بهترین ماشین‌ها برای کار در اسنپ و تپسی کدامند؟

0 7,530

اگر به فکر پیوستن به اسنپ، تپسی یا سایر آژانس‌های مسافربری هستید، یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که آیا خودروی شما مناسب این شغل هست یا خیر؟ بهتر است ماشین صفر بخرید یا دست دوم؟ این‌ها سؤالاتی است که با خواندن این مقاله به پاسخشان پی خواهید برد.

به‌عنوان یک راننده تاکسی شما زمان زیادی را در وسیله نقلیه خود می‌گذرانید، بنابراین انتخاب خودرویی که متناسب با نیازهای فردی شما باشد بر افزایش کارایی و رفاه‌تان تأثیر زیادی خواهد گذاشت. در این پست، ما برخی از عوامل مهمی را که باید در زمان خرید وسیله نقلیه در نظر بگیرید، بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات انتخاب بهترین ماشین برای کار در آژانس‌های مسافربری

در این بخش ۵ عامل تعیین‌کننده در انتخاب بهترین ماشین برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری را معرفی کرده‌ایم.

۱. میزان سوخت

میزان سوخت مصرفی برای انتخاب ماشین برای تاکسی اینترنتی

هزینه سوخت یکی از هزینه‌های اولیه مربوط به وسیله نقلیه است که رانندگان با آن مواجه هستند. هرچه ماشینی که می‌خرید مصرف سوخت کمتری داشته باشد، هزینه‌هایتان کمتر می‌شود و درنتیجه پولی که برایتان می‌ماند، بیشتر خواهد بود. البته اگر به‌درستی رانندگی کنید و از شیوه‌های رانندگی خوب پیروی کنید، می‌توانید میزان مصرف سوخت را کاهش دهید. در مجموع انتخاب ماشینی با مصرف سوخت کم، می‌تواند در درازمدت به کاهش هزینه‌هایتان کمک کند.

 

۲. هزینه بیمه

در زمان انتخاب خودروی مناسب باید به فاکتورهایی مثل سال ساخت و ارزش خودرو توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. البته بیمه نباید تنها معیارتان برای انتخاب خودروی مناسب باشد. حتما به سایر نکاتی که در این مطلب بررسی می‌کنیم هم توجه داشته باشید.

۳. میزان فضای اتاقک خودرو برای نشستن مسافر

بسیار مهم است که چند مسافر بتوانند به‌راحتی در ماشین بنشینند و فضای کافی جلوی پای آنها وجود داشته باشد. بنابراین، به خودرویی با فضای داخلی مناسب نیاز دارید تا مسافران در طول سفر احساس تنگنا و ناراحتی نکنند.

۴. هزینه قطعات یدکی

شاید گاهی مجبور شوید که یک یا دو قطعه ماشین را تعویض کنید. به‌عنوان مثال، لاستیک‌ها معمولاً اولین چیزهایی هستند که نیاز به تعویض دارند، به‌خصوص اگر سالانه مسافت زیادی را طی می‌کنید. بنابراین هنگام انتخاب یک وسیله نقلیه هزینه قطعات آن را نیز در نظر بگیرید، چراکه ممکن است هزینه قطعات خودروهای مختلف، با هم تفاوت زیادی داشته باشد.

با یک مکانیک خوب مشورت کنید چون می‌تواند توصیه‌های خوبی برایتان داشته باشد.

۵. فضایی برای گذاشتن چمدان و وسایل

مسافران باید بتوانند وسایل خود را از بسته‌های خرید گرفته تا چمدان، ویلچر یا هر چیز دیگری همراه خود به ماشین بیاورند. این اقلام به فضای زیادی در صندوق عقب نیاز دارند. همچنین توجه داشته باشید که در صندوق عقب ماشین، وسایلی همچون جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی و ضدیخ نیز باید داشته باشید. داشتن صندوق عقب بزرگ و جادار به راحتیِ مسافران و افزایش امتیازتان در اپلیکیشن اسنپ کمک می‌کند.

ماشین دست دوم برای تاکسی‌های مسافربری چه مزایایی دارد؟

بزرگترین عامل هنگام تصمیم‌گیری میان خرید ماشین نو یا کارکرده، قیمت آن است. در بازار دست دوم خودرو دستتان برای خرید خودرو بازتر است و انتخاب‌های بیشتری پیش روی شما خواهد بود. با توجه به روند صعودی بازار خودرو بهتر است که خودروی دست دوم تهیه کنید. با توجه به بودجه خود خودرویی را انتخاب کنید که کیلومترها بدون خرابی برایتان کار کند.

promotion banner

لیست بهترین ماشین‌ها برای کار در اسنپ

حال که با ویژگی‌های ماشین مناسب برای کار در اسنپ و تپسی و امثال آنها آشنا شدیم، نوبت به معرفی بهترین انتخاب‌ها می‌رسد.

۱. پراید

انتخاب پراید برای شروع کار در اسنپ

پراید نزدیک به سه دهه است که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ایران است. این ماشین تاکنون در مدل‌های مختلفی تولید شده است و می‌تواند گزینه مناسبی برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری باشد؛ چراکه هم مصرف بنزین کمی دارد و هم اینکه در صورت خرابی یا تعویض قطعات، هزینه تعمیر بسیار پایینی دارد.

انتخاب پراید به‌عنوان ماشین کار در اسنپ، تپسی و دیگر آژانس‌های مسافربری مزیت‌های زیادی دارد، مثلا:

  • میزان مصرف سوخت کم ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر؛
  • استهلاک کم و هزینه پایین قطعات یدکی؛
  • اندازه مناسب کابین برای راحتی مسافر؛
  • هزینه بیمه کم نسبت به سایر خودروهای ایرانی.

۲. تیبا و تیبا ۲

این خودروها در دو مدل صندوق‌دار و هاچ‌بک تولید می‌شوند که مصرف سوختی تقریبا مشابه هم دارند. (مصرف سوخت تیبا صندوق‌دار در شهر‌های پرترافیک در حدود ۹ لیتر بنزین و مصرف سوخت تیبا ۲ حدود ۸٫۶ لیتر بنزین است.)

مزیت‌های انتخاب تیبا برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری:

  • میزان مصرف سوخت مناسب: ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر؛
  • هزینه پایین قطعات یدکی؛
  • ایمنی بیشتر از پراید؛
  • هزینه بیمه مناسب.

البته فضای داخل اتاقک تیبا کمی کوچک است که در مدل تیبا ۲ این مشکل برای صندوق عقب نیز وجود دارد. علاوه بر این، ممکن است تولید این خودروها متوقف شود که در این صورت می‌توان به سراغ گزینه‌های جایگزینی مانند کوییک رفت.

۳. کوییک

از نظر مشخصات فنی این خودرو از خانواده تیبا به حساب می‌آید که طراحی ظاهری زیباتری دارند. البته موتور آن‌ها سوخت کمتری مصرف می‌کند و در عین حال قدرت بیشتری نیز دارند.

تولید این خودرو از سال ۱۳۹۶ شروع شد که از نظر ایمنی، شتاب و پیشرانه چندان تفاوتی با تیبا ندارد. البته پس از مدتی مدل‌های R با طراحی ظاهری متفاوت تولید شدند. همچنین با مدل دنده اتوماتیک آن می‌توانید راحتی بیشتری را در هنگام رانندگی تجربه کنید. این خودرو با قیمتی کمی بیشتر از تیبا به بازار عرضه شده  که به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر ۸.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مزیت‌های انتخاب کوئیک برای کار در تپسی، اسنپ و سایر آژانس‌های مسافربری:

  • میزان مصرف سوخت بهینه: ۸٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر؛
  • داشتن اتاقک بزرگتر نسبت به تیبا؛
  • موتور تقویت‌شده نسبت به پراید؛
  • امنیت بیشتر نسبت به پراید؛
  • هزینه بیمه قابل‌قبول.

۴. پژو پارس و پژو ۴۰۵

پژو پارس و پژو ۴۰۵ به‌دلیل فضای زیادی که در اتاقک خود دارند و همچنین صندوق عقب جادار می‌توانند از بهترین ماشین‌ها برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری شناخته شوند. چراکه هرچه سرنشینان خودرو در زمان سفر، احساس راحتی بیشتری کنند، امتیاز بالاتری به شما می‌دهند.

البته این خودروها در مقایسه با پراید، مصرف سوخت بالاتری دارند. به‌طوری که در هر صد کیلومتر چیزی در حدود ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند. لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های پژو به‌صورت دوگانه‌سوز نیز تولید می‌شوند که می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای تاکسی‌رانی باشند.

مزایای پژو پارس و پژو ۴۰۵ برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری:

  • میزان سوخت قابل‌قبول؛
  • هزینه بیمه قابل‌قبول.
  • کابین راحت و جادار؛
  • صندوق عقب جادار برای قرارداد وسایل مسافران؛
  • استهلاک و هزینه نگهداری بالا.

 

۵. سمند انتخابی کم استهلاک برای تاکسی اینترنتی

این خودرو که با دو موتور XU7 و EF7 تولید می‌شود، میزان استهلاک و خرابی کمی دارد. البته XU7 استهلاک بیشتری نسبت به مدل دیگر دارد؛ اما باز هم به‌دلیل هزینه کم قطعاتش می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع به کار در اسنپ و تپسی باشد. در مقابل موتور EF7 نرم‌تر کار می‌کند و میزان خرابی کمتری دارد. علاوه بر این، میزان مصرف سوخت EF7 پایین است.

از مزیت‌های انتخاب سمند برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری:

  • صرف سوخت قابل‌قبول: به‌طور میانگین در مدل‌های مختلف ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر؛
  • هزینه بیمه قابل قبول؛
  • کابین و صندوق عقب بسیار جادار؛
  • میزان استهلاک و خرابی پایین؛
  • هزینه قطعات یدکی قابل‌قبول.

البته تولید سمند در سال ۱۴۰۰ متوقف شد که می‌توان از جایگزین‌های آن همانند پژو پارس برای کار در اسنپ و نپسی استفاده کرد.

۶. دنا

این خودرو میزان استهلاک کمی دارد و در صورت نیاز به تعویض قطعه، هزینه زیادی تحمیل نمی‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین ماشین برای کار در اسنپ و تپسی را انتخاب کنید، می‌توانید دنا را در لیست انتخاب‌های خود جای دهید. علاوه‌بر این، امکانات مسیریابی و جهت‌یابی این خودرو برای پیداکردن کوتاه‌ترین و کم‌ترافیک‎‌ترین مسیر بسیار پرکاربرد خواهد بود و میزان رضایت مسافر از سفر افزایش می‌یابد.

مزیت‌های انتخاب دنا برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری:

  • میزان مصرف سوخت قابل‌قبول ۱۱ تا ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر؛
  • فضای جادار کابین و صندوق عقب؛
  • میزان استهلاک کمتر نسبت به مدل‌های پژو؛
  • هزینه بیمه قابل‌قبول.

 

۷. رانا

موتور این خودرو TU5 است که عمکلرد خوبی دارد. این خودرو به‌دلیل صندوق عقب جاداری که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای تاکسی‌رانی باشد چراکه می‌توان به‌راحتی تمامی وسایل مسافر را در آن جای داد. از طرفی میزان استهلاک کمی هم دارد که این خود باعث کاهش هزینه‌های راننده در طولانی‌مدت خواهد شد.

مزیت‌های رانا برای کار در اسنپ، تپسی و سایر آژانس‌های مسافربری:

  • میزان مصرف سوخت قابل‌قبول ۸٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر؛
  • صندوق عقب جادار؛
  • استهلاک پایین؛
  • هزینه بیمه قابل‌قبول.

البته کابین این خودرو نسبت به سمند، دنا و پژو کوچک‌تر است.

سخن آخر

اگر قصد دارید در ناوگان تاکسی اینترنتی یا تلفنی شروع به کار کنید، با انتخاب خودروی مناسب می‌توانید میزان سود خود را افزایش دهید. چراکه خودرویی که مصرف سوخت کم، استهلاک پایین، کابین جادار و راحتی دارد علاوه بر اینکه هزینه نگهداری را کم می‌کند، باعث می‌شود که مسافران به شما امتیاز بیشتری بدهند که در این صورت، سفرهای بیشتری در طول روز به شما پیشنهاد می‌شود. بنابراین پس از مدتی به درآمد و سود مناسبی خواهید رسید.

در این مقاله، لیستی از بهترین ماشین‌ها برای کار در اسنپ و تپسی معرفی شدند که می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند. اگر شما نیز نکته‌ای در این زمینه دارید، حتما در پایین این صفحه در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.