راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پارسیان به‌صورت تصویری

0 876

این روزها برای اینکه بتوانید در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، وارداتی، برقی و جانبازان شرکت کنید، به حساب وکالتی نیاز دارید. بانک‌های زیادی امکان وکالتی کردن حساب را فراهم کرده‌اند که یکی از آن‌ها، بانک پارسیان است. اگر شما هم می‌خواهید حساب خود در این بانک را وکالتی کنید، همراه‌مان بمانید؛ در این مطلب مراحل وکالتی کردن حساب بانک پارسیان را به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری توضیح داده‌ایم.

دلایل وکالتی کردن حساب

حساب وکالتی، حسابی است که در آن مشتری به فرد یا سازمانی وکالت می‌دهد تا به حسابش دسترسی داشته باشد. این روزها اصلی‌ترین دلیل وکالتی کردن حساب، خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای برقی، داخلی، وارداتی و جانبازان است. علاوه‌بر این، برای فعالیت در بورس کالا هم به حساب وکالتی نیاز خواهید داشت. لازم بدانید که اگرچه برای پیش‌ثبت‌نام خرید خودرو به حساب وکالتی نیاز است، اما هیچ مبلغی از حساب‌تان برداشت نمی‌شود. تنها لازم است مبلغ مشخصی برای مدت معینی در حساب‌تان مسدود شود. پس از گذشت این مدت معین، می‌توانید پول را از حسابتان برداشت کنید. مقدار مبلغی که باید مسدود شود و زمان مسدود بودن آن، در اطلاعیه‌های سامانه یکپارچه اعلام می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما نمی‌توانید یک حساب وکالتی «افتتاح» کنید بلکه باید یک حساب معمولی را به حساب وکالتی «تبدیل» کنید. پس اگر در بانک پارسیان حساب ندارید، ابتدا حسابی باز کنید و سپس ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک پارسیان

دو روش اصلی برای وکالتی کردن حساب در بانک پارسیان وجود دارد:

  • روش حضوری: با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی و شناسنامه، به نزدیک‌ترین شعبه بانک پارسیان مراجعه کنید. سپس، فرم مخصوص وکالتی کردن حساب را تکمیل کنید. در این فرم، اطلاعات هویتی خودتان و فرد یا سازمانی که به او وکالت می‌دهید (مثلاً سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) و سایر اطلاعات موردنیاز را وارد خواهید کرد. سپس، کارمند بانک پس از بررسی مدارک، درخواست شما را ثبت و حسابتان را وکالتی می‌کند.
  • روش آنلاین: با ورود به سامانه اینترنتی بانک پارسیان به آدرس https://vekalati.parsian-bank.ir/ می‌توانید تمام مراحل وکالتی کردن حساب را به‌صورت آنلاین انجام دهید.
با توجه به سرعت و سهولت روش آنلاین، بسیاری از افراد این روش را ترجیح می‌دهند. در ادامه، مراحل وکالتی کردن حساب بانک پارسیان را به‌صورت آنلاین بررسی می‌کنیم.
promotion banner

راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پارسیان به‌صورت آنلاین

۱. وارد سامانه حساب وکالتی بانک پارسیان به آدرس vekalati.parsian-bank.ir شوید.

۲. کد ملی خود، شماره تماس و کد امنیتی را وارد کنید و دکمه «دریافت رمز یک‌بار مصرف» را بزنید تا پیامک حاوی رمز یک‌بار مصرف برایتان ارسال شود.

وکالتی کردن حساب بانک پارسیان برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای برقی، داخلی، وارداتی و جانبازان - مرحله ورود به سامانه وکالتی

 

۳. رمزی را که دریافت کرده‌اید، در کادر مشخص‌شده بنویسید و دکمه «ورود» را بزنید.

۴. از بین حساب‌های خود در بانک پارسیان، حسابی را که می‌خواهید وکالتی کنید، انتخاب کنید.

۵. سازمان یا شرکتی را که می‌خواهید به آن وکالت دهید، از فهرست موجود انتخاب کنید.

۶. پس از مطالعه قوانین و مقررات، تیک «شرایط تعهدنامه به شرح فوق مطالعه شد و مورد قبول واقع گردید» را بزنید.

۷. دکمه «تأیید» را بزنید.

وکالتی کردن حساب بانک پارسیان برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای برقی، داخلی، وارداتی و جانبازان - مرحله پذیرش تعهدنامه

۸. پس از ثبت موفقیت‌آمیز درخواست، سامانه یک کد رهگیری به شما ارائه می‌دهد. بهتر است این کد را جایی ذخیره کنید.

۹. پایان! شما با موفقیت حساب خود را وکالتی کردید! برای مشاهده اطلاعات حساب وکالتی خود یا غیرفعال کردن آن، می‌توانید از بخش «گزارش و ویرایش وکالت» در حساب کاربری‌تان استفاده کنید.

وکالتی کردن حساب بانک پارسیان برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای برقی، داخلی، وارداتی و جانبازان

سؤالات متداول

۱. افتتاح حساب وکالتی چه مزایایی دارد؟

وکالتی کردن حساب می‌تواند گاهی معاملات را ساده‌تر کند. اگر حساب‌تان را برای شرکت در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه وکالتی می‌کنید، باید بدانید که وکالتی کردن حساب، شرط اساسی شرکت در این طرح‌هاست. به‌عبارت دیگر، تنها با وکالتی کردن حساب است که امکان شرکت در این طرح‌ها را خواهید داشت.

۲. آیا می‌توان حساب وکالتی را غیرفعال کرد؟

بله، شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید، حساب وکالتی خود را غیرفعال کنید.

۳. مبلغ تا چه زمانی در حساب مسدود می‌ماند؟

تا زمان اعلام نتایج اولویت‌بندی، مبلغ در حساب مسدود می‌ماند.

جدیدترین اخبار مربوط به پیش‌ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه و وکالتی کردن حساب را می‌توانید در کانال تلگرام کارنامه پیگیری کنید.

۴. در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، چه اتفاقی برای وجه مسدود‌شده می‌افتد؟

هیچ اتفاقی نمی‌افتد! پس از مشخص شدن نتایج اولویت‌بندی، می‌توانید وجه مسدودشده را از حسابتان برداشت کنید. بعدا پس از انتشار اطلاعیه‌های واریز وجه از سوی خودروساز، می‌توانید برای پرداخت اقدام کنید.

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه این مطلب، توانسته باشید حساب خود در بانک پارسیان را به‌راحتی وکالتی کنید. اگر به هر دلیلی تمایل دارید حسابتان در بانک دیگری را وکالتی کنید، می‌توانید از راهنماهای زیر کمک بگیرید:

🔗نحوه وکالتی کردن حساب بانک رسالت به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سپه از طریق Vbank (تصویری)

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک مسکن به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک پاسارگاد به‌صورت تصویری

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک رفاه از طریق سامانه محور (تصویری)

🔗راهنمای تصویری وکالتی کردن حساب بانک ملی به‌صورت گام‌به‌گام

🔗راهنمای وکالتی کردن حساب بانک تجارت به‌صورت اینترنتی (گام‌به‌گام و تصویری)

🔗راهنمای گام‌به‌گام وکالتی کردن حساب بانک ملت از طریق سامانه بستام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک مهر ایران به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سینا به‌صورت اینترنتی و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب در بانک شهر به‌صورت تصویری

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک اقتصاد نوین به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام

🔗 راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سامان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.