اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

علائم خرابی گیربکس؛ ۱۱ نشانه وجود اختلال در گیربکس

گیربکس خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. این قطعه حیاتی در حرکت‌کردن خودرو نقش اساسی دارد، سرعت موتور را تنظیم می‌کند و قدرت موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

گیربکس از قطعاتی به‌هم پیوسته تشکیل شده است که عملکردشان به هم وابسته است. سازوکار گیربکس طوری است که اگر هر بخش از آن خراب شود یا آسیب ببیند، کل سیستم با مشکل مواجه می‌شود. به همین دلیل نیاز است تا با علائم خرابی گیربکس آشنا شوید و به موقع برای رفع آن اقدام کنید.

۱۱ علامت خرابی گیربکس که باید جدی بگیرید

همان‌طور که گفته شد، به‌دلیل اهمیت و نقش گیربکس در خودرو، در ادامه مطلب می‌خواهیم درباره علائم خرابی گیربکس و دلایل آن صحبت کنیم. تا با توجه به این نکات بتوانید در سریعترین زمان ممکن، وجود مشکل و اختلال در گیربکس را تشخیص دهید.

۱. اگر هنگام حرکت صدای دنگ‌دنگ یا وزوز می‌شنوید

معمولا بسیاری از ما صداهای خودرو را نادیده می‌گیریم. درحالی‌که وقتی اتومبیل صدایی تولید می‌کند که طبیعی نیست باید خیلی سریع آن را بررسی کنیم.

اگر از اتومبیل‌تان در هنگام حرکت، صدای وزوز یا دنگ‌دنگ (کلانک) می‌شنوید، نشانه مشکلی در گیربکس است. این صدا را اصلا نادیده نگیرید، زیرا هرچه دیرتر اقدام کنید آسیب بیشتری به سایر اجزای آن وارد خواهد شد.

– دلایل

احتمال دارد این مشکل به‌دلیل آسیب‌دیدگی چرخ‌دنده‌ها یا یاتاقان باشد. شاید هم روغن گیربکس (واسکازین) بسیار کم است که به اجزای مختلف آن نمی‌رسد.

۲. اگر گیربکس دیر عمل می‌کند

سیستم گیربکس طوری طراحی شده است که به شما اجازه می‌دهد دنده‌ها را به‌راحتی و به‌سرعت تغییر دهید. بنابراین اگر حس می‌کنید در هنگام دنده عوض‌کردن، گیربکس به‌خوبی واکنش نشان نمی‌دهد و کمی تأخیر دارد، نشانه مشکل در گیربکس است.

– دلایل

ممکن است این مشکل به‌دلیل نشت یا آلودگی روغن گیربکس، نگهداری نادرست از گیربکس یا حتی نفوذ ناخواسته آب در قطعات آن به‌دلیل افتادن خودرو در سیلاب باشد. اگر این مشکل رفع نشود، می‌تواند با گرمای بیش‌ازحد به قطعات داخلی گیربکس آسیب برساند. بنابراین آن را سرسری نگیرید.

حتما بخوانید: علل برق دزدی ماشین؛ چطور بفهمیم برق دزدی از کجاست؟

۳. اگر بوی سوختگی از خودرو حس می‌کنید

احساس بوی سوختگی از ماشین هرگز نشانه خوبی نیست. بوی سوختگی می‌تواند نشانه مشکلات متعددی باشد، اما به اولین چیزی که باید شک کنید گیربکس است. داغ‌شدن بیش‌ازحد روغن گیربکس می‌تواند بوی سوختگی تولید کند.

– دلایل

معمولا این مشکل به‌دلیل نشت روغن گیربکس یا کم‌شدن مقدار آن رخ می‌دهد. اگر روغن نشت کند یا دیربه‌دیر آن را عوض کنید که سطح آن زیاد پایین بیاید، نمی‌تواند به‌خوبی اجزای گیربکس را خنک کند. به‌دلیل گرمای ناشی از قطعات گیربکس بوی سوختگی از روغن به مشام می‌رسد.

همیشه سطح و وضعیت روغن گیربکس را بررسی کنید. بااین‌حال اگر این اتفاق افتاد، نگران نشوید؛ فقط سریع‌تر ماشین را نزد مکانیک ببرید.

۴. اگر از زیر ماشین مایع نشت می‌کند

دیدن مایع در جایی که نباید وجود داشته باشد، معمولا یکی از مشخص‌ترین نشانه‌ها است. بهترین راه برای اینکه متوجه شوید مایع از کجا نشت کرده است این است که چند تکه مقوا را زیر اتومبیل‌تان در جایی که آن را پارک کرده‌اید قرار دهید. بعد مقوا را بیرون بکشید و نشت مایعات را مشاهده کنید.

رنگ روغن گیربکس قرمز است، بنابراین اگر لک قرمز روی مقوا می‌بینید روغن گیربکس نشتی دارد. نشت روغن از گیربکس می‌تواند به آسیب‌دیدگی شدید چرخ‌دنده‌ها منجر شود. بااین‌حال برخی روغن‌های گیربکس هستند که قرمزرنگ نیستند. در این صورت می‌توانید ماشین را به مکانیک نشان دهید تا با ابزارهای پیشرفته‌تری محل نشت مایع را پیدا کند.

– دلایل

برخی از دلایل نشت روغن گیربکس خرابی واشرها یا مهر و موم محفظه گیربکس، آسیب‌دیدگی چرخ‌دنده، آسیب‌دیدگی کاسه نمد یا حتی پایین آمدن سطح روغن گیربکس باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما در زمینه نشت مایعات خودرو را بخوانید، تا با دلایل این مشکل بیشتر آشنا شوید.

۵. اگر دنده به‌سختی جا می‌رود

این نشانه در دنده‌های اتوماتیک و دستی به دو صورت خودش را نشان می‌دهد. برای دنده‌های دستی، وقتی هنگام دنده عوض‌کردن احساس می‌کنید صدا می‌شنوید یا به‌زحمت دنده جا می‌رود، احتمالا کلاچ فرسوده شده و باید آن را تعویض کنید. شاید هم یکی از همگام‌سازهای گیربکس (سنکرون‌ها در مجموعه سنکرونایزر گیربکس) فرسوده شده یا آسیب دیده است.

اما درباره ماشین‌های دنده اتومات، تغییر شدید و ناگهانی دنده به دنده دیگری که نتوانید تشخیص دهید می‌تواند نشانه خرابی گیربکس باشد.

– دلایل

نشتی روغن گیربکس، خرابی تغییردهنده دنده، کابل آن یا دریچه گیربکس، فرسودگی یا شکستن قطعات داخلی و کم یا کثیف‌بودن روغن گیربکس می‌تواند از دلایل این مشکل باشد. برای تشخیص علت درست، ماشین را به مکانیک بسپارید.

پیشنهاد ما این است مقاله کارنامه در زمینه جا نرفتن دنده را نیز نگاهی بیاندازید.

۶. اگر ماشین در حالت خلاص است ولی سروصدا می‌کند

صدای لرزش و ضربه لزوما نشانه هشدار یا مشکل نیست، اما اگر ماشین در حالت خلاص صدا تولید کند، معمولا نشانه مشکل در گیربکس است. گاهی می‌توان صرفا با تعویض روغن گیربکس مشکل را برطرف کرد. اما اگر مشکل رفع نشد و باز هم در حالت خلاص از ماشین صدا می‌شنوید، باید آن را به مکانیک بسپارید.

– دلایل

اگر مقدار روغن گیربکس کم باشد یا چرخ‌دنده‌ها و قطعات داخلی سیستم گیربکس آسیب‌دیده باشند، ممکن است این صداها و لرزش را احساس کنید.

۷. اگر چراغ‌های چک موتور روشن می‌شوند

هنگامی‌که چراغ‌های هشدار در داشبورد روشن می‌شوند، یعنی در سیستم‌های زیر کاپوت مشکلی وجود دارد که نباید از آنها چشم‌پوشی کرد. مخصوصا اگر چراغ چک موتور روشن شود. این موضوع به موتور و اجزای آن بستگی دارد و معمولا اولین چیزی که باید بررسی کنید گیربکس است. به‌احتمال زیاد گیربکس داغ کرده است.

– دلایل

داغی بیش‌ازحد گیربکس ممکن است به‌دلیل معیوب بودن سنسورهای سرعت، مشکل در سلونوییدهای گیربکس یا لغزش در گیربکس باشد. ماشین را به مکانیک نشان دهید تا مشخص کند که مشکل از کجاست. در ماشین‌های دنده اتومات ممکن است بتوان با بررسی کدهای کامپیوتر آن مشکل را پیدا کرد.

حتما بخوانید: روشن شدن چراغ چک خودرو و ۱۲ دلیل آن

۸. اگر پدال کلاچ درست کار نمی‌کند

اگر در هنگام کلاچ گرفتن مجبور می‌شوید پا را زیاد بالا بیاورید یا بیش‌ازحد پایین ببرید یا کلاچ به‌راحتی آزاد نمی‌شود، ممکن است نشان‌دهنده خرابی گیربکس باشد. در این صورت باید سیستم تنظیم‌کننده کلاچ را مجددا تنظیم کنید.

– دلایل

این مشکل ممکن است به‌دلیل تنظیم نبودن سیستم عملکرد کلاچ مانند سیم یا صفحه کلاچ رخ دهد. اگر کلاچ زیاد پایین است، ممکن است دلیلش نشتی مایع هیدرولیک یا نقص در اتصالات سیستم هیدرولیک باشد که عملکرد صحیح کلاچ به آن بستگی دارد.

اگر کلاچ زیاد بالاست، ممکن است دیسک یا صفحه کلاچ فرسوده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

۹. اگر ماشین لرزش دارد و دور موتور بالا می‌رود

اگر گاهی لرزش‌هایی در اتومبیل حس می‌کنید، دلیلش این است که اجزای داخلی سیستم گیربکس دچار ساییدگی شده است. اگر این‌طور باشد، باید هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی کنید وگرنه خرج زیادی روی دستتان خواهد گذاشت.

– دلایل

اگر قطعات داخلی سیستم گیربکس فرسوده شده باشند یا روغن گیربکس کافی نباشد، بخش‌های مختلف گیربکس روی هم ساییده می‌شوند و اصطکاک زیادی به وجود می‌آید. به‌همین‌دلیل دور موتور بالا می‌رود و ماشین لرزش و تکان دارد.

۱۰. اگر خودرو روی دنده است اما حرکت نمی‌کند

آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده است که ماشین را روی دنده درایو (در ماشین‌های اتومات) یا روی دنده یک قرار داده‌اید اما حرکت نمی‌کند؟ این مشکل به خرابی گیربکس ارتباط دارد. احتمالا سطح روغن آن کاهش یافته است. این یک مشکل جدی است و باید فورا ماشین را پیش مکانیک ببرید.

– دلایل

اگر سطح روغن گیربکس کاهش یابد، با وجود اینکه خودرو روی دنده قرار دارد، ماشین حرکت نمی‌کند. دلایل کاهش سطح روغن می‌تواند نشت روغن، تعویض نکردن به‌موقع آن یا شکستن دریچه مخصوص آن باشد.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی رنگ

۱۱. اگر اتومبیل‌تان قدرت کافی ندارد

اگر موتور خودرویتان به‌درستی کار می‌کند اما ماشین قدرت کافی ندارد، از علائم خرابی گیربکس است. در این صورت باید آن را به مکانیک نشان دهید.

– دلایل

این مشکل ممکن است به‌دلیل ازکارافتادن قطعات داخلی سیستم یا نشتی روغن گیربکس باشد. دلیل دیگر ممکن است داغ‌شدن بیش‌ازحد گیربکس باشد. وقتی گیربکس داغ می‌کند، یعنی روغن به قسمت‌های داخلی آن نمی‌رسد. این امر باعث می‌شود گیربکس آسیب ببیند.

گیربکس قلب خودروی شماست. معمولا یک خرابی جزئی در یکی از اجزای آن می‌تواند کل سیستم را درگیر کند و به سایر اجزای آن آسیب جدی وارد کند. این کار باعث می‌شود هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. برای جلوگیری از این مشکل، به‌محض مشاهده علائم خرابی گیربکس برای رفع آن اقدام کنید.

اگر شما هم در زمینه خرابی گیربکس تجربه‌ای دارید که دانستن آن می‌تواند به خوانندگان ما کمک کند، آن را در میان بگذارید.

/blog/signs-gearbox-failure/amp/
عیب‌یابی خودرو
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (313)
نظر بدهید
  • آذری

    واقعا عالی بود دستتون درد نکنه

    • سید مسعود

      سلام من پراید مدل ۹۰ دارم بعد قبلاً دند ها یکم سفت جا میخورد مخصوصا یک و چهار و دو هم وقتی جا می‌دادی یک خرت صدا میدادم .امروز تو حرکت بودم دنده چهار بود بعد یهو یه خرت صدا کرد و کلا ماشین الان تو هر دنده های هست خر خر صدا می‌کنه و وقتی دنده تو حرکت هست خلاص میکنیم صدا خیلی هم میشه ولی قطع نمیشه لطفا راهنمایی کنید

  • آرمان

    این صداها در اغلب خودروهای ایرانی وجود داره مخصوصا تولیدات سایپا وقتی هم به نمایندگی مراجعه کردیم گفت این صداها طبیعیه اما در حقیقت پس از کارکرد چندهزار کیلومتر حتی کمتر ۵۰هزارتا خودرو به تعمیرات اساسی نیاز پیدا میکند

    • محسن

      دقیقا
      تیبا گرفتم از روز اول مشکل گیربکس داره ولی نمایندگی میگه طبیعیه الان سرو صداش و علایمش بیشتر شده

      • حمید

        من ساینا مدل ۹۹ دارم با کارکرد ۴۸ هزار وقتی سرعت از ۱۰۰ کیلومتر بالاتر می ره زیر پام احساس میکنم یکم میلرزه اگه کسی میدونه دلیلش چیه لطف کنه بگه.با تشکر.

  • علیرضا

    سلام تیبا۲ با۵۰۰۰تاکارکرد توی دنده پنج وتوی سرعت حدود۱۰۰تا یه صدای ریزی عین صدای گیربکس میاد .کسی میدنه‌ علتش چیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لطفا واضح تر بگید صدا از کدوم قسمت خودروتون میاد تا بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • شیرینعلی

        صدا از طرف کلاج میاد بغل استارت وقتی خلاص است زنانی که کلاج را میگیرم هم صدا هم لرزش قطع میشه وقتی باکلاچ وگاز بازی میکنم باز قطع میشه

        • منوچهر

          سلام وقت بخیر
          بلبرینگ کلاچ خودروتون معیوب است.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • علیرضا

      سلام خسته نباشید من موقعی که ماشین رو روشن میکنم میزنم دنده یک میخوام حرکت کنم پامو که نیم کلاچ میگیرم صدای زوزه یا سایش اهن به اهن میاد و بعدش قطع میشه توی سرعتای متفاوت و همچنین دنده های بالاتر این صدا نیست فقط هنگام حرکت این صدا میاد مشکل از کجاست ممنون میشم پاسخ بدید

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        از سلامت لنت های ترمز اطمینان حاصل نمایید نیاز به تعویض دارند.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • مهرداد

        سلام من همین مشکل دارم ولی وقتی ماشین خلاص می کنم صدا قطع میشه وگرنه همین علائم دارم

  • S

    سلام لطفا راهنمایی کنین
    وقتی ماشین روشن میکنم کلاج میگیرم قرقره میکنه
    وتو حرکتم همینجور صدا میده، با هربار دنده عوض کردن همی صدارو میده. موقع دنده عوض کردن صداش بیشتر میشه
    میخواسم بدونم ایرادش از چی میتونه باشع؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خطا از دیسک و صفحه و یا گیربکس میتواند باشد به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی کریمی

    سلام.
    من یک وانت اریسان به تازگی گرفتم . دنده ها بد جا میره ( در مقایسه با پراید که قبلا سوار بودم) و دنده چهار با صدای بدی جا میره . قرچ میکنه. فروشنده گفت مشکل از گیربکس هست . اگه باهاش برم چون پول تعمیر ندارم مشکلی داره؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره و بهتره پیش از آسیب زدن به قسمتهای دیگه انجامش بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • علیرضا

      سلامخدمت شما
      وقتی تو سرعت پایین دنده ۱ یا ۲ رو سرعت ۲۰تا راه میرم صدای شبیه توپ توپ مث زدن تلمبه میاد از قسمت جلو سمت شاگرد بردم مکانیکی نتونستن تشخیص بدن مشکل از چیه امکان داره از جلوبندی باشه اخه همش این صدا نمیدن گاه بیگاه میده و خیلی اذیت هم میکنه

    • میلاد

      سلام من پراید مدل ۸۵دارم ماشینم تو سربالایی وقتی سرعت ۶۰ کیلومتر بیشتر میشه لرزش پیدا میکنه،گیربکس ماشینم روغن ریزی هم دارد.ممنون میشم راهنمایی کنید نه

  • مهرداد

    سلام‌ .
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    من تیبا ۱ دارم.چند روزی هست موقع تعویض دنده انگار فشار زیادی به ماشین وارد میشه (صدای ههههههن) لطف کنید راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفحه خودروتون نیاز به تعمیر داره
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • پیمان

        سلام وقت بخیر آقا من یک تیبا دارم که چند روزی میشه که زوزه افتاده تو گیربکس این یعنی چی؟

      • Behnam

        سلام ماشین. من. از. یه. سربالایی. آوردم بالا. یه. خرخر توی. ماشین. اومد بعد. که. حرکت. کردم. چراغ. چک. اومد. وایسادم نگاه. کردم. دیدم. روغن. از. طرف گیربکس. زده. بیرون ماشینم. خاموش. کردم. دیگه. روشن. نشد دلیلشو. میدونید

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          مدل خودروتون رو ذکر نکردید دوست عزیز ولی امکانش هست به علت خرابی کاسه نمد و پاره شدن اون روغن تحت فشار بیش از حد و داغ بودن خالی بشه و اگر موتور یا گیربکس بدون روغن کارکنه قطعا خرابی در اون قسمت ایجاد میشه کخه نیاز به تعمیر و باز شدن دارهتا مشخص بشه خرابی دقیاق تا چه حدی است.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدحسین

    سلام تیبای من،۱۰هزار تا از تعویض دیسک و صفحش میگذره،وقتی حرکت میکنم یا دنده عوض میکنم و یا ترمز میکنم صدایی شبیه قوت کردن توی لوله ازش در میاد،بنظرتون مشکل چیه؟ممنون اگه راهنمایی کنین

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      شلنگهای ترمز و بوستر رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • مهدی

        سلام من ساینا دارم در مواقعی که توی ترافیک هستم ماشین گرم میشه گیربکس درست عمل نمیکنه ودنده بسختی جا میره ولی وقتی ماشین خنک هست مشکلی نداره علت چی هست
        ممنون

  • معین

    سلام من یه دونه volvo c70دارم موقعی که ماشین سرد هست و دنده رو میزارم رو حالت D یاهمون درایو یک تا دو ثانیه طول میکشه ماشین حرکت کنه اگر گاز بدم ماشین کله میزنه یا پرش میزنه بخواد راه بیوفته ممنون میشم دلیل ابن عیب رو بفرمایید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شیر برقی های گیربکس نیاز به سرویس دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عباس

    سلام پراید مدل ۹۷ خریدم با ۳۴ هزار کارکرد دنده عقبش سخت جا میره و رو اعصابه و هرازگاهی هم دنده های دیگش با اینکه کلاج تا اخر گرفتم ولی جا نمیفته مشکل از چیه کلاج هم هرازگاهی نرم میشه با نیمساعت روندن دوباره سفت میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و صفحتون رو تعویض کتیدمشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام. من وقتی میخوام دنده معکوس برم در هنگام رها کردن کلاج صدای خرخر یا زوزه شنیده میشه و همینطور موقع سرعت مثال پایین از ۸۰ پام رو از پدال گاز برمیدارم صدای معکوسی دنده زیاد و غیرطبیعی ولی پام رو روی پدال گاز میزارم صدا قطع میشه.نکته اینکه من ماشیم ۴۰هزار کیلومتر راه رفته ولی روغن گیربوکس عوض نشده امکانش هست روغن کم کرده یا کثیف شده یا مشکل اساسی؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مشکل از گیربکس است و نیاز به تعمیر دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سید برهان

    با سلام و وقت بخیر، ماشینم ۲۰۶ اس دی v2 هس. وقتی حالت ساکن هس و دنده خلاصه صدا لق لق میاد از سمت گیربکس، کلاج که میگیرم رفع میشه. خیلی نگرانم، ممنونم میشم راهکار رو بگین، متشکرم.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر به محض این که پاتون رو روی کلاچ میزارید صدا قطع میشه بوش دوشاخه کلاچ معیوب است .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • شیرینعلی

        اگر بوش خراب باشه عوض کردنش باید گیربکس بیاد پائین؟

        • منوچهر

          سلام وقت بخیر
          بله
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ایوب

    سلام و احترام دارم خدمت عزیزان خسته نباشید
    خودروی بنده جک j3سدان هستش
    در دور ۶۰تا ۸۰کیلومتر در این بین خودروی بنده شروع به لرزش میکنه و بعد از ۸۰ یا پایین تر از ۶۰ دیگه لرزشی نداره
    بیشتر در سربالایی ها جاده مستقیم هم باشه شدت لرزش بیشتر احساس میشه
    بین دنده ۳و چهار
    گیربکس کاملا سالم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سه شاخه پلوس و میله پلوس رو بررسی کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایوب

    راهنمایی کنید مشکل از کجاست ممنون میشم

    • منوچهر

      خدمتتون ارسال کردم بزرگوار.

  • میلاد

    سلام و درود
    ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲هستش .موقع حرکت وقتی پا از روی گاز برمیدارم غرغر می‌کنه یه ذره جلو سرعت هم میگیره مثل اینکه گیره

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      وضعیت ترمز دستی و درگیر بودن چرخ های جلو رو بررسی کنید لطفا.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Erfan

    سلام من ماشینم سوناتا ۲۰۱۰هستش بیرون گاز زیاددادم بعد دور موتور از سه بالاتر نمیاد به نظر شما مشکل از کجاست نه چراغ چکی روشنه نه چیزی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      معمولا در صورت خرابی سنسور کیلومتر این حالت اتفاق میفتد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام چند روز پیش سه شاخه داخل مشعلی خورد شد عوض کردم اما باز هم اون صدا میاد چند روزی باش جرخیدم تادصدا بیشتر شد یعنی در حدی فرمان میپیچدم قفل میشد بردم تعمیر گاه. دنده دشنی عوض کردم وروی دنده دشنی زخمی بودن امروز که دوباره همان صدادمیدا مثل ساییدن یا خرخر کردن از چیه ممنونمدراهنمای کنیدد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حتما باید قبل از دنده دیشلی ها از سلامت گلدونی اطمینن حاصل میکردید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام، ماشین من در حالت حرکت وقتی که پدال گاز رو رها می کنم و ماشین در حال کاهش سرعت هست، یک صدای ممتد میدهف دلیلش چی می تونه باشه؟( ماشین اتوماتیک هستش)

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بگید صدا از کدوم قسمت خودروتون هست تا بتونم کمکتون کنم بطور مثال از چرخ، از موتور ،از گیربکس، از داخل اتاق و ….
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهرام قدرت ابادی

    من ماشینم وقتی گاز میدم به دورموتور ۴و۵ میرسه پامو از روی گاز برمیدارم صدای تق تق بلندی میده بعد یه گاز کوچیک میدم درست میشه انگار یه چی درمیاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم اگزوزتون و مسیر خروجیتون رو باید چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • شیرینعلی

      اگر بوش خراب باشه عوض کردنش باید گیربکس بیاد پائین؟

      • منوچهر

        سلام وقت بخیر
        بله
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    با عرض سلام من مشعلی پولس عوض کردم و واسکازین ماشین خالی شد استا بهم گفت اگر تا شهرتون باهش بری مشکلی برای ماشین پیش نمیات مسافت شهرمون حدود ۲۰ کیلومتر است در این حالت گیربکس (پراید) بدون واسکازین کار کرد و زمانی که رسیدم واسکازین ریختم تو موتور اما بعد چند دقیقه یه صدا تو موتور افتاد آیا کارد ماشین توی این مدت حدود بیست دقیقه بدون واسکازین مشکلی ایجاد کرده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله قطعا آسیب هایی رو به گیربکس ولرد کرده .
      شما به هیچ وجه نباید با خودرویی که واسکازین ندارد اقدام به رانندگی میکردید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام وقتتون بخیر
    من تیبا۲ مدل ۹۸ ،۳۰ تا کار دارم موقعی درجا کار کردن ماشین صدای قر قر میاد از موتور وقتی کلاج رو میگیرم قطع میشه ووقتی هم ماشینو تو دنده ۱ میزارم یا دنده عقب واسه حرکت کله اتاق شروع میکنه به لرزیدن وقتی حرکت میکنم درست میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    سپاس.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و صفحه و بلبرینگ خودروتون نیاز به تعویض داره و بعد از تعویضش مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین زمانی

    باسلام من تازه واشر سر سیلندر سمند ای آف سون عوض کردم متور خیلی داغ می‌کنه قبل از تعویض اینجور نبود علت چیست باتشکر از سما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال از خرابی جنس واشر سر سیلندر و یا ضعف تعمیرکار در اسمبل کردن موتور وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام من تیگو۵دارم رو حالت اوتومات که رانندگی میکنم بین سرعت ۱۶۰تا۱۷۰رانندگی میکنم یه صدی تق تق چند ثانیه ای میاد و قطع میشه علتش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بفرمایید صدا رو از کدوم قسمت خودرو حس میکنید تا بتونم بهتر کمکتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیررضا

    سلام خودروی من تیبا ی صدای هوم مانند میاد تو سرعت و پام روی گاز میذارم صدا قطع میشه ، پامو رو کلاچ میذارم صدا خیلی کم میشه ولی اون زیر دقت کنی بازم صداش هست نمیدونم مشکل چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گیربکس و دیفرانسیل خودروتون باید مورد بررسی و تعمیر قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام.
    لطفا لطفا راهنمایی کنید !
    ماشین سایناS صفر دارم
    چرا در بعضی مواقع هنگامی که میخوام بزنم تو دنده چه درحال حرکت و چه ایستاده.دقیقا میخوام برم به دنده مورد نیاز یه ضربه به گیربکس میخوره.خودم احساس میکنم..
    ناگفته نماند یک بار هم تو ترافیک بعد از چند دقیقه داخل ترافیک به سختی میرفت تو دنده
    و چون این اتفاق مدام نیست.به مکانیکی میگم میگن الان مشکل نداره این سالمه.
    اما میدونم که یه جای کار میلنگه

    راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه در بسیاری از موارد این ایرادات در این خانواده خودروها مشاهده شده و اکثرا مربوط به سیستم کلاچ و دیسک و صفحه می باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مبین

    سلام ماشین من هیوندا کوپه هستش دنده ۲ یه ۳ خیلی دیر تعویض می‌کنه و گاهی دنده عقب که میدم اصلا حرکت نمیکنه مثل اینکه دنده جا مفرده مشکل چیه همه چی سالمه چراغ چکم روشن با دستگاه رفع نشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اینکه چراغ چک خودروتون روشن هست قطعا خرابی ای در خودروتون وجود داره و شما نباید خطا رو پاک کنید و باید درصدد رفع خطا اقدام کنید.
      مشکل دنده ها هم از شیر برقی های داخل گیربکس میتونه باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام.۴۰۵ دارم.مدل ۹۳.از روزی که گرفتم مشکل شتاب داره.دیر به سرعت مورد نظر میرسه.دیسک و صفحه هم عوض کردم حل نشد.کامپیوتر هم ریمپ کردم تاثیری نداشت.ممکنه از گیر بکس باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کارکرد خودوتون چند هزار کیلومتر هست و آیا تا بحال تعمیرات موتور روی خودروتون انجام شده ؟
      به عوامل متعددی از جمله فشار پمپ بنزین و فشار کمپرس داخل موتور هم بستگی داره که باید به صورت مرحله ای مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • یاشار

    سلام وقت بخیر پراید دارم وقتی دنده یکو کمی پر میکنم بعد گازو ول میکنم ماشین تو اون حالتی که دل میزنه یکمم صدای قرچ قرچ پیدا کرده .ترمزم میگیرم یکم همون صدا ضعیفتر به گوش میرسه ،لنت و جلوبندی عوض کردم هنوز هست هرچند کمتر .ممنون از راهنمایی تون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کمک فنرها و اتصالات رو مجددا چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقت بخیر ماشین بنده پژو پارس هست وقتی سرعت تقریبا ۸۰میرسه یه صدای زوزه میاد وقتی کلاچ رو می گیرم و دنده رو عوض می کنم هنوز صدا میده بنظرم دیفرانسیل نظر کارشناس محترم رومیخواستم بدونم و اینکه تقریبا چقدر خرج داره؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی دیفرانسیل خودروتون معیوب است و نیاز به تعمیر داره.
      باید باز بشه تا مشخص بشه که چقدر خرابی داره و هزینه اش مشخص بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    با سلام و خسته نباشید ماشین من تیبا هست و از دنده سه به بعد وقتی که دور موتور بالا میره حدود ۲۵۰۰ یه صدای شبیه به گیر کردن لاستیک به بدنه آروم ازش میاد و پامو که روی کلاچ میزارم از بین میره و وقتی فرمون ماشینو یه یک سمت میچرخونم یکم بیشتر میشه البته ماشینم هیچ گونه لاستیک سابی نداره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا تسمه هاتون رو چک کنید و از سلامتشون اطمینان حاصل نمایید و سپس به سراغ گیربکس برای رفع عیب باید بروید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • رضا

        سلام ماشین بنده پراید ۱۳۲ مدل ۹۴ هستش
        شتاب ماشین در دنده های پایین عالیه اما در دنده ی ۴ و ۵ کمتر میشه و مشکل دیگه اینه که ماشین توی جاده هر چقدر گاز میدم از ۱۰۰ تا بیشتر نمیره و در حین بالا رفتن سرعت یه ریپ کوچیک هم میزنه ممنون میشم راهنمایی کنید

        • بهزاد

          سلام ماشین من وانت پیکان هستش موقعی که دنده میدم و حرکت میکنم صدا میده و برعکس میخوام که معکوس بدم صدای دنده بیشتر میشه یه جا به مکانیک نشون دادم گفت که دنده برنجی گیربکس یه جا دیگه نشون دادم گفت از دیسک و صفحه کلاچ هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

  • چمشید

    سلام خسته نباشید من ماشینم پژو صندوق داره تیپ دو است چند روزه بعد از اینکه تو دسنداز افتادم از قسمت جلو سمت شاگرد یا جلو ماشین صدای ناله زیادمیادکلاچ را میگیرم یا مقداری گاز میدم یا پدال گاز را ول میکنم قطع میشه مطمئن نیستم اما به نظرم از گیربکس است دنده ها راحت جا می رن میشه لطفا راهنمایی بفرمائید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم جلوبندی خودروتون معیوب است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    با سلام و خسته نباشید.
    ماشین من تیبا مدل ۹۳ هست و مشکلم اینه که ماشینم بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نمیره و وقتی که بیشتر گاز میدم احساس میکنم به ماشین داره خیلی زیاد فشار میاد انژکتور ماشین رو هم تازه شستم و لی بارم مشکل حل نشد.
    ممنونم از راهنمایی های خوبتون.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • نوید

    سلام و درود
    ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار قرار دادید.من ساینا s تحویل گرفتم. دنده ۱ و دور موتور پایین صدای زوزه میاد سرعت از ۶۰ به بالا هم انگار صدای باد میاد داخل مثل وووو . نمایندگی بابت گیربکس زیر بار نرفت گفت روزه را کاری نمیکنه. بلبرینگ چرخ چک کرد سالم بود درا هم رگلاژ بود. یکی گفت اون صدای وووو هم برای گیربکسه. کالج را میگیرم صدا قطع میشه . رها که میکنم باز برمیگرده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله متاسفانه کیفیت پایین متریال در خودروهای تولید داخل باعث مشاهده موارد این چنینی در این خودروها میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امبر محمد

    سلام خسته نباشید.من ماشین ام پرایده یه صدای هوووووو مانند ممتدی از موتور میاد که وقتی کلاج و میگیرم قطع میشه ولی حالت عادی مخصوصا حالت خلاص و ساکن صداش زیاد میاد.مشکل چیه.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینگ کلاچ خودروتون معیوب است و نیاز به تعویض دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقت بخیر،خودروی ۴۰۵ من از یک هفته پیش یک مقدار جزئی تغییر صدا داده که شبیه به سوراخ بودن اگزوز مقداری بم شده صدای ماشین،از چند روز پیش هم یک صدای قر قر ممتد از دور موتور ۲.۵ به بالا ایجاد میشه که در حالت خلاص این صدا نیست،نمیدونم دو صدا به هم مربوط میشه یا نه اما شرح مشکلم به این حالت بود،ممنون میشم بتونید راهنماییم کنید.متشکرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون امکان خرابی در سیستم اگزوز خودروتون وجود داره و کل قسمت اگزوز رو از گلویی اگزوز تا انتها مورد بررسی و نشتی یابی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام خسته نباشید
    تیبا۲ دارم خشک ۲۰۰ کیلومتر تکی کار کرده .تمام دنده ها و معکوس ها بی سر وصداست وروان. الا دنده یک به دو.که آروم هم اگه دنده بدم یه صدای تقه از گیربکس میاد.یه مکانیک خوب بم گفت از کشویی دنده ۱به ۲هست و برنجی ۱و۲ هست. نظر شما چیه. ایا نمایندگی گیربکس رو عوض میکنه. یا تعمیر. ایا این مشکل حل میشه. ممنون.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر نیاز بهتعویض وجود داشته باشه موظف به تعویض هستن.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • ساسان

    سلام و عرض ادب.
    در حال حرکت با دنده ۳ بودم که ناگهان موتور گاز هرز خورد و زدم کنار جاده.ماشین در دنده ۱ و ۲ حرکت می‌کنه اما در دنده ۳ و ۴ و ۵ بعلاوه دنده عقب حرکت نمیکنه. در حالت خلاص هم انگار از زیر ماشین صدای خِر خِر میاد و با گرفتن کلاچ صدا قطع میشه.
    RDi مدل ۱۳۸۴
    مشکل از گیربکس هست یا میل لنگ؟؟ نمی‌دونم اصلا می‌تونه از دیفرانسیل هم باشه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از گیربکس خوروتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مهدی

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید
    من پرایدم وقتی میخوام در سربالایی دنده عقب برم ، ماشین شروع به کوبیدن شدیییییید میکنه ، این کوبیدن به حدی شدیده که سه شاخه پلوستو خرد کرد و با تعویض سه شاخه پلوست ایراد رفع نشد . چند بار هم وقتی با دنده سنگین و با سرعت کم حرکت میکنم و کلاج و یک مقدار سریع رها میکنم اون کوبیدن شدیییید اتفاق می افته
    ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال داره میزان فاصله سر شاسی ها از هم دیگه تنظیم نباشن و سه شاخه پلوس با گلدانی لبه به لبه در حال کار باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • محمد

    سلام پراید ۸۷ دارم دنده۱ حرکت میکنم یا دور میزنم از زیر صدای تق تق شدید میاد یا ضربه میزنه ممنون راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سر پلوس ها و جلوبندی رو مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کامران

    سلام و درود خدمت استاد بزرگوار
    بنده ریو مدل ۸۷ دارم وقتی ماشین سرده هیچ مشکلی نداره ولی گرم که میشه در حالت حرکت صدای زوزه میاد بعد ماشین رو که خلاص میکنم قطع میشه تو همه سرعتی همینه
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیفرانسیل خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      اگر صدا از چرخ های عقب در حال حرکت هست بلبرینگهای چرخ عقب رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    با سلام و خسته نباشید ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ هستش امروز صفحه دیسک نو عوض کردم الان دنده ۲ صدای خرخر میاد توی استارت اول هم بعد نصب صفحه دیسک توی حالت درجا یه صدای ژوووووو میومد که قطع شد اون صدا بعدش دنده ۲ در حالت حرکت صدای خررررر خرررر میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینک کلاچ معوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • فرزاد

    سلام ماشین من ۲۰۶تیپ ۲هست گیربکس ماشین من سالم بدون صدابود ولی درحال حرکت تواتوبان از دنده ۴به۵ تعویض کردم انگار خلاص بود گاز نمیخورد ولی بقیه دنده ها خوب جا می رفت ولی فرداش دنده عقب گذاشتم دیگه از دنده عقب خارج نشدروغن گیربکس ریختم دنده ها جامیره به جزدنده ۵ولی موقع خلاص بودن یه صدایی میادموقع که کلاج میگیرم صداقطع میشه لطفا اگه میشه راهنمائی کنید ممنون میشم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گیربکس خودوتون نیاز به تعمیر داره و به تعمیرگاههای مجاز مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • فرزانه

        با سلام وخسته نباشید ماشین کوییک sدارم چند روز هست گذاشتم نمایندگی تا صفحه کلاچ عوض بشه الان تماس گرفتم گفتند گیر بکس ژله ای شده علتش چی هست کار کرد ماشین ده هزار تا

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          علتش خرابی واسکازین هست و مربوط به خودرو سازه.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام. MVM 315 دارم، دنده عقب که میگیرم و فرمون رو می چرخونم برا مثلا پارک دوبل؛ صدای بلندی میاد مثل ققررررر…. الان کیلومترش ۱۱۳ هزاره حدودا روی ۷۰ هزار دیسک و صفحه هم عوض کردم با واسکازین ؛ کسی میدونه علت این صدای فرسایشی چیه؟؟

  • سعید

    سلام وقت بخیر
    موقع خلاص موتور روشن صدا نداره
    حتی موقعی که مسافتی رو خلاص میره بی صداست
    وای موقعی که تو دنده است هرچی گاز بیشتر میخوره
    صدای گیو گیو گیو بیشتر میشه

  • علی

    سلام خسته نباشین
    من تیبا مدل ۹۱ دارم
    از جلوی ماشین جدیدا یه صدای عجیبی میاد
    وقتی تو دنده دو و سه هست مخصوصا دنده مرده باشه صدا بیشتر میشه
    صدای وو وو مانندی هست که میاد
    پیش مکانیک بردم گفت اول برو روغن گیربکس و کامل عوض کن که کردم و روغن وضعیت خوبی نداشت
    ولی صدا هنوز هست
    تو دنده های ۴ و ۵ و سرعت بالا صدا کامل قطع میشه
    مکانیک گفت میتونه از بلبرینگ های چرخ یا گیربکس باشه
    نمیدونم مکانیک اطلاعات درستی میده یا ببرم پیش کس دیگه
    دوست دارم نظر شما را هم بدونم اگر امکانش هست

  • مسعود

    سلام من سوناتا ۲۰۱۰ دارم اتومات و تازه خریدم باهاش۳۰۰۰تا راه رفتم
    امروز وقتی ماشین رو میگذاشتم تو دنده یه کوچولو ماشین درگیر میشه انگار یه نقطه میزنم خواستم ببینم باید چیکار کنم

  • مهدی

    سلام خسته نباشید ماشین من پارس مدل ۹۷ کلا ۳۱هزار کار کرده وقتی ماشین و روشن میکنم صدای ساییده شدن از گیربکس میاد وقتی کلاچ پام رو روی کلاچ یکم فشار میدم خیلی بیشتر میشه مشکلش چیه؟

  • علی

    سلام بنده یه مزدا ۳ اطاق قدیم دارم وقتی ماشین داغ میکنه داخل دنده ۳ و ۴ حالت گاز هرز و تق تق میکنه،گیربکس هم کامل عوض کردم باز همین مشکل رو داره

  • علی

    سلام وقت بخیر ..من ماشینم تصادف کرده و همچیز جلوبندی و گیربکس اینارو تعمیر کردم آوردم خونه و فردا که روشن کردم دنده یک و عقب از جلوی ماشین صدای ضربه شدید میاد و حرکت نمیکند میخام بدونم مشکل از گیربکس یا چیز دیگر

  • مهدی

    سلام ماشین من‌ دناپلاس دنده ای هست کلا سه هزار تا کار کرده است ماشین درجا کار میکنه تق تق صدا میده کلاج میگیریم و گاز میدیم صدا قطع میشه لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینگ کلاچ خودروتون معیوب است ونیاز به تعویض داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سلام به تازگی پلوسهای ماشینم که ۴۰۵ هست رو عوز کردم
    ولی الان موقع ترمز یا تو.ترافیک حس میکنم تقه میزنه یه وقتایی هم صدای بلبرینگ گشاد که قرقره میکنه ولی صدا کم هست
    نظر کارشناسیتون چیه
    مال گی بکسه یه مشعلی پلوس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودرو رو جک بزنید و متعلقات رو مورد بررسی قرار بدین خرابی از تمام قسمتهای انتقال قدرت و حتی دیسک خودرو ممکن هست باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بهرام

    سلام. وقت بخیر
    من ۲۰۶ صندوقدار گیربکس رانایی دارم. بتازگی دیسک و صفحه رو عوض کردم. متاسفانه بعد از حدود ۳ ماه سیم کلاچ دچار لقی شد که بعد از رگلاژ بسیار سفت و همراه با صدا گردید. مجبور به تعویض شدم، حالا اینبار بعد از ۱ هفته مجدد همون مشکل بوجود آمده، بنظرتون مشکل از کجاست ؟ با اینکه اینبار مطمئن هستم که سیم کلاچ شرکتی استاندارد گرفتم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی دیسک و صفحه وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدبیگی

    باسلام.من bmwx3دارم.واقعا اعصاب نزاشته.صبح ها تایک مدتی راه نمیره در حالت D دنده عقب هم میزنم ماشین میلرزه و ضربه میزنه.فنش روشن نمیشه و وقتی سرعت کم گاز میدم صدای چرق چرق یا قر قر میاد زود قطع میشه.موتور داغ میشه ولی فن روشن نمیشه.

  • امیر

    سلام. من ساندرو دنده اتوماتیک دارم هشتاد هزارتا کار کرده روی شصت هزار روغن گیربکس عوض کردم. الان مدتی هست وقتی دنده عوض میکنم( فرقی نداره رو کدوم حالت – درایو پارک خلاص یا دنده عقب_) یک صدای تق از زیر ماشین میشنوم. فقط موقع تعویض دنده رو حالتای گفته شده این صدا هست و در حال رانندگی که خود ماشین دنده عوض میکنه صدا نمیاد. ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل چی میتونه باشه

  • حامد

    با سلام و احترام
    خودرو من اچ سی کراس مدل ۹۷ اتومات هست. ایراد خودرو این هست که در زمان شتاب گیری و جهت تعویض دنده از ۱ به ۲ و یا از ۲ به ۳ یک دفعه انتقال قدرت قطع میشه و ماشین دیگه شتاب نمیگیره ( به قولی گاز نمیخوره) و بایستی حتمآ پا از روی پدال گاز برداشته و دوباره گاز داد تا مشکل موقتی حل بشه. این مشکل در دنده ۱ و یا دنده ۴ و یا حالت خلاص دیده نمیشه. سئوال من اینکه آیا مشکل از سمت گیربکس هست و یا از سمت موتور ( دریچه گاز- پدال گاز -….) ممنون میشم راهنمایی فرمائید . با تشکر

  • مهدی

    سلام
    ماشین x50 اتوماتیک دارم چند وقتی هست که موقع اول صبح که میخوام حرکت کنم رو حالت d یا r ماشین حرکت نمیکنه و چراغ cvt روشن میشه و یه پرش میکنه و ماشین میلرزه و پرتاب میشه البته اگه توی شیب باشه که گاز ندم مشکلی نداره و یکم که خودش حرکت میکنه خودرو رد میکنه و دیگه این اتفاقات پیش نمیاد و تا شب هرچی استارت حرکت کنم اوکی هست میخواستم ببینم مشکل چیه خیلی هزینه برداره؟؟؟ ممنونم

  • جابر

    سلام وقت بخیر ،
    من سمند ef7 دارم، زمانی که میخوام شتاب بگیرم و دور موتور از ۳ بیشتر میشه یه صدای غر غر میاد و وقتی کلاج میگیرم کاملا قطع میشه، خواستم بدونم مشکل از چیه .
    تشکر

  • vahid

    سلام
    یه تیبا۲ دارم و ۱۹هزارتا کار کرده
    از کیلومتر۱۰هزارتا به بعد هنگام حرکت مخصوصا دنده۲یا۳ زمانی ک با سرعت ثابتی در حرکتی، مثلا بین ۴۰تا۶۰تا، ماشین تکون میخوره، انگار یدفه میره روی سنگ یا اینک میفته به موج جاده… یه ثانیه قط میشه باز دوباره همینطور، حتی بالانس هم بردم هیچ ایرادی نداشت.. هرمکانیک هم یه چیزی میگه!!خیلی اذت میکنه، چون داخل شهر همیشه تو همین سرعت در حرکتم و همش ماشین در حال تکون خوردنه و اذیتم میکنه. ممنون میشم نظر بدید.

  • فرید

    سلام موقعی، ک ماشین حرکت میکنه صدایی شبیه صدای هلیکوپتر میده. بیشتر موقعی ک توی سراشیبی هست و پامو از رو گاز برمیدارم

  • مهرزاد

    درود
    پراید دارم تو دنده عقب صدای عجیبی میده
    موتور ماشین میخواد از جاش دربیاد ماشین قفل میکنه…روغن ریزی هم داره نمی دونم چه روغنی
    تشکر می کنم راهنمایی کنید
    سپاس

  • مصطفی

    سلام وخسته نباشید من ماشینم ۴۰۵ هست تو آب گیر کرد و خاموش شده یک روز بعد که روشن کردم دنده ها به زحمت و با فشار زیاد پدال کلاچ جا میره… چکار کنم

  • محمود

    با سلام
    روآ مدل ۸۵ دارم ۴ سال پیش گیربکس باز کرده بودم الانا یه سال موتور دقیق عین ساعت کار میکنه اما ماشین اون توان کافی رو نداره صفحه و دیسک هم تازه عوض کردم والئو، لرزشا تموم شد ولی همون کم آوردن ها بازم هست صدای گوش خراشی موقع گرفتن کلاچ قطع میشه که فکر کنم بلبرینگای گیربکس، سولل من این آیا ممکن عین دیسک و صفحه عمر بعضی چیزا داخل گیربکس تموم شده که اون توان قبل رو نداره؟؟؟

  • محمد

    با عرض سلام و ادب و احترام
    ماشین من ۲۰۶ مدل ۸۴تیپ ۶ هست هنگامی که ماشین سرد باشه برا تعویض دنده دو به سه ماشین دل دل میزنه تا دنده عوض بشه و موقعی که ماشین گرم میشه کاملا خوب میشه روغن گریبکس ماشین رو دو بار در این دو ماه عوض کردم ولی مشکل حل نشد اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم چند تا تعمیرکار هم بردم ولی تشخیص ندادند چشه

  • محمد

    من ماشین ۲۰۶ تیپ ۶ مدل ۸۴ دارم فقط زمانی که ماشین سرد باشه هنگام تعویض دنده دو به سه ماشین دل دل میزنه تا دنده عوض بشه و اگه رو حالت دستی بگذارم اگه از دو به سه برم این اتفاق قطع میشه میخواستم دلیلش بدونم روغن گریبکس و دو بار تو دوماه عوض کردم خوب نشده

  • سجاد

    سلام وقت بخیر
    پراید مدل ۹۰ دارم
    وقتی که از ۳ به ۲ معکوس میدم کلاج که میخوام اروم رها کنم یک صدای خر خر ریزی میاد از چی میشه؟
    لطفا کمک کنید

  • علیرضا

    خودرو من سوناتا ۲۰۱۰ چهار سیلندره امروز بعد از روشن کردن ماشین روی R دنده عقب گذاشتم حرکت نکرد منتهی روی Dدنده جلو مشکلی نداره میخواستم راهنمایی کنید مشکل از چیه
    ممنون

  • نادر

    سلام .
    ماشینم برلیانس دنده اتوماته. در حین حرکت با فاصله های کوتاه خودبخود ترمز میگیره و چهارچرخ قفل میشه. هرلحظه امکان تصادف و برخورد خودرو عقبی هست. بخاطر همین جرات نکردم حتی برای تعمیر از پارکینگ خارجش کنم کسی هم علتش رو تشخیص نداد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از ایسیو ای بی اس هست و بهتره خودروتون رو بایدک کش به نمایندگی مجاز انتقال بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • فرشید رضا تقی زاده

    سلام من کوپا رویال صفر خریدم گاهی وقت ها موقع تعویض دنده صدایی مثل کلانک می اید که بلافاصله بعد از صدا گاهی صدای خوردن دو شئ به می اید در ضمن در چند نوبت دنده روی دی گاز می خورد وبرای لحضاتی حرکت نمی کند هیچ چراغی هم روشن نیست لطفا راهنمایی کنید

  • محسن

    سلام میشه بگین چرادنده ماشین پراید اینقدرداغ میشود

  • فرشید رضا تقی زاده

    سلام کوپا رویال صفر خریدم ابعد از سیصد کیلومتر کار کردگاهی اوقات موقع تعویض دنده صدای کلانک می اید که در طی روز چند بار تکرار می شود در چند نوبت هم وقتی روی حالت دی گذاشتم ماشین یه کمی گاز خورد ودنده بلافاصله عمل نکرد لطفا راهنمایی کنید تشکر

  • علی

    سلام،وقت بخیر
    خودرو تیبا ۱ مدل ۹۷ دارم
    ۵۱۰۰۰ کارکرد
    باهاش کار میکنم
    گرما و ترافیک و کولر
    زیاد که تو ترافیک میمونم ماشین زور نداره
    انگار دارم با دنده ۳ شروع به حرکت میکنم
    ماشین عذاب میکشه راه بیفته
    بدون کولر این کمتر میشه
    لطفاً راهنمایی کنید ، ممنون

  • رضا

    با سلام پراید مدل ۸۸ دارم ۲ روز پیش بربرینگ هر ۴ چرخ ها تعویض شد و اینکه در حالت سکون صدای قیژ قیژ میاد که کلاچ رو تا آخر میگیرم از صدا میفته ولی مشکل اصلی اینه در حال حرکت گاز میدم موتور صدای سوت کشیدن میاد ولی پام و از رو گاز برمیدارم از صدا میفته ممنون میشم راهنمایی کنید این صدا بعداز تعویض بربرینگ ها شنیده میشه آیا طبیعی هست و رفع میشه ؟

  • ترکمان

    دردود برشما
    من موهاوی ۶سیلندر دارم هفته پیش در جاده چالوس دندش روی ۴ گیر کرد وعوض نمیشد فقط دنده عقب تعویض میکرد مجبور شدم کلا با دنده ۴ بیام خونه ولی فرداش که سرد شده بود درست شده لطفا راهنمیی بفرمایی ممنون از شما

  • مهران

    سلام هسته نباشید . ماشینم پراید تو سرعت ۸۰به بالا به صدای تق تق از زیر پدال ها میاد که موقع شتاب گرفتن بیشتر میشه و موقع کلاج گرفتن صدا قطع میشه .ممنون میشم راهنمایی کنید

  • وحید غفاری

    سلام وقت بخیر
    بنده ماشینم پراید هستش وقتی دنده میزنم کلاچ رو که ول میکنم تق تق بدی از زیر ماشین شنیده میشه پلوس و سه شاخم عوض کردم ولی درست نشد حتی فرمونم بعضی اوقات سفت میشه و بعدش یه تق بدی میکنه در حدی ک ماشین و تکون میده ممنونم میشم راهنماییم کنید ??

  • میلاد

    سلام ماشین من لیفان ۸۲۰ هستش. تو دنده d وقتی که درجا باشه لرزش زیادی داره ولی تو خلاص و دنده عقب و دنده پارک لرزش نداره. تو حرکت هم لرزش نمی کنه. مشکل از گیربکس هست؟

  • مهدی

    وقت بخیر من کوییک ۱۴۰۰دارم ۲۰هزارتا رفته…چن وقته دنده دو که میزنم حتی بدون کولر هم یه غِرره کوچیک میده اولش بعد میره ،حتی توی سربالایی های خیلی کوچیک هم باسرعت ۸۰تا توی دنده چهار هم صدای چک چک چک خیلی ریز میاد مثل اینکه انگار بنزین ب ماشین نمیرسه
    ممنون میشم بگید مشکل از چیه ؟

  • قادری

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من‌‌ماشینم‌در حال خلاص صدا میده وقتی پامو رو کلاچ میزارم صدا قطع میشه دنده یکم‌ هیچ مشکلی نداره ولی در دنده ۲،۳،۴ هم صدا میده اگه میتونید راهنمامیم کنید
    ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • امید صاحبی

    سلام پارس tu5مدل۹۷دارم۸۰تا کار چند وقتی هست موقعی که دنده میزنم کلاچو ول میکنم صدای موتور عوض میشه صدای زوزه لرز مانند میده فرقی نمیکنه چه دنده ای باشه لازمم نیس فشار بیاری که صدا بده تو همه دنده ها صدا هس.حتی تو سرعت ثابت۱۱۰تا دور موتور رو۳صدای زوزه میل گاردون پیکان میده هم گاز روول میکنم قطع میشه دنده خلاص یا وقتی کلاچ میگیرم هرچی گاز بدم صدا نداره. صدا بیشتراز قسمت در داشبورد وسمت شاگرد هس.دسته موتور واشر اگزوز وبلبرینگ پلوس هم برام عوض کردن درس نشده خیلی صداش زیاده ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیفرانسیل خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • امین

    سلام وقت بخیر. من یک خودرو مزدا ۳ قدیم دارم ، یکروز دنده عقب که گذاشتم ماشین اصلا گاز نمیخورد ولی خودش اروم حرک میکرد. بعد که حرکت کردم درست شد یکساعتی ، ولی بعد از خاموش روشن کردن ماشین، دیگه ماشین اصلا گاز نمیخورد و‌چراغ AT دنده روشن شد. که گفتن ecu سوخته که حتی عوض کردم ولی باز هم درست نشد و ماشین اصلا گاز نمیخوره و دنده هم‌میزارم یک تقه خیلی بد میزنه ماشین. الان میگن مشکل از‌گیربوکس هست

  • محمد

    سلام وقت بخیر بنده تازه گیربکس باز کردم ماشینم پراید ۹۶ هستش الان صبح که ماشین رو روشن میکنم از گیر بکس صدا میاد وقتی کلاج میگیرم این صدا قطع میشه تو حرکت هم این صدا هستش لطفا راهنماییم کنید دیگه اعصابم خورد شده دیسک وصفحه هم عوض کردم

  • مهدی

    سلام.وقت بخیر.ببخشید خودرو ام جیgs دارم.در اکثر موارد مخصوصا زمان ترمز زدن صدایی مشابه له کردن بطری پلاستیکی از جلو می‌شنوم.اگه واقعا تقه گیربکس باشه نباید به بدنه ضربه منتقل بشه؟ممکنه سطح روغن پایین باشه؟در ضمن در حالت خودکار تعویض دنده ها در سربالایی ها با تأخیر انجام میشه و قدرت مناسب از موتور نمی گیرم.

  • سعید

    سلام وقت بخیر
    پارسxu7 مدل ۴۰۱ دارم مدتیه که در حال حرکت با دنده ۲ و بدون اینکه گاز بدم ماشین تقه میزنه و صدای تق تق شنیده میشه،این صدا تو دنده ۱ و ۳ هم شنیده میشه اما کمتره،نمایندگی گفت از دنده دیشلی هست و تعویض کرد اما درست نشد هیچ کمی هم صدای تق تق توی تقه های ماشین بیشتر شد.مشکل از کجاست؟

  • احسان فرجی نیا

    باسلام وتشکر بابت توضیحات جامع و کامل شماذ، خودروی من چند روز قبل چراگیربکس روشن و شد پ سریعا توقف کردم و متوجه خروج دود از نحل گیج گیربکس شدم ولی دلیلش رو نمیدونستم .بعد از چند کیلومتر ادامه حرکت و مراجعه به اتوسرویس روغن گیربکس رو که کم داشت رو عوض کردم ولی متاسفانه خودروحرکت نمیکنه
    یعنی در حالت درایو یا Rقرار میدم و روی صفحه کیلومتر هلامت دنده رو نمایش میده ولی حرکت نمیکنه

  • مهدی

    سلام من ماشین پراید ۹۷ دارم موقعی که حرکت میکنم تا دنده ۳ صدا میده موقعی که دنده ۴ میزنم صدا قطع میشه

  • افشین

    با سلام ، من بی ام و ایکس سیکس دارم . هنگام تعویض دنده سه به چهار صدای سوت ( حدود دو ثانیه) می شنوم . البته دنده های دیگه بدون صدا تعویض میشه . لطفا بفرمایید ایراد از کجاست. ممنونم

    • مهیار

      سلام من یه مزدا کارا ۲۰۰۰ دادم وقتی صبح استارت میزنم دسته دنده حرکت میکنه به چپو راست حالت شلاقی بعد که تو دنده میذارمنین کلاچ میکنم دسته دنده حرکت میکنه به چپو راست این مشکا از چیه

  • مهیار

    ماشینمم ۳۲ تا کاره

  • رامین

    سلام و عرض ادب..
    ماشین پژو پارس رو وقتی داخل دنده یک میزارم.. مخصوصا وقتی که ماشین سرد هست موقع شروع به حرکت یک صدای قاژقاژ از زیر کاپوت میاد که بسیار آزاردهنده هست..
    ولی دور تند صدا نداره.. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

  • وحید

    سلام
    چانگان اتومات دارم
    باید حتما چند دقیقه گرم بشه تا راه بیفته ماشین مخصوصا تو سربالاییها ماشین گاز میخوره و دنده عوض نمیکنه.
    ولی با گذشت زمان و گرم شدن بهتر میشه
    لطفا راهنمایی کنید

    • کیان

      سلام ببخشید تیبا دارم وقتی ماشین توی حرکت هست ولی گیربکس خلاص است دور موتور روی ۲۰۰۰هزار کار میکنه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        استپر موتور و دریچه گاز خودروتون رو بررسی کنید و شستشو بدین.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کیان

    سلام ببخشید تیبا دارم وقتی ماشین توی حرکت هست ولی گیربکس خلاص است دور موتور روی ۲۰۰۰هزار کار میکنه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت استپر موتورتون اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صادقی

    سلام
    ایا گیریبکس با ضربه از زیر ماشین با دست انداز ترک برمیداره ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید رضا عرب علیخانی

    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما
    من ماشینم ساینا هستش.امروز در حالی که ماشین روشن ودر حالت خلاص بود وقتی اومدم بزنم در دنده ۲ سپس به ۱ ،ماشین در دنده ۲ قفل شد و دنده از جایش در نیامد.بعد از گذشت ۱۰ دقیقه کمی ماشین را به عقب هل دادم و روشنش کردم،تونستم خلاص کنم(دنده رو به حالت خلاصی برگردوندم)
    الان نمیدونم که آیا ماشینم ایراد دارد یا خیر!??
    ممنون میشم بزرگواری کنید و بنده رو راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پاسخ سوالتون رو در کامنت قبلیتون خدمتتون عرض کردم.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مرتضی بختیاری

    سلام خسته نباشید
    من یه ماشین پژو ۴۰۵دارم اتومات هست وقتی می‌زارم توRخوب کار می‌کنه ولی وقتی تو Dهست اول تک میخوره بعد می‌ره ولی وقتی خلاس میکنی درباره میخوای حرکت کنی دا نمیره هرز کار می‌کنه ممنونم راهنمای کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره و باید به تعمیرکارمراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سیف

    سلام مهندس بنده ۲۰۶ اس دی مدل ۹۴دارم ماشین در بیرون صبح به هنگام روشن کردن صدای از زیر کاپوت طرف راننده درست بالای چرخ جلو صدای تک تک یه دقیقه می آید بعد که ماشین گرم صدا قطع میشه علتش چی می باشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در ابتدای صبح و استارت اول برسی کنید صدا از قسمت تسمه ها و پولی ها هست یا خیر.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیررضا

    وقت بخیر
    با تشکر، در نظر داشته باشید که رنگ روغن هیدرولیک هم قرمز هستش و در بعضی خودرو ها گیربکس و سیستم هیدرولیک نزدیک هم قرار دارند که ممکنه موجب سردرگمی رانندگان بشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • فرزانه

        سلام
        خیلی مطلب کاملی بود و به زبان ساده توضیح داده بود
        تمام علایم خرابی گیربکس رو در ماشینم حس کرده بودم اما نمیدونستم از چیه و تعمیرکار هم گفت مشکلی نداره
        الان متوجه شدم از گیربکسه باید بگم چک کنه
        باتشکر از شما و سایت خوبتون

  • علیرضا

    سلام این چند روز هوا که سرد شده دنده های ماشین سخت جا میره بعضی وقت ها هم صدا میده از کمبود واسکازین هست؟

  • رضا

    سلام خدمت همگی در پیکان وانت دلیل حرکت نکردن ماشین بعد از جا زدن دنده چیست و فقط دنده ۳ و ۴ و عقب حرکت ندارند و با رها شدن کلاچ و گاز دادن صدایه قیج شنیده شده و فقط دنده ۱ و ۲ عادی کار میکند دلیل چیست میتواند از ساییدگی کشویی و تودلی ۳ و ۴ باشد ممنون از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکان خرابی از قطعات مذکور و قطعات دیگر گیربکس هم وجود دارد تا باز نشود نشان نمیدهد که خرابی از کدام قسمت هست دقیقا ولی چیزی که مشخص است قطعا نیاز به تعمیر دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام علت حرکت نکردن ماشین در دنده ۳ و ۴ و عقب در پیکان وانت چیست و با گاز دادن صدایی قیژه امده فقط دنده ۱ و ۲ حرکت دارد ممنون از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گیربکس خودروتون معیوب است و نیاز به تعمیر دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام وقتتون بخیر باشه
    یه رنو ساندرو مدا ۹۵ دارم ۶۰ هزار تا کارکردشه زمان حرکت اولیه در صبح اگه گاز بدم از ۱ به ۲ لگد میزنه گرم که میشه روان کار میکنه و در سرعت ۸۰ تا و ۱۲۰ تا سوت میکشه دلیلش چیه

  • محمد ۲۳۴

    سلام من نیسان وانت دارم که در حال حرکت تودنده ۳ یهو صدای خرخر مثل زدن تو دنده بدون کلاچ اومد سریع کلاچ گرفتم توقف کردم دوباره که کلاچ گرفتم دنده راحت جا رفت اما کلاچ که رها کردم دوباره صدای خرخر شدید میامد دنده ۱ با سرعت خیلی کم صدا خیلی کم اما دنده دو خیلی زیاد میشه بدونم از چی میتونه باشه هزینه چقدر است ممنون

  • ali

    سلام وقت بخیر.علت حرکت نکردن ماشین با گیربوکس اتوماتیک چیه ؟ دنده عوض میشه تقه اولیه هم خورده میشه ولی ماشین جون نداره حرکت کنه درگیر نمیشه انگار ! ماشین شورلت ۱۹۸۹ هست ! روغن چک کردم اوکی بود ! ممکن هست از ساعت گیربوکس باشه ؟ تشکر

  • علی

    سلام. وقت بخیر. ماشین من پراید هست. توقف کردم دوستم از ماشین پیاده شد بعد خواستم حرکت کنم دنده یک و دنده دو جا نرفت. مشکل از چی هست. دنده سه و چهار مشکل نداره.
    ممنون از پاسخ شما

  • حسین

    سلام
    در پراید ی مشکلی دارم وقتی پارو از کلاج بر میدارم موقع راه افتادن ی تقه میزنه و موقع حرکت تو سرعت پارو از روی گاز بر میدارم باز تقه میزنه
    پلوس ها و دسته موتور ها سالمه
    دیسک صفحه هم لنت کوبیدم روش
    مکانیک گفته از گیربکس و دنده دیشلی هست
    نظر شما چیه

  • کیان

    با سلام
    یک پژو slx دارم دنده یک شروع به حرکت به دو به سختی بیرون میاد واسکازین w۷۵ هم ریختم کمی بهتر شده ولی باز در هوای سرد مشکل هست انگار یه گیری داشته باشه باید زور بزنی ممنون از راهنمایی شما

  • فتحی

    سلام و وقت بخیر من یه سمند ال ایکس دارم و زمانی که دور موتور از ۳۰ بالا میره یه مقدار صدای زوزه میاد و هرچی سرعت بیشتر میشه این صدا بیشتر میشه
    میشه راهنمایی کنید ممنون

  • Saeid

    کوییک مدل ۹۹ من در دنده ۱ صدای ضعیف تق تق تق تق میده اوایل بعضی مواقع صدا میداد الان هر موقع تو دنده ۱ هست این صدارو میده
    در بقیه دنده ها به هیچ وجه این صدارو نشنیدم
    بعضی مواقع هم تو دنده یک ماشین میلرزه
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

  • علی

    سلام
    ماشسن من تیبا۲ مدل ۱۴۰۰ هست که ۳۵۰۰ رفتم باهاش
    وقتی دنده یک شروع به حرکت میکنم در زمانی که دور موتور نه به اندازه ایستادن پایین هست و نه به اندازه دنده عوض کردن بالا . پام رو که روی کلاج میدارم یک تقه بدی به ماشین وارد میشه
    مشکل از چی میتونه باشه؟

  • زانیار

    باس سلام
    من تیبا۲ مدل ۱۴۰۰ دارم در لحظه ای که تو دنده یک و در حالت حرکتیم وقتی که دور موتور نه اونقد پاببن که خاموش بشه و نه اونقد بالا بالا که نیاز به تعویض دنده داشته باشه کلاج رو که میگیرم یه تقه به ماشین وارد میشه
    مشکل از چی میتونه باشه؟

  • خانی پور

    سلام وقت بخیر رانا پلاس ۶ دنده دارم که دنده عقب کنار یکه و ۷۰۰ کیلومتر کارکرده . دنده ۱ ماشین به نحویه که انگار دو پله ایه و تو پله دوم ماشین حرکت می کنه .یعنی گاهی سهوا که متوجه نمیشم و تو پله اول قرار می گیره ماشین حرکت نمی کنه و صدای به شدت بلندی از گیربکس شنیده میشه و دنده ۱ دیگه اصلا جا نمیره با وجود درگیری کامل کلاچ. صبح ها و زمانی که ماشین رو برای مدت طولانی روشن نمی کنم این موضوع بیشتر خودشو نشون میده . به علاوه معکوس از ۳ به ۲ به سختی انجام میشه و دنده ۲ همواره سخت جا میره . به نظرتون ایراد از کجا می تونه باشه ؟

  • رضایی

    سلام با ماشینم زمانی که تو دنده یک حرکت میکنم، با گرفتن کلاج میگیرم یه صدای خوندن قرقری ازش میشنوم و همون لحظه که دنده رو خلاص میکنم این صدا قطع میشه.این حالت فقط توی دنده یک اتفاق میفته، لطفا بگین که مشکل از چیه متشکرم، سمند ef7 مدل ۹۳

  • سروش

    سلام پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ با ۶۸ هزارتا کار دارم خودرو درجا که کار میکنه گاهی اوقات از گیربوس صدای لق لق میاد و به محض گرفتن کلاچ قطع میشه ممنون میشم بگید ایرادشو

  • سینا هرو

    سلام.
    ماشینم در دنده ۳ که میرم، اتاق ماشین و مخصوصا شیشه های سمت شاگرد میلرزه بعدش قطع میشه این لرزش, بالانس و تعویض مشعلی پلوس هم انجام دادم ولی رفع نشد، احتمال داره از گیربکس باشه؟!!

  • Parsa

    باسلام خدمت شما دوستان عزیز
    بنده یه۲۰۶تیپ ۵مدل ۹۱دارم چند وقته دنده یک و دو درحال حرکت بد جا میره و صدا میده ولی در حالت ایستاده کاملا خوب و بدون ایراد جا میره
    لطفاً راهنمایی کنید چه ایرادی داره ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      روغن گیربکس و صفحه کلاچ بایدمورد بررسی قرار بگیرد.

  • mahan

    سلام من تازه دیسک و صفحه عوض کردم و نو انداختم ماشین که درجا کار میکنه یه صدایی از داخل گیر بکس میاد انگار یه چیز ریزی داخلشه و به پوسته میخوره بعضی مواقع مثل امروز صبح هم تو ترافیک موقع تعویض دنده یه صدای خررررر میکرد و دنده جانمیرفت چند بار تلاش کردم تا جا رفت
    علت از چی میتونه باشه ؟
    باتشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی بلبرینگ کلاچ وجود دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کیانوش

    سلام من جکs5 دارم. ماشین خلاص میکنه و یه علامت چرخ دنده توی صحفه کیلومتر روشن میشه. بردم نمایندگی رله فن و سنسور فشار کلاچ عوض کردن. ولی تغییری نکرد بازم خلاص میکنه.به نظرتون مشکل از کجاست؟

  • yazdanvahidi

    سلام من پیکان وانت دارم دوماه نیست تعمیرش کردم الان بعضی وقتا دنده یک ردمی کنه ..مشکل از چیه..

  • سعید

    سلام. من پراید مدل ۸۸ دارم. تقریبا دو سالی هست که روغن ریزی گیربکس دارم ، بعدش اول سال اومدم دیسک و صفحه رو عوض کردم یک ماهی خوب بود اما بعدش روغن ریزی شروع شد ، پیش همون تعمیرکار بردم همون موقع و گفت روغن ریزی به خاطر ماهک دنده هستش ونیازی نیست گیربکس باز بشه ، فقط حواست باسه که روغن واسکازین هر دو ماه یکبار چک‌کنی. حتی همین هفته پیش هم جای دیگه بردم همینو گفتن. آیا درسته ؟

  • ابوالفضل

    درود و عرض خسته نباشید خدمت کارشناسان و اساتید گرامی ، ماشینم روآ هستش در سرعت بالای ۸۰ تا الی آخر یعنی دنده ی ۴ و ۵ صدای خوردگی و خر خر میشنوم و با خلاص شدن دنده هم این صدای خوردگی وجود داره تا سرعت به ۷۵ به پایین برسه که رفع میشه علتش چیه ؟!

    • منوچهر

      سلام
      از کدوم قسمت خودرو صدا به گوشتون میرسه قسمت عقب یا جلوی خودرو ؟؟؟

  • توحید

    باسلام و خسته نباشید
    بنده یه پراید دارم مدل۹۰ وقتی میزنم تو دنده راحت میره همین که شروع میکنم به حرکت صدایی شبیه خر خر خر میده تو تموم دنده ها همین که کلاچو میگیرم صدا قطع میشه در زمان خلاص هیچ صدایی ندارد

  • یاس

    سلام خسته نباشید.. پارس مدل هشتادو هفت دارم وقتی دنده عقب میگیرم یا دنده دو ماشین کلاجو رها میکنم ی لحظه صدای خرت خرت میاد انگار ی چیزی زیره تایر کشیده میشه رو زمین ازطرف راننده.

  • علی

    درود بر شما
    خودرو ام‌وی ام ۵۵۰ اتومات دارم، فقط در دنده هفت و‌سرعت ۱۱۰ و دور موتور ۲۵۰۰ در حالت اتومات ، خودرو خود به خود دنده معکوس میکشد.لطفا بفرمایید مشکل از چیست؟

  • بهزاد

    سلام ماشین وانت پیکان دارم موقعه که میخوام حرکت کنم دنده میدم یه صدایی میده همه دنده ها و برعکس معکوس که میدم صداش بیشتر میشه یه صدایی مثل قرررچ میده یه جا بردم نشون دادم گفت مشکل از دنده برنجی گیربکس و یه جا دیگه نشون دادم گفت مشکل از دیسک و صفحه ماشین ممنون میشم که شما هم نظرتون بگین

  • ابولفضل

    من دنا پلاس ۶ سرعته گرفتم اما دنده ۵ در حین حرکت جا نمیره و باید با دست بگیریش و اگر دستت رو ول کنی برمیگرده و خلاس میشه مشکلش چیه

  • اکبر

    سلام ودرود ال ۹۰ دارم صدای لق لق و غر غر در حالت خلاص داره… پارو رو کلاچ میزارم قطع میشه
    ایراد از چی میتونه باشه.؟
    ممنون

  • اکبر

    با سلام و وقت بخیر، ماشینم ال ۹۰ هستش. حالت ساکن و دنده خلاصه صدا لق لق و قر قر میاد از سمت گیربکس، کلاج که میگیرم رفع میشه. ممنونم میشم راهنمایی کنید .
    با تشکر

  • سعید

    سلام من ماشینم پراید مدل ۷۸ تازه تعمیر اساسی کردم تازگی تو دنده یک و دو صدای هورهور می‌کنه میشه بگین مال کدوم قسمت

  • امین

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من یه کوییک معمولی با کارکرد ۱۳۰۰ دارم. با دنده یک و دو وقتی میخوام شتاب بگیرم تقریبا از سمت راست کاپوت صدای تق تق میاد(صدایی شبیه اینکه گل لاستیک میخوره به گلگیر ماشین). تو دنده سه به ندرت رخ میده. دنده چهار و پنج صدایی نمیده.
    ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید.

  • رسول

    سلام،من وانت کارا دارم،در حالت رانندگی که هستم ،مثلا به سرعت گیر که میرسم ،پامو از گاز برمیدارم صدای قژقژ میاد ،گاز میدم قطع میشه،،یا وقتی میخوام جای نگه دارم صدا میاد،دیف هم عوض کردم قطع نشده

  • رسول

    سلام،وانت کارا مدل ۹۶،دارم ،هر وقت تو‌رانندگی پامو از گاز برمیدارم،صدای قژقژ میاد ،گاز میدهم قطع میشه خلاصه ،صدای قژقژ در موقع که میخوام نگه دارم میاد،خواهشن راهنمایی کنید،دیف هم عوض کردم درست نشده،

  • هیوا

    با سلام ووقت به خیر، ماشین ام وی ام ۳۱۵ هست وقتی دنده عقب میره صدایی میاد انگاره که لاستیک جلو از روی تکه سنگی عبور کنه همچین حالتی داره ولرزش هم داره. علت وراهکار چیه. ممنون

    • منوچهر

      سلام جلوبندی خودروتون نیاز به بازدید داره.

  • سهیل

    سلام و وقت بخیر
    تندر ۹۰ مدل ۸۸ دارم چند روزه تو سر بالایی بخصوص تو دنده ۳ گریبکس زوزه میکشه ولی تو کفی زیاد صدا نمیده

    • منوچهر

      گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره.

  • علی

    سلام یه خودروی ساینا اس تازه تحویل گرفتم تاوقتی گیربکس سرده دنده ها هیچ صدایی نداره ولی همینکه گیربکس گرم میشه موقع جا زدن دنده یک و دو صدای تق میاد اشکال از چیه
    فقط لحظه جازدن دنده یک و دو صدا داره بعد جا خوردن دیگه صدایی نداره

    • منوچهر

      خرابی از دنده برنجی های گیربکس خودروتونهست ک دلیلش هم متاسفانه کیفیت پایین خودروهای تولیدی هست.

  • محمد

    با سلام و خسته نباشید
    بنده چند روزه ماشینم به مشکل خورده
    یک صدای خرخری رو زمانیکه ماشین درحال جا کار کردن هست شنیدم و پیگیری کردم و بردم تعمیرگاه گفتن مشکل از منبع عقب اگزوزت هست
    منبع عقب رو تعویض کردم ولی باز اون صدا شنیده میشه زمانیکه که کلاچ میگیرم قطع میشه
    چندجایی رفتم مکانیکی هرکسی یک نظری میده
    یکی میگه بلبرینگ کلاچ مشکل داره باید عوضش کنی
    دونفرم گفتن این صدا طبیعیه و از گیربکس میاد
    ماشینم تیباس و میگن همه تیباها این صدارو میده وقتی گاز میدم صدای خرخرش واضح ترمیشه ولی وقتی همزمان کلاچ میگیرم و گاز میدم صداش قطع میشه
    واقعا گیچ شدم و نگران‌این موضوع هستم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام
      با توجه به توضیحاتتون ، خرابی از قسمت گیربکس خودروتون هست و نیاز به تعمیر داره.

  • علی

    سلام
    من یک پژو پارس اتوماتیک ۸۸ دارم.دو روز پیش ماشینو که روشن کردم و زدم دنده D یا R ماشین تقه کوچکی خورد و گاز ماشین قفل شد روی ۱۰۰۰دور، چراغ چکم روشن میشه و دیگه تغییر نمیکنه. باید خاموش روشن بکنم تا مشکل حل بشه. اما از دیروز دیگه با خاموش روشن کردن هم مشکل حل نمیشه. من بندرعباس ساکنم و روغن گیربکس رو به تازگی عوض کردم. سیم کشی داخل موتور رو هم تقریبا شش ماه پیش عوض کردم. ممنون میشم راهنمایی بفرمائین.

  • مهدی

    سلام .بنده یک رانا پلاس دارم مدل ۴۰۱ .وقتی که با دنده۴ یا ۵ میرم یه صدایی میاد .یکم سربالایی هم باشه این صدا بیشتر شنیده میشه.مثل صدای وووو که بعد اینکه پامو از پدال گاز برمیدارم و دور موتور میاد پایین این صدا قطع میشه.مشکل از کجا میتونه باشه؟یاد عادیه این صدا.مثل صدای گیربکس ماشین آردی ها .البته کمتر از اون حد هست

  • کامیار

    سلام. خودروی ۲۰۷ صفر دارم در هنگام نیم کلاچ و هنگام شروع به حرکت با دنده مرده صدای چلق چلق شدید از سمت موتور میاد و موتور تکان های شدیدی داره. مشکل از گیربکس هست یا دسته موتور؟ در سرعت های بالا و دنده ۳ به بعد این مشکل رفع میشه.

  • علیرضا

    سلام من یه ۲۰۶ دارم تو حالت درجا ماشین صدایی مانند یاتاقان میده وقتی کلاچ میگیرم صدا قطع میشه تو حرکت هم وقتی شتاب میگیرم صدای قیژ قیژ و خر خر از زیر ماشین میاد مشکل چیه؟

  • سایه

    سلام مقاله هاتون خیلی عالی هست..اما سوال
    من یک ۲۰۶ اس دی تیپ ۲ دارم بعد از تعویض روغنی که انجام دارم..موقع عوض کردن دنده یک و دو صدای قژ قژ از زیر سردنده یا همون جعبه دنده میاد ..در تعویض به دنده سه و ۴ و بالعکس صدایی نیست..لطفا راهنمایی کنید.. ممنون از همراهی شما

  • محمد

    سلام . من تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ دارم . الان حدود یک ماه میشه در دنده ۲ صدای زوزه گیربکس میاد یعنی وقتی پا رو کلاح میزاری صدا زوزه قطع میشه. بردم نمایندگی حالا چیزی که گفتن قطعات مربوط به دنده ۲ را عوض کردن ولی حل نشد. این صدا از ابتدا نبود و نمیدونم چطور ایجاد شده. علت از چی میتونه باشه. خیلی رو مخه این صدا.بهم گفت نمایندگی که همشون همینن در صورتی که این صدا از اول نبود

  • محمد

    سلام . من تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ دارم . یازده هزار تا کار کرده.لان حدود یک ماه میشه در دنده ۲ صدای زوزه گیربکس میاد یعنی وقتی پا رو کلاح میزاری صدا زوزه قطع میشه. بردم نمایندگی حالا چیزی که گفتن قطعات مربوط به دنده ۲ را عوض کردن ولی حل نشد. این صدا از ابتدا نبود و نمیدونم چطور ایجاد شده. علت از چی میتونه باشه. خیلی رو مخه این صدا.بهم گفت نمایندگی که همشون همینن در صورتی که این صدا از اول نبود

  • محمد

    سلام . من تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ دارم . یازده هزار تا کار کرده.لان حدود یک ماه میشه در دنده ۲ صدای زوزه گیربکس میاد یعنی وقتی پا رو کلاح میزاری صدا زوزه قطع میشه. بردم نمایندگی حالا چیزی که گفتن قطعات مربوط به دنده ۲ را عوض کردن ولی حل نشد. این صدا از ابتدا نبود و نمیدونم چطور ایجاد شده. علت از چی میتونه باشه. خیلی رو مخه این صدا.بهم گفت نمایندگی که همشون همینن در صورتی که این صدا از اول نبود‌.گارانتی داره هنوز ماشین. اگر قطعه خاصی باید عوض بشه ممنون میشم بگسن مه بگم رو همون کار کنن

  • افتخاری

    درود امروز ماشینو روشن کردم کلاج زیر پام میلرزه علت چیه انگار یه صدایی میده

  • رضا

    سلام پارس tu5 دارم همین ک روشنش میکنم صدای گیربکس شروع میشه و صدای اهن میاد پا روی کلاچ میزارم صداش خیلی کمتر میشه روغنشم عوض کردم خوب نشده تا دیروزم صدای تق تق و ساچمه میومد

  • محمود

    سلام.ماشین من پراید ۱۱۱ هست تو سرعت کم وقتی ماشین میخام حرکت بدم صدایی انگار کشیده شدن یا خرخر کردن ب گوش میاد

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      از کدوم قسمت خودرتون صدا رو میشنوید تا بتونم بهتر کمکتون کنم.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرسول

    سلام وقت بخیر،من امشب یهو ماشینم ی صدایی مثه صدای خوردن پره ی فن به محافظش داد،اول فک کردم پره اس،ولی دیدم ماشین تو حرکت ریپ میزد و خرخر میکرد،حتی دنده رو خلاص کردم بازم ماشین خر خر میکرد و حرکت میکرد با همون ریپ و صدا،ینی عملا ماشین اصلا خلاص نمیشد،مشکلش چیه لطفا بگید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دیسک و صفحه نیاز به تعمیر دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • یاسین

    سلام خسته نباشید
    ماشینم دیویست شیشه وبعضی وقتا تو دنده عوض کردن تو دنده۱و۲،زیر پام تق صدا میکنه مشکلش چیه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      از سیستم کلاچ هست و نیاز به بازدید هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام ماشین بنده تیبا مدل ۱۴۰۱ هست کلا ۱۹۰۰۰ تا کار کرده صفحه و دیسک رو هم تازه عوض کردم ولی در حالت خلاص گیربکس صدای تق تق میده و وقتی کلاج رو می گیری صدا قطع میشه و وقتی ول میکنی دوباره صدا میده ایراد از چیه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خرابی از بلبرینگ کلاچ هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    سلام وقت بخیر
    کوییک آر وقتی حرکت میکنم فقط رو دنده یک و دنده عقب (بعضضی اوقات) یهو یه صدای وز وز مثل لرزیدن میاد و قطع میشه این مشکل تو سرعت بالا و دنده های دیگه اصلا نیست فقط هنگام حرکت چه دنده یک یا دنده عقب ممنون میشم پاسخ بدین

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون به گوش میرسه تا بتونم کمکتون کنم.

  • Bani

    درود بر شما من یک مرسدس کلاس سی ۲۲۰ اتومات دارم هنگام دنده عقب تقی صدا میده و ماشین تکان میخوره موقع حرکت دوره موتور بالا نشان میده ولی تا پنجاه کیلومتر بیشتر راه نمیره و زور میزنه و دور موتور خیلی بالا میرا و ماشین صدا میده چند تعمیرکار نشون دادم ولی هرکدوم یک جیزی میگویند یکی میگه دسته موتور یمژ میگه کمپلت گیربکس باید عوض بشه یکی میگه بعضی قطعات آن یکی میگه روفن کیربکس تموم کرده واقعا متوجه نمیشم کدوم درست میگن ضمنا من آلمان زندکی میکنم و شما در دسترس نیستید براتون ماشین را بیارم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز گیربکس خودروتون نیاز به تهمیر داره ولی تا زمانی که باز نشه مشخص نمیشه ایراد در کدوم قطعه هست دقیقا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Bani

    درود بر شما من یک مرسدس کلاس سی ۲۲۰ اتومات دارم هنگام دنده عقب تقی صدا میده و ماشین تکان میخوره موقع حرکت دوره موتور بالا نشان میده ولی تا پنجاه کیلومتر بیشتر راه نمیره و زور میزنه و دور موتور خیلی بالا میرا و ماشین صدا میده چند تعمیرکار نشون دادم ولی هرکدوم یک جیزی میگویند یکی میگه دسته موتور یمژ میگه کمپلت گیربکس باید عوض بشه یکی میگه بعضی قطعات آن یکی میگه روفن کیربکس تموم کرده واقعا متوجه نمیشم کدوم درست میگن ضمنا من آلمان زندکی میکنم و شما در دسترس نیستید براتون ماشین را بیارم لطفا راهنماییم کنید ممنون

  • احمد

    باسلام
    در
    خودروهای ساخت جمهوری اسلامی ایران باید صدای موزیک را بسیار زیاد کنید تا صداهای اعصاب خورد کن (طبیعی)ماشین را نشنوی
    بالاخره ماشین ساخت ایرانه و آمریکا و اروپا به پیشرفت ما حسادت میکنه

  • حسام الدین

    سلام.
    خودروی منROAهست یا همان RD.
    گیربوکس خودرو صدای تغ تغ میده وقتی پامو روی کلاج میزارم صدا قطع میشه. امروز صداش خیلی زیاد شد. همکاران شما گفتند اشکال از شفت گیربوکس هست، سوال من این هست که ایا شفت گیربوکس تعویض میشه؟ یا باید کلا گیربوکس عوض بشه؟ و بفرمایید که شما تعمیرگاه دارید؟ من مزاحم بشوم

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خیر در حال حاضر کارنامه تعمیرگاهی رو نداره و گیربکس خودروتون باید تعمیر بشه و نیاز به باز شدن داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶تیپ۲بعد از برخورد به جدول و ترکیدن لاستیک ، پولوس هاو رام و جلو بندی رو تعویض کردم الان صدای وز وز از گیربوکسش میاد.از چی میتونه باشه؟
    ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی گیربکی نیز وحود دارد و نیاز به بررسی میدانی دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احسان

    سلام.وقت بخیر.من یه لیفان ۸۲۰ دارم که موقعی که سرده دنده ۱ به ۲ تقه میزنه بعد که گرم میشه خوب میشه ولی بعد از طی یه مسافت طولانی مثلا ۵۰۰ کیلومتر دوباره ۱ به ۲ لگد شدید میزنه.به نظرتون از ساعتی گیربکس هست یا چیز دیگه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      تا زمانبی که گیربکس خودرو باز نشه دقیقا نشون نمیده از کدوم قسمت هست چون امکان خرابی در قسمت های دیگر هم وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Behroz

    سلام.
    سه ماه پیش صفحه کلاچو عوض کردم فلایوی هم دادم تراش
    الان یکم ماشین داغ میشه دنده عقبم جا نمیره قیژه میکنه.بعضی وقتام ک داغه موتور چرخم میلرزه موقع حرکت اولیه.
    یکبار رگلاز کلاجو زیاد کردم رفع شد.
    اهرم دو شاخ کلاچمم لقه بنظرم بیشتر از استانداردشه
    الان مشکل دوشاخه یا صفحه کلاچ بیکیفیت بوده؟
    صفحه کلاچم ایساکویی بوده،ماشینم پژو۴۰۵ هست

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      درصد بیشتری از مشکل مربوط به صفحه کلاچ هست ولی دو شاخ کلاچ هم ایراد دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام من آریسان دارم تعمیر کامل گیربکس انجام دادم دیگه زوزه نمیکشه.ولی زمان تعویض دنده ۴ به ۵ زمانی که پامو از روی گاز برمیدارم زوزه میکشه و وقتی گاز میدم قطع میشه ۲۵ تا مکانیک بردم نمیدونن دلیلش چیه لطفا اگه کسی تجربش کرده راهنماییم کنه خسته شدم دیگه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دلیلش در دنده ۴ و ۵ هست که خرابی دارند و صدای اضافی دارند اگر زیاد اذیتتون نمیکنه نیازی به باز شدن مجدد نیست در غیر اینصورت باید مجددا گیربکس باز و تعمیر بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • آرش

    سلام وقت بخیر
    من پارس مدل ۸۸ دارم وقتی که پام رو از رو کلاچ بر میدارم صدای تقه از جلو یا زیر ماشین میاد و میزنه زیر کلاچ معمولاً تو دنده یک و دو بیشتر وقتی میخوای حرکت کنی

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دسته موتورها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام. سمند۰معمولی دارم
    گیربکسم رو سرویس کردن .وقتی سوارشد و تموم شد حالا روشن میکنم ی صدایی میچیه توی اتاق.دسته موتور تعویض کردم ولی بازم صدا هست

    • منوچهر
  • حسین

    دسته موتور زیر باتری عوض کردم ولی بازم حل نشد .وقتی هم حرکت میکنم یا درجا گاز میدم صدایی شبیه به درگیر بودن چیزی با اتاق یا بدنه میده
    سیستم اگزوز دسته موتورها بررسی شد ولی بازم صدا قط نشد.دنده یک هم بد جا میره

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      پلوس ها و دیسک ترمز رو هم لطفا چک بفرمایید در حال حرکت.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام
    بنده رانا مدل ۹۶با ۱۰۰هزار کارکرد دارم.در دنده ۱و۲زمانی که کلاچ رو رها میکنم و همچنین کلاچ میگیرم ماشین تقه میزنه، صدای تقه از موتور شنیده میشه.
    ممنونم از شما.

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دسته موتور خودروتون معیوب است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام
    بنده رانا مدل ۹۶با ۱۰۰هزار کارکرد دارم.در دنده ۱و۲زمانی که کلاچ رو رها میکنم و همچنین کلاچ میگیرم ماشین تقه میزنه، صدای تقه از موتور شنیده میشه.
    ممنونم از شما.

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      دسته موتور معیوب است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام وقتتون بخیر
    بنده ۲۰۷اخر ۱۴۰۰دارم داخل شرایط بدی قرار گرفتم به صورت شلاقی دنده یک به دو دادم دیدم دنده کلا ول شد وایسادم ماهک در اومده بود زدم جا الان دنده ها درست جا نمیره نیم کلاج میکنم بوی سوز میاد دنده ۳دادم یهو کلاج خالی کرد ممنون میشم کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره با توجه به توضیحاتتون.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • میلاد

      اگر روغن و سرویس های دوره ای ماشین و انجام بدین این مشکلات پیش نمیاد . من سمت شرقی و دادم به به تعمیرگاه گیربکس باز . سرویس دوره ای هزینش بالا نیست تا بخوای تعمیر کنی

  • علی سه ساری

    درود
    من یک جک j5 اتومات دارم در یک هفته اخیر بعد از رانندگی طولانی مدت حدود ۳ ساعت به بالا
    بعد از توقف دنده به حالت پارک نمیره
    دلیلش چی میتونه باشه
    روغن گیربکس حدودا ۳۵ هزار کار کرده ۱۵ هزاز تا مونده مقداری بوی سوختگی میده ولی تغییر رنگ نداده

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      احتمال سوختن صفحه های گیربکس بر اثر فشار زیاد بر خودرو وجود دارد و گیربکس نیاز به بازبینی دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمود

    سلام. من ساینا اس دارم که بیشتر از ۱۶۰۰۰ تا کار نکرده ولی حین حرکت فقط تو دنده پنج با سرعت بیشتر از صد ماشین میلرزه یه صدا وزوز مثل اینکه چرخ دنده تاب داشته باشه میده. بلبرینگ چرخا سالمن. چرخا هم بالانسن. نمیایندگی میگه سالمه ولی من که رانندگی میکنم رو مخه. به نظرتون مشکل از گیربکسه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      احتمال این وجود داره که ایراد در چرخ های عقب وجود داشته باشه مجددا بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید من پراید ۱۳۱ دارم ای از زیر گیربکس صدای تق تق میومد جک زدم دیدم وفتط چرخ سمت شاگردو میچرخونم ازش میاد بنظرتون دلیل چی میتونه باشه
    با تشکر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      جلوبندی و بلبرینگ چرخ رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود فیروزی

    سلام خدا قوت.پراید صندق دار مدل۸۹ خریدم ۳ ماه پیش،اوایل دنده یک پرش داشت موقعی که سر دست انداز جا میزدم مشکلی نبود تا اینکه الان موقع حرک کردن و حتی بعداز پیماش بین دنده های یک تا سه.از قسمت جلوی ماشین سمت راننده بالای تایر و زیر کاپوت همون قسمتا،ی صدای خش خش یا خر خر میاد.دلیلش چیه؟ممنون از پاسخگوییتون آقا منوچهر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      د.ست عزیز خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره تا ایرادش بهتر پیدا بشه ولی با توجه به توضیحاتتون لطفا دسته موتور ها و کمک فنر ها رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    چند وقت پیش وقتی که کلاج رو میگرفتم موقع ول کردن صدا میداد الان صدا تو حرکت هم اضافه شده وقتی دنده یک حرکت میکنم صدای خرخر میاد وقتی خلاص میشه صدا میوفته ولی باز میدم دنده دو صدا بیشتر میشه تو حرکت دلیل برای چی میتونه باشه؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین.خان

    سلام.خسته نباشین.من یه ساینلsصفر گرفتم.
    وقتی سرد داخل دنده دو صدا زوزه میده.
    بین دور موتور۱ونیم تا دونیم
    مخصوصا گاز رو ول میکنی.
    گرم میشه خوب میشه.واسگازینم عوض کردم.مشکل چی کمکم کنید.ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکل از متریال بی کیفیت خودروساز هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرحسین نکومنش

    سلام وقت بخیر بنده کوییک مدل ۴۰۲ خریدم الان ۱۰ هزارتا رفتم با ماشین وقتی تو حالت خلاص هست صدای تق تق میده به محض کلاج گرفتن صدا قطع میشه بعضی وقتا هم کلاجم سفت میشه بعضی وقتا نرمه نرم میشه بعضی وقتا پایین میگیره بعضی وقتا بالا مشکل چیه بردم نمایندگی میگن چیزی نیست ولی واقعا مشکل داره ماشین صداش خیلی عجیبه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا از سیستم کلاچ هست که نیاز به تعویض داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • mta

    سلام سوناتا yfدارم توی سربالا کم میاره و اگر در سربالایی توی ترافیک گیر کنم ماشین استپ می کنه و راه نمی ره وقتی خاموش می کنم و روشن خوب می شه و یا بعداز خاموشی روی دنده دستی قرار می دم بهتر می شه حداقل بالا می ره ولی ماشین جون دندانه و خفه هست

  • طاهر

    سلام ماشین من ۴۰۵وقتی پامو ازروگاز برمیدارم ماشین کله می‌کنه انکار یه دنده خالی می‌کنه باید زود کلاچ بگیری بنظرتون مشکل برقی داره یا گیربکس؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکل خودروتون برقی هست و ارتباطی به گیربکس نداره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهران

    سلام ماشین من پراید هست زمانی که کلاج میگیرم صدای قرقر گیربکس قطع میشه ولی وقتی ولش میکنم شروع میکنه به صدا دادن

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سیستم کلاچ خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    پارس تیو فایو دارم تو دورهای بالا یه صدای غرش شبیه صدای غرش اگزوز اسپرت میاد یا تقریبا شبیا صدای تسمه تایم، صدا تو تمام دنده ها هست و با دور موتور بالاتر بیشتر میشه در حالت درجا صدا وجود نداره تو جاده صدا غرش توی کابین به وضوح شنیده میشه اما وقتی سرگاز میرم یا پارو از رو گاز برمیدارم صدا قطع میشه چی میتونه باشه دلیاش میگن گیربکسه درسته؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      مشکلی نیست اون غرش در موتور تیوفایو در دورهای بالا عادی هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • اسماعیل

    سلام خدا قوت من اکسنت اتوماتیک دارم درابتدای حرکت صدای سایش آهن به آهن به گوش می‌آید ولی وقتی دنده را خلاص میکنم صدا می‌افتد ودرسرعت بالا نیز این صدا را نمیدهد لطفاً بفرمائید علت این صدا درگیربکس چیه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      در این مورد باید گیربکس خودرو باز شود تا دقیقا مشخص شود صدای اضافی مربوط به خرابی کدام قطعه است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    با سلام وقتتون بخیر من ماشینم سایناس با کارکرد ۲۲۰۰۰بعد موقعی که میزنم دنده یک و حرکت میکنم صدای تاب تاب میاد تو دنده های بالاتر هم یا صداش نمیاد یا من متوجه نمیشم خلاصه اگه میشه لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون به گوش میرسه تا بتونم راهنماییتون کنم.

  • R.SHOJAEI

    سلام.پژوپارس مدل ۹۳دارم.شمال میرفتم پوسته گیربکسم شکست.همونجادادم برام جوش داد.صفحه رو عوض کردم،خلاصه جمعش کردم برگشتم.یه هفته ای باهاش راه رفتم.دنده هاش خوب جانمیرفت بیشترمواقع.مخصوصا دنده سه وعقب.خلاصه چندشب پیش توراه برگشت خونه تواتوبان چهاروپرکردم زدم توپنج بعدچندثانیه یکدفعه باسرعت حدودصدتاگیربکس قفل کرد ودسته اهرم دنده توهمان حالت دنده پنج قفل کرد.ماشین خانوش شد.خلاصه کلاچ گرفتم وبازحمت اومدم کنار اتوبان.یه اقایی اومد به زوروزحمت دنده رو ازاد کرد وگفت حتما ببرش فردامکانیکی.گذاشتمش توپارکینگ خونه تایکم پول دستم بیاد ببرم تهمیرگاه.حالامیخواستم ببینم به نظرشماچرااینجوری شد وایرادش ازچی میتونه باشه…ممنون از شما

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      شما باید پوسته گیربکس رو تعویض میکردین تا مشکلتون حل میشد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Navid

    سلام وقتتون بخیر،من یه پراید ۸۸ دارم،دیروز تو جاده گیربکس بی روغن شد نمیدونستم واومدم باهاش،الان خیلی صدای دنگ دنگ بدی میده پام که رو کلاج میزارم صدا قطع میشه اگه الان واسگازین بریزم صداش خوب میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • هاشمی

    سلام وقت بخیر
    من دنا اتومات توربوشارژ دارم مدل ۱۴۰۲ که تقریبا ۴ ماهه تحویل گرفتم تازگی بعضی مواقع علامت گیربکس پشت کیلومتر روشن میشه و تعویض دنده انجام نمیشه و هنگام تعویض دنده به عقب تقه میزنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه گیربکس خودروتون معیوب است و نیاز به تعمیر یا تعویض توسط نمایندگی رو داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کریم آتابای

    سلام.پراید۱۳۱صبامدل ۹۲دارم.درسرعت بالاتر از ۱۰۰صدای زوزه از لاستیک جلوسمت راننده میاد.لنت جلو را هم تازه عوض کردم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بلبرینگ چرخ خودروتون رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام وقتتون بخیر سفت شدن فرمان ربطی به خرابی گیربکس داره و اینکه وقتی دور میزنم لاستیک تق تق صدامیده

  • علیرضا

    سلام
    مشکلی که ماشین من داره اینه که دنده یک جا نمیره و بقیه دنده ها هیچ مشکلی ندارن
    زمانی که میزنم دنده یک و کلاچ رو وب میکنم صدای قژژژژژژ میده دنده جا نمیره و چند بار باید ۲ به ۱ کنم تا دنده جا بره ماشین هم ۲۰۶
    یکبار هم باز شد و دنده برنجی های دنده یک و دو تعویض شد اما درست نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه هنوز کمشکل گیربکس خودروتون حل نشده و نیاز به تعمیر محدد دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احسان

    سلام. ممنون از مطالب مفیدتون
    جک s5 دارم.
    روغن گیربکس و خنک کننده ۴۰ هزار تا تعویض شده.
    گاهی اوقات هنگام رانندگی چراغ گیربکس چند ثانیه چشمک میزند و خودش خاموش میشه. گاهی هم شده در حین حرکت چراغ گیربکس روشن میشه و گاز هرز میخوره.
    ماشین تقه نداره. شتابش خوبه. توی دیاگ هم هیچ خطایی نشون میده.
    نظر شما رو میخواستم بدونم.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اگر مشکلتون بیشتر نشد برای تعمیرش اقدام نکنید فعلا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • منصور

    سلام یکسالی هستش به محض چرخاندن سویچ و زدن استارت صدای تاتاپ از قسمت سمت چپ بگوش می‌رسد و معمولا وقتی هستش که ماشین سرد میباشد هیچیک از مکانیک های حاضر نتونستن مشکل رو تشخیص بدهند ماشین پژو پارس دوگانه هستش و تا حالا گاز نزدم و سیستم رو تغییر دادم لطفا راهنمایی کنید

  • وحید

    با سلام ساینا اس مدل ۱۴۰۱ دارم هنگام تعویض دنده از ۱ به ۲ صدای تقه حس میکنم و در حالت خلاص هم صدای تلق تلق میاد که با گرفتن کلاچ قطع میشه..این دو مشکل مربوط به گیربکسه یا کلاچ و یا هردو؟ ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بلبرینگ کلاچ نیاز به تعویض دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • فاصل قلمبر

    سلام .وقت بخیر .من بعلت روغن ریزی گیربکس دادم تعمیر کار و تعمیر کردم .الان دنده عقب به سختی جا میره ویا انگار تو دنده عقب گیر میکنه ‌وباید با زور انرا خلاص کرد .ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه دنده های گیربکس نیاز به تعمیر مجدد دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقت بخیر
    تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ دارم ، دنده یک گاهی وقت ها سخت جا میره و دنده عقب هم به سختی جا میره و الان یه مدت میشه که ماشین دنده عقب که سرعت برم دنده میپره ، لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      گیربکس خودروتون معیوب است ونیاز به تعمیر دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام وقتتون بخیر.۲۰۶اس دی ۸۹اتومات دارم،بعضی مواقع وقتی موتور سرده حرکت میکنم حین حرکت تقه میزنه علامت اسپرت و اسنو میاد رو صفحه .دنده ۳به ۲و ۱هم تقه میزنه

    • معین

      سلام وقت بخیر
      ماشین من ساینا اس با ۱۸۰۰۰ کارکرد هسته
      بعضی مواقع موقع تعویض دنده تو حرکت
      یه چند صدای تقه مانند ریزی به گوش میرسه
      مشکل چی میتونه باشه

  • پسرخوب

    سلام خسته نباشید.
    من پراید ۱۳۱ دارم.موقعی که ماشین حرکت میکنه چه تو دنده باشه و چه بوش باشه صدای طگطگطگطگ میاد.
    ممنون میشم نظرتون رو در مورد این مشکل بگید