بررسی گلکسی NA 250؛ مشخصات فنی و آپشن‌های SYM NA 250

0 14,419

موتورسیکلت SYM NA 250 (بخوانید: اِس وای اِم اِن اِی ۲۵۰) که با نام گلکسی NA 250 هم شناخته می‌شود، یکی از گزینه‌های محبوب در بازار موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی است که با طراحی اسپرت و مشخصات فنی قابل‌قبول، نظر بسیاری از علاقه‌مندان موتورسیکلت را به خود جلب کرده است. در این مطلب قرار است مشخصات فنی، ظاهری، امکانات و ویژگی‌های سواری آن را به‌دقت بررسی کنیم. همراه‌مان بمانید.

مشخصات فنی گلکسی NA 250

مشخصات فنی گلکسی 250

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی به مشخصات فنی این موتورسیکلت پرطرفدار بازار ایران داشته باشیم:

  • موتور: تک‌سیلندر، چهار زمانه
  • حجم موتور: ۲۴۹ سی‌سی
  • قدرت: حدود ۲۴ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۴ نیوتن‌متر
  • سیستم سوخت‌رسانی: انژکتور
  • سیستم ترمز: دیسکی در جلو و عقب (مجهز به abs)
  • حجم باک: ۱۱ لیتر
  • مصرف سوخت: ۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

گلکسی NA 250 یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های بازار در دسته نیکد (naked) است و رقیب قدرتمندی برای بنلی ۲۵۰ محسوب می‌شود. انجین ۲۵۰ سی‌سی این موتورسیکلت قدرت و شتاب بسیار خوبی ارائه می‌دهد که با توجه به قدرت و گشتاور مناسب آن، دور از ذهن هم نیست. عملکرد گلکسی NA 250 در اکثر شرایط، مناسب ارزیابی می‌شود و سیستم تعلیق پیشرفته تلسکوپی در چرخ جلو و سیستم تعلیق تک‌کمک‌فنر مرکزی (مونوشاک) در چرخ عقب باعث پایداری قابل‌توجه موتور خواهد شد.

ترمز ABS در گلکسی NA 250 ایمنی شما را در بالاترین سطح تضمین می‌کنند تا با خیالی آسوده به مقصد برسید. شتاب موتورسیکلت گلکسی ۲۵۰ حدود ۹ ثانیه برای سرعت ۰ تا ۱۰۰ است و نهایت سرعت آن هم چیزی در حدود ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت ارزیابی می‌شود.

 

مشخصات فنی گلکسی 250

promotion banner

مشخصات ظاهری گلکسی NA 250

موتورسیکلت SYM NA 250 یکی از جذاب‌ترین طراحی‌های چند سال اخیر را به نمایش می‌گذارد که ظاهری اسپرت و مدرن دارد. چراغ‌های جلو LED، پنل کیلومتر دیجیتال و طراحی بدنه عضلانی، به این موتورسیکلت ظاهری جذاب و جوان‌پسند بخشیده است.

ابعاد گلکسی ۲۵۰ برابر ۲۰۱ سانتی‌متر برای طول، ۷۷ سانتی‌متر برای عرض و ۱۰۵ سانتی‌متر برای ارتفاع است. بنابراین شاهد ابعاد عجیب‌وغریبی در این موتورسیکلت اسپرت نیستیم و به همین دلیل، استفاده شهری از NA 250 خیلی چالش‌برانگیز نخواهد بود. درباره وزن هم همین موضوع صادق است و وزن ۱۶۸ کیلوگرمی گلکسی NA 250 مشابه دیگر موتورسیکلت‌های میان‌رده اسپرت است. تنها نکته منفی درباره طراحی این موتورسیکلت که البته در بسیاری از موتورهای این کلاس دیده می‌شود، کوچک بودن صندلی سرنشین دوم است که می‌تواند لذت سواری دونفره را کاهش دهد.

 

مشخصات ظاهری موتورسیکلت SYM NA 250
طول ۲۰۱ سانتی‌متر
عرض ۷۷ سانتی‌متر
ارتفاع ۱۰۵ سانتی‌متر
وزن ۱۶۸ کیلوگرم
طراحی SYM NA250 همان چیزی است که علاقه‌مندان به موتورهای استریت و اسپرت به‌دنبالش هستند.

آپشن‌ها و امکانات گلکسی NA 250

گلکسی Sym NA 250 یک موتورسیکلت شهری و اسپرت است، بنابراین نمی‌توان انتظار آپشن‌های یک موتور کروزر را از آن داشت. با وجود این، شما هنوز هم برخی از آپشن‌های ضروری و امکانات رفاهی کاربردی را از این موتور دریافت خواهید کرد. یکی از آپشن‌های ایمنی مهم این موتور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با فناوری ABS است که در بسیاری از موتورهای اقتصادی دیده نمی‌شود و به همین دلیل یک مزیت مهم برای NA 250 محسوب می‌شود. از دیگر امکانات این موتورسیکلت می‌توان به پنل کیلومتر دیجیتال، چراغ‌های LED، پورت USB برای شارژ گجت‌های همراه و سیستم استارت بدون کلید اشاره کرد.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

آیا گلکسی NA 250 ارزش خرید دارد؟

موتورسیکلت Sym NA 250 نه‌تنها از نظر فنی و ظاهری جذاب است، بلکه از نظر ایمنی و راحتی هم بسیار موردتوجه قرار گرفته است. سیستم ABS و ترمزهای دیسکی، ایمنی بالا را در هنگام ترمزگیری تضمین می‌کنند. تعلیق مناسب این موتورسیکلت هم سواری نرمی را در جاده‌های مختلف فراهم می‌کند. صندلی‌های ارگونومیک و موقعیت قرارگیری مناسب فرمان، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را به ارمغان می‌آورد. با وجود این‌ها، Sym NA 250 خالی از اشکال هم نیست. مثلا فضای سرنشین دوم خیلی خوب نیست و از طرفی بسیاری از خریداران این موتورسیکلت از کیفیت مونتاژ آن رضایت کافی ندارند.

در مجموع، Sym NA 250 (گلکسی ۲۵۰) با ترکیبی از طراحی زیبا، مشخصات فنی قوی و امکانات مدرن، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به‌دنبال یک موتورسیکلت همه‌کاره و کارآمد هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.