کم‌ایرادترین خودروهای داخلی را بشناسید

0 2,400

همه ما دوست داریم خودرویی که می‌خریم ایمن باشد، عملکرد خوبی داشته باشد و بهترین تجربه رانندگی را برایمان رقم بزند. بااین‌حال، باید بپذیریم که حتی بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا هم هرگز نمی‌توانند خودرویی تولید کنند که به‌طور کامل بی‌عیب‌ونقص باشد؛ چه برسد به خودروسازهای داخلی که معمولا از استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند. درهرصورت بین خودروهای داخل کشور، برخی از آنها کم‌ایرادتر از بقیه هستند و کارشناسان ما در کارنامه با بررسی آنها و طبقه‌بندی داده‌های به‌دست‌آمده، کم‌ایرادترین خودروهای داخلی را شناسایی کرده‌اند که آنها را به شما معرفی می‌کنیم. گروهی از این خودروها وارداتی هستند و گروهی دیگر، مونتاژ یا ساخت خود ایران هستند. آنها را در بازه‌های قیمتی مشخصی دسته‌بندی کرده‌ایم تا با توجه به بودجه‌ای که دارید راحت‌تر تصمیم به خریدشان بگیرید.

۱. کم‌ایرادترین خودروهای کمتر از ۳۵۰میلیون تومان

اگر دنبال خودروهای اقتصادی‌ می‌گردید (هرچند ۳۵۰میلیون تومان چندان هم اقتصادی نیست ولی باتوجه‌به قیمت خودروهای حال حاضر، این مدل‌ها جزو ارزان‌ترین‌ها هستند)، باید از بین خودروهای کمتر از ۳۵۰میلیون تومان انتخاب کنید. کارشناسی تعداد قابل‌توجهی از خودروها نشان داد از بین خودروهای این بازه قیمتی، ساینا SX دنده‌ای، ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک، رانا پلاس و کوییک دنده‌ای کم‌ایرادتر بودند.

ساینا SX دنده‌ای؛ ۱۹۶میلیون تومان

در سال ۱۳۹۵ شرکت سایپا ساینا را به‌عنوان فیس لیفت تیبا به بازار عرضه کرد. ساینا SX دنده‌ای یکی از دو تیپ سایناست.  موتور این خودرو ۴ سیلندر ۸ سوپاپ است و حجم آن ۱۵۰۳ سی‌سی است. ۸۷ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. بیشینه سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۲٫۸ ثانیه صورت می‌گیرد.

از امکانات این خودرو می‌توان به نگهدارنده صندلی کودک در عقب و ایربگ راننده و سرنشین جلو اشاره کرد. به‌طورکلی امکانات و آپشن‌های این خودرو بسیار کم است و خودرویی اقتصادی به‌شمار می‌رود. با این حال در بین خودروهای کمتر از ۳۵۰میلیون تومان کم‌ایرادترین است.

حتما بخوانید: با شایع‌ترین ایرادات ساینا و هزینه نگهداری آن آشنا شوید

ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک؛ ۳۵۰میلیون تومان

این خودرو محصول کشور چین است که مدیران‌خودرو آن را به بازار عرضه می‌کند. ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک در سال ۲۰۱۴ طراحی شده است. این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۹۷۱ سی‌سی و تنفس طبیعی بهره می‌برد. قدرت آن ۱۳۹ اسب بخار است و گیربکس اتوماتیک با مکانیسم CVT دارد. بیشینه سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۰٫۵ ثانیه صورت می‌گیرد.

برخی از امکانات این خودرو عبارت‌اند از: ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سانروف، سنسور دنده عقب، رینگ آلومینیومی و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

رانا پلاس؛ ۳۱۵میلیون تومان

رانا پلاس محصولی از ایران‌خودرو است که در سال ۱۳۹۹ طراحی شده است. موتور آن ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۵۸۷ سی‌سی از نوع تنفس طبیعی است. ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن از نوع ۶ سرعته دستی است. بیشینه سرعت آن ۱۸۹ کیلومتر در ساعت است و در عرض ۱۲ ثانیه شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن صورت می‌گیرد.

از امکانات رانا پلاس می‌توان به ترمز جلو دیسکی، ایربگ راننده و سرنشین، آینه‌های برقی، آرم کرومی روی فرمان، زه همرنگ با بدنه، ایزوفیکس برای صندلی کودک، کروز کنترل و نظایر آنها اشاره کرد.

کوییک دنده‌ای؛ ۲۲۱میلیون تومان

کوییک یک هاچبک محصول سایپاست و در سال ۱۳۹۶ طراحی شده است. موتور آن ۴ سیلندر ۸ سوپاپه است و از پیشرانه ۱٫۵ لیتری با تنفس طبیعی بهره می‌برد. ۸۷ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن از نوع دستی ۵ سرعته با مکانیسم CVT است. بیشینه سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به ۱۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

برخی از امکانات و آپشن‌های کوییک دنده‌ای شامل ایربگ راننده و سرنشین، ترمز دیسکی در جلو، ایزوفیکس برای نصب صندلی مخصوص کودک و آینه‌های جانبی برقی هستند.

promotion banner

۲. خودروهای بین ۳۵۰میلیون تا ۷۰۰میلیون تومان

از بین خودروهای بررسی‌شده بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، ام‌جی ۳۶۰ اتوماتیک، تارا مدل دنده‌ای، جیلی GC6 اکسلنت و چانگان CS35 جزو کم‌ایرادترین‌ها بودند.

ام جی ۳۶۰ اتوماتیک؛ ۶۷۰میلیون تومان

این سدان محصولی از شرکت چینی‌انگلیسی MG است و در سال ۲۰۱۶ طراحی شده است. موتور آن ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و از پیشرانه ۱٫۵ لیتری با تنفس توربوشارژ بهره می‌برد. حداکثر قدرت آن ۱۳۰ اسب بخار است و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد. بیشینه سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در ۹٫۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد.

از امکانات این خودرو می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی، شیشه بالابر برقی درهای عقب و جلو، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم تشخیص مانع، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن و ترمز ABS و EBD اشاره کرد. این خودرو تنها خودروی این فهرست است که کارشناسان ما در تعدادی که بررسی کردند، هیچ ایرادی از نظر عملکرد نیافتند.

تارا دنده‌ای؛ ۵۸۰میلیون تومان

تارا یک سدان خانوادگی محصول شرکت ایران‌خودرو است و نسخه ایرانی پژو ۳۰۱ به‌شمار می‌رود. این خودرو در سال ۱۳۹۹ طراحی شده است. تارا از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۹۸ سی‌سی و تنفس طبیعی بهره می‌برد. ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن ۵سرعته دستی است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۹٫۵ ثانیه اتفاق می‌افتد و بیشینه سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

از امکانات این خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ایربگ راننده و سرنشین جلو، آینه‌های برقی، کروز کنترل، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب و صفحه‌نمایش ۷ اینچی اشاره کرد.

حتما بخوانید: معایب خودروی تارا را قبل از خرید بشناسید

جیلی GC6 اکسلنت؛ ۴۳۰میلیون تومان

جیلی یکی دیگر از محصولات چینی است که در چین و سایر کشورها فروش خوبی دارد؛ اما در کشور ما چندان موفق ظاهر نشده است. بااین‌حال در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت آن با عنوان اکسلنت توانست جایش را تا حدودی باز کند. این خودرو در مقایسه با همتایانش مقرون‌به‌صرفه‌تر است. گروه خودروسازان بم این خودرو را مونتاژ می‌کند.

موتور اکسلنت، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی و تنفس طبیعی است. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است و قدرت آن به ۱۰۵ اسب بخار می‌رسد. گیربکس آن چهار سرعته اتوماتیک است و بیشینه سرعت آن ۱۷۲ کیلومتر در ساعت است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن درعرض ۱۳ ثانیه صورت می‌گیرد.

از برخی امکانات جیلی اکسلنت می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، ایربگ راننده و سرنشین جلو، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سانروف، کروز کنترل و دوربین عقب اشاره کرد.

چانگان CS35؛ ۶۱۲میلیون تومان

چانگان CS35 یک کراس اوور جمع‌وجور چینی است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شده است. در ابتدا شرکت سایپا مسئول واردات این خودرو بود، اما بعد تصمیم گرفت با همکاری شرکت چینی آن را مونتاژ کند. به‌دلیل تحریم‌های کشورمان در صنعت خودرو، واردات و مونتاژ این خودرو در سال ۱۳۹۸ پایان یافت؛ اما هنوز صفر آن در کارخانه موجود است.

این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۹۸ سی‌سی دارای تنفس طبیعی بهره می‌برد. ۱۲۳ اسب بخار قدرت آن است و گیربکس آن ۴ سرعته اتوماتیک است. بیشینه سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است؛ اما شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن بسیار کند است و به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

از امکانات چانگان می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، ایربگ راننده و سرنشین جلو و ایربگ جانبی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور پارک دنده عقب، کروز کنترل، سانروف، شیشه بالابر برقی هم در جلو و هم در عقب، آینه‌های جانبی برقی دارای راهنما و نظایر آنها اشاره کرد.

سایر خودروهای کم‌ایراد در این بازه قیمتی به‌ترتیب عبارت‌اند از:

  • ام وی ام X33S
  • سمند سورن
  • جک J4
  • دنا پلاس ۱۷۰۰ سی‌سی
  • ام وی ام X33S اسپرت
  • پژو ۲۰۷i
  • شاهین
  • بسترن B30
  • چری آریزو ۵TE توربو اکسلنت.

۳. خودروهای بین ۷۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان

داده‌های حاصل از بررسی خودروهایی در بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد چری تیگو ۷ IE، هایما S7 پلاس و جک S3 اتوماتیک کم‌ایرادتر از سایر خودروها در این بازه هستند.

چری تیگو ۷ IE؛ ۹۸۰میلیون تومان

چری تیگو ۷ IE محصولی از کشور چین است که شرکت مدیران‌خودرو آن را مونتاژ می‌کند. چری تیگو ۷ یک شاسی‌بلند لوکس بود که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد. اولین تیپ آن اکسلنت بود که اندازه کوچکتری نسبت به چری تیگو ۷ داشت و بعد از آن در سال ۱۳۹۸ چری تیگو ۷ IE وارد بازار شد.

این کراس اوور از نوع دیفرانسیل جلو است و از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی و تنفس توربوشارژ بهره می‌برد. ۱۴۵ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن ۶ سرعته اتوماتیک است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۰٫۲ ثانیه صورت می‌گیرد و ۱۸۵ کیلومتر در ساعت بیشینه سرعت آن است.

از امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به ایربگ جلو، ایربگ جانبی و ایربگ پرده‌ای برای سرنشینان جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آمریکایی، صفحه‌نمایش ۹ اینچی لمسی، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران و نظایر آنها اشاره کرد.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

هایما S7 پلاس؛ ۹۲۵میلیون تومان

هایما یک کراس‌اوور محصول کشور چین است و طرفداران زیادی در ایران دارد. هایما را در حاضر شرکت ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌کند.

هایما S7 پلاس نسخه کامل‌تر هایما S7 توربو است و عملکرد آن به‌مراتب بهتر از مدل‌های قبل از آن است. این مدل از پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با تنفس توربوشارژ بهره می‌برد. ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن ۶ سرعته اتوماتیک است. بیشینه سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و در عرض ۱۰٫۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد.

برخی از امکانات و آپشن‌های این خودرو شامل ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، ایربگ‌های جلو و جانبی برای راننده و سرنشین، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی، شیشه بالابر برقی هم در جلو و هم در عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، فندک برای سرنشینان عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

جک S3 اتوماتیک؛ ۷۰۵میلیون تومان

جک یک شاسی‌بلند محصول شرکت جک موتورز یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی است و در سال ۲۰۱۴ طراحی شده است. خودروهای این شرکت با همکاری شرکت کرمان موتورز در ایران به فروش می‌رسند. موتور این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۹۰ سی‌سی است. ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن از نوع اتوماتیک با سازوکار CVT است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۰٫۸ ثانیه صورت می‌گیرد و بیشینه سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به ترمز دیسکی در جلو و عقب، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، ایربگ برای سرنشینان جلو، سنسور پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، سانروف، چراغ جلو اتوماتیک، تهویه مطبوع اتوماتیک و نظایر آنها اشاره کرد.

سایر خودروهای کم‌ایراد در این بازه قیمتی عبارتند از:

  • هیوندای اکسنت
  • چری تیگو ۵ IE.

۴. خودروهای یک میلیارد تومان به بالا

خودروهایی که در بازار داخلی ایران بیشتر از ۱ میلیارد تومان قیمت دارند مسلما جزو کم‌ایرادترین خودروها هستند. با این حال در بین آنها هم خودروهایی هستند که ایراداتی داشته‌اند. پس از بررسی تعداد قابل‌توجهی از خودروهای بیشتر از یک میلیارد تومان دریافتیم کم‌ایرادترین خودروها در این بازه قیمتی شامل موارد زیر هستند:

  • رنو تالیسمان
  • سیتروئن C3
  • SWM G01
  • دیگنیتی
  • کیا اپتیما جی‌تی لاین ۲۴۰۰ سی‌سی
  • فیدلیتی
  • رنو کپچر
  • پژو ۲۰۰۸
  • رنو داستر
  • اس سانگ یانگ تیوولی.

اس دابلیو ام G01؛ ۱میلیارد و ۲۰میلیون تومان

اس دابلیو ام یک برند ایتالیایی است که گروه شاینری در چین آن را خریداری کرده است و محصولاتش را تحت این عنوان و با همکاری سیف خودرو به بازار کشور ما عرضه می‌کند.

این مدل یک کراس‌اوور جمع‌وجور است و از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی با تنفس توربو شارژ بهره می‌برد. ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن ۶ سرعته اتوماتیک است. بیشینه سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن در ۱۲٫۷ ثانیه صورت می‌گیرد.

از امکانات و قابلیت‌های این مدل می‌توان به ایربگ جلو و جانبی برای راننده و سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، سانروف برقی، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی، آینه‌های جانبی برقی، سیستم هشدار نقطه کور و خروج از لاین، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

دیگنیتی؛ ۱ میلیارد و ۴۲۰میلیون تومان

دیگنیتی یک کراس اوور بزرگ محصول بهمن موتور است. این خودرو در واقع ساخت شرکت چینی دانگ فنگ است که در سال ۱۳۹۹ خودرویی را با عنوان IX5 طراحی کرد و بهمن موتور این خودرو را با نام دیگنیتی به بازار ارائه می‌کند.

این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و پیشرانه ۱٫۵ لیتری با تنفس توربوشارژ بهره می‌برد و از نوع دیفرانسیل جلو است. قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار است و گیربکس آن از مکانیسم CVT استفاده می‌کند. بیشینه سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

از امکانات آن می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ جانبی، سانروف، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های جانبی برقی دارای گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو، کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و سنسور باران برای روشن‌شدن اتوماتیک برف‌پاک‌کن اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم برخی از کم‌ایرادترین خودروهای داخلی، هم وارداتی و هم مونتاژ، را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کنیم. بدیهی است جامعه آماری این بررسی کوچک بوده و داده‌ها براساس تعداد خودروهای بررسی‌شده طبقه‌بندی شده‌اند؛ بااین‌حال می‌توانند دیدِ خوبی در هنگام خرید خودرو به شما بدهند. برای مثال، اگر کمتر از ۳۵۰میلیون تومان بودجه دارید، ساینا SX یکی از خودروهای کم‌ایرادتر نسبت‌به همتایانش در این بازه قیمتی است. البته باید این را هم در نظر بگیرید که خرید خودرو قبل از هرچیز به سلیقه و ترجیحات شما هم بستگی دارد و شاید یک خودرو را آن‌قدر دوست داشته باشید که ایرادات آن برایتان مهم نباشد. انتخاب نهایی با شماست.

حالا شما برایمان بگویید کدام یک از این خودروها را دارید و تجربه رانندگی با آن برایتان چگونه بوده است؟ با دیدگاه‌هایتان به دوستان دیگر کمک کنید راحت‌تر تصمیم بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.