اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بهترین نحوه فروش ماشین تصادفی و نکات طلایی درباره آن

چگونه خودروی تصادفی را بفروشم؟

ماشینتان تصادف کرده است و فکر می‌کنید که دیگر برای فروشش دستتان بسته است؟ احساس می‌کنید که در معامله فروش بازنده هستید و سند خودرو تصادفی روی دست‌تان مانده؟ آیا خدای‌ نکرده به ذهنتان رسیده که این موضوع یعنی تصادفی‌بودن را از خریدار پنهان کنید؟ در هر دو حالت سخت در اشتباه هستید. واقعیت این است که اگر نحوه فروش ماشین تصادفی را بدانید، کارتان ساده و پرسود پیش خواهد رفت. پس نگران نباشید و به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

چطور ماشین تصادفی خود را بهتر بفروشیم؟

اگر نحوه فروش ماشین تصادفی را بدانید، فرایند فروش به‌خوبی پیش خواهد رفت. یک اصل به‌شدت مهم در این زمینه وجود دارد که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند: صادق‌بودن. بله! اگر صادق باشید و درباره تصادف صورت‌گرفته دروغ نگویید، مهم‌ترین اصل یک معامله یعنی اعتماد را به‌وجود می‌آورید.

اعتماد که شکل بگیرد، طرف مقابل در معامله با شما همراه و هم‌دل می‌شود و هر دو در مسیر درستی برای تصمیم‌گیری قرار می‌گیرید. پس پیش از هرچیز به شما توصیه می‌کنیم که برای فروش ماشین تصادفی خود دروغ نگویید. اما نکات دیگر درباره سند خودرو تصادفی چیست؟

حادثه تصادف برای خودرو را برای مشتری تعریف کنید

باید ماجرا را برای خریدار شرح بدهید. بگویید که چه حادثه‌ و تصادفی برای خودرو رخ داده است. اگر تصادف جدی نبوده که دیگر جای نگرانی ندارد. با گفتن از این ماجرا، خیال طرف مقابلتان راحت می‌شود. خود را جای خریدار بگذارید؛ او دوست دارد بداند که چقدر می‌تواند روی وسیله‌ای حساب کند که از شما می‌خرد.

اگر هم تصادف جدی بوده و خسارات زیادی به شما تحمیل کرده، باز هم با شرح ماجرا می‌توانید اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنید. در هر حال، او حق دارد بداند که وارد چه معامله‌ای می‌شود و سند خودرو تصادفی است. باور کنید که صداقت بهترین سیاست است. شما چه فکر می‌کنید؟

خط‌وخش‌های احتمالی ناشی از تصادف را رفع کنید

با صرف کمی هزینه می‌توانید برخی از مشکلات نه‌چندان جدی خودروی تصادفی را رفع و آن را به گزینه بهتری برای فروش تبدیل کنید. برای مثال، اگر خط‌وخش‌هایی به‌واسطه تصادف روی بدنه و نواحی مختلف ماشین به وجود آمده است، با مراجعه به تعمیرکار، آنها را رفع کنید.

ظاهر سالم خودرو باعث می‌شود که در نگاه نخست در نظر خریدار گزینه مطلوبی به نظر برسد. اما اگر خط‌وخش فراوان و آسیب‌های این‌چنینی را رفع نکنید، در همان مواجهه نخستِ مخاطب با خودرو میلی به خرید شکل نمی‌گیرد.

حتما بخوانید: آموزش جامع پولیش ماشین و نحوه انجام آن

تعمیرات جدی و مهم را به دست کاردان بسپارید

بعضی از تصادفات شدید، مهم و سهمگین‌اند. خودرویی که چنین حوادثی را از سر می‌گذراند، گاهی آسیب‌هایی جدی می‌بیند. اگر قرار است که آن را بفروشید، باید به تعمیرکار خبره مراجعه و مشکلات اساسی‌اش را رفع کنید.

اگر هم این کار را نمی‌کنید، طبیعی است که باید درباره خسارت‌های آن با خریدار صادق باشید تا خودش دست‌به‌کار شود. این موضوع روی قیمت‌گذاری هم اثر می‌گذارد. هزینه‌ای که برای تعمیرات انجام نداده‌اید، قیمت خودرو را کاهش می‌دهد.

دقت کنید که اگر تعمیر را به‌عهده می‌گیرید، باید حواستان به کیفیت کار باشد. برای مثال، اگر قطعات مختلف از جمله شاسی به‌درستی قرار نگیرند، ایمنی خودرو و کیفیت رانندگی آن تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

در آگهی‌کردن خودرو از عناوین مناسب و درست استفاده کنید

اگر می‌خواهید نحوه فروش ماشین تصادفی را بدانید، باید درباره آگهی‌کردن درست هم اطلاعاتی داشته باشید. دو نکته مهم در معرفی خودروی تصادفی وجود دارد؛ اینکه آن را با عنوان بازسازی‌شده معرفی می‌کنید یا اوراقی.

خودروی بازسازی‌شده از نظر عملکرد از خودروی اوراقی پیشی می‌گیرد؛ یعنی خودرویی که بازسازی‌شده کمتر از خودرویی اوراقی آسیب دیده است. هزینه‌ اصلاح و تعمیر خودروی تصادفی بازسازی‌شده هم از خودروهای اوراقی کمتر تمام می‌شود.

این را هم به خاطر بسپارید که اگر خودرویتان در دسته اوراقی‌ها قرار می‌گیرد، نباید نگران شوید. خودروهای اوراقی هم مشتری‌های مخصوص به خود را دارند که بنا به دلایل مختلف قصد و تمایل به خرید آنها دارند.

یکی دیگر از نکاتی که در آگهی‌کردن باید در نظر بگیرید، استفاده از تصاویر است. اگر در سایت‌هایی مانند «دیوار» اقدام به آگهی‌کردن خودرو می‌کنید، از آن عکس بگذارید و بخش‌های مختلف از جمله آسیب‌هایش را در تصویر نشان بدهید تا خریدار دقیقا بداند که با چه وسیله‌ای روبه‌روست. این کار هم در فرایند اعتمادسازی اثرات خوبی دارد.

مدارک تعمیر خودرو را پیش خود نگه دارید

اگر خودروی تصادفی‌تان را تعمیر می‌کنید، حتما مدارک مربوط به این کار را پیش خود نگه دارید. زمانی که پیش تعمیرکار یا نمایندگی‌های معتبر می‌روید از آنها بخواهید که گواهی‌هایی از تعمیرات در اختیارتان قرار بدهند.

نشان‌دادن چنین شواهد و مدارکی به خریدار احتمالی باعث جلب اعتمادش می‌شود. مدارک خودرو را به او نشان بدهید تا بداند که چه بخش‌هایی را تعمیر کرده‌اید و به حرف‌هایتان اعتماد بیشتری در فرایند معامله پیدا کند.

حتما بخوانید: مدارک لازم برای فروش خودرو که باید همراه داشته باشید

نحوه قیمت گذاری خودروی تصادفی چگونه است؟

برخی از تصادفات بسیار مهیب‌اند و باعث می‌شوند که کیفیت فنی و ظاهری خودرو دیگر هیچ‌وقت مثل قبل نشود. بدیهی است که در این شرایط، قیمت خودرو برای فروش، کاهش زیادی پیدا می‌کند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد، خسارت‌هایی است که تعمیر خودروی تصادفی به وجود می‌آورد و باعث کاهش قیمت آن می‌شود. شاید بپرسید که منظور چیست؟ منظور این است که گاهی تعمیرات غیراصولی و به‌عبارت دقیق‌تر سرهم‌بندی‌هایی که در تعمیر خودروی تصادفی صورت می‌گیرد، نه‌تنها باعث بهبود وضعیت آن نمی‌شود، بلکه عملکرد وسیله را بدتر هم می‌کند.

تعمیرات غیراصولی وسیله‌های تصادفی از قیمتشان به‌شدت می‌کاهند. با در نظرگرفتن همه این‌ها در نهایت باید به این پرسش پاسخ بدهیم که نحوه قیمت گذاری خودروی تصادفی چگونه است؟

کارشناسان این حوزه می‌گویند که قیمت خودروی تصادفی تاحد زیادی در گروی قیمت هم‌تای صفر و کارنکرده‌شان است. قیمت خودروی صفر مبنای قیمت‌گذاری خودروی تصادفی است. بنا به خسارات واردشده به خودروی دست‌دوم از قیمت خودروی نو کم می‌شود. مثلا خودروی رنگ‌شده بیشترین افت قیمت را دارد و بعد از آن به ترتیب آسیب‌های موجود در سقف خودرو افت قیمت بیشتری برای خودرو به همراه دارد. افت قیمت بر اثر آسیب‌دیدگی خودرو در تصادف از عقب، خراب‌شدن شاسی‌ و سینی بغل شاسی، آسیب‌های ستون‌های بغل سقف هم حدودا یکسان است. آسیب‌دیدن قطعاتی مانند گل‌گیر و درها در صورت سالم‌بودن بخش‌هایی مانند شاسی، سقف و ستون، کمترین افت قیمت را برای سند خودرو تصادفی به همراه دارد.

تعویض پلاک ماشین تصادفی چگونه است؟

براساس دستور ناجا، اگر خودرویی در تصادف بیشتر از ۶۰درصد آسیب دیده باشد، فک پلاک خواهد شد. معامله سند خودرو تصادفی پیش از آنکه پلاکشان تعویض شود، ممنوع است. اگر خودرویی از تولیدات داخل دچار چنین تصادفی شود، باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کند. پس از مراجعه و نصب قطعات اصلی نیاز به تعویض پلاک وجود دارد. در صورت عوض‌نشدن کامل اتاق خودروهای به‌شدت آسیب‌دیده در تصادف، پلیس در زمان تعویض پلاک مجوز نقل‌وانتقالات را صادر نمی‌کند.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین اتاق تعویض و معایب خرید این نوع خودروها

هشدارهای انتظامی برای فروش خودرو تصادفی

۱) برابر مقرارت، فروش خودروهای تصادفی و فرسوده‌ای که غیرقابل بازسازی بوده و از حیز انتفاع ساقط گردیده‌اند، به اوراقچیان باید با مجوز اوراقی صادره از راهنمایی و رانندگی صورت گیرد.

۲) سارقان با استفاده از اسناد و پلاک خودروهای تصادفی روی خودروهای مسروقه و به کارگیری شیوه فنی در تغییر مشخصات خودروهای مسروقه به راحتی اقدام به فروش آن می‌نمایند.

۳) آیا می‌دانید سارقان و عاملان جرایم سرقت خودرو همانند کرکس به دنبال یافتن طعمه خود (خودروهای تصادفی) می‌باشند تا از اسناد و پلاک آنها روی خودروهای مسروقه استفاده کنند؟

۴) آیا فکر کرده‌اید خریداران خودروهای تصادفی با خرید خودروی تصادفی و فرسوده شما چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

۵) آیا می‌دانید با فروش خودروی تصادفی خود به افراد ناباب زمینه سرقت یک دستگاه خودروی همانند خودرو خود را فراهم می‌نمایید؟

۶) آیا می‌دانید ۹۰ درصد خودروهای مسروقه ۲۰ سال اخیر که کشف نگردیده‌اند، با استفاده از اسناد و پلاک خودروهای تصادفی سند نمره شده‌اند؟

۷) سارقان و عاملان جرم جهت خرید خودروهای تصادفی ممکن است با پیشنهاد مبالغ اغواکننده درصدد جلب موافقت شما در فروش خودروی تصادفی خود به آنان باشید، لذا هوشیارانه مراقب باشید اغفال اینگونه افراد نشوید.

۸) عاملان جرایم سرقت خودرو حتی ممکن است از طریق درج آگهی در جراید در پی خرید خودروهای تصادفی باشند.

۹) همکاری شما با نیروی انتظامی در زمینه پیشگیری از سرقت خودرو و ایجاد جامعه‌ای توام با امنیت و آسایش برای هموطنان عزیز موثر خواهد بود.

کمک‌گرفتن از سرویس‌های کارنامه برای فروش خودرو چگونه است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سایت کارنامه خدمات متنوعی در حوزه خریدوفروش خودرو ارائه می‌کند. این مجموعه سرویسی تحت‌عنوان سرویس فروش سفارشی خودرو دارد. این سرویس به فروشندگان کمک می‌کند که از الف تا یِ فروش را به کارشناسان خبره کارنامه بسپارند.

از آگهی‌کردن تا رفتن پای معامله، تمام مراحل از سوی کارنامه برایتان انجام خواهد شد. پس اگر قصد فروش خودرویی را دارید که احیانا تصادفی هم هست از کارنامه‌ای‌ها در این زمینه کمک بگیرید.

 

در آخر

نحوه فروش ماشین تصادفی را برایتان گفتیم. بار دیگر اینجا هم تأکید می‌کنیم که هرگز در معامله چنین خودروهایی به فکر دروغ نباشید. شما نباید حقیقت را از خریدار پنهان کنید. اگر صادقانه وارد معاملات این خودروها شوید، مطمئن باشید که نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد. خودروهای تصادفی هم مشتریان خود را دارند و نباید نگران سند خودرو تصادفی باشید.

توصیه‌های فروش خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید