راهنمای تصویری دریافت نوبت گارانتی سایپا در سامانه سایپا یدک

0 10,966

شما هم مالک یکی از محصولات سایپا هستید و می‌خواهید از خدمات پس‌ازفروش سایپا استفاده کنید؟ احتمالا می‌دانید که برای دریافت این خدمات، باید نوبت بگیرید و به‌دلیل دردسرهای مراجعه حضوری مثل ترافیک، به‌دنبال راهی برای دریافت نوبت غیرحضوری هستید. اگر همین‌طور است، جای درستی هستید؛ چون در این مطلب قرار است به‌طور کامل فرایند نوبت‌دهی گارانتی سایپا از راه‌های دریافت نوبت تا راهنمای قدم‌به‌قدم ثبت نوبت در سامانه نوبت‌دهی سایپا را توضیح دهیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راه‌های دریافت نوبت گارانتی سایپا

برای دریافت نوبت گارانتی سایپا می‌توانید هم به‌صورت حضوری با مراجعه به نمایندگی‌های سایپا و هم به‌صورت آنلاین با مراجعه به سایت سایپا یدک اقدام کنید. مزیت روش آنلاین این است که در هر مکان و زمانی می‌توانید نوبت بگیرید و به این ترتیب در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. برای دریافت نوبت استفاده از خدمات گارانتی سایپا، نیاز است ابتدا در سامانه سایپا یدک ثبت‌نام کنید.

 

ثبت‌نام در سامانه سایپا یدک

فرایند ثبت‌نام در این سامانه نسبتا ساده است و برای نوبت‌گیری‌های بعدی نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست. برای ثبت‌نام در سامانه سایپا یدک مراحل زیر را دنبال کنید.

بعضی از دکمه‌ها و نوشته‌ها در سایت سایپا یدک ممکن است به‌سختی دیده شوند. به‌همین خاطر، در این راهنما دور دکمه‌ها و نوشته‌های مهم را با مستطیل‌های قرمز خط کشیده‌ایم تا بتوانید آن‌ها را بهتر ببینید.

۱. وارد وبسایت خدمات پس از فروش سایپا یدک به آدرس http://customer.saipayadak.org/ شوید. توجه داشته باشید که این سامانه ممکن است فقط در ساعات اداری غیرتعطیل در دسترس باشد.

۲. در پایین صفحه روی گزینه «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید.

سایت نوبت دهی گارانتی سایپا

۳. در صفحه جدید، کد ملی و شماره تلفن همراه‌تان را وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی، دکمه ادامه را انتخاب کنید.

سایت نوبت دهی سایپا

۴. در صفحه جدید، باید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تلفن ثابت، کد پستی و آدرس را وارد کنید. درنهایت، گزینه «عضویت در سایت» را انتخاب کنید.

نوبت دهی گارانتی سایپا

۵. یک پیامک حاوی کد تأیید برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در صفحه جدیدی که برایتان باز شده است، وارد و سپس گزینه «مرحله بعد» را انتخاب کنید.

سایت نوبت دهی گارانتی

۶. در آخرین مرحله، صفحه‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد رمز عبوری برای حساب کاربری خود وارد کنید. رمز عبور و تکرار آن را وارد و درنهایت روی «ثبت» کلیک کنید تا ثبت‌نام تکمیل شود.

مرحله آخر سایت نوبت دهی گارانتی سایپا

promotion banner

راهنمای قدم‌به‌قدم نوبت‌گیری از سامانه اینترنتی سایپا یدک

خب تا به اینجای مطلب، نحوه ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی گارانتی سایپا را یاد گرفتیم؛ اما نحوه گرفتن نوبت برای بهره‌مندی از خدمات پس‌ازفروش و گارانتی سایپا چگونه است؟ بیایید مراحل دریافت نوبت از این سامانه را باهم بررسی کنیم.

۱. ابتدا مجددا به صفحه http://customer.saipayadak.org/ وارد شوید، اما این‌بار، به‌جای انتخاب «ایجاد حساب کاربری»، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد و روی گزینه ورود کلیک کنید.

ورود به حساب کاربری سایپا یدک

۲. بعد از ورود به حساب کاربری ابتدا باید خودروی خود را درون سامانه ثبت کنید تا بتوانید از امکانات سامانه مثل نوبت دهی گارانتی سایپا استفاده کنید. برای ثبت خودرو به پایین صفحه بروید و گزینه «افزودن خودرو جدید» را انتخاب کنید.

سایت نوبت دهی سایپا

۳. وارد صفحه جدیدی خواهید شد که باید شماره شاسی خودرو را وارد کنید، بعد از وارد کردن شماره شاسی و تأیید کد امنیتی، روی گزینه «تایید موقت» کلیک کنید.

برای تأیید نهایی نیاز است که به شبکه خدمات پس از فروش سایپا مراجعه کنید و مدارک موردنیاز را ارائه دهید تا به تمام خدمات سامانه دسترسی داشته باشید. البته، بدون تأیید نهایی هم می‌توانید نوبت بگیرید.

سایت نوبت دهی گارانتی سایپا

۴. بعد از ثبت خودرو، به پنل خود برگردید و از پنجره نوبت‌گیری، سرویس درخواستی‌تان را ثبت کنید. زمان مراجعه و سایر اطلاعات لازم را در کادرهای مربوطه وارد کنید. در این بخش بسته به سرویس موردنظرتان، می‌توانید هرکدام از سرویس‌های تعمیراتی، نصب آپشن و سرویس‌های اولیه و ادواری را انتخاب کنید.

در قسمت مربوط به شرح خدمات درخواستی، می‌توانید خدمات موردنیازتان را توضیح دهید. بعد از وارد کردن تمام اطلاعات موردنیاز، دکمه «مرحله بعد» را بزنید تا وارد بخش انتخاب نمایندگی شوید.

انتخاب نمایندگی سایپا یدک

۵. در این صفحه لیست دفاتر نمایندگی‌های مجاز سایپا در سراسر کشور برایتان نمایش داده می‌شود. نمایندگی موردنظرتان را انتخاب کنید و از بین ساعت‌های نمایش داده‌شده، ساعتی را که برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید. اگر نمایندگی‌ای که انتخاب کرده‌اید،‌ در ساعت موردنظرتان ظرفیت نداشته باشد، می‌توانید سایر نمایندگی‌ها را ببینید یا تاریخ و ساعت دیگری را برای مراجعه انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات موردنیاز، دکمه «مرحله بعد» را بزنید.

انتخاب نمایندگی سایپا یدک

۶. در این مرحله شماره پلاک خودرو و اطلاعات هویتی شخص آورنده خودرو به مرکز را وارد کنید. آورنده خودرو می‌تواند مالک خودرو یا هر شخص دیگری باشد که قرار است خودرو را برای انجام تعمیر یا سرویس لازم، به نمایندگی ببرد. به یاد داشته باشید که آورنده خودرو هنگام مراجعه به نمایندگی، باید مدارک تأیید هویت مانند کارت ملی را به همراه داشته باشد.

در این مرحله با زدن دکمه «ثبت نهایی»، درخواستتان ثبت می‌شود.

انتخاب نمایندگی سایپا یدک ۳

اپلیکیشن نوبت‌دهی سایپا و لینک دانلود آن

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، علاوه‌بر وب‌سایت نوبت‌دهی گارانتی سایپا، می‌توانید از اپلیکیشن مشتریان سایپا هم برای دریافت نوبت استفاده کنید. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن مختص دریافت نوبت نیست و امکانات گوناگون دیگری مثل استعلام سند، پایگاه‌های امداد خودرو، احراز اصالت قطعه، سوابق بیمه‌ای را در کنار امکان نوبت‌دهی فراهم می‌کند. نکته دیگر اینکه این اپلیکیشن نسخه IOS ندارد؛ به‌جای آن می‌توانید از نسخه وب استفاده کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن مشتریان سایپا (نسخه اندروید)

لینک ورود به اپلیکیشین مشتریان سایپا (نسخه وب)

اگر برای نصب اپلیکیشن با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید به صفحه راهنمای اپلیکیشن مشتریان سایپا مراجعه کنید.

اپلیکیشن نوبت دهی سایپا

برای استفاده از خدمات این اپلیکیشن کافی است بعد از ثبت‌نام در سایت (از اپلیکیشن هم قابلیت ثبت‌نام وجود دارد اما اکثرا با خطا مواجه خواهید شد) وارد نرم‌افزار خود شوید و پس از وارد کردن شماره تلفن و کد امنیتی، گزینه ورود به اپلیکیشن را انتخاب کنید تا کد تأیید برای‌تان ارسال شود. بعد از ورود به نرم‌افزار، می‌توانید از خدمات مختلف آن از جمله خدمات نوبت‌دهی استفاده کنید.

نکات تکمیلی

چند نکته درباره نوبت‌دهی و فرایند مراجعه برای دریافت خدمات وجود دارد که بهتر است به خاطر بسپارید:

  1. سامانه نوبت‌دهی سایپا فقط از ساعت ۶ تا ۲۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه و ساعت ۶ تا ۱۶ روزهای پنجشنبه و جمعه در دسترس است.
  2. قبل از تحویل خودرو برای ارائه خدمات، وسایل شخصی و قیمتی خود را از خودرو خارج کنید.
  3. طبق ساعت و روز مشخص‌شده در فرایند نوبت‌دهی به مراکز خدماتی مراجعه کنید تا از بروز مشکل و تأخیر در ارائه خدمات برای دیگر مراجعه‌کنندگان جلوگیری شود.
  4. برای تحویل گرفتن خودرو، برگه ترخیص بگیرید و خودتان (مالک خودرو) برای ترخیص اقدام کنید.
  5. با کارشناسان مجموعه به‌خوبی همکاری کنید و اطلاعات موردنیاز را در اختیارشان قرار دهید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به‌طور گام‌به‌گام و تصویری، نحوه دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی سایپا را توضیح دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. به‌عنوان سخن پایانی،‌ از شما می‌خواهیم تجربیات خود را درباره فرایند نوبت‌دهی سایپا با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.