استقبال شدید از طرح‌های فروش خودروسازان در دهه فجر

0 1,291

استقبال قابل‌توجه از طرح‌های فروش خودروسازان در طی یک هفته گذشته با وجود کاهش قیمت‌ها نشان می‌دهد که دلالی خودرو همچنان از جذابیت بالایی برخوردار است.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

طبق آماری که از جانب خودروسازان منتشر شده در حالی بیش از ۳.۵ میلیون ثبت نام در طرح‌های فروش اخیر صورت پذیرفته که ظرفیت اعلامی تنها ۲۳ هزار دستگاه است. این موضوع بدین معنی است که هر شرکت‌کننده با احتمال یک به ۱۵۷ امکان دارد که در قرعه‌کشی خودروسازان برنده شود و با این وجود استقبال قابل‌توجهی از طرح‌های فروش اعلامی به مناسبت دهه فجر صورت پذیرفته است.

 هرچند امید می‌رود که بیشتر ثبت‌نام‌کنندگان مصرف‌کنندگان واقعی باشند اما واقعیت آن است که اکثر این افراد به دنبال بهره بردن از رانت موجود در بازار خودرو هستند.

دو روز پیش بود که وزیر صمت اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده توسط خودروسازان، به قصد فروش با قیمت‌هایی بالاتر، احتکار شده است.

استقبال از طرح‌های فروش خودروسازان

علت استقبال بالا از طرح‌های فروش خودروسازان چیست؟

در حالی که قیمت خودرو در سه ماه گذشته یک منحنی نزولی را دنبال کرده است و حتی احتمال می‌رود که این روند در آینده ادامه یابد اما همچنان استقبال عمومی از طرح‌های فروش خودروسازان بالاست. علت این استقبال در چیست؟

حتما بخوانید: وکالت خرید و فروش خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

خودروهای ثبت‌نامی در طرح‌های فروش خودروسازان حداکثر تا سه ماه آینده به برندگان آن‌ها تحویل داده خواهند شد و تا آن زمان بعید به نظر می‌رسد که بتوان برجام را مجددا احیا کرده و قیمت‌ها را به پیش از لغو تحریم‌ها برگرداند. به این ترتیب هرچند سیگنال‌های مثبتی در خصوص لغو تحریم‌ها دیده می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد که روند کاهشی قیمت خودروها به حدی شدید پیش رود که قیمت‌ها در بازار آزاد کمتر از کارخانه شود. بنابراین باتوجه به قطعی بودن قیمت خودروها برندگان قرعه‌کشی خودروسازان سود هنگفتی را به جیب خواهند زد.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که استقبال از طرح‌های فروش فوق‌العاده بیشتر از پیش‌فروش بوده است. به نظر می‌رسد قطعی نبودن قیمت خودروها و بازه تحویل یک ساله خودروهای پیش‌فروشی در این میان بی‌تاثیر نبوده است.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.