اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مموری یا حافظه صندلی چیست؟ چطور آن را تنظیم کنیم؟

اگر خودرویتان را با خانواده یا دوستانتان به‌طور اشتراکی استفاده می‌کنید، احتمالا از اینکه هربار بعد از سوارشدن مجبورید صندلی‌تان را تنظیم کنید، کلافه هستید. اگر این‌طور است، بدانید که تنها نیستید و این مشکل خیلی‌هاست. شرکت‌های خودروسازی هم بیکار ننشسته‌اند و فکری به حال این مسئله کرده‌اند. حافظه صندلی یا مموری صندلی (Seat Memory) دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. همراه‌مان بمانید؛ می‌خواهیم درباره مموری صندلی، این آپشن جذاب و لوکس بیشتر برایتان بگوییم.

مموری (حافظه) صندلی چیست؟

مموری (حافظه) صندلی به شما این امکان را می‌دهد تا یک‌بار صندلی‌تان تنظیم کنید و بتوانید هر بار که سوار خودرو می‌شوید، بدون نیاز به تنظیم مجدد و تنها با فشردن یک دکمه، صندلی را در وضعیت مطلوبتان تنظیم کنید. در بعضی خودروهای مدرن، علاوه‌بر وضعیت صندلی، می‌توان آینه‌های بیرونی یا ستون فرمان، نمایشگر هد آپ (HUD) یا کنسول کشویی برقی (PSC) را هم تنظیم کرد.

تعداد افرادی که می‌توانند وضعیت صندلی خودرو را تنظیم کنند، به مدل و نوع خودرو بستگی دارد. در برخی خودروها، چندین راننده مختلف می‌توانند تنظیمات را ذخیره و استفاده کنند، اما برخی دیگر، تنها یک یا دو نفر می‌توانند از این ویژگی بهره ‌ببرند.

معمولا به تعداد کلیدهای شماره‌دار روی درب راننده، می‌توان وضعیت‌های مختلفی برای صندلی ذخیره کرد. برای اینکه بدانید در خودروی شما چند وضعیت صندلی قابل‌تنظیم است، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

چطور مموری صندلی را تنظیم کنیم؟

تنظیم مموری صندلی KMC K7

روی پنل درب راننده، چند دکمه با برچسب «۱»، «۲» و «SET» قرار دارد. از این دکمه‌ها می‌توانید برای ذخیره وضعیت دلخواه صندلی خود استفاده کنید. برای این کار، گام‌های زیر را طی کنید:

  1. صندلی خودرو را با توجه به شیوه رانندگی خود تنظیم کنید.
  2. سپس، دکمه «SET» را فشار دهید و رها کنید تا صدای اعلان را بشنوید.
  3. بلافاصله دکمه شماره ۱ را فشار دهید و نگه دارید تا صدای اعلان به گوشتان برسد.
  4. حالا دیگر وضعیت صندلی شما در حافظه صندلی ذخیره شده است. دکمه را رها کنید.
با همین روش، می‌توانید تنظیمات دیگری را در کلید شماره ۲ ذخیره کنید. همچنین، برای تنظیم مجدد (ریست)، می‌توانید مراحل ۱ تا ۴ را دوباره انجام دهید.

دفعه بعد که سوار خودرو شُدید، بدون توجه به موقعیت صندلی، کلید ۱ (یا ۲، بسته به اینکه وضعیت دلخواهتان را روی کدام کلید ذخیره کرده بودید) را فشار دهید تا تنظیمات صندلی به‌طور اتوماتیک با توجه به موقعیت ذخیره‌شده در حافظه بازیابی شود.

تنظیمات دکمه خروج از خودرو (Exit)

می‌توانید دکمه خروج (Exit) را هم تنظیم کنید. اگر حافظه خروج از خودرو فعال باشد، هنگامی که خودرو خاموش و درب راننده باز می‌شود، تنظیمات ذخیره‌شده صندلی برای دکمه Exit، به‌طور خودکار فراخوانی می‌شود. در این صورت، زمانی که می‌خواهید از خودرو پیاده شوید، موقعیت صندلی طوری تنظیم می‌شود که بتوانید راحت از خودرو خارج شوید.

برای تنظیم دکمه Exit این مراحل را طی کنید:

  1. صندلی راننده را در وضعیت موردنظر خود قرار دهید.
  2. دکمه «SET» را فشار دهید و رها کنید تا صدای اعلان را بشنوید.
  3. بلافاصله دکمه «Exit» را فشار دهید و نگه دارید تا صدای اعلان به گوشتان برسد.
  4. حالا وضعیت خروج صندلی ذخیره شده است. دکمه را رها کنید.

 

کدام خودروها مموری صندلی دارند؟

معمولاً مموری صندلی در اتومبیل‌های مدرن ارائه می‌شود. هر شرکت خودروسازی ممکن است این ویژگی را در برخی از مدل‌ها یا نسخه‌های خاص ارائه دهد. مثلا بی‌ام‌و، مرسدس بنز، آئودی، لکسوس، کادیلاک، ولوو و … از معروفترین شرکت‌های خودروسازی هستند که برخی از خودروهایشان به آپشن مموری صندلی مجهز شده‌اند. از بین شرکت‌های خودروسازی چینی هم بی‌وای‌دی (BYD)، جیلی (Geely)، هاوال (Haval)، چانگان (Changan) برخی از خودروهایشان را به مموری صندلی تجهیز کرده‌اند.

خودروهای KMC K7، جک S5 نیوفیس، لکسوس CT200h، تیگو ۸ پرو e پلاس، هیوندای النترا ۲۰۱۸، سوناتا ۲۰۱۸، لکسوس GS250 2014 و تقریباً بیشتر خودروهای چینی که قیمتشان بالای ۱٫۵ میلیارد است، مموری صندلی دارند. با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت خودروسازی در چین، احتمال دارد تعداد خودروهای دارای مموری صندلی بیشتر هم بشود.

 

آیا امکان اضافه شدن مموری صندلی به هر خودرو وجود دارد؟

قابلیت اضافه شدن مموری صندلی، به مدل، نوع خودرو و همچنین تکنولوژی استفاده‌شده در خودرو بستگی دارد. مموری صندلی را می‌توان به خودروهایی که سیستم الکتریکی پیشرفته‌ای دارند، اضافه کرد. برای خودروهایی که سیستم الکتریکی‌شان قدیمی است، نیاز است تغییرات زیادی روی خودرو انجام شود تا بتوان آپشن مموری صندلی را به آن اضافه کرد. همچنین، برای انجام این تغییرات، لازم است قطعاتی به خودرو اضافه شود و سیم کشی خودرو تغییراتی کند؛ پس خودرو باید فضای کافی برای این قطعات و سیم‌های اضافی داشته باشد.

برای اطمینان از اینکه آیا مموری صندلی روی خودروی شما قابل‌نصب است یا نه، پیشنهاد می‌کنیم با نمایندگی رسمی شرکت خودرویتان تماس بگیرید. آنها می‌توانند راهنمایی‌تان کنند و اطلاعات دقیق‌تری درباره این مسئله به شما ارائه دهند.

سخن آخر

درصورتی‌که از خودرویتان به‌صورت اشتراکی استفاده می‌کنید، مموری یا حافظه صندلی کمک می‌کند وضعیت صندلی دلخواه‌تان را ذخیره کنید و با فشردن یک دکمه آن را در وضعیت دلخواه خود تنظیم کنید.

اگر درباره این آپشن و امکان اضافه کردن آن به خودروی خود سؤالی دارید، می‌توانید در پایین همین صفحه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

/blog/seat-memory/amp/
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (0)
نظر بدهید