کارشناسی خودرو در چه شرایطی انجام می‌شود؟

29 88,270

برای انجام فرایند کامل کارشناسی خودرو، رعایت شرایط زیر الزامی است. لطفاً موارد زیر را با دقت مطالعه کنید و قبل از حضور کارشناس کارنامه، آن‌ها را فراهم کنید.

چه چیزهایی همراه‌تان ببرید؟

برای انجام تست رانندگی، مالک خودرو باید در محل کارشناسی حاضر باشد و مدارک زیر را به‌همراه داشته باشد:

  • اصل بیمه‌نامه
  • اصل کارت ماشین یا اصل سند ماشین

شرایط ضروری خودرو و محل کارشناسی

  • برای انجام کارشناسی بدنه، قیمت‌گذاری و صدور برگه کارشناسی، بدنه خودرو باید تمیز (در حد کارواش) و خشک باشد.
  • برای کارشناسی بدنه، محل کارشناسی باید نور کافی داشته باشد.
  • محل کارشناسی در هنگام بارندگی، باید سقف‌دار و دارای نور کافی باشد.

به خاطر داشته باشید:

  • اگر می‌خواهید درخواست کارشناسی را لغو کنید، این کار را تا ۲ ساعت قبل از قرار کارشناسی انجام دهید. اگر درخواست‌تان را کمتر از ۲ ساعت مانده به شروع کارشناسی لغو کنید، ۱۵۰ هزار تومان از هزینه‌ای که پرداخت کرده بودید، کسر می‌شود و مبلغ باقی‌مانده در قالب کد تخفیف برایتان محفوظ می‌ماند.
  •  مدت زمان انتظار کارشناس در محل برای آماده شدن شرایط کارشناسی، ۱۵ دقیقه است.
  • اگر در پیامکی که از سمت کارنامه برایتان ارسال می‌شود مغایرتی در مشخصات خودرو، زمان و … مشاهده کردید، لطفا با شماره ۰۲۱۷۹۲۳۷ تماس بگیرید. اگر تا ۱۵ دقیقه تماس نگرفتید، یعنی اطلاعات ارسال‌شده را تأیید می‌کنید و کارشناس رأس ساعت ذکرشده در محل حضور خواهد داشت.

شرایط کارشناسی خودرو کارنامه

مجموعه کارنامه در حوزه خرید و فروش خودرو، سرویس‌هایی ارائه می‌دهد که معامله خودرو را برای همه افراد ساده می‌کند. یکی از این سرویس‌ها، کارشناسی خودرو است که چه بخواهید خودرو بخرید و چه بخواهید بفروشید، به آن نیاز خواهید داشت.

فرایند کارشناسی با ثبت درخواست کارشناسی خودرو شروع می‌شود. نیروهای کاربلد تیم کارنامه برای بررسی و ارزیابی خودروی موردنظر شما به بازدید آن می‌آیند و ابعاد مختلف خودرو از ظاهر گرفته تا جزئیات قطعات فنی و مدارک مرتبط با آن را بررسی می‌کنند.

کارشناسی خودرو کارنامه در شرایطی صورت می‌گیرد که امکان ارزیابی دقیق و بررسی کیفی خودرو فراهم باشد و هیچ مانعی منجر به کاهش توجه یا محدودیت دسترسی کارشناس به قسمت‌های مختلف خودرو نشود. همراه‌مان بمانید؛ در ادامه این نوشته می‌خواهیم ببینیم کارشناسی خودرو دقیقا در چه شرایطی صورت می‌گیرد.

۱. خودرو باید خشک و تمیز باشد

خودرو باید کاملا تمیز و خشک باشد. حتی اگر از قبل خودرو را برای بازدید آماده نکرده باشید، تا آمدن کارشناس کارنامه ۱۵ دقیقه وقت دارید ماشین را تمیز و خشک کنید. اگر در طول این مدت خودرو برای کارشناسی آماده نشد،‌ درخواست لغو می‌شود و کارشناس محل را ترک می‌کند. همچنین مبلغ ۱۵۰ هزار تومان از هزینه پرداختی کارشناس کسر و مابقی مبلغ پرداخت‌شده، در قالب کد تخفیف به کاربر بازگردانده می‌شود.

منظور از تمیزی خودرو هم این است که خودرو باید عاری از هرگونه غبار، خاک و گِل باشد. بررسی اموری مانند رنگ‌شدگی بدنه در گروی تمیز بودن وسیله است.

شرایط کارشناسی خودرو
تصویر یک خودروی تمیز
شرایط کارشناسی خودرو
تصویر یک خودروی کثیف

۲. مدارک خودرو ( کارت ماشین و بیمه‌نامه)

یکی از مهم‌ترین مواردی که کارشناس خودرو قبل از شروع فرایند کارشناسی بررسی می‌کند، مدارک مالکیت خودرو است. اصل بیمه‌نامه، اصل کارت خودرو یا سند خودرو به‌همراه مالک یا نماینده قانونی آن برای شروع فرایند کارشناسی و تست رانندگی الزامی است.

۳. فراهم بودن نور کافی برای کارشناسی بدنه

فضایی که قرار است کارشناسی خودرو در آن صورت بگیرد باید نور کافی داشته باشد. نور باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه خطای دیدی در ارزیابی پیش نیاید.

شرایط کارشناسی خودرو
تصویر محلی با نور مناسب
شرایط کارشناسی خودرو
تصویر محلی با نور نامناسب

۴. خودرو باید در جای مناسبی پارک شده باشد

دست‌کم یک‌متر از هر سمت خودرو باید کاملا خالی باشد. در این صورت است که کارشناس می‌تواند ارزیابی و بررسی‌هایش را به‌دقت پیش ببرد. بنابراین، از پارک‌کردن خودرو در مکانی تنگ خودداری کنید. کارشناس باید بتواند آزادانه از بخش‌های مختلف وسیله بازدید کند. کارشناسان کارنامه با تجهیزات پیشرفته کیفیت بخش‌ها و قطعات مختلف خودرو را به‌دقت بررسی می‌کنند. برای همین لازم است که خودرو در محیطی باز قرار داشته باشد تا کارشناسان آزادی عمل کافی داشته باشند.

شرایط کارشناسی خودرو
تصویر خودرویی که در مکان مناسب پارک شده است
شرایط کارشناسی خودرو
تصویر خودرویی که در مکان نامناسب پارک شده است

۵. در صورت لزوم، لغو درخواست سرویس را به‌موقع انجام دهید

اگر کاربری بخواهد درخواست استفاده از سرویس کارشناسی را لغو کند، باید تا ۲ ساعت قبل از ساعت تعیین‌شده درخواست لغو را از طریق شماره تماس پشتیبانی کارنامه ۷۹۲۳۷ به اطلاع شرکت برساند. در این حالت کل هزینه پرداخت‌شده به کاربر بازگردانده می‌شود. اگر درخواست کارشناسی کمتر از ۲ ساعت مانده به زمان کارشناسی توسط کاربر لغو شود، ۱۵۰ هزار تومان از هزینه پرداختی ایشان کسر و مابقی مبلغ در قالب کد تخفیف به کاربر عودت داده می‌شود.

نکات مهم درباره فرایند کارشناسی خودرو

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، رعایت موارد زیر می‌تواند انجام فرایند کارشناسی خودرو را بهبود دهد.

۱. محل و زمان کارشناسی و بازدید باید دقیق اعلام شود

هنگام ثبت درخواست سرویس کارشناسی خودرو، باید نشانی دقیق محل بازدید را اعلام کنید. تغییر نشانی بعد از اعزام کارشناس به‌منزله درخواست جدید در نظر گرفته می‌شود و هزینه آن از شما دریافت خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید که کارشناسان کارنامه در زمان توافق‌شده با خریدار در محل موردنظر حاضر می‌شوند و در حدود ۱۵ دقیقه هم برای آماده‌شدن شرایط کارشناسی نظیر حضور پیداکردن مالک یا تمیز و خشک‌کردن بدنه وسیله صبر می‌کنند. اگر در ظرف این مدت، شرایط آماده نشود، درخواست لغو می‌شود و کارشناس محل را ترک می‌کند. همچنین مبلغ ۱۵۰ هزار تومان از هزینه پرداختی کارشناس کسر و مابقی مبلغ پرداخت‌شده، در قالب کد تخفیف به کاربر بازگردانده می‌شود.

۲. مشکلات احتمالی خودرو مطرح شوند

کاربری که درخواست کارشناسی داده، در صورت واقف‌بودن به مشکلات احتمالی وسیله و نقص‌هایش باید کارشناس را در جریان قرار بدهد. این آگاهی روند بازدید و ارزیابی را سریع‌تر، ساده‌تر و البته دقیق‌تر خواهد کرد.

۳. فقط خودروی درخواست‌شده کارشناسی خواهد شد

زمانی که درخواست کارشناسی خودرو را ثبت می‌کنید، مشخصات خودروی موردنظرتان را هم اطلاع می‌دهید. بعد از اعزام کارشناس، ارزیابی فقط برای همان خودرو انجام خواهد گرفت. اگر می‌خواهید خودروی دیگری را هم کارشناسی کنید، باید درخواست جداگانه‌ای برای آن ثبت کنید.

۴. پرداخت هرگونه هزینه اضافی به کارشناس ممنوع است

کارنامه به‌طور دقیق، هزینه فرایند کارشناسی را به شما اعلام می‌کند. و این هزینه از راه‌های مشخص‌شده باید پرداخت شود. بنابراین، لازم نیست که هیچ‌گونه هزینه اضافی به کارشناس پرداخت شود. اهدای هدیه، انعام و هرگونه پرداختی دیگری به کارشناسان مجموعه کارنامه ممنوع است.

۵. برقراری ارتباط با کارشناسان ممنوع است

ارتباط شما با کارشناسان کارنامه باید از مجرای مجموعه صورت بگیرد. هرگونه تماس و برقراری ارتباط با کارشناسان تیم ممنوع است. بعد از اینکه فرایند کارشناسی به پایان رسید، باید فقط و فقط با خود کارنامه در ارتباط باشید و پرسش‌ها و مشکلات احتمالی‌تان را با پشتیبانی شرکت در میان بگذارید، نه کارشناسان. اگر خارج از دایره قوانین شرکت با کارشناس در ارتباط قرار بگیرید، کارنامه حق کارشناسی را برای خود ضبط خواهد کرد و پیگیری‌های قضایی هم در رابطه با آن صورت خواهد داد. (مشاهده قوانین سرویس کارشناسی خودرو کارنامه )

promotion banner

کارشناسی کارنامه شامل چه مواردی می‌شود؟

کارنامه تا ۴۸ ساعت از تاریخ کارشناسی، بدنه و شاسی را تا ۱۰۰ میلیون تومان ضمانت می‌کند.

در این رابطه نکاتی هست که حتما باید به آنها توجه کنید:

  • ضمانت‌نامه ۱۰۰ میلیونی شامل موارد فنی و اقلام مصرفی مانند لنت ترمز،‌ روغن ترمز، فیلتر هوا، لاستیک و … نمی‌شود.
  • سپرها،‌ جلو پنجره، آینه بغل، چراغ‌ها، سینی زیر رادیاتور و رنگ روی رکاب‌ها رنگ‌شدگی محسوب نمی‌شود و رنگ‌شدگی یا تعویض آنها تأثیری در قیمت خودرو ندارد. بنابراین اگر آسیب این بخش‌ها توسط کارشناس گزارش نشود، دلیل بر نقص کار کارشناس نیست و شرکت مسئولیت و تعهدی در قبال آن ندارد.
  • عیوبی که در سرویس‌های دوره‌ای (تعویض لنت، روغن و …)‌ به‌وجود می‌آیند، شامل ضمانت نمی‌شوند.
  • کارنامه نسبت به تعویض شدن قطعات فنی مسئولیتی ندارد. همچنین این ضمانت‌نامه تنها به شرط عدم انجام سرویس قبل از ثبت و رسیدگی به شکایت در شرکت معتبر است.
  • کارنامه نسبت به جابه‌جایی آپشن‌ها و لوازم خودرو توسط مالک یا هر شخص دیگری بعد از کارشناسی خودرو مسئولیتی ندارد.
  • کارنامه نسبت به بخش‌ها و مشکلاتی که دیده نمی‌شوند، مانند وجود موارد غیراستاندارد در روغن موتور یا گیربکس، ایراد در زیر شاسی، ایراد در کفی صندوق‌هایی که کفپوش آنها پرچ یا پیچ شده و …  مسئولیتی ندارد.
  • مواردی که با چشم دیده شوند مثلا وجود خط‌وخش یا مشکل در آج لاستیک شامل ضمانت نمی‌شوند.
  • کارنامه تنها عملکرد سیستم‌های فنی و آپشن‌ها را ارزیابی می‌کند و در برابر مواردی مانند فول یا نیمه‌فول بودن آپشن‌ها، قطعات و لوازم دست دوم به‌جای اصلی تعهدی ندارد.
  • ضمانت‌نامه شامل آیتم‌های ذکرشده در گزارش آنلاین است و در صورت نامناسب بودن شرایط مثلا نبود نور کافی، تمیز نبودن خودرو در حد کارواش و نبود فضای کافی برای بررسی خودرو یا عدم اجازه مالک برای بررسی خودرو آیتم مذکور از ضمانت خارج می‌شود.
  • برای خودروهای زیر امکان دیاگ زدن وجود ندارد:
    دنا، X50 لیفان، X22ام وی ام، بسترن B50، بسترن B50F، بسترن B30، فیدیلیتی، دیگنیتی، پیکان، آر دی، ریو، سی یلو، اسپرو، ریسر، پاترول، نیسان وانت، آسنا – در صورتیکه خودرو سرامیک شده باشد امکان کارشناسی بدنه از سمت کارنامه فراهم نیست و تنها کارشناسی فنی خودرو انجام خواهد شد.

در آخر

استفاده از هر نوع خدماتی نیاز به رعایت قوانین مربوط به آن دارد. مجموعه کارنامه هم با در نظرگرفتن قواعد و قوانینی سعی دارد که روند کارشناسی خودرو را با حفظ کیفیت حداکثری در مسیری درست و مشخص پیش ببرد. این قواعد و چارچوب‌ها در نهایت، به نفع مشتریان خواهد بود و این امکان را به آنها می‌دهد تا در فرایندی قابل‌پیگیری و مطمئن به خواسته‌هایشان برسند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
29 نظرات
  1. وحید
    وحید می گوید

    درشرایطی که حق کسی تضیف نشود

  2. امید
    امید می گوید

    آدم میترسه کارشناس خودرو با دلالان ماشین در ارتباط باشند و یک ماشین تمیز و به قیمت رو بهمون بگن به درد نمیخوره بعدش اطلاع بدن دلال فورا بیاد بخره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      با کارنامه خیالتون راحت باشه در زمان خرید و فروش.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. مسعود
        مسعود می گوید

        بهتربودشرایط کارشناسی خودرو درهمان ابتداودرقسمت ثبت سفارش باطلاع اینجانب میرسید.نه اینکه بنده درخواست کارشناس دادم وآدرس وساعت رومشخص کردم بعدبرای من پیام اومده که شرایط روبخونم ومیبینم آدرسی که گفتم کوچه مناسبی ازنظرپهنا برای بررسی خودرووبازدیدنیست

  3. S.hamed.b.a
    S.hamed.b.a می گوید

    بهتربودشرایط کارشناسی خودرو درهمان ابتداودرقسمت ثبت سفارش باطلاع اینجانب میرسید.نه اینکه بنده درخواست کارشناس دادم وآدرس وساعت رومشخص کردم بعدبرای من پیام اومده که شرایط روبخونم ومیبینم آدرسی که گفتم کوچه مناسبی ازنظرپهنا برای بررسی خودرووبازدیدنیست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      شما باید شرایط کارشناسی رو برای کارشناس در محل فراهم کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. علی
      علی می گوید

      خب کنسل کن جای این حرفا

      1. محمد
        محمد می گوید

        الان نقطه ضعف همه کارشناس خودروها به خصوص کارنامه زمانه.مثل نوبت گیری دکتر شده.باید از امروز برای فردا وقت بگیری.گاهی معامله به دقیقه بنده.زمانی کار خوبه که هروقت هرجا تماس بگیری زیر نیم ساعت کارشناس حاضر باشه.آدم نمیدونه قرار کجا چه ماشینی پیدا کنه.باید کارشناس دم دست باشه همیشه

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          ما در کارنامه تمام تلاشمون رو داریم انجام میدیم که ظرفیت کارشناسی هامون فوق العاده بالا بره و بتونیم در اسرع وقت به شما بهترین سرویس رو ارائه بدیم.
          در سال آینده قطعا این مورد هم تسهیل میشود.
          ممنون از نقطه نظر خوبتون.
          امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  4. محمد
    محمد می گوید

    محدوده هارو بیشتر کنید بابا ما تو یه شهر دیگه میخوایم ماشین بخریم فروشنده باید بخاطر خریدار باید بلند شه بره تو محدوده دیوار
    این چه وضعشه شما که دارید کارشناس می‌فرستید حالا چهارتا محل بالاتر یا پایین تر اینو اصلاحش کنید
    ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      چشم حتما این مورد رو هم بررسی میکنیم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  5. حسین
    حسین می گوید

    شرایط عالی،انشاء الله حق کسی ضایع نشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  6. فرشید
    فرشید می گوید

    با سلام، شرایطی که از طریق سایتهای خرید و فروش خودرو از قبیل دیوار یا شیپور و … درخواست کارشناسی می شود و خریدار نمی تواند در محل حضور پیدا کند چگونه است؟ شاید فروشنده شرایط گفته شده برای کارشناسی را فراهم نکند

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      فروشنده موظف است تا شرایط معقول برای کارشناسی یک خودرو اعم از نور کافی و تمیز بودن بدنه خودرو رو فراهم کند در غیر اینصورت امکان کارشناسی خودرو وجود ندارد و به هیچ وجه پیشنهاد خرید با چشم بسته اصلا امکان پذیر نیست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  7. محمد
    محمد می گوید

    سلام یه پیشنهاد نقشه اضافه کنید موقع ثبت درخواست هم موقعیت دقیق باشه هم اگر داخل محدودتون نبود اجازه ثبت نده اینطوری هم مشتری و هم شما اذیت نمیشید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله قطعا انجام میشه.
      لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  8. علیرضا
    علیرضا می گوید

    با سلام
    بهتر بود اول شرایط رو میگفتین بعد هرکسی این شرایط رو قبول داشت هزینه پرداخت میکرد
    دوم اینکه شما خودتون محدوده ی زمانی ۲ ساعته مشخص کردین ولی برای درخواست کننده به ازای هر ۱۵ دقیقه تاخیر هزینه اضافی میگیرید
    به نظرم حق درخواست کننده ضایع میشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط رو کاملا داخل سایت و در محلی که ثبت درخواست انجام میشه کاملا توضیح داده شده به علاوه تماس مجدد پشتیبانی و چک کردن دوباره شرایط با درخواست دهنده و برای بار سوم چک کردن شرایط توسط کارشناس انجام میشه .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. سیدباقر هاشمی
      سیدباقر هاشمی می گوید

      سلام دو تا ایراد بود خواستم بگم اصلاح کنید:
      ۱- قبل از ثبت درخواست اگر در محدوده نیست باید اعلام کنید نه بعد از پرداخت و تموم شدن کار. یکی از کاربران پیشنهاد اضافه شدن نقشه رو داده بود که اگر داخل محدوده نبود امکان ثبت نده مگر اینکه آدرس اصلاح بشه که پیشنهاد خوبیه
      ۲- شرایط خودرو جهت کارشناسی هم باید موقع ثبت نام به کاربر نشان داده بشه نه اینکه بعد از ثبت نام در قالب پیامک و لینک ارسال بشه این موضوع باعث میشه آدم نتونه اعتماد کنه و احساس کنه فقط پرداخت مهمه نه کاربر

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقت بخیر
        تمامی مواردی که شما عرض کردین توسز تیم دیسپچ کارنامه قبل از ثبت درخواست به صورت تلفنی به کابر اعلام میشه با کاربران چک میشه و تمامی تماس ها با کاربران به صورت ضبط شده در آرشیو کارنامه وجود دارد.
        اگر موردی برای شما پیش اومده میتونید شکایتتون رو ثبت کنید و توسط تیم شکایات کارنامه پیگیری مشه و نتیجه به شما اعلام میشه.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  9. بهزاد
    بهزاد می گوید

    وقت بخیر
    تعهدات کارنامه در خصوص خودرو کارشناسی شده چه مواردی هست؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ضمانت ۲۰۰ میلیونی در خودروهای فروش سفارشی کارنامه برای اطلاع از جزییات بیشتر متن مقاله را سرچ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  10. داریوش
    داریوش می گوید

    سلام
    من ثبت درخواست کردم و برم پیلم آمد که تا نیم ساعت دیگر با شما تماس گرفته میشود ولی هیچ تماسی گرفته مشد متاسفانه ، من نمیدونم راس ساعت مقرر با فروشنده ، کارشناس در محل حاضر میشود یا خیر، تلفن پشتیبانی هم ساعت پاسخگوییش به پایان رسیده بود.

  11. نریمان
    نریمان می گوید

    سلام
    بله با منم تماس گرفته نشده فعلا
    از تهران اومدم شیراز برای خرید ماشین!
    دیشب ثبت کردم فعلا منتظره تماس هستم!

  12. حامد
    حامد می گوید

    سلام
    من جمعه ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه درخواست کارشناسی دادم هرچی منتظر موندم همکارای شما تماس نگرفتن که کارشناس رو به درخواستم تخصیص بدن بعدش هم که تماس گرفتم پیغامگیر گفت تعطیل شده رفتن خونشون
    من بخاطر تایم پیک کاری مجبور به پرداخت ۱۶۰ هزارتومن اضافه پرداختی شدم و آخرش هم که این شد .
    الان تکلیف چیه ؟ اگه حذف میشه پس تکلیف پولی که دادم چی میشه و اگه بیافته برا فردا آیا مابه التفاوت پیک کاری بهم عودت میشه و با تایم درخواست فردایی باهام حساب میشه یا نه؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      مابه التفاوت به حسابتون واریز میشه شما میتونید با تماس با کارنامه مورد رو جویا شید و حتما توسط همکاران ما بررسی و مراتب خدمتتون کاملا شفاف ارائه میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  13. عرشیا
    عرشیا می گوید

    چگونه درخواست را لغو کنیم

  14. SH
    SH می گوید

    سلام
    قبل از واریز وجه باید شرایط خودرو و نیز شرایط لغو ذکر گردد بلحاظ حقوقی بیان شرایط لغو بعد از پرداخت وجه از سوی مشتری مشکل دار است

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.