راهنمای وکالتی کردن حساب بانک سپه از طریق Vbank (تصویری)

0 10,936

چه بخواهید از بورس کالا خرید کنید و چه بخواهید در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنید، به حساب وکالتی نیاز دارید. بانک سپه یکی از بانک‌هایی است که امکان وکالتی کردن حساب را به‌صورت آنلاین و حضوری فراهم کرده است. اما اینکه حساب وکالتی چیست و روش وکالتی کردن حساب بانک سپه چگونه است، مواردی است که در این مطلب بررسی می‌کنیم. همراه‌مان بمانید.

دلایل وکالتی کردن حساب سپه

مدتی است برای ثبت‌نام خرید خودرو از سامانه‌های یکپارچه خودروهای داخلی، وارداتی، برقی و جانبازان، به حساب وکالتی نیاز است. به این صورت که وزارت صمت مبلغی را تعیین می‌کند و افرادی که تمایل به خرید خودرو دارند، باید این مبلغ را در حساب وکالتی خود مسدود کنند. این مبلغ تا مشخص شدن نتایج اولویت‌بندی در حساب‌تان مسدود می‌ماند و نمی‌توانید آن را برداشت کنید.

برای خرید خودرو از بورس کالا هم به حساب وکالتی نیاز دارید. البته توجه داشته باشید علاوه‌بر حساب وکالتی، داشتن کد بورسی هم لازم است.

 

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک سپه

۱. روش حضوری

شرط لازم برای وکالتی کردن حساب، داشتن حساب در بانک سپه است. پس اگر حسابی در بانک سپه ندارید، ابتدا باید به بانک مراجعه و حسابی باز کنید. سپس مبلغ تعیین‌شده در اطلاعیه‌های سامانه یکپارچه را در آن واریز کنید و به متصدی بانک اعلام کنید که برای کدام سامانه یکپارچه می‌خواهید حساب خود را وکالتی کنید. متصدی بانک با تأیید اطلاعات هویتی شما و سازمان موردنظر، حسابتان را وکالتی می‌کند.

برای دریافت جدیدترین اخبار خرید خودرو و وکالتی کردن حساب، می‌توانید در کانال تلگرام کارنامه عضو شوید. تمامی اطلاعیه‌های مربوط به خرید خودرو در سامانه یکپارچه در این کانال منتشر می‌شود.

 

۲. روش اینترنتی وکالتی کردن حساب بانک سپه از طریق Vbank

  1. ابتدا به آدرس اینترنتی https://vbank.banksepah.ir/ بروید.
  2. روی گزینه «ثبت نام خودرو» کلیک کنید.

۳. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، کد ملی‌تان و عبارت امنیتی را وارد کنید. سپس کدی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید. حالا نوبت به انتخاب یکی از حساب‌های سپرده شما در بانک سپه است. پس از انتخاب آن، ثبت نام به اتمام می‌رسد.

۴. سپس به صفحه‌ای مشابه صفحه زیر هدایت می‌شوید که باید از منوی بالا، سمت چپ، گزینه «ثبت نام خودرو» را انتخاب کنید.

۵. سپس حساب موردنظر را انتخاب کنید. تیک موافقت با شرایط و ضوابط را فعال و روی دکمه «ثبت درخواست» کلیک کنید.

۶. پایان! شما توانستید با موفقیت حساب خود را وکالتی کنید!

 

promotion banner

سؤالات متداول

۱. حساب وکالتی بانک سپه چیست؟

حساب وکالتی حسابی است که برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه یا خرید خودرو از بورس کالا به آن نیاز دارید. در واقع با وکالتی کردن حساب، به شرکت یا شخص دیگری وکالت می‌دهید که به حسابتان دسترسی داشته باشد.

۲. در فرم وکالتی کردن حساب بانک سپه چه اطلاعاتی را باید وارد کرد؟

دراین فرم اطلاعات هویتی و حسابی را که می‌خواهید وکالتی کنید، وارد می‌کنید.

۳. آیا امکان افتتاح حساب وکالتی بانک سپه به‌صورت آنلاین وجود دارد؟

توجه داشته باشید که امکان «افتتاح حساب وکالتی» نه فقط برای بانک سپه، بلکه برای هیچ بانکی وجود ندارد. شما از قبل باید یک حساب در بانک سپه داشته باشید، سپس به آدرس https://vbank.banksepah.ir/ مراجعه کنید، حساب خود را وکالتی کنید و مبلغ تعیین‌شده را در آن مسدود کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.