فسخ معامله خودرو چه شرایطی دارد؟

442 146,704

پیش‌تر در مطلب «نقل و انتقال سند خودرو و ۱۰ توصیه مهم درباره آن» درباره نکاتی صحبت کردیم که برای نقل و انتقال سند خودرو بسیار مهم و کاربردی هستند و شما را به سمت یک معامله خوب هدایت می‌کنند. البته بعد از نوشتن قولنامه ماشین ممکن است به هر دلیلی نیاز به فسخ معامله پیدا کنید و شاید همیشه این سئوالات مهم پیش بیاید که یک معامله در چه شرایطی فسخ می‌شود؟ تکلیف ضرر و زیان فسخ معامله خودرو چیست؟ یا برای فسخ معامله ماشین چه نکاتی را باید بدانید؟

اگر این سئوال‌ها برای شما هم پیش آمده و جوابی برای آن‌ها پیدا نکردید در این مطلب با ما همراه باشید تا با تمام نکات مهم فسخ معامله خودرو آشنا شوید.

۷ شرط برای فسخ معامله

حقوقدان‌ها به حق بهم زدن معامله «خیار» می‌گویند، این کلمه از اختیار می‌آید و به معنی آن است که دو طرف معامله اختیاراتی را درباره معامله‌شان دارند. نحوه نوشتن فسخ قرارداد باتوجه‌به موارد زیر متفاوت است. بااین‌حال به طور کلی در شرایط زیر می‌توان یک معامله را فسخ کرد:

۱- خیار مجلس

یعنی دو طرف معامله هنوز در محل قرارداد نوشتن حضور داشته باشند. مثلاً شما برای معامله یک خودرو با فروشنده صحبت می‌کنید، قرارداد می‌نویسید اما در همان حین متوجه می‌شوید پولتان جور نشده یا خودرو ایرادی دارد که دلتان را زده است، در این صورت همان جا می‌توانید با اتکا به خیار مجلس، معامله را فسخ کنید.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

۲- خیار غبن

یعنی یکی از دو طرف معامله از این خرید و فروش ضرر کرده باشد. مثلاً کسی خودرویی را فروخته و بعد متوجه می‌شود زیر قیمت فروخته در معامله خودرو فریب خورده و متضرر شده است، در اینجا می‌تواند به حکم خیار غبن معامله را فسخ کند. اگرچه که طبق عرف در بیشتر قراردادها نوشته می‌شود که «همه خیارات از جمله خیار غبن ساقط شده است». به این ترتیب کسی نمی‌تواند به سادگی آب خوردن زیر معامله‌ای که انجام داده بزند.

فسخ معامله ماشین
برای مشاهده در سایز بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

۳- خیار تدلیس

تدلیس در معامله خودرو یعنی فروشنده، مال را بهتر از آنچه که هست نشان دهد و با فریبکاری باعث شود شما عیب و ایرادهای مورد معامله، مثل خودرو را متوجه نشوید. به این فریبکاری غش در معامله خودرو گویند. اگر کسی اینطور خریدار را فریب دهد، خریدار می‌تواند به‌صورت قانونی قرار داد را فسخ کند، البته به شرطی که این امکان در قولنامه از دو طرف گرفته نشده باشد.

۴- خیار شرط

یعنی خریدار و فروشنده شرط کنند که هر دو یا یکی از آنها می‌تواند تا مدت مشخصی معامله را فسخ کند. برای خیار شرط باید در متن قولنامه، مدت زمان فسخ معامله خودرو را تعریف کرده باشید. مثلا ممکن است مدت زمان پشیمانی در معامله را تا ۲۴ ساعت یا حتی تا ۷۲ ساعت قید کرد.

بی‌شک وجود خیار شرط دردسرهای زیادی برای هرکدام از طرفین قرارداد دارد، چراکه بدون هیچ توجیهی، امکان برهم‌زدن قرارداد وجود دارد. بنابراین خیار شرط، فقط زمانی باید در متن قولنامه گنجانده شود که هم خریدار و هم فروشنده، روی آن توافق داشته باشند. همچنین در این صورت، باید در متن قولنامه مشخص کنید که جریمه فسخ قرارداد خودرو، دقیقاً باید چقدر باشد. همچنین این جریمه را باید کسی پرداخت کند که تقاضای فسخ را دارد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

۵- خیار تخلف شرط

در این مورد، اگر فروشنده یا خریدار شرط کرده باشد که کارى انجام دهد، مثلا پول را به شیوه‌ای مشخص بدهد یا سند را در روز مشخصی ثبت کند و بعد زیر قولش بزند، طرف مقابل می‌تواند به حکم خیار تخلف از شرط، معامله را فسخ کند.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

۶- خیار تأخیر

اگر خودرو (یا هر چیز دیگری را) معامله کنید و در قراردادتان چیزی درباره زمان پرداخت وجه آن قید نشده باشد، تا سه روز فروشنده می‌تواند منتظر شما باشد که پول را بپردازید. در غیر این صورت معامله فسخ می‌شود.

فسخ معامله ماشین

۷- خیار تعذر تسلیم

برعکس مورد قبل، اگر خودرویی را معامله کنید اما فروشنده نتواند آن را تحویل بدهد معامله با خیار تعذر تسلیم فسخ می‌شود. مثلا اگر خودرویی را معامله کنید اما فردای معامله خودرو در پارکینگ فروشنده آتش بگیرد و از بین برود، معامله فسخ می‌شود.

خیارات دیگری هم وجود دارند که کمی پیچیده است و به مباحث تخصصی حقوقی مربوط می‌شود و شاید خیلی به کارتان نیاید. با آگاهی از شرایطی که در بالا گفته شد، باید مفاد قولنامه‌تان را تنظیم کنید. یعنی قولنامه را جوری بنویسید که اختیارات قانونی، که به نفع هر دو نفر یعنی خریدار و فروشنده است، در آن لحاظ شده باشد و در عین حال مورد توافق هر دو طرف باشد تا بتوانید آن را با خیال راحت امضا کنید.

promotion banner

۸- خیار عیب

فسخ معالمه خودرو به علت عیب در این مورد زمانی است که همه مراحل نقل و انتقال را انجام داده باشید، پول رد و بدل شده باشد فسخ معامله بعد از انتقال سند (فسخ معامله خودرو بعد از تعویض پلاک) صورت بگیرد. در این حالت اگر متوجه نقصی در خودرو شدید، حق فسخ معامله ماشین را دارید. اگر دقت کرده باشید، خیار عیب دقیقا شبیه خیار تدلیس است ولی با این تفاوت که خیار عیب، برای بعد از اتمام خرید و فروش ماشین، تعریف می‌شود.

خودتان بهتر می‌دانید که هیچ فروشنده‌ای، حاضر به قبول خیار عیب نیست؛ چون امکان سواستفاده خریدار وجود داشته و می‌تواند مشکلات زیادی را برای فروشنده به وجود بیاورد. به همین دلیل است که معمولا خیار عیب را در متن قولنامه ماشین، ذکر نمی‌کنند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ضرر و زیان فسخ معامله خودرو چیست؟

اگر هر یک از رو طرف بنا به دلیلی خواهان فسخ قرارداد باشد، باید به طرف مقابل ضرر و زیان دهد. این یکی از مواردی است که در قولنامه نوشته می‌شود و در اکثر موارد برای آن مبلغی تعیین می‌شود تا دو طرف از میزان خسارت آگاه باشند.

مدت زمان قانونی فسخ معامله خودرو

مهلت فسخ معامله خودرو باتوجه‌به شرایط و علت فسخ می‌تواند متفاوت باشد. برخی از خیاراتی که در مطالب گذشته به آنها اشاره کردیم، دارای مهلت مشخص است و با گذشت آن مهلت، دیگر اعتباری ندارد؛ اما برخی دیگر، بدون مهلت هستند و طرفی که دارای حق فسخ است، می‌تواند در هر زمانی اقدام به فسخ معامله نماید.

فسخ قولنامه دستی

ابتدا باید تشخیص دهید که قراردادتان قولنامه است یا مبایعه‌نامه؛ زیرا اعتبار مبایعه‌نامه بیشتر از قولنامه است (البته امکان دارد یک قولنامه طوری مفادش تنظیم شده باشد که اعتبار مبایعه‌نامه را داشته باشد) اگر کلمات و عبارات قرارداد، دلالت بر بیع قطعی نماید از جمله اینکه مبلغ مورد معامله و تاریخ محضر مشخص باشد و یا اینکه فروشنده ملزم به انجام یک سری امور از جمله تنظیم سند شده باشد، ذکر این امور دلالت بر بیع قطعی دارد و  این‌گونه قراردادها مبایعه‌نامه تلقی می‌شود و به‌راحتی نمی‌توانید آن را برهم زنید .

دانستن این اختیارات به شما کمک می‌کند که از نکات مهم در باب قرارداد خرید و فروش خودرو آگاه باشید. مثلا اگر متوجه شدید خودروی مورد نظر شما کیفیت لازم را ندارد، خودرو را گران خریده‌اید، خودروی خود را ارزان فروخته‌اید یا طرف مقابل از تعهدات خود سر باز زد با آگاهی از اختیارات قانونی خود معامله را فسخ کنید.

فسخ معامله خودرو بدون قولنامه

در خصوص نحوه فسخ معامله ماشین بدون قولنامه، طرفین می‌توانند از تمامی خیاراتی که در بالا به توضیح آنها پرداختیم بهره بگیرند و در صورت داشتن علت موجه، معامله را فسخ کنند. آنها می‌توانند به شهودی که هنگام معامله خودرو حاضر بودند یا مدارکی که نشان‌دهنده تحویل خودرو از طرف فروشنده و واریز وجه از طرف خریدار است، استناد کنند.

قانون بیعانه در معامله

در قانون مدنی ایران مقررات مخصوصی راجع به بیعانه موجود نیست و طبق قاعده حقوقی در صورتی که به جهتی از جهات معامله منحل شود، اگر چه مشتری بقیه پرداختی را در موعد مشخص نداده باشد، بیعانه باید به مشتری بازگردانده شود.

حتما بخوانید: فک پلاک خودرو و نکات مهم قانونی آن

همچنین می‌توانید برای اینکه در فرآیند خرید و فروش ماشین دچار مشکل نشده و به دردسرهای احتمالی نیفتید، از سرویس کارشناسی خودرو کارنامه استفاده کرده و قبل از هر گونه اقدام به خرید، خودرو موردنظرتان را کارشناسی نموده و مطمئن خرید کنید.

اگر در زمینه فسخ معامله ماشین نظر یا دیدگاهی دارید که دانستن آن به تجربه خرید و فروش بهتر کمک می‌کند، آن‌را با کاربران ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
442 نظرات
  1. ناشناس
    ناشناس می گوید

    سال ۹۴پژوپارس سفر کشاورزی کازرون دادم پول بار گوچه فرنگی بفرسته متاسفانه ۳سال هیچ باری نفرستاد آخر سال ۹۷برج ۱۲بار فرستاد اول در خواستی کرد گفت جون اول کار هستم پول بریز آخر کار حساب قبلی کم کن منهم قبول کردم هرروز حواله پول واریز کردم هرروز بحانه چک دارم پول بیشتر از من تقاضا میکرد فکر نمیکردم آخر اینطوری بشه جنین برخورد زشت انجام بده حساب ماشین نداد بابت بار پول اضافه دادم بعدش جواب تلفن منو نداده نمیده فهمیدم ماشین فروخته پلاک من سند مالکیت اسم من هست ناراحتی فشار زیاد کارم بیمارستان بستری شدم گرفتار دکتر چون هیچوقت فکر نمیکردم این همه بی معرفت باشه نمیدونستم چیکار کنم هیچ اطلاعاتی در مورد قانون نداشتم شکایت کردم توقیف فک پلاک دادگاه توقیف قبول نکرد فک پلاک دستور داد بعدن متوجه شدم باید مبلغ ده در صد پول واریز حساب دادگاه می‌شود توقیفی ماشین صادر میشود حالا بعداز این همه وقت ناراحتی خسارتهای بهم شده هنوز بستری هستم نمیدونم چکار کنم واقعیت دیگه خسته شدم اشتباه خودم انجام دادم اعتماد کردم امیدوارم هیچوقت انسان یا مردی خجالت زده شرمنده خانواده بچه‌ها نباشه ببخشید سوادم کمه خوب نمیتونم حرف دلم بگم امیدوارم مسلمان گرفتار دکتر بیمارستان بخصوص آدمهای بد کردار نامرد سرراهشان قرار نگیره خدا منو ببخشه بیشتر از این امتحانم نکنه انشاالله معذرت خواهی میکنم خوشحال پیروز باشید یا علی

    1. کارنامه می گوید

      امیدواریم مشکلتون در زودترین حالت ممکن رفع بشه

  2. احسان
    احسان می گوید

    بنده بابت خرید یک خودرو از شهرستان مبلغی بیعانه دادم به فروشنده و بهش گفتم ۲ روز دیگه میام و معامله رو انجام میدم، ولی من سر قرار نرفتم ، حالا فروشنده این حق رو داره که مبلغ بیعانه رو ببره

    1. کارنامه می گوید

      سلام.
      بله. طبق مفاد و توافق مندرج در قرارداد این حق رو داره.

    2. مهرداد
      مهرداد می گوید

      سلام
      من ی روا ۸۶فروختم با خریدار رفتیم مکانیکش دید تایید کرد بردیم کارشناس رنگ گفت که شاسی های جلو جوش داره و خریدار اینو شنید و قبول کرد و اومدیم یکم از پول معامله کم کرد و خرید پولو بمن داد ۵تومن از پول موند چک یکماهه بمن داد وکالت دادم بهش چند روز پیش ثبت کرد و من هم تایید کردم چکو دیروز بعد یکماه زنگ زده میگه بردم صافکار میگه شاستی ها پوسیده درست نمیشه در صورتی که کارشناس هم بهش گفت بعد میگه جلو چکتو میبندم میرم شکایت میکنم ایا امکان شکایت یا جلو گیری چک منو داره؟

  3. اسماعیل داسیار
    اسماعیل داسیار می گوید

    سلام وقت بخیر
    من دو روز پیش ی معامله ماشین انجام دادم الان متوجه شدم ماشینم رو ۵۰ میلیون زیر قیمت بازار فروختم ب فروشنده مراجعه کردم ک معامله رو فسخ کنیم قبول نکرد معامله هم قطعی بوده ایا من میتوانم شکایت کنم برا پس گرفتن ماشین یا ن

    1. کارنامه می گوید

      با سلام
      اگر قولنامه نوشته‌اید و ماشین را تحویل خریدار نداده باشید، می‌توانید مبلغ ضرر و زیان
      مندرج در قولنامه را به خریدار پرداخت کنید و خودرو را پس بگیرید. در غیر اینصورت تنها می‌توانید از طریق مراجع قضایی پیگیری کنید.

    2. محمد
      محمد می گوید

      باسلام و تشکر از توضیحات مفیدتون، بنده یک هفته هست خودرو مدل پایین با ایرداتی که فروشنده شفاهی گفتن خریداری کردم اما پس از مراجعه به تعمیرکار برای رفع معایب متوجه شدم هزینه تعمیر بیشتراز گفته ی فروشنده است و فروشنده هم قبول نمی کند، ضمن اینکه در توضیحات قولنامه نوشته شده: فروشنده پس از تاریخ فروش هیچگونه مسئولیتی در قبال خودرو ندارد آیا این قولنامه قابل فسخ هست یا خیر؟
      باتشکر

  4. مقداد
    مقداد می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۵روز پیش یه ماشین اردی ۸۳ خریدم
    انقد تمیز بود فروشنده تعریف کردکه خریدم
    الان برداشتم برم باهاش برا تعویض پلاک وسند یهو تو راه خاموش شده وصداهای عجیب میکنه یدفهذ
    چکنم چجوری ماشینو بهش بدم
    خودش قولنامه نو‌ته که برگشت ماشین ۲۰ درصد مبلغ ماشینه من ماشینو ۲۲۵۰۰ خریدم ودو میلیون هزینه مونده بود تا سند بزنم بعد بدم بهش

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      چون ماشین را تحویل گرفتید عملا کاری نمی‌توانید انجام دهید، مگر اینکه خودرو را برگردانده و ضررو زیان را پرداخت نمایید.

  5. محسن محمدی
    محسن محمدی می گوید

    سلام بنده شب یه ماشین معامله کردم مقداری از پول کم اوردم فسخ معامله ده ملییون نوشته شده مبلغ یک ملییون بیعانه دادم ایا طرف میتونه فسخ معامله رو از من بگیره

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      بله می‌توانند، البته در صورتیکه امضا و اثر انگشت در مبایعه‌نامه درج شده باشد.
      در این موارد بهتر است رضایت فروشنده جلب شود تا از شکایت جلوگیری شود.
      در اصل می‌توان همان مبلغ بیعانه را به عنوان خسارت به طرف مقابل پرداخت نمود و مبایعه‌نامه را دریافت کرد.

    2. حسین
      حسین می گوید

      سلام
      من یه ماشین معامله کردم و مبلغ ۱۰ میلیون به خریدار پرداخت کردم بابت بیعانه.
      ولی همون شب که قولنامه نوشتیم منصرف شدم و اعلام کردم.
      مبلغ ۳۰ میلیون هم ضرر و زیان نوشتیم.
      (کارت ماشین فروشنده دست منه).
      الام میتونم بدون ضرر زیان فسخ کنیم؟

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        درود بر شما وقت بخیر
        به صورت توافقی بله.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  6. محمد
    محمد می گوید

    سلام.بنده ۶روز پیش ماشین فروختم.(با ماشین دیگری معامله کردم)بعدبنده خدا از۶روز آمده که موتور ماشین روغن کم میکند.درضمن روز قولنامه بنده خدا ماشین را ب مکانیک برده و نشان داده و حالا بعد ۶روز آمده ک موتور ماشین ایراد داره.ایا میتواند معامله را بهم بزند

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      در صورتیکه مبایعه نامه و یا برگه قرارداد تنظیم شده و برای فسخ معامله شرایط تعیین شده باشد، به نسبت ضرر و زیان ذکر شده در مبایعه نامه،
      می‌تواند معامله را فسخ کنند البته با رضایت طرفین.

  7. رزیتا
    رزیتا می گوید

    سلام ببخشید من ابان ۹۸ ماشین فروختم و قرار بود ماه بعد من ۲ملیون باقی مونده پول بگیرم و سند بزنم تعویض پلاکم کرد خریدار ولی نیومد واسه سند حالا بعد از ۱۰ماه ماشینو فروخته مجبور شده بیاد واسه سند زدن منم گفتم به خاطر دیرکرد این چند ماه یک میلیون اضافه تر میخوام و در کل ۳میلیون میگیرم سند میزنم حالا خریدار میتونه شکایت کنه و اون ۲میلیونم نده؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      خیر امکان شکایت وجود ندارد. در این حالت خریدار می‌بایست به هر نحوی، حتما رضایت فروشنده را جلب نمایند.

    2. سام
      سام می گوید

      سلام من یک ماه پیش ماشین معامله کردم با ماشین به شرط سالم بودن متور طرف ماشین پیش دوتا مکانیک برد نشون داده بنگاه نشون داد دلال نشون داده پدر خانمش ماشین سوار شده نگاه کرده خودش سوار شده بعد از یکماه آمده که معامله بهم میزنم سند ماشین نمیدم متورش مشکل داره آیا می‌تونه معامله را بهم بزنه

  8. رزیتا
    رزیتا می گوید

    لطفا اگه میشه سریع جواب منو بدید نگرانم

  9. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام بنده یک پراید ۸۹ خریدم ب اسم سه لک رنگ فروشنده اینقدر خوب وانمود کرد ماشینو ک منم چشم گرفتش و از روی بی تجربگی ب تشخیص رنگ نشان ندادم و فرداش پولو دادمو رفتم تعویص پلاک و سندماشینم زدم بعد بیست روز متوجه شدم ماشین گیج میزنه بردم جلوبندی گفت ماشین ضربه شدید داشته شاسیهای جلو خورده بردم تشخیص رنگ دیدم بیشتراز ۳لک رنگ داره الان من قولنامه هم ندارم ایا میتونم شکایت کنم و معامله رو فسخ کنم؟ممنون میشم زود جواب بدید

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      خیر امکان شکایت وجود ندارد. مگر اینکه در قولنامه این موارد ذکر شده باشد.

  10. حسین
    حسین می گوید

    سلام .خودرویی را ۴ سال پیش خریدم . و تمام کارهای انتقال سند انجام شد. حالا رفتم ماشین رو بفروشم مشخص شده که قبلا ماشین تصادف کرده و حالا ماشین را کمتر از قیمت ماشین سالم از من میخرند . آیا بابت این خسارت میتوانم از فروشنده ماشین به من شکایت کنم و ادعای خسارت کنم؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      خیر با توجه به مرور زمان، انجام شکایت نتیجه بخش نخواهد بود.

  11. محمود رضاپور
    محمود رضاپور می گوید

    سلام.ماشینی را برای فروش در نمایشگاه سپردم تا به قیمت روز بفروشد حدود ۱۰ روز که ماشین را در اختیار خود داشت هر بار پیام میداد مشتری ندارد در حالی که بعدا متوجه شدم اوج تقاضا برای ماشین وجود دارد و ایشان اتومبیل بنده را حدود یکصد و چهل هزار میلیون تومان زیر قیمت بازار فروخته وسند زده شد.حالا که بنده تامین دلیل کردم و نظر کارشناس را گرفتم آیا میتوانم مابه التفاوت را از خریدار یا نمایشگاهی بگیرم؟ تحت چه عنوان از شکوائیه؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      اول باید بررسی شود که خودروی شما تحت چه قراردادی به نمایشگاه سپرده شده بوده. اگر قراردادی در این زمینه تنظیم کردید باید به متن و مفاد آن قرارداد مراجعه کنید.

  12. محمود
    محمود می گوید

    اتومبیل من بطور امانی نزد کسی بود جهت فروش به قیمت روز. ایشان در طول ۱۰ روزی که آن را در اختیار داشت به بهانه نبود مشتری۱۴۰۰۰۰۰۰۰ تومان زیر قیمت فروخت و با مشخص شدن این غبن فاحش بنده تامین دلیل کردم آیا مابه التفاوت اخذ میشود؟ ضمن اینکه در مبایعه نامه عادی غبن فاحش از فروشنده و خریدار ساقط گردیده.

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      اول باید بررسی شود که خودروی شما تحت چه قراردادی به نمایشگاه سپرده شده بوده. اگر قراردادی در این زمینه تنظیم کردید باید به متن و مفاد آن قرارداد مراجعه کنید.

  13. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت بخیربنده پنج سال پیش یه قولنامه به یک خانم دادم که این ماشین متعلق ب شما.دوتا شاهدهم امضا کردن پولی هم ذکرنشدداخل قولنانه.دوتا شاهد هم بودن.معامله صورت نگرفت و بحثمون شد البته طرف مقابل اشنا بود رفت و امد خانوادگی داشتیم برحسب اعتماد من رونوشتی ک دست خودم بودپاره کردم.اونا هم گفتن پاره کردیم انداختیم دور.الان برای من ابلاغ اومد بعداز پنج سال که من صاحب رسمی ماشین هستم و این اقا راننده من بوده ماشین دستش اجاره بوده.ماشین راربه نفع منافع خودش استفاده کرده و خواسته ک ماشین با شماره پلاک داخل قولنامه توقیف بشه و من جلب بشم.برام زدن خیانت درامانت.یه کمکی بکنید بی زحمت من چطور بایداز خودم دفاع کنم.و میخوام ازدستش شکایت کنم شکایتم بر چه مبنایی باشه که از قولنامه سو استفاده کردن

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      شما باید با یک وکیل مشورت کنید و متقابلا شکایت کنید و در حضور قاضی از خودتان دفاع کنید.
      البته با توجه به اینکه مدرکی ندارید و قولنامه را پاره کردید، شانس طرف مقابل بیشتر هست. ناگفته نماند نظر قاضی در این مورد شرط اصلی است.

  14. ساسان
    ساسان می گوید

    باسلام بنده فروشنده یک خودرو به مبلغ ۳۲۸ تومان می‌باشم که بعداز مدت یک ساعت از فروش خودرو متوجه شدم که قیمت خودرو بیشتر میباشد و متضرر شده ام،آیا میتوانم درخواست فسخ معامله را بدهم یا نه؟و در صورت فسخ معامله مبلغی که باید بعنوان حق بنگاه پرداخت کنم چقدر میباشد؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      با توجه به مفاد قولنامه و در صورتیکه تعویض پلاک انجام نشده باشد، می‌توانید فسخ کنید.

  15. رامین
    رامین می گوید

    خسته نباشید دیروز یک خودرو فروختم بعد ۴ساعت متوجه شدم ۲۰میلیون ارزان فروختم.قرارداد دستی بوده ۴میلیون بیانه داده و قرار بود بقیه پولو فردا بده من ۴میلیونو پس فرستادم به همان شماره کارت خریدار قبول نمیکنه درقرارداد هیچ ضرر زیانی نوشته نشده وماشین دست خودم هستش.باید چه کاری انجام بدم تا فسخ بشه

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      با توجه به مفاد قولنامه و در صورتیکه تعویض پلاک انجام نشده باشد، می‌توانید فسخ کنید.

  16. اکبر
    اکبر می گوید

    سلام پراید ۱۳۱ را برای خریدار غیابی خرید وبجای او امضا کرد بعد ۱۰ دقیقه متوجه شدم ۱۲ ملیون ضر رکردم وبرای معامله چک ۱ ماهه به مبلغ۱۰۰ملیون داده و۲ ملیون بعد از تعویض پلاک وبعد از نیم ساعت فسخ قرارداد نکرد در همان لحظه شکایت کردم ایا به نتیجه میرسد

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      با توجه به مفاد قولنامه و در صورتیکه تعویض پلاک انجام نشده باشد، ‌می‌توانید شکایت کنید.

  17. محمد
    محمد می گوید

    سلام بنده ۲۰ رو پیش ماشینمو فروختم سند ماشین به اسم کس دیگه ای هست
    خریدار ۲۰ روزه که نصف پول ماشینو نگه داشته و ماشین رو هم تحویل گرفته. در قولنامه قید شده پشیمانی ۲ میلیون تومان. ولی زمان قید نشده
    کسی که سند به اسمش هست تا یک ماه دیگه هم نمیتونه بیاد. برای انتقال سند. آیا من میتونم فسخ کنم.؟ یا اینکه خریدار حق داره نصف پول رو نگه داره؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      با توجه به اینکه زمان در مبایعه نامه قید نشده، کاری نمی توان کرد.

  18. امیر
    امیر می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشیدبنده ۳ماه پیش خودروپرایدرافروختم وسندقطعی زدم خریدار۱۰روزفرصت داشته تعویض پلاک کنه که تاکنون انجام نداده وبنده هم نیازپلاکم داشتم تواین زمان یک سری خساراتی نیزبه بنده واردشده به علت این که زمانی که میخواستم ماشین بخرم نتونستم بااین شرایط میشه درخواست خسارت یافسخ معامله کرد

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      می‌توانید شکایت کنید و از تردد خودرو جلوگیری کنید تا خودرو به پارکینگ منتقل شود و فرایند تعویض پلاک انجام گیرد.

  19. ابراهیم محمدی
    ابراهیم محمدی می گوید

    سلام، من تقریبا ۲۰ روز پیش ماشینی را خریدم و قولنامه دستی هم تنظیم شد و ماشین رو تحویل گرفتم و پول را هم واریز کردم ولی فروشنده سر موقع نیامد برای فک پلاک و سند و ادعا کرد ماشینی که فروخته مال کسی دیگر بوده و اون نمی آید برای فک و سند و مرا مجبور کرد برای برگشت معامله و پول من را داد و ماشین را تحویل گرفت. بعد من متوجه شدم دروغ گفته و در سایت دیوار با قیمت بالاتر همان ماشین را برا فروش گذاشته الان می توانم کاری کنم؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      متاسفانه کاری نمی‌توان کرد.

  20. عباس
    عباس می گوید

    سلام
    ماشینی را به یک بنگاه آشنا دادم و قیمت را هم گفتم ایشان اظهار لطف زیادی کردند که مبلغی را به شما میدهم تارمشکلت حل شود وبعداز فروش به قیمت مناسب و پیشنهادی شما پول خودرابرمی دارم و ماشین را به نمایشگاه ایشان سپردم و مبلغی را به حسابم ریخت بعدازچندروزنیت واقعی خودرا نشان داد و گفت که من ماشین را ازشماخریدم وقیمت هم همان است که به حسابت ریختم باید بیایی سند بزنی!
    نه قولنامه و نه قراری هم در این مورد نداشتیم و ایشان ۶۰ درصد قیمت خودرو در آن روز را که اعلام کردم به من داده ، آیا ایشان می تواند خودرو مرا با این حیله تصاحب نماید. تاکید می کنم ایشان نمایشگاه دار است و هیچ گونه معامله و یا مدرکی ندارد و اصولا قرار ما چیز دیگری بود.

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      می‌توانید از آن شخص شکایت کنید.

  21. حسین
    حسین می گوید

    سلام و خداقوت
    ماشینم رو چند ماه پیش فروختم ضمن اینکه سند هم به نام طرف زدم فقط در قولنامه ای که بین طرفین نوشته شد با خودکار بالای صفحه نوشتیم در صورت پشیمانی مبلغ ده میلیون تومان باید طرف پشیمان شده پرداخت کند تامعامله فسخ گردد و دو طرف امضا کردیم آیا می تواند پشیمان شده اقدام کندیا خیر

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      با توجه به اینکه سند زده شده و فرآیند آن به اتمام رسیده، امکان فسخ وجود ندارد.

  22. ذبیح الله عطایی
    ذبیح الله عطایی می گوید

    سلام من ۹۸اسفندبودماشین۲۰۷دنده خریدم وکالت تعویض پلاک گرفتم من اتباع هستم خودم قانونی بودم اقامت خودم مشکل نداشت تعویض پلاک به مدارک همسرم خواست هنوزپروسه پناهندگی همسرکامل نشده بودمریضی کروناه هم باعث طولانی شدمن نتوانستم به وقتش تعویض پلاک کنم وازطرفی فروشنده هم آشنابودبه من گفت تمام مداریک ماشین بگیرهروقت اقامه همسرت دورست شدتعویض پلاک کن بعداز۹ماه ماشین دست من بودشب آمده پلاک ماشین کنده برده وبعدازچندبرابرشدن قمت ماشین میگه ماشین پس بده وبه وقت خریدن نصف پول نصف طلا تحویل صاحب ماشین دادم ‌کمک کنیدمن چکارکنم

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      متاسفانه چون تعویض پلاک انجام نشده و مبایعه‌نامه هم وجود ندارد، کاری نمی‌توان انجام داد.

  23. علی
    علی می گوید

    سلام ۲ ماه پیش بنده ماشین خریدم پولش رو کامل پرداخت کردم مبایعه نامه در نمایشگاه نوشتیم سند در رهن سایپا بود فروشنده گفت سندش طی مراحل اداری تا ۱۵ روز دیگه آزاد میشه برات وکالت فروش میزنم الان ۲ ماه گذشته ماشین گرون شده و میگه اون موقع ارزون فروختم سند نمی زنم در نمایشگاه مبایعه نامه قانونی نوشتیم ایا میتونه فسخ کنه و سند نزنه ممنون

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      می‌توانید با مبایعه نامه به دادگاه مراجعه و شکایت کنید.

  24. حسین
    حسین می گوید

    سلام خسته نباشید بنده برای اولین بار یه ماشین خریده بودم از شرکت چون صفر بود گفتم بفروشم دست دوم بگیرم دستم رابیوفته یه مشتری تو دیوار پیدا شد اومد آخر شب بود با همسرش گفتم دیگه مشتریه باهاش خیلی راه اومدم دیگه بنگاه هم نبود گفت بیادستی بنویسم خودش نوشت قول نامه رو هرچی به نفع خودش بوده نوشته اونوقت ۴۰۰ هزارتومان بیعانه داده من بخاطر این که فردا پول بیاره من نمیدونستم ده ملیون هم ضرزیان زده امضا کردیم رفت فرداشب اومد چک فردا رو آورد منم قبول نکردم حالا شکایت کرده نمیدونم چکار کنم هر چی زنگ میزنم پول نقد بیار ماشین ببر هیچ من الان پول لازم دارم نمیدونم چه کنم دادگاهم تا دوماه دیگست نمیدونم ماشین بفروشم یا نه

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      چون مبایعه نامه نوشته شده و دو طرف هم امضا کردن، عملا تنها راهی که وجود داره یا صلح طرفین هست و یا ابطال مبایعه نامه با رضایت طرفین.

  25. درویشی
    درویشی می گوید

    باسلام
    یه ماشین خریدم درسال ۹۶ به مبلغ ۱۶ میلیون با ۴تاچک ۴ تومن و۲چک پا کردم و چک سوم به مشکل خوردم وتوان مالی نداشتم وماشین راپس دادم بعد از ۷ماه استفاده فروشنده دیگر پول به من برنگرداند؟ آیا من میتوانم شکایت کنم؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      اگر مبایعه نامه دوم داشته باشید برای پس دادن خودرو، بله امکان شکایت وجود داره.

  26. جعفرمختاری
    جعفرمختاری می گوید

    سلام من سه ماه قبل پرایدمدل۹۶روپنجاه میلیون فروختم و۲۰میلیون روکه ۴۰ درصدمبلغ معامله میشه چک بیست روزه گرفتم وسندوکارت ماشین وتمامی مدارک رونزدخودم نگه داشتم تا اینکه بعدازبیست روز رفتم دفترخونه تاسندروانتقال بدم توهمون موقع که داشتیم امضاهاشومیزدیم یه هویی خریدار گفت که ۵میلیون تومن روکم میکنم بابت اینکه کولرماشین خراب بوده درصورتی که من درروزمعامله به خریداراعلام کرده بودم کولرخرابست خلاصه یک کلام گفت پنج میلسون تومن رونمیدم منم دیدم واقعاضررمیکنم سندروانتقال ندادم وپاشدم رفتم ازدفترخونه به سمت منزلم که شهرستان هست و۸۰۰کیلومترفاصله داشتم باخریدارالان ۳ماه ازتاریخ چک گذشته وهروزکه میرفتم بانک توحسابش پول نبود بلاخربعداز۳ماه صبرچک روبرگشت زدم ایاالان میتونم فسخ کنم به این دلایل؟؟؟درضمن بعداز۳ماه پیش پرایدمدل ۹۶ الان قیمتش شده ۱۰۰میلیون ایاخسارت یاماشین رومیتونم پس بگیرم ممنون ازلطفتون به راهنمایی تون خیلی نیازدارم.

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      باید حتما شکایت کنید بابت چک برگشتی

  27. جعفرمختاری
    جعفرمختاری می گوید

    درضمن موقع فروش خودرو نام خریدار اسم منه اما مالک وصاحب اصلی توسندماشین بنام همسربنده هست ایامیشه همسرم بره شکایت کنه ازمن وخریداروبگه ماشینوبدون اطلاع من فروختن اون موقع ما به مشکل که نمیخوریم یوقت لطفاراهنمایی کنیدممنون میشم ایاازاین طریق میتونیم ماشبن مونو پس بگیریم

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      بله می‌تونید شکایت کنید. چون موردی که اشاره کردید فروش مال غیر هست.

  28. سیروس
    سیروس می گوید

    عالی

  29. سیروس
    سیروس می گوید

    با سلام سال ۹۷ خودرویی را خریداری کردم و قولنامه دستی نوشتیم و تمام پول را پرداخت کردم که با توجه به اینکه در شهر دیگری ساکن هستم وکالت فروش را برایم طبق قولنامه ارسال کنند ولی فروشنده فراری شده و بنگاهی که ماشین را به فروشنده من فروخته بوده قولنامه ای دارد که حق فسخ معامله در صورت عدم پرداخت پول را دارد . در حالیکه برابر ارزش ماشین سفته هم گرفته بوده از نقد کردن سفته ها سرباز زده و درخواست گرفتن ماشین را از بنده کرده. ایا ماشین به چه کسی میرسد؟

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      از طریق مبایعه نامه می‌تونید شکایت کنید و مدارک رو به نام بزنید.

  30. محمد
    محمد می گوید

    سلام بنده یک سال و نیم پیش یه پراید فروختم و معامله دستی نوشتیم که مبلغ دو ملیون مانده روا تا سه ماه دیگر بیاورد و بریم سند بزنیم ولی نیامد و بنده بعد چند ماه رفتم توقیف پلاک گرفتم وکالت رفته شکایت کرده به الزام به تنظیم سند ،ایا بنده میتونم بخاطر دیر کرد ایشون ماشینم رو پس بگیرم.سند و پلاک و هیچ چیزی بنامش نیست

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      خیر. البته به مفاد مبایعه نامه بستگی دارد.

  31. رامین
    رامین می گوید

    سلام،من یک وسیله فروختم به ی بنده خدایی و چون مدارک کامل نبود نصف مبلغ رو گرفتم و نصف آن قرار شده بعد از دادن مدارک دریافت کنم،ولی حالا بعد گذشت ۲ ماه مدارک آماده نشده که تحویل بدم،وحالا خریدار میگه باید هم خرج کرد وسیله رو پرداخت کنم،هم مبلغ فسخ قرارداد و هم قیمت روز وسیله ،و همچنین میگه پولی که دادم الان بی ارزش تر شده و باید اونم پرداخت کنی

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      به مفاد مبایعه نامه بستگی دارد.

  32. رامین
    رامین می گوید

    سلام،من یک وسیله فروختم به یک نفری و چون مدارک کامل نبود نصف مبلغ رو گرفتم ولی الان بعد گذشت چند ماه نتونستم مدارک رو تحویل بدم،و الان خریدار میگه باید هم خرج کرد وسیله رو پرداخت کنم و هم مبلغ فسخ قرارداد پرداخت کنم و همچنین پولی که داده الان بی ارزش تر شده و باید ضرر این پول رو هم پرداخت کنم
    حالا می‌خوام بدونم که چه ضرر هایی باید پرداخت کنم تا وسیله رو بتونم برگردونم

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      بر اساس مبایعه نامه باید عمل کنید و طرف مقابل بر همان اساس هست که می‌توانند شکایت کنند و دادگاه بر همان اساس رای به جبران خسارت خواهد داد.

  33. امیر علی
    امیر علی می گوید

    آقا من سه روز پیش یه mvm 315گرفتم همون لحظه رفتیم قولنامه زدیم کل پولو دادم(۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰) ماشینو تحویل گرفتم.
    فروشنده گفت ماشین رنگه بخاطر اسید اما تصادف نداشته پیاماشم موجوده هنوز، امروز رفتیم سند زدیم تموم، یهو زد به سرم ببرم کارشناسی خلاصه بردم و معلوم شد عقب و جلوی ماشینتون خورده رفتم پیشش زد زیرشو گفت به من چه ما معامله کردیم رفته قولنامه امضا کردی قیمتم گرفتم معلوم شد ۸۰تومن قیمت ماشینه ولی من ۱۲۰دادم دستم به جایی بند هستش؟۴۰تومن واسه من کم پولی نیست میشه برم دوبار زن بگیرم باهاش?

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      خیر. چون سند منتقل شده نمی‌شه کاری کرد.

  34. sasan
    sasan می گوید

    با سلام وخسته نباشید من یه سمند بین شهری را از یکی دوستان خریداری کردم ودر قولنامه ای که به صورت دستی نوشتیم چنین شد که من تا یک ماه اینده تمام مبلغ ماشین را پرداخت کنم ومن در طول این یه ماه فقط ۳۰ میلیون پرداخت کردم ودر این حال هر دو که فقط یه قولنامه داشتیم گم کردیم و یه قولنامه دیگربه صورت دستی نوشتیم که به صورت تفوافقی هست وهیچ مبلغ در ان قید نشده است ولی هر دو قولنامه اولیه را فاقد ارزش قانونی نوشتیم و فسخ کردیم وحال طرف مقابل چون قیمت ماشین افزایش یافته از انتقال سند خوداری میکنه وحالا من شکایت کردم به وقوع عقد بیع ولی قاضی رد کرده ایا این رای درست هست ممنون

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      رای قاضی لازم الجراست و کار دیگه ای نمیشه کرد.

  35. بی نام
    بی نام می گوید

    سلام من یه نیسان خریدم به اسم دور رنگ
    الان هم سند زدم الان بردم کارشناسی گفت ماشین تصادف داشته ستون رنگ شده
    الان من میتونم کاری کنم یا ماشن رو پس بدم

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      خیر

  36. محمدی
    محمدی می گوید

    باسلام ۶ ماه ماشین بصورت وکالتی فروختم وخریدار پلاک تعویض کرده ولی پیگیری انتقال سند قطعی نیست چه کار باید کرد

    1. کارنامه می گوید

      سلام
      از طریق دادگاه شکواییه تنظیم نمایید.

  37. مرتضی پارساشکیب
    مرتضی پارساشکیب می گوید

    خوب وعالی ودقیق جواب سوالات روکارنامه به همه میده وواقعاتشکرازاین دقت واطمینان که جوابتون طبق قانون رسمی کشور‌وآنچه که امکان داره برای هرکسی که درمعامله اشتباه کرده ویاگولش زدن ومتضررشده میگیدچیکارکنه که درصورت امکان به حقش برسه پاسخ میدهد(کارنامه)خیلی اینجانب به نوبه ی خودم قدردانی وتشکرمیکنم وممنونم%خسته نباشید%الان خودم هم سوالی دارم چه قسمتی بایدسوالم رابپرسم که جوابموبگیرم ؟؟

  38. علیرضا محمدی
    علیرضا محمدی می گوید

    سلام خسته نباشید،من سه هفته پیش پراید ۸۵ رو خریدم ۴۰ تومن بشرط اینکه خرابی نداره
    ماشینو معامله کردیم و پولش رو دادیم،اومدیم دیدم هیچ جای سالم نداره،سپرا تعطیل،گیر بکس خراب،داخلی خراب،قفل در ها خراب،لاستیکا تعطیل حتی نخ داده،زاپاس ترکیده
    حتی ماشین روغن نداشت توش،پول شیشه جلو که شکسته بود گفت میدم نداد،معاینه نداشت،حتی خلافی ماشینشم گفت میدم پرداخت نکرد

  39. علیرضا محمدی
    علیرضا محمدی می گوید

    سه تومن هم تاحالا خرج کردم تعویض پلاک هم نشده،میخواستم ببینم میتونم شکایت کنم ماشینو پس بدم پولمو بگیرم؟

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      بستگی به شرایط داخل قولنامه‌تون داره

  40. نادر کیانی
    نادر کیانی می گوید

    من یک ماشین سمندفروختم به بنگاهی به صورت قلنامه ای الان چهار سال هست که برای تعویض پلاک اقدام نکرده . در این قلنامه از من ۲۰۰ هزار تومان بابت مالیات از من کم کرده و هزینه انتقال سند گرفته ۵۰۰ هزار تومان در صورتی که هزینه سند قطعی را من پرداخت کرده بودم و وکالت انتقال سند دارم از فروشنده قبلی؟
    بخاطر این ماشین سبد معیشتی به من تعلق نگرفت بخاطر اینکه دو پلاک به اسم من ثبت هست
    برای توقیف ماشین چون قولنامه نداشتم چند تا شاهد معرفی کردم تا ماشین و پلاک را توقیف کنم .
    اما الان دادستان حکم ازادی پلاکی که به اسم من هست را داده؟ ا
    الان می خواهم دادخواست خسارت و ذلر نگران کنم اما هیچ مدارکی که بتوانم ثابت کنم ماشین را فروختم یا اینقدر پرداخت کردم ندارم
    چون بنگاهی هیچ قولنامه ای به من نداده برای خرید ماشین از من !
    دادگاه هم چون قلنامه خرید فروش ندارم دادخواست من را رد می کنه
    به نظر شما من چه اقدامی انجام بدم
    من توی این قلنامه نزدیک به چهار میلون ذلر دارم تا به امروز .
    اگر اقدام هم نکنم دادگاه هم حکم الزام به سند و خسارت وارده صادر می کنه ؟
    در صورتی که من خسارت دیده هستم از این قلنامه
    اگر امکان داره راهنمای کنید که من چه دادخواستی بدم
    سند و مدارک ماشین و قولنامه دست خریدار ماشین هست و من هیچ مدارکی از این ماشین ندارم که فروختم و طلب دارم و خسارت دیده هستم
    ۰۹۱۱۹۷۵۵۷۵۵ نادر کیانی

  41. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام بنده یک ماشین ۴۰۵ داشتم وبا یک پراید تعویض کردم مابالتفاوت ۲۱ میلیون هشتصد هزار توامان بود که بنده باید به صاحب پراید پرداخت نمایم وصاحب پراید ماشین رو به سه جا نشون داده وبنده هم همینطو وبعد توافق قولنامه نوشته شد وده میلیون کارت کشیده وده میلیو چک ۱۰ روزه و یک میلون هشتصد هم بابت تنظیم سند نگه داشتم ماشینهارو تحویل دادیم وحالا صاحب پراید بعد چهارروز درخواست فسخ معامله کرده بنده هم برای ماشین پراید هزینه گذاشته ام آیا میتونه معامله روفسخ کنه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      ببینید چه شرایطی رو در قولنامه برای فسخ معامله نوشتین و با اون شرایط می‌تونید فسخ کنید.

  42. حسین
    حسین می گوید

    سلام اگه بشه تا ظهر جواب بدید ممنون میشم چون میخام فسخ قرارداد کنم
    پرایدی دیروز فقط توی قولنامه بنگاه به اسم من زدن که همه مشکلاتشم گفتن شاستی تعویض و دور رنگ بعد گفتن به شاستی تعویض به نامم نمی خوره
    سه میلیونم بیانه دادم
    هنوز ۲۴ ساعتم نشده
    ولی اون سپر جلوی ماشین همون جایی که نوشته سایپا رو هم سوار شدم یهو از دستم در رفت خورد به خودرو جلویی شکست
    الان
    بنده به سه میلیونم میرسم با این که هنوز ماشین بنگاه هست

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      برای فسخ قرارداد باید ببینید چه شرایطی رو در قولنامه امضا کردین
      و برای خسارت جلوی ماشین مبلغی رو باید پرداخت نمایید.

  43. حسن حلاجی
    حسن حلاجی می گوید

    سلام به کارشناس محترم:
    بنده در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۴ سه شنبه عصر یک پراید مدل ۸۷ دوگانه فابریک که شاسی ماشین بازسازی شده و کامل دور رنگ بود فروختم به ۴۸ میلیون ..که به خریدار تمام مشخصات رو گفتم و گفتم یک ریال هم تخفیف نمیدم … و در قلنامه دستی بین خودمون هم تمام مشکلات ماشین رو گفتم و امضا کرد.. . وکالت تعویض پلاک و سند هم دادم .. پول را هم کامل گرفتم و خریدا بعد از ۶ روز یعنی در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۰ اومده میگه ماشین رو به من گرون دادی بنگاه میگه ۳۵ میلیون و گفته سقف رنگ داره ومیگه شما به من نگفتی سقف رنگ داره.. الان گفته یا الباقی اضافه پول رو بهم بده یا میرم شکایت میکنم ..
    من کارمندم اصلا حوصله این کارها رو ندارم …خواهشا به من بگید ایا کاری میتونه بکنه من چکار کنم ممنون..
    این شماره منه لطفا کمکم کنید ۰۹۹۰۳۹۴۱۳۰۳ حلاجی

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      با سلام
      خودرو فروخته شده و به رویت خریدار رسیده. باید قبل از خرید کارشناس می‌گرفتند. در کل اگر شکایت کند خیلی باید دوندگی انجام دهد و به شما کاری ندارند.

  44. وحید
    وحید می گوید

    سلام روز بخیر دو ماه پیش معامله ای انجام دادم با شخصی و ماشین خودم ب طرف دادم و ماشین طرف رو گرفتم ب صورت معاوضه مدل ماشین من ۸۶ و ماشین اون بنده خدا ۹۳ الان بعد دو ماه طرف میگه کیلومتر ماشین کم شده و رفته تامین دلیل گرفته برای فسخ معامله که در جضور شاهدین ماشین ها دو طرف کارشناسی شدن الان ن من سند زدم ن ایشون و طرف میگه فسخ محبت کنید راهنمایی کنید متشکر

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      با قولنامه و مطالبی که نوشته شده فی‌مابین، می‌توانید فسخ کنید.

  45. فرنوش
    فرنوش می گوید

    معمولا هزینه فسخ معامله چقدر در نظر گرفته میشود؟

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      بستگی به مفاد نوشته شده داخل قولنامه دارد.

  46. شهرام
    شهرام می گوید

    سلام خسته نباشید .
    من ماشین خواهرم رو فروختم با یک مبایعه نامه چاپی که اسم خودم و خریدار نوشته شده و کامل نخونده بودم در یک بندش نوشته شده این معامله قطعی بوده و حق برگشت از طرفین سلب میشود .
    مبایعه نامه تاریخش ۱۴۰۰/۱/۱۷ هست ۵ میلیون بیانیه داده و ۹۰ میلیون یک فقره چک به تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱۸ و ۷ میلیون هم موقع تنظیم سند در دفتر خانه که در توضیحات به این متن نوشته شده
    مبلغ باقی مانده ۹۰ میلیون تومان به صورت چک به تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱۸ به شماره ….. و هفت میلیون تومان در دفتر خانه موقع وکالت نقدا به فروشنده پرداخت خواهد شد .
    در مبایعه نامه ما ضرر زیان نوشته نشده است .
    چک ایشون ۱۸ برگشت زدم و این که من هم با یکی دیگه معامله کرده بودم که بخاطر برگشت چک ایشون معامله من فسخ و ۵ میلیون ضرر زیان دادم و بهش گفتم که بیا مامله رو فسخ کنیم و ضرر زیان نمیخوام که قبول نکرد من زنگ زدم و جواب نداده و امروز ۱۴۰۰/۱/۲۰ اس ام اس داده که سلام ببخشید زنگ زده بودی اگه میخوای معامله ماشین تموم بشه بیاین دفتر خانه تنظیم سند همونجا براتون کارت بکشم چک رو به خودم بدین .

    آیا من شکایت کنم میتونم این معامله رو فسخ کنم یا نه در مبایعه نامه هیچ اشاره ای به فسخ نشده فقط یک بندی که بهتون نوشتم این معامله قطعی بوده و حق برگشت از طرفین سلب می شود .

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      به‌خاطر شرایط مبایعه‌نامه کار شما کمی سخت است ولی چون چک ایشان برگشت خورده شما می‌توانید از این طریق طلب خسارت کنید ولی اگر شرایط پرداختی ایشان درست شده می‌توانید با توجه به شرایط، ماشین رو به ایشان بفروشید و سند رو به‌نام بزنید.

  47. فائزه
    فائزه می گوید

    باسلام من یک خودرو فروختم که خودم شش ماه پیش بنام دوررنگ خریده بودم و خریدارماشین یک ماه پس از تعویض پلاک ادعادارد ک سقف ماشین رنگ داره . گفت تایک ماه میاد سند بزنه و دو ملیونمو بده . و حالا میگه نه تنها دوملیون نمیدم بلکه ده ملیونم میگیرم . ماشین مدل ۸۰ هست . من خودم بی خبر بودم . ایا خریدار میتونه ادعای پول یا فسخ معامله کنه ؟

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      خیر ایشون باید برای سند زدن پیش شما بیاید و مبلغ باقی مانده را به شما پرداخت نماید.

    2. محمد
      محمد می گوید

      سلام یه ماشین خریدم قبل از اتمام تاریخ وکالت رفتم برای تعویض پلاک اونجا گفتند ماشین کله شاسیها تعویض شده و شماره رو شاسی جت بجا شده و تعویض پلاک نمیکنیم و برو پس بده
      البته من با خوردگی خریدم و بحث تعویض نبود حتی خود فروشنده که وکالتی خریده بود گفت منم اینجوری خریدم و گفت بهت خبر میدم فقط صبر کن الان چند روز ازش گذشته ممنون میشم قانونی راهنماییم کنیدلازم به ذکر است برگه کارشناسی رو گم کردم و بنگاهی که معامله کردم حق رو به من داده

  48. عماد
    عماد می گوید

    سلام
    عبارت “فروشنده تا ده سال ضامن کشف فساد شرعی قانونی مورد معامله می‌باشد”در قرارداد قولنامه خرید قطعی خودرو در دفاتر اسناد رسمی به چه معنی است؟
    لطفاً مثال بزنید

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      کشف هرگونه فساد تا تاریخ تنظیم سند و تحویل خودرو مورد معامله به عهده فروشنده است. ولی بعد از تنظیم سند هیچ‌گونه حقی بابت خودرو ندارد.
      چنانچه به هر دلیلی معامله باطل باشد یا مال مورد معامله مستحق‌الغیر باشد فروشنده ضامن است.
      در هرصورت از یک وکیل می‌تونید مشاوره بگیرید.

  49. emad111
    emad111 می گوید

    سلام
    عبارت “فروشنده تا ده سال ضامن کشف فساد شرعی قانونی مورد معامله می‌باشد”در قرارداد قولنامه خرید قطعی خودرو در دفاتر اسناد رسمی به چه معنی است؟
    لطفاً مثال بزنید

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      کشف هرگونه فساد تا تاریخ تنظیم سند و تحویل خودرو مورد معامله به عهده فروشنده است. ولی بعداز تنظیم سند هیچ‌گونه حقی بابت خودرو ندارد.
      چنانچه به هر دلیلی معامله باطل باشد یا مال مورد معامله مستحق‌الغیر باشد فروشنده ضامن است.
      در هرصورت از یک وکیل میتونید مشاوره بگیرید.

  50. تقی
    تقی می گوید

    سلام من یه ماشین روا روپار سال فروختم البته به طور قسطی و خریدار قرار کردماه ۱میلیون به من بدهد من هم قبول کردم واعتماد بعد رفتیم تعویض پلاک کارای پلاک روانجام دادیم وبرگ سبز رو گرفت حالا ۲ تا از قسطها واریز نمیکنه میگه سند قطعی لازم نیست همون برگ سبزحکم سند داره میشه راهنماییم کنین چکار کنم ممنون.

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      با قولنامه‌ای که تنظیم کردین می‌تونید فقط شکایت بفرمائید.

  51. حمیدرضا
    حمیدرضا می گوید

    سلام ماشین داشتم بایک بنده خدا ماشین به ماشین معاوضه کردیم قولنامه دستی نوشتم بد داخل قولنامه حق فحقس ندارد بعد سند ماشین تاتاریخ روز باید بنام بخورد نوشته اگر کسی تاریخ روز نیاد ۵ درصد از ماشین خسارت میخورد بعداز ۱ماه آمده ماشین میخواد میشود فحقس کند یا نه ممنونم

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      با توجه به بندی که در قولنامه نوشته شده راجع به عدم فسخ قرارداد
      باید ثابت شود که چه کسی برای پلاک زدن حاضر نشده
      ولی در هر صورت با توجه به عدم فسخ می‌توان به‌صورت توافقی مراحل رو پیش ببرید
      در غیر این‌صورت به مراجع قضایی می‌توان شکایت کرد.

  52. سعید
    سعید می گوید

    سلام من یه خودرو ۲۰۶ تو یه شهرستان دیگه دیدم با فروشنده تماس گرفتم و به شرط این که خودرو سالم باشد مبلغی بیعانه به ایشان پرداخت کردم.
    قرار شد تا چند روز دیگر بعد از پرداخت مبلغ کامل خودرو را برای من بفرستد..زمانی که پول را کامل به حسابشان واریز کردم گفتم قولنامه ای را تنظیم کند و به همراه مدارک با خودرو ارسال کند.زمانی که خودرو را تحویل گرفتم متوجه ایرادات فنی و ظاهری خودرو شدم..که همان موقع به فروشنده تماس گرفتم و گفتم خودرو را باید پس بگیرد و پول بنده را باید برگرداند که فروشنده از پس گرفتن خودرو امتناع کرد آیا بنده حق فسخ را دارم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر در شرایط قولنامه ذکر کرده باشید بله
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  53. بهزاد
    بهزاد می گوید

    سلام .دیروز یه ۲۰۶ قولنامه دستی نوشتم .طرف گفت سند تک برگه ولی وکالتی بود و چندین دست وکالتی چرخیده .خودش هم گفت وکالتی بنام مادرم هست ‌خلاصه ۶ میبلیون بیعانه دادم کارت ماشین رو گرفتم .حالا مشورت کردم میگن ماشین وکالتی نخری بهتره .بهش گفتم ۶ تومن رو بده منم کارت ماشین رو بدم معامله فسخ .میگی پولت رو نمیدم خودم هم میرم کارت المثنی میگیرم .حالا من بلید چی کار کنم .میتونم روی اون کارت شکایت کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر قولنامه دارید بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  54. Sadegh
    Sadegh می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده ماشینم را فروختم و در قولنامه بندی آمده که نوشته شده این معامله قطعی و چنانچه خودرو دارای ایراد و نقص باشد این معماله فسخ گردیده و باید ضرر و زیان طرف مقابل را به مبلغ ۱۰ درصدد بپردازد.
    میخوام بدونم مبنی بر اینکه ما ننوشتیم که ماشین به رویت خریدار در امده و بعد از امضا در دفتر خانه و گرفتن پول خریدار میتواند شاکی شود که ماشین ایراداتی دارد؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  55. Mbvb
    Mbvb می گوید

    سلام ، وقتتون بخیر
    من یه ماشین هیوندا فروختم طرف از یه استان دیگه اومد و دید و پسندید و نهایتا کل پولشو دادو منم وکالت فروش و تعویض پلاک ۳۰ روز کاری دادم بهش رفت ، فرداش بهم زنگ زده گیربوکسش خرج داره باید ۵۰ ۵۰ هزینشو بدی در صورتی که قبل از معامله ماشین سالم بود و هم مکانیک تایید کرد و هم ماشین نصف روز دستش بود ، ایا امکان فسخ قرارداد وجود داره ؟
    ضمنا یه مبایعه نامه غیر رسمی با فرمت بنگاه واسه امکان جابجایی پول بین هم نوشتیم .
    لطفا راهنمایی بفرمایید ، سپاس ??

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکان فسخ وجود ندارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  56. نرگس
    نرگس می گوید

    باسلام بنده آذر ۹۹ یک پاترول خریدم و در قولنامه دستی ذکر کردم تمام مسیولیت انتقال خودرو به عهده فروشنده است که متاسفانه تعویض پلاک بسته بود و یک وکالت تام به من داد در دیماه ۹۹ برای تعویض پلاک رفتم که که ماشین در آگاهی پرونده داشت و اتاق و موتور تعویض خورده بود و به هیچ عنوان امکان تعویض پلاک وجود نداره و ماشین باید اسقاط بشه و من در ازا ماشین دادم بهش و همونجا پیام دادم بیا معامله رو فسخ کن و پول یا ماشینمو بده ولی ماشین رو فروخته و من رو از اون تاریخ داره سر میدونه ولی تمام پیام هاشو دارم که داره من رو سر میدونه. هفته پیبش رفتم اظهارنامه پر کردم. دیروز هم دادخواست فسخ معامله دادم.آیا معامله فسخ میشه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی فسخ میشود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  57. مرتضی
    مرتضی می گوید

    سلام بنده یه هفته پیش ماشینی رو فروختم طرف کامل پول در طول چند روز داد ..ولی بنده فعلا بهش مدرکی ندادم …مدارکش نیومده هنوز…الان بعد دو روز پشینون شدم میتونم ماشین رو پس بگیرم ؟ هیچ قولنامه ایی تنظیم نشده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      توافقی است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  58. محمد
    محمد می گوید

    سلام بنده یک ماشین رو شیش ماه پیش بامعامله برداشتم داخل قولنامه زمان برای فسخ اعلام نشده و فقط مبلغی برای فسخ قرارداد تعیین شده ایا میتونم فسخ کنم قرارداد رو ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  59. علی
    علی می گوید

    سلام
    من یه سمند خریدم که تمام رنگه،فروشنده گفت ماشین تو ورثه بوده و صاحب قبلیش دعواشون شده و با چوب چماغ و شمشیر ب جون ماشین افتادن که ب همین خاطر تمام رنگ شده،من بعد از یک روز ب تشخیص رنگ بردم و فهمیدم ماشین چپی بوده و ستونهاشم بتونه و رنگه و کارشناس گفت که باید۵تومن دیگه کم کنه،چون دروغ گفتن ب شما…..حالا میتونم ادعا کنم و اگر قبول نکنن میتونم شکایت کنم ،چون میگن برو شکایت کن،قولنامه دستی نوشته شده و من۹۰درصد پول ماشین رو دادم،وچیز خاصی نو قولنامه ننوشتیم….آیا میتونم معامله رو بخاطر دروغشون و متضرر شدنم فسخ کنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی میتونید معامله رو با توجه به شرایط موجود فسخ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  60. سام
    سام می گوید

    ممنون از سایت خوبتون و راهنمایی هایی که میکنید، اجرتان با خدا.
    ببخشید من ماشینی خریدم، البته فقط وکالت گرفتم سند بنامم نشده، و تعویض پلاک نشده، طرف گفت این بخاطر این تاب سوختگی رنگش کردم،و تصادف هم نداشته و فقط پشتش خورده به درخت و درستش کردم. توی قراراد هم نوشت، ماشین ضربه دیده و تمام رنگ میباشدو به رویت کامل خریدار رسیده است. منم حرفشو قبول کردم، دو ناه اول همش تعمیرگاه بودم، و بعد بردم کارشناسی دیدم گفت هم ماشین چپی هست هم اتش گرفته، موم کاری هم شده و سقف هم تعویض شده،

    شکایت کردم اما، قاضی متاسفانه با بی انصافی شکایتم رد کرده چون در قولنامه نوشته شده ضربه خورده و رنگ شده، توشته، دلیل بر تدلیس نیست.

    ❌حالا مخوام تقاضای تجدید نطر کنم، به نطرتون رای به نفع من میدن؟

    ایا نوشتن ضربه و تمام رنگ بودن، در قولنامه میتونه همان چپی بودن و سوخته شدن رو نشون بده؟؟؟؟؟ لطفا زودتر پاسخم رو بدید ممنون میشم ازتون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی متاسفانه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  61. بهنام
    بهنام می گوید

    سلام خسته نباشید
    من یک ماه پیش یک دستگاه ۲۰۶ سه تیکه رنگ خریدم و حتی تشخیص رنگ هم نرفتم ولی امروز متوجه شدم ک سقف ماشین هم رنگ داره و فروشنده زیر بار نمیره میگه دست خودتون حتما چپ کرده
    آیا میتوانم ادعای جبران خسارت کنم و فسخ کنم معامله را؟
    ایا کارشناس مرجع قضایی میتواند تشخیص دهد ک ماشین قبل از تاریخ قول نامه من رنگ خوردگی داشته ؟
    ایا اینکه میگن رنگ ماشین تا۲۴ساعت معتبره و شاید شخص ب هر دلیلی تشخیص رنگ نره بعد از یکماه متوجه شود میتونه از خیار غبن استفاده کند؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی متاسفانه با توجه به زمان زیادی که گذشته نمیشه کاری کرد شما باید زودتر کارشناس میگرفتید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  62. کرمانشاه
    کرمانشاه می گوید

    سلام بند پراید را به مبلغ۵۰ملیون فروختم ولی قولنامه نکردیم طرف بعد از ۱۰روز اوردش پس میگه نمیخوام و مبلغ ۴۵ملوین پرداخت کرده ایا میتونم ازش شکایت کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  63. امید
    امید می گوید

    سلام بنده ۲۰ روز پیش با شخصی خودرو ها رو معاوضه کردیم.و در توضیحات خود شخص نوشته به روئیت کامل هر دوطرف با رضایت کامل رسید، ومعامله قطعی میباشد در مورد فسخ هم چیزی ننوشتیم با قولنامه دستی.حالا بعد ۱۲ روز رفته اظهار نامه نوشته که فسخ شه به دلیل روغن سوزی فنر دنده. همه رو هم به دروغ نوشته چون پشیمون شده ماشینش گرونتر شده.ما همه مدارک رو هم به هم تحویل دادیم ولی سند نزدیم. من نمیخوام خودرو رو بر گردونم. ایا ایشون میتونه کاری پیش ببره؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  64. امید
    امید می گوید

    ممنون میشم راهنماییم کنین. بعد از اظهار بنده هم جواب اظهار دادم که معامله قطعی بوده و به روئیت شما در اومده و موظف هستین تنظیم سند کنین، کهامروز متوجه شدم شکایتش رو پیگیری کرده. من هم ۲۰ روزه خودرو رو تحویل دادم و تحویل گرفتم خودرو رو از ایشون. و میخوام که سند رو انتقال بدن ولی نمیان و میخوان فسخ شه ولی من نمیخوام. خودرویی که به ایشون دادم هم میخوام سریع سندش رو بزنم و پلاکم رو بر دارم ولی ….ممنون میشم راهنماییم گنین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بهتره به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  65. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام
    من امروز یه ماشین معامله کردم
    به کارنامه زنگ زدم
    گفتن تو سایت ثبت نام کن
    تو سایت زده بود بازه زمانی ۲ تا ۴
    بعد تو سایت دیوار به چند کارشناس زنگ زدم
    سرشون شلوغ بود
    فروشنده گفت به این شماره زنگ بزن
    کارشناس اومد
    دستگاه زد و کلی کار کرد
    گفت ماشین بی رنگه مشکل نداره
    منم اعتماد کردم رفتیم برای وکالت گرفتن
    بعداز ظهر ماشین رو آوردم برای چکاپ
    فهمیدم ماشین چپیه و کلی جاهاش عوض شده
    من به حرف کارشناس اعتماد کردم و قرار داد درست و حسابی ننوشتم
    فقط نوشتم پول به طرف مقابل دادم
    حالا میخوام ببینم میتونم شکایت کنم یا نه
    آگهی طرف تو سایت دیوار بوده که ماشین بی رنگ هست
    البته الان پاکش کرده
    میشه شکایت کرد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله حتما به مراجع قضایی شکایت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  66. محمد
    محمد می گوید

    سلام.ماشین فروختم .کامل به رویت خریدار رسیده گفتم ماشین دورنگ هست.تو قول نامه هم قید شده معامله قطعی هست.خریدار دایم داره تماس میگیره ماشین نمیرزه.درصورتی که زیر قیمت کارشناسی فروختم ایا میتونه شکایت کنه و فسخ کنه .تا چند روز میشه فسخ کرد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر مواردی غیر از اون مواردی که در قولنامه ذکر کردید وجود داشته باشد باید ضرر و زیان ایشان رو بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  67. مریم
    مریم می گوید

    سلام ماشینی راخریده ام حالا فروشنده به دلایلی نمیتواند تعویض پلاک کندو سند بزند،من هم کلی خرج ماشین کرده ام،اگر بخواهم ماشین را پس بدهم این مالغی که هزینه کرده ام چه میشود؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید از ایشان دریافت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  68. صدرا
    صدرا می گوید

    با سلام، امروز ی ماشین فروختم داخل نمایشگاه به خود نمایشگاه دار که البته ادعا میکرد ماشین رو برای ی نفر دیگه میخواد نظر من روی ۳۳۰ بود ولی اون میگفت ۳۲۷ با کلیه هزینه ها
    ازش پرسیدم یتی ۳۲۷ دست منو میگیره گفت بله
    بعد که امضا کردیم قولنامه رو اعلام کرد که حدود ۴ تومن هزینه انتقال سند و ۱تومنم هزینه بنگاه میشه که باید بعدا پرداخت کنید گفتم شما که گفتین هزینه ای دیگه نباید بدم گفت همه جا هزینه انتقال سند با فروشندس
    گفتم خب اصلا فسخ کن قراردادو گفت دیگه امضا کردی و معامله انجام شده
    میخواستم بدونم با توجه به اینکه فعلا ۲۰۰ تومن پیش پرداخت به حسابم واریز کرده و مدارک خودرو هم کامل بهش ندادم میتونم فسخ کنم و جریمه فسخش چقدر هس؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      امکان فسخ وجود دارد و بستگی به مواردی که در قولنامه نوشتید دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  69. مهدی
    مهدی می گوید

    با سلام اینجانب سمند مدل ۹۱ خریدم و ۱۰۰ کل پول را دادم و سند زدند ولی همان روز فهمیدم کامل رنگ هست خودش فردی را برای تشخیص رنگ آورد و ما روی اون که دیدیم خریدیم بعد فهمیدیم دستشون تو یه کاسه بوده و ماشین ایراد فنی هم داره آیا میتونم شکایت کنم حتی به من قول نامه هم نداد ولی شاهد دارم. اگه میشه راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله به مراجع قضایی ازشون شکایت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  70. امین
    امین می گوید

    سلام خسته نباشید من یه خودرو ۲۰۶ خریدم صاحب سند ایران نیست و نفر بعدیکه به من داده نمیتونه سند انتقال بده باید چیکار کنیم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید از طریق سفارت برای نقل و انتقال اقدام کنند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  71. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام من یک ماشین پژو پارس خریدم مبلغ ماشین ۶۵ میلیون بود که با شرایط شده ۷۲ میلیون و من مبلغ ۴۵ میلیون پرداخت کردم و ماشین تحویل گرفتم ولی به دلیل مشگل مالی که خوردم قادر نیستم الباقی مبلغ پرداخت کنم آیا میتوانم معامله فسخ کنم و یک روزه معامله شده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی باید ضرر و زیان طرف مقابل رو بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  72. محراب
    محراب می گوید

    سلام من یک ماشین خریدم بنده خدا بهم گفت ک سالمه الان ک اومدم کارشناسی میبینم ک شاسی هاش خیلی خرابه واینکه چپی هست میتونم بعد دو یا سه ماه پس بدم بهش ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی اگر در قولنامه ذکر شده باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  73. فریبرز
    فریبرز می گوید

    سلام بنده یه خودرو ۲۰۶ طی فروش فوقالعاده برنده شدم چون پول نداشتم به قیمت ۱۰۰تومن فروختم. طرفی که از من خرید ۷۰تومن داد بهم که من ۲۰۶و بیارم و یه قولنامه ی دست نوشته بینمون نوشته شد که من ماشین رو به قیمت هفتاد میلیون فروختم باقی مانده پول هم قرار شد بعد این که سند زدم بهم بده سند یک سال رهن ایرانخودرو بود برای این که خریدار رفیقم بود اعتماد کردم و هیچ قولنامه ای درباره ی باقیمانده نوشته نشد حالا یک سال شده طرف زده زیرش راهی داره من فسخ کنم بعد یه سال
    در قولنامه هیچ حرفی در مورد فسخ و ضرر و زیان نوشته نشده سند و پلاک به نام خودمه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      کل معامله شما غیر قانونی بوده و شما اصلا نمیتوانید یک خودروی سند در رهن رو خرید و فروش کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  74. عادل
    عادل می گوید

    با سلام بنده حدود ۳ ماه پیش یه پژو خریدم و تشخیص رنگ نبردم وفروشنده گفته که سه تیکه رنگ دارد منم خریدم بعد از دوماه بردم بنگاه برا فروش گفتن شاسی هاش ضربه خوردند منم با ۱۰ میلیون ضرر فروختم تو قولنامه هم نوشتیم که معامله قطعی است وماشین به رویت خریدار رسید حالا بعد از بیست روز بنگاه دار زنگ زده میگه ماشینو بردم تشخیص رنگ میگن که اتاق تعویض هست میگم ماشین را بده بهم پولتو میدم میگه من خرج ماشین کردم منم گفتم بده شکایتم بکنه لطفا راهنمایی بکنید تکلیف من چیه می تونه شکایت بکنه و اگه شکایت بکنه دادگاه چه براش میزاره ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی داره که شما در قولنامه ذکر کرده باشید دادگاه رای رو به شما می دهد اگر نه که شما باید ضرر و زیان ایشان رو پرداخت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  75. آرش
    آرش می گوید

    سلام وقت بخیر. من یه ۲۰۶ خریدم بعد از دو هفته که رفتم تعویض پلاک متوجه شدم که شماره اتاق ماشین دست کوب هست و اتاق تعویض شده. آیا الان میتونم از فروشنده شکایت کنم و ماشین رو برگردونم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  76. رهام
    رهام می گوید

    سلام بنده یک ماشین رو به شخصی فروختم در قولنامه خسارت دیرکرد تعیین نکردیم قرار شد ۱۵ میلیون در تاریخ معینی بدهد و الباقی در روز محضر ولی متاسفانه بدقولی کرد و پول پرداخت نشد با مراجعه به خریدار پشت قولنامه تاریخ جدیدی برای تسویه معین شد و قرار شد در صورت پرداخت نشدن پول در تاریخ معین معامله فسخ بشود و خریدار مبلغ ۲۰ میلیون به فروشنده پرداخت کند با امضائ و اثر انگشت خریدار و بدون حضور شاهدی . آیا میتوانم فسخ کنم و برای فسخ و شکایت کجا مراجعه کنم . خیلی ممنون از راهنمایی شما

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  77. مجید
    مجید می گوید

    سلام خسته نباشید بنده یه ماشین فروختم به نمایشگاه ک خبر نداشم شاسی تعویض شده و فقط میدونسم ضربه داره توی قولنامه نوشتیم ک ضربه دارد الان رفتیم کارشناسی خودرو و معلوم شده ک شاسی تعویضه و حالا خریدار ک نمایشگاه هست میخواد سر همین ۳۰ درصد کل معامله رو از من بگیره آیا میتونه بگیره یا نه؟توی قولنامه زمان فسخ ۲۴ ساعت بعد توقف ماشین توی نمایشگاه نوشته شده..لطفا جواب بدید دارم خیلی ضرر میکنم نمایشگاهیه خیلی زبون باز و کار بلده لطفا راهنماییم کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر در قولنامه همچین عدد و رقمی رو ذکر کردید بله میتونن ازتون دریافت کنن چون امضا و انگشت دادین.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  78. محمد
    محمد می گوید

    با سلام
    بنده سه روز پیش یه ماشین از اصفهان گرفتم غیر حضوری باتوجه به گفته های فروشنده از ماشینش ک فنی همه چی ب شرط چند نفر آشنا داشتم فرستادم ماشین رو تحویل گرفتن برام قولنامه دستی نوشتن برام بارگیری کردن فرستادن
    اما ماشینی ک دستم رسیده اصن جون نداره ،شاسی شکسته،اتاق جوش وبتونه داره،کرون بیلش شکسته و روغن ریزی داره اتاقش پوسیدگی داره تازه معاینه فنی هم بجای این ماشین از ماشین دیگ ای رو فرستاده
    البته وویس های ک واتساپ برام فرستاده رو دارم گفته موتور شاسی گیربکس کرون بیل ب شرط پولاشو هم همون موقع زدم ب حسابش ماشینم همون لحظه وکالت زده به اسمم
    اما با دغل بازی و فریب ماشین رو بهم فروحته الان میتونم ماشین رو بهش برگشت بدم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر در قولنامه ذکر کرده باشید بله و در غیر اینصورت به مراجع قضایی جهت طرح شکایت مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  79. دانش
    دانش می گوید

    سلام من یه ماشین تو چیتگر فروختم مبایعه نامه نوشت وبراش تاریخ معین کرد و مبلغ۵۰۰هزار به من بیعانه داد اگر در تاریخ تعین شده در دفتراسنادرسمی تعین شده حاضر نشه میتونم گوهی عدم حضور بگیرم وفسخ کنم با خیارتاخیر ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  80. سعید
    سعید می گوید

    من یه ماشین فروختم، قولنامه رسمی کردیم و ماشین تحویل دادم و قبلش همه موارد سالم بودن و خریدار چک کرده، تو قول نامه حرفی از خسارت زمان پشیمونی معامله ننوشتیم، میتونه یکطرفه خریدا. فسخ کنه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر این امکان وجود نداره
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  81. حسین
    حسین می گوید

    سلام تقریبا ۷روز پیش ماشین خریدم ولی امروز فهمیدم ماشین سقفش تعویض از روی ستونها ولی هنوز تعویض پلاک نکردیم و در قولنامه چیزی در مورد رنگ ذکر نکردیم فقط نوشتیم ماشین دوتیکه نباشد من میتونم شکایت کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکان شکایت وجود داره و خودروی سقف و ستون تعویض هم خودروی دو تکه محسوب میشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  82. علی
    علی می گوید

    سلام وقت بخیر،بنده ۲ماه قبل ماکسیما ۸۱ رو به مبلغ ۴۰۰ملیون به شرط یک کف دست رنگ و ۱۰۵هزار تا کار خریداری کردم،چون شب بود ۱۰مایون بیعانه دادم تا فردا به کارشناس نشان بدم ولی به قدری دیر امدن سر قرار که وقت بانک و دفترخانه کم مونده بود تموم بشه،به همین خاطر اول پول و سند رو زدیم بعد رفتیم ماشین رو ببینیم،ماشین که نشان کارشناس دادیم ۵ لکه رنگ در اومد،من به فروشنده گفتم ایشونم گفتن که قبل خرید مشان میدادی و قبول نکرد با تو جه به اینکه ۴۰روز وقت پلاک و سند گذاشته بودن مجبور به تعویض پلاک و سند زدن شدم،البته بعد ۴روز تامین دلیل و اضهار نامه فرستادم و کارشناس دادگستری ۱۵۰ملیون اختلاف قیمت ماشین سالم و معیوب نوشت…
    ممنون میشم بگین ایا میتونم کاری انجام بدم یانه؟؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله میتونید از ایشون خسارت دریافت کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  83. ناصر
    ناصر می گوید

    سلام ماشین و دو روز فروختم در بند قولنامه نوشته شده ۴۸ ساعت تضمین موتور آیا بعد ۴۸ ساعت می‌تواند فسخ معامله کند

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  84. مبینا
    مبینا می گوید

    سلام
    ماشین صفر گرفتم، قبل تنظیم قولنامه نمایشگاه دار گفت ک همه مدارک رو داره، چون اشنا بود دیگ ندیدیم مدارکو. تمام پول ماشینم جز پنج تومن دادیم.
    بعد امضای قولنامه به من گفتن که ۵روز تا ۱۵ روز طول میکشه تا مدارک ماشین از شهر دیگه بیاد! چون اشنا بود گفتم باشه و توی قولنامه هم ذکر شده که فروشنده و خریدار ملتزم هستند ظرغ مدت ۱۵ روز نسبت به تنظیم سند اقدام نمایند و در غیر اینصورت نمایشگاه هیچ مسئولیتی نخواهد داشت(فروشنده خود نمایشگاست) اما حالا از ۱۵روز گذشته و هی امروز فردا میکنه و میگه مدارک نیومده!
    توی قولنامه هم نوشته تمام خیارات ساقط شده
    حالا راهی هست که قولنامه رو فسخ کنم یا نه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله با توجه به شرایط موجود امکانش وجود داره
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  85. ایمان
    ایمان می گوید

    سلام بنده دیروز خودرویی رو معتوضه کردم و در قولنامه قید کردم که قرارداد قطعی و غیر قابل برگشت حالا امروز امده و میگه خانمم خوشش نیامده و فسخ کنیم ایا من میتوانم فسخ نکنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      با توجه به قولنامه بله.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  86. یحیی
    یحیی می گوید

    با سلام. فروردین ماه امسال یه خوردو سمند به یه بنده خدایی فروختم و قرارداد دستی نوشتیم. داخل قرارداد زدیم که ماشین سالم به فروشنده تحویل شد و هرگونه هزینه بابت خودرو از تاریخ تحویل برعهده مشتری می باشد. قبل از تنظیم قرارداد هم به یک مکانیک نشان دادیم که تعمیرکار گفت صدای ریزی در موتور وجود دارد و فعلا نیازی به تعمیر نمی باشد. بصورت شفاهی هم به خریدار گفتم که ماشین دوبار واشر سرسیلندر زده و تعمیر شده.وکالت تعویض پلاک هم دادم . پلاک تعویض شد. الان رفته شهر خودشون و موتورش را باز کرده و سیلندر و سرسیلندر را تعویض کرده و خرجهای دیگه که جمعا به قول خودش میگه ۱۴ میلیون پانصد. آیا میتونه خرجش را که ۴ ماه ازتاریخ تعویض پلاک گذشته از من بگیره یا معامله را فسخ کنه؟ در ضمن برای سند محضری هم مبلغ ۱ ملیون و ۳۰۰ از کل مبلغ کم کردند و ندادند با توجه به قانون جدید که نیازی به تنظیم سند در دفاتر ندارد میتونم ازشون بگیرم. ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر این امکان وجود نداره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  87. علی
    علی می گوید

    یک پیکان قدیمی به اسم کلکسیون به یکی از اقوام فروختن به قیمت ۱۱۵ میلون قولنامه چاپی که داخل بنگاه زده شده فقط نام خریدار و فروشنده و نوع و مدل ماشین هست،در یکی از بند ها مثل تمام قولنامه های چاپی امده خریدار ماشین را دیده و صحت فنی و بدنه را تایید کرده،بعد مشخص شده ماشین دور رنگ است و ارزش ان بیشتر از ۳۰ میلیون نیست،داخل قولنامه هم چیزی راجب مشکلات ماشین ذکر نشده،میتونیم فسخ یا شکایت کنیم ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  88. حمید
    حمید می گوید

    با سلام من یه خودرو معامله کردم بعد ۲۰روز که به تعویض پلاک رفتم متوجه شدم که سینی زیر ماشین عوض شده شماره بدنه ماشین با سند هم نمیخونه از اون بدتر متوجه شدم که هردو شاسی تعویض شده و در قولنامه هم ذکر نشده به نوعی کلاه گذاشته سرم شکایت هم کردم جریان این معامله چی میشه ممنونم جواب بدین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      فروشنده موظف است تمام پول شما رو برگردونه و مورد معامله فسخ میباشد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  89. Samid
    Samid می گوید

    سلام ما یک ماه پیش یه نیسان خواستیم معامله کنیم قولنامه نوشتیم مبلغ ۲.۵ملیون ضررزیان نوشتیم برای فسخ قرارداد مبلغ ۵ملیون پیش دادیم قرار شد فرداش بریم دنبال کارای سند که برای ما جوردرنیومد وقرار رو گذاشتیم برای پس فردا ولی اون آقا پس فرداییش فروخته بود ماشینو الان ۵ ملیون مارو هم نمیدهچه برسه به ضررزیان چیکار میتونیم بکنیم هنوز قولنامه رو هم داریم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  90. میثم
    میثم می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشیدخدمت کارشناسان محترم
    بنده یک ایسوزو پنج تن فروختم ومبلغ ۹۰میلیون بابت تحویل سند گذاشتم
    ولی خریدار متاسفانه بعد از پنج الی شش روز رفته شکایت کرده (تامین دلیل )که ماشین عیب مخفی داشته ومن متوجه نشدم .و معامله رو قبول ندارم ورفتم تعمیرگاه بهم گفتن ۹۰ میلیون خرج داره (جواب کارشناس دادگاه وتشخیص داده که عیب مخفی در موتور وگیربکس وجوددارد)البته ایشان قبل از خرید ماشین رو بردیم تعمیرگاه گفتند هیچ مشکلی ندارد و درقولنامه درج شده که معامله درصحت سلامت جسمانی و روحی کامل ودرحضور شاهدین انجام گرفته و معامله قطعی است
    لطفا اینجا دو موضوع وجود دارد لطفا راهنمای کنید
    یک آیا ایشان میتواند معامله رو فسخ کند یا نه
    دوما تکلیف سند که دست من هست وایشان حاضر نمیشه پول نودمیلیون پرداخت کند.اینجا تکلیف من چیست .سپاسگذارم اگر جواب کامل دهید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      با مشورت با وکیل و با توجه به مدارکی که در دست دارید برای احقاق حق خودتون به همراه قولنامه یه دادگاه مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  91. مهدی
    مهدی می گوید

    با سلام وخسته یه ماشین پراید پنجشنبه غروب پسند کردم داخل بنگاه قولنامه نوشته شد امضا کردم مبلغ دو میلیون پیش دادم ولی ماشین داخل بنگاه بود جمعه تماس گرفتم گفتم پولم جور نشد ماشینو نمیخوام الان دو میلیون پیش پس نمیدن پیگیر بشم اتحادیه به پولم میرسم
    تشکر تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بستگی به قولنامه ای که نوشتید دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  92. مصطفی
    مصطفی می گوید

    سلام
    من با یک بنگاه دار معامله کردم، قرار شد ماشین من رو با ماشین خودش معاوضه کنه و مبلغ ۸۰ میلیون من بهشون سرانه بدم.
    قرارداد رو به من تحویل نداد و معامله ما هم انجام نشد، اما فسخ قرارداد و ذکر نکرد، آیا میتونه شکایت کنه یا به هر دلیلی چون قرار داد فسخ نشده از من پولی دریافت کنه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر امکانش وجود نداره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. پروانه
      پروانه می گوید

      با سلام‌ من ی ماشین پراید خریدم ب مبلغ ۱۱۲ میلیون
      میدونستم انحصار وراثتیه
      با یکی از وراث معامله کردم
      و متن قرار داد رو نوشتیم در صورت عمل نکرد ب تعهد خود هر یک از طرفین
      مبلغ ۲۴ میلیون ب عنوان فسخ قرار داد باید پرداخت شود
      و این که ما تاریخی نوشتیم که سند بزنن
      الان میتونه معامله رو با این شرایط که توضیح دادم میتونه فسخ کنه
      ماشینم گرون شده
      میتونم فسخ کنه مبلغ تعین شده فسخ بیشتر میشه یا ماشین رو میتونه بگیره و مبلغ فسخ رو فقط ب من میده یا نمیتونه پس بگیر ماشین رو
      تورو خدا جواب کامل بدید

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        ایشون باید به تمامی شرایطی که در قولنامه نوشتید عمل کنند همچنین شما.
        در صورتی که هرکدام از طرفین به هر دلیلی بخواهد قولنامه را فسخ کند باید مبلغ کامل فسخ را به طرف مقابل بدهد.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  93. Mtanin
    Mtanin می گوید

    سلام، دیروز یه خودروی روآ مدل ۸۷ رو با یک پراید مدل ۸۵ معاوضه کردم ۵تومن هم سر دادم، فروشنده پراید منو فریب داده و ماشین کلی ایراد داره و من بعد از پرس و جو فهمیدم فروشنده پراید دلال ماشین هست. هنوزم ۲۴ ساعت از معامله نگذشته ولی دیگه جواب تلفنمو نمیده. میتونم ماشین و پولمو پس بگیرم؟ میتونم قانونی اقدام کنم؟ تورو خدا کمکم کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  94. رضا
    رضا می گوید

    سلام لطفا به سوالم جواب بدین.خیلی مهمه.
    من ۲۰۶ سفید داشتم که با یه پراید ۱۱۱ مشکی معاوضه کردم و ۱۵ تومن هم سر گرفتم….طرفین متعهد شدن ظرف ۲ ماه کار انتقال سند و پلاک رو انجام بدن…۲۰۶ من سند و پلاکش به اسم خودمه..ولی صاحب سند و پلاک پراید مال فردیه که قبلا فوت شده…الان من میتونم بعد از دو ماه معامله رو فسخ کنم؟..لطفا راهنمایی کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بستگی به شرایطی که در قولنامه ذکر شده دارد و امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  95. حسین محمدزاده
    حسین محمدزاده می گوید

    سلام یه ماه پیش یه ماشین فروختم ماشین تقریبا صفر ۱۵تا کار خودم صفر دراوردم بعد امروز زنگ زده نوک کاپوت رنگ داره من میتونم قبول نکنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر در قولنامه ذکر کردید خیر.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. مجتبی
        مجتبی می گوید

        سلام من یه ماشین از آشنا خریدیم به عنوان یه لکه رنگ فروشنده هم گفت ماشین رو ببر نخواستی پس بیار بعد وکالت داد به من ماشین رو گرفتم بعد متوجه شدم ماشین چندین لکه رنگ و شاسی خورده هست ۹۰ درصد مبلغ رو پرداخت کردم ماشین رو سه روز بعد اوردم گفتم ماشین رو بردارید پول منو پس بدید بعد از چند رو نتونستن پول منو پس بدن ماشین رو برگرداندند ۱۰ مبلغ که مونده رو من به فروشنده نداده‌ام فروشنده مطالبه الباقی پول رو کرده من هم تعویض پلاک رفته ام تکلیف چی هست قولنامه هم ننوشتیم

  96. حسین محمدزاده
    حسین محمدزاده می گوید

    سلام نزدیک یه ماهه ماشین فروختم ماشین صفر بود تقریبا بی رنگ الان میگه یه وجب رو کاپوت رنگه ماشین فقط قول نامه نوشتیم میتونم قبول نکنم وآیا میتونه حق فسخ بگیره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر در قولنامه ذکر کرده باشید بله این امکان وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  97. مهدی
    مهدی می گوید

    با سلام من یک ماه پیش ماشین اتوماتیک خریداری کردم البته با ماشین خودم معاوضه کردم و مقداری پول سر دادم اون بنده خدا کلی تعریف از ماشین کرد و اظهار داشت که کلیه وسایل مصرفی تعویض شده ولی بعد از ۲ هفته متوجه شدم که هم گیربکس ایراد داره و هم وسایل مصرفی هیچ کدام تعویض نشده به همین دلیل کلی ضرر کردم حالا خواستم بعد از یک ماه معامله را فسخ کنم آیا میشود،

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر در قولنامه ذکر کرده باشید بله امکانش وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  98. Wolf
    Wolf می گوید

    وقت بخیر
    یک ماه گذشته پرایدی از شخصی که در نمایشگاه ماشین کار میکند خریداری شد،داخل قولنامه نوشته ذکر سه تیکه رنگ ذکر شده که بعدا فهمیدم بیشتره،هفته گذشته برای فک پلاک مراجعه کردیم ،در بازدید خودرو افسر مربوطه گفتند شماره زیر صندلی دستکاری شده و مجوز تعویض پلاک را ندادن
    حالا میتونم معامله را فسخ کنم یا نه؟گویا نمایشگاه ماشین و فروشنده (همکار هم هستند)از این مطلب مطلع بودنند ولی ابراز بی اطلاعی میکنند .
    باید شکایت کنم ؟عنوان شکایت ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله فروشنده موظف است خودرو رو به نام شمما نقل و انتقال دهد و در غیر اینصورت باید مبلغ دریافتی رت عودت دهد اگر انجام نمیدهد به شورای حل اختلاف جهت طرح شکایت مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  99. نگار
    نگار می گوید

    سلام خوردرویی رو خریداری کردیم و نصف مبلغ رو پرداخت کردیم کمتر از یک هفته موتور ماشین به کل از کار افتاد و ۱۳ تومن هزینه برداشت ما میتونیم معامله رو فسخ یا اینکه مبلغ رو از مانده مبلغ معامله کم کنیم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      این شرایط باید به صورت توافقی انجام بشه بین شما و مالک قبلی خودرو.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  100. Asefg
    Asefg می گوید

    سلام
    بنده یه ماشین خریدم و با وکالتنامه تعویض پلاک انجام دادم و مبلغ پنج میلیون برای سر سند گذاشتیم حالا بعداز دوماه میگه سند نمیخواد پولو بفرست. البته سند بنام خودش هم نخورده
    الان تحدید میکنه که جلوی ماشینو میگیرم من باید چیکار کنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      طبق توافق انجام شده و شرایط ذکر شده در قولنامه پیش برید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  101. حسن محمدی
    حسن محمدی می گوید

    سلام وخسته نباشید
    من خودرویی خریدم که کارت سوختش مال خودروی دیگری است،آیا به این علت میشه معامله رو فسخ کرد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر امکان پذیر نیست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  102. نسرین
    نسرین می گوید

    سلام وقتتون بخیر من پارسال همین موقع یک ماشین سمند ال ایکس به یک اقا فروختم و قولنامه دستی نوشتیم و ۱۱۵تومن رو ریخت به حسابم و ۱۰۰تومن دیگر رو گفت بزار بعدا و قولنامه را رفت کپی بگیره دیگر نیاورد و یک سفته ۱۸۰میلیونی به من داد و من تعویض پلاک رو محضری به اسمشون کردم ولی وکالت قطعی ندادم حالا دربه در دنبال طرف میگردم و ماشین هم چند جا دست به دست شده حالا میخواهم بدانم میتوانم شکایت کنم وقتی قولنامه ندارم و تنها چیزی که دارم سفته هایم است؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      به مراجع قضایی جهت طرح شکایتتون مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  103. حسینی
    حسینی می گوید

    سلام
    یک خودرو فروختم خریدار سه میلیون ودیعه داد که فرداش مابقی پول رو برام بزنه و حق انتقال ده روزه پلاک رو دادم ممکن هست تو این ده روز بگه ماشین موتوری یا بدنه مشکل داره و بیاد معامله فسخ کنه البته برای فسخ مبلغ ضرر و زیان تعیین نکردیم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      به صورت توافقی که در اون زمان بین خودتون انجام دادین هست.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  104. مهدی شمس
    مهدی شمس می گوید

    سلام وقت بخیر ماشینی رو به یک بنگاه دار فروختم و
    قولنامه نوشتیم و گفت مهر نمایشگاه نیست چند روز دیگه بیا قرار شد پول رو بزنه به حسابم بنده هم ماشین و مدارک رو بهش دادم البته برگ سبز دست خودمه بعد مراجعات مکرر نه ماشین رو پس میده نه پول داده منم قولنامه ای دستم نیست الان نزدیک به یکسال میشه البته خودم هم نبودم که بتونم پیگیری کنم الان باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      به پلیس و مراجع قضایی
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  105. محمد
    محمد می گوید

    سلام
    ماشین خریدم بعد از ۲۴ ساعت متوجه شدم ماشین ایراد داره در قولنامه حق فسخ نوشته نشده می تون پس بدم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش وجود داره
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  106. محمد
    محمد می گوید

    سلام
    ماشین بعد از ۲۴ ساعت حق فسخ دار اگه ایراد داشته باشد
    ولی در قولنامه حق پشیمونی نوشته نشده است
    ماشین تحویل خریدار داده شده خریدار می تواند پشیمون بشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باتوجه به قولنامه ای که ایراد کردین خریدار میتونه در زمان قید شده خودرو رو برگردونه و چون پشیمانی ای قید نشده مبلغی هم فروشنده نمیتونه دریافت کنه و باید کل مبلغ رو به خریدار برگردونه.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  107. فریدون
    فریدون می گوید

    سلام بنده۱۲روز پیش یه ماشین چینی خریدم به شرط یه لکه رنگ حالا بردیم کارشناسی ۳تیکه رنگ داره تو قولنامه هم نوشتیم که کجا رنگ داشته اگه جایه دیگه رنگ بود ۳۰تومن باید پرداخت کنه سندم زدیم بنام خودم حالا میتونم ضرر زیان ازش بگیرم.ممنون میشم جواب بدین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله با توجه به قولنامه این امکان وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  108. بروجردی
    بروجردی می گوید

    قولنامه تنظیم شده و در آن زمانی برای فسخ نوشته نشده است ، خریدار در دو نوبت پول واریز کرده اما قسط آخر را نمی تواند واریز کند ، مبلغ ۲۰ میلیون پرداخت کرده و ۵ میلیون ضرر و زیان نوشته شده است که تا تاریخ مشخص شده پرداخت کند که متاسفانه پرداخت نکرده و الان حدود ۱ ماه هست که جواب تلفن نمی دهد و محل خریدار هم مشخص نیست ، آیا می توان قرارداد را بدون جضور خریدار فسخ کرد و ماشین را فروخت؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      لطفا به شورای حل اختلاف برای طرح دعویتون مراجعه فرمایید.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  109. امید
    امید می گوید

    سلام یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۸ خریدم قولنامه نمایشگاه داره به مدت یک هفته ماشین رو بردیم جهت تعویض پلاک میگن شکایت آگاهی رو ماشین هست به علت قطعه گذاری در شاسی و فروشنده هم میگه به من ربطی نداره لطفا راهنمایی کنید که چه کاری کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      فروشنده موظف است که مراحل نقل و انتقال رو کاملا برای شما انجام بده و در صورت عدم توانایی این کار باید مبلغ پرداختی رو به شما برگردونه.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  110. شیدا
    شیدا می گوید

    سلام من ی دونه ماشین خریدم کارشناس گفتش چند جا رنگ و تعویض شده بعدش این اقا قسم میخوردش که تعویض نشده و دروغ میگه همین امشب بردم چند جای دیگه گفتن بله تعویض و رنگ داره حالا من میتونم‌ازشون شکایت کنم‌که دروغ گفته یا همه جا بردم ۱۰ ملیون زیر قیمت این اقا رو میگن چیکار باید بکنم

  111. نوید
    نوید می گوید

    آقا من معامله یه ماشین و کردم ۶۵۰ میلیون و ۱۰ تومن بیانیه دادم که تا ۱۰ روز پول جور شه ماشین و بردارم الان پولم جور نشده اصلا هم اطلاعی از قوانینش ندارم در ضمن تو قول نامه ضرر زیان ننوشتیم میشه راهنمایی مون کنین که الان چطور باید فسخ کنیم معامله رو وده تومن من چی میشه؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      با هماهنگی با فروشنده و توافق طرفین میشه این کار رو انجام داد و بستگی به هر دو شخص داره.
      سپاس از لطفتون، درکنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  112. نگار
    نگار می گوید

    سلام
    ما یک خودروی pk تصادفی را فروختیم و در قولنامه کاملا ذکر شده که خودرو تصادفی است و خریدار آنرا رویت کرده و در آینده هیچ ادعایی ندارد ،اما حق فسخ در قولنامه ذکر نشده و خریدار تمام شرایط را پذیرفته و امضا کرده و پول را واریز کرده و یک میلیون را برای بعد از تعویض پلاک نگه داشته . اما بعد از دو ساعت پشیمان شده و میگوید خودرو گیج میزند و قصد شکایت کردن دارد در صورتی که میدانسته خودرو تصادفی است .
    آیا خریدار میتواند شکایت کند ؟ و حقی دارد ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر با توجه به شرایط موجود خریدار خودرو رو رویت کردن و شکایتشون به جایی نمیرسه.
      سپاس از لطفتون، درکنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  113. Sam
    Sam می گوید

    من ماشین صفر مبایعه نامه نوشتم ور درمبایعه نامه چاپی یک قسمت دست نویس نوشتیم معامله غیر قابل فسخ طبق توافق طرفین حالا اومده میگه یه قسمت ماشین رنگ داره من پول رو هم گرفتم و وکالت تعویض پلاک دادم از طرفی هم من از این قضیه بی خبر بودم چون ماشین صفر از نمایندگی گرفتم و در مبایعه نامه چاپی نوشته شده بود که وضعیت فنی وبدنه به رویت خریدار رسیده حالا چکار کنم؟؟؟؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      باتوجه به شرایط ذکر شده امکان فسخ معامله وجود ندارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  114. پایا
    پایا می گوید

    سلام
    من یه ماشین فروختم که اول قولنامه دستی با خریدار نوشتیم . ولی خسارت تعیین نکردیم . چون طرف ظاهر موجهی داشت اعتماد کردم . بعد هم وکالت تعویض پلاک دادم . الان یه بخشی از مبلغ که مانده بود برای دفتر خونه هنوز پرداخت نکرده و چون اخبار اعلام کرده که دیگه نیاز نیست بریم دفتر خونه ، خیالش راحته که دیگه کارش گیر نیست و نمیاد تسویه حساب کنه . اگه من ازش شکایت کنم امکانش هست که بتونم قرارداد را باطل کنم و ماشینو پس بگیرم ؟ در ضمن وکالت تعویض پلاک را به نام خواهرش زدیم و خود اون آقا این مسئله رو پشت برگه قولنامه ای که نوشتیم قید کرده و امضا زده
    با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  115. کرامت دستانی
    کرامت دستانی می گوید

    سلام من حدود ۱سال قبل یه ماشین گرفتم موفع معامله سادگی کردم وبه طرف اعتماد کردم استعلام نگرفتم فروشنده به برگه استعلام که حدودا مال ۴۰روز قبل بود بهم نشان داد ومن هم سادگی کردم معامله صورت گرفت بعد ۳ماه رفتم تعویض پلاک بکنم که استعلام که گرفتم دیدم متاسفانه ماشین از طرف اداره قاچاق کالای آبادان شکایت رو ماشینه هست الن چند ماهه که ماشین توقیف شده به نظر شما کارشناس محترم تکلیف من چیه باتشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      فروشنده موظف است پاسخگو باشد و مشکل رو حل نماید چون توقیف رو باید ایشون برطرف کنن و در صورت برطرف نشدن کل هزینه دریافتی رو عودت بدهند.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  116. مرتضی
    مرتضی می گوید

    سلام من یه خودروی ۲۰۶ اس دی رو به صورت اقساط هر سه ماه ۶۲،۵ خریدم و قول نامه دستی نوشتیم
    ۴ چک دادم و نقدی چیزی ندادم ماشین اون موقع ۱۸۰ قیمت می‌خورد که با حساب چک هاش ما ۲۵۰ معامله کردیم روی چک اول برام مسئله ای پیش اومد که ماشین رو بردم به فروشنده تحویل دادم و گفتم تا فلان موقع بهم مهلت بده و چک رو که پاس کردم بعد ماشین رو میام میبرم .دیروز رفتم از ۶۲.۵ میلیون ۳۵ میلیون پیشش کارت کشیدم و گفتم مابقی مبلغ رو دو روز دیگه پرداخت میکنم … پول رو که واریز کردم فروشنده زد زیر معامله و گفت باهات معامله نمیکنم و این ۳۵ تومن هم ضرر و زیان من هست … من به خاطر آشناییت رسید نگرفتم و تمام مدارک اعم از قول نامه و ماشین و غیره دست فروشنده هست من فقط رسید دستگاه پوز فروشگاهش رو دارم که یه ده تومن و یه ۲۵ تومن کارت کشیدم
    تو رو خدا راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      برای طرح شکایتتون به مراجع قضایی مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. حسن نشاطیه
        حسن نشاطیه می گوید

        سلام .من یه نیسان خریدم به اسم یه لکه رنگ توی قولنامه هیچی ننوشتیم که ماشین مثلا یه لکه رنگ و باقی جاهای خودرو بی رنگ وسالم .من کل پولو دادم وکالت تعویض پلاکم گرفتم ولی هنوز نرفتم تعویض پلاک .ماشینو از شهرستان آوردم تو راه موتورش سوخت فقط ۵ میلیون به باربری دادم که ماشینو واسم تا تهران آورده گفتم عیب نداره موتورشو تعمیر کردم ۲۰ میلیون خرجش شد الان که اینجا بردم کارشناسی میگن شاسیای ماشین هم شکسته وجوش خورده گیربکس و دفرانسیل ماشین هم مشکل داره حدودا ۶۰ میلیون ضررم میشه میتونم کاری کنم تا پلاک عوض نکردم..قولنامه نمایشگاهی دارم

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          اگر در قولنامه قید شده باشد سلامت خودرو و بدون رنگ بودن بله امکانش هست در غیر اینصورت خیر.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  117. حجت
    حجت می گوید

    سلام خودرویی پرایدی خریدم با کارکرد ۱۰ تا الان کارکرد ماشین ۶۰ تا هست پول ماشینم کامل دادم سندم به نامم زده شده است وتویی قولنامه چیزی از کارکرد و ضرر زیان نوشته نشده ولی شاهد دارم خریدارم قبول نمیکنه میگه من فروختم تموم شده قبلش کارشناسی میکردی به من میگه شاید ماشین خودت دستکاری کردی

    1. حجت
      حجت می گوید

      ایا میتونم کاری یا شکایتی کنم ؟؟
      ممنون اگه پاسخ بدید

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        درود بر شما وقت بخیر
        بله این امکان وجود داره به شورای حل اخنلاف مراجعه کنید.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله این امکان وجود داره به شورای حل اخنلاف مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  118. حجت
    حجت می گوید

    سلام خودرویی پرایدی خریدم با کارکرد ۱۰ تا الان کارکرد ماشین ۶۰ تا هست پول ماشینم کامل دادم سندم به نامم زده شده است وتویی قولنامه چیزی از کارکرد و ضرر زیان نوشته نشده ولی شاهد دارم خریدارم قبول نمیکنه میگه من فروختم تموم شده قبلش کارشناسی میکردی به من میگه شاید ماشین خودت دستکاری کردی
    ممنون میشم اگه کمکم کنید که کاری میتونم بکنم یا نه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      برای رفع این مشکلتون باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  119. مممم
    مممم می گوید

    من ۵ روز پیش ی رانا خریدم که رنگ سقف و کاپوت و صندوق عقب با فضله پرنده خراب شده بود به بنگاه دار گفتم گفت تو قیمت تاثیری نداره و منم پول نقد دادم حالا که یک بنگاه دیگه بردم میگن افت قیمت داره و چون خانم بودم اینجوری سرم کلاه گذاشتن میتونم معامله رو فسخ کنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله اگر در قولنامه ذکر کرده باشید امکان فسخش وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. احمدی
      احمدی می گوید

      سلام من یک خاوری را به شخصی پارسال فروختم و قولنامه کردیم که بعد از سه ماه ایشان پول من را یکجا بدهد ولی ایشان بعد از ۵ ماه یک مقدار پدل به حسابم زد. الان هم پولا را پرداخت نکرده داخل قولنامه هم قید شده که در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر قرارداد فسخ و و خریدار هم متعهد شده که خسارت و کارکرد خاور در این مدت که دست ایشان بوده را به من پرداخت کنه .شاهد هم دارم و امضا کردن ‌ آیا میتونم از طریق دادگاه خاور را برگردانم‌ و خسارت بگیرم

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        درود بر شما وقت بخیر
        بله قطعا امکانش هست.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  120. علی
    علی می گوید

    من ۲۰ روز پیش یک معامله معاوضه ماشین پراید ۱۱۱ انجام دادم و یک mvm 315 خریدم فقط قولنامه نوشته شده بعدش متوجه شدم ماشین خودم خیلی قیمتش بالاتر بوده ایا امکان فسخ معامله هس؟با اینکه در قرارداد نوشته شده تا ۲۴ ساعت امکان فسخ وجود دارد؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکان فسخ وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  121. منصوری
    منصوری می گوید

    با سلام بنده خودروی ام رو برای فروش قولنامه کردم و مشخصات من و آقای خریدار در قولنامه ثبت شده و بخشی از مبلغ خودرو هم به حساب من واریز شده تا موعد تعویض پلاک، حالا آقای خریدار اصرار دارد در زمان تعویض پلاک بنده خودرو را به جای خودش به نام خانم ایشان بزنم آیا این کار شدنی است؟ با توجه به اینکه مشخصات آقای خریدار در قولنامه هست نه همسر ایشان اگر من ماشین رو به نام خانم بزنم فروش مال غیر بحساب نمیاد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله .
      ولی با توافق طرفین واضافه کردن یک بند توضیحات در قولنامه این امکان وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  122. پارسایی
    پارسایی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ماشینم رو با مبایعه نامه به شخصی فروختم ایشان ۷۰ درصد هزینه پرداخت کرده و من هم ماشین رو بهش تحویل دادم قبل از تنظیم سند قطعی خودرو
    در روز تعویض پلاک به جهت سند خودرو متوجه شدم بدنه ماشین به طور غیر قانونی تعویض شده یعنی من این موضوع رو میدونستم اما فکر کردم که خوب چه اشکالی داره و حتما قانونی هست وبه خریدار در مبایعنامه هم نگفتم من خانم هستم اطلاعاتم کم هست
    خلاصه اینکه به مدت ۳ هفته هست ماشین دست اون خریدار هست و من دنبال کارای قانونی کردن تعویض بدنه هستم و اینکه
    در مبایعه نامه نوشتم در صورت فسخ قرارداد ۲۰ میلیون خسارت از فسخ کننده دریافت می‌شود
    سوال من این هست که الان اگر خریدار طبق مبایعه نامه بخواد فسخ کنه به خاطر این موضوع عیب ماشین
    تکلیف من در پرداخت خسارت در این حالت مبایعه نامه با توجه به اینکه ماشین هم ۳ هفته نزد خریدار بوده و از منافع ماشین استفاده کرده چطور هست من واقعا نمیدونم باید چی کار کنم یعنی چطور خسارت رو حساب کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      این مورد به صورت توافقی صورت میگیره ولی با توجه به اینکه خودروی شما سه هفته نزد ایشان بوده و شما هم اطلاع نداشتید از شرایط موجود با توجه به قولنامه ای که ذکر کردید اگر تایم معینی برای فسخ قرار داده باشید شامل ضرر و ریان میشه اگر نه که خیر به هیچ وجه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  123. رضا
    رضا می گوید

    سلام
    من یک ماه پیش یه ماشین فروختم خودم قولنامه نوشتم و امضا کردیم ,۲۵۰ م فروختم و ۱۰ درصد ارزش معامله پشیمانی نوشتم ,طرف ۲۳ تومن داد بعد گفت پشبمونم .
    منم ماشین به کسی دیگه فروختم رفت پولشم گرفتم .
    حالا طرف از من شکایت کرده گفته فروش مال غیر .
    حالا این ۲۳ تومن که به من دادهدتکلیفش چی میشه?

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر طبق توافق و زمان بندی پیش رفته باشید در قولنامه درج کرده اید مشکلی بوجود نمی آید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. رضا
        رضا می گوید

        ممنون
        وکیل گرفتم ۷ تومن بابت این پرونده گرفت ازم

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          درود بر شما وقت بخیر
          امیدوارم که به زودی مشکلتون حل بشه
          سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  124. پایا
    پایا می گوید

    سلام . بنده سه ماه قبل یه ماشین به یه نفر فروختم و قولنامه نوشته بودیم که در تاریخ مقرر بریم دفتر خونه واسه سند زدن و مابقی پولو هم اونجا پرداخت کنه . ولی تو همون دوره یهو اخبار اعلام کرد که سند دفترخونه اجباری نیست و منم که وکالت تعویض پلاک بهش داده بودم و ماشینو بهش تحویل داده بودم . الان میتونم واسه فسخ معامله ازش شکایت کنم ؟ چون حتی دیگه جواب تلفن هم نمیده . ممنون از راهنماییتون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله قطعا امکانش هست به مراجع قضایی مراجعه کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  125. محمد
    محمد می گوید

    سلام بنده یک ماشین فروختم به مبلغ ۴۵ میلیون ۴۰ تومن پیش گرفتم مابقی قرار بود وقتی پلاک زدم به نامش واریز کنه مهلت ۲ ماهه دادم بهش ک پول جور کنه تعویض پلاک کنه ولی الان از ۲ ماه گذشته هرچی هم بهشون گفتم سریع تر اقدام کنند انگار ن انگار
    سوالم اینه ک با توجه به این ک توی قولنامه ذکر شده حداکثر طی دوماه برای تعویض پلاک اقدام کند ولی نکردند آیا میتونم ازشون شکایت کنم یا ادعای خسارت کنم یا قرار داد فسخ کنم؟ یا اگه کاری انجام ندم بعد هر وقت بخاد میتونه پول رو بده و از من شکایت کنه تا مجبور شم سند رو به نامشون بزنم بدون هیچ خسارتی بهم پرداخت کنه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به قولنامه شما میتوانید شکایت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  126. مبینا
    مبینا می گوید

    سلام خسته نباشید و وقتتون بخیر باشه.ببخشید ما در چند مدت گذشته خودرو مون رو فروختیم و مبلغش رو هم به طور کامل دریافت کردیم .اما الان متوجه شدیم که در قرار داد موردی عنوان شده با این مضمون که«فروشنده تا ده سال ضامن کشف فساد شرعی و قانونی معامله می باشد»میخواستیم بدونیم که این مورد دقیقا به چه معنا هست و آیا به ضرر ما هست؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر این مورد در همه وکالتنامه ها قید میشود و موضوع درمورد اتاق های سرقتی -دو تکه – و موتور های سرقتی میباشد که اگر در آینده خریداران بعدی از آن مطلع بشوند و کشف فساد یا جرم احراز شود شما به عنوان مالک قبلی باید پاسخگو باشید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  127. رستمی
    رستمی می گوید

    من سال پیش برج ۹ یه ماشین خریدم،همه ی کار ها هم به صورت قانونی انجام دادم،الان یه نفر دیگه که کلا اسمش تو سند های قبلی هم نیست،از من و اون کسی که من ماشین رو خریدم شکایت کرده.
    اولین ابلاغیه که برای من اومد(دو ماه پیش) پیوست داشت،که شکایت طرف به دلیل ناکافی بودن مدارک و باطل نکردن تمبر،رد شده بود و ۱۰ روز دوباره فرصت شکایت داشت.
    و یه ابلاغیه هم الان برای من اومده،که فاقد پیوسته،که احضاریه است برای رسیدگی.
    میخواستم بدونم من که هم برگ سبز دارم هم سند قطعی،باید چیکار کنم وکیل بگیرم یا بعد اولین جلسه اقدامی بکنم؟

  128. رستمی
    رستمی می گوید

    درخواست ابطال سند کرده

  129. رستمی
    رستمی می گوید

    من سال پیش برج ۹ یه ماشین خریدم،همه ی کار ها هم به صورت قانونی انجام دادم،الان یه نفر دیگه که کلا اسمش تو سند های قبلی هم نیست،از من و اون کسی که من ماشین رو خریدم شکایت کرده.و درخواست ابطال سند کرده.
    اولین ابلاغیه که برای من اومد(دو ماه پیش) پیوست داشت،که شکایت طرف به دلیل ناکافی بودن مدارک و باطل نکردن تمبر،رد شده بود و ۱۰ روز دوباره فرصت شکایت داشت.
    و یه ابلاغیه هم الان برای من اومده،که فاقد پیوسته،که احضاریه است برای رسیدگی.
    میخواستم بدونم من که هم برگ سبز دارم هم سند قطعی،باید چیکار کنم وکیل بگیرم یا بعد اولین جلسه اقدامی بکنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شما با درد دستداشتن مدارک هویتی و خودروتون به دادگاه تشریف ببرید نسازی به گرفتن وکیل نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  130. رضا
    رضا می گوید

    سلام ، من یک پژو ۴۰۵ داشتم که فروختم در ساعت ۹شب روز یکشنبه و ماشین هم از نظر موتوری سالم بود و هیچ دودی نمی‌کرد و بعد ۳ روز یعنی چهارشنبه شب به من زنگ زده که آقا این ماشین روغن سوزی داره ، بااین که در اون شب سالم بود ، ولی حالا ازمن میخواد که مخارج تعمیر ماشین رو قبول کنم ، آیا باید قبول کنم یا نکنم
    ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر در قولنامتون ذکر کرده باشید خیر .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  131. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام وادب من یکماه پیش یک ماشین خریدم همه پولش دادم ویندوز وکالتی زد بعد بیست روز که اومدم شهر خودم رفتم شماره گذاری گفتن موتور تعویضی در حالی که فروشنده چیزی نگفته بود حالا من چکار میتونم بکنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      میتونید معامله رو فسخ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  132. ف نوری
    ف نوری می گوید

    با سلام
    خریدار پس از بازدید ماشین من مبلغی به عنوان بیعانه پرداخت نمود و یه قولنامه نوشتیم و در اون ذکر کردین که دو روز بعد جهت تنظیم سند به دفترخانه بریم و مابقی ثمن معامله رو در حین امضای سند و تحویل خودرو دریافت کنم. اما یک هفته گذشته و علیرغم چندین بار تماس و پیام به خریدار ایشان جهت انجام سند و تحویل خودرو مراجعه نکرده است و حتی بابت دریافت بیعانه نیز تماس نگرفته است.
    آیا می توانم معامله رو فسخ شده بدانم و ماشین رو به شخص دیگری بفروشم یا ممکن است مشکلی برای من پیش بیاید؟
    با تشکر از سایت خوب شما

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      باید به دفترخانه مراجعه نمایید و برگه عدم حضور رو بگیرید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  133. حمید
    حمید می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    بنده حدود ۱۰ روز پیش یک خودرو فروختم به آقایی و قولنامه چاپی بین خودمون نوشتیم در قولنامه قید کردیم که ماشین بی رنگ و روغن سوزی ندارد و به صورت چاپی نوشته شده اتومبیل مذکور به روئیت خریدار رسیده و از هر لحاظ مورد پسند واقع شده لذا هیچگونه اعتراض و انصراف بعدی به هیچ عنوان از طرف خریدار و فروشنده باقی نخواهد ماند. و خریدار هم ۱۰ میلیون برای تعویض پلاک نگه داشت و الان بعد ۱۰ روز زنگ زده میگه ماشین کاتالیزورش خرابه ۱۵ میلیون میخاد چرا نگفتی و ایراد اساسی و بنزین زیاد میسوزونه. حالا من میخوام بدونم خریدار حق فسخ قرارداد رو دارد یا خیر یا اینکه میتونه خسارت رو از من بگیره؟. ممنون میشم جواب بدید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خیر امکانش وجود ندارد
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  134. فرشيد
    فرشيد می گوید

    سلام وقتبخیر
    من ی ماشین حدود ٣هفتس خریدم قولنامه دستی نوشتیم و مقداری از پول رو چک دادم هنوز موعدش نرسیده،.ماشین ایراداتی داشت که هزینه هاش خیلی بیشتر از اونایی شد که فروشنده گفت،تا امروز که واشر سرسیلند سوزوند..سوالم اینه میتونم خسارت این تعمیرات رو از فروشنده بگیرم یانه؟!هنوز فک پلاک هم نشده.،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بنا به قولنامه ای که نوشتید داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  135. امین
    امین می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده یه ماشین فروختم و تمامی خودرو را به خریدار توضیح دادم بعد از یک هفته خودرو را بعنوان پس دادن اورده وبنده تحویل نگرفتم و شکایت کرده از من ایا میتواند فسخ معامله کند در صورتی که در قولنامه نوشته شده به رویت خریدار رسید ممنونم از پاسختان

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      باید دید مورد شکایت خریدارتون چی هست و سپس نظر داد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  136. مارتیا
    مارتیا می گوید

    سلام، ما یک ماشینو با کارکرد ۷۰ هزار خریدیم، اما معلوم شده که ماشین ۱۷۰ هزار کارکرده، آیا ما میتونیم معامله رو فسخ کنیم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  137. Atii
    Atii می گوید

    سلام من سال۹۹ برج۶ ماشین فروختم به مبلغ۶۴ میلیون۵۲ میلیون داد۱۲ میلیون ماند که تاتاریخ۷_۹۹بدهد حتی درقولنامه قیدکردم ولی الان یک سال ونیم پولم نمیده منم یک هفته میشه ماشین انتقال دادم پارکینگ الان میشه ماشین از پارکینگ دربیارم پول‌به خریدار پس بدم؟؟یا فقط به من ۱۲ میلیون میرسه هیچ خسارتی نمبده؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      برای حل این مشکلتون باید به مراجع قضایی ذیصلاح مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  138. علی
    علی می گوید

    سلام لطفا منو راهنمایی بفرمایید من از رو اعتماد ماشینم رو با قولنامه به نام همسرم زدم و قرار بود که قولنامه ای به اسمش باشه و در قراردادی که در نمایشگاه برام تنظیم کرد که کل مبلغ نقدی به بنده پرداخت شده از طرف همسرم ولی من هیچ پولی دریافت نکردم و ایشون سند و تمام مدارک ماشینو از خونه بردند من در حال حاضر چکاری میتونم بکنم فقط الان ماشین زیر پامه تمام مدارک ماشین برداشتند لطفا راهنمایی بفرمایید بنده رو با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر شما امضا و اثر انگشت زده باشید که نقدا پول را دریافت کردید متاسفانه در صورت ادعای مالکیت ایشان حق باهاشون است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  139. سامان
    سامان می گوید

    سلام.من شش روز پیش ۲۰۶خودم را به بنگاه بردم و یک زانتیا برداشتم از همون بنگاه و مبلغ دوازده میلیون هم دادم.تعویض پلاک ماشینی که خریدم رو انجام دادم.الان بعد گذشت شش روز نمایشگاه دار میگه که ماشینی که به ما دادی موتورش مشکل دار بوده و بیا نصف خرج موتور رو بده.من قبول نکردم.گفت شکایت میکنم .الان می‌تونه نتیجه بگیره.درصورتی که من ماشین رو سالم تحویل دادم و رفتیم دفترخونه .بعدش من ماشینی که از بنگاهی گرفتم رو تعویض پلاکش رو انجام دادم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      چون خودرو رو سالم تحویل گرفته خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  140. علی
    علی می گوید

    سلام چهار ماه پیش یک ماشین از بنگاه خریدم و مبلغی از آن قرار چهارماه بود پرداخت کنم که پرداخت کنم حالا رفتم فک پلاک کنم ماشین توقیف کردن و میگویند دو ماه پیش شکایت روش بوده باید چکار کنم . شاکی میگوید از صاحب اصلیش طلب کارم . و من باید چکار کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شمابا در دست داشتن مدارک پرداختی و قولنامه به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  141. سیدپیام ذاکری
    سیدپیام ذاکری می گوید

    سلام من ۱سال پیش پژو پارس مدل ۸۳فروختم و ۲ماه زمان تعویض پلاک دادم که طرف نرفت تا ۵ماه بعد اومد ودوباره وکالت ۱ماه دادم طرف رفت تعویض پلاک و ماشین بعلت ۲تیکه بودن تعویض پلاک نشد منم خودم نمیدونستم ۲تیکه هستش الان یک سال گذشته من این ماشین کل رنگ به نمایشگاهی فروختم ۴۵تومن ونمایشگاهی دوررنگ عقب جلو پلمپ فروخته ۸۰تومن الان طرفی که ۸۰تومن خریده میخواد ازم شکایت کنه میگه ۸۰تومن بهم بده ماشین پس بگیر قیمت روز باید پرداخت کنی باید چیکار کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید به دادگاه برای حل مشکلتون مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  142. علی مران
    علی مران می گوید

    سلام وقت بخیر

    بنده یک ماشین پراید مدل ۸۵خریدم.
    به صورت قولنامه ای و قرار بود بریم شهر خودم تعویض پلاک کنم

    بعد از ۲۰روز که نوبت تعویض پلاک شده
    رفتیم افسر کارشناس گفت ماشین دو دیگه هست
    نصف عقب مال یک ماشین دیگه هست
    و تعویض پلاک نمیشه
    طرف اینو نگفته به ما اصلا درقولنامه
    فقط ذکر شده دو رنگ و یک شاسی جلو ضربه خورده

    افسر گفته باید ماشین بخوابه
    ولی نزاشتیم بخوابه

    حالا میشه قولنامه رو فسخ کنیم و پولمون رو با ضرر و زیان بگیریم ازش

    هنوز ماشین و پلاک به اسم طرف هست

    ممنون میشم پاسخ بدید؟؟؟؟؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش وجود داره
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  143. رضا درویش
    رضا درویش می گوید

    باسلام
    من یک پرایدداشتم که چندروزپیش فروختمش ورفتیم دفترخونه ووکالت تعویض پلاک و وکالت سندقطعی روبراش تودفترخونه انجام دادم.معاینه فنی وقتش تموم شده بود که بهش دادم.ماشین چون دوگانه فابریک کارخونه ست.وبرای تعویض پلاک بایدمعاینه فنی داشته باشه وچون تارخ انقضای کپسولهاتمام شده بایدکپسولهاروتعویض کنه تامعاینه فنی بهش بدن.قولنامه روبین خودمون نوشتیم.الان میگه من میرم شکایت میکنم برای معاینه فنی.آیا میتونه این کارروانجام بده یامعامله روفسخ کنه باتشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به شرایط عقد قولنامتون داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  144. مهران عظیمی
    مهران عظیمی می گوید

    با سلام من خودرو‌پراید مدل ۸۷ دوگانه کارخانه داشتم ، با ماشین پراید ۹۴ دور رنگ و یه شاسی عوض معامله سر به سر کردم ، ماشین من دو لکه رنگ داشت ، بعد ۵روز اون نفر اومده میگه ماشینمو پس بده وگرنه شکایت میکنم ، ایا شکایت کنه ماشین رو‌میتونه پس بگیره ، لازمه که بگم قولنامه دستی بین دونفرمون با اثر انگشت و امضا نوشته شده ؛ممنون میشم جوابمو بدین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر شرایطی که در قولنامه ذکرکردید رو رعایت نکرده باشید موجب دادن ضرر و زیان میشه و امکان فسخ معامله هم با توجه به قولنامه نوشته شده وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  145. ااا
    ااا می گوید

    سلام وقت بخیر بنده دیشب بصورت زبانی با یه نفر معامله خودرو داشتم که اونم برگشت ۲ تومن بیعانه به ما داد الان پشیمانم نمیخام بفروشمشماره کارت هم نمیده پولشو برگشت بدم میگه من شکایت میکنم سند یا مدرکی هم بدستش ندادم ایا میتونه شکایت کنه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  146. مهدی
    مهدی می گوید

    با سلام،
    بنده ماشین دست دوم را بشرط کامل سالم بودن خریداری کردم و پول را به فروشنده تحویل دادم. ایشان بنده را موکل کردند و من از طریق ایشان روز بعد قرارداد که در آن شرط سالم بودن از طرف فروشنده ذکر شده را در یکی از نمایشگاه های خودرو به ثبت رساندم. اما متاسفانه حالا متوجه شدم که ماشین چندین مورد رنگ شده و درب ها تعویضی است. حالا فروشنده راضی به برگشت خودرو نیست.از طریق قانون میشود اقدام کرد؟ ممنون میشم کمکم کنید. با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی با قولنامه ای که ایراد کردین برای طرح شکایت اقدام کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  147. شهرام خادم
    شهرام خادم می گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت کارشناسان محترم کارنامه.بنده ی سورن مدل۹۱ رو به شرط دو تیکه لیسه کاری خریدم حالا بعداز ۴روز رفتم کارشناسی رنگ ماشین هم کاپوت رنگ داره هم داخل جعبه رو ضربه ضعیف زده .در ضمن فروشنده خودش قولنامه رو نوشته که ماشین به شرط بدون رنگ وضربه تحویل خریدار گردیده آیا امکان داره من ماشین رو به صاحبش برگردونم؟ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکان فسخ با توجه به قولنامه وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  148. پاشا
    پاشا می گوید

    با سلام خدمت شما من یه ماشین دوماه پیش فروختم و طرف مقابل هم ماشین رو همه جا برده و نشون داده کارشناسی و همه چی پیش مکانیک هم برده بعد از دوماه الان زنگ زده میگه ماشین ۱۰میلیون خرج برداشته و رفته شکایت کرده قولنامه و همه چی هم پیش خودم است آیا شکایت ایشون قانونیه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  149. سپهر
    سپهر می گوید

    سلام. من حواله یک خودرو پیش فروش یکساله رو به مبلغ ۱۰ میلیون تومن خریداری کردم. پولم برای تکمیل وجه فراهم نشد. ۴۸ ساعت قبل از اتمام زمان تکمیل وجه به فروشنده گفتم که حواله رو نمیخوام و بهش گفتم سعی کنه حواله رو بفروشه. الآن اون شخص میگه ۱۰ میلیون تومن رو پس نمیده. من الآن باید چکار کنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر قراردادی با ایشان نوشته اید به شورای حل اختلاف برای طرح شکایت مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  150. ظریف
    ظریف می گوید

    با سلام من امروز ماشین گرفتم وبعد از ۵ساعت متوجه شدم که سقفش تعویض شده پولش رو دادم الان باید چیکار کنم

    1. ظریف
      ظریف می گوید

      فروشنده بهم نگفته بود فقط بهم گفته بود تمام رنگه چیزی در مورد اینکه تعویض سقف نگفته بود

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        باید قبل از خریدتون درخواست کارشناس میکردین.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید قبل از خریدتون کارشناسی میکردین .
      بهتره سراغ فروشنده برید و معامله رو فسخ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  151. میثم
    میثم می گوید

    سلام. من من حدودا ۱۶ روز پیش پراید دوگانه فابریکی خریدم که تقریبا یک هفته پیش بعد از مراجعه برای گرفتن معاینه فنی متوجه شدم تاریخ انقضا یکی از کپسول ها تمام شده(در زمان خرید هم معاینه نداشت) و تا زمان تعویض آن کپسول امکان دریافت معاینه وجود ندارند، فروشنده از دادن خسارت امتناع میورزد آیا من با توجه به گذشت بیش از دو هفته امکان فسخ قرارداد را دارم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید به قولنامه ای که ایراد کردین رجوع کنید اگر این شرایط رو داخلش ذکر کردین امکان فسخ وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  152. رضا
    رضا می گوید

    باعرض سلام وخداقوت
    بنده درمورخه ۹۹/۵/۳۱یکدستگاه پرایدمدل۸۶دوگانه خریدم وبین خودمان قولنامه نوشتیم وده میلیون بیعانه دادم وقرارشدفردادردفترخانه حاضرشده وباپرداخت مابقی سندبنام من صادرشود،که انجام شد،ولی الان که میخواستم بفروشم مشخص شده سقف تعویضی هست وبه من نگفته بود.الان متضررمیشوم تکلیف من چیست .درصورت امکان راهنمایی بفرمایید.باتشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه با توجه به زمان گذشته نمیشود کاری انجام داد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  153. احسان
    احسان می گوید

    سلام بنده ماشین خریدم و معامله کردم صب روز بعد برای فسخ اقدام کردم .درضمن مشخصات ماشین ک به من دادن با ماشین مطابقت ندارد الان سه ملیون برای فسخ از من پول گرفتن و من شاهد هم دارم از جایی که کمتر از بیست و چهار ساعت گذشته آیا میتوانم شکایت کنم ممنون از پاسخ گویی شما

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  154. امیر
    امیر می گوید

    سلام من ۷روز پیش به ماشین خریدم به مبلغ ۶۴میلیون بعد تو قولنامه نوشته شاسی خوردگی جزئی وموتور سالم اما تشخیص رنگ بردم برگه نوشته شاسی خوردگی وتیکه داره. موتورم بعد۵روز روغن سوزی افتاد قولنامه دست بنگاهه ومن ۶۲ میلیون دادم فقط مدارک ماشین وسند وبرگ سبز دست منه
    آیا میتونم کاری بکنم؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله با قولنامتون میتونید شکایت کنید از اون شخص فرشنده.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  155. مهتاب
    مهتاب می گوید

    با عرض سلام و ادب
    ما یک تندر۹۰ خریدیم بعد از یک روز فهمیدیم ماشین چپی هست و ما قولنامه نداریم فقط وکالت گرفتیم برای تعویض پلاک البته با تبانی گفتن ماشین سالمه و کارشناسی که خودشون شماره دادن تماس گرفتیم گفتن سالمه ولی بعد از یک روز جای دیگه کارشناسی بردیم گفتن ماشین چپی و کلی ایرادهای دیگه داره
    ایا ما میتونیم کاری بکنیم وماشین رو پس بدیم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله قطعا به مراجع قضایی مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  156. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام من یک ماشینی رو امروز فروختم قولنامه دستی بین خودمون نوشتیم مشخصات خریدار و فروشنده ومشخصات ماشین وماشینو بردیم کارشناسی و مشکل رنگ و شاسی وتعویضی رو خریدار رویت کرد معامله کردیم ولی هنوز تعویض پلاک یا وکالت تعویض پلاک به خریدار ندادم اگر خریدار پشیمان شود میتواند ماشینو پس بدهد ممنون میشم جواب بدین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به مواردی که در قولنامه قید کردید دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  157. فرهاد مقدم
    فرهاد مقدم می گوید

    باسلام حدود ۳۵ روز پیش یه پراید فروختم الان خریدار زنگ زده میگه ماشین روغن سوزی داره در صورتی که هیچی هم نداشت الان خریدار میتونه کاری بکنه؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  158. دانیال
    دانیال می گوید

    سلام وقت بخیر
    من حدود سه هفته پیش ماشینی رو در یک شهرستان کوچیک خریداری کردم . پیش کارشناس بردیم و ایشون نوشته که شاسی سالم است و … در صورتی که بعد از خرید و واریز مبلغ و برگشتن به شهر خودم متوجه شدم که شاسی جلو جوش داده شده و ظاهرا از قبل هماهنگ کرده بودن ،حالا جدا از مشکلات ریز و درشتی که داره کمپرسور کولری هم که قرار بوده بهمون تحویل داده بشه ،نشده و حتی توی قرارداد ذکر شده. با این که شرایط فسخ قرار داد قطعی نوشته شده میشه شکایت کرد و قرارداد رو فسخ کرد ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  159. محمد
    محمد می گوید

    بنده خواستم پرایدم رو با یک سمند معاوضه کنم با هم قولنامه نوشتیم اثر انگشت هم زدیم ومبلغ ۵میلیون تومان پشیمونی قید کردیم،قبل از اینکه بریم برا وکالت محضری ماشین من خرج سنگینی باز کرد ورفت تعمیرگاه برا تعمیر اساسی موتور،من اگه هزینه تعمیررو بدم خیلی متضرر میشم به طرف مقابل گفتم که شما بایدهزینه رو پرداخت کنید میگن که میریم شکایت میکنیم منم به هیچ عنوان راضی نمیشم ماشین سالمم رو ارزون بفروشم تکلیف چیه لطفا راهنمایی فرمایید ،با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      طبق قولنامه و توافقی که انجام دادید باید جلو برید و هرگونه ادعای دیگری غیر قابل استناد است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  160. محمد جعفری
    محمد جعفری می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده ۳روز پیش یه ماشین خریدم روز اولی که رفته بودیم برای بازدید فروشنده با زبون بازی ماشینو بی نقص جلوه داد فقط ۲تا تیکه خیلی کوچیک سر کاپوت و گلگیر لیسه گیری شده بودو بهمون نشون داد و قسم خورد که دیگه عیبی نداره و مبایعه نامه نوشتیم و توش اون نقاط رو قید کرده(رفتیم تعویض پلاک کردیم و پول رو هم کاملاً تسویه کردم)امروز ماشینو بردم کارشناسی جلوی ماشین تصادف داشته سر شاسی خورده و روی کاپوت و گلگیر و درب عقب خوردگی و لیسه گیری زیاد شده… به گفته کارشناس تقریبا ۳۰میلیون از قیمت ماشین باید کم بشه،،حالا میخواستم بدونم بعد از ۳روز که تعویض پلاک شده ماشین و پول رو کامل دادم میتونم فسخ معامله کنم و پولمو پس بگیرم یا با مبایعه نامه ازش شکایت کنم.!؟
    خیلی ممنون میشم سریع جواب مو بدید خدا خیرتون بده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله بله قطعا امکان شکایت و مطالبه حقوقتون وجود داره و اقدام کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  161. امید
    امید می گوید

    باسلام بنده ۲ماه پیش یک پراید ۱۱۱شرایطی خریداری کردم یک قسطشم دادم هنوز ۹تا قسطش مونده ولی این ماشین اونجوری که بهم گفته بودن نیست ولی تو قولنامه ای که نوشتیم چیزی قید نشده و حرفی هم از شرایط فسخ یا ضرر و زیان زده نشده الان اگر بخوام ماشینو پس بدم و معامله رو فسخ کنم میتونم پولی که دادمو کامل پس بگیرم ممنون از وقتی که میزارید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر خودرو رو به شرط سلامت بدنه و موتوری خریداری کردید و خلاف آن ثابت بشود بله امکانش هست.
      ولی با توجه بعه اینکه زمان زیادی گذشته باید به صورت توافقی و شرایط قولنامه ای که قید کردید عمل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  162. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من یک ماشین پراید مدل ۸۸ خریدم و بین خودمون قرارداد نوشتیم با دست خط فروشنده مبلغ پرداخت کردیم و ماشینو تحویل گرفتیم آلان بردیم به صافکار نشان دادیم صافکارگفت اتاقش عوض شده توی سندم قید شده ما هم میخوایم ماشینو تحویل بدیم فروشنده هم قبول کرده و میگه ماشینو به من بدید تا من بفروشم پول شما رو بدم ما هم ماشینو بهش نمیدیم میخوایم از طریق قانون پولمو بگیرم در ضمن ما براش کار کرده بودیم ۲۵ میلیون بدهکار بود که ماشینو برداشتیم ما هم ۳۷ میلیون پول دادیم ما توی کار قراداد نداشتیم اما فروشنده که با دست خط خودش نوشته که ۲۵ میلیون از بابت کار کسر شده
    فروشنده که میگه ماشینو بدین بفروشم بعد پول شما رو بدم من هم نمیدونم ماشین شاید ۳ ما طول کشید تا بفروش بره من هم ۳۷ میلیون نقد دادم و ۲۵ میلیون هم کار کردم خواستم بدونم میتونم شکایت کنم پولمو نقد بگیرم یا نه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله برای طرح شکایت به مراجع قضایی مراجعه نمایید امیدوارم به زودی مشکلتون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  163. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام،من یه ماشین اقساطی خریدم صفر مدل ۴۰۱ الان کمتر از ۲۴ ساعته،،،،،،اگه بخام برگردونم چقدر باید ضرر این معامله رو بدم …… لطفاًراهنماییم کنید ممنون میشم.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      به صورت توافقی است و بستگی به قولنامه ای که ایراد کردین دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  164. محسن ملک
    محسن ملک می گوید

    سلام ،معنی کلمه اسقاط کافه غبن در معامله ماشین یعنی چی

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      معنی این جمله این هست که یعنی طرفین کلیه اختیارات فسخ قرارداد، از جمله ادعای متضرر شدن را از خود ساقط کردند و دیگر نمیتوانند تحت هیچ شرایطی ادعای فسخ کنند حتی اگر این ضرر بزرگ وقابل چشم پوشی نباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما بمانید و ما رو همراهی کنید .

  165. سجاد
    سجاد می گوید

    سلام وقت بخیر
    من پیکان خریدم مدل ۷۶ فروشنده به من گفت ۲ لکه رنگ داره فنی به شرط شاستی به شرط یک میلیون بیانه دادم حالا رفتم دیدیم کمپلت رنگ فنی ۱۰ میلیون هزینه داره ۵ میلیون حق فسخ ضرر زیان گذاشتم میتونم ضرر زیان دریافت کنم چون گوشی ۱۴ میلیون خریدم سر این ماشین ۱۰ میلیون فروختم الانم ۴۰ روز تو پارکینگ دو قبض ممنون راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله میتونید ضرر و زیان خود را طبق قولنامه دریافت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  166. میلاد
    میلاد می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ی ماشین فروختم و پولشم گرفتم ولی قولنامه یا چیزی ننوشتیم. خریدار یک هفته هر جا خواسته سوار شده الان بعد یک هفته زنگ میزنه ک ماشین موتورش مشکل داشته و میخواد هزینه تعمیر رو از من بگیره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      کار هر دو طرف غیر قانونی بوده است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  167. فخرالدین
    فخرالدین می گوید

    با سلام وخسته نباشید من ۳ماه پیش خودروی پرشیا فروختم مدل ۹۴با رویت مشتری وبرگه کارشناسی به مبلغ۲۱۰میلیون الان بعد این مدت خریدار تماس گرفته ومیگه عقب ماشین تعویض است یعنی ماشین دوتیکه حساب میشه وقیمتش ۱۳۰ میلیون هست که من باید بقیه پول رو پس بدم هنوز هم تعویض پلاک نکرده با اینکه وکالت موجود بود در قرار داد هم ذکر شده مورد معامله تماما رویت خریدار شد فقط اشکال قانونی بر عهده فروشنده است حالا فروشنده میگه یا پول یا شکایت میکنم. آیا من باید پولی پرداخت کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر خودرو دو تکیه باشد دیگر اجازه تعویض پلاک ندارد و باید اتاق تعویض شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  168. یوسف بهلکه
    یوسف بهلکه می گوید

    سلام خسته نباشید .اقا ما یه نیسان معامله کردیم ۱۲۰ دادایم بقیشم قرار بود چک بدیم ک فعلا ندادیم.بعد قولنامه کردیم و سویج ماشین و گرفتیم و اینور اونر اوستا نشان بدیم بعد همون روز تو راه ماشین واشرسوزوند بعد پیش اوستا رفتیم و دیدیدم ک سیلندر ماشین ترک خورده بوده از قبل سرهمی کرده بودن ک راه بره فقط الان هزینشم زیاده فک کنم. الان ما چ کاری میتونیم بکنیم میشه راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      حتما سراغ کسی که خودرو رو ازش خریداری کردید برید و مورد رو مطرح کنید و به صورت توافقی مشکل رو حل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  169. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید

    با سلام و تشکر
    حدود یک ماه پیش یه ماشین سایپا خریدیم الان واسه تعویض پلاک متوجه شدیم سیلندر اون رو غیر قانونی عوض شده.الان ما میتونیم قولنامه رو فسخ کنیم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  170. رضا
    رضا می گوید

    سلام من یک روز پیش یک پراید فروختم و قولنامه بینمون نوشته شد ولی ضرر زیان ننوشتیم حالا بعد دو روز خریدار میگه بردم معاینه فنی ۸ میلیون هزینه مخزن گازش هست یا بده یا ماشینو برمیگرددنم میخوام بدونم ندم می تونه برگردونه؟

  171. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یه ماشین فروختم ۳۰ روز پیش قرار شد پول ماشین
    برام واریز کنه پول واریز کرده به حساب دوستم
    الان این پول منو نمیده من چه جوری باید پولم وصول کنم آیا میتوانم ماشین تو قیف کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      طبق قولنامه ای که نوشتید باید پیش برید و چرا اصلا خریدار پول رو به جساب شخص دیگه ای بجز صاحب ماشین ریخته ؟؟؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. مجتبی
        مجتبی می گوید

        سلام.من یه ماشین پراید فروختم حدود یه سال پیش به قیمت ۳۸ میلیون .ولی خریدار ۳ میلیون رو نگه داشت و گفت چند روز دیگه بریم سند بزنیم.الان یه سال گذشته و هنوز اون سه میلیون رو نداده و برای سند هم حاضر نشده و چند بار زنگ زده و قول الکی داده.الان من میتونم معامله رو فسخ کنم ؟ یا خسارت دریافت کنم؟

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          در مورد فسخ معامله بعید میدونم ولی برای گرفتن خسارت و فک پلاکتون حتما به شورای حل اختلاف مراجعه کنید مشکلتون حل میشه.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  172. عماد
    عماد می گوید

    سلام وقت بخیر. پراید خریده ام بعد از ۲ هفته متوجه شدم هم روغن کم میکند و هم کارکردش دستکاری شده هنوز پلاک نزده ام میتونم ماشینو پس بدم!

  173. مرتضی
    مرتضی می گوید

    سلام بنده یه ماشین ۳روز پیش فروختم قرارداد دستی نوشتم که معامله قطعی است و مبلغ پشیمانی ۲میلیون تومانه خریدار بعد۳روز میگه میخوام ماشین رو پس بیارم می‌تونه پس بیاره و شکایت کنه تو قرار داد نوشتم که از کم و کیف خودرو خریدار مطلع شده الان میگه تعمیر موتور میخواد

  174. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام وقت بخیر …. ۱۵ روز پیش پژو پارس مدل ۸۸ خریدم و پس از خرید شروع به تعمیر و تعویض قطعات مصرفی ماشین کردم تا ایده آل خودم بشه . اما صدای ماشین باب دلم نبود و مکانیک ها هم توضیح مناسبی نمیدادند . تا اینکه امروز توجهم به اگزوز جلب شد البته متوجه اگزوز بودم اما خیلی مطمئن نبودم . بردم اگزوز سازی و تعمیر کار پس از دیدن اگزوز گفت کاتالیزور ندارد و به جای آن یک لوله گذاشتند و جوش دادند . آیا میتوانم برای فروشنده شکایت کنم ؟ و مبلغ کاتالیزور را که گران هم هست از او درخواست کنم ؟ ممنون از وقتی که می گذارید .

  175. سجاد
    سجاد می گوید

    سلام خسته نباشید من یک دستگاه ماشین خاور مدل ۸۷ رو دریک بنگاه ماشین فروختم .ایشون یک مشتری پیدا کرد به قیمت ۶۶۷ میلیون .با اینکه ماشینم قیمت واقعیش ۷۰۰ به بالا بود چون زود میخواستم بفروشم راضی شدم .ولی پول ۵۵۰ ملیون دادن و۶۰ تومن رو یه چک ۲۰ روزه داد بقسش رو هم بنگاه گفت مدارک ماشین ومالیات رو تصفیه کن هروقت تصفیه شد بیا بقیشم بدیم.
    من مدارکم رو به روز کردم رفتم پولم رو بگیرم که ایشون طلب کمسیون ۲برابر رو کردن دلیل رو پرسیدم گفتن ما با تو توافق کردیم ما ماشین تو رو واست به مشتری انداختیم ماشین تو این قیمت ارزش نداشت ۶۰۰ بیشتر ارزش نداشت .سینه اتاق ماشین رنگ داشته ما به طرف گفتیم نداشته اگه این کمسیون رو ندی بیچاره میکنیم به فروشنده هم میگیم .دو سال باید تو راه دادگاه باشی .در صورتی که من تمامی عیب و ایرادات ماشینم رو به بنگاه گفتم .اینها از این راه میخوان از من اخاذی کنن .با این وجود ماشین من بالای ۷۰۰ می ارزه.به من میگن ماشینت رو می‌بریم کازشناس ۵۰۰ بیشتر نمیزنن لینجوری باقی مانده پولت رو هم نمیدیم .یا اینکه بیا ۲برابر کمسیون بده

  176. ژنرال
    ژنرال می گوید

    سلام من دو ماه پیش یه سمند گرفتم طرف گفت یه روغن ضمانت داره حالا روغن و عوض کردم کم کرده بود هیچ شاتون هم زده میتونم ازش شکایت کنم راهنمایی کنید ممنون

  177. فریبا
    فریبا می گوید

    سلام من امروز ماشین ۲۰۶ خریدم متاسفانه کارشناسی نکردم، واطمینان به فروشنده کردم. حالا متوجه شدم کیلومتر را دستکاری و عقب ماشین هم تصادف داشته هنوز سند نزدم فقط وکالت گرفتم برای تعویض سند ایا میشود معامله را فسخ کرد؟ یا از طریق درخواست کارشناسی به حق خودم برسم.

  178. د
    د می گوید

    سلام خسته نباشید بنده دو روز پیش خودرویی رو به صورت قسطی از بنگاه گرفتم ک یسری مشکلاتش رو توی قولنامه نوشتن و نمیزاشتن قبل امضا قولنامه ببریم جایی نشون بدیم بعد الان ک تحویل گرفتیم رفتیم نشون دادیم میبینیم مشکلاتش خیلی زیاده حالا میخواییم فسخ ماعمله کنیم قبول نمیکنن حالا ما باید چیکار کنیم ؟

  179. یوسف فتحی
    یوسف فتحی می گوید

    سلام من یک وسیله نقلیه خریدم طرف اشنا بود قولنامه نکردیم رفتیم وکالت بده سیستم قطع بود موند برا فردا بعد شب رفت شهرستان الان ۵ماه میگذره من تمام کمال همان روز پولشو دادم کل مدارم ووسیله نقلیه دست منه الان سند نمیزنه وسیله نقلیه رو میخواد میتونه ازم بیگیره شکایت کنه
    ممنونم ازتون

  180. محمد
    محمد می گوید

    سلام من یک خودرو در اگهی نهران به عنوان بی رنگ دیدم بعد تماس گرفتم گفتم میخوام ماشین و شبانه از ساری رفتم صبح تهران معاملرو انجام بدیم وقتی رسیدم به فروشنده گفتم ببریم کارشناسی گفت نمیخواد من شماره دارم زنگ بزن کارشناس معتبر میاد ماشینو میبینه همینجا بهت برگه میده بعد یه شماره داد تماس گرفتم گفتن دفتر کارشناسیه الان براتون یه کارشناس ماهر میفرستیم بعد ده دقیقه کارشناس با یه موتور اومد و نزدیک به یه ربه دور ماشینو ازین دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ زد و گفت ماشین بی رنگه و برگه نوشت داد بهمون بعد رفتیم معاملرو انجام دادیم بعد که برگشتم شمال چند نفر بهم گفتن ماشین رنگ داره بردمکارشناسی که متوجه شدم ماشین دور رنگه بعد با همون دفتر کارشناسی تماس گرفتم و کارشناس دیدم هر دو خاموشن متوجه شدم کارشناسا با فروشنده گاو بندی کرده بودن دو تا سوال مهم دارم یکی اینکه ما یه قولنامه دستی نوشتیم صاحب ماشین و برادرش امضا کردن توش هیچ بند خاصی نداره میتونم شکایت کنم و درخواست فسخ معاملرو بدم با توجه به اینکه فروشنده اون برگه ای که کارشناسم بهم داده بود از تو مدارک من بلند کرد دوم اینکه من تا تاریخ وکالتنامه برا تعویض پلاکم چند روز بیشتر نمونده ایا میتونم تعویض پلاک کنم بعد کارای بعدی شکایتو انجام بدم و اینکه ایا شکایت در این موارد زمان خاصی داره

  181. فهیمه
    فهیمه می گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید من می خواستم هزینه کمیسیون خرید ماشین را بدونم میشه لطفا بگید چقدره ؟ متشکرم

  182. عباس عسگری
    عباس عسگری می گوید

    سلام خسته نباشید.
    بنده یک خودرو صفر کیلومتر به یک نمایشگاه ماشین فروخته ام.
    موقع معامله فراموش کردم که چکی رو که از خریدار گرفتم رو ثبت کنم در سامانه صیاد.
    خریدار هم حاضر به ثبت چک نیست.
    وجوهی رو هم که در موعد مقرر قرار بوده که واریز کنه به حساب بنده رو واریز نکردن.
    ایا میتوانم خودرو خود را طبق شروطی که در قولنامه قید شده از خریدار پس بگیرم؟؟؟

  183. واحد
    واحد می گوید

    سلام وقت شما بخیر .من ۵۰ روز پیش یک ام وی ام ۱۱۰ مدل ۹۰ فروختم .قبل از قولنامه به همراه خریدار ماشین رو به کارشناسی که خودش معرفی کرد نشون دادیم .بعد قولنامه نوشتیم تو قولنامه هم نوشتم که خودرو به رویت خریدار رسیده و کارشناس ایشان ماشین رو کارشناسی کرده و از تمام شرایط وموارد رنگ و تصادف و فنی ماشین اطلاع کامل داره .حالا بعد از ۵۰ روز زنگ زده میگه چند جای ماشین خراب بوده رفتم ۱۵ ملیون خرج کردم باید تو بدی وگرنه میرم شکایت میکنم .میخواستم بدونم میتونه شکایت کنه؟

  184. سامان علیپور
    سامان علیپور می گوید

    سلام من یه ماشین ۲۰۶مدل ۸۴گرفتم از بنگاه اما قولنامه به اسم شخص دیگه ای نوشته درصورتی که حق انتقالو سندش به نام بنگاهیه
    تو شرایط قید شده چیزی ننوشته راجب تعویض سیلندر خودرو متوجه شدم تو تعویض پلاک که سیلندر تعویضیه و مراحل قانونیشو طی نکرده تو سند قید نشده هنوزم تعویض پلاک نکردمو کارای آگاهیو مراحلشو دارم طی میکنم
    به چه صورت میتونم فسخ کنم قراردادو و اینکه میتونم حق ضرر زیانو خرجکرد ماشینو بگیرم

  185. میثم جداخانی
    میثم جداخانی می گوید

    سلام
    نزدیک ۹ماه پیش من یک دستگاه پژو۴۰۵خریدم سندوتعویض پلاک کردم وبعداز ۴۰روز پس از سندوتعویض پلا ک
    باشخصی معامله کردم پژو رو دادم ویک دستگاه مینی بوس خریدم و الباقی مبلغ رو پرداخت کردم نقدا
    در دفترخانه و بهش اعتمادکردم که خلافی مینی بوس تسویه شدپس ازچندروز که رفتم تعویض پلاک خلافی گرفتم مبلغ ۲۴۰۰ بدهی داشت خودم پرداخت کردم همان روز من سندوتعویض پلاک مینی بوس را انجام دادم
    ولی متاسفانه خریدار پژو پس از۷۰ر وزپس ازمعامله ازمن شکایت کرده وتقاضای فسخ معامله کرده که پژو حک شاسی شده وقابل تعویض پلاک نمی باشد ایا می تواند مینی بوس که سندوتعویض پلاک شده بنام من را برگردانددرضمن ماشین به رویت طرفین دراومده روزمعامله واسمی ازفسخ برده نشده

  186. امیر
    امیر می گوید

    سلام وقت بخیر
    ماشینی خریدم و ۲۰ میلیون از پولش باقی مونده
    هنوز پولش رو ندادم به شرط سالم بودن قید کرده که بعد از چند روز متوجه شدم ماشین ایراد داره و حدود ۱۵ میلیون هزینه داره که انجام دادم می‌خوام بدونم اگر ازش شکایت بشه یا پولش رو ندم ازم شکایت کنه به نفع کی میشه این ماجرا

  187. کیان
    کیان می گوید

    سلام خسته نباشید ،من یه پارس مدل ۸۴ داشتم که فروختم موقع فروش هم سوییچ رو به خریدار دادم تا هر جا که میخواد ببره و ماشین رو نشون بده که این کار را انجام دادن قولنامه هم بخواست خودشون در بنگاه نوشته شد و فسخ معامله رو ۲۴ ساعت زدن و مبلغ ماشبن پرداخت شد و بعد از پنج روزتماس گرفتن که شاسی عقب ضربه داشته و بیا ماشینتو ببر خودشم نمیاره میگه بیا ببر ،داخل قولنامه هم ذکر شده که ماشین کلن چک شده و از کمیت و کیفیت ان کاملن با خبر هستند ،،،الان میتونن فسخ کنن معامله رو ،رفته شکایتم کرده

  188. ابی
    ابی می گوید

    باسلام میخواستم بدونم اگه ماشینی خریداری شده از لحاظ قانونی تو تعویض پلاک پلاک نشه میتونم از فروشنده شاکی بشم و پولمو بهم برگردونم

  189. ایوب
    ایوب می گوید

    سلام من یه قولنامه چند ماه پیش تنظیم کردم با خریدار که یه پراید و مبلغ ۴۵ملیون پول دادم به ایشون در عوض خرید یه خودرو ساینا صفر کیلومتر که باید دو ماهه به بنده تحویل میدادن، الان چن ماه گزشته و خریدار نتونسته ماشین به من تحویل بده،ماشین پراید رو هم به صورت امانت به کسی دادن با تمام مدارکش، ولی مدارک به نام منه، ایا امکانش هست من ماشینم پس بگیرم با توجه به اینکه به تعهدشون نتونستن عمل بکنن؟

  190. مهرداد
    مهرداد می گوید

    من یه ماشین صفر از نمایشگاه دار خریدم که خودش مالک نبود. ولی تو قولنامه فروشنده رو خودش قید کرده. و به من گفت مدارک ماشین اماده هست و بعد خرید نهایتا یک ساعت بعد مالک میاد برای وکالت نامه. اما بعد از معامله چون دیر وقت بود و من هم کل پول رو واریز کرده بودم گفت فردا وکالتنامه رو میگیره و با بقیه مدارک با پست برام ارسال میکنه. و فقط عکس برگ سبز خودرو تو گوشیش رو من دیدم. اما حالا بعد گذشت یک هفته میگه مالک سربازه و هر وقت برگشت وکالتنامه میده. من سادگی کردم. اشتباه کردم. قبوله. ولی چه اقدامی میتونم انجام بدم؟ البته خودرو با یک سوییچ رو بهم تحویل داده

  191. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام وقت بخیر، بنده خودرویی رو از شخصی خریداری کردم و الان در مراجعه به نمایندگی متوجه شدم ماشین به دلیل اینکه صاحب قبلی در بازه زمانی سه ماه ماشین رو برای سرویس اولیه نبرده ماشین از گارانتی ساقط شده. الان بنده میتونم رسما شکایت کنم و ماشین رو پس داده پولم رو پس بگیرم؟ بسیار سپاسگزارم

  192. علی
    علی می گوید

    سلام
    بنده یک خودرو خریدم ب شرط بدون ضربه اما بعد سه روز فهمیدم ماشین ضربه داره و شکایت کردم کارشناس بردم و ماشینو بیست میلیون زیر قیمت زد امروز شورا بودیم واسه فسخ اعتراض زد پرونده رفت دادگاه
    الان اگر دادگاه فسخ بزنه و اون پول منو نده و ماشینو نبره
    حکمی داره ؟

  193. رضا
    رضا می گوید

    سلام شبتون بخیر.
    ببخشید من یه مشکلی برام پیش اومده که خدمت شما رسیدم.تو یه بنگاه یه ماشین خراب رو به من دادن و از من ۱۰ میلیون پول گرفتن و ماشین رو من شب معامله کرده بودم و صبح پس دادم.با کلی مکافات پس گرفتن اما ۱۰ میلیون منو ندادن.قول نامه رو آورده که خودت امضا کردی که ۱۰ تومن باید برای فسق معامله بدی،به خدا موقعی که امضا کردم اصلا همچنین بندی نبود تو برگه.‌نمیدونم چیکار کنم.‌پول برام مهمه ۱۰ میلیون تو این اوضاع اقتصادی.‌شما راهی چاره‌ای سراغ داری ؟‌یک دنیا ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید از مراجع قانونی و طرح شکایت در دادگاه برای حل این مشکل اقدام نمایید .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  194. امیر
    امیر می گوید

    سلام من ماه قبل موتور خودم رو فروختم و الان چشمم مونده رو موتور و موتور رو ارزون دادم و میخوام معامله رو فسخ کنم ولی خریدار نمیخواهد فسخ کند .الان تکلیف من چیه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شما نمیتونید معاملتون رو فسخ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  195. فرید
    فرید می گوید

    سلام وقت بخیر سوالی داشتم در رابطه با اینکه من ماشینمو به شخصی فروختم و قولنامه نوشتیم و قرار شد نوبت برای تعویض پلاک و سند زدن بگیره تا انجام بدیم و تاکید کردم ک من پلاکمو میخام زود انجام بده کاراشو ۳هفته شدم و متوجه شدم ماشین رو بدون اطلاع قبلی به من با قیمت بالاتری به شخص دیگری فروختی و از من خواست تابرای کارا پلاکو به نام زدن سند برای شخض دیگری ک ماشین را به ان شخض فروخته بود اقدام کنم ایا شخصی که با من معامله کرده بودجرم و خطایی مرتکب شده یا کارش قانونی بوده ممنون میشم راهنمایی کنید چون کلی قسم برای من خورد که ماشینو برای زیر پام میخام و کارگرمو … هوامو داشته باش برای همین ناراحتم و میلی به سند زدن به نام شخص دیگر ندارم

  196. حسن منصوری
    حسن منصوری می گوید

    باسلام.من یه پراید خریدم که فروشنده بهم گفت که ماشین ۱سال بیمه داره من پول رو کامل بهش دادمو رفتیم محضر بهم وکالت داد برای تعویض پلاک و بعدش بیمه نامه ماشین رو بهم داد و من رفتم تعویض پلاک کردم و بعدش متوجه شدم که ماشین یک هفته بیشتر بیمه نداره.ایا میتونم ازش شکایت کنم و پول بیمه رو ازش بگیرم.تورو خدا کمکم کنید.ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید قبل از وکالت و واریز پول حتما مدارک خودرو رو کامل چک میکردید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  197. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    به تازگی پرایدی داشتم که فروختم.خریدار از شهر دیگه ای بود اومد ماشین رو دید و پیش نقاش و صافکار و تعمیرکار برد نشون نداد سپس به خاطر مشکلاتی که بهش گفتن ماشین رو حدود ۷ میلیون از قیمت درخواستی من خریدند.به صورت دستی قولنامه نوشتیم و به توافق طرفین ماشین معامله شد وهیچ شرط و مفادی اضافی نکردیم و چک برای فردای معامله داد که من نقد کنم مابقی پول بعد دادن مدارک ماشین بهم بدن.و ماشین رو با خودشون بردن.بعد از نقد کردن چک بهم زنگ زدن که بردم کارشناسی که اره سقف ماشین هم رنگ داره یا ارزونتر بده یا ماشین رو پس بگیر.
    در حالی که روز خرید دل و روده ی ماشین رو بررسی کرده بودن میتونن فسخ قرارداد کنن؟؟؟منم قبول نکردم گفتن ا روز بردین همجا نگاکردن.
    لطفا جواب بدین??

  198. سیاوش
    سیاوش می گوید

    با سلام وقت شما بخیر

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    چند روز پیش یه آگهی در یکی سایت های فروش ماشین دیدم و خوشم اومد با فروشنده تماس گرفتم و به دیدن ماشین رفتم، ماشین داخل بنگاهی بود در آگهی قید شده بود که ماشین هیچ مشکلی ندارد و مثل شیر مادر هست خلاصه طبق اشتباهی که خود بنده مرتکب شدم به حرف فروشنده اعتماد کردم و گفتم که قولنامه بنویسیم
    و به اصرار فروشنده قولنامه رو بین خودمون بنویسیم چون بنگاه کمیسیون میگیره و من قبول کردم

    در قولنامه دستی پنج میلیون ضرر و زیان نوشتیم و یه تاریخ مشخص کردیم که به محضر بریم و کارای انتقال سند رو انجام بدیم

    طبق تاریخ مشخص به دفترخانه رفتیم و متصدی دفترخانه گفت که من میتونم وکالت به اسم شما بزنم ولی حق تغییر پلاک نداری چرا که در وکالت فروش صاحب اول شرط حق نداشتن تغییر پلاک گذاشته
    و فروشنده طبق اظهار خودش که می‌گفت ماشین چند ساله دست منه اما این قسمت وکالت رو نخونده بودم باز هم گفت مشکلی نداره چند روز بهم مهلت بده من برم از صاحب اول ماشین اجازه نامه بگیرم برای تغییر پلاک و بعد سند بزنیم و من هم قبول کردم و این موضوع رو داخل قولنامه قید کردیم

    اما موقعی که داشتم از فروشنده خداحافظی میکردم به ایشون گفتم که اینشالا ماشین اومد دستم سرکار ببرم و مسافرت برم باهاش
    اما فروشنده گفت این ماشین سفر نیست و فقط بدرد دکور میخوره و با این که خودش گفته بود فنی ماشین هیچ مشکلی خاصی نداره و فقط باطری که اونم قابل حله

    با این اوصاف من منصرف شدم و به فروشنده زنگ زدم که معامله رو فسخ کنیم به خاطر مشکلاتی که من نمی‌دونستم

    اما فروشنده شاکی شد که من به خاطر شما به مشتری دست به نقد رو از دست دادم و با شما معامله کردم و از من در خواست ضرر و زیان کرد تا معامله فسخ کنیم مورد معامله یک دستگاه بی ام و کلاسیک بود

    خواهش میکنم راهنمایی کنید واقعا نمی‌دونم چیکار کنم ممنون از تیم محترم کارنامه

  199. مجید
    مجید می گوید

    سلام من ۱۸روزپیش ماشین رو قولنامه ای فروختم ودرقولنامه نوشتم ماشین روغن سوزی ندارد وماشین صحیح وسالم تحویل خریدار شد..ایشون بعداز۱۸روز آمده ومیگوید ماشین روغن سوزی دارد..الان حق باچه کسی هست؟

  200. علی
    علی می گوید

    سلام من دوماه پیش یه ماشین فروختم به نمایشگاه الان میگه موتورش ترک داره هزینه شو باید بدی
    همه مدارک ماشین و قولنامه هم پیش اونه
    آیا میتونه شکایت کنه ایا هزینه ش برای منه؟

  201. کاشانه
    کاشانه می گوید

    من برج ۳ ی ماشین به شخصی فروختم که هیچ وجهی دریافت نکردم و گفت که پیش ی شخص دیگه که خیلی هم پولداره پول داره ث گفت که امتیاز پولی رو بهت میدم که ماهانه سود بگیره واست، چند ماه گذشت ولی تا الان هیچ وجهی دریافت نشده، آیا میتونم شکایت کنم و ماشین یا پولمو بگیرم اون شخصی هم که قرار بود پول بده بهم و یطورایی خریدار امتیازشو بهم داده بود کلاهبردار از آب در اومد، راه حل چیه؟

  202. آرش
    آرش می گوید

    با سلام ممنون میشم راهنمایی کنید
    بنده یه خودرو فروختم طرف به اسم مصرف شخصی آمد ولی دلال بوده
    در متن قرارداد مقرر گردید فلان تاریخ بابت اتمام کار و تسویه ایشان بیاد برای تحویل گرفتن خودرو که خریدار در تاریخ قرار گوشیشو از دسترس خارج کرد و پاسخگو نبود که بنده روز بعد هم یه اضهارنامه مبنی بر اینکه شما حضور پیدا نکردید و از طرف من این معامله فسخ می باشد ارسال کردم
    یک چک تضمین شده ۱۰ درصد از قیمت ماشین روز قولنامه ایشان داد که بنده خرج نکردم
    من هم به علت مشکلات مالی مجبور شدم ماشین و روز بعد با همون قیمت به شخص دگری بفروشم از لحاظ قانونی اگر بخواد شکایت کنه چه مشکلاتی هست کلا میتونه شاکی باشه یا نه؟

  203. مهدی دادوی
    مهدی دادوی می گوید

    با سلام بنده در برج ۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ یه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز مدل ۹۴ خاکستری بدون رنگ با قیمت ۱۹۰ میلیون فروختم بدون قولنامه یا مبایعه نامه ای ماشینم خدایی خیلی تمیز بود آگهی کردم سایت دیوار در کرج خریداری فردای آگهی تماس گرفت و ساعت ۱۲ شب از تهران اومد و بعد از بازدید خودرو گفت شما آگهیتون رو حذف کنید ما ماشین رو میخوایم و قرار شد فردا صبح بیان که من وکالت تعویض پلاک بدم فردا صبح اومدن و کلی ماشین رو بردن کارشناسی رنگ و نامه گرفتن خیالشون راحت باشه حتی خودرو را بردن پیش مکانیک اونم تایید کرد که این جریانات حدود ۳ ساعت طول کشید که حتی من خسته شده بودم ولی بازم تحمل کردم رفتیم دفترخانه عوارض شهرداری و مالیات رو قبلش از پیشخوان دولت گرفتم که کار زود انجام بشه یک ماه هم وقت دادم بره تعویض پلاک کنه میگم چون ماشینم خیلی تمیز و سالم بود خریدار اونقدر هول شده بود یک میلیون هم اضافه ریخت به حسابم که خودم متوجه شدم و بهش برگردوندم ده روز بعد پسرش که تازه گواهینامه گرفته بود و پدرش این ماشین رو برای اون خریده بود زنگ زد گفت ببخشید ۲ میلیون و خورده ای هزینه گازه CNG کردم با ۱۸۷ هزار تومن هزینه آزادراهی شما هستش که من ۳ میلیون تومان دیگه گفتم جوونه دلش نشکنه براش واریز کردم الان بعد از حدود ۷ یا ۸ ماه رفته شکایت کرده که شما خودرو رو گرون دادی به من و کیلومترش دستکاری شده و طلب ۲۰ میلیون خسارت در اظهارنامش ذکر کرده درصورتی که پول تردد آزادراهی ۱۸۷ هزار تومن رو ازم گرفته و دادگاه وقت رسیدگی تعیین کرده هیچ قولنامه یا مبایعه نامه هم بینمون نوشته نشده خواستم راهنمایی کنید ببینم چطور میشه؟ ممنون میشم

  204. رضایی
    رضایی می گوید

    با سلام بنده یک خودرو فروختم و تمام رنگ‌های ماشین و شاسی ماشین رو گفتم که ترمیم شده، در مبایعه نامه نوشتم که خودرو فوق کاملا سالم به رویت خریدار رسید ،وکالت تعویض پلاک هم ۱۸ روز دادم، بعدش زنگ زد گفت ماشین مشکل فنی داره ۴ میلیون براش واریز کردم پیام هاشو دارم بعد از ۱۱ روز اومده میگه ماشین رو نمیخوام پولمو پس بده ماشین رو بگیر کل این مدت هم رفته شهرستان و اونجا جریمه هم شده ، گفت میخوام برم شکایت کنم بنده باید چیکار کنم ؟

  205. محمد رضا
    محمد رضا می گوید

    سلام من دوماه پیش ماشینی فروختم خریدار ماشین رو نبرد کارشناسی و ماشین زمانی که من خریدم فاقد رنگ بود و در طول مالکیت من هیچگونه تصادف و ضربه ای نداشت ،رفتیم سند زدیم و مبلغ رو کامل گرفتیم الان بعد از دوماه سند زدن خردیدار اومده میگه شاسی ماشین شکسته الان میتونه بره شکایت کنه ؟ چون م نمیدونم زمانی که دست من بوده شکسته یا زمانی که دست او بوده

  206. شمسی
    شمسی می گوید

    سلام
    من تو قرعه کشی ثبت نام خوردو برنده شدم ولی پولم جور نبود امتیازمو واگذار کردم به مبلغ ناچیز به دوستم الآن قیمت خودرو ۲ برابر و اندی شده و من دیگه امتیازی برای خرید خودرو ندارم و خودرو مورد نظر ۲ برابر شده آیا میشه قراردادو فسخ کرد و مبلغ رو برگردوند

  207. رسول محمدی
    رسول محمدی می گوید

    سلام ببخشید من یک پادرا پلاس پیدا کرد داخل دیوار بعد طرف پنچشنبه اومد قلنامه نوشتیم و ۲ تومن زدیم به حسابش بعد رفتیم بانگ که نشد پول بزنیم به کارتش و بانگ تعطیل بود بعد بابا با خودش رفتن ماشین نشون دادن میکانیک گفت زیر بند مشکل داره و خرج داره بعد طرف گفت مصرفیشه و هیچی کم نکرد بعد ماشین برد و شنبه مازنگش زدیم گفت دارم میام با وکالت ما از طریق همراه بانگ ۱۰۰ تومن زدیم به حسابش با یه چک ۴۸ میلونی بعد با هزارتا ننه من قریبن ماشین گذاشت اینجا و رفت بعد ما رفتیم یه دور زدیم دیدیم ماشین کیج میزنه و دندهاش خرابه حالا میشه ماملعه رو فسخ کنیم هیچ چیز ماشین پیش ما نیست و فقد یه ماشین همین

  208. فرزاد
    فرزاد می گوید

    سلام بنده از شهرستان خودرویی خریداری کردم صفر کیلومتر و به یک بنگاه دار فروختم دو‌کلید خودرو هم تحویل دادم ولی قولنامه ای قید نشده بخاطر آشناییت و اینکه هفته ای چند خودرو صفر به این آقا میفروختم بعد از دو ماه هنوز پولی از این ماشین دریافت نکردم و تمامی مدارک خودرو نزد بنده است و اینکه یک دفعه وکالت به نام مشتری این بنگاه زده شد که تاریخش گذشته است،
    چه جوری من می‌توانم به پولم برسم

  209. محمود
    محمود می گوید

    باسلام اینجانب درسال۱۳۹۵بابت فروش چهارخودرو یکدستگاه اپارتمان قولنامه ای تحویل گرفتم مقداری پول وچک وسفته هم دادم. درسال۹۶معامله اپارتمان ازطرف فروشنده فروشنده ام(خریدار خودروها) به دلیل عدم پرداخت ثمن معامله فسخ ودادگاه تجدید نظر صوری تشخیص داده شد.سئوال ایا من میتوانم معاملات خودرو راابطال کنم وخودروهارابرگردانم . انتقال اسناد ومعاملات بعدی چگونه میشود .

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      این مورد رو باید با وکلای پایه یک دادگستری ئر میون بزارید تا بتونن به طور تخصصی راهنماییتون کنن.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  210. محمد- اکبرآبادی
    محمد- اکبرآبادی می گوید

    سلام عزیزان،در۲۱بهمن ماه سال۱۳۹۳خودروی دوو داشتم که باقولنامه عادی فروختم و درآ ن خیارات هم ازطرفین ساقط شد.درقولنامه قیدشدکه سیستم خودرو راایشان درصورت پسندشان همان روز فک پلاک وجهش رابپردازدودرغیر اینصورت سیستم رااززوی خودروباز نمایم ؛ قراربود درروز پس از تعطیلی یعنی ۲۲ بهمن به تعویض پلاک بیایدونسبت به فک پلاک اقدام نمایدکه تاکنون نیامده وخودروراهم چنددست فروخته وخودش هم چندسالی زندانی والان هم چندسالیست خبری ازایشان نیست.درسال۱۳۹۷ درمسیرجاده توسط پلیس راه خودرو بدلیل همراه نداشتن مدارک توقیف وبه پارکینگ منتقل شده. چندماه ازپلیس راه مذکوربابنده تماس داشتندوتقاضای تعیین تکلیف آن رانمودند.حال سوال بنده ازمحضرتان اینست که امکان فسخ معامله بعدازاینهمه سال وجودداردیاخیر؟ناگفته نمانددرابتدای سال۱۳۹۴ به آدرس ایشان درقولنامه اظهارنامه ارسال شد وتقاضای فک پلاک شدودرآن اشاره به بحث اخذکل ثمن معامله هم شده امادرآن سالها بحث فک پلاک وتوقیف آن مورداختلاف راهنمایی رانندگی و قوه قضاییه بودوبه نتیجه نرسید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید برای حل این مورد به شورای حل اختلاف مراجعه کنید تا بتونید نتیجه بهتری بگیرید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  211. علی
    علی می گوید

    سلام . من توی قرعه کشی ایران خودرو یه دویست هفت برنده شدم . تحویل سه ماهه . به یه دلال فروختم بیست تومن . حالا الان خودرو هشتصد میلیون ارزش داره و دلال قراره بفروشه . الان پشیمون شدم و پول کامل دارم . الان میتونم ماشینو خودم بردارم و خسارت خریدارو بدم . اداره پست سند قطعی و کارت سوخت اورده در خونه . دستمه و ماشین به اسم منه . قانونی کاری میتونم کنم ؟ وکیل بگیرم ؟ ولی ماشین تو ایران خودرو با امضا تحویل خریدار دادم . در ضمن روز اول که بیست تومن بهم داد بردم محضر چنتا امضا ازم گرفت

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت شما بخیر
      این کار شما از ابتدا غیر قانونی بوده چون یکی از مفاد قرعه کشی این است که شما خودرو را خودتان بخرید نه اینکه به شخص دیگری واگذار کنید .

  212. حسن
    حسن می گوید

    سلام من ی پرایدی گرفتم چهار سال پیش سند نزدم .مبلغ پانصد هزار تومان بابت خلافی عوارض نگه داشتم .الان فروشنده شکایت کرده میخواد فسخ قرار داد کنه.میتونه فسخ کنه.ممنونم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به قولنامه ای که نوشتید داره و باید دید در اون زمان توفقی که انجام شده و قولنامه ایکه نوشته شده به چه شکل است.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  213. علی جعفری
    علی جعفری می گوید

    سلام
    خودرو تصادفی به مبلغ ۳۳۰ معامله شده ، مبلغ ۲۳۰ بیعانه دادم مبلغ ۱۰۰ تومن قرار شد چند روز پرداخت کنم ولی نتونستم پولو جور کنم حالا میخوام فسخ کنم مبلغ ۵ تومن بابت فسخ تو مبایعه نامه ذکر شده ، حالا طرف ۶۰ میلیون کم کرده ، چطور میتونم باقی پولمو بگیرن

  214. امید
    امید می گوید

    سلام من یه ماشین قولنامه کردم ۱۲۰ میلیون تومان به فروشنده دادم مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان بود ۲۴۰تومن هم تو کارت به فروشنده دادم که فرداش کارت بکشه ۲۰ تومن کم داشتم گفت برو پولو جور کن بعد بیا ماشینو ببر شب روز قولنامه من پشیمون شدم چون خیلی باید قرض میکردم بهش پیام دادم ۲ روز تعطیل بود روز سوم با خشرویی فسخ کرد و با امروز و فردا کردن ۲۰ روزه که هنوز ۷۰ تومن پول پیششه چه کار باید کنم؟؟

  215. مسعود
    مسعود می گوید

    سلام بنده سال ۹۶ ی خودرو قولنامه دستی نوشتیم و خودرو ۲۰۶ را فروختم و قرار شد هفته بعد بیاد پلاک عوض کنه و سه بار شکایت کردم برای فک پلاک و استرداد و تا الان نیومده و هنوز ماشین دستشه و باید مبلغ باقی مانده ماشین روبا سیستم رو بده ک فرار کرده ایا میشود فسخ کنم و پولشو پس بدم و ماشینمو بگیرم ؟چون واقعا اذیتم کرد و نتونستم ماشین بخرم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  216. زهرا موسوی
    زهرا موسوی می گوید

    سلام و خسته نباشید .من سال ۹۷ پرو ۲۰۶ خود را فروختم اما در ترکیه بودم و من از طریق کنسولگری به خریدار وکالت زدم و پول هم رد و بدل شد.بعد وکالت متوجه شدم بنده ممنوع العامله هستم و خریدار ماشینو را برگشت زد و فسخ معامله صورت گرفت ..بعد از این قضیه به یکی از آشنایان و فامیلم اطمینان کردم و از ایشان خواستم پول ماشین را پس بده و به صورت امانت دست ایشان بماند به علت مشکلات حقوقی و مالی در ایران بنده پول نداشتم پول خریدار بدهم و بعد من پول ماشین را به شما پس میدهم و پول خریدار هم به ایشان داده شد و این کار هم انجام شد.بعد از مدتی در خواست کردم ماشین را به خانوادم بدهند و ندادند و بعد متوجه شدم خریدار ماشین بنده با فامیل بنده کارهای وکالت ماشین را انجام دادند و ماشین بنده در حال حاضر دست فامیل بنده است و من هیچ اطلاعی از وکالت زدن ماشینم نداشتم..ماشین بنده شاکی دارد اداره بیمه و مالیات تهران..اگر من از فامیلم شکایت کنم و ماشین توقیف شود آیا ماشین به پارکینگ دولت می‌رود یا نه.یعنی بنده می‌توانم ماشین را پس بگیرم یا نه..ممنونم از راهنماییتون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام برای حل این مشکلتون باید به وکلای پایه یک دادگستری مراجعه کنید ولی قطعا با شکایت شما خودرو‌توقیف می شود.

  217. زهرا موسوی
    زهرا موسوی می گوید

    سلام و خسته نباشید .من سال ۹۷ پرو ۲۰۶ خود را فروختم اما در ترکیه بودم و من از طریق کنسولگری به خریدار وکالت زدم و پول هم رد و بدل شد.بعد وکالت متوجه شدم بنده ممنوع العامله هستم و خریدار ماشینو را برگشت زد و فسخ معامله صورت گرفت ..بعد از این قضیه به یکی از آشنایان و فامیلم اطمینان کردم و از ایشان خواستم پول ماشین را پس بده و به صورت امانت دست ایشان بماند به علت مشکلات حقوقی و مالی در ایران بنده پول نداشتم پول خریدار بدهم و بعد من پول ماشین را به شما پس میدهم و پول خریدار هم به ایشان داده شد و این کار هم انجام شد.بعد از مدتی در خواست کردم ماشین را به خانوادم بدهند و ندادند و بعد متوجه شدم خریدار ماشین بنده با فامیل بنده کارهای وکالت ماشین را انجام دادند و ماشین بنده در حال حاضر دست فامیل بنده است و من هیچ اطلاعی از وکالت زدن ماشینم نداشتم..ماشین بنده شاکی دارد اداره بیمه و مالیات تهران..اگر من از فامیلم شکایت کنم و ماشین توقیف شود آیا ماشین به پارکینگ دولت می‌رود یا نه.یعنی بنده می‌توانم ماشین را پس بگیرم یا نه..ممنونم از راهنماییتون

  218. عباس
    عباس می گوید

    سلام من یه خودرو معامله کردم ومتوجه شدم ۳۰ تومن زیر قیمت بوده ، قولنامه نوشتم مدارک ماشینو برده با ماشین ولی تعویض پلاک نشده و بمن چک داده برا ۳ روز دیگه میتونم فسخ کنم قبل از اینکه موعد چک برسه ممنونم راهنمایی کنیدوکالتم ندادم و اگه توضیحی برا فسخ معامله نداده باشیم چطور میشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام
      اگر ضرر و زیانی که در قولنامه ذکرکردید رو به طرف مقابل پرداخت کنید بله امکانش هست.

    2. ولی
      ولی می گوید

      با سلام بنده ۱ماه پیش ی ماشین فروختم قولنامه ننوشتیم و مبلغ کامل دریافت کردم
      ماشین تعویض پلاک شده
      خریدار زنگ زده گفته سیلندر ماشین چسب خورده الان واشر زده و از این داستان ها تا روزی که دست من بود هیچ مشکلی نداشت و بنده از مورد چسب اطلاعی ندارم میشه بفرمایید شرایط چطور هست ایا میتونه شکایت کنه شرایط در اینجور موارد چطور هست اصلا
      ممنون

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام خیر امکانش نیست.

  219. ولی
    ولی می گوید

    با سلام بنده ۱ماه پیش ی ماشین فروختم قولنامه ننوشتیم و مبلغ کامل دریافت کردم
    ماشین تعویض پلاک شده
    خریدار زنگ زده گفته سیلندر ماشین چسب خورده الان واشر زده و از این داستان ها تا روزی که دست من بود هیچ مشکلی نداشت و بنده از مورد چسب اطلاعی ندارم میشه بفرمایید شرایط چطور هست ایا میتونه شکایت کنه شرایط در اینجور موارد چطور هست اصلا

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام خیر امکان شکایت در این مورد وجود ندارد.

  220. mostafa
    mostafa می گوید

    با سلام یه ماه پیش یه ۲۰۶فروختم ،وقولنامه دستی نوشتیم و فروختم و پولشم گرفتم……وموتور خودرو بصورت قانونی تعویض ودر سند هم نوشته شده.و خریدار هم با متن و امضای با احراز هویت ومتعاملیت ومدارک واسناد مورد معامله تمام مراتب مندرج در این مبایعه نامه به تایید وگواهی اینجانب رسید و امضا زده…الان میگن موقع فروش نگفتی و ازم شکایت کرده ایا میتونه فسخ معامله انجام بده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      اگر در قولنامه ذکر کرده باشید خیر امکانش نیست.

  221. Fatima
    Fatima می گوید

    سلام
    بنده یک معامله ماشین انجام دادم ،،بعد از معامله و بنام زدن متوجه رنگ بودن ماشین شدم الان طرف معامله زیر بار نمیره ،،من میتونم شکایت کنم یا فسخ معامله؟؟

  222. میثم
    میثم می گوید

    سلام وقت بخیر. من یه ماشین گرفتم قبلا شکایت کرده فسخ کرده بوده ولی به ما نگفتن الانم دو دست چرخیده و حدودا یک سال از معامله گذشته ما شکایت کردیم الزام به تنظیم گذاشتیم و حکم گرفتیم بعد اون اعتراض کرد رفته برا تجدید نظر . به نظرتون حکم به تنظیم میدن که اون از نفر اول خسارتشو بگیره یا حکم به برگشت ماشین میدن؟

  223. hami
    hami می گوید

    سلام ما یه مینی بوس سه روز پیش خریدیم ک حالا فهمیدیم خیلی بهمون گرون داده و قیمتش پایین تره ضمنا این سه روز همش تعمیرگاه بوده و فنیش برخلاف چیزی ک گفته خوب نیست حالا میخایم قراردادو فسخ کنیم طبق چیزی ک تو قولنامه نوشتن و امضا کردن باید پنجاه میلیون حق فسخ بدیم چاره ای داریم ک این پولو ندیم؟?

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه شما باید همراه کارشناس خودرو رو خریداری میکردین و الان باید به صورت توافقی و چیزی که در قولنامه ذکر کردین عمل کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  224. امیر
    امیر می گوید

    سلام و درود من ماشبنمو به بنگاه دار فروختم بعد دو ماه اومده به من میگه ماشین یه طرف رنگ نبوده شاسی ضربه خورده نمی‌دونم دست خودشون بوده من دلال نیستم در ضمن یه ماشین به من دادن سرانشو گرفتن میتونن ازم شکایت کنن با تشکر اگه جواب بدین از دست این بنگاه دار ها خسته شدیم دیگه

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      با توجه به قولنامه ای که نوشتید خیر.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  225. حسین
    حسین می گوید

    سلام خسته نباشید بنده یه پراید ۹۲. نزدیک یکماه پیش فروختم خریدار. تو قولنامه نوشت. بشرط یک گلگیر رنگ و فنی سالم. تموم. و پولشم چک صیادی داد. برا الان حالا که رفتم. پولو بردارم نصف پول رو ریخته نصفش نه زنگ زدم میگه. حالا تو بیا از قیمت کم کن. ماشینت شاسیاش شکسته موتورش. روغن سوزی داره میگم. همون روز میاوردی میگه حالا میرم شکایت میکنم. که از پول ماشین کم کنی منم چک رو برگشت زدم. ایا میتونه همچین کاری بکنه بعد از یکماه

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      خیر امکانش نیست چون خودرو به رویت کامل خریدار رسیده.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  226. پری نجفی
    پری نجفی می گوید

    سلام ماشین مورد معامله ایی که به علت خیار تدلیس در خواست فسخ دادم تا روز رای دادگاه میشه ازش استفاده کرد ید در این مدت امانی هست یا ضمانی

  227. رئیسی
    رئیسی می گوید

    سلام من تقریبا یکماه پیش خاور خریدم وموتورش تعویض شده و ثبت نشده وبنده نمیتونم تعویض پلاک کنم امکانش هست معامله رو فسخ کنم
    درضمن تو قولنامه ذکر شده ک سیلندر تعویض شده و اسمی از بلوکه وموتورش تو قولنامه ذکر نشده

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      فروشنده قبلی باید پاسخگو باشد و مراحل قانونی اش رو طی کند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  228. علی
    علی می گوید

    سلام من سه رو پیش یه ۴۰۵ فروختم قولنامه دستی نوشتیم بعد دوروز طرف اومده میگه ماشین روغن سوزی داره میگم ماشین رو بده پولتو بدم میگه نه ،میگم بقیه مبلغ معامله رو بده میگه میگ خرجشون باید کم کنی چکار کنم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      شما باید طبق قولنامه عمل کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  229. Farid
    Farid می گوید

    سلام
    بنده سال گذشته ی ماشین خریداری کردم نصف نقد پرداخت شد ما بقیشو یک چک دادم ک تاریخش نزدیکه ماشینو به من حدود دو برابر قیمت دادن ماشین ب عنوان سالم گفتند ولی ضربه داشته داخل بنگاه قولنامه نوشته شده و قولنامه ها پیش بنگاه مونده تا چک پاس بشع مدارکم ب من کارت با بیمه ماشینو دادند میخواستم ببینم میشخ فسخ کرد یا اینکه قیمت ماشینو به صورت کارشناسی درنظر بگیرند یا اینکه خسارت گران فروشی دریافت کرد
    مهلت فسخم با مبلغ معینی تا ده روز ذکر شده
    ممنون میشم جواب بدین

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      شما باید ببینید داخل قولنامه چی ذکر کردبن و بعد از اون بتونید نسبت به بندهای ذکر شده برای شکایت اقدام نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  230. داود
    داود می گوید

    سلام من ی سمند خریدم وبعد از پنج ماه فهمیدم سیلند ماشین ترک داره بردم کارشناسی و تشخیص داده شد که عیب پنهان بوده وزمان معامله من از این عیب بیخبر بودم .با توجه به استقاط کلییه خیارات در مبایعه نامه که نوشتیم نمیتونم ار خیتر عیب استفاده کنم ومعامله را فسخ کنم اما میتونم از تدلیس در معامله استفاده کنم ولی ممکنه فروشنده هم مدعی بشه که از این عیب بیخبر بوده چون دلال هست و ماشین رو از شخص دیگری خریداری کرده بود با توجه به این موضوعات چجوری میتونم معامله را فسخ کنم ایا این امکان برام وجود داره یا خیر؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه طبق قانون امکان فسخ این معامله وجود ندارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  231. داود
    داود می گوید

    بله میتونه از خیار عیب وغش در معامله و تدلیس استفاده کنه که هم میتونه درخاست خسارت کنه هم میتونه درخاست فسخ معامله کنه

  232. ثابت
    ثابت می گوید

    من یک ماشین رو به اسم فابریک بدون رنگ خریداری کردم اما بعد واریز کامل وجه و تحویل خودرو و مدارک کارشناسی گفتن خودرو از چندین نقطه رنگ شدگی داره. قولنامه هم به صورت دستی بوده و هیچ حق فسخی ذکر نشده. میتونم معامله رو فسخ کنم و ماشین رو برگردونم؟ تازه ۲۴ ساعت هم نگذشته، فروشنده اظهار کرده که پس نمیگیره

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله با طرح شکایت امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  233. وحید
    وحید می گوید

    سلام من یه هفته پیش خودرو ۴۰۵ رو فروختم و به مشتری گفتم تمام رنگ هست الان اومده میگه شما نگفتی سقفش عوضه و چپی هست و ۲۹ میلیون پولم پیشش مونده میگه نمیدم و میرم شکایت میکنم منم سندو مدارک ماشین پیشمه و تعویض پلاک رو گفتیم بزاریم برای وقتی که کل مبلغ رو پرداخت کرد الان میتونم ماشینو توقیف کنم تا پولمو میده؟
    یا اون میتونه از من ضرر بگیره بعد یک هقته
    تو قولنامه هم نوشتم ماشین رو بازدید کرده

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بستگی به مواد ذکر شده داخل قولنامتون داره و اگر شرایط رو بطور کامل ذکر کردین نمیتونه مبلغ الباقی رو پرداخت نکنه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. علی
      علی می گوید

      سلام من الان یک هفته ماشینم فروختم الان پشیمون شدم سند هم نزدم گفتم تا زمانی چک پاس بشه الان گفتم به خریدار پشیمان شدم اون قبول نمیکنه آیا راهی هست ؟

  234. مجید
    مجید می گوید

    سلام من ۲ سال پیش یه ال نود با شاسی تعویض خریدم ولی نمیدونستم شاسیهاش تعویضه و بعد به راحتی تعویض پلاک انجام دادم الان ماشینو فروختم خریدار رفته تعویض پلاک میگن شاسی ماشین تعویضع پلاک نمیشه میخواد ماشینو پس بده و منم پولو خرج کردم ، الان باید چیکار کنم چه راهکاری باید انجام بدم؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      طبق قانون شما موظفید پول خریدار رو برگردونید و خودرو پس بگیرید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  235. ایمان
    ایمان می گوید

    سلام خودرو سمند خریداری شده به مبلغ ۱۱۰میلیون قولنامه دستی نوشتم ولی داخل قولنامه نوشتم به شرط تعویض پلاک و وکالت از شخص گرفتم بعد از مراجعه به تعویض پلاک خودرو به خاطر تکه گذاری بلوکه سیلندر تعویض پلاک نمیشه فروشنده از فسخ معامله سر باز می‌زند و میگه شکایت کن منم ۷/۸ماه دیگه پولت بر میگردونم هیچ خسارتی هم نمی‌دم یا نه خودت برو هزینه کن درستش کن هزینه موتور هم نزدیک ۲۵میلیون میشه چکار کنم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.