اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

وکالت تعویض پلاک و هر آنچه لازم است درباره‌اش بدانید

زمانی که می‌خواهید خودروی خود را به فروش برسانید باید اقداماتی را برای نقل‌وانتقالات سند انجام بدهید. این نقل و انتقالات شامل بخش‌هایی مانند تنظیم قرارداد، مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی است. بعد از اینکه قرارداد یا مبایعه‌نامه در معامله فروش خودرو نوشته و آماده شد، نیاز به مراجعه به مرکز تعویض پلاک صورت می‌گیرد. در این مراکز، پلاک قبلی را برمی‌دارند و پلاکی جدید برای خودرو تعیین می‌شود.

حال اگر فروشنده یا خریدار نتوانند با هم به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند، راهی پیش پای‌شان قرار دارد: با مراجعه به دفترخانه، امکان تنظیم وکالت‌نامه وجود دارد. یعنی با وکالت تعویض پلاک روند تغییرکردن پلاک خودرو برای خریدارش میسر می‌شود و دیگر نیازی به حضور فروشنده در مراکز تعویض پلاک نخواهد بود. در ادامه بیشتر درباره این نوع وکالت‌نامه خواهید خواند.

وکالت تعویض پلاک چیست؟

وکالت تعویض پلاک وکالتی است که اگر فروشنده یک خودرو،‌ آن را امضا کند، خریدار می‌تواند بدون نیاز به همراهی و حضور فروشنده و به نمایندگی از او راهی مراکز تعویض پلاک شود و بعد از انجام این فرایند یعنی عوض‌کردن پلاک، دوباره با فروشنده به دفترخانه مراجعه کند و سند قطعی و نهایی خودرو را تنظیم نماید. این امر در وکالت تعویض پلاک موتور هم به همین صورت است. نکته مهمی در اینجا وجود دارد که باید از آن آگاه باشید: در فرایند دادن وکالت تعویض پلاک به خریدار، فروشنده باید دومرتبه به محضر برود.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

اما فرایند دیگری هم وجود دارد که طی آن دیگر نیازی به مراجعه دوباره فروشنده به محضر نیست. این وکالت، وکالت فروش نام دارد. باوجود این وکالت در دفترخانه، دیگر فقط یک‌بار در محضر به خریدار وکالتی داده می‌شود که امور مرتبط با تعویض پلاک را پیش ببرد و بعد از تعویض هم فقط خودش به تنهایی برای اقدامات نهایی کار به محضر برود. در این میان، چند نکته وجود دارد:

نکته اول: هزینه وکالت فروش از وکالت تعویض پلاک خودرو بیشتر است.

نکته دوم: وکالت‌نامه تعویض پلاک‌ خودرو و وکالت‌نامه فروش از نظر زمانی محدودیت دارند.

نکته سوم: بهتر است در فرایند تنظیم وکالت خودرو، فروشنده از اعطای حق توکیل به خریدار خودداری کند.

ضرورت وکالت تعویض پلاک

تنظیم وکالت‌نامه برای تعویض پلاک و محول‌کردن کار به خریدار ضرورتی ندارد. اما اگر فروشنده به هر دلیلی دوست نداشته باشد یا نتواند که در زمان تعویض پلاک با خریدار همراه باشد، این امکان وجود دارد که سندی تنظیم کند و ریش و قیچی را به دست خریدار بسپارد. اما اگر بخواهیم از ضرورت‌های امرِ تعویض پلاک بگوییم، نکاتی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

♦  پلیس به‌راحتی می‌تواند به اطلاعات هویتی و داده‌های مرتبط با مالکان وسایل نقلیه دسترسی داشته باشد.

♦ سابقه جرایم رانندگان در سیستمی واضح و مشخص به ثبت خواهد رسید.

♦ تعویض پلاک باعث کاهش هزینه‌های ثبت معامله برای افراد می‌شود.

متن و نمونه وکالت تعویض پلاک خودرو

مورد وکالت : مراجعه به نیروی انتظامی و ادارات راهنمایی و رانندگی و دوائر نقل و انتقال خودرو در نیروی انتظامی به منظور تعویض و فک پلاک موجود  بر روی خودرو ………… مدل …………….. رنگ ……………. به شماره شاسی ………………………….. و شماره موتور ……………………. و شماره انتظامی ………………………. و انجام کلیه تشریفات قانونی از جمله ارائه خودرو و مدارک مربوط به آن جهت بازدید  فنی و کارشناسی نیروی انتظامی و پرداخت حقوق و عوارض و هزینه های مربوطه و دادن هرگونه تعهد از سوی موکل در مراجع فوق‌الذکر  نسبت به خودرو مذکور و عند الاقتضا اخذ پلاک  فک شده و یا تحویل آن به انبار راهنمایی و رانندگی و اخذ هرگونه رسید و یا گواهی جهت تحویل به موکل با حق امضا ذیل کلیه اوراق و اسناد و مدارک و اداره راهنمایی و رانندگی و دوائر فوق‌الذکر و با حق تعویض و اخذ شناسنامه مالکیت خودرو فوق الذکر و اخذ هر نوع گواهی و مدارک صادره از طرف دوایر نقل و انتقال  خودرو درنیروی انتظامی و دادن رسید و تحویل آن  به موکل . همچنین  موکل این وکالت‌نامه به وکیل اجازه و اختیار داد تا پلاک جدید  را بنام  خود یا هر شخص حقیق و یا حقوقی دیگر در خواست و بر روی خودو فوق نصب نماید .

حدود اختیارات : وکیل مرقوم در انجام مورد وکالت با حق توکیل به غیر دارای کلیه اختیارات تامه و لازمه قانونی از جانب موکل می‌باشد و هرگونه عمل و اقدام و امضاء در زمینه مورد وکالت به‌منزله عمل و اقدام و امضا موکل محسوب و نافذ و معتبر و دارای آثار قانونی است .

این سند در دو برگ اوراق نیم برگی به‌شماره‌های سری ……………… و …………………… تنظیم  مبلغ ……………… ریال بابت تنظیم سند و به‌موجب فیش شماره …………………. به بانک ملی ایران شعبه …………….. واریز و قبض رسید شماره ……………… صادر و تسلیم گردید .

به تاریخ     یک‌هزار و چهارصد و ………………             محل امضاء

مدارک موردنیاز برای وکالت تعویض پلاک

روش و فرایند دادن وکالت تعویض پلاک به این صورت است که فروشنده مدارک لازم برای دادن وکالت به خریدار را به یکی از دفاتر اسناد رسمی می‌برد و وکالتی را به نام خریدار تنظیم می‌کند. به موجب این وکالت، خریدار فقط در زمینه تعویض پلاک می‌تواند از اختیاری که فروشنده به او داده، بهره‌مند شود. یعنی با وکالتی که به او داده می‌شود، امکان انجام هیچ کار دیگری وجود ندارد.

مدارک لازم برای وکالت دادن و تنظیم سند وکالت تعویض پلاک مطابق موارد زیر است:

  •       فاکتور کارخانه/برگه گمرکی
  •       بنچاق‌های ابتیاعی
  •       شناسنامه مالکیت (برگه سبز)
  •       شناسنامه و کارت ملی
  •       نشانی، کدپستی و شماره‌ تلفن وکیل یعنی خریدار
  •       تعیین مدت اعتبار وکالت‌نامه

وکالت تعویض پلاک با برگه سبز هم امکان‌پذیر است. بعد از اینکه خریدار پلاک را به کمک این وکالت‌نامه تعویض کرد، فروشنده و خریدار باید جهت تنظیم سند قطعی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

مدارک لازم برای تنظیم سند قطعی به شرح زیر است:

  •       اصل کارت ملی و شناسنامه طرفین
  •       اسناد مالکیت خودرو (اگر فروشنده نخستین کسی است که خودرو را به فردی دیگر می‌فروشد باید برگه شرکت تولیدی خودرو و گمرک را هم داشته باشد، اما اگر خودرو برای بار چندم است که به فروش می‌رسد، آخرین بنچاق دفترخانه را باید به همراه خود ببرد)
  •       شناسنامه خودرو (برگه سبزی که از سوی مراکز تعویض پلاک صادر می‌شود)
  •       برگه تاییدیه نقل‌وانتقال خودرو که از سوی یکی از مراکز تعویض پلاک صادر می‌شود
  •       اصل بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر
  •       اصل کارت هوشمند سوخت
  •       برگه عوارض خودرو که از دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری صادر می‌شود و فروشنده باید مبلغ آن را بپردازد

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، این مدارک در مراجعه دوباره خریدار و فروشنده بعد از اقدام خریدار به تعویض پلاک صورت می‌گیرد.

هزینه وکالت‌ تعویض پلاک سال ۱۴۰۱

تعرفه وکالت تعویض پلاک سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰ هزار تومان است. محاسبه هزینه وکالت تعویض پلاک سال به سال تغییر نمی‌کند و تقریباً تا ۴ سال تغییر چندانی نمی‌کند. اما هزینه وکالت به عهده کیست؟ هزینه‌های تعویض پلاک خودرو هم بر عهده فروشنده است. چون مراجعه‌نکردن به مرکز تعویض پلاک خواسته اوست و باید هزینه‌اش را هم خودش پرداخت کند. به این چند نکته هم درباره هزینه وکالت تعویض پلاک دقت کنید:

۱. مبلغ پرداختی برای وکالت تعویض پلاک در انتهای سند وکالت کاری ثبت و چاپ می‌شود.

۲. تفاوتی میان هزینه وکالت تعویض پلاک ماشین‌های ایرانی و خارجی نیست.

۳. هزینه تمدید وکالت در هر بار به یک اندازه است و مبلغ کم و زیاد نمی‌شود.

۴. دریافت هزینه‌ای بیش از نرخ مصوب برای وکالت تعویض پلاک جرم است.

نکته: هر دفترخانه می‌تواند علاوه بر تمدید مهلت و اعتبار تاریخ وکالت‌نامه، سند دیگری موسوم به «اقرارنامه اصلاحی» هم تنظیم کند. این سند دو ویژگی مهم دارد: هزینه آن کمتر از تمدید مهلت و اعتبار تاریخ وکالت‌نامه است و کارکردی دقیقا مشابه با آن دارد.

مدت زمان اعتبار وکالت‌نامه

اعتبار وکالت‌ نامه تعویض پلاک بنا به خواسته فروشنده متغیر است. او می‌تواند هیچ محدودیتی برای این وکالت قائل نشود. اگر هم تمایل داشته باشد، امکان تعیین زمانی برای پایان‌دادن به اعتبار این وکالت‌نامه مقدور است. البته توصیه کارشناسان این است که فروشندگان برای وکالت‌ نامه تعویض پلاک مدت و زمانی مشخص کنند. چون امکان دارد که در مواردی مانند تعویض‌نکردن پلاک از سوی خریدار، فروشنده به دردسر بیافتد. اگر تاریخ وکالت تعویض پلاک تمام شود، امکان تمدید آن از سوی فروشنده وجود دارد.

در اینجا نکته‌ای مهم خطاب به خریداران وجود دارد: اگر تنظیم وکالت نامه تعویض پلاک به‌طور رسمی در دفترخانه‌ها صورت نگرفته باشد و فقط معامله با نوشتن قولنامه پیگیری شود، احتمال دارد که فروشنده وکالت را تنظیم نکند و بعد خریدار به دردسر بیافتد و برای احقاق خواسته‌اش مجبور به پیگیری شکایت در پیچ‌وخم‌ راه‌روهای دادگاه شود.

نکته قابل‌توجه دیگری برای خریدار در مسیر تنظیم وکالت نامه تعویض پلاک وجود دارد: اصولا وکالت تعویض بدون حق عزل وکیل بی‌فایده خواهد بود. منظور از وکیل همان خریدار است. یعنی خریدار یا اصطلاحا موکل می‌تواند هر لحظه، چنین وکالت‌نامه‌ای را باطل کند. حالت خاص دیگری هم وجود دارد و آن، فوت موکل است که باعث ابطال وکالت تعویض پلاک می‌شود.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

استعلام وکالت تعویض پلاک

به طور کلی استعلام وکالت‌نامه به دو صورت انجام می‌شود:

  • استعلام وکالت‌ تعویض پلاک به روش حضوری

یکی از روش های استعلام وکالت‌نامه، روش مراجعه حضوری است. در این روش، فرد متقاضی استعلام، می‌تواند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی تنظیم‌کننده سند، با ارائه یکی از اطلاعات مربوط به کدملی طرفین، رمز تصدیق یا شناسه سند، برای استعلام وکالت‌نامه مورد نظر خود اقدام نماید.

  • استعلام وکالت تعویض پلاک به روش آنلاین و الکترونیکی

در استعلام وکالت‌نامه به روش آنلاین و الکترونیکی، متقاضی استعلام باید به سامانه استعلام وکالت‌نامه یا همان سامانه ثبت من، به آدرس اینترنتی my.ssaa.ir، مراجعه کند و با استفاده از اطلاعات شناسه سند و رمز تصدیق، برای استعلام وکالت‌نامه به روش آنلاین و الکترونیکی، اقدام نمایند.

در آخر

دادن وکالت تعویض پلاک خودرو به خریدار می‌تواند کار را برای فروشنده ساده‌تر کند و دیگر نیازی نباشد که او همراه با خریدار در مرکز تعویض پلاک حاضر شود. البته همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در این فرایند دو بار نیاز است که فروشنده به دفترخانه مراجعه کند.

همیشه آگاهی از مراحل انجام یک کار، قبل از پیش‌برد آن می‌تواند مسیر را برایتان ساده‌تر کند و از بروز خطا و اشتباه در روند کارتان هم جلوگیری نماید. درباره وکالت تعویض پلاک خودرو هم داشتن اطلاعات، معامله و خرید ماشین یا فروش آن را برای هر دو طرف راحت‌تر خواهد کرد.

چنانچه شما هم تجربه‌ مفیدی در زمینه دادن وکالت تعویض پلاک خودرو به خریدار دارید، آن را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

/blog/power-of-attorney-license-plate-replacement/amp/
نکات حقوقی و قانونی معامله خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (488)
نظر بدهید
  • Mohamad

    سلام من وکالت تعویض پلاک گرفتم از فروشنده . کارت ماشین چون فروشنده یه ماه قبل خودش پلاک کرده کارت جدید نیامده بهش ازش پرسیدم گفت دفتر خانه رسید کارت ماشین رو گرفته .با این حساب تو مرکز تعویض پلاک ازم بازم رسید کارت ماشین را میخواهن یا نه ؟نگرانم تو رو خدا یکی دلمو آروم کنه

    • کارنامه

      سلام
      خیر مشکلی ایجاد نخواهد شد.

      • سجاد

        سلام من ازفروشنده وکالت گرفتم یه ماهه تعویض پلاک کنم ولی بعده وکالت کارته ماشینو گم کردم با برگه سبز میتونم تعویض پلاک کنم لطفا کسی میدونه راهنمایی کنه

    • والانش

      نیازی نیس ب کارت خودرو با خیال راحت برو تعویض پلاک

    • علی

      سلام من ی ماشین خریدم که به اسم دو نفره. یکی رو حضوری‌ و دیگری رو با وکالت تعویض پلاک کنم‌

    • نادر

      تحت هیچ شرایطی وکالتی چیزی معامله نکنید داستان میشه

    • فرشید

      سلام
      من وکالت ۳ ماهه دادم برای تعویض پلاک و حالا پشیمونم آیا میشه این مدت رو کمترش کنم؟
      خریدار لج کرده تا دقیقه اخر نمیخواد تعویض پلاک انجام بده.

  • داود

    سلام هیچکاه وکالت فروش ندید چون ممکنه خریدار جهت تعویض پلاک مراجعه نکنه و سند ماشین هم دستش باشه و پلاک شما روی ماشین بمونه ولی در وکالت تعویض پلاک سند ثبتی ماشین تو دفترخانه میمونه تا زمانی که خریدار پلاک را تعویض کنه و دوباره به دفترخانه و مالک مراجعه می کنه

    • کارنامه

      سلام
      بله کاملا درسته

      • علی

        باعرض سلام
        بنده ماشینی فروخته ام اما وکالت تعویض پلاک را بنام شخصی که خریدار معرفی کرد زده ام حال این نگرانی بوجود آمده که شخص خریدار ادعا کنن خودرو رو به شخص دیگری نیز فروخته ام لطفا راهنمایی کنید که راهی هست تا جلوی این کار گرفته شود

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          قانونا نباید اینکار را انجام میدادید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

          • مهیار

            سلام من میخام یه وکالت بدم و یه سری از مدارک رو خریدار ببره فقط با برگ سبز میتونم وکالت بدم؟

    • امید

      سلام من ماشینو فروختم. ی مقدار از مبلغ چک گرفتم.
      قرار گذاشتیم ک تا موعود چک مدارک ماشین و قول نامه پیش من بمونه سند و برگه سبز. ولی وکالت تعویض پلاک بدم ب خریدار .عایا بدون داشتن سند و برگه سبز میتونه بره تعویض پلاک کنه یا نه . لطفاً راهنمایی کنید ممنون

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        خیر امکانش نیست.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • هاشمی

    سلام آیا علی رغم داشتن وکالت تعویض پلاک بازهم ارائه مدارک هویتی فروشنده مانند کارت ملی و شناسنامه در زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک الزامی است

    • کارنامه

      سلام
      کپی مدارک هویتی می‌بایست ضمیمه وکالتنامه باشد.

  • رضا

    سلام من میخوام ماشینی که گرفتم رو تعویض پلاک کنم ولی میخوام به اسم شخص دیگر باشه ماشینم(بستگان درجه یک)
    باید چیکار کنم چون خودش نمیتونه زمان تعویض پلاک باشه

    • کارنامه

      سلام
      وکالت کاری باید از همان شخص داشته باشید.

      • محمد

        سلام من یک ماشین معاوضه کردم طرف مقابل صاحب ماشین نیست بلکه وکالت تعویض پلاک رو گرفته از اون فرد من هم در معاوضه مبلغی سر دادم قرار شد بریم شهر خودمون بهم دیگ وکالت بدهیم کارت ماشین بیمه و معاینه فنی ماشینش دسته منه و بالعکس ایا امکان کلاهبرداری وجود داره خواهش میکنم جواب بدین خیلی استرس دارم

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          اون شخص با وکالت تعویض پلاک نمیتونه خودرو رو مستقیما به نام شما بزنه.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • اکبر بالایی

        سلام وقت بخیر من یه سوال دارم از خدمتتون آیا کسی که گواهینامه نداشته باشه میتونم ماشین بنامش بزنم یعنی بریم تعویض پلاک آیا حتما باید شخصی ماشین قراره بنامش باشه باید گواهینامه داشته باشد یا نه؟؟

        • منوچهر

          بله امکانش وجود دارد.

          • سقز

            سلام ببخشید یک سوال من وکالت گرفتم از صاحب ماشین آدرس شهر خودمون دادم وکالت بهم داده ولی الان پشیمون شدم می‌خوام تو یه شهر دیگه تعویض پلاک کنم الان باید چیکار کنم

          • کارشناس کارنامه

            سلام وقت بخیر
            مشکلی نیست میتونید انجام بدین.
            ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    باسلام من وکالت تام گرفتم وتعویض پلاک هم کردم ایا تاریخ که گذاشته شده به قطعی سند هم ربط داره یا فقط جهت تعویض پلاک وقت گذاشته شده ؟

    • behnam.haji198160

      بستگی به وکالتی که داده دارد. باید ببینید داخل آن چی قید شده.

  • احسان

    ممنون از توضیحات خوب شما، فقط وکالت فروش رو توضیح ندادین، که هم تعویض پلاک و هم سند زدن رو باید چطوری خریدار خودش انجام بده.

    • behnam.haji198160

      هنگام گرفتن وکالت فروش، دفترخانه هر دو مورد رو برای خریدار میزنه و خریدار بعداز تعویض پلاک با مراجعه به دفترخانه سند قطعی رو تحویل میگیره.

  • رضا

    باسلام و احترام
    خودرو ۲۰۶ SD صفر سال ۱۳۹۷ از کسی که ثبت نام کرده بود خریداری شد و در دفتر خانه وکالت تعویض پلاک و وکالت بنام زدن سند انجام گردید . تعویض پلاک انجام شده (فروشنده پلاک رو میخواست) منتهی تا کنون موفق به بنام زدم سند نشدم . میخواستم بدونم میتونم بعد از ۲ سال در دفتر خانه بنام بزنم و مدارک چی لازمه . با تشکر

    • behnam.haji198160

      باید با مدارکی که دارین به دفترخانه‌ای بروید تا راهنماییتون بفرمایند.

      • کاربر

        سلام وکالت تعویض پلاک گرفتم بعد تعویض پلاکم باید بازم برم محضرم؟ اگه آره برای چی باید برم مگر تعویض پلاک نکردم و کارت ماشین هم مگر بهم ارسال نخواهد شد؟! ممنون از راهنماییتون

  • علی

    توضیحات بسیار عالی بود، ممنون و متشکرم.

  • آرش راد

    سلام
    فروشنده تو آگهی زده فقط تعویض پلاک میکنم.
    یعنی نمیخواد سند قطعی رو انتقال بده؟
    چنین چیزی ممکنه؟

    • behnam.haji198160

      با توجه به قانون شرایط نقل و انتقال فعلا باید برای سند زدن اقدام شود.

      • حمید

        خیر، سند نیروی انتظامی معتبره و ثبت مجدد در دفتر لازم نیست!

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          بله قانون تغییر کرده و این کامنت مربوط به قانون قبلی بوده.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رویا

    باسلام
    من یک ماشین خریدم که وکالت تمام داده ولی قبل از اینکه بخوام تعویض پلاک کنم جفت پلاکهارو به سرقت بردن وصاحب ماشین حدود پنج سال است که نمیرود اعلام کند که به سرقت رفته ومنم هم همان موقع شکایت کردم ولی وقتی رفتم پلاک کنم گفتن صاحب پلاک باید شکایت کند او هم هیچ اقدامی نمیکند ماشین در پارکینگ به مدت پنج سال است خوابیده لطفا مرا راهنمایی کنید ممنونم

  • رویا

    باسلام
    من یک ماشین خریدم که وکالت تمام داده ولی قبل از اینکه بخوام تعویض پلاک کنم جفت پلاکهارو به سرقت بردن وصاحب ماشین حدود پنج سال است که نمیرود اعلام کند که به سرقت رفته ومنم هم همان موقع شکایت کردم ولی وقتی رفتم پلاک کنم گفتن صاحب پلاک باید شکایت کند او هم هیچ اقدامی نمیکند ماشین در پارکینگ به مدت پنج سال است خوابیده لطفا مرا راهنمایی کنید ممنونم تمام مدارک ماشین دست بنده میباشد حتی کارت سبز هم به نام من پر شده ولی متاسفانه پلاک نمیکنندواقعا گرفتار شده ام ممنون میشم اگه راهنمایم کنید ?

    • behnam.haji198160

      خیلی راحت می‌تونستین از صاحب پلاک شکایت کنید تا هرچه سریع‌تر برای سوال و جواب و … به دادگاه احضار شود و بعدش قاضی حکم به اجرای تعویض پلاک دهد

      • امیر

        دقیقا
        این مشکل برای من هم پیش امد.پارس سال ۹۴خریدم.متاسفانه در خرید وفروش های قبلی مبلغ ۱۴میلیون برای سند گرو گذاشته بودند که طی ۳سال شده بود ۲۸میلیون با سود.هرکاری کردیم طرف مجاب نشد از طریق قانون اقدام وتعویض پلاک کردین

  • Arash

    سلام. یک سوال داشتم بنده قبل اتمام تاریخ وکالت به تعویض پلاک مراجعه کردم و به علت ناخوانا بودن شماره موتور کارای اداری زمان برد و از تاریخ وکالت گذشت . اینکه تعویض پلاک مراجعه کردم از طرف تعویز پلاک به کار اداری رسیدگی کردم الان نیازه دوباره وکالت بگیرم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت اتمام تایم بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • والامنش

    سلام دوستان من ی ماشین خریدم قولنامه کردم ولی صاحب ماشبن بهم وکالت نداد و گفت خودش همرام میاد اداره تعویض پلاک ولی الان میگه من نمیام و وکالت هم نمیده مال ی شهر دیگه هس من الان باید چیکار کنم تورو خدا اگه اطلاعی دارین کامل راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به مراجع قضایی برای ثبت شکایت مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • ناصر

        سلام ماشین رو فروختم وکالت تعویض پلاک دادم، تا پایان زمان وکالت دوماه باقی مونده هر روز طرف داره جریمه میشه آیا میتونم جلوی پلاک رو بگیرم و ضبطش کنم؟ لطفا راهنمایی کنید

  • ابراهیم کاظم زاده

    سلام من ماشین خریدم ولی تعویض پلاک نرفتم هنوز هشت روز گذشته و فروشنده تاریخ مشخص نکرده ایراد نمیگیرن تو مرکز تعویض پلاک لطفا راهنماییم کنید چون دوشنبه میخوام برم تعویض پلاک

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام من پلاک ب اسم مادرمه .ایا میتوانم وکالتی ازش بگیرم و در تعویض پلاک خودش حضور نداشته باشه و از طریق وکالت پلاک بعدی رو هم ب اسم مادرم دریافت کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • اسدی

    سلام. بنده یه ماشین به نام خودم دارم به پسر عموم فروختم الان میخوام وکالت تعویض پلاک بزنم. تمام اصل مدارک نزد خودش شهرستان میباشد میتونم با کپی مدارک وکالت بزنم. تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    سلام
    وکالت تعویض پلاک دادم توکیل به غیر هم دادم به مشکل نمیخورم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    سلام
    وکالت تعویض پلاک دادم توکیل به غیر هم دادم به مشکل نمیخورم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Z.jlli

    سلام وقتتون بخیر همسرم ماشین خریدن و وکالت نامه تعویض پلاک به اسم خودشونه
    میخان ماشینو به اسم من بزنن باید چه کاری انجام بدیم ایا میشه همینطور برم یا کار خاصی باید انجام بدیم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید ابتدا به اسم خودشون بزنن بعد
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ،
    من می‌خوام یه خودرو بخرم که فروشنده میگه من خودم وکالت تعویض پلاک دارم و پلاک به نام شخص دیگری است
    و ادعا میکنند که وکالت تعویض پلاک رو به من میتونن بدن،
    میخواستم ببینم کسی که خودش وکالت گرفته هنوز تعویض پلاک نکرده الان می‌تونه به من وکالت تعویض پلاک بده؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر به هیچ وجه امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود علیمردانی

    سلام…من میخام موتور سیکلت خودمو بفروشم…ولی مرکز تعویض پلاک بسته س….آیا در محضر وکالت بدم مشکلی بابت پلاک که به نام من در آینده رخ نمیدهد…
    خریدار گواهینامه موتور ندارد…

  • احسان پ

    ایا توو این شرایط که مراکز تعویض پلاک بخاطر کرونا بسته شده راهی برای واگذاری و فروش بی دردسر ماشین پیشنهاد میکنید؟ ممکنه مدتی طول بکشه تا این مشکل رفع بشه و من که ماشین فروختم نتونم تمام پولو دریافت کنم تا روز تعویض پلاک…ایا راهی هست؟

  • غلام

    سلام من یه ماشین خریدم با وکالتی که داشتم تعویض پلاک کردم تمام مدارک بنام خودم هست اعم از برگ سبز، کارت ماشین، حتی کارت سوخت ولی تاریخ وکالت تمام شده وکالتی که داشتم تام الاختیار بود آیا میتونم برم دفترخانه سند بزنم یا نه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبق قانون جدید نیازی به مراجعه نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    آیا کسی که وکالت فروش بدون تاریخ داده می‌تونه شکایت کنه برای پلاکاش

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام
    ماشینی را از وراث خریداری کرده ام، قرار است در محضر همه وراث به بنده وکالت تعویض پلاک و فروش بدهند که کار تعویض پلاک و نقل و انتقال را به نام خود انجام دهم.
    غیر از وکالت نامه چه مدارکی از فرد فوت شده که ماشین بنام اوست و وراث که وکالت داده اند، برای نقل و انتقال در مرکز راهنمایی رانندگی نیاز دارم؟
    تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مدارکی که در پست به آن ها اشاره شده.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Pouya

    سلام. من کارت ملی و شناسنامه خود را گم‌کرده ام ولی کپی ان موجود است. درخواست المثنی داده شده ولی هنوز دریافت نکردم. قصد خرید ماشین در این هفته دارم.
    سوال ۱- ایا با کپی مدارک و قبض درخواست کارت ملی و شناسنامه میتوانم به تعویض پلاک ماجعه کنم و اگر نه…
    سوال ۲-پدرم از من وکالت تام دارند. ایا ایشان میتوانند بجای من و با کپی مدارک شناسایی من این کار را انجام دهند یا اصل مدارک شناسایی من الضامیست؟
    ممنون از راهنمایی شما.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اصل مدارک مورد نیاز است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی پورابراهیم

    سلام برای وکالت رفع توقیفی با کارت ماشین هم میشه گرفت چون برگ سبز وسند نداره ماشین لیزینگی هست برگ سبز گم شده… راهی دگه هست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدعلی

    سلام من ماشینمو دادم دست یکی از بچه ها ماشین و چپ کرده و گواهی نامه نداشته حالا میگن ماشین رو به همون که راننده بوده تحویل میدیم اونم الان رفته شهرستان الان جواب نمیده نامه آزادی ماشین و گرفتیم فقط باید بیاد پارکینگ ماشینو آزاد کنیم ، نمیاد ممنون اگه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به مالک خودرو تحویل میدن مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عبدالله

    با سلام بنده فروشنده ماشین بودم و وکالت نامه جهت تعویض پلاک دادم که مدت یک ماه کاری است، در همین حین خریدار چند بار جریمه شده که من سوالم اینکه زمان تعویض پلاک باید خلافی رو صاف کنه؟ سوال دوم هم اینکه تا این این یک ماه تعویض پلاک نکنه برای پلاک من چه اتفاقی می افته و من باید چکار کنم؟ ممنون و مچکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی باید پرداخت کند و در صورت عدم تعویض شما میتوانید خودرو رو توقیف کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام من ماشینم را فروختم و وکالت دادم برای تعویض پلاک که انجام بدن.بعد ایشون به من گفتن دو ماه وکالت ازم گرفتن که پلاک و تعویض کنن ولی من الان فهمیدم که وکالت بلاعوض گرفته شده و بدون تاریخ.من بدون خوندن چون آشنا بودن امضا کردم.هنوز نرفتن پلاک کنن و به نام‌ منه هنوز ماشین.من الان پلاکم را احتیاج دارم چطور باید اقدام کنم.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام ببخشید من میخوام وکالت فروش بنام خودم از فروشنده بگیرم ولی اصل کارت ملی را ندارم وفقط کپی دارم و شناسنامه،ایا ممکن است؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ذ

    سلام من ماشین و با وکالتنامه فروختم طرف هنوز فک پلاک نکرده تاریخ وکالتنامه گذشته و گواهینامه من نمره منفی می خوره میگه براتون تعدنامه محضری می فرستم که در اون تاریخ ماشین دست ایسون بوده و ازم می خواد یک وکالتنامه دیگه براش بدم . می شه راهنمایی کنید که چه باید بکنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      توافقی است و شما میتونبد خودرو رو توقیف کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمود

    من ازلیزینگ ماشین خریدم تمامی کارت ماشین وسوخت پلاک ماشین بنامم هست برگ کمپانی وبرگ سبز هم که بنام لیزینگ بعدازتسویه حساب دست منه ازلیزینگ نامه برای راهنمایی رانندگی ودفترخانه نامه گرفتم بااین مدارک کافیه برای انتقال برگ سبزبنام خودم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عاطفه

    سلام من ماشینمو فروختم به یه نفر که از شهرستان اومده بود و وقت نداشت بریم محضر بهش وکالت تعویض پلاک دادم واسه مدت معین اگه نره تعویض پلاک تو اون زمان معین چه اتفاقی میفته لطفآ راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید مجددا از شما وکالت بگیرند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ممنون از راهنمایی شما سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید.
    -شما گفتید سند وکالت تعویض پلاک رو میشه موعددار نوشت و این برای فروشنده بهتره سوال من این است امکان دارد سند وکالت فروش نیز موعددار نوشته شود تا خریدار خودرو مؤظف شود در زمان معین و غیابٱ تعویض پلاک و سند قطعی رو انجام بده و نتونه از سند وکالت فروش و پلاک فروشنده سؤاستفاده کنه.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • gmary5600@gmail.com

    سلام وقتتون بخیر من وکالت نامه تعویض پلاک دارم
    آیا میتونم از جانب خودم این وکالت به اسم شخص دیگه ای بزنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام ماشین خریدم ۲۰روز وکالت به اسم خودم گرفتم واسه تعویض پلاک وکارای.حالا پول لازم شدم میخام بفروشم هنوزم تعویض پلاک نکردم وکالتمم تاریخ داره هنوز تموم نشده.حالا میتونم وکالتو انتقال بدم یا باید اول برم بنام خودم بزنمو پلاک بگیرم؟؟؟راهنمایی کنید لطفا

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اول باید به نام خودتون بزنید
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    با سلام
    آیا فروشنده پس از امضای وکالت تعویض پلاک می تواند بدون اطلاع خریدار و بدون مدارک ماشین اعم از اصل سند و اصل وکالت و … اقدام به ابطال وکالت تعویض پلاک نماید ؟
    با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سارا

    سلام وقت بخیر. برای وکالت فروش میتونیم محدوده‌ی زمانی تعیین کنیم؟ و اگر همچنان با پایان این زمان، وکیل(خریدار) برای سند زدن اقدام نکرد من به عنوان فروشنده چکار میتونم بکنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      میتونید خودرو رو توقیف کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سارا

    سلام مجدد، وقتی ما مبایعه نامه تنظیم کردیم و وکالت تعویض پلاک و وکالت فروش به خریدار دادیم، بعدا ممکنه مشکلی برای ما به عنوان فروشنده ایجاد شه؟ متشکرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام ، من وکالت تام دارم ، میخواستم بدونم میشه پلاک و سند رو به نام پدرم بزنم ( وکالت به نام خودم هست). اگر میشه باید چطور این کار رو انجام بدم ، ممنون میشم جواب بدین . سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حميدرضا

    با سلام و خسته نباشید، با توجه به اعلام پلیس راهور و اعلام رای دیوان عدالت اداری الزامی به سند زدن در دفترخانه نمیباشد و همان تعویض کارت سبز خودرو در مراکز تعویض پلاک کفایت میکند. حال با توجه به اینکه در وکالت تعویض پلاک دو بار فروشنده به دفترخانه مراجعه میکند: ۱ زمان اخذ وکالت نامه و ۲ زمان سند زدن. بنابراین الزامی به حضور فروشنده در مرحله دوم در دفترخانه نمیباشد و خود خریدار برای گرفتن سند خودرو به دفترخانه مراجعه خواهد کرد و اگر اصرار به سند زدن داشته باشد با پرداخت هزینه توسط خریدار و حضور فروشنده این مورد امکان پذیر میباشد.
    با تشکر

  • رامین

    سلام ،من تقریبا یک ماه و خورده ای پیش ماشین صفر فروختم چون خریدار فاصله زیادی داشت بهش وکالت تعویض پلاک و سند به مدت سی روز کاری در دفترخانه رسمی دادم ،امروز تاریخ ۶/۶ از پلیس راهور اس ام اس اومده برام در مورد تخلف راهنمایی ،میخواستم بدونم آیا در اون مدت سی روزه که بهش وکالت دادم پلاک و سند تعویض نشه من باید چکار کنم اون شخص میتونه همین طوری ادامه بده یا من باید شکایت کنم که پلاک را چرا عوض نکرده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      میتونید برای شکایت به پلیس راهور مراجعه کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام من وکالت تعویض پلاک دارم ایا میتونم بجای خودم بنام برادرم پلاک بگیرم و سند بزنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر امکانش نیست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی ولی خانی

    سلام وکالت فروش خودرو علاوه بر اینکه برای انتقال سند در محضر کاربرد داره در مرکز تعویض پلاک هم قابل استفاده است یا باید وکالت تعویض پلاک توسط فروشنده صادر شود؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله نیاز به وکالت تعویض پلاک است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • اردشیر

    سلام رفتم تعویض پلاک و برگه وکالت فروش رو از من گرفتن آیا برای محضر وکالت فروش که میخوام سند قطعی بزنم لازم نیس یا باید به تعویض پلاک مراجعه کنم و برگه وکالت رو بگیرم ممنون که راهنمایی میفرمایید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر نیازی نیست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • اردشیر

    سلام آیا برگه وکالت فروش و تعویض پلاک خودرو نزدمرکز تعویض پلاک می‌ماند و یا برای مراجعه به دفتر خانه و تنظیم سند قطعی نزد مالک ممنونم چون برگه وکالت فروش خودرو من که امروز تعویض پلاک کردم داخل مدارکم نیس ممکنه مرکز تعویض پلاک بردارن ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      نیاز یبه اون برگه دیگه ندارید زمانی که همه چی به نام شما هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام من ۳روز از تاریخ وکالتم میگذرد
    بخاطر کرونا و نوبت ها نتونستم برم ایا مشکل دارهـ

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • ارمین

    سلام جناب باوجود وکالت بازهم نیازی به اصل شناسنامه یا کارت ملی فروشنده هست یا خیر ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر نیازی نیست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدیس

    سلام آیا برای تعوض پلاک با داشتن وکالت از فروشنده ضرورت داره که شناسنامه و کارت ملی فروشنده هم داشته باشم یا همون وکالت کافیه ؟؟؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      وکالت کفایت میکند.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام خسته نباشید اگه میشه جواب این سوال رو بدید خیلی واجبه من یه پراید خریدم اتاق تعویض سبز بوده الان سفیده قانونی هم عوض شده الان یه وکالت فروش به من داده دفتر خونه اشتباه رنگ سبز رو تو وکالت زده تعویض پلاک قبول میکنه یا ن

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر وکالت شما باید مجددا تصحیح بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سامی

    سلام همسرم برای ثبتنام تعویض پلاک اینترنتی اسم و کدملی خودش و داده روزی ک نوبتمون هست میتونیم به اسم من تعویض پلاک و انجام بدیم یا حتما باید به اسم همسرم باشه؟

    • بهمن حامدی‌نژاد

      نوبت تعویض پلاک بر اساس پلاک خودروست

  • Amin

    سلام خسته نباشی من می‌خوام تعویض پلاک انجام بدم اجاره نامه حتما باید کد رهگیری داشته باشه ؟؟اجاره نامه به اسم دونفر باشه دونفر میتونن جداگانه تعویض پلاک انجام بدن؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله باید با کد رهگیری باشه
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمدی

    سلام. من یه سند وکالت فروش دادم. مدت تعویض پلاک ۶۰ روز قید شده ولی خریدار مراجعه نمیکنه که پلاک رو فک کند. میخواستم راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به پلیس راهور مراجعه کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • فافا

      باید دادخواست تعویض پلاک بدهند به طرفیت خریدار

    • فافامحمود

      باید دادخواست تعویض پلاک بدهند به طرفیت خریدار

  • علی

    من وکالت فروش دارم
    برای تعویض پلاک کپی کارت ملی فروشنده هم لازمه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر نیازی نیست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سیاوش

    با سلام و خسته نباشید
    من در طرح خرید قسطی خودرو از یکی از شرکت های داخلی ثبت نام کردم و فرم وکالت نامه فک پلاک رو به من دادند فرم رو پر کردم و برای ثبت به دفترخانه رفتم ولی گفتند که برای ثبت نیاز به برگ سبز پلیس و بنچاق و سایر مدارک خرید خودرو هست. در حالی که من تازه ثبت نام کردم و هنوز مدارک فوق را دریافت نکردم. چطور می توانم وکالت نامه فک پلاک رو در دفترخانه اسناد رسمی ثبت کنم؟ با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بدون در دست داشتن مدارک این مورد امکان پذیر نیست لطفا ابتدا مدارکتونرو تهیه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام من سال ۹۷ یه ماشین خریدم که وکالت قطعی مدت دار از فروشنده گرفتم تعویض پلاک کردم ولی سند قطعی نزدم آیا باتوجه ب رای دادستان کشور که برگه سبز سند محسوب میشود میتوانم برای سند دفترخانه اقدام کنم .ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      نیازی به مراجعه به دفتر خانه ندارید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی احمدی

    سلام من سال ۹۷ وکالت فروش دادم ولی طرف هنوز تعویض پلاک نکرده چکار باید انجام بدم راهی هیت ک ک اقدام کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سيدمسلم طباطبائى

    با سلام
    من دو سه ساله ماشینى به آشنا فروختم و قولنامه هم ندارم
    الان خریدار حاضر به تعویض پلاک نیست
    دادگاه هم مراجعه کردم و بعلت هزینه ى بالاى دادرسى منصرف شدم
    آیا وکالتى یا راهى هست که از مشکلات احتمالى که گریبان گیر بنده هست جلوگیرى کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر باید از مراجع قضایی پیگیری کنید فقط
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی یکتا

    سلام بنده یک خودرو خریدم و از فروشنده وکالت تعویض پلاک به مدت دو ماه و وکالت فروش گرفتم که بعدا سندش رو هم بتونم به اسم خودم بزنم، چیزی که الانمتوجه شدم اینه که اگر فرد فروشنده خدای نکرده فوت کنه وکالت ها باطل میشه، میخواستم بدونم برای کم کردن این ریسک چکار میتونم انجام بدم، چون مراکز تعویض پلاک اصلا نوبت نمیدن و همیشه پره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ساعت ۸ صبه هر روز میتونین نوبت اخذ کنین.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • شهرام

    سلام من ماشینم را بصورت قولنامه دستنوشته فروختم و برای تعویض پلاک یک سند وکالت کاری به خریدار دادم خریدار بدون تعویض پلاک با همان سند تعویض پلاک ماشین را فروخته . آیا فروش بدین صورت قانونی است . من میتوانم از دست خریدار شکایت کنم. ممنونم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      فروش قانونی است چون شما وکالت کاری به ایشون دادید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • نامشخص

    با سلام. ماشینی خریداری کردم ووکالت تام گرفتم اما فروشند سندکمپانی وبرگ سبز ماشین گم کرده حالا که رفتم برای تعویض پلاک میگه باید خود فروشنده بیاد امضا کنه اما فروشنده نمیاد ومیگه وکالت تام دادم در ضمن خلافی هم صفر نکرده و پول ماشینا کامل گرفته والان هم یه جورایی باج میخاد تا بیاد تکلیف من چیه چکار باید بکنم ایا با وکالتی که دارم میتونم بدون فروشنده برگ سبز بگیرم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف جهت طرح شکایتتون مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام مزدا داشتم با پرشیا معامله کردم اول من وکالت به طرف مقابل دادم وهم سند سبز وهم قطعی را بنام زدم وکالت بدون تاریخ برای تعویض پلاک ک دادم ولی طرف پرشیا رابنام من نزد ماشین را به ندادند گذشت چند ماه متوجه شدم که نتوانسته تعویض پلاک کنه وهمون پلاک روی ماشینه آیا میتونم شکایت کنم وماشین خودمو پس بگیرم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف برای طرح شکایتتون مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام
    وکالتنامه‌ فروشی که بدون محدودیت زمانی تنظیم میشه
    بعد از یکسال باطل میشه؟ یا تا زمانی که موکل در قید حیات هستند قابل استفاده هست؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      تا زمانی که در قید حیات هستند.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام بنده میخوام یه ماشین از یه شهر دیگه خریداری کنم که فروشنده سندش دست اول و از کارخانه بنامش هست آیا فروشنده میتونه فقط وکالت تعویض پلاک رو به بنده بده و بیام تو شهر خودم تعویض پلاک کنم؟ چون الان دیگه مردم میگن سند قطعی نیاز نیست. لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امیرحسین صفری

    با سلام و خسته نباشید
    من ماشینمو ۱سال پیش فروختم و به خریدار وکالت فروش دادم ولی مدت برای وکالت نزاشتم ،متاسفانه نرفته برای تعویض پلاک الآنم اسمس جریمه های ماشین میاد برام .
    با توجه به این که وکالت فروش بدون مدت دادم آیا میتونم شکایت کنم ؟(دادخواست فک پلاک کنم)
    ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکان پذیر است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام من یک ماشین خریدم قولنامه بنگاهی کردم قبل ازاین که وکالت نامه از فروشنده بگیرم راهنمایی رانندگی ماشین منو توقیف کرد حالا باید چه نوع وکالتی از فروشنده بگیرم که بتونم هم ماشینو از پارکینگ دربیارم هم پلاک بزنم هم بفروشم چه وکالتی باشه که بتونم همه ی کار های ماشینو انجام بدم ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      وکات فروش و تعویض پلاک اخذ کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Sam ahmadi

    سلام آیا در مراحل تعویض پلاک کارت ملی و شناسنامه جدید لازم یا با قدیمی ها هم میشه تعویض پلاک کرد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کارت ملی جدید نیاز هست.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • حمید

    سلام من پارسال تو قرعه کشی پیش فروش ماشین برنده شدم چون خیلی گرون شد نتونستم دربیارمش بعد ماشین دادم ب همون صاحب نمایندگی ینی فروختمش الان بعد ی سال سندش اومده حالا زنگ زده میگه ماشینو فروخته و من باید برم محضر واکالت فروش بدم فقط. الان هزینه ب گردن من هست یا ن با دادن وکالت فروش مشکلی برام پی نمیاد؟!

  • علی

    سلام
    اگر سند قطعی به نام خودمان نباشد آیا با برگ سبزی که به نام خودمان است میتوان وکالت تعویض پلاک داد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش وجود نداره.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • محمد

    سلام.سوال اول اینکه سند قطعی دفترخانه گم شده ایا از دفترخانه ای در شهر دیگه میتوان المثنی گرفت و اگر نمیشود،از همان دفترخانه استعلام میتوان گرفت.ایا دفتردارن فقط بر اساس یک نگاه سند قطعی قبلی وکالت تعویض پلاک میدهند یا استعلام میگیرند،از نظر جعلی بودن عرض میکنم.تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر باید به همان دفتر خانه مراجعه کنید.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • همراه اول

    با سلام من نفر سوم هستم که ماشین دستم اومده الان میخوام بفروشم باید برگه کارخانه هم باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      بله برای نقل و انتقال حتما نیاز به برگه کمپانی دارید.

      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • محمد امین

    سلام
    ایا با اینکه گفتن برگه سبز سند رسمی محسوب میشه آیا گرفتن وکالت فروش یا سند زدن الزامی داره؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      خیر نیازی نیست.

      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • سینا

    با سلام
    بنده فروشنده خودروی تیبا از تبریز هستم. خریدار که ساکن تهران است قرار است که خودرو را در تهران تعویض پلاک کند تا پلاک نمره تهران داشته باشد. خریدار پیشنهاد میدهد که به دفترخانه مراجعه کنیم و من به آنها وکالت بدهم و انها کل پول رو به حسابم واریز کنند و سپس بقیه کارهای تعویض پلاک و … رو خودشان در تهران دنبال کنند. نکته ای که وجود داره این است که وکالت فروش بدهم برای من مشکلی پیش نیاد؟ و اینکه انها میخواهند وکالت که زده شد ماشین رو هم با خود به تهران ببرند. ایا من ماشین رو باید تحویل بدهم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر خریدار در مدت زمان تعیین شده نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند مشکلی پیش نمیاد.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • پدرام

        سلام اگر در مورد زمان تعیین شده با پلاک ماشین کار خلاف یا تصادفی انجام بدن مسئولیت به عهده ی صاحب پلاک ماشین هستش؟

        • منوچهر

          درود بر شما وقت بخیر
          اگر وکالت و نقل و انتقال محضری انجام شود خیر.
          سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Alireza

    سلام خسته نباشید من چند روزی میشه یه ماشین خریدم قولنامه دستی نوشتیم و فروشنده ماشینو دوهفتس قولنامه ای خودش خریده و هنوز بنامش نشده و تازه به من گفته، حالا قرارشده از صاحب ماشین اصلی برای من وکالت تعویض پلاک بگیره بنظرتون تو دردسر افتادم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر فروشنده این کار رو انجام بده خیر ولی شما باید هنگام معامله مدارک مالک رو با مدارک خودرو تظابق میدادید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سیدرضااسدی

    سلام خسته نباشید من یه ماشین دارم میخرم الان میخاهیم قولنامه کنیم بعد صحبت فروشنده رو ناخاسته با موبایل شنیدم که در مورد شکایت کسی روی پلاک خودرو حالا شایدم درمورد یا ماشین دیگه بوده باشه میخاستم ببینم از کجا میتونم یه استعلام بگیرم ببینم شکایت داره یانه ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      از مراکز تعویض پلاک
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام،فروشنده ماشین هستم و ساکن شهرستان،خریدار قصد داره تعویض پلاک رو توی شهر تهران انجام بده باید برای وکالت تعویض پلاک آدرس و کدپستی شهر تهران رو ارائه بده؟ خریدارچه سندی برای آدرس و کدپستی بایستی ارائه بده برای وکالت تعویض پلاک؟؟
    ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله از طریق مراجع قضایی اقدام کنید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • اسماعیل

    سلام
    من وکالت ۶دانگ دارم ایا میتونم تعویض پلاک بنام خانمم بزنم ک برگ سبز بنامش بشه ؟
    ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدي

    سلام و خسته نباشید، ببخشید بعد از اینکه به خریدار وکالت تعویض پلاک دادیم طبق قانون جدید که راهنمایی و رانندگى خودش برگ سبز رو هم صادر میکنه باز دوبار نیاز هست که به دفترخانه برگردیم برای تنظیم سند؟ چون پلیس خودش برگ سبز رو صادر میکنه و همون بعنوان سند خودرو محسوب میشه دیگه. ممنون میشم پاسخ بدید. موفق باشید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر نیازی نیست انجام بشه.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام من ماشینمو با یکی معاوضه کردم بنده خدا از شهرستان هست صاحب سند شهرستان هسته الان میگه ب من وکالت بده تا من برم شهرمون واسم کارای از مادرش وکالت بگیره بیاد بنظرتون من چیکار کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      طبق توافق اولیه و شرایط ذکر شده در قولنامه باید پیش برید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • gazalsadeghi

    سلام من ماشین به نام پسرم خست ومیخوتام وکالت فروش وحق توکیل بدون محدودیت زمانیازش بگیر ولی راستش نمیخوام ماین رویه نام خودم بزنم من فقذمیخام پلاک به اسم خودم کنم که یکوقت پلاک به اسم پسرم هستش منم خسیلی جریمه واینجور همه براتندرفتن اینابرلهمین نمیخوام پلاک به اسم پسرم باشه تزاونطرف هم میخوام فکرکنه من سندهم زدم مادرانه هایه روزمره میدونین‌چی میگم حالا بااسم شرایط بازم باید اول اسم نویسی کنم
    مرسی ازشما وتشکراز اینکه باصبوری وارامش جواب همه رومیپدسنغزال

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      با تعویض پلاک به اسم خودتون دیگر نیازی به دفتر خانه ندارید با قوانین موجود.
      و اگر در قرعه کشی خودرو هم میخواهید شرکت کنید باید با توجه به شرایط همون قرعه کشی ثبت نامتون رو انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    با سلام، ببخشید من ماشینی رو از شخصی خریدم که ایشون هم سال گذشته از شخص دیگه ای خریدن، اما در طول این یک سال اقدامی برای فک پلاک نکرده اند و فروشنده اول شکایت کرده و دستور توقیف پلاک صادر شده، حالا بعد از یکسال من برای تعویض پلاک میخوام اقدام کنم که البته امکان پرداخت خلافی رو به جهت اون شکایت ندارم و ابتدا باید اون شکایت از روی پلاک حذف بشه، آیا میتونم خودم این شکایت رو بردارم، چطوری و از چه طریقی؟ ضمنا خودم از هردو فروشنده وکالت فروش دارم/ ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ابتدا باید فروشنده اول رفع شکایت کنه و بعد تعویض پلاک رو انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    درود بر شما، من خودرویی را که سند کارخانه ای به نام من بود، برای تعویض پلاک بردم و پلاک آن را به نام همسرم منتقل کردم. حالا می خواهم خودرو را با وکالت به فروش برسانم. آیا حضور من و خریدار کافی است یا همسرم هم باید حضور داشته باشد؟ توضیح این که بنچاق محضری برای انتقال از من به همسرم ندارم.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      شما باید ابتدا در محضر نقل و انتقال رو از خودتون به همسرتون و سپس یه نام خریدار جدید انجام دهید.
      همسرتون به همراه خریدار جدید به تعویض پلاک مراجعه کنند هزینه کمتری دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    با سلام .من تیبا صفر گرفتم موقعی که از نمایشگاه زدم بیرون صاحب فروشگاه پلاک بهم داد گفت این پلاک ماشینته و نمره ۱۹ یعنی کرمانشاه من خودم شوش دانیال میشینم بعد بهم گفت ۱۰ روز مهلت وکالت رو سندته که تعویض پلاک کنی دقیقآ روزی که کروناشروع شد و ترس و رعب ووحشت بیداد میکرد منم رفتم ۳ بار راهنمایی رانندگی گفتن فعلآ تعطیله تا مهلت وکالتم به اتمام رسید
    الان ۱۸ ماه گذشته وکالت نمیده این کرمانشاهی تا توسط اقای غلامی وکالت واسم فرستاده اما با شرط که ۱ ملیون بریزم بحسابش تا بره اسناد رسمی برام وکالت پست کنه .آیا واقعآ وکالتی که کسی بخواد بگیره ۱ میلیون باید بده تا طرف واسش ارسال کنه .وژدانه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر مبلغ اضافه دریافت کردن قانونی نیست ولی شما هم باید نسبت به فک پلاک زودتر اقدام میکردید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمدحسن

    ماشین صفر خریدم برگ سبز و کارت ماشین نیومده. ماشینو میخوام به نام داداشم بزنم ک سربازه خودش نمیتونه بیاد چه وکالتی باید بگیرم از فروشنده؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      با مدارک کامل خودروتون به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایید و وکالت تعویض پلاک و فروش بگیرید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • صهبا

    سلام من خودرویی معامله کردم که وکالت تعویض پلاک گرفتم و کل مبلغ رو پرداخت کردم وقتی مراجعه کردم برای تعویض پلاک از متن وکالت نامه که چون مالک خودرو دو نفر هستند داخل وکالت نامه قید نشده ۶ دانگ ماشین فروخته شده و باید دوباره بریم دفتر خانه الان مقصر دفترخانه میشه درسته؟اگر فروشنده نیاد محضر برای امضای اصلاحیه باید چه کار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله فروشنده و دفتر خانه باید شمار و آگاه میکردن نسبت به این موضوع.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • صهبا

    من خودرویی معامله کردم که وکالت تعویض پلاک گرفتم و کل مبلغ رو پرداخت کردم وقتی مراجعه کردم برای تعویض پلاک از متن وکالت نامه که چون مالک خودرو دو نفر هستند داخل وکالت نامه قید نشده ۶ دانگ ماشین فروخته شده و باید دوباره بریم دفتر خانه الان مقصر دفترخانه میشه درسته؟اگر فروشنده نیاد محضر برای امضای اصلاحیه باید چه کار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مقصر دفتر خانه هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • پریسا

    سلام وقتتون بخیر من وکالت تعویض پلاک دادم به خریدار ( دلال) ایشون فروخت به شخص دیگر ( خریدار دوم)
    مدت وکالت اول تموم شده و به تبعش دومی هم اعتبار ندارد
    الان خریدار دوم میگه بیا به من جداگانه یه وکالت تعویض پلاک بده
    امکان پذیر هست بنظرتون؟ یا باید اولی رو تمدید کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      ظبق توافق با هر دو شخص عمل کنید.
      چوری که فردا روزی شخص اول مدعی نشود.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مرتضی

    سلام من خودرویی که سال ۸۷ زمان اسقاط آن فراسیده بود به صورت قولنامه ای به کسی فروختم و در ان قید نمودیم که هر گونه عورض شهرداری ، خلافی ، اسقاط و … از این تاریخ به عهده خریدار می باشد متاسفانه علی رغم پیگیری ها تاکنون پلاک خودرو بنام من هست . الان که با اصرار خواستم تا تعویض پلاک صورت گیرد می گوید چند سال قبل موتور ماشین مشکل داشت و موتور را بدون اطلاع و همین طوری عوض کرده است . حال من میخواهم پلاک خودرویی که بنام من است از ید آن خارج کنم . خریدار به من میگوید به من وکالت نامه محضری بده من برلی تعویض پلاک اقدام کنم … لطلفا راهنمایی نمایید با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      میتونید با یه تعهد و وکالت محضری در یه تاریخ معین اینکار رو انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • مرتضی

        جناب آقای منوچهر با سلام و احترام من مرتضی هستم .با تشکر از راهنماییتان . با توجه به اینکه ماشین همچنان بنام من هست و خریدار بدون اطلاع من نسبت به تعویض موتور اقدام کرده و مراحل قانونی تعویض موتور را انجام نداده مشکلی نیست من به ایشان وکالت بدهم . چه نوع وکالتی به دفتر خانه بگم برایم صادر کند ؟ ممنونم …

        • منوچهر

          درود بر شما وقت بخیر
          شما ابتدا باید به مرکز تعویض پلاک برای طرح موضوع موتور مراجعه کنید و اگر ابتدا مشکل موتور خودرو رو حل کنید چون الان اصالت خودرویی دستکاری شده که پلاکش به نام شما هست.
          و سپس موارد دیگه رو برای تعویض پلاک پییری کنید.
          شما قبل از همه این موارد در تایمی که مطلغ شدید خریدار پلاک خودروتون رو فک نکردند باید از ایشان شکایت انجام میدادید.
          سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام.من ماشینم رو بصورت قسطی فروختم.بخشی از پولم رو در دفترخانه میگیرم و بخش دیگرش رو خریدار بهم چک مدت دار میده.ایا بهش وکالت فروش بدم یا نه بعد از پاس شدن چک اینکار رو بکنم؟.حال تا این مدت چگونه قراردادی باید بنویسم چون میخوام ماشینو تحویلش بدم.ممنونم جواب میدین

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید در قراراداد کاملا واضح و شفاف شماره چک ها به همراه تاریخ وصول رو قید کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام برای تعویض پلاک زمان مشخص نکردم
    الان باید چکارکنم
    فقط کپی قولنامه ماشین را دارم
    بعدا در صورت بروز مشکل چکار باید کنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید زمان رو تعیین مییکردید در هنگامی که وکالت رو تنظیم میکردید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • mehdi.mansorihaji

    سلام
    من وکالت تعویض پلاک دادم
    بدون زمان مشخص برای اینکه تو در دسر نیافتم چکار کنم
    فقط یه قولنامه دارم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کار خاصی لازم نیست انجام بدید فقط اون شخص باید در مدت معین پلاک خودروتون ر تعویض کنه همین.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سلام وخسته نباشید بنده میخام از تهران ماشین خریداری کنم میتونم با وکالت تعویض پلاکی که گرفتم از طرف بیام تو شهر خودم تعویض پلاک انجام بدم .

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام من خودرو فروختم برای فروش قولنامه با شخصی نوشتم ولی وقتی وکالت تعویض پلاک رو امضا کردم دیدم اسم شخص دیگری نوشتته شده من چه کاری میتوانم انجام بدم ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میتونید معاملتون رو فسخ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • یاسین

    سلام بنده یک خودرو با وکالت فروش گرفتم ولی تعویض پلاکش محدود بوده که زمانش به اتمام رسیده الان برای فروش خودرو میشه وکالت تعویض پلاک از موکلم مستقیم بنام خریدار بزنم یا حتما باید اول به نام خودم تمدید بشه بعد من وکالت بنام خریدار بزنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مستقیما امکان پذیر است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • کاظم

    باسلام آیا خریدار هم میتواند وکالت به فروشنده بدهد که خود فروشنده کارهای تعویض پلاک را انجام بدهد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • Habib

        سلام وقت بخیر
        بنده یه ماشین خریداری کردم وکالتی،برای تعویض پلاک بخاطر ارتفاع و معاینه قنی به مشکل برخوردم و از زمان وکالتم گذشته و صاحب اصلی پلاک دیگر برای وکالت مراجعه نمیکند.دقیقا چه کاری باید انجام بدم و چقد طول میشکه و هزینه ش چقدر میشه؟
        ممنون

  • البرز

    سلام خسته نباشید، من یه پلاک تهران دارم که حدودا یک هفته روی ماشین قبلیم فک پلاک شده، میخوام پلاکم رو برای ماشین جدیدم بگیرم، تهران خونه دارم سندشم به اسم خودمه ولی الان شهرستان زندگی میکنم، می‌تونم دلاک تهرانم رو تو تعویض پلاک شهرستان بگیرم یا حتما باید برم تهران انجام بدم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر امکان صدور پلاک در مرکز شهرستان باشه بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Taha

    سلام.من وکالت تعویض پلاک گرفتم تمام مدارکم تکمیل جز کارت سوخت ک گم شده آیا مشکلی پیش میاد نبود کارت سوخت خودرو هنگام تعویض پلاک ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    سلام وقت بخیر،
    من یه ماشین خریدم که وکالت کاری بهم داده ،برای تعویض پلاک رفتم از پلاکت زیر کاپوت ایراد گرفته و گفت که باید تعویض بشه، نمایندگی هم حدود ۳۵ روز طول کشید تا پلاکت رو آماده کنه و متاسفانه مدت زمان وکالتم تموم شد،ایا الان باید وکالت تمدید بشه ،و اینکه اگه قراره تمدید بشه نیازه که من سند رو برای فروشنده بفرستم؟ چون تو شهر دیگه ای هستن؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی باید تمدید بشه و نیاز به رویت مدارک هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدیس

    با سلام و خسته نباشید.
    بنده می‌خوام خودرو بفروشم.
    خریدار از شهر دیگر قصد داره بخره و بمن گفته یک هفته وکالت تعویض پلاک بهش بدم.

    آیا اگر در این مدت خلافی انجام دهد مشکلی برای من بوجود میاد؟

    و سوال دوم آیا اگر در مدت تعیین شده برای تعویض پلاک مراجعه نکند چه مشکلی برای من بوجود میاد؟

    ممنون از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکلی برای شما بوجود نمیاید.
      اگر مراجعه نکند باید مجددا از شما وکالت بگیرد و اقدام کند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رسول

    سلام من وکالت تعویض پلاک گرفتم الان برا تعویض پلاک رفتم دیدم پلاک شکایت داره میشه تعویض کرد یانه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تا زمان رفع شکایت خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داوود

    سلام وقت بخیر
    من ۵ ماه پیش ماشین فروختم با ۳۰ روز کاری وکالت تعویض پلاک
    امروز به من پیام جریمه اومده
    اگه بخوان الان برن تعویض پلاک به وکالت بنده نیاز هست

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله قطعا
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • جواد احمدی

    سلام
    ماشین من،سند کارخونه ای نداره و کسی ک سند کارخونه ای ب نامش خورده رو پیدا نمیکنم
    آیا بازهم امکان وکالت تعویض پلاک وجود داره؟
    لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر امکانش نیست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام، من یه ماشین از کسی خریدم و اون شخص به من یه وکالتنامه تعویض پلاک به اسم خودم داده! کسی خبر داره که من میتونم ماشین رو بدون دادن وکالتنامه جدید به اسم شخص سومی بزنم!؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر امکانش نیست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام وقت بخیر
    بنده به شخصی برای کلیه‌ی کارهای خودرو اعم از شکایات و دادگاه و تنظیم سند و غیره وکالت فروش دادم و برای تعویض پلاک یک ماه وقت تعیین کردم.میخوام بدونم با توجه به اینکه فقط مهلت تعویض پلاک تمام شده این شخص میتونه خودرو رو به صورت تفویض وکالت به شخص دیگری انتقال بده یا خیر؟
    ممنونم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام وعرض ادب..من ماشینی در تاریخ ۱۰/۱خریدم.فروشنده ایی ک‌من خریدم ماشینو چند روز قبل من از صاحب قبلی خریده بوده.وکالت ی‌ماه داده بودش..من ی‌ماه نتونستم نوبت تعویض پلاک بگیرم.فردا تموم میشه وکالتم..باید چیکارکنم..راه کار چی پیشنهادمیدین. س روزبعداز انقضا وکالتم تونستم نوبت بگیرم.ایابرم تعویض پلاک میکنن.ممنونم?

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمالا براتون انجام بدن
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • راد

    وکالت فروش وتعویض پلاک به مدت ۶۰ روز داشتم، وقتش تموم شده این شامل وکالت فروشم میشه یافقط ماله تعویض پلاک هست؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله شامل هر دو می شود.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام بنده ماشینم چند دست فروخته شده، نفر آخری براش وکالت جهت فک پلاک دادم، تمام مدارک رو در دست داره، آیا سند قطعی کمپانی که دستمه برای اداره تعویض الزامیه که همراه داشته باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد علائی

    باسلام.
    آیا با وکالت تعویض پلاک میشود تعویض پلاک بنام شخص ثالث انجام داد یا فقط بنام وکیل امکان پذیر است؟
    اگر نمی شود لطفا بفرمایید با اضافه کردن کلمه وکالت کاری در وکالت تعویض پلاک این کار انجام پذیر است؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر این دو وکالت کاملا دو مقوله جدا از یکدیگر هستند.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • علی

      باعرض سلام
      بنده ماشینی فروخته ام اما وکالت تعویض پلاک را بنام شخصی که خریدار معرفی کرد زده ام حال این نگرانی بوجود آمده که شخص خریدار ادعا کنن خودرو رو به شخص دیگری نیز فروخته ام لطفا راهنمایی کنید که راهی هست تا جلوی این کار گرفته شود

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        خیر در صورت ادعای ایشان شما مورد اتهام قرار میگیرید.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام میهوام یه خودرو بفروشم که قول نامه با طرفی است که پول را پزداخت میکند ولی به دلیل نداشتن پروانه تاکسی رانی وکالت فروش را به نام کس دیگری قرار است بزنیم این به مشکل میخوره انجام بدیم یا خیر؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      در توضیحات قولنامتون ذکر کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام وقت بخیر
    بنده فروشنده هستم و فقط وکالت تعویض پلاک دادم،چون مبلغی از خریدار مونده بود و تسویه نکرده بود…سوال من این است که خریدار میگه نمی‌دم باقیشو من چیکار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      با توجه به قولنامتون باید پیش برید و اگر ببرای پرداخت اقدام نکردند میتونید در شورای حل اختلاف طرح شکایت انجام بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • جلیل

    سلام من ماشین رو از رفیقام خریدم ک اون خودش هم از دست کسی خریده بود و ب نام نزده بود فقط وکالت یک ماهه برا تعویض پلاک گرفته بود ک تعویض پلاک نکرد
    الان من ماشین رو ازش خریدم رفاقتی بدون قولنامه و فقط کارت ماشین و سند ماشین دستمه ایا میتونم از شخص اول ک ماشین ب نامشع با کارت ماشین و بیمه وکالت بگیرم و ب نام بزنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر ابتدا باید وکالت ایشان به صورت محضری باطل شود.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • احسان

    سلام بنده یه ماشین خریدم ولی هیچ مدرکی از خودرو به بنده تحویل داده نشده خودرو صفر مدل ۹۸ است وتمام پول رو پرداخت کردم فروشنده پشت قولنامه یه رسید به همراه مهر فروشگاه داده تا ۱۰ الی ۱۵ روز کاری که مدارک رو بهم تحویل میده لطفا راهنمایی میکنید الان اگه این تعهد اجرایی نشد باید چکار کنم البته یه چک دادم که سه روز دیگه موعد پرداخت میشه بنظرتون مبلغ چک رو پر نکنم ماشین الان پلاک داره درسته که میگه ۱۵ روز زمان میبره تا اسنادش بیاد اصلن یه همچین معامله ای درستش باید چقد از پول رو نگه داری تا سند خودرو بنامت بخوره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کاملا به صورت توافقی عمل کردید شما ولی در کل خودروهای صفر سند و مدارکشان چندروزی طول میکشد تا بیاید و یک مبلغ جزیی از ثمن معامله نزد خریدار باقی می میاند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ارام احمدی

    سلام من از یه اقایی تهران موتور خریدم بنده شهرستانم میخوام وکالت بگیرم ازش وقت نمیکنم برم تهران راهی هست که از شهرستان وکالت بگیرم ازش

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر ایشون باید اقدام کنند برای وکالت
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایمان

    آیا با داشتن وکالت فروش خودرو از فروشنده، مدارک فروشنده(کپی شناسنامه و کارت ملی)در تعویض پلاک نیاز است؟ یا اینه با همون وکالت فروش کار انجام میشود؟!
    ممنون میشم جواب بدید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      وکالت کفایت می کند.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مهدی رحمتی

    سلام با توجه به قانون جدیدسند در صورت تنظیم وکالت تعویض پلاک به خریدار، آیا خریدار می تواند بدون مراجعه به تعویض پلاک، وکالت دیگری به خریدار بعدی بدهد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی وکالت تعویض پلاک در دفتر اسناد رسمی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رکن آبادی

    سلام من مدت وکالتنامه فک پلاک ماشینی که خریدم تموم شده و فروشنده شهر دیگه ایه که عملا امکان دسترسی بهش رو ندارم. میخواستم ببینم امکانش هست که یک وکالت جدید به صورت غیر حضوری با امضا و اثر انگشت دیجیتال بگیرم مثلا؟ و اگه میشه مراحلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست.
      فروشنده باید با همراه داشتن مدارک خودرو به دفتر اسناد رسمی مراجعه نماید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    آیا وکالت تعویض پلاک حتما باید بلا عزل باشه؟ من ماشین خریدم و وکالت ۴۵ روزه گرفتم اما بلاعزل نیست آیا مشکلی پیش میاد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ، بنده میتوانم از فروشنده ماشین ، وکالت تعویض پلاک برای همسرم که در دفترخانه به علت دوری راه حضور ندارد بگیرم ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام ماشینی خریدم که هنوز کارتش نیومده من یه وکالت دارم آیا بدون داشتن کارت ماشین می تونم فک‌پلاک کنم و همچنین کارت سوخت هم‌نیامده باید چه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمیدرضا

    سلام وقت بخیر ببخشید پلاک هم میشه ب نام زد بخاطر اینکه صاحب ماشین ک خردم ازش پلاک نمیخاد منم ماشین اولم بخاطر تخفیف بیمه پلاک میخام لطفآ اگه میشه راهنماییم کنین اگرم نمیشه امکان این هست تخفیف بیاد رو پلاک جدید ممتون میشم بگید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکان هیچ کدام از این موارد نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام بر جناب منوچهر وقت شما بخیر
    من یه خودرویی خریدم از شخصی که مدارک کامل به اسم ایشون است و وکالت تعویض پلاک بنا به دلایلی غیر منطقی نمی‌دهد به بنده ،طرح شکایت در شورای حل اختلاف از این فرد برای تعویض پلاک حدودا چقدر زمان میبرد و چقدر هزینه دارد تا تعویض پلاک انجام شود.؟باتشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حدودا دو ماه کاری زمان میبرد .
      در صورت اثبات ادعای شما فرد خاطی باید هزینه های دادرسی رو پرداخت کتد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیدسلیمیان

    سلام من میخام وکالت بدم به خریدار که کاراشو خودش انجام بده نیازی بمن نباشه چون من تهرانم خریدار اصفهان،حالا چیکار باید بکنم چه مراحلی باید طی کنم؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با دردست داشتن مدارک هویتی و مدارک خودرو به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عرفان

    سلام عرض ادب من ماشینی خریدم وکالت تعویض پلاک و سند قطعی داد حالا تقریبا یک ماهی از وقت وکالتنامه گذشته الان میتونم منم وکالت به اسم یکی دیگه بزنم یا نه ممنون اگ راهنمایی کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر وکالت فروش داشته باشید بله.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مخسن

    سلام من یه ماشین خریدم سند به اسم یک نفر و پلاک و برگ سبز به اسم نفر دوم ک وکالتی از صاحب سند نداره نفر دوم میتونه به من وکالت بده تعویض پلاک کنم یا نه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام من ۶ سال پیش یه وانت وکالت تام فروختم اما بعد گذشت ۶ سال طرف نرفته تعویض پلاک وهنوز با پلاکهای من راه میره خیلی استرس دارم هر چه تماس میگیرم جواب نمیدن احتمال مشکل برای من هست چکار کنم ایا با دادن وکالت تام میتونم شکایت کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی میتونید شکایت کنید و خودرو رو در پارکینگ متوقف کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فردین

    سلام، وقتتون بخیر.

    من یه ماشین از بنگاه خریدم
    ماشین قبلا تو بنگاه چند دستی معامله شده بود بین خودشون و بنگاه های دیگه، تو این مدت که تعویض پلاک نکرده بودن، صاخب ماشین چند باری وکالت نامه رو برایشان تمدید کرده بود.

    وقتی ماشین بدست من رسید از تاریخ وکالت نامه چهار روز اعتبار مونده بود ولی به خاطر شلوغی دفاتر تعویض پلاک نوبت یه هفته و بیشتر میدادن.

    به همین خاطر نتونستم با آن تعویض پلاک انجام بدم.

    حال با صاحب اصلی ماشین حرف زدم که وکالت نامه را برای من تمدید کند ولی اجتناب میکند باج می خواهد و میگه به بنگاه بگو بهم زنگ بزنن.

    شما پیشنهاد می دین چ کار کنم الان و لازمه کجا پیگیری کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از اون فردی که خودرو رو خریداری کردین ایشان موظف است که مراحل نقل و انتقال رو برای شما انجام دهد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • کاوه

    سلام وقت بخیر،پدرم ماشینش رو فروخته به دلال و وکالت بدونه تاریخ داده برای پلاک و سند حالا چند ماهه که پلاک رو تعویض نمیکنن لطفا بفرمایید که حالا ما باید چیکار کنیم؟ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در همون تایم باید وکالت رو با تاریخ عقد میکردید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابراهیم محمدی

    سلام من وکالت کاری دادم به خریدار ولی تاریخ نزدم آیا مدت خاصی روش قید شده یا اینکه اشتباه کردم باید مدت میدادم ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر بود مدت قید میکردید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام وقتتون بخیر
    من تو دفترخونه به خریدار وکالت ۵۰ روز کاری برای تعویض پلاک دادم سوالم اینه که با توجه به اینکه قولنامه رو گم کردم آیا اگر خلافی از سمت خریدار صورت بگیره من به دردسر میفتم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر یک نسخه از قولنامه در دفترخانه موجود است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام
    من ماشینم رو به شهرستان فروختم آیا وکالت تعویض پلاک برای خریدار کافیه یا وکالت سند هم باید باشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله کفایت میکند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام، وقت بخیر
    بنده قصد خرید خودرویی دارم که مالک اصلی آن در خارج از کشور است ولی وکالت برای فروش به بردار خود داده اند. آیا برادر مالک میا=تواند وکالت تعویض پلاک به بنده بدهد؟ و اینکه با توجه به قانون جدید دیگر نیاز به مارجعه مجدد به محضر برای سند قطعی وجود دارد خیر؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله میتواند و دیگر نیازی به مراجعه مجدد به محضر نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت به خیر، من فروسنده هستم هنگام نوشتن مبایعه نامه مبلغ فروش به عدد درست نوشته شده است(ریال) اما به صورت حروف مبلغ رو به تومان نوشته و جلوی آن ریال نوشته اند. آیا مشکلی ممکنه پیش بیاد؟ چه کاری میتوانم انجام دهم تا زمان دادن وکالت تعویض پلاک که پس فردا هست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکلی بوجود نمیاید نگران نباشید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضاحیدری

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم الان من ماشین خریدم از یه شهر دیگر رفتم محضر برای وکالت گفتن باید قطی سند بنام فروشنده باشد مگرجدیدن راهنمایی رانندگی قانونن برگ سبز سند مالکیت میدون پس چرا وکالت محضر دار نمیده تازه محضر دار گفته‌ برگ سبز ازنظر من کاغذباطله است ممنون میشم جواب منو بدهید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبق قانون جدید برگه سبز سند رسمی خودرو است و ایشان تخلف کرده اند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • یاور

    سلام
    من یه ماشین خریدم که من نفر ۵هستم که بهم وکالت داده شده است،آیادر تعویض پلاک برام مشکلی پیش میاد یا نه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکلی نیست اگر به صورت قانونی انجام شده باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • یاور

    سلام
    من یه ماشین خریدم که من نفر پنجم هستم که وکالت به نام من زده شده،آیا در مرکز تعویض پلاک برام مشکلی پیش میاد یا نه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر به صورت قانونی انجام شده باشد خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • یاور

    سلام
    من یه ماشین خریدم که من پنجمین نفرم که بهم وکالت داده شده است،آیا تو تعویض پلاک واسم مشکلی پیش میاد یانه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر اگر به صورت قانونی انجام شده باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا هواگیری رو به صورت اصولی بررسی کنید و سپس از رادیاتور بخاری در داخل مطمین شوید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • یاور

    سلام
    من یه ماشین خریدم که ۵دست ماشین معامله شده به صورت وکالت فروش وتعویض پلاک نشده من نفر پنجم هستم که به اسمم وکالت زده شده،تو تعویض پلاک برام مشکلی پیش میاد یا نه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر تمام مراحل به صورت قانونی باشد خیر مشکلی پیش نمیاد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    کسی میدونه که تعویض پلاک کردم دیگه دفتر خانه باید بریم یا نه دیگه؟؟؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبق قانون جدید دیگر نیازی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مدیم

    سلام . من‌ماشینمو میخام‌بفروشم‌خریدار میگه وکالت تعویض پلاک‌با مدت معین تو محضر بده و کل پولشو بمن بده و ماشینو با مدارک‌بهشون بدم .اگه بعد نره پلاک را عوض کنه و خلاف کنه یا کسی را زبر بگیره واسه من‌مشکلی پیش میاد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر برای شما مشکلی پیش نمیاد
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مدیم

    سلام . اگه خریدار با داشتن وکالت محضری تعویض پلاک برای تعویض پلاک بده بعد ماشین را به کس دیگه بفروشه من باید مححضر برم با همون وکالت تعویض پلاک کافیه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خریدار نمیتونه همچین کاری رو انجام بده.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید صفی خانی

    با سلام لطفا اگه امکانش هست سوال من رو هم جواب بدین ، من یه ساینا مدل ۹۹ خریدم از یه نفر که کاشین و اسناد بنام خواهرشه و خواهرش تهران ساکنه ، من کپی شناسنامه و کارت ملی رو بهش دادم که وکالت تعویض پلاک بهم بده و برام ارسال کنه الان اون بجای وکالت تعویض پلاک وکالت فروش داده که ۷۰۰ هزار تومن شده و میگه باید پولش رو تو بدی من هم گفتم نمیدم و الان بلاتکلیف موندیم . تکلیف ما چی میشه الان حق با کیه اون میتونه ماشین رو بخوابونه یا از من شکایت کنه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بهتره با هم توافق کند و مساله رو حل کنید بهرحال چون شما نیاز به سند زدن خودروتون دارید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Reza

    سلام من. یه ماشین خریدم خواستم از صاحب ماشین که پلاک به اسمشه وکالت بگیرم اما چون که باصاحب قبلی حضوری رفته بودن تعویض پلاک کرده بود وکالت نداشت و خودشم نتونست به من وکالت بده بنظرتون چجوری میتونم ازش وکالت بگیرم؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید طبق قوانین دفترخانه انجام بدید و از همه مالکین قبلی وکالت اخذ کنین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام من ماشینی خریدم که سند قطعی بنام خودش نیست الان که همه فقط تعویض پلاک میکنن و دفتر خونه نمیرن از اون مدلهاس چون فروشنده داره میره مسافرت و نمیتونه برا تعویض پلاک بیاد میتونه تو دفترخانه وکالت تعویض پلاک بده دفترخانه ماه قبل به من میگفت نمیشه الان هم قانون همونه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر دفترخانه باید انجام دهد طبق قانون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود جعفری

    آیا می توان با گرفتن وکالت تعویض پلاک از مالک خودرو را به شخص دیگری فروخت؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • تفكر

    سلام ، وقت بخیر
    من خودرویی به یک نفر فروختم. پولش هم کامل گرفتم- وکالت تعویض پلاک یکماهه دادم بهشون/
    -اگر سرزمانش تعویض پلاک نکند ، آیا برای من مشکلی پیش می آید؟
    مرسی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      برای شما خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام خودرویی را فروخته ام اما وکالت تعویض پلاک را به شخصی غیراز خریدار تفویض کرده ام و نگرانم مشکلی پیش بیاد لطفا بفرمایین کارم غیرقانونی بوده و چه مشکلی ممکنه پیش بیاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله غیر قانونی است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد توکلیان

    باسلام میخواستم بدونم .بنده ماشینی خریدم که از دوستانم بوده کلیه مدارک ماشین گم شده بوده است وفک پلاک هم نشده بوده حالا بنده هم قصد فروش خودرو رو دارم برای گرفتن مدارک ماشین چه کارهای باید انجام داد البته صاحب سند حاضر به انتقال سند میباشد وهیچگونه مشکلی نیست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با اخذ وکالت میتونید کارهاش رو انجام بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام خسته نباشید وکالت از فروشنده دارم برای تعویض پلاک که به اسم خودم هست آیا امکانش هست اونجا به نام خانمم پلاک بگیرم خودم هم هستم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    درود
    بنده میخوام ماشینی رو معامله کنم،سند به نام شخث فروشنده نیست،میگه من از فروشنده برات وکالت تعویض پلاک میگیرم به نام خودت،ولی من پولو باید بزنم به کارت این اقا،چون ایشون خریده ولی هنوز ماشینشو پلاک نکرده،داره به من میفروشه،این موضوع مشکلی برای من ایجاد نمیکنه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      قانونا شما باید فقط با مالک معامله کنید و به حساب ایشان هم پول واریز کنید.
      در غیر اینصورت فروش مال به غیر و خرید مال به غیر اتفاق می افتد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مریم

    سلام من ماشینم رو فروختم تو دفتر خونه هیچ مبایعه نامه ای چیزی ننوشتیم منم اصلا نمیدونستم فقط باید وکالت تعویض پلاک بدم و ایشون هم وکالت قطعی به سر دفتر از قبل گفته بودن اونم نوشته بود من هم نگاه نکردم و امضا کردم پنج ملیون و چهارصد هم کارت کشیدم واصلا توافقی هم با هم نکرده بودیم . دفتر خونه میگه ما فکر کردیم توافق کردین و خودتون امضا کردین. چطور میتونم پولم رو پس بگیرم اصلا میتونم؟
    تازه ایشون بدون مبایه نامه هم رفت چک بانکی گرفت اومد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه امکان پس گرفتن پولتون وجود نداره.
      ای کاش زودتر با ما ارتباط میگرفتید تا میتونستیم از ضررتون جلوگیری کنیم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام من چند وقت پیش خودرو فروختم در مشهد ب شخصی ک تو زاهدان سکونت داشت و وکالت تعویض پلاک دادم الان برام پیام آمده تفویض وکالت شما با شماره …. ثبت شد این یعنی چی؟ تکلیف پلاک من چی شد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پلاک خودروتون رو هنوز فک نکردن و شما با مراجعه به پلیس راهور میتونید برای توقیف پلاکتون در صورت اتمام زمان وکالت تعویض پلاک اقدام نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سمیرا

    سلام و عرض ادب من به تازگی ماشینی خریداری کردم که فروشنده در دفترخانه وکالت تعویض پلاک بهم داده ولی الان که مدارکی که دفترخانه ضمیمه وکالت نامه کرده وبه من تحویل داده رو بررسی کردم سند کمپانی وجود نداره ….فقط وکالت نامه و برگ سبز خودرو و سند قطعی بنام فروشنده هست …سوام اینه مرکز تعویض پلاک سند کمپانی رو نمیخواد ؟؟؟ واینکه این سند کمپانی رو دفترخانه نگه داشته یا اصلا از فروشنده تحویل نگرفته ؟؟؟؟منظورم اینه که برای تنظیم وکالت مگر وجود این سند الزامی نیست ؟؟؟؟لطف میکنید جواب سوالهامو بدین تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله برای انجام این وکالت سند کمپانی الزامی است و اینکه در حال حاضر وجود ندارد یا هر چیز دیگزی رو باید از همان دفتر اسناد جویا شوید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Melorin

    سلام
    من وکالت فروش گرفتم از طرف و هزینه دفترخونه ۱۳۰۰ شد الان مدارک کامل ماشین اومده,برای تعویض پلاک باید هزینه جداگانه پرداخت کرد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    با سلام من ماشینم رو فروختم ولی اون دلال به یکی دیگه فروختتش بهشم سند نمیده . اس ام اس جریمه هم هنوز واسم میاد . چه اقدام قانونی باید انجام بدم ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به شورای حل اختلاف برای طرح شکایت مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Bluekey

    سلام
    من یه ماشین به اسم خودم دارم سند قطعی و پلاک به اسم منه ، قصد فروششو دارم ، ولی چون معلول شدم و توانایی راه رفتن ندارم نمیتونم خودم برم تعویض پلاک یا دفتر اسناد رسمی
    من چطور میتونم ماشینو بفروشم؟
    ممکنه بصورت غیرحضوری به یکی از اعضای خانواده وکالت فروش بدم؟
    میشه با وکالت فروش فروخت ماشینو؟
    چطوری میشه بصورت غیرحضوری وکالت فروش خودرو داد به کسی؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به صورت غیر حضوری امکانش نیست متاسفانه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • اکبر

    سلام خودرویی خریدم سند من تک برگ نیست وصاحب پلاک مال شهر دیگه ای هست و صاحب سند یجا دیگ اما الان برا تعویض پلاک و وکالت گرفتن دفترخونه میگه باید تک برگ بشه سند ایا امکانش هست وکالت تام بگیرم و تعویض پلاک کنم ؟ بجای گرفتن وکالت تعویض پلاک ک بگم وکالت برای تعویض پلا نیست ک وکالت بهم بدن

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش وجود ندارد و دفتر خانه قانونی عمل میکند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • منصور

    با سلام و عرض ادب من وکالت نامه از فروشنده گرفته ام میخواستم بدانم آیا اصل مدارک شناسایی فروشنده بهنگام تعویض پلاک نیاز هست یا با وکالت نامه بدون مدارک شناسایی فروشنده کارم انجام میشه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر نیازی به اصل مدارک وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی ص

    درود بر اساتید بزرگوار مخصوصا جناب منوچهر عزیز
    بنده اکثر پرسش پاسخ های دوستانو مطالعه کردم و سوالاتی برام بوجود اومد که در کامنت های جدید ندیدم
    آیا بنده بعنوان فروشنده وکالت تعویض پلاکی که به خریدار میدم و تاریخ مشخص کردم اگه خریدار فرضا دلال باشه میتونه تا موعد پایان تاریخ وکالت نامه صبر کنه و ماشینو به کس دیگه ای بفروشه و از من فروشنده بخواد وکالت جدید به خریدار جدید بدم؟ در این صورت آیا مالیات جدید شامل حال فروشنده میشه؟
    ممنون از راهنمایی دوستان

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، خریدار قادر به همچین کاری نیست و طبق قانون باید در مدت تعیین شده برای تعویض پلاک خودرو اقدام کند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ذضا

    سلام یه سوال واسم خیلی وقته پیش آمده اینه که آیا در مراکز تعویض پلاک از وکالتی که داریم استعلام میکنن یا نه همون مهر محضر و تاریخ وکالت رویت میشه فقط…ممنون میشم اگه میدونید جواب بدین مرسی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مهر محضر و تاریخ وکالت رویت میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام، خسته نباشید من ماشین فروختم در وکالت که دادم زمان مشخص نکردم و طرف الان ۸ ماه هستش که با پلاک من داره همینطوری خلاف میکنه من چیکار باید بکنم امکانش هست راهنمایی کنید ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متسفانه باید در وکالتتون زمان تعیین میکردید ولی در حال حاضر برای حل مشکلتون بهتر هست که به مرکز شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • آریا

    سلام خسته نباشید
    من وکالت کاری گرفتم از فروشنده برای موتورم که برم تعویض پلاک ولی برگه سبز به نام شخص دیگریه آیا با وکالتی که بهم داده میتونم تعویض پلاک کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر اون شخصی که به شما وکالت داده ، وکالت فروش داشته باشه بلی مشکلی نیست و اگر در دفتر اسناد تنظیم شده باشد مشکلی ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • سعید

      سلام وقت بخیر یک سوال. خودرویی میخام بخرم، فروشنده فقط وکالت تعویض پلاک داره از مالک اصلی آیا این خودرو میتونه بنام من زده بشه یاخیر؟؟ تو وکالت نامه زده حق توکیل به غیر دارد ممنون

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        اگر فقط وکالت تعویض پلاک داشته باشد خیر.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایمان

    سلام خسته نباشید من ماشین خودم رو فروختم وزمان تعویض پلاک رو نامحدود زدم الان بعد از چند ماه خریدار تعویض پلاک انجام نداده آیا من میتونم تقاضای توقیف پلاک بکنم یا نه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رزا کریمی

    سلام
    من وکالت تعویض پلاک گرفتم ،فروشنده عوارض و مالیات و خلافی خودرو رو پرداخت نمیکنه
    مبلغ اتومبیل رو هم کامل پرداخت کردم،چه کنم؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شورای حل اختلاف طرح شکایت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام وقت بخیر پدر من ماشینی داره میتونه به من وکالت تعویض پلاک بده و من به همراه خریدار برم برای تعویض پلاک و کارهای ماشین ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر با وکالت تعویض پلاک امکانش میسر نیست و باید به شما وکالت فروش دهد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام خسته نباشید
    من یک موتورسیکلت فروختم وکالت بدون تاریخ دادم الانم خریدار تعویض پلاک نکرده ومیگه من موتور فروختم الآن من چکار کنم
    بخوام شاکی بشم. شهرمون فرق میکنه. وکالت توی شهر خودش به هش دادم الان می تونم توی شهر خودم از دستش شکایت کنم
    لطفاً راهنمایی ام کنید با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر باید در همان شهر طرح شکایت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت همگی بخیر.من قراره برم تعویض بلاک با وکالت نامه فروشنده .آیا کبی شناسنامه و‌کارت ملی طرف لازم هست یانه .لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر نیازی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • آرمان

    با سلام . تو بنگاه معاملات قولنامه کردیم یه خودرو خریدم . اما فروشنده وکالت داره از صاحب اصلی خودرو . ایشان میخواد بیاد تعویض پلاک . مشکلی نداره؟ ودر موقع ثبت نام تو سایت نوبت دهی باید مشخصات خودشو بزنه برای ثبت نام یا صاحب اصلی خودرو؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر در صورت موجود بودن وکالت معتبر و قانونی هیچ مشکلی برای شما بوجود نمیاید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • غلامرضا

    سلام
    من یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین
    میخواستم بدونم آیا در مراکز تعویض پلاک از اصل وکالت استعلام میشه یا نه همون مهر رو میبینن درسته..

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله استعلام صورت میگیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Arash noori

    باسلام خدمت شما عزیزان دست اندر کاران کارنامه بنده ی ماشین خریدم از دوست پدرم ایشون هم دنبال پلاک سند اینا نرفتن و خبری از مالک خودرو ندارن و حالا من کارت ماشین بیمه نامه ماشین معاینه همه چی رو دارم غیر از کارت سوخت سند /:وحتی دنبالش بودم که بهم وکالت بده تعویض پلاک کنم که کارت سوختم صادر بشه اما پیدا نمیشه لطفاً کمکم کنید باراهنماییتون که چطوری پیدا کنم و امکان شکایت کردن هستش که سند روزنامه کنم!ممنون میشم جواب بدید من الان دوساله دنبالشم صاحب ماشین بیرجند هستش اما نشونی چیزی ازش ندارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه نمایید و در دادسرا با رای قاضی در صورت اقدام نکردن اون شخص برای تعویض پلاک میتونید با رای قاضی اقدام به تعویض پلاک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ایمان

    سلام من یک پراید ۱۳۲چون برگه کمپانی گم کردم خریدار گفت برای وکالت تعویض پلاک نیاز به برگ کمپانی خلاصه من رفتم نمایندگی درخواست المثنی کردم وگفتن ۱۰روز طول میکشه بعد خریدار کل پول ماشین داد بعد قولنامه نوشتیم منم ماشین و مدارک را تحویلش دادم رفت بوکان آذربایجان غربی هنوزم نتونستم وکالت نامه بهش بدم ماشینم برده الان اگه خلافی کنه تا زمان اینکه برگ کمپانی من میاد من چیکار کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید قولنامه محضری تنظیم میکردین تا جهت هرگونه رفع ابهام در مورد تخلفات و جریمه هایی که امکان بوجود آمدن هست رو شامل شخصی که ماشین رو سوار میشه میکردین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ماشین باز

    سلام. بنده یک سال پیش ماشینی خریدم و از فروشنده وکالت فروش گرفتم به مدت دو سال
    الان یک سال از مدت وکالت نامه باقی مانده ولی الان فروشنده شماره پلاک خود را میخواهد
    آیا فروشنده میتواند از شماره خود شکایت کند بعنوان عدم شماره گذاری خریدار؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Mehran

    سلام
    یه موتور وکالتی گرفتم کارت موتور گم‌شده حالا میخوام تعویض پلاک کنم مشکل میخورم یا نه ممنون میشم پاسخ بدین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جعفر

    با سلام. بنده ۱۲ سال پیش خودرو پراید از نمایندگی خریدم و به خود نمایندگی فروختم با یک قولنامه و سند و کارت سوخت رو تحویلشون دادم. بعد از ۸ ماه یکنفر نمایشگاه دار بهم زنگ زد که وکالت تعویض پلاک بهش دادم. اونم فروخت به یه شخص دیگه.. الان متوجه شدم که خودرو و پلاک هنوز به نام منه و ایشون ادعا میکنه خودرو رو فروخته و مشکل منو پیگیری نمیکنه.. چیکار باید بکنم تا پلاک و سند ماشین از اسم من خارج بشه؟ آیا صرفا وکالت تعویض پلاک میتونه توی محاکم قضایی ایشون رو مجبور کنه پلاک و سند منو فک کنه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله برای عقد شکایت به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • علی

    این مقاله نیاز به اصلاح داره بر اساس اعلام پلیس و همچنین رای دیوان، بعد از تعویض پلاک و صدور برگ سبز ، هیچ نیازی به حضور در دفترخانه جهت تنظیم سند محضری نمیباشد، برگ سبز تعیین میکند که مالک چه کسی هست،

  • ايمان

    سلام وقت بخیر من ماشینم معاینه فنی نداره آیا تعویض پلاک انجام میدن؟!

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر معاینه فنی نیاز است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • اسماعیل

    سلام من موتور به افغانی فروختم قولنامه دستی ازش گرفتم وقرار شد یک ماه دیگه بیاد تعویض پلاک موتور روبه نام صاحب کارش بزنه ونیامد ومن هم شکایت واسه فک پلاک موتور اقدام کردم والان موتور رو به ایرانی فروخته الان طرفی که موتور رو خریده میگه وکالت بدون تاریخ بهم بده الان باید چکار کنم تو دردسر بعدن نیوفتم ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نظر من بهتره که فقط به تعویض پلاک مراجعه کنید تا خیالتون راحت باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهران

    سلام بنده ماشینی خریدم وکالت تعویض پلاک گرفتم تاربخش تا ۱۵برج۳هست ۱هفته اززمان وکالت ماشین داخل پارکینگ بود بدلیل شکایت فک پلاک و۱۴و۱۵هم تعطیل رسمی تقویم کشورهست سوال من اینه که من تاریخ ۱۶و۱۷میتونم تعویض پلاک کنم چون ماشین ۱هفته اززمان وکالت تعویض پلاک داخل پارکینگ بوده بخاطر شکایت فک پلاک وچندروز باقیمانده بدلیل مشغله ی شخصی وتعطیلات رسمی نتونستم تعویض پلاک کنم و۲روز دیگر تموم مبشه وتعطیل رسمی هست باتشکر لطفاجواب بدین ممنون …

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید وکالتتون رو مجددا تمدید کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • حامد

        سلام
        من موتر خریدم و وکالت تعویض پلاک دارم
        ولی کارت موتورو گم کردم
        بدون نیاز به مالک با همون وکالت برام تعویض پلاک میکنن بدون کارت موتور
        تمام مدارکمم تکمیله به غیر از کارت موتور

  • علیرضا

    سلام وقت بخیر.من میخوام یه ماشینی رو به صورت وکالت فروش از یک نفری بخرم و بعدا در بازه ای که در محضر برای وکالت تعیین شده ماشین رو به شخص دیگری بفروشم.یه سوال دارم .فروشنده اول بیمه ماشینش تموم شده.آیا میشه بدون داشتن بیمه من وکیل از فروشنده وکالت فروش بگیرم و به شخص دیگری بفروشم که بعدش بخواد تعویض پلاک کنه؟آیا به علت نداشتن بیمه نامه تعویض پلاک انجام میشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر در صورت نداشتن بیمه امکان تعویض پلاک وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل

    سلام
    من یک موتور سیکلت قولنامه ای خریدم از فردی که اونهم قولنامه ای خریده بود
    حالا کارت سوخت وکارت موتور رو گم کردم
    موتور به نام شخصی است از قوچان و بنده در بیرجندم
    مدارک موتور هم دست خودمه
    به طرف زنگ زدم اونم نمیدونست باید چه کنیم
    اگر امکان داره راهنمایی کنید
    وبگید ایشون ومن باید چه مدارک وبا ذکر چه چیزی به دفتر خانه بریم
    ضمنا ایشون روستایی هست وبراش میسر نیست که رفتو امد زیادی کنه
    ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با صاحب سند به همراه مدارک مربوطه و شناساییتون به مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی فرهنگ پور

    درود…من بعنوان خریدار وکالت نامه ی تعویض پلاک را با فروشنده در محضر امضا میکنم …آیا تعویض پلاک خودرو که همراه آن برگ سبز خودرو هم بنام من صادر می شود مالکیت خودرو با من هست!؟

  • امید

    سلام من یه ماشین خریدم صاحب ماشین بهم وکالت تعوض پلاک داد که تا پنج تیر معتبره
    حالا من میخوام وکالت بدم به پدرم
    میشه یا باید همون صاحب اصلیش وکالت بده دوباره؟

  • رصد

    یه وانت فروختم و تا حالا سه بار وکالت دادم ولی خریدار تعویض پلاک نکرده و حالا ماشین تصادف شدید کرده من فروشنده باید چه کنم

  • معصومه

    سلام روز بخیر
    درصورتی که وکلات بلاعزل به خریدار خودرو داده شده باشد اما خریدار طبق قولنامه مابقی مبلغ رو واریز نکرده باشند ،امکان لغو وکلات هست؟یا موکل (فروشنده)میتونه خودرو رو به اسم شخص دیگه ای کنه؟وپول خریدار عودت داده بشه؟

  • رضا قربانی

    سلام بنده یه ماشینی سال ۹۵ خریدم و از فروشنده وکالت تام بدون تاریخ گرفتم الان فروشنده فوت کرده آیا با اون وکالت تام میتونم به تعویض پلاک مراجعه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • احسان

    سلام یه ماشین گرفتم از اقوام ایشونم از یکی گرفته که خیلی دوره اونم از یه نفر دیگه خریده و این وسط فقط وکالت دادن به هم ،به منم همینطور ،منم صاحب پلاک رونمیشناسم فقط وکالت زدن به اسمم خواستم ببینم باید برا تعویض پلاک چیکار کنم،

  • سجاد

    سلام ببخشید خریدار ماشین من درخواست وکالت تعویض پلاک بهش بدم،توضیح میدین در موردش؟

  • کیان

    با سلام
    بنده ماشینی رو فروختم.ولی تو قولنامه مدت زمان تعویض پلاک قید نکردیم.الان می‌خوام وکالت تعویض پلاک بدم طرف نمیاد دفتر خونه.
    چکار باید بکنم؟

  • امیر

    سلام
    من ماشینم رو به اسم مادرم زدم و وکالت تعویض پلاک از مادرم گرفتم ولی تعویض پلاک نکردم..حالا ماشینم رو فروختم،باید مادرم به اسم خریدار وکالت بده؟در عین حال که به منم وکالت داده

  • سید داود نبوی

    با سلام.اقا بنده یه پراید خریدم صاحب ماشین وکالت تعویض پلاک به بنده نمیده و میگه باید سند اصلی را اول انتقال بدی بعد تعویض پلاک بهت میدم.و در ضمن همه هزینه ها هم میگه با خودته.چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

  • R

    سلام خسته نباشید. من یه ماشین خریدم و فروشنده به من وکالت تعویض پلاک داده و چند روز دیگه نوبت تعویض پلاک دارم میخواستم بدونم الان که وکالت دارم بازم به کارت ملی و شناسنامه فروشنده نیازه واسه تعویض پلاک یا خیر در ضمن کپی مدارک هویتی فروشنده ضمیمه وکالت نیست (یعنی تو وکالت نامه کپیشون نیست ) ممنون میشم راهنمایی کنین

  • سارا

    وقت بخیر.وکالت دو ماهه تعویض پلاک دادم.اگر پلاک رو تعویض کنه واسم پیامک میاد؟واینکه بعد از تعویض باید برم دفترخانه چون همه چی رو واگذار کردم.امانمیدونم تعویض پلاک کرده یانه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پیامکی برای شما ارسال نمی شود و طبق قانون جدید نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پیامکی برای شما ارسال نمی شود برای شما و طبق قانون جدید نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام
    من یه ماشین صفر از یه شرکت فروش خودرو خریدم یه قولنامه نوشتیم گفتن دو هفته طول می کشه وکالت نامه آماده شه میخواستم ببینم دلیل خاصی وجود داره که این زمان باید بگذره تا وکالت نامه ماشین اماده شه
    ممنوم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر هیچ دلیلی نداره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کیمیا

    سلام‌.ممنونم از توضیحاتتون.
    بنده یه ماشین داشتم و به شخصی فروختم و وکالت دادم .بعد از مدتی تماسی با من میگیرند که نمیشناختمشان و گفتن که ماشین رو از کسی که من بهشان فروخته بودم ماشین رو خریدن و برای پلاک رفتن انجام بدند گفتن پلاک نمیشه چون ماشین بعلت بدهی صاحب ماشین حکم توقیف داره ..زمانیکه مبلغ خریداری رو پرییدم به احنلاف ۱۰۰میلیون ماشین رو طی ۶روز که از من خریده بودن به این شخص فروخته بودند و وکالت خودم رو به ایشون داده بودن .در واقع از من خریدن به شخصی طی ۶روز فروختن با مبلغی خیلی بالاتر از من گرفته بودن و وکالت تام داده بودم انگار .الان مجدد من وکالت تمدید کردم تا مشکل بدهی به بانک و مشکل پلاک زدن حل بشه حالا از من شکایت کردن که فروش اموال غیر داشتم.لطفا راهنمایی کنین.

  • فرهاد

    سلام.چند روز پیش یک ماشین خریداری کردم و فروشنده به بنده وکالت برای تعویض پلاک داده.اما ظاهرا نوبتدهی تعویض پلاک رو فقط فروشنده میتونه انجام بده چون برای پرداخت مالیات فقط مشخصات مالک رو باید ثبت کنیم تا بره برای پرداخت مالیات و بعد نوبت دهی.الان فروشنده برای من نوبت نمیگیره و هر روز یه بهونه میاره تا تاریخ وکالت تموم بشه و برای تمدید تاریخ درخواست پول بیشتر کنه.الان من به عنوان خریدار باید چکار کنم؟

  • جعفر

    سلام ماشین از اقای/ ۱/خریدم اون هم از اقای/۲/خریده بهم گفت هرموقه خواستی تعویض پلاک انجام بدی بهم زنگ بزن برات وکالت میگیرم بعد الان هرچی بهش زنگ میزنم میگه شماره طرف یعنی اقای/۲/ ندارم که بش بگیم وکالت میخواییم .الان من هرجوری شده شماره اقای/۲/پیدا کردم بهش زنگ زدم میگه وکالت نمیدم بهم ۸۰۰تومن بدید بعد وکالت میدم الان زنگ زدم اقای /۱/ میگه دیگه خودت باید بری دنبال کارش الن ۳ماهه که ماشین بهت دادم کجا بودی الان چکار کنم میتونم بدون حضور صاحب سند ماشین به نام خودم کنم

  • ارژنگ

    با سلام،بنده اگه بخوام ماشینمو بفروشم و به خریدار وکالت تعویض پلاک بدم،باید اصل شناسنامه و کارت ملیه خودمم بهش بدم؟لطفا راهنمایی کنید

  • عزیزی

    سلام من یه ماشین خریدم قولنامه ننوشتیم فقط وکالت تعویض پلاک گرفتم و تعویض پلاک انجام دادم..آیا ممکنه بدون قولنامه‌مشکلی پیش بیاد؟

  • مهدی

    سلام. من یه خودرو خریدم وکالت بلاعزل دارم مدتش تمام شده و شماره و ادرس صاحب پلاک عوض شده.. چکار باید بکنم ممنون

  • البرزی

    چه مدارکی برای اینکه خودرو خریداری شده رو بنام شرکت بزنم نیاز است

  • محسن

    سلام اگر کسی وکالت کاری داشته باشه بعد یکی از پلاکها گم شده باشه باتوجه به اینکه پلاک قبلی میره داخل لیست سیاه وپلاک جدید روی ماشین نصب میشه آیا وکالت بعد از پلاک جدید هم اعتبار دارد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مهرداد محمدی

    سلام
    وقت بخیر
    ماشینی خریدم که صاحب سند به شخص دوم وکالت تعویض پلاک به نفر دوم داده و نفر دوم تفویض وکالت کرده به من. پلاک به نام نفر اول روی ماشین نصبه. ایا برای تعویض پلاک نیاز به کپی کارت ملی و شناسنامه طرف مقابل هست؟ اگه هست کپی شناسنامه و کارت ملی کدومشون؟ مالک اصلی یا نفر دوم؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صاحب پلاک باید مستقیما به شما وکالت تعویض پلاک بدهند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • محسن

    سلام,من ماشینی در اردیبهشت ماه امسال به یک بنگاهی فروختم ووکالت مدت دار دو ماهه تعویض پلاک دو ماهه به اسمی که خریدار معرفی کرد زدم,الان به من اطلاع دادند که این ماشین بدون اینکه تعویص پلاک بشه چند دست گشته و چندرچز پیش تصادف کرده به تیرچراغ برق زده سرنشینان زخمی و بیمارستانی شدند,حالا با من تماس گرفتند برای تمدید وکالت تا ماشین از پارکینگ پلیس بیرون بیاد تکلیف چیست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما میتونید از طریق مراجع قضایی پلاکتون رو در همون محل پارکینگ فک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مصطفی

    سلام یک ماه پیش ماشینم رو با وکالت تعویض پلاک فروختم،الان خریدار زنگ زده میگه کپی شناسنامه و کارت ملی رو میخاد،مگه با وکالت نامه نمیتونه تعویض پلاک کنه که الان کپی ها رو میخاد؟

  • Arash

    سلام
    بنده میخواهم خودرو خود را بدون حضور خریدار به نام او بزنم. لطفا بفرمایید چه مدارکی نیاز هست.
    ممنون

  • محسن اسدزاده

    سلام من یه کوئیک صفر به یه نمایشگاهی ۱۶ شهریور فروختم ۱۹۷ تومن ۴ تومن مونده قرار شد طی ۱۵ روز کاری بهشون تو دفترخانه وکالت تعویض پلاک بدم اما ایشون هر دفعه تماس گرفتم منشی شون یه بهونه آورده یدفعه گفت اون ۴ تومن بمونه تنظیم کنم بری دفترخانه که قبول نکردم …الان چیکار باید انجام بدم ؟

    • امین

      سلام من ماشین خریدم پلاکش برای تعویض پلاک قلف هست ولی وکالت تعویض پلاک ازش گرفتم مگه مشکلی داره باسه تعویض پلاک

  • مصطفی بابائی

    با سلام و تشکر از راهنمائیهای شما.
    بنده از فروشنده وکالت گرفتم برای تعویض پلاک و سوالی که دارم اینه؛
    آیا در مرکز تعویض پلاک نیازی به کپی مدارک شناسایی فروشنده دارم یا خیر؟

  • Sh

    سلام بنده یک ماشین فروختم و وکالت کاری ۶۰روزه دادم برای تعویض پلاک،ولی خریدار در این مدت تعویض پلاک نکرد، و ماشین رو ب کسی دیگ فروخته بود اون شخص نمایشگاه داشتن و ماشینو ب شخص دیگ قراربود بفروشه اومده بودن دوباره وکالت میخواست ک من ۱۵روز وکالت کاری دادم و توکیل بغیر هم دادم الان استرس گرفتم ک ممکنه بگن چون ب دونفر وکالت دادین ماشین ب دونفر فروختین؟ ایا میتونه برام مشکلی ب وجود بیاره؟

  • پیروز

    سلام ۶ سال پیش یه ماشین فروختم خریدار پلاک من و نمیده هر بار برای تغویض پلاک بهانه میاره چکار کنم کجا باید شکایت کنم هزینه شکایت چند درمیاد

  • ص ف

    سلام وقت بخیر
    ماشین خریدیم یکم پولش رو ندادیم
    بعد قولنامه نوشتن متوجه شدیم
    ماشین بنام فروشنده نیست
    قولنامه هم بهمون نداده
    میگه برای تعویض پلاک وکالت میدم
    ایا این ماشین سند میخوره از کجا بفهمیم؟
    برای ما مشکلی پیش نمیاد

  • متینه

    سلام

  • متینه

    سلام ماشین خریدم وکالت یه ماهه داد اتفاقی افتاد نتونستم تعویض پلاک کنم وکالت الان تمام شده صاحب پلاک نمیاد دوباره وکالت بده باید چیکار کنم آیا میتونه ماشینو ازم بگیره آیا میتونه پولی ازم بگیره یعنی قانون پشت ما نیست به من میگه برو هرکار دلت میخواد کن من دیگه وکالت نمیدم…هزینه شکایت خیلی بالا درمیاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید به شورای حل اختلاف در صورت همکاری نکردن مالک قبلی مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ارسلان

    سلام من یک ماشین فروختم شرایطی طرف پولمو نداده سند دسته خودمه بهش وکالت دادم آیا تعویض پلاک میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش وجود نداره بدون همراه داشتن مدارک کامل تعویض پلاک انجام شود ولی در صورت شکایت طرف شما از شما امکان سند زدن در صورت رای قاضی وجود دارد.
      بهتر هست که مورد رو به صورت توافقی با هم حل کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام من یه وانت داشتم فروختم و وکالت ۳ ماه دادم حالا میخوام وانت بخرم و پلاک اونو بزارم رووانت جدید چون تخفیف ۱۰ ساله داره حالا ازکجا بفهمم که تعویض پلاک کرده و منم برم پلاک رو بردارم برای خودم چون همه گفتن تعویض پلاک باید بکنه اول تا پلاک رو بدن به مممنون میشم راهنمایی کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید از مرکز تعویض پلاک استعلام پلاک های خودوتون رو دریافت کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    باسلام ببخشید من وکالت یک ماهه از فروشنده گرفتم وبرام اتفاقی افتاد نتونستم تعویض پلاک کنم و حالا طرف نمیاد لطفا منو راهنمایی کنید

  • ابراهیم

    سلام .خسته نباشید .می خواستم سوال کنم که در وکالت تعویض پلاک برگ سبز خودرو هم توسط موکل امضا می شود یا نه ؟ ممنون

  • علیزاده

    سلام وقتتون بخیر
    من یه ماشین خریدم که بعداز خرید متوجه شدم وکالت تعویض پلاک تاریخش گذشته بنگاهم هی برا درست کردنش امروز فردا میکنه باید چیکار کنم

  • حسین

    سلام از فروشنده موتور سیکلتم وکالت کاری گرفتم.آیا برای تعویض پلاک به جز سند موتور و وکالت نامه کاری به مدارک (کپی کارت ملی و شناسنامه فروشنده)یا بیمه نامه نیاز هست؟

  • S

    سلام
    شخصی از طرف من برای خرید ماشین اقدام کرده و با فروشنده برای وکالت زدن بنام من به محضر رفته توی برگه‌ی وکالتی که فروشنده به بنده داده اشتباها ادرس خونه من رو جای دیگه‌ای نوشته سوالم اینه که موقع تعویض پلاک امکانش هست توی سیستم ادرس خودم رو وارد بکنن و پلاک شهر خودم رو بدن یا حتما و الزاما آدرسی که در برگه وکالت خورده رو میزنن؟
    با توجه به اینکه از قبل موقع تعویض پلاکهای ماشینهای قبلی ادرس من در سیستم هست اما اینبار فقط در برگه وکالت اشتباه نوشته شده

  • Hh

    سلام این درسته ی روز قبل از اتمام وکالت بدون نوبت تعویض پلاک انجام میدن؟

  • ارش

    سلام و خسته نباشید
    خودم مشهد هستم و خریدار از اهواز و سریعا خودرو میخواد ببره شهرش
    اگه وکالت تعویض پلاک بدم برام مشکل ایجاد میشه نگرانم تعویض پلاک نکنه دردسر درست شده برام

  • رضا

    سلام. من فروشنده هستم و یک وکالت نامه تعویض پلاک به پدرم دادم که حق عزل هم دارم. الان میخوام به یکی دیگه بفروشم ماشین رو. آیا اول باید برم اون وکالتنامه رو باطل کنم یا نیازی نیست و میتونم با شخص جدید برم تعویض پلاک؟

  • رسول

    با سلام
    بنده یک وکالت فک پلاک دارم که تاریخش چند روز مونده
    توی وکالت حق توکیل به غیر وجود داره
    میتونم توی این مدت به نام کس دیگه ای وکالت بزنم که مدتش طولانی تر باشه و به این طریق وقت بیشتری برای فک پلاک داشته باشم؟

  • حسین

    سلام وقت بخیر
    من ماشینی خریدم وکالت کاری گرفتم ولی مدتش کوتاس میتونم وکالت رو بزنم بنام شخص دیگری مدت وکالت را بیشتر بزنم
    ممنون جواب بدین

  • علی اکبر

    سلام یک ماشین با وکالت دو ماه فروختم اما برای تعویض پلاک مشکل قانونی برخوردیم اما تا رفع مشکل قانونی متحمل هزینه شدم برای تمدید مجدد وکالت نامه میتوان درخواست وجه اضافه از خریدار کرد?

  • مهسا

    سلام من وکالت بلاعزل فروش و تعویض پلاک ماشین به همسرم دادم
    ایشون هنوز تعویض پلاک نکرده اند کارت ماشین و بیمه دست همسرم است
    ماشین و برگ سبز دست من است آیا میتوان ماشین را بنام کس دیگری بفروشم؟

  • حسین

    با سلام وقت بخیر ماشین را خودم فروختم به شخص دیگری طرف مقابل تعویض پلاک کرده حالا دوباره ازش خریدم و وکالت گرفتم ولی نمیتونم بنام کنم تاریخ ندارد وکالت و فرد مقابل میخاد از کشور خارج بشه آیا مشگلی داره حالا حالا تعویض نکنم

  • علیرضا

    سلام میشه قبل از تعویض پلاک خریدار به یه نفر دیگه وکالت تعویض پلاک بده؟؟

  • علی عباسی

    سلام من وکالت تعویض پلاک دارم
    آخرین روزش افتاده تعطیل من فردای آن روز میتونم تعویض پلاک کنم

  • امیرحسین

    سلام یه سوالی داشتم من یه خودرو صفر خریداری کردم و به من گفتن که برگه سبز توی ۲۰ تا ۳۰ روز بهت تحویل میدیم و بعد بهت وکالت میدیم میری تعویض پلاک بعدش سندش میاد این روش درسته و بدون برگه کمپانی میتونم تعویض پلاک رو انجام بدم؟؟
    و اینکه اگر وکالت داشته باشم بازهم مدارکی که فروشنده باید ارائه بده لازمه یا خیر؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خیر اگر وکالت داشته باشید نیازی به مدارک فروشنده نیست.

  • عطیه

    سلام سوال منم جواب بدین لطفا .من ی ماشین خریدم ولی فروشنده وکالتش تموم شده بود و نفراول هم باکلی بدبختی حاضرشد وکالت ده روزه برای تعویض پااک بده اونم چون راهنمایی رانندگی عکس قبول نداشت پست کردو ۷روزش رفت سه روز باقی مونده ک دوروزش تعطیلی یک روز برای تعویض پلاک وقت دارم امکانش هست منم ب کسی وکالت بدم ب تاریخ یکماه تابتونم تعویض پلاک کنم فقط؟
    یا اگ تعویض پلاک نشه باید چیکارکنم ؟؟

  • رسول

    سلام.ماشینی رو با وکالت پدرم که قبلا گرفته بودم وکالتی تو محضر ۱۵ روزه انتقال دادم به شخص خریدار تمام پول در لحظه انتقال وکالت دریافت شد همون روز و قولنامه ای نوشته نشد.حالا ۱۵ روز تمام شده و خریدار اقدام نکرده آیا میشه اقدام قضایی کرد برای پلاک چون سند و پلاک هنوز به نام پدرمه و می‌ترسیم از پلاک سو استفاده بشه

  • امیر

    سلام روز بخیر من یک ماشین فروختم و من خودم در جریان نبودم وکالت بدون مدت از من گرفتن ، میخواستم بدونم بلاخره ی مدتی داره یا نه من چطور میتونم پلاکم رو بگیرم ازشون

  • محمد

    سلام
    من یک موتور سیکلت می خواهم خریداری کنم سند و مدارک طبق گفته فروشنده هنوز به دستش نرسیده و در نمایندگی هست
    قرار شده است فقط کلید تحویل دهد و از نمایندگی سوال کنیم در مورد مدارک
    چگونه عمل کنم که دچار مشکل نشوم؟

  • امیر

    سلام من یک متور گرفتم‌ فروشنده راهش از من خیلی دوره اونم‌وکالت داره تعویض پلاک نکرده الان اون میتونه به ما وکالت بده یا باید تویض پلاک کنه بعد وکالت بده ؟

    • منوچهر

      سلام خیر امکانش نیست.

  • مارال

    سلام
    همسر من سال ٩۵ ماشینی خریداری کرد ولی متاسفانه صاحب ماشین برای سند زدن نیومد همسرم هم اقدام قضایی کرد و رای برای تعویض پلاک گرفته من از همسرم جدا شدم ماشین دست منه الان می خوام برم تعویض پلاک تمام مدارک هم دستمه ولی نمیتونم خلافی بگیرم همش میگه خودرو شکایت داره میتونم در محل تعویض پلاک خلافی و پرداخت کنم و تعویض پلاک کنم؟

  • نسیم

    سلام آیا می شود با وکالت فروش از مالک ماشین وکالت تعویض پلاک را انتقال به شخص سوم و تاریخ آن را بیشتر کرد ؟

  • معین

    سلام و خسته نباشید
    من حدودا ۴ سال پیش یه خودروی تصادفی فروختم و وکالت تعویض پلاک ۶ ماهه برای خریدار زدم و متاسفانه مدرکی از ماشین دستم نیس و فقط وکالتنامه رو دارم که از دفتر اسنادرسمی گرفتم و پلاک به نام بندس آیا میتونیم شکایت عدم تعویض پلاک انجام بدم؟؟
    با اینکه چندین بار تماس گرفتم باهاشون و حتی اعلام کردم شکایت میذارم روی ماشین ولی بازم کاری انجام ندادن و پیامک هم ارسال کردم براشون

    ممنون میشم راهنمایی کنین ممنون

  • علی

    با سلام. من خریدار هستم که فروشنده به من برای تعویض پلاک وکالت داده ولی رقم آخر کدپستی بنده در وکالت نامه اشتباه نوشته شده که مروبط به طبقه دیگری در ساختمان بنده هست… آیا این مغایرت بین وکالت نامه و سند منزل برای تعویض پلاک مشکلی ایجاد می کند؟

  • مجتبی

    سلام من وکالت تعویض پلاک دادم باتاریخ مشخص با وکالت فروش طرف تومدت معین نرفته تعویض پلاک باز همینجوری وکالت زده بنام کسی دیگه
    ایا اون محضر دار مرتکب خلاف واقع شده در انتقال وکالت به شخص دیگه یا خیر؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      وکالت قبلی باطل هست و باید وکالت جدید صادر شود.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا پورمند

    سلام ببخشید من یه بار وکالت تعویض پلاک خودرو گرفتم چونکه ماشینم پارکینگ بود همه مدارکها گمشده بودن رفتم شهرستان طرف روپیدا کردم برابر اصلها وکالت خودرو روگرفتم تا ماشینم پارکینگ درآوردم اومدم شهرخودم رفتم نوبت دهی تعویض پلاک کردم وقت تعویض پلاک ماشین رسید من رفتم گفت برابر اصل هستن روزنامه بکن روزنامه کردم روزنامه اومد رفتم فرم بازدید تعویض پلاک تایید کرد قبول کردوقتی اومدم که برای تعویض پلاک دید یه روز از وکالت خودرو تموم شده حالا ۶ماه میشه هرچی زنگ میزنم پیام میدم هیچی جوابی بهمون نمیده لطفاً راهنمایی بفرمایید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام وقت بخیر.یه ماشین میخوام بخرم از کسی وکالت داره ازش که میتونه انتقال بده.میخوام ببینم اگه بخوام قطعی بزنم دفتر خونه آیا این بنده خدا میتونه با وکالتش قطعی بزنه به نام بنده یا حتما باید کسی که سند خودرو به نامش بوده قطعی بزنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهناز

    من ماشین همسرم رو به عنوان سهم الارث برداشتم تفاهم نامه داریم . دو تا از وراث خارج از کشور هستن به دو نفر در ایران وکالت دادن . در دفترخانه وکالتنامه رسمی به نام من صادر شد برای تعویض پلاک و … . هنگام مراجعه به تعویض پلاک گفتن باید دو وکیل که در ایران هستند با اصل وکالتنامه وزارت امور خارجه و کارت ملی حصور داشته باشن وکالتنامه محضری قبول نیست . کپی برابر اصل محضری وکالتنامه ها رو هم قبول نکردن . یکی از وکلا از ایران خارج شده و ماشین رو دستم مونده . راهنمایی بفرمایید .

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه باید طبق قوانینی که در اون مرکز بهتون میگن کار رو پیش ببرید پیشنهادم اینه که به مدیر فنی مرکز مراجعه نمایید در صورت حل نشدن مشکلتون به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام ببخشید یک ماشین خریداری کردم پس از پرداخت کل پول، جهت تعویض پلاک مراجعه کردم در مرکز تعویض پلاک خودرو قسمت اجرائیات گفتند که همسر فروشنده مهریه اش را به اجرا گذشته و امکان تعویض پلاک وجود ندارد. لطفا راهنمایی بفرمایید ?

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      فروشنده باید پاسخگو باشد و حتما نقل و انتقال رو انجام دهد و مشکل مهریه رو باید ایشان حل کنند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سلام من وکالت تعویض پلاک موتور دارم . تو مدارک مورد نیاز کارت وسیله نقلیه هم هست اما به من نداده
    میتونم با برگ سبز تعویض پلاک کنم ؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام اگه خریدار تو زمانی که داخل وکالت نامه داره برای تعویض پلاک اقدام نکنه چه اتفاقی میافته؟
    زمان وکالت نامه تموم بشه و خلافی با خودرو صورت بگیره به پای کیه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      به پای شخصی است که خودرو نزد ایشان است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کوروش کبیر

    سلام من ی ماشین قولنامه کردم برای وکالت تعویض پلاک آیا مدارکی تحویل خریدار بدم؟
    چه مدارکی؟
    آیا کل مبلغ قرارداد رو قبل از وکالت تعویض پلاک باید بگیرم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله کل مبلغ رو باید بگیرید و تمام مدارک رو باید تحویل خریدار بدید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام وقت بخیر
    موتور سیکلت دارم که فقط کارت موتور و بیمه هست ایا با وکالت تامه فروشنده موتور میشه تعویض پلاک کرد یا ن

  • محمد

    سلام
    من دوز پیش وکالت تعویض پلاک رو از صاحب پلاک و سند گرفتم،اما خودرو رو از شخص دومی خریداری کردم،این شخص دوم که با خانومش مشکل طلاق دارن آیا خانومشون میتونه توقیف پلاک انجام بده یا نه؟ دوباره میگم من از شخص اول وکالت گرفتم مستقیما این شخص دوم که با خانومش مشکل داره کلا وکالت به اسمش نبوده فقط یه قولنامه گرفته،میخواستم بدونم شخص دومیکه وکالت به اسمش ثبت نشده میتونه خانومش توقیف پلاک کنه یا نه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر امکانش نیست چون از شخص اول وکالت گرفتید وکالت شخص دوم باطل هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام من وکالت از فروشنده دارم برایه تعویض پلاک آیا بخواهم ان را انتقال بدم به کس دیگه ای حتما باید برم دفتر خانه وکالت بدهم یا همرا ان کس برم تعویض پلاک همونجا میشه انتقال داد با سپاس

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر باید به دفتر خانه مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    با سلام
    من وکالت تعویض پلاک دادم ولی خریدار تعویض نکرده هنوز داره از پلاک من استفاده میکنه چکار باید بکنم

  • عاطفه

    سلام توروخدا لطفا کمکم کنید من ماشین صفر داشتم از کارخانه تحویل گرفتم و فروختم وکالت ۲۰روزه دادم برای تعویض پااک و طرف انجام نداد و ۲ماهه از روش میگذره برگ سبز هم به نامش خورده ایا برای من کشکلی پیش میاد ؟باید چیکار کنم

  • حامد

    سلام وقت بخیر من ماشین رو فروختم و وکالت یک ماهه دادم تایم وکالت تموم شده و الان پیگیر هم‌نیست که وکالت بکیره دوباره و‌پلاک فعال هنوز به اسم من هست و قولنامه دستی نوشتیم اما وکالت نامه تنظیم شده هست اما تایمش گذشته میخواستم بدونم الان پلاک رو‌اون ماشبن به اسم من هست برای من دردسر بوجود میاره؟

  • علی

    سلام من از فروشنده وکالت گرفته ام در تهران آیا میتوانم در شهرستان تعویض پلاک انجام دهم

  • یعقوب

    سلام وقت بخیر من تعویض پلاک انجام دادم آیا وکالت تعویض پلاک رو مرکز تعویض پلاک بهم نداد آیا روال همین هست

  • حسین

    سلام بنده یک ماشین با وکالت فروختم به علی و بیست روز وکالت کاری دادم جهت تعویض پلاک علی ماشین ۶ روز نگه داشت بعد ۶ روز با وکالت فروخته به معصومه ، خانم معصومه ۱۴ روز وقت داشت تعویض پلاککنه ولی متاسفانه اقدام نکرده که هیچ سه روز از تاریخ بیست موعد مونده بود وکالت زده به نام فاطمه ، خانم فاطمه در عرض سه روز نتونسته تعویض پلاک کن بیست روز کاری تموم شده بنده پلاک ماشینم توقیف کردم الان یک ماشین هم توقیف هم از وکالت گذشته نفر آخر فاطمه هر روز تماس میگیره تهدید میکنه ازت شکایت میکنم تمام خسارت ازت میگیرم بیا وکالت بزن منم میگم من شمارو نمیشناسم من به نفر اول وکالت دادم باید تعویض میکرد حالا که نکرده بیاد دوباره ۵ روز کاری بدم برو از نفر اول پیگیر باش بعدش هم شما از نفر سوم باید پیگیر باشید میگه ما باهم حساب کتاب داریم نمیتونیم بفهمه نمیزنه یک میلیارد طلب داریم نمیده شما بیاید مستقیم به نفر آخر بزنید بره پلاک تعویض کن من قبول نمیکنم آیا میتونه از من شکایت کن

  • رضا

    سلام من ی ماشین خریدم قولنامه ای قبلا ماشین دو بار دیگر قولنامه شده صاحب سند فوت کرد و الان بعد سه سال سند امده طرف اولی میگه من از دو نفر دیگر پول میخاهم تا ندهند سند نمیزنم وکالتم دست فرزند فوت شده است فرزند باید برای نفر اولی بزند اون برای نفرات بعد و من ولی قولنامه هیچکدام از هم ندارندوکالتم تاریخش داره تموم میشه چیکاری میتونم انجام بدم ایا شکایت کنم جواب میگیرم چقد طول میکشه.

  • عابد

    سلام من یه وکالت تعویض پلاک به خریدار دادم اما از وقتش گذشته و هنوز پلاکم فعاله و هر چی بهش میگم انتقال بده پلاکمو فک کن بیخیاله . باید چیکار کنم؟

  • رضاممشی

    سلام من خودرویی را خریداری کردم همه مدارک کامل است. اما فروشنده سند کارخانه را به من نداده و میگه که برگ سبز همان سند مالکیت است و منم موقع خرید خودرو سند کارخانه رو نگرفتم.به خاطر همین منم تعویض پلاک نکردم هنوز الان تکلیف چیه معامله رو فسخ کنم یا همون برگ سبز کافیه؟