اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی بهترین ماشین‌های ایرانی برای خرید

قصد خرید خودرو دارید و به‌دنبال انتخاب خودرویی ایرانی از بازار تولیدات وطنی هستید؟ باید بدانید که بهترین خودروها کدام موارد هستند و چه گزینه‌هایی در بازار با اقبال بیشتری مواجه شده‌اند. بهترین ماشین ایرانی برای خرید چیست؟ در این مقاله، شما را با خودروهای مطلوب ایرانی آشنا می‌کنیم. صنعت خودروسازی سابقه زیادی در کشورمان دارد. با تمام ایرادهایی که به آن وارد است، اما باید گفت که گزینه‌های قابل‌قبول هم در میان تولیدات دو شرکت معروف ایران‌خودرو و سایپا وجود دارد. ما از این گزینه‌های قابل‌قبول در مقاله پیش رو برایتان خواهیم گفت.ضمنا میتوانید آخرین تغیرات قیمت خودرو را از طریق لیست قیمت خودرو کارنامه مشاهده کنید.

حتما بخوانید:

با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخریم که واقعا بیارزد؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک؛ طراحی جذاب، کیفیت فنی خوب

دنا پلاس توربوی اتوماتیک از آن خودروهای ایرانی است که ارزش بررسی و خرید دارد. طراحی دنا پلاس از موارد دیگر موجود در بازار برتر است و اگر قرار باشد که در طراحی نمره‌ای به آن بدهیم، نمره قبولی را که حتما می‌گیرد و در جایگاه خوبی هم می‌ایستد. طراحی دنا پلاس توربو اسپورت است و خط‌وخطوطی که در آن به‌کار رفته، حالتی نوین و جذاب دارند و باعث می‌شوند که یکنواختی و تکراری‌بودن از ظاهر این وسیله گرفته شود.

ویژگی‌های ظاهری

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، این خودرو می‌تواند نامزد عنوان بهترین ماشین ایرانی برای خرید باشد. چون ظاهر زیبایی دارد و طراحی‌اش قابل‌اعتناست. وجود سانروف برای این خودرو هم به مدرن‌ترشدن و زیبایی‌اش کمک می‌کند. کابین این خودرو به کابین سمند شباهت دارد اما ظرافت و جزئیاتی که در طراحی‌اش دیده می‌شود، با سمند تفاوت‌های زیادی دارد.

ویژگی‌های فنی

دنا پلاس موتوری ۴ سیلندر دارد. موتور این وسیله قوی است و قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار دارد. از نظر ایمنی هم دنا پلاس نمرات خوبی می‌گیرد. برای آن، ۶ کیسه هوا در نظر گرفته شده و از نظر ایمنی سرقت هم جایگاه خوبی دارد و دست سارقان از آن کوتاه است.

امکانات جانبی

دنا پلاس مجهز به کروز کنترل، دوربین دید عقب، ردیاب ماهواره‌ای و تنظیم‌کننده هشت‌جهته صندلی است. آپشن‌های این خودرو هم نسبت به خودروهای دیگر وطنی زیاد و مطلوب‌اند.

سراتو مونتاژ؛ ایمنی بالا و ارزشمند برای خرید

سراتویی که در ایران مونتاژ می‌شود، در واقع محصولی کره‌ای بوده که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ از سوی شرکت معروف کیا روانه بازارها شد. استقبال زیادی که مشتریان ایرانی از کیا سراتو داشتند، باعث شد که شرکت سایپا آستین‌ها را بالا بزند و برای مونتاژ آن در وطن اقدام کند. بنابراین، از سال ۲۰۱۴ به‌بعد، شاهد حضور سراتوی مونتاژی در بازار ایران هستیم. ایمنی این خودرو بسیار مطلوب است و در مقایسه با بسیاری از محصولات داخلی در صدر فهرست امن‌ترین‌ها می‌ایستد.

ویژگی‌های ظاهری

ظاهر سراتو زیباست و در میان محصولات ایران‌خودرو و سایپا شاخص‌تر به نظر می‌رسد. ظاهر کشیده بیرون خودرو، صندلی‌های چرمی داخل کابین، وجود سانروف و جلوبندی مطلوب وسیله از آن گزینه‌ای قابل‌اعتنا می‌سازد. دقت کنید که پایه و اساس تولید این خودرو هم کره‌ای بوده و همین موضوع در کیفیت ظاهری و فنی‌اش اثرات خوبی گذاشته است.

ویژگی‌های فنی

سراتو ۴ سیلندر دارد و نیروی موتور آن برابر با ۱۵۴ اسب بخار است. گیربکس آن به حالت دستی و اتوماتیک کار می‌کند و به راننده حق انتخاب می‌دهد. این خودرو از نقطه‌نظر امور فنی قابل‌توجه است و گزینه خوبی به شمار می‌رود. پس می‌توان آن را هم در فهرست بهترین ماشین ایرانی برای خرید قرار داد.

امکانات جانبی

در این خودرو آپشن‌هایی نظیر کروزکنترل اتوماتیک، سنسور پارک عقب، سوییچ هوشمند و… وجود دارد که ارزش خریدش را بالا می‌برند.

تندر ۹۰؛ معقول و مناسب

تندر ۹۰ از تولیدات ایران‌خودروست. فضای بزرگ و صندوق عقب وسیع این وسیله از آن گزینه‌ای محبوب برای خانواده‌های ایرانی ساخته است. البته نباید یادمان برود که همین بزرگی صندوق عقب و طراحی بیرونی تندر ۹۰ تاحدی به مشکلی برای آن هم بدل شده و موجبات دید کم عقب را برای راننده فراهم می‌کند. اجازه بدهید که ویژگی‌های مختلف این خودرو را بررسی کنیم و ببینیم که اوضاع از چه قرار است. آیا تندر ۹۰ می‌تواند بهترین ماشین ایرانی برای خرید شما باشد؟

ویژگی‌های ظاهری

ظاهر این خودرو هم از استانداردهای خوبی برخوردار است. وقتی به اتاقک این وسیله از بیرون نگاه می‌کنید، حالتی حجیم و بزرگ دارد. خط‌وخطوط کارشده روی آن هم در راستای دادن ابهت و بزرگی به آن به کار گرفته شده‌اند. این خودرو، در واقع همان خودروی لوگان است که شرکت داچیا در همکاری با شرکت رنو روانه بازار کرده بود. ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به‌طور اشتراکی این خودرو را به بازار عرضه می‌کنند.

ویژگی‌های فنی

تندر ۹۰ خودرویی ۴ سیلندری است و قدرت موتور آن به ۱۰۵ اسب بخار می‌رسد. از نقطه‌نظر ایمنی هم وضعیت نسبتا مطلوبی دارد. این خودرو از موسسه ارزیابی ایمنی معروف ENCAP، سه ستاره ایمنی از پنج ستاره دریافت کرده است.

امکانات جانبی

از جمله امکانات جانبی این خودرو می‌توان به مواردی مانند سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، فرمان تلسکوپی، رایانه سفری و امکان تنظیم زاویه چراغ‌های جلو اشاره کرد.

رنو تندر  پلاس۹۰ اتومات؛ کمی بهتر از تندر ۹۰

این خودرو هم حرف‌های خوبی برای گفتن دارد و می‌تواند در میان فهرست بهترین ماشین ایرانی برای خرید برای خودش جایگاهی پیدا کند. رنو تندر پلاس ۹۰ اتوماتیک فیس‌لیفتی از تندر ۹۰ است و از نقطه‌نظر فنی ویژگی‌هایی مشابه با آن دارد.

ویژگی‌های ظاهری

بدنه رتو تندر پلاس ۹۰ اتوماتیک مستحکم است، شاسی دارد و فضایش هم بزرگ و جادار به شمار می‌رود. شاید ظاهر تندرپلاس در مقایسه با خودروهای برند جهانی چندان حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما در میان محصولات موجود در بازار داخلی گزینه خوبی است.

ویژگی‌های فنی

این خودرو ۴ سیلندردارد و قدرت موتورش حدود ۱۰۵ اسب بخار است. همان‌طور که گفته شد، از نظر فنی تفاوتی با رنو تندر ۹۰ ندارد.

امکانات جانبی

از امکانات جانبی تندر پلاس ۹۰ می‌توان به سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، تجهیزات مه‌شکن عقب و جلو و کیسه هوای سرنشینان عقب و جلو اشاره کرد.

دنا پلاس؛ ظاهری زیبا و بازاری مناسب

دنا پلاس هم نمونه خودروهای موفق وطنی است. استقبال از این محصول هم در بازار ایرانی بسیار زیاد بوده و دلایل موجهی هم برایش وجود دارد. چرا دنا پلاس خوب فروش می‌رود؟ طراحی خوب، خدمات پس‌ از فروش مناسب و البته وجود قطعات خودروهای داخلی مانند دنا پلاس در بازار از جمله دلایلی است که به رشدش در فروش کمک کرده است.

ویژگی‌های ظاهری

این خودرو نمونه فیس‌لیفت دنای معمولی است. تغییراتی که این مدل نسبت به دنای معمولی کرده، شامل تحولاتی در بخش‌هایی مانند طرح چراغ‌ها و پنجره‌هاست.

ویژگی‌های فنی

دنا پلاس ۴ سیلندر دارد، قدرت موتورش ۱۱۵ اسب بخار است و در بازار دست‌دوم هم رونق خوبی برای خریدوفروش آن وجود دارد.

امکانات جانبی

از امکانات رفاهی دنا پلاس می‌توان به مواردی مانند کنترل اتوماتیک تهویه هوا، سانروف، آنتن کوسه‌ای، سنسور دنده عقب و سیستم ضدسرقت اشاره کرد.

حتما بخوانید:

بهترین شاسی‌بلندهایی که در بازار ایران می‌درخشند

رنو ساندرو اتوماتیک؛ قوی و زیبا

رنو ساندرو اتوماتیک هم بر پایه خودروی ال-۹۰ طراحی شده است. از نظر فنی هم ساندرو بی‌شباهت به ال-۹۰ نیست. البته مزایایی هم نسبت به ال-۹۰ دارد اما تقریبا در یک سطح و رده قرار دارند. در ادامه به سراغ ویژگی‌های این خودرو خواهیم رفت.

ویژگی‌های ظاهری

رنو ساندروی اتوماتیک حالت هاچ‌بک دارد و از نظر ظاهری، خودرویی اسپورت به شمار می‌آید. باید بدانید که بعد از اینکه این خودرو در کشورهای خارجی تولید نشد، پارس‌خودرو کار تولید را به دست گرفت.

ویژگی‌های فنی

این خودرو هم ۴ سیلندر دارد و قدرت آن معادل ۱۰۵ اسب بخار است. رنو ساندرو از محصولات پارس‌خودروست و علاوه بر این مدل اتوماتیک، حالت دستی‌اش هم به بازار عرضه می‌شود.

امکانات جانبی

از جمله امکانات جانبی این خودرو می‌توان به چراغ مه‌شکن جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن و قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور اشاره کرد.

حتما بخوانید:

ارزان ترین خودروهای بازار ایران

پژو ۲۰۶ تیپ ۵؛ خودروی خوب خیابان

پژو ۲۰۶ از همان روزهای نخست ورودش به بازار خودروهای ایرانی جلب‌توجه زیادی کرد و به عنوان گزینه‌ای مطلوب میان مشتریان خود را جای داد. این خودرو هم از سوی قشر متوسط و هم کسانی که برای خودرو بیشتر هزینه می‌کنند، خریداری می‌شود و این به خاطر کیفیت فنی و ظاهری‌اش است.

ویژگی‌های ظاهری

پژو ۲۰۶ خودروی زیبایی است. دست‌کم استانداردهای طراحی را دارد و در دسته «خوب‌ها» قرار می‌گیرد. اما شایان ذکر است که تیپ پنج آن از نقطه‌نظر ظاهر با نمونه‌های دیگر آن تفاوتی ندارد.

ویژگی‌های فنی

این خودرو موتوری ۴سیلندری دارد و قدرتش معادل ۱۱۰ اسب بخار است. از شاخصه‌های موتور پژو ۲۰۶ تیپ پنج می‌توان به قدرت موتور آن اشاره کرد. این موتور پراستهلاک نیست و مصرف بالایی هم ندارد.

امکانات جانبی

برای این خودرو امکانات جانبی و رفاهی چندانی در نظر گرفته نشده است. اگر آن را با خودروهای چینی هم‌سطح خود مقایسه کنیم هم به این نتیجه می‌رسیم که از نظر امکانات جانبی محدودیت دارد. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی گرم‌کن، تهویه خودکار، چراغ بدرقه و مه‌شکن عقب و جلو اشاره کرد.

پژو پارس اتومات؛ قدیمی و همچنان محبوب

پژو پارس هم از تولیدات وطنی پرطرفداری است که می‌تواند در میان گزینه‌های بهترین ماشین ایرانی برای خرید حضور داشته باشد. مدل اتوماتیک این خودروی پرسابقه، موتوری کم‌مصرف دارد و رانندگی را راحت‌تر می‌کند.

ویژگی‌های ظاهری

پژو پارس از محصولات وطنی است که با هدف تولید خودرویی تشریفاتی روانه بازار شده است. این خودرو می‌تواند شکلی موجه از پژوی ۴۰۵ شناخته شود. اضافه‌کردن امکانات رفاهی و اتومات‌شدن آن هم در بالارفتن ارزشش نقش دارد.

ویژگی‌های فنی

پژو پارس اتوماتیک ۴سیلندری است و قدرت موتور آن هم حدود ۱۰۸ اسب بخار عنوان می‌شود. این خودرو دنده اتوماتیک است و تجربه رانندگی را راحت‌تر می‌کند.

امکانات جانبی

از امکانات جانبی پژو پارس اتومات می‌توان به شیشه‌های سولار، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور، آینه‌های جانبی برقی و چراغ مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد.

پژو پارس ال ایکس؛ لوکس ایرانی

شاید خودروهای ایرانی که لوکس خوانده می‌شوند در مقایسه با بازارهای خارجی و همتایان غیروطنی‌شان چندان جذاب نباشند، اما با مقایسه‌ای در میان محصولات موجود می‌توان نگاه مهربان‌تری به آنها داشت. پژو پارس ال ایکس هم از همین تولیدات است؛ خودروی خوبی که می‌توان روی آن حساب کرد.

ویژگی‌های ظاهری

تفاوت ظاهری پژو پارس ال ایکس با پژو پارس معمولی بسیار اندک و نامحسوس است. با این حال در مقایسه با خودروهای داخلی دیگر، طراحی زیبایی دارد و گزینه‌ای نسبتا لوکس به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های فنی

این خودرو موتوری ۴ سیلندری دارد و قدرت موتورش هم حدود ۱۱۰ اسب بخار است. آلایندگی این خودرو اندک است و مصرف سوخت بالایی هم ندارد.

امکانات جانبی

از امکانات جانبی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیمات برقی صندلی جلو و سیستم اخطار سرقت اشاره کرد.

پژو ۲۰۶ SD V8؛ مطلوب خانواده‌ها

این مدل از پژوی ۲۰۶ خودرویی خانوادگی است. وجود صندوق عقبی جادار و بزرگ باعث شده که گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که اهل سفر هستند یا خانواده‌ای پرجمعیت دارند. اما ویژگی‌های دیگرش چیست؟

ویژگی‌های ظاهری

این خودرو جادار است. صندلی‌های عقب آن تا می‌شوند و امکان اضافه‌کردن ظرفیت صندوق‌ وجود دارد. طراحی خوب سیستم تعلیق عقب هم باعث راحتی سرنشینان این خودرو می‌شود.

ویژگی‌های فنی

پژو ۲۰۶ SD V8۴ سیلندری است و قدرت موتورش هم حدود ۱۰۵ اسب بخار است. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو۴ پیروی می‌کند و می‌تواند با بنزین‌های مختلف از نظر اکتان خود را تطبیق بدهد.

امکانات جانبی

این خودرو مجهز به سیستم تهویه اتوماتیک است، آینه‌های جانبی برقی دارد و از تجهیزاتی ایمنی مانند قفل مرکزی با ریموت برخوردار است.

حتما بخوانید:

بهترین ماشین‌های ایرانی برای مسافرت

پژو ۲۰۷ صندوق‌دار؛ معقول و مناسب

پژو ۲۰۷ صندوق‌دار هم از تولیدات ایران‌خودرو است که خودرویی جادار و راحت برای خانواده‌های ایرانی به‌شمار می‌رود. تفاوت فاحشی میان این خودرو و هم‌تایانش یعنی تیپ‌های مختلف ۲۰۶ وجود ندارد.

ویژگی‌های ظاهری

ظاهر پژو ۲۰۷ صندوق‌دار تفاوت زیادی با ۲۰۶ ندارد. این خودرو محصولی با ظاهری تکراری و تفاوت‌های فنی اندک است.

ویژگی‌های فنی

این خودرو ۴ سیلندری است و قدرت موتورش برابر ۱۰۵ اسب بخار است. موتور آن مصرف زیادی ندارد و همین می‌تواند یکی از شاخصه‌های جذابش برای خرید باشد.

امکانات جانبی

پژو ۲۰۷ دارای دکمه‌های کنترلی روی فرمان است. آینه‌های تاشونده برقی جانبی دارد و مجهز به سنسور دید عقب و دنده عقب است.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم که بهترین ماشین ایرانی برای خرید را به شما معرفی کنیم. گزینه‌های مختلف را مرور کردید؟ کدام انتخاب و پسند شماست؟ بازار خودروهای ایرانی در مقایسه با دنیا محدود و غیرمتنوع است اما شناخت بهترین‌ها در همین بازار هم به خرید بهترتان کمک شایانی خواهد کرد.

/blog/best-iranian-cars-buy/amp/
راهنمای خرید خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (19)
نظر بدهید
  • مهدی

    همه مطالب درست ولی اینکه گفتید خودرو پارس لوکس هست رو متوجه نمیشم شما لوکس بودن رو در چه چیزی دیدید اخه در کنار خودروهای دیگه نه تنها لوکس نیست تازه یه ماشین معمولی با اپشن کم هست در حد سمند و پژو چهارصدوپنج که سدان معمولی هست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      این مطلب در مقایسه با خودروهای تولید داخل و از لحاظ قیمتی میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام اینجا اسمی از سمند نیومد ولی اگه میشه بگید چجور ماشینی به ودرد میخوره یه نه

    • بنده خدا

      از قدیم گفتن صاحب اول و آخر ش خودتی اگه بخری

  • حسین

    خودروهایی که معرفی کردید از نظر امنیت سرنشین پارس بهتره و از نظر زیبایی ۲۰۷،ولی هیچکدوم استانداردهای لازم رو ندارن و اگه مقایسه بشن با خودروهای خارجی هم قیمت در صورتیکه هزینه گزاف گمرکو در نظر نگیریم، جز آخرینا هستن.
    گرچه در کل هیچ یک از اینا ساخت ایران بحساب نمیان

    • ملکی

      پژو پترس اصلا ایمنی بدنه و سرنشین نداره و برادر ۴۰۵ هست. ایمنی در حد خیلی ضعیف. بدنه و جلوی ماشین زیر کاپوت همش با پلاستیک درست شده و موتر سکلیتی بهش بزنه نابودش میکنه. ایمنی ال ۹۰. و ۲۰۶ و دنا

  • mr.pooya

    همه‌ی اینا درست اما خودروهای مثل آریو شاهین تارا و سمند سورن پلاس و رانا پلاس پانوراما هم از اون دسته ماشین هایی هستند که هم طراحی و امکانات قابل قبولی دارن

    • ملکی

      بغیر از ۴۰۵ و پارس بقیه ماشینها ایمنی قابل قبول وخوبی دارن. این دو ماشین ۴۰۵ و پارس من داشتم ایمنی در حد ضعیف که با پراید تصادف کنه قطعا هر دو نابود میشن. ایمنی و فنی پژو پارس و ۴۰۵ میشه بگی در حد ۱ و شاید کمتر

  • امیر

    ساندرو بخرید یه عمر راحت باشید..واقعا عالیه این ماشین..بدون کمترین استهلاک

  • م

    سورن ورانا و ری را و تارا و شاهین و اطلس و آریا و سهند رو ندارید

  • جعفر

    فقط رانا پلاس کم هزینه پرشتاب از همه نظر عالی ???

  • یحیی امیری

    سلام با شادی و خرمی ، رنگ خودرو ، گر چه بیشتر سلیقه است، لیک با توجه به موقعیت جغرافیایی و پسند بازار، مختصر اشاره ای می فرمودید، بد نبود،
    با شادی و نشاط.

  • H . D

    سلام داداش میشه بفرمایید چرا ساندرو اینقدر خوبه
    آخه من میخام ماشین بخرم و خیلی‌ها حرف شما رو میزنن ، و میشه بفرمایید اتوماتشو بگیرم یا دستی
    آخه مثلن پژو ۲۰۷ رو همه میگن اتوماتش اصلن خوب نیست دستیش بهتره

  • امیرحسین

    ازنظرمن همه ی ماشین ها خوبن اما ما ماشین ها ی خوب ایرانی دیگری هم داریم مثل رانا پلاس راپلاس پانورما سورن پلاس و یا شاهین هم هست البته بعضی از ماشین های ایرانی نقات ضعف هم دارن و پیشنهاد من به شما ماشین های خارجی است مثل رنو و کیا و دیگر شرکت های خودرو سازی سپاس گذارم

  • امیر

    با اینکه گفتید پژو پارس خوروی لوکس هست کاملا مخالفم چون ماشینی بدون قدرت بدون ایمنی و بدون هیچ امکاناتی هست و حتی یک خودروی معمولی در برابر دیگر خودرو ها نیست و بهتره بگم از لحاظ ایمنی در مورد هیچ خودروی ایرانی صحبت نکنید و بی حساب و الکی ستاره ندید هر خودرویی کا بخواهد ثابت کنه که خودروی ایمنی هست یوروانکپ که یک مرکز بین‌المللی است ایمنی خودرو به اون خودرو ستاره ایمنی بده

  • احمد

    وقتی تارا هست چرا دنا پلاس رو اول نوشتید؟

  • حسن قلی زاده

    سلام وعرض ادب
    براساس تجربه ای که دارم واحترامی که برای عزیزان قائل هستم
    نظرشخصی هست، فقط وفقط دناپلاس توربو اتوماتیک راپیشنهادمیکنم
    فوق العاده هست
    گزینه بعدی برلیانسh330اتومات
    و۲۰۶sdکه متاسفانه درمسافت های طولانی سرنشین های عقب اذیت میشن
    “باآرزوی موفقیت”

  • سارا خادم

    از دید من دناپلاس همونطور که گفتید فنی و نمای بیرونی خوبی داره. ایمنی هم که ماشینای ایرانی حتی یک ستاره هم در تستای معتبر نگرفتن.. کاش بیشتر در مورد ایمنی ماشینا مینوشتید. مخصوصا برای کودک و عابر پیاده هیچ کدوم به جز تارا نتونستن استانداردی را پاس کنند.

  • مهدی

    سلام شما دنا پلاس رو اول نوشتید و سورن پلاس رو اصلأ ننوشتید در صورتی که دنا پلاس و سورن پلاس همه چیزشون یکی هست به جز تعداد کیسه هوا و دیسک چرخ عقب چرا واقعاً سورن که هم راحته هم نرم و جادار و داشبورد بهتر و نرم نسبت به دنا و سرو صدای کمتر موتور توی کابین رو جزو این خودروها ننوشتید؟