راهنمای وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

0 1,827

این روزها اگر می‌خواهید در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، جانبازان،‌ برقی یا داخلی شرکت کنید، به حساب وکالتی نیاز دارید. همراه‌مان بمانید، در این مطلب گام‌به‌گام و به‌صورت تصویری برایتان می‌گوییم که برای وکالتی کردن حساب خود در بانک اقتصاد نوین، چه‌ باید بکنید.

دلایل وکالتی کردن حساب بانکی

این روزها اصلی‌ترین دلیل وکالتی کردن حساب بانکی، شرکت در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، وارداتی، برقی و جانبازان است. اگر بخواهید در این طرح‌های فروش خودرو شرکت کنید، باید حساب‌تان را به نفع سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی و مبلغ مشخص‌شده را در آن حساب مسدود کنید. البته، توجه داشته باشید که هیچ پولی از حساب شما کسر نمی‌شود اما تا زمان اعلام نتایج اولویت‌بندی، نمی‌توانید پول‌تان را برداشت کنید.

علاوه‌بر این، می‌توان حساب بانکی را به هدف انجام معاملات در بورس کالا و اوراق بهادار وکالتی کرد تا ریسک خطاهای انسانی کاهش یابد و بتوانید بدون مشکل در بورس فعالیت کنید. به عبارت دیگر، با این کار، نیازی به انتقال وجه به حساب کارگزاری قبل از ثبت سفارش خرید نیست و در صورت انجام موفق سفارش، مبلغ خرید به‌طور خودکار از حساب شما به حساب کارگزاری منتقل می‌شود.

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین

برای وکالتی کردن حساب در بانک اقتصاد نوین، دو روش اصلی وجود دارد:

  1. مراجعه حضوری به شعبه بانک: با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک اقتصاد نوین و ارائه شناسایی، می‌توانید برای وکالتی کردن حساب خود اقدام کنید.
  2. انجام مراحل به‌صورت آنلاین: بانک اقتصاد نوین هم مانند بسیاری از دیگر بانک‌ها، امکان وکالتی کردن حساب را به‌صورت آنلاین فراهم کرده است.
promotion banner

معرفی سامانه وکالتی کردن بانک اقتصاد نوین

وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین، از طریق سامانه modern.enbank.ir انجام می‌شود. با مراجعه به این سامانه، می‌توانید به‌صورت غیرحضوری حساب خود در بانک اقتصاد نوین را وکالتی کنید.

توجه داشته باشید که امکان افتتاح حساب وکالتی برای هیچ بانکی وجود ندارد. اگر حساب بانکی ندارید، ابتدا باید یک حساب در بانک موردنظرتان باز کنید، سپس آن حساب را وکالتی کنید.

مراحل وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین

برای وکالتی کردن حساب خود در بانک اقتصاد نوین، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. وارد سامانه بانک اقتصاد نوین شوید. البته باید ابتدا اینترنت بانک خود را از طریق صفحه ثبت نام در اینترنت بانک فعال کنید. اگر رمز آن را فراموش کرده‌اید، روی گزینه بازیابی رمز عبور کلیک کنید.

۲. پس از ورود موفقیت‌آمیز به حساب خود، روی گزینه «بورسار» کلیک کنید.

مراحل وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین به صورت اینترنتی برای شرکت در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه

۳. گزینه «واگذاری سپرده به کارگزار» را انتخاب کنید. پس از کلیک بر روی آن، پنجره‌ای باز می‌شود و باید سازمانی را که می‌خواهید حساب را به نفع آن وکالتی کنید، از میان «بورس کالا»، «بورس اوراق بهادار»، «گروه خودروسازی سایپا»، «سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان-طرح فروش خودروهای وارداتی»، «ایران خودرو»، «سازمان حمایت مصرف کنندگان – طرح فروش خودروهای داخلی» و …،  انتخاب کنید.

مراحل وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین - ۲

وکالتی کردن حساب برای شرکت‌های سایپا و ایران خودرو

اگر می‌خواهید از شرکت سایپا، پارس خودرو و زامیاد یا ایران خودرو، خرید انجام دهید، باید گروه خودروهای سایپا/ایران خودرو را انتخاب کنید. دقت داشته باشید نیازی به وارد کردن کارگزاری مشتری نیست.

وکالتی کردن حساب برای خرید خودرو از بورس کالا

برای آنکه بتوانید در فرایند خرید خودرو در بورس کالا شرکت کنید، باید عنوان «بورس کالا» را انتخاب کنید.

توجه: در این مورد هم نیازی به وارد کردن عنوان کارگزاری مشتری ندارید.

وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین برای خرید خودرو از سامانه خودروهای وارداتی، داخلی، جانبازان و برقی

برای وکالتی کردن حساب به‌منظور خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، داخلی،‌ جانبازان یا برقی، باید بسته به طرح جاری، عنوان بورس را «سازمان حمایت مصرف کنندگان-طرح فروش خودروهای وارداتی» یا «سازمان حمایت مصرف کنندگان-طرح فروش خودروهای داخلی» یا … انتخاب کنید.

توجه: در این مورد هم نیازی به وارد کردن عنوان کارگزاری مشتری ندارید.

مراحل وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین - انتخاب عنوان بورس

۴. پس از انتخاب عنوان بورس، باید حساب سپرده موردنظر خود را انتخاب و سپس سقف برداشت را مشخص کنید. این سقف می‌تواند تمامی موجودی یا بخشی از آن باشد.

مراحل وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین - تأیید قوانین و موافقت نامه

۵. روی دکمه «ادامه» کلیک کنید تا به صفحه توافق‌نامه هدایت شوید. پس از مطالعه آن، روی مربع کنار «متن بالا را خوانده و تأیید می‌کنم» تیک بزنید.

۶. در این مرحله و با انتخاب دکمه «واگذاری» مراحل وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین را به پایان برسانید.

برای نهایی کردن حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین برای خرید از بورس کالا، با کارگزاری مربوطه تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. یعنی باید سپرده وکالتی خود را به کارگزاری معرفی و تأیید کنید.

سؤالات متداول درباره حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین

۱. سامانه وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین چیست؟

سامانه افتتاح حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین به آدرس modern.enbank.ir، به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت، برای خرید خودرو یا انجام معاملات در بورس کالا، حساب خود را وکالتی کنید.

۲. چه زمانی مبلغ در حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین مسدود می‌شود؟

اگر حساب‌تان را برای خرید خودرو از سامانه‌های یکپارچه وکالتی کرده باشید، به‌محض دریافت پیغام موفقیت‌آمیز بودن فرایند، حساب مسدود می‌شود.

اگر حساب را برای خرید خودرو از بورس کالا وکالتی کرده باشید، زمانی که خرید خود را نهایی می‌کنید، مبلغ موردنظر در حساب وکالتی شما مسدود می‌شود.

۳. چه زمانی مبلغ در حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین آزاد می‌شود؟

اگر حساب را برای شرکت در طرح‌های فروش خودرو در سامانه‌های یکپارچه وکالتی کرده باشید، تا زمان اعلام نتایج اولویت‌بندی،‌ مبلغی که مسدود کرده‌اید، آزاد نمی‌شود.

اگر حساب را برای خرید خودرو از بورس کالا وکالتی کرده باشید، در دو حالت زیر، مبلغ مسدودشده در حساب وکالتی شما آزاد می‌شود:

  • اگر معامله شما در بورس کالا نهایی شود: در این صورت، مبلغ از حسابتان برداشت شده و به حساب فروشنده واریز می‌شود.
  • اگر معامله شما در بورس کالا نهایی نشود: در این صورت، مبلغ به حسابتان بازگردانده می‌شود.

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه این مطلب، توانسته باشید حساب خود در بانک اقتصاد نوین را به‌راحتی وکالتی کنید. اگر به هر دلیلی تمایل دارید حسابتان در بانک دیگری را وکالتی کنید، می‌توانید از راهنماهای زیر کمک بگیرید:

🔗نحوه وکالتی کردن حساب بانک رسالت به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سپه از طریق Vbank (تصویری)

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک مسکن به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک رفاه از طریق سامانه محور (تصویری)

🔗راهنمای تصویری وکالتی کردن حساب بانک ملی به‌صورت گام‌به‌گام

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک تجارت به‌صورت اینترنتی (گام‌به‌گام و تصویری)

🔗راهنمای گام‌به‌گام وکالتی کردن حساب بانک ملت از طریق سامانه بستام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک مهر ایران به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سینا به‌صورت اینترنتی و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پارسیان به‌صورت تصویری

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب در بانک شهر به‌صورت تصویری

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سامان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.