکه فرایند کارشناسی دقیق و بدون خطا انجام شود، با فروشنده هماهنگ کنید که خودرو را درحد کارواش تمیز و خشک تحویل دهد. بدیهی است تمیزنبودن خودرو روی عملکرد دستگاه‌های کارشناسی تأثیر خواهد داشت و ممکن است سبب بروز خطا شود.

صندوق‌عقب را تخلیه کنید که همکاران ما بتوانند آن را از لحاظ پوسیدگی و ضربات احتمالی به‌درستی بررسی کنند.

مکانی‌که انتخاب کرده‌اید باید به اندازه کافی روشن باشد. همچنین دورتادور خودرو باید از هر سمت ۱.۵ متر باز باشد تا کارشناس بتواند به‌راحتی دور خودرو حرکت کند. درصورت بارندگی، خودرو باید در محلی مسقف قرار داده شود.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

مرحله دوم: ثبت درخواست

حالا می‌توانید درخواست‌تان را ثبت کنید. برای راحتی شما، امکان ثبت درخواست را با چند روش زیر فراهم کرده‌ایم:

– ثبت درخواست تلفنی

برای ثبت درخواست تلفنی، می‌توانید با شماره ۷۹۲۳۷-۰۲۱ تماس بگیرید. همکاران ما در بخش پشتیبانی کارنامه، اطلاعات شما و خودرو را دریافت می‌کنند و درخواست‌تان را برای کارشناسی خودرو در ساعت و مکانی که خودتان تعیین می‌کنید ثبت می‌کنند.

در روش تلفنی، هزینه کارشناسی را باید پس از اتمام کار به‌صورت نقد به کارشناس کارنامه پرداخت کنید.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

– ثبت درخواست از طریق سایت کارنامه

برای ثبت درخواست از طریق سایت کارنامه، به آدرس Karnameh.com بروید. پس از ورود، باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • نام و نام خانوادگی؛
  • شهری که در آن حضور دارید و قرار است کارشناسی انجام شود؛
  • برند، مدل و تیپ خودرو؛
  • آدرس دقیق محل بازدید؛
  • زمان بازدید که در آن بازه زمانی مدنظر خود را انتخاب می‌کنید.

پس‌از واردکردن اطلاعات، روی دکمه ثبت کلیک کنید که شما را به‌صفحه پرداخت هدایت کند.

پس‌از تکمیل فرایند پرداخت، پیامکی حاوی اطلاعات درخواست برایتان ارسال می‌کنیم. همکاران ما در بخش پشتیبانی کارنامه، برای انجام هماهنگی‌های نهایی و تعیین زمان دقیق کارشناسی با شما تماس خواهند گرفت و بعد از آن کارشناس را اعزام می‌کنیم.

– ثبت درخواست از طریق سایت دیوار

ثبت درخواست کارشناسی در سایت دیوار، فقط برای خریداران خودرو امکان‌پذیر است و فروشندگان فقط می‌توانند ازطریق برنامه دیوار درخواست کارشناسی ارسال کنند.

اگر خودرویی را در سایت دیوار دیده‌اید و قبل‌از خرید می‌خواهید کارشناسی انجام دهید، کافی است همان آگهی را باز کنید و دکمه «درخواست کارشناسی» را کلیک کنید. این دکمه شما را به‌صفحه ثبت درخواست کارشناسی کارنامه هدایت خواهد کرد. بقیه مراحل مانند اقدام ازطریق سایت کارنامه است.

حتما بخوانید: ۱۵ اشتباه رایجی که به سلامت ماشین‌تان ضربه می‌زند

– ثبت درخواست از طریق برنامه دیوار

اگر خریدار هستید، می‌توانید ازطریق برنامه دیوار هم درخواست کارشناسی بدهید. این فرایند درست مشابه ثبت درخواست در سایت دیوار است.

اما اگر فروشنده هستید، فقط ازطریق برنامه دیوار می‌توانید درخواست کارشناسی ثبت کنید. برای این کار باید به‌ترتیب زیر عمل کنید:

  • به برنامه دیوار وارد شوید و گزینه «دیوار من» را انتخاب کنید؛
  • از صفحه دیوار من، به‌قسمت «آگهی‌های من» بروید؛
  • آگهی موردنظر خود را انتخاب کنید و گزینه «کارشناسی خودرو و مشاوره قیمت» را انتخاب کنید.

دقت داشته ‌باشید برای اینکه پس از انجام کارشناسی، بتوانید گزارش کارشناسی خود را به آگهی‌ای که داده‌اید ضمیمه کنید، باید درخواستتان را حتما با این روش ثبت کنید.

یک امکان اضافی برای فروشندگان وجود دارد و آن این است که فروشنده می‌تواند بخشی از مبلغ کارشناسی را به‌عنوان پیش‌پرداخت بدهد و مابقی را درهنگام دریافت گزارش کارشناسی تسویه کند.

مرحله سوم: کارشناسی خودرو

کارشناسان کارنامه، حداکثر ۳۰ دقیقه بعد از ثبت درخواست، به‌محل موردنظر اعزام می‌شوند. روند کار به این شکل است که کارشناسان از لحاظ فنی و بدنه، بیش از ۴۰۰ نقطه از خودرو را با جدید‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات بررسی می‌کنند. البته این کار فقط شامل بررسی عملکرد درست قطعات و اعتبار مدارک است و اصل‌بودن قطعات یا تعیین استهلاک آنها به کارشناس مربوط نمی‌شود.

برخی از مواردی‌که کارشناس بررسی می‌کند عبارت‌اند از:

  •   اعتبار اسناد و مدارک، معاینه فنی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه؛
  •   لاستیک‌ها، بدنه، اتاق، تجهیزات؛
  •   عملکرد موتور و انتقال قدرت، سیستم تعلیق؛
  •   آپشن‌ها؛
  •   رنگ‌شدگی بدنه؛
  •   تجهیزات برقی (باتری، استارتر، دینام و نظایر آن)؛
  •   تجهیزات ایمنی (ایربگ‌ها، کمربند‌ها و نظایر آنها)؛
  •   اگزوز، پلوس‌ها و گیربکس دنده‌ای؛
  •   فرمان؛
  •   ترمز (عملکرد پدال، ترمزدستی، لنت‌ها و هرچه به آن مربوط است).

مرحله چهارم: نتیجه کارشناسی خودرو

وقتی فرایند کارشناسی به پایان رسید، حداکثر ۱۵ دقیقه بعد پیامکی حاوی لینک گزارش آنلاین برایتان ارسال می‌شود. جزئیات خودرو در این گزارش به‌صورت کامل مشخص شده‌اند. اگر ازطریق برنامه دیوار اقدام کرده‌اید، می‌توانید گزارش را داخل برنامه دیوار هم مشاهده کنید. اگر نتوانستید گزارش را باز کنید، لینک موردنظر را کپی کرده و در مرور‌گر اینترنت دستگاه خود باز کنید.

اگر فروشنده هستید و بخشی از مبلغ را پرداخت کرده‌اید، برای مشاهده گزارش کارشناسی و قیمت پیشنهادی، ابتدا باید به‌شکل آنلاین مابقی هزینه را پرداخت کنید.

علاوه‌بر گزارش آنلاین، کارشناسان یک نسخه کاغذی از گزارش را هم در اختیارتان می‌دهند که فقط اطلاعات کلی بدنه در آن درج شده است و شامل جزئیات کارشناسی نیست.

اعتبار گزارش کارنامه، ۲۴ ساعت پس از انجام کارشناسی است. اگر پس از آن هر تغییری در خودرو صورت گرفته باشد، مسئولیتش با صاحب خودرو است.

درصورتی‌که در گزارش مشکلی وجود دارد، می‌توانید با همکاران ما در پشتیبانی کارنامه تماس بگیرید تا آن را بررسی کنند. ازآنجاکه کارشناسان ما، آموزش خود را با دوره رنگ و بدنه در دانشگاه شریف آغاز کرده و پس از دریافت مدرک این دوره، در آکادمی کارنامه مراحل تکمیلی را به‌مدت یک ماه سپری کرده‌اند، کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند و هیچ مشکلی در خودرو از دیدشان پنهان نخواهد ماند. بااین‌حال، اگر هرگونه خطا در فرایند کارشناسی بروز کرده باشد، کارنامه تا ۲۴ ساعت تضمین می‌کند که تا سقف ۱۰ میلیون تومان، به شما خسارت پرداخت کند.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی رنگ

در پایان، به شما اطمینان می‌دهیم کارنامه دقیق‌ترین خدمات کارشناسی و مشاوره قیمت، با کم‌ترین هزینه را به شما ارائه می‌دهد و شما چه به‌عنوان خریدار و چه فروشنده، می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید.

/blog/steps-car-inspection/amp/
آشنایی با کارنامه
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید