انواع کارت طلایی ایران خودرو، لیست خدمات و مقایسه آن با بیمه بدنه

کارت طلایی ایران خودرو
4 36,160

کارت طلایی ایران خودرو را فعال کنیم یا بیمه بدنه خودرو؟ در دوئل میان اشتراک طلایی ایران خودرو و بیمه بدنه، جبهه‌گیری‌های مختلفی وجود دارد و چون هر دو اختیاری و به تصمیم مالک خودرو برمی‌گردد، کار سخت شده است. به ما بگویید شما در کدام سمت خواهید ایستاد؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد که با انواع کارت طلایی، شرایط خرید و تمدید، امکانات و تسهیلات هرکدام به‌طور کامل آشنا شوید. از طرفی به مقایسه کامل کارت طلایی و بیمه بدنه خواهیم پرداخت که این نیز قدرت تصمیم‌گیری شما را بسیار بالا خواهد برد. با ما در کارنامه همراه باشید.

کارت طلایی امداد خودرو ایران
کارت طلایی امداد خودرو ایران

کارت طلایی ایران خودرو چیست و چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

ایران خودرو به‌‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی ایران در سال ۱۳۸۰ از سرویس جدید خود تحت عنوان کارت طلایی ایران خودرو رونمایی کرد. تمام دارندگان خودروهای این شرکت می‌توانند این کارت طلایی را داشته باشند و از امکانات زیر استفاده کنند:

  • تضمین قطعات و تعویض رایگان آن‌ها در صورت بروز مشکل
  • مشاوره تلفنی و امداد جاده‌ای رایگان
  • حمل رایگان خودروی خراب‌شده و نیازمند تعمیر
  • انتقال سرنشینان خودروی خراب‌شده به نزدیکترین شهر
  • پوشش دادن خسارت خودرو در تصادف
  • بیمه سرقت خودرو یا پوشش خسارت ناشی از سرقت برخی از قطعات آن نظیر ECU خودرو
  • پوشش خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی روی خودرو
  • امداد سیار درون‌شهری و برون‌‌شهری
  • پرداخت خسارت ترکیدن لاستیک خودرو در حین رانندگی
  • تعویض خودرو

چند مثال از کاربرد کارت طلایی ایران خودرو

فرض کنید در حال رانندگی در داخل یا بیرون شهر هستید و متوجه می‌شوید که سیستم سوخت رسانی، سیستم ترمز خودرو، سیستم برق و الکترونیک، کلاچ، باتری، دینام، انژکتور، رادیاتور، قفل خودرو یا خنک‌کننده ایراد پیدا کرده است. با داشتن این کارت و تماس با شماره ۰۹۶۴۴۰، کارشناسان ایران خودرو به محل شما مراجعه و اشکال خودرو را برطرف می‌کنند.

اگر خودروی شما آسیب ببیند و میزان خسارت واردشده بیشتر از ۶۰% قیمت خودرو پیش از آسیب باشد، با داشتن کارت طلایی ایران خودرو می‌توانید خودرویتان را تعویض کنید. مثلا اگر خودروی شما ۵۰۰ میلیون ارزش داشته باشد و خسارت آن بیشتر از ۳۰۰ میلیون باشد، خودرو را برایتان تعویض می‌کنند.

اگر هم با جسم ثابت برخورد کنید و خودرو واژگون شود یا سقوط کند، خسارات با داشتن کارت طلایی قابل جبران است. البته که شما باید از نیروی انتظامی و مراجع قضایی گزارش و کروکی تصادف معتبر دریافت کرده باشید.

promotion banner

انواع کارت‌های طلایی ایران خودرو

اینکه از کدام امکانات و خدمات کارت طلایی ایران‌خودرو بهره‌مند خواهید شد، به نوع کارت طلایی‌تان بستگی دارد. کارت طلایی ایران خودرو تا به این لحظه شامل ۶ نوع مختلف است که تمامی آنها مشمول دریافت خدمات ۲۴ ساعته در سراسر کشور هستند و تنها تفاوت آن‌ها در نوع و تعداد امکانات است. در جدول پایین لیست امکانات انواع کارت طلایی ایران‌خودرو به تفکیک آورده شده است.

ایاب و ذهاب امداد سیار حمل خودرو سرویس در محل تعمیرات فنی پوشش زیان پوشش زیان (سرقت جزئی) خودرو معوض (سرقت-زیان) تعویض لاستیک سرویس دوره‌ای رایگان در هر دوره اشتراک حوادث طبیعی راه‌اندازی تلفنی و مشاوره فنی
اشتراک امداد سیار رایگان رایگان طبق تعرفه دارد
طلایی سال (آفرکارت و خودروکار) رایگان رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد
طلایی ۱ ستاره  (آفرکارت و خودرو کار) رایگان رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد دارد
طلایی ۱ ستاره پلاس رایگان رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد بدون محدودیت کیلومتر دارد دارد
طلایی ۲ ستاره رایگان رایگان طبق ضوابط دارد دارد دارد دارد تا ۲۵ هزار کیلومتر پیمایش دارد دارد
طلایی ۳ ستاره رایگان رایگان طبق ضوابط دارد دارد دارد دارد تا ۴۰ هزار کیلومتر پیمایش دارد دارد
طلایی ۴ ستاره رایگان رایگان طبق ضوابط دارد دارد دارد دارد دارد تا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش دارد دارد

 

بررسی تسهیلات کارت‌های مختلف

بخش زیادی از خدمات کارت طلایی ایران خودرو به مشتریان، شامل پاسخگویی به درخواست‌ها، راهنمایی و راه‌اندازی تلفنی، اطلاع‌رسانی، پیگیری امور مشتریان، مشاوره فنی، ارائه فعالیت‌های امدادی به‌صورت ۲۴ ساعته، حمل و جابه‌جایی خودرو، ارائه سرویس‌های دوره‌ای خودرو و نگهداری، تعمیر در محل طبق تعرفه‌های مشخص است. حال طبق ضوابط، خدمات دیگری از جمله تعویض خودرو در صورت خسارت کلی و … هم به مشتریان ارائه می‌شود.

تسهیلات کارت طلایی
تسهیلات کارت طلایی

کارت طلایی یک ستاره ایران خودرو

خسارات مربوط به بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، آتشفشان، صاعقه، تگرگ و … با این کارت قابل‌جبران است. از طرفی اگر شیشه خودرو شکسته شود، با داشتن کارت طلایی یک ستاره می‌توانید خسارت آن را جبران کنید.

کارت طلایی دو ستاره ایران خودرو

در کنار تسهیلات کارت طلایی یک ستاره، خدمات تعمیر کامل موتور خودرو، جلوبندی، دیسک، صفحه خودرو و تعویض رایگان روغن موتور در هر ۱۰,۰۰۰ کیلومتر تا ۲۵,۰۰۰ کیلومتر، به صاحبان خودرو ارائه می‌شود؛ که اگر موتور خودرو از نوع TU5 باشد، هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض روغن رایگان ارائه خواهد شد.

کارت طلایی سه ستاره ایران خودرو

تعویض رایگان شمع، لنت ترمز، روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر، جزء تسهیلات کارت طلایی سه ستاره است. به‌علاوه اگر شما با خودرو بیش از ۴۰ هزار کیلومتر پیمایش کرده باشید، به شما سرویس دوره‌ای هم تعلق خواهد گرفت. اگر خودرو به‌دلیل نقص فنی متوقف شود، با داشتن کارت طلایی سه ستاره روزانه ۲۰ هزار تومان هزینه خواب ماشین به مالک پرداخت خواهد شد.

در کنار این موارد، تمام تسهیلات کارت طلایی دو ستاره در نوع سه ستاره هم فعال است.

کارت طلایی چهار ستاره ایران خودرو

در کارت چهار ستاره سطح امکانات و خدمات بیشتر می‌شود. دارندگان کارت ۴ ستاره ایران خودرو، علاوه بر خدمات کارت طلایی سه ستاره، سرویس تعویض رایگان تسمه تایم و تسمه دینام دریافت خواهند کرد. درصورتی‌که با خودروی خود بیش از ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش داشته باشید، لاستیک‌ها هم به‌طور رایگان برای شما تعویض خواهند شد و سرویس دوره‌ای دریافت خواهید کرد.

اگر خودرو به‌دلیل نقص فنی بخوابد، روزانه مبلغ ۴۰ هزار تومان به حساب مالک خودرو به‌عنوان وجه خواب خودرو واریز خواهد شد.

کدام خودروها می‌توانند کارت طلایی بگیرند؟

ایران خودرو قبلا خدمات کارت طلایی و سرویس امدادی را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و تنها برای تعداد محدودی از خودروهای تولیدی معرفی کرد. اما وقتی با استقبال دارندگان خودرو مواجه شد، صدور اشتراک کارت طلایی را برای تمام خودروها ممکن ساخت. امروزه تمامی خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو به‌جز ماشین‌های خیلی قدیمی، می‌توانند کارت طلایی داشته باشند. به عبارتی اگر سن خودروی شما بیشتر از ۱۰ سال باشد، کارت طلایی به خودروی شما تعلق نمی‌گیرد. از طرفی کارت طلایی برای خودروهای صفر و کارکرده قیمت متفاوتی دارد.

البته خودروهای دیگر شرکت‌ها از جمله سایپا، پارس خودرو، زامیاد، کرمان موتور، مدیران خودرو و … هم امکان دریافت بیمه کارت طلایی ایران خودرو را دارند. با این تفاوت که خدمات ارائه‌شده برای خودروهایی که جزو محصولات ایران خودرو نیستند، محدود و تنها شامل امداد سیار رایگان، راه‌اندازی تلفنی و مشاوره فنی است.

 

قیمت و نحوه خرید اشتراک کارت طلایی ایران خودرو

قیمت خرید کارت طلایی ایران خودرو از هر طرح به طرح دیگر متفاوت است. برای خرید و گرفتن لیست قیمت اشتراک کارت طلایی به ترتیب زیر عمل کنید:

مراحل خرید کارت طلایی ایران خودرو
مراحل خرید کارت طلایی ایران خودرو
  1. ابتدا به سایت رسمی امداد خودرو ایران به آدرس https://096440.com/subscriptionSell/cars بروید.
  2. شماره شاسی خودروی خود را وارد کنید.
  3. کد ملی را وارد کنید.
  4. آخرین کیلومتر کارکرد خودروی خود را به عدد وارد کنید.
  5. نوع شخص (حقیقی یا حقوقی) را مشخص کنید.
  6. اگر کد تخفیف به شما ارائه شده است، آن را وارد کنید (این کد ۷ رقمی است).
  7. نوع پرداخت خود (آنلاین یا نقدی) را مشخص کنید
  8. اگر اطلاعات را به‌درستی وارد کرده باشید، لیست اشتراک‌های کارت طلایی ایران خودرو برایتان نمایش داده می‌شود. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  9. وارد حساب کاربری خود شوید و اگر ندارید، یک حساب کاربری بسازید.
  10. اگر خودروی شما صفر است یا قبلا کارت طلایی نداشته است، باید تاریخی را برای کارشناسی حضوری مشخص کنید.
  11. هزینه را پرداخت کنید.

درخواست شما در لیست و در پنل حساب کاربری‌تان در وضعیت در حال بررسی قرار خواهد گرفت. موارد لازم هم از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امکان انتقال کارت طلایی با فروش خودرو

تمامی مدارک، امکانات و تسهیلات کارت امداد سیار و کارت طلایی متعلق به خودرویی است که مشخصات آن داخل کارت آمده است. برای همین با فروش و انتقال سند خودرو باید مدارک مربوطه شامل دفترچه راهنمای خدمات کارت طلایی و کارت اشتراک به مالک جدید خودرو تحویل داده شود. چرا که کارت برای هیچ خودروی دیگری که مجدد خریداری کنید، قابل استفاده نیست و حقوق ناشی از آن را هم نمی‌توان انتقال داد.

کارت طلایی و تفاوت آن با بیمه بدنه

برخی از افراد خرید بیمه بدنه را به فعال‌سازی کارت طلایی ایران خودرو ترجیح می‌دهند و برای این کار دلایل خاص خود را دارند. از طرف دیگر مدیر عامل شرکت امداد خودرو اذعان کرده است که دو برابر شدن آمار تعداد کارت‌های طلایی صادرشده ایران خودرو حکایت از رضایتمندی مردم از این خدمات دارد.

ازآنجاکه بیمه بدنه برعکس بیمه شخص ثالث، اختیاری است، انتخاب میان بیمه بدنه و کارت طلایی ایران خودرو یک امر کاملا اختیاری و برعهده دارندگان خودرو است.
انتقال کارت طلایی در فروش خودرو
انتقال کارت طلایی در فروش خودرو

در اینجا برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی را برایتان آورده‌ایم.

  • بیمه بدنه برای تمام خودروها به‌جز خودروهایی که سن فرسودگی آن‌ها گذشته است، قابل فعال‌سازی است. اما کارت طلایی تنها برای خودروهای ایران خودرو با عمر زیر ۱۰ سال است.
  • بیمه بدنه قابلیت انتقال تخفیف را دارد اما کارت طلایی این‌گونه نیست.
  • خدمات در کارت طلایی متنوع و طبقه‌بندی‌شده است اما در بیمه بدنه چنین طبقه‌بندی‌ای وجود ندارد.
  • دارندگان بیمه بدنه بعد از هر بار تصادف باید تأییدیه سلامت خودرو داشته باشند، اما در کارت طلایی هرگونه خسارت بالای ۵۰۰ هزار تومان نیازی به تأییدیه سلامت خودرو ندارد.
  • برای اخذ خسارت از بیمه بدنه به کروکی تصادف نیاز است مگر اینکه بار اولتان باشد، اما در اکثر خدمات کارت طلایی نیازی به ارائه کروکی نیست.
  • میزان پوشش بیمه بدنه خودرو بیشتر از کارت طلایی است.
  • قیمت بیمه بدنه کمتر از کارت طلایی ایران خودرو است.
  • با داشتن بیمه بدنه، انتخاب تعمیرکار و محل تعمیر خودرو با شماست اما در استفاده از خدمات ایران خودرو باید به مراکز اعلام‌شده خود شرکت ایران خودرو مراجعه کنید.

 

مدت زمان اعتبار طرح‌های طلایی ایران خودرو چقدر است؟

  • مدت اعتبار اشتراک امداد سیار (تمدیدی) ۱ سال است.
  • مدت اعتبار اشتراک امداد سیار خودروهای صفر کیلومتر که توسط کارخانه سازنده به اشتراک امداد خودرو ایران درآمده‌اند، ۲ سال است.
  • نرخ تمدید اشتراک برای خودروها برای مالکیت حقوقی متناسب با نرخ تعیین‌شده و برای افراد حقیقی با ۱۰ درصد افزایش قیمت همراه است.
  • اگر پیش از اتمام اعتبار، کارت طلایی را تمدید کنید، به‌طور خودکار اشتراک برای شما فعال خواهد شد.
  • اگر بعد از اتمام اعتبار نسبت به تمدید آن اقدام کنید، ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا کارت طلایی شما دوباره فعال شود.
  • بعد از تمدید اشتراک کارت طلایی ایران خودرو برای شما پیامک ارسال خواهد شد، اگر تا ۲ روز پیامک دریافت نکردید، وضعیت اشتراک خودرو را از مرکز پاسخگویی شرکت امداد خودرو ایران پیگیری کنید.
تماس با امداد خودرو ایران خودرو
تماس با امداد خودرو ایران خودرو

در صورت مفقودی کارت طلایی باید چه کرد؟

اگار کارت طلایی خودروی خود را گم کردید، در اولین فرصت با شماره ۰۹۶۴۴۰  تماس بگیرید و درخواست خود را مطرح کنید. کارت طلایی تنها برای خودرویی قابل استفاده است که مشخصات آن داخل کارت آمده است. اما باز هم احتمال سوءاستفاده از آن وجود دارد. برای همین در صورت مفقود شدن کارت طلایی ایران خودرو، نسبت به باطل کردن و صدور مجدد آن اقدام کنید.

سؤالات متداول

برای استفاده از کارت طلایی ایران خودرو در صورت بروز مشکل با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟

شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰

شرایط تعویض لاستیک با کارت طلایی چیست؟

تعویض لاستیک فقط برای دارندگان کارت طلایی ۴ ستاره تعریف شده است. بعد از ۶۰ هزار کیلومتر در یک دوره اشتراک، هر چهار لاستیک خودرو عوض خواهد شد.

منظور از تجمیع فرانشیز در کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

یعنی در صورت مراجعه به نمایندگی برای چند خسارت، تنها یک فرانشیز پرداخت خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. reza
    reza می گوید

    کارت طلایی یه دروغ و کلاهبرداریه محضه خودروی بنده در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۱ در محور قروه همدان واژگون شد و طبق نظر کارشناس امداد خودرو مشمول تعویض شد کلیه مدارک درخواستی و مستندات را تا پایان بهمن تحویل دفتر منطقه ای همدان دادم پس از گذشت ۲ ماه و نیم در اردیبهشت ماه با بنده تماس گرفتن که بایستی وکالت فروش به اسم امداد خودرو بزنم و لاشه خودرو را نیز شخصا ببرم تهران و تحویل پارکینگ الیاف بدم بماند که حدود ۱۰ میلیون هزینه انتقال و جابجایی و حق وکالت پرداخت کردم بعدش مبلغ ۱۰۰ میلیون نیز مابه التفاوت ازم گرفتن حالا با گذشت حدود ۸ ماه هنوز یه جواب قانع کننده به بنده نمیدن و امروز ۱۹ شهریور اعلام کردن ممکنه تا ۴۰ روز دیگه هم به تاخیر بیفته اینا فقط بلدن پول بگیرن و متاسفانه هیچ نهاد ناظر و مسئولی هم نیست از حق مصرف کننده دفاع کنه.

  2. محمد
    محمد می گوید

    سلام درباره سرقت خودرو سوال داشتم خواستم بدونم از زمان سرقت چند ماه طول میکشه ماشین تحویل بدن؟ بعد کارت یک ستاره چند درصد فرانشیز باید خودمون بدیم؟ آیا این مدت که ماشین نداریم بیمه خسارت میدهد یا نه؟
    ممنون میشم توضیح بفرمایید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      خیر ئر طول زمان بیمه خسارتی نمیده.
      شرایط و قوانیین هم کاملا در سایت ایران خودرو به تفصیل توضیح داده شده.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  3. ک
    ک می گوید

    بدتر از کارت طلایی انهم از نو ع ۳ ستاره وجود ندارد فقط و فقط کلاهبرداریه یکسال اشتراک ۳ ستاره دارم هزینه سرویس و اچار کشی وو تعویض فیلتر را خودم پرداخت کردم ۸ ملیون هم کارت طلایی خریدم خودتان قضاوت کنید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//