اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

گران‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

رانندگی با گران‌ترین ابرخودروهای جهان چیزی بیشتر از یک تجربه ساده ماشین‌سواری است. هیجان‌انگیز است، شبیه آن ماجراجویی‌هایی است که فقط یک‌بار در زندگی اتفاق می‌افتند. البته قیمت‌های نجومی این خودروها چیزی نیست که هرکسی قادر به پرداختش باشد؛ بااین‌حال برای درک رانندگی با یکی از این خودروها نیازی نیست حتی پایتان روی پدالش برود؛ کافی است به عکسشان نگاه کنید و عظمتشان را دریابید.

هرچند احتمالا خرید هیچ‌یک از خودروهای این مطلب در توان من و شما نیست، شاید دوست داشته باشید بدانید گران‌ترین خودروهای جهان کدام خودروها هستند. با ما همراه باشید.

۳۰. دریکو جی‌تی‌ای

Drako GTE

این سوپر سدان زیبا یکی از خودروهای فوق‌العاده دنیاست. ۱٫۲ میلیون دلار قیمت آن است و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. نه‌تنها ظاهر آن زیباست، عملکرد آن هم کم‌نظیر است. بیشینه سرعت آن ۳۳۱ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۲ ثانیه انجام می‌شود. همچنین با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، می‌توان گفت با ماشینی سریع، چابک و قدرتمند روبه‌رو هستیم.

۲۹. د توماسو پی ۷۲

De Tomaso P72

این ابر خودروی زیبا و خوش‌ترکیب در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده است. موتور V8 سوپرشارژ آن با ۷۰۰ اسب بخار، نشان می‌دهد این خودروسازی بزرگ بعد از نزدیک به ۳۰سال وقفه، دوباره به این صنعت پا گذاشته است. قیمت این خودرو ۱٫۳ میلیون دلار است.

۲۸. استون مارتین والهالا

Aston Martin Valhalla

استون مارتین مدت‌هاست نام خودروهایش را از نمادهای قدرت و عشق در فرهنگ نروژی انتخاب می‌کند و این بار در سال ۲۰۲۲ با والهالا این فهرست ادامه داده است که نتیجه همکاری مجدد این شرکت با تیم مسابقه‌ای ردبول است. فقط ۵۰۰ دستگاه از این ابرخودرو با موتور میانی ساخته خواهد شد.

والهالا از موتور ۳ لیتری V-6 توربوشارژ بهره می‌برد که نشان می‌دهد احتمالا نسبت‌به استون مارتین والکری تمرکز کمتری روی عملکرد دارد. درعوض، این ابرخودروی هیبریدی بیشتر روی کنترل و ایجاد یک مزیت پایدار برای این شرکت خودروسازی بریتانیایی تمرکز کرده است. البته هنوز ساختار ساده این خودرو و بدنه آن را بررسی نکرده‌ایم.

استون مارتین به فضای داخلی مملو از عناصر عصر فضا و نوآوری‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد این خودرو کاملا جدید است. صفحه‌نمایش آن در وسط غربیلک فرمان قرار دارد؛ بنابراین نیازی نیست مدام چشم‌هایتان را به اطراف بگردانید. دکمه‌های قبلی که از هم فاصله داشتند حالا به‌صورت یک نوار یکپارچه هستند که صدا، تهویه و چراغ‌ها را می‌توانید با آن روشن کنید. قیمت این خودرو هم ۱٫۳ میلیون دلار است.

۲۷. فراری لافراری

Ferrari LaFerrari

این خودروی ۱٫۴ میلیون دلاری درواقع یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین سوپراسپرت‌های این فهرست است. این مدل در سال ۲۰۱۳ با موتور هیبریدی با ۹۵۰ اسب بخار (۷۰۸کیلووات) و بیشینه سرعت حدود ۳۵۴ کیلومتر در ساعت، قدرتمندترین و سریع‌ترین فراری تا به امروز است. شرکت فراری در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ فقط ۴۹۹ دستگاه از این مدل به بازار عرضه کرد.

حتما بخوانید: بهترین خودروهای اسپرت خارجی که در ایران هم می‌توانید بخرید

۲۶. مک لارن الوا

McLaren Elva

این خودرو از جدیدترین محصولات اضافه شده به میراث این خودروساز بریتانیایی است. قدرت این مدل ۸۰۴ اسب بخار است و از موتور توربوشارژ دوقلو ۴ لیتری V8 استفاده می‌کند. در ابتدا مک لارن اعلام کرد ۳۹۹ عدد از این دستگاه تولید خواهد کرد؛ اما بعدها تعداد آن را به ۲۴۹ عدد کاهش داد. قیمت آن ۱٫۷ میلیون دلار است و البته همه آنها فروخته شده‌اند. بنابراین اگر کسی توانایی مالی هم داشته باشد، نمی‌تواند آن را بخرد.

۲۵. هنسی ونوم اف ۵

Hennessey Venom F5

این خودرو که توانسته است رکورد جهانی را با سرعت ۴۲۷٫۶ کیلومتر در ساعت بشکند، قصد دارد این بار با حداکثر سرعت تخمینی ۵۰۰٫۵ کیلومتر در ساعت این رکورد را بهبود بخشد. قیمت این خودرو از ۱٫۸ میلیون دلار شروع می‌شود.

۲۴. بنتلی باکالار

Bentley Bacalar

شرکت بنتلی از این مدل فقط ۱۲ دستگاه تولید کرده است. طراحی مجلل و لوکسی دارد؛ اما صرفا زیبایی آن نیست که آن را تا این اندازه گران‌قیمت کرده است. این خودرو با موتور ۶ لیتری توربوشارژ W12 که ۶۵۰ اسب بخار تولید می‌کند، از نظر عملکرد هم دست‌کمی از ابرخودروهای جهان در این بازه قیمتی ندارد. قیمت آن ۱٫۹ میلیون دلار است. البته بازهم کسی نمی‌تواند این خودرو را بخرد، چون هر ۱۲ تای آن صاحب دارند!

سایر خودروها در این قیمت

  • هیسپانو سویزا کارمن بولون (Hispano Suiza Carmen Boulogne)

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

۲۳. بنتلی مولینر باتور

Bentley Mulliner Batur

بنتلی می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ به یک خودروساز تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. بااین‌حال هنوز به آنجا نرسیده و شاید این خودرو جزو آخرین مدل‌هایی باشد که از موتور W12 توربوشارژ دوقلو استفاده می‌کند. قدرت آن ۷۱۰ اسب بخار است که باعث شده است قدرتمندترین بنتلی تاریخ لقب بگیرد. ازآنجاکه فقط ۱۸ دستگاه از آن ساخته شده است، قیمتی بالغ بر ۲ میلیون دلار دارد و البته همه آنها فروخته شده‌اند.

سایر خودروها در این قیمت

  • دئوس وایان (Deus Vayanne)
  • اس‌اس‌سی تواتارا (SSC Tuatara)
  • لوتوس اویجا (Lotus Evija)

۲۲. فراری لافراری آپرتا

Ferrari LaFerrari Aperta

این خودرو ۲٫۲ میلیون دلار قیمت دارد و البته منطقی است که گران باشد، چون فقط ۲۱۰ دستگاه از آن در جهان وجود دارد. ۹ تای آنها برای جشن ۷۰سالگی فراری رزرو شده و مابقی آنها فروخته شده‌اند. آخرین آنها در یک حراجی به فروش رفت.

مدل آپرتا نسخه ویژه‌ای از لافراری است و ویژگی‌های خاصی دارد. برای مثال، این اولین فراری از زمان دینو ۳۰۸ جی‌تی۴ است که بدنه آن را شرکت پینین فارینا طراحی نکرده است. آپرتا در ایتالیا به‌معنای «باز» است. این قوس درها و چرخ‌های این فراری درمقایسه‌با سایر مدل‌های مشابه این شرکت کاملا متفاوت است.

۲۱. استون مارتین ولکان

Aston Martin Vulcan

فقط ماشین‌بازها هستند که ممکن است میلیون‌ها دلار بابت خودرویی بدهند که برای رانندگی در جاده طراحی نشده است. این استون مارتین محصول سال ۲۰۱۵، یکی از گران‌ترین خودروهای جدید جهان است که فقط برای راندن در پیست مناسب است. از این خودرو فقط ۲۴ عدد ساخته شده است و تا با آن رانندگی نکنید، درک نخواهید کرد که چرا ۲٫۳ میلیون دلار قیمت دارد. این خودرو از موتور ۷لیتری V12 با تنفس طبیعی بهره می‌برد. قدرت آن ۸۲۰ اسب بخار است.

سایر خودروها در این قیمت

  • دلاژ دی ۱۲ (Delage D12)
  • مک لارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail)

۲۰. ریماک نورا

Rimac Nevera

این خودرو ۲٫۴ میلیون دلار قیمت دارد و عنوان گران‌ترین خودروی برقی را به خود اختصاص داده است. نورا با ۱۹۱۴ اسب بخار برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ به کمتر از ۲ ثانیه زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت آن ۴۱۵ کیلومتر در ساعت است. کسانی که دوست دارند این مدل را بخرند، فقط تا پایان سال ۲۰۲۲ وقت خواهند داشت.

حتما بخوانید: نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

۱۹. لامبورگینی کانتاش ال‌پی‌آی ۸۰۰-۴

Lamborghini Countach LPI 800-4

این خودرو جزو مدل‌های نمادین شرکت لامبورگینی است و برای جشن ۵۰سالگی آن طراحی شده بود. در سال ۲۰۲۱ از آن رونمایی کردند و درواقع مدل جدیدی به شمار می‌رود. این خودرو با بدنه و چهارچوب منحصربه‌فردی که دارد، جایگاه متمایزی در بین خودروهای دیگر یافته است. فقط ۱۱۲ دستگاه از این خودروی هیبریدی به بازار خواهد آمد. قیمت آن ۲٫۵ میلیون دلار است.

سایر خودروها در این قیمت

  • پاگانی اتوپیا (Pagani Utopia)
  • پینین‌فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

۱۸. استون مارتین والکری

Aston Martin Valkyrie

این خودرو حاصل همکاری استون مارتین و ردبول ریسینگ است و برای رانندگی در جاده طراحی شده است. این خودرو می‌تواند تا ۳۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. والکری اولین ابرخودرو شرکت استون مارتین است و ساخت آن ۲۰۰۰ ساعت زمان می‌برد. موتور ۶٫۵ لیتری V12 آن می‌تواند ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند. فقط ۱۵۰ عدد از آن در جهان وجود خواهد داشت. با اینکه قیمت‌گذاری آن هنوز رسمی نیست؛ اما احتمالا از ۲٫۶ تا ۳٫۲ میلیون دلار متغیر است.

سایر خودروها در این قیمت

  • فراری اف‌ایکس‌ایکس کی ایوو (Ferrari LaFerrari FXX K)

حتما بخوانید: گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

۱۷. مرسدس AMG پراجکت وان

Mercedes-AMG Project One

این خودرو که عرضه آن چندین ماه به تعویق افتاده بود، بالاخره انتظار را به پایان رساند و به بازار آمد. پیشرانه آن یک پلاگین هیبریدی مشتق‌شده از F1 با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار است و برای حضور در جاده طراحی شده است. البته این وسیله به روشی کاملا قانونی از برخی جهات از خودروهای فرمول‌یک الگوبرداری کرده است.

به‌گفته وب‌سایت مرسدس، شتاب ۰ تا ۲۰۰ این خودرو در ۶ ثانیه اتفاق می‌افتد. موتور آن ۱٫۶ لیتری V6 است و با چهار موتور الکتریکی، در مجموع ۱۲۰۰ اسب بخار (۸۹۵ کیلووات) قدرت تولید می‌کند و  بیشینه سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. قیمت این خودرو ۲٫۷ میلیون دلار است.

۱۶. کوِنیگزگ یِسکو

Koenigsegg Jesko

جسکو اولین ابر خودرو در این فهرست است که به مرز سه میلیون دلار رسیده است. از نظر عملکرد، این قیمت کاملا منطقی است؛ زیرا جسکو از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های جهان در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

کونیگزگ که یک خودروسازی سوئدی است، جسکو را به‌عنوان جانشینی مناسب برای خودروی آگرا آراس (Agera RS) در نظر گرفته است. موتور آن به‌روزرسانی شده، چهارچوب آن سبک‌تر است و آپشن‌های بیشتری دارد که باعث می‌شود رانندگی با آن سرگرم‌کننده باشد.

موتور این خودرو ۵ لیتری V8 توربوشارژ دوقلو با ۱۶۰۰ اسب بخار است که باعث می‌شود با خودرویی بسیار قدرتمند طرف باشیم. گیربکس آن ۹ سرعته و سفارشی است. این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب است که به راننده کمک می‌کند کنترل این ماشین قدرتمند را از دست ندهد. بیشینه سرعت آن ۵۳۱ کیلومتر در ساعت است و هنوز از شتاب آن اطلاعاتی در دست نداریم. همان‌طور که گفتیم قیمت آن ۳ میلیون دلار است.

سایر خودروها در این قیمت

  • استون مارتین ویکتور (Aston Martin Victor)
  • هنسی ونوم اف ۵ رودستر (Hennessey Venom F5 Roadster)

۱۵. فراری پینین فارینا سرجیو

Ferrari Pininfarina Sergio

از این خودرو تنها ۶ عدد در سراسر جهان وجود دارد و میراثی است که به‌مناسبت شصتمین سال همکاری سرجیو پینین فارینا با فراری طراحی شده است. فراری این مدل را بر اساس فراری دینو ساخت؛ یعنی نرمی و شکل گرد دینو را به‌صورتی مدرن با چند ویژگی از خودروهای دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ترکیب کرد. پویایی فوق‌العادهٔ عملکرد این خودرو به‌دلیل موتور ۴۴۹۷ سی‌سی V8 آن است که از تنفس طبیعی با طراحی آیرودینامیک بهره می‌برد.  قیمت آن ۳ میلیون دلار است.

۱۴. گوردون موری تی۵۰

Gordon Murray T.50

گوردون موری، مهندس شرکت خودروسازی فرمول یک مک لارن، پنجاه سال است یک خودروساز استثنایی به شمار می‌رود. شرکت گوردون موری اتوموتیو به افتخار او، ۱۰۰ خودرو جاده‌ای و ۲۵ خودرو مخصوص پیست را برای جشن سالیانه این ابرخودروساز ساخت. تی‌۵۰ که بسیاری از آن به‌عنوان «آخرین ابرخودرو آنالوگ» یاد می‌کنند، خودرویی است که خود موری آن را پایانی بر داستان خودروهای احتراق داخلی فوق سریع توصیف کرده است؛ خودرویی که می‌تواند سکوی پرتاب خودروهای دیگر باشد. موری تصدیق می‌کند که امروزه بسیاری از خودروسازی‌ها بر مدل‌های الکتریکی، هیبریدی و نوآوری‌های پایدار از نظر محیط زیست تمرکز دارند.

این خودرو یک گیربکس ۶سرعته دستی دارد و موتور V12 آن از تنفس طبیعی بهره می‌برد و بسیار قدرتمند است. مدل آن از نوع سه‌سرنشین است و بیشینه سرعت آن ۳۵۴ کیلومتر در ساعت است. ۳٫۰۸ میلیون دلار قیمت دارد.

حتما بخوانید: بهترین شاسی‌بلندهایی که در بازار ایران می‌درخشند

۱۳. بوگاتی شیرون پور اسپرت

Bugatti Chiron Pur Sport

بوگاتی شیرون یک ابرخودروی بی‌نظیر است؛ اما شیرون پور اسپرت از آن هم تهاجمی‌تر و جذاب‌تر است. تنها ۶۰ دستگاه از آن ساخته شده است و هریک براساس ترجیح کسی که آن را خریده است سفارشی شده‌اند. این خودرو حدود یک‌میلیون دلار گران‌تر از بوگاتی شیرون است که مبلغ قابل‌توجهی به شمار می‌رود. تند و تیز است ولی تعادل آن عالی است. به همین دلیل با اینکه مثل یک فنر سریع عمل می‌کند، طوری طراحی شده است که هم عملکرد و هم تجربه رانندگی با آن در سطح عالی باشد. قیمت این خودرو ۳٫۳ میلیون دلار است.

۱۲. دابلیو موتورز لیکان هایپر اسپرت

W Motors Lykan Hypersport

شرکت دابلیو موتورز که مقر آن در دبی است، با این ابرخودروی خود در سال ۲۰۱۳ جهانی را شوکه کرد. این خودروی ۳.۴ میلیون دلاری از منحصربه‌فردترین خودروهای روی کره زمین است که حتی یک‌بار رانندگی با آن دیوانه‌کننده است، چه برسد به اینکه متعلق به خود آدم باشد! در کل فقط ۷ تا از آن ساخته شده است. این ابرخودروی عرب حتی از لافراری و مک لارن پی‌وان هم گران‌تر است. چراغ‌های تیتانیومی LED با ۴۲۰ الماس ۱۵ قیراطی و نمایشگر هولوگرافیک در کنسول مرکزی، باعث شده‌اند این خودرو سومین خودروی گران‌قیمت جدید باشد. موتور ۳٫۷ لیتری V6 توربوشارژ دوقلوی آن با ۷۸۰ اسب بخار (۵۸۱ کیلووات) قدرت، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

۱۱. پاگانی هوایرا بی‌سی رودستر

Pagani Huayra BC Roadster

این خودرو در یک کلام واقعا زیباست. خودرویی که حتی وقتی هنوز پایتان را روی پدال آن نگذاشته‌اید، از روی ظاهرش هم می‌توانید حدس بزنید چقدر گران‌قیمت و شایسته تحسین است. بی‌سی مخفف بنی کایولا است که دوست هوراسیو است و غول املاک در نیویورک به حساب می‌آید.

این خودروی ۳٫۵ میلیون دلاری که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد، بسیار سریع است و این سرعت به‌دلیل بدنه آن است که از ماده‌ای به‌نام کربن تیتانیوم HP62 ساخته شده که از فایبرکربن معمولی هم سبک‌تر است. موتور آن ۶ لیتری V12 توربوشارژ دوقلو است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

بنابه گزارش‌ها، طراح ارشد و بنیانگذار شرکت هوراسیو پاگانی، به‌شکل مستقیم مسئول تهیه رنگ‌های این خودرو بوده است. پاگانی تولید این خودرو را به ۴۰ دستگاه محدود کرده است.

سایر خودروها در این قیمت

  • مک لارن سولوس (McLaren Solus)

حتما بخوانید: با پرابهت‌ترین و بزرگترین ماشین‌‌های دنیا آشنا شوید

۱۰. لامبورگینی سیان

Lamborghini Sian

لامبورگینی سیان ابرخودرویی است که قابلیت‌های چشمگیری دارد. این خودرو سوپراسپرت هیبریدی قدرتمندترین لامبورگینی است که تاکنون ساخته شده است و البته گران‌ترین آنها هم هست. فقط ۶۳ دستگاه از آن تولید شده است و درواقع می‌توان آن را سفارشی‌ترین لامبورگینی دانست. بدنه آن فایبر کربن است که باعث شده است سبک و چابک باشد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در کمتر از ۲٫۸ ثانیه اتفاق می‌افتد و بیشینه سرعت آن ۳۴۹ کیلومتر در ساعت است. موتور آن ۶٫۵ لیتری V12 است و از سیستم هیبریدی ۴۸ولتی استفاده می‌کند. قدرت آن ۸۱۹ اسب بخار (۶۱۱ کیلووات) است. این خودرو ۳٫۶ میلیون دلار قیمت دارد.

۹. لامبورگینی وننو

Lamborghini Veneno

شرکت لامبورگینی از این خودرو فقط ۱۴ دستگاه در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تولید کرده است. وننو مبتنی بر پلتفرم خودروی اونتادور است و از پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 بهره می‌برد. قدرت آن ۷۴۰ اسب بخار (۵۵۲ کیلووات) است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۲٫۹ ثانیه به دست می‌آید. این لامبورگینی با ۴٫۵ میلیون دلار قیمت، از بین لامبورگینی‌های جدید گران‌ترین است.

۸. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس

Bugatti Chiron Super Sport 300+

این بوگاتی که ۵٫۷ میلیون دلار قیمت دارد، تقریبا دوبرابر از جسکو و موری تی.۵۰ گران‌تر است. سرعت، قدرت و زیبایی از مشخصه‌های هر بوگاتی هستند و دهه‌ها مهارت حرفه‌ای و هنر صنعت خودروسازی را نشان می‌دهند. به همین دلیل است که همه خودروهای بوگاتی قیمت‌های میلیون دلاری دارند و اگر فراری ۱۹۶۳ و رولز رویس بوت تیل نبودند، گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان از شرکت بوگاتی بود.

منحنی‌های سینوسی در نمای براق این خودرو واقعا زیبا هستند. موتور ۸ لیتری W-16 آن با چهار توربوشارژ، ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سال‌ها پیش این خودرو اولین خودرویی بود که توانست سد طلایی سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت را بشکند و به همین دلیل بوگاتی حق داشت که فقط ۳۰ دستگاه از آن تولید کند تا اجازه ندهد ارزش آن هرگز کاهش یابد.

این ابر خودروی جذاب، برای رسیدن از سرعت ۰ تا ۱۰۰، به ۲٫۴ ثانیه بیشتر زمان نیاز ندارد. بیشینه سرعت آن ۴۸۳ کیلومتر در ساعت است و سیستم سرگرمی آن به‌راحتی با محصولات اپل و اندروید همگام‌سازی می‌شود.

۷. بوگاتی دیوو

Bugatti Divo

درست است که بوگاتی دیوو ویژگی‌های مشابه زیادی با بوگاتی شیرون دارد، اما ظاهر دیوو انحصاری‌تر و عجیب‌تر است. تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و همه آنها از قبل پیش‌فروش شده‌اند. دیوو از موتور ۸٫۰ لیتری W-16 با چهار توربو شارژ بهره می‌برد و ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۲٫۴ ثانیه زمان کافی است. بیشینه سرعت آن ۳۸۰ کیلومتر در ساعت است و قیمت آن ۶ میلیون دلار است.

۶. بوگاتی چنتو دیه‌چی

Bugatti Centodieci

این بوگاتی بسیار منحصربه‌فرد است و تنها ۱۰ دستگاه از آن ساخته شده است. یکی از خریداران معروف آن کریستیانو رونالدو است.

بوگاتی که به‌خاطر ساخت خودروهایی با بدنه منحصربه‌فرد و ویژگی‌های راحتی و لوکس شناخته شده است، تمام تلاشش را کرده تا هرچیزی را که می‌تواند از این مدل خودرویی به‌یادماندنی و فوق‌العاده بسازد، در آن به کار بگیرد. چنتو دیه‌چی با موتور چهار توربو و قدرت ۱۵۷۷ اسب بخار، شاید سریع‌ترین بوگاتی نباشد، اما به‌شدت چابک است. بوگاتی این خودرو را برای احترام به ابرخودروی EB110 که در اوایل دهه ۱۹۹۰ تولید شده بود ساخت. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل ۲٫۴ ثانیه زمان می‌طلبد و بیشینه سرعت آن ۳۷۹ کیلومتر در ساعت است که از شیرون کمتر است؛ اما بوگاتی آن را با زیبایی‌شناسی مدرن متمایز در این مدل جبران کرده است. قیمت این خودرو ۹ میلیون دلار است.

۵. رولزرویس سوئیپ‌تیل

Rolls-Royce Sweptail

این خودرو زمانی عنوان گران‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده بود. رولز رویس در این مدل، ویژگی‌های قدیمی و مدرن را با هم ترکیب و خودرویی فوق‌العاده به بازار عرضه کرده است. خودروی لوکس و مدرنی که کمی از خصوصیات خودروهای دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را در خود دارد. بنابراین با یک رولز رویس کلاسیک با چاشنی نوآوری و فناوری روبه‌رو هستیم. همه ویژگی‌های این خودرو مشخص است جز یک چیز و آن صاحب آن است. این خودرو ۱۳ میلیون دلار قیمت دارد.

۴. پاگانی زوندا اچ پی بارچتا

Pagani Zonda HP Barchetta

زوندا اولین خودرویی بود که خانه خودرو پاگانی آن را ساخت. سال‌ها پیش وقتی هوایرا به بازار آمد تولید این خودرو را متوقف کردند، اما حالا پاگانی با نسخه کاملا جدید زوندا با ویژگی‌های بسیار متفاوت بازگشته است. زوندای جدید اچ‌پی بارچتا نام دارد که به‌دلیل شباهت آن به بارچتا است که در ایتالیایی به‌معنای قایق کوچک است. بدنه آن به‌طورکامل از فایبر کربن است تا فوق‌العاده سبک و سریع باشد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۳٫۴ ثانیه اتفاق می‌افتد و بیشینه سرعت آن ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است.

از این خودرو فقط ۳ دستگاه ساخته شده است که آخرین آنها به مبلغ ۱۷٫۶ میلیون دلار فروخته شد.

حتما بخوانید: با نقلی‌ترین و کوچکترین ماشین‌های جهان آشنا شوید

۳. بوگاتی لا ویتور نویره

Bugatti La Voiture Noire

این بوگاتی که در انگلیسی لا ویچر نویر هم خوانده می‌شود در سال ۲۰۱۹ تولید شده است. فقط یک دستگاه از این خودرو ساخته شد و به همین دلیل واقعا منحصربه‌فرد است. شرکت خودروسازی بوگاتی زمانی که این هیولای سیاه را می‌ساخت، تصمیم گرفت نامی مینیمال و نمادین برای آن انتخاب کند که تا حد امکان ساده باشد و به‌خوبی آن را توصیف کند: لا ویتور نویره یعنی خودروی سیاه.

بدنه این سوپراسپرت باشکوه و خشن از فایبر کربن است که با دست ساخته شده است، از موتور ۸٫۱ لیتری W16 بهره می‌برد که ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت دارد، شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن فقط به ۲٫۴ ثانیه زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت آن ۴۲۰ کیلومتر در ساعت است.

این خودرو که دراصل برای ادای احترام به بوگاتی تیپ ۵۷ ساخته شده است، جزو قدرتمندترین خودروهای جهان است و ۱۸٫۷ میلیون دلار قیمت دارد.

شایعاتی وجود دارد که می‌گویند کریستیانو رونالدو صاحب این خودرو است. این ادعا هنوز تأیید نشده است و بعید است درست باشد.

۲. رولز رویس بوت تیل

Rolls-Royce Boat Tail

فقط سه دستگاه از این خودروی منحصربه‌فرد مجلل و سفارشی تولید شده است. این مدل با موتور ۶٫۷ لیتری توربو دوقلو V12 که ۵۶۳ اسب بخار قدرت دارد، گران‌ترین خودروی جدید جهان در سال ۲۰۲۲ است. نمای بیرونی آن دورنگ است. برخی از ویژگی‌های راحتی و رفاهی آن شامل یخچال برای نوشیدنی، تزئینات سفارشی لوکس و چتر آفتابی داخلی هستند. قیمت این خودرو ۲۸ میلیون دلار است.

۱. فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۳

۱۹۶۳ Ferrari 250 GTO

و اما می‌رسیم به فراری ۱۹۶۳؛ خودرویی با قیمت باورنکردنی ۷۰ میلیون دلار که شاید تا چند دهه بعد هم خودرویی گران‌تر از آن نداشته باشیم. فراری ۱۹۶۳ گران‌ترین خودرو در تمام طول تاریخ است.

در سال ۱۹۶۴، این خودرو برنده مسابقات توردوفرانس شد؛ نهمین سال متوالی که فراری در آن مسابقات برنده می‌شد. در بین سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳، شرکت فراری ۳۶ دستگاه از این خودرو ساخت. از بین آنها، همین فراری خاص که عنوان گران‌ترین خودروی جهان را دارد، در مسابقات توردوفرانس و لمانز به عنوان قهرمانی دست یافت. شاید این خودرو با بیشینه سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد ۶٫۱ ثانیه‌ای هرگز نمی‌تواند با بوگاتی‌ها رقابت کند، اما در دهه ۱۹۶۰ سریع‌ترین خودروی جهان بوده است. به همین دلیل تا این اندازه برای صاحبانش عزیز و دوست‌داشتنی است و برخی آن را پیکاسوی دنیای اتومبیلرانی و بعضی دیگر آن را جام مقدس فراری می‌نامند. چیزی که باعث شده است هیچ خودرویی نتواند حتی به نصف قیمت این فراری نزدیک شود.

صاحبان فعلی این خودرو رالف لورن، طراح مد آمریکایی، نیک میسون، درامر گروه پینک فلوید و جان ای. شرلی، رئیس سابق و مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت هستند.

سخن پایانی

در این مطلب ۳۰ عدد از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان را معرفی کردیم که هرکدام از آنها از یک سو به‌دلیل قدرت، زیبایی خیره‌کننده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند و از سوی دیگر، به‌دلیل کمیابی و عرضه محدودشان قیمت‌های نجومی دارند. البته همه آنها قدرت، مهارت، خلاقیت و تجربه سازنده‌شان را هم به رخ می‌کشند. حالا شما برای ما بگویید اگر امکان خرید این خودروها را داشتید، کدام‌یک را ترجیح می‌دادید و به چه دلیل؟ منتظر دیدگاه‌های شما هستیم.

دنیای خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (3)
نظر بدهید
  • fatemeh

    پشماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام چقدر گرونننننننننننن…
    شماره ۱ خیلی گرون ولی چرا اینقد زشته؟؟؟

  • fatemeh

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.