معرفی شرکت‌های لیزینگ خودرو در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان

0 12,480

اهوازی هستید؟ می‌خواهید درباره لیزینگ خودرو در اهواز بدانید؟ این مقاله کمکتان می‌کند که به اطلاعات مناسبی برسید. خرید لیزینگی از آن خریدهایی است که به افراد بیشتری اجازه خرید خودرو می‌دهد. یعنی کسانی که پول نقد کافی برای خرید خودرو ندارند هم طی قراردادی با شرکت‌هایی مجاز و مشخص می‌توانند وسیله موردنظرشان را به شکل قسطی بخرند. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره، همراهمان هستید؟

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

لیزینگ خودرو چیست؟

لیزینگ خودرو در اهواز یا هر شهر دیگری از ایران امکان‌پذیر است. اما معنایش دقیقا چیست؟ لیزینگ یعنی اینکه شما می‌توانید صاحب خودرویی شوید که هزینه خریدش را به‌طور قسطی پرداخت می‌کنید. با عقد قراردادی میان شما و شرکت فروشنده، خودرو به شما تحویل و پولش در چند قسط از شما دریافت می‌شود.

پس اگر بودجه کافی برای خرید خودرو ندارید، می‌توانید به این روش فکر کنید. حواستان باشد که سند خودرو تنها زمانی به شما داده خواهد شد و به‌طور رسمی و قانونی مالک محسوب می‌شوید که تمام اقساط را پرداخت کرده باشید. البته روش دیگری هم هست که برخی از شرکت‌های لیزینگی به‌کار می‌برند.

در این روش، به‌اندازه مبلغ خرید خودرو از خریدار چک و سفته دریافت می‌شود. او هم می‌تواند دو ضامن معتبر معرفی کند و بدون عقد قرارداد در همان زمان، خودرو را به نام خودش سند بزند. این روش از سوی شرکت‌های لیزینگی از محبوبیت کمتری برخوردار است چون دردسرهای بیشتری دارد. در روشی که سند پس از تسویه اقساط به نام خریدار زده می‌شود، امنیت بیشتری برای فروشنده وجود دارد.

لیزینگ خودرو در اهواز

نکاتی درباره خرید لیزینگی

اگر می‌خواهید با لیزینگ خودرو در اهواز صاحب ماشین شوید، به مراکز معتبر بروید. بندها و نکات موجود در قرارداد را به‌خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که شرایط می‌تواند به نفعتان باشد. یادتان نرود که شما در حالتی سند خودرو را در نهایت در دست خواهید داشت که به تمام بندهای قرارداد ملتزم بمانید و تمام اقساط را پرداخت کنید.

شرکت‌هایی که در ایران اقدام به فروش خودروی لیزینگی می‌کنند، معمولا زمانی ۳ تا ۴ساله برای پرداخت اقساط در نظر می‌گیرند. البته سودی ۱۵ تا ۲۰درصدی هم روی هزینه خودرو کشیده می‌شود تا این توافق برای فروشنده هم معنادار باشد. پس در نهایت، قیمت تمام‌شده خودرو گران‌تر از قیمت خرید نقدی خواهد بود.

حتما بخوانید: مدارک، هزینه و مراحل نقل و انتقال سند خودرو

ابعاد مختلف خرید لیزینگی خودرو

خرید لیزینگی خودرو دارای ابعاد مثبت و منفی متنوعی است. دقت کنید که مزایا و معایب آن چیست و بعد برای انتخاب این روش خرید خودرو تصمیم‌گیری کنید.

از مزایای خرید لیزینگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صاحب خودرو شدن با وجود داشتن پول نقد کم.
  • تحویل خودرو به مشتری پس از عقد قرارداد لیزینگ.

از معایب خرید لیزینگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قیمت تمام‌شده خودرو برای خریدار.
  • تحمیل هزینه‌هایی مانند بیمه بدنه و هزینه ارسال به خریدار.

دقت داشته باشید شرکت‌های مختلفی که در کار فروش لیزینگی خودرو هستند، دستتان را برای مذاکره هم باز می‌گذارند. یعنی عقد قرارداد با این شرکت‌ها می‌تواند صورت‌های مختلفی داشته باشد. باید به‌طور دقیق، درباره روند و امکان ورود به مذاکرات با شرایط مختلف پرس‌وجو کنید. سپس به شکلی که برایتان مناسب‌تر است، اقدام به مذاکره و عقد قرارداد نمایید.

این نکته را هم به‌خاطر بسپارید که شرکت‌های خودروسازی معمولا کمی دیرتر از شرکت‌های دیگر فروش لیزینگی، وسیله را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. این شاید باعث شود که تمایلتان به عقد قرارداد لیزینگ با شرکت‌های مستقل بیشتر شود.

مثلا به جای سایپا و ایران‌خودرو به سراغ موردی مستقل بروید. اما این را یادتان باشد که شرکت‌های معروف و معتبر کمی دیرتر از موارد دیگر خودرو را تحویل می‌دهند اما در مراحلی مانند صدور سند خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

لیزینگ خودرو در اهواز

promotion banner

 مراکز معتبر برای لیزینگ خودرو در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان

روش‌ها و شرکت‌های لیزینگی مختلفی وجود دارند که کار فروش اقساطی خودرو را پیش می‌برند:

  • مراجعه به شرکت‌هایی که به واحدهای تولیدی مانند ایران‌خودرو یا سایپا وابسته‌اند.
  • خرید لیزینگی از راه بانک‌هایی مانند بانک ملت یا پاسارگاد.
  • مراجعه به شرکت‌های خصوصی که به‌طور مستقل اقدام به فروش لیزینگی می‌کنند.

برای لیزینگ خودرو در اهواز یا شهرهای دیگر استان خوزستان باید به سراغ مراکز زیر بروید. نگاهی به ادامه مقاله داشته باشید تا با این مراکز آشناتر شوید:

  • ایران خودرو زیبایی/ اهواز، ناحیه صنعتی کارون، خیابان اردشیر؛
  • کرمان موتور زیبایی اعتدالی/ اهواز، مترافه، بلوار پاسداران، بزرگراه بهبهانی.

برای اینکه بدانید شرکت‌های لیزینگ خودرو در اهواز یا نقاط دیگر کشور به‌درستی فعالیت می‌کنند و معتبر هستند یا خیر، راهی وجود دارد. چه راهی؟

باید به سایت بانک مرکزی سر بزنید، نام شرکت موردنظرتان را در قسمت جست‌وجو بنویسید و ببینید که آیا مؤسسه مدنظرتان تحت‌نظارت دولت است یا خیر.

بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز

در زمینه فروش خودروهای لیزینگی پای کلاهبرداری‌هایی هم به‌میان است. برخی از متقلبان با وعده فروش لیزینگی خودرو با مشتریان قراردادهایی منعقد می‌کنند که جعلی است. آن‌ها مبالغ اندکی برای تنظیم قرارداد دریافت می‌کنند و بعد غیبشان می‌زند. کلاهبرداران از این راه به سودهای کلان می‌رسند و البته دستان فریب‌خوردگان خالی می‌ماند.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

درباره پرداخت‌نکردن قسط خودروی لیزینگی چه می‌دانید؟

تا اینجا درباره لیزینگ خودرو در اهواز نکاتی را یاد گرفتید. حالا باید برایتان بگوییم که در صورت پرداخت‌نشدن اقساط خودروی لیزینگی چه اتفاقی می‌افتد. اگر قسط‌های وسیله را پرداخت نکنید، امکان دارد که خودرو توقیف شود. سند وسیله دست شرکت لیزینگ است و زمانی به نام شما، تحویلتان می‌دهند که اقساط تسویه شده باشند. بنابراین، در صورت پرداخت نکردن قسط‌ها، امکان توقیف وسیله وجود دارد. گاهی امکان رفع توقیف هم وجود دارد که به پیگیری‌های زیادی نیاز دارد. برای رفع توقیف، لازم است که با کارگزار نمایندگی یا شرکت صحبت کنید تا پس از تسویه، خودرو رفع توقیف شود.

در آخر

خرید اقساطی خودرو راه مناسبی است که وسیله‌ نقلیه بخرید. زمانی که پول نقد کافی در دست ندارید، با انتخاب این روش می‌توانید صاحب خودرو شوید. البته سند زمانی به دستتان می‌رسد که اقساط خودرو را کاملا پرداخت کرده باشید. پس از بازه زمانی چندساله، امکان این را خواهید داشت که سند را دریافت کنید و خودرو به‌طور رسمی تحت مالکیت خودتان درآید. تجربه خرید قسطی خودرو داشته‌اید؟ نظر شما درباره این روش خرید خودرو چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.