مقایسه کی ام سی K7 و لاماری ایما؛ کدام خودرو مناسب شماست؟

مقایسه کی ام سی K7 و لاماری ایما
1 10,228

خودروهای کراس‌اوور چینی در غیاب رقبای کره‌ای و ژاپنی، در بازار ایران می‌تازند و در این میان لاماری ایما توانسته با طراحی خاص خود به‌سرعت طرفداران زیادی پیدا کند. دیگر مونتاژکاران خودرو در ایران هم بیکار ننشسته‌اند و هرکدام سعی کرده‌اند با ارائه محصولات جذابی، سهم مناسبی از کراس‌اوورهای میان‌سایز کسب کنند. کی ام سی K7 محصول وارداتی کرمان موتور است که آمده با لاماری، فونیکس FX و دیگنیتی رقابت کند. در این مطلب از کارنامه قرار است لاماری ایما و KMC K7 را روبه‌روی هم قرار دهیم و ببینیم کدام‌یک گزینه مناسب‌تری برای خرید است. با ما همراه باشید.

معرفی کلی لاماری ایما و KMC K7

هر دو خودروی لاماری ایما و KMC K7 در رده قیمتی مشابهی قرار دارند و از لحاظ ابعاد و نوع طراحی هم در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

لاماری ایما طراحی بسیار جذابی دارد و در زمان معرفی، تمامی توجه‌ها را به خود جلب کرد. چهره خشن در کنار مشخصات فنی خوب باعث شد علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت به‌سرعت برای خرید لاماری صف بکشند. با این تفاسیر، آیا لاماری بهتر از رقیب خود یعنی کی ام سی K7 است؟ صبر داشته باشید تا رقیب را هم معرفی کنیم.

در سمت مقابل، کی ام سی K7 را داریم که محصول سال ۲۰۲۰ است و نسخه فیس‌لیفت خودرو جک S7 محسوب می‌شود. جک می‌دانست که نباید از ترند طراحی جا بماند و در این خودرو از طراحی چراغ‌های دو قسمتی، جلوپنجره بزرگ و چهره‌ای تهاجمی استفاده کرده است. آپشن‌های خوب، ابعاد بزرگ و کیفیت ساخت راضی‌کننده مواردی هستند که به KMC K7 برای رقابت با لاماری ایما کمک می‌کنند.

مقایسه ظاهری کی ام سی K7 و لاماری ایما

ابتدا با بررسی جدول مشخصات ظاهری شروع می‌کنیم:

مشخصات کی ام سی K7 لاماری ایما
طول ۴۷۷۶ میلی‌متر ۴۵۶۵ میلی‌متر
عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر ۱۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۷۶۰ میلی‌متر ۱۶۹۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی‌متر ۲۷۱۵ میلی‌متر
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم

 

همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، کی ام سی K7 از لحاظ ابعاد کمی بزرگتر از لاماری ایما است و زمانی که به وزن دو خودرو نگاه می‌کنیم، متوجه تفاوت تقریبا ۲۰۰ کیلویی KMC K7 نسبت به لاماری می‌شویم که زیاد است!

مقایسه ظاهری کی ام سی K7 و لاماری ایما

از نمای رو‌به‌رو دو خودرو تا حدی شبیه به هم به نظر می‌رسند؛ اما این شباهت تنها به نوع طراحی چراغ‌های دو قسمتی محدود می‌شود و زمانی که وارد جزئیات می‌شویم، می‌بینیم المان‌های به‌کار گرفته‌شده در لاماری ایما یک پله بالاتر از کی ام سی K7 است. جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های باریک قسمت بالا و چراغ‌های عمودی قسمت پایین باعث شده تا خودرو چهره‌ای شرورانه به خود بگیرد.

به‌شخصه طراحی جلویی لاماری را بیشتر دوست دارم زیرا آن را موجودی می‌بینم که همزمان شبیه مار و کوسه است. البته، کی ام سی K7 هم از لحاظ طراحی یکی از محصولات جذاب بازار است و با ابعاد بزرگ‌تر خود می‌تواند ابهت و پختگی بیشتری را نسبت به رقیب خود به نمایش بگذارد.

 

نمای کناری kmc k7 و لاماری ایما

در نمای کناری، هر دو خودرو از طراحی‌های متداول بازار بهره می‌برند که تفاوت زیادی با هم ندارند. اگر ریزبین باشید، متوجه طول بیشتر KMC K7 نسبت به لاماری خواهید شد؛ اما یک چیز این برتری را خراب می‌کند و آن چرخ‌های ۱۸اینچی این خودرو نسبت به چرخ‌های ۱۹اینچی لاماری ایماست. طراحی رینگ‌های لاماری جذاب‌تر به نظر می‌رسد و با خطوط تند‌وتیز خودرو همخوانی خوبی دارد.

نمای پشتی لاماری ایما و kmc k7

نمای عقب جایی است که لاماری کاملا خود را نسبت به کی ام سی متمایز می‌کند. چراغ‌های عقب یکپارچه که ترند این روزهاست، در هر دو دیده می‌شود. اما شیب شیشه عقب در لاماری ایما سبب شده تا خودرو کمی حس‌وحال کوپه را داشته باشد، همچنین دو جفت اگزوز دوتایی واقعی در لاماری ایما، المان اسپرتی است که این خودرو را جذاب‌تر کرده است. البته در کی ام سی K7 هم دو جفت اگزوز دیده می‌شود که البته واقعی نیستند و درنتیجه جذابیت لاماری را ندارند.

به‌صورت کلی طراحی نمای عقب لاماری دوست‌داشتنی‌تر است؛ اما از نظر من یک نکته منفی همیشه درباره طراحی لاماری ایما وجود دارد و آن این است که وقتی از عقب به خودرو نگاه می‌کنید، بدنسازی را می‌بینید که تمرینات پایین‌تنه را انجام نداده است! شاید اگر طراح، گلگیر خودرو را کمی حجیم‌تر می‌کرد تا با نیمه بالایی هماهنگ‌تر باشد، چنین حسی به‌وجود نمی‌آمد.

 

promotion banner

مقایسه فنی لاماری ایما و KMC K7

به بخش فنی مقایسه کی ام سی K7 و لاماری ایما رسیدیم. هر دو خودرو از یک موتور ۴ سیلندر استفاده می‌کنند، اما با گیربکس و تفاوت‌هایی خاص. ابتدا نگاهی به جدول مشخصات فنی این خودروها بیندازید:

مشخصات فنی کی ام سی K7 لاماری ایما
پیشرانه ۴ سیلندر TGDI ۴ سیلندر TGDI
گیربکس ۶ سرعته اتومات دوکلاچه ۷ سرعته اتومات دوکلاچه
حجم موتور ۱.۵ لیتر ۱.۵ لیتر
قدرت ۱۷۱ اسب‌بخار ۱۹۵ اسب‌بخار
گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر ۲۸۵ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱ ثانیه ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۸.۶ لیتر ۶.۶ لیتر

 

همان‌طور که می‌بینید، پیشرانه هر دو خودرو پسوند جذاب TGDI دارد که به‌معنای توربوشارژر با سیستم تزریق سوخت مستقیم است. بد نیست بدانید این سیستم با توجه به کیفیت بنزین کشورمان، به‌معنای استهلاک بالای موتور خواهد بود و جذابیت آن همین‌جا به پایان می‌رسد. بگذریم..

حجم موتور در هر دو خودرو یکسان است، اما لاماری ایما به لطف موتور میتسوبیشی می‌تواند ۲۴ اسب بخار بیشتر از کی ام سی K7 ارائه دهد. برگ برنده لاماری ایما در قسمت فنی، ترکیب موتور قوی‌تر و وزن کمتر است که سبب شده شتاب خیلی بهتری را در این خودرو نسبت به K7 شاهد باشیم.

 

طراحی چراغ لاماری ایما

حداکثر سرعت لاماری ایما و KMC K7 حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که به نظر می‌رسد به‌صورت الکترونیکی محدود شده باشد. برای مقایسه، بد نیست بدانید که فونیکس FX با مشخصات فنی مشابه، شتابی حدود ۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، بنابراین این دو خودرو جزو محصولات چابک بازار محسوب نمی‌شوند.

در قسمت فنی هم ترازو بیشتر به‌سمت لاماری سنگینی می‌کند، خصوصا که مصرف سوخت ۶.۶ لیتری آن نسبت به مصرف ۸.۶ لیتری کی ام سی، تفاوت محسوسی را نشان می‌دهد. با همه این اوصاف، توجه داشته باشید که کاربری هر دو خودرو شهری است و قرار نیست که با آن وارد پیست شوید. اما اگر عملکرد بهتر را می‌خواهید، لاماری انتخاب بهتری است.

 

مقایسه امکانات کابین لاماری ایما و کی ام سی K7

مقایسه کابین لاماری ایما و کی ام سی k7

از لحاظ طراحی داخلی و المان‌های کابین با دو محصول کاملا مدرن روبه‌رو هستیم. با کمی اغراق، می‌توان گفت طراحی کابین لاماری ایما شبیه محصولات بنز و کابین KMC شبیه به محصولات بی ام و است. به‌شخصه فکر می‌کنم مانیتور یکپارچه (در حقیقت دو مانیتور ۱۰ اینچی مجزا)، دریچه‌های کولر گرد و فرمان Dکات لاماری، جذابیت بیشتری دارد؛ چرا که ظاهر مدرن‌تر و مینیمالی به فضای داخلی بخشیده است. با وجود این، سازنده در استفاده از چرم برای رودری‌ها خساست به خرج داده و تنها در قسمت فوقانی داشبورد شاهد استفاده از چرم هستیم.

در سمت مقابل KMC K7 با متریال بهتر سعی می‌کند در این رقابت بماند، در قسمت فوقانی داشبورد از چرم مرغوب استفاده شده و روی رودری‌ها هم همین چرم دیده می‌شود. برای سایر قسمت‌ها هم از پلاستیک باکیفیت بهره‌ گرفته شده است. متأسفانه فرمان به زیبایی نمونه موجود در لاماری نیست. یک فرمان Dکات می‌توانست اسپرت بودن کابین را تکمیل کند.

 

سقف پاناروما دو تکه کی ام سی k7
کی ام سی K7

در هر دو خودرو سقف پانوراما با دید وسیع به چشم می‌خورد؛ اما از نظر امکانات کابین، کی ام سی K7 یک قدم جلو رفته است. ما در این خودرو شاهد امکاناتی مانند تهویه مطبوع دوکاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی سرنشینان جلو، ماساژور صندلی راننده، سیستم صوتی قدرتمند و دوربین ۳۶۰ درجه هستیم که در لاماری دیده نمی‌شود.

کابین لاماری ایما
لاماری ایما

به‌طورکلی شما به‌عنوان خریدار، باید بین کابین مدرن‌تر و زیباتر و کابین باکیفیت‌تر و پرآپشن‌تر، یک گزینه را انتخاب کنید. در قسمت صندلی‌های عقب هم تفاوت خاصی دیده نمی‌شود و ازآنجایی‌که هر دو خودرو در کلاس کراس‌اوور‌های میان‌سایز قرار می‌گیرند، فضای پا و سر برای هر سه سرنشین ردیف عقب کافی خواهد بود.

 

مقایسه لاماری ایما و KMC K7 از نظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی

لاماری ایما و KMC K7 هر دو آپشن‌های خوبی دارند، اما نمی‌توان هیچ‌کدام از این دو را با محصولات لوکس‌تر بازار مثل تیگو ۸ پرو مقایسه کرد. البته، آپشن‌های کاربردی به‌اندازه کافی در این خودروها وجود دارند؛ آپشن‌هایی که حتی در خودروهای کره‌ای موجود در بازار فعلی خودروی ایران یافت نمی‌شوند. آپشن‌های بیشترِ کی ام سی سبب می‌شود تا این خودرو در این قسمت از لاماری پیش بیفتد و بیش‌ازپیش خریداران را در انتخاب بین این دو مردد کند.

آپشن KMC K7 لاماری ایما
کنترل پایداری دارد دارد
کنترل کشش دارد دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد ندارد
سنسور جلو و عقب دارد فقط عقب
رادار تابلوخوان ندارد ندارد
رادار نقطه کور ندارد ندارد
رادار تغییرلاین ندارد ندارد
ترمز ضدقفل دارد دارد
ترمز پارک برقی دارد دارد
اتوهلد دارد دارد
چراغ مه‌شکن جلو ندارد ندارد
دی لایت دارد دارد
چراغ چرخشی ندارد ندارد
نوربالا اتومات ندارد ندارد
ارتفاع نور اتومات ندارد ندارد
دوربین ۳۶۰ دارد ندارد
دوربین جانبی دارد ندارد
ایربگ دارد- ۴ عدد دارد- ۶ عدد
ورود بدون کلید دارد دارد
استارت دکمه‌ای دارد دارد
سیستم تهویه دوکاناله دارد ندارد
صندلی‌ راننده ۶ حالته برقی – مموری ۶ حالته برقی
صندوق‌پران هوشمند دارد ندارد
صندوق برقی با جک دارد ندارد
سقف پانوراما دارد دارد
آینه عقب الکتروکرومیک دارد ندارد
آینه جانبی با تنظیم برقی دارد دارد

 

سخن آخر

خب، به انتهای این مقایسه رسیدیم و اگر کلی نگاه کنید، احتمالا هنوز نمی‌دانید کدام خودرو را انتخاب کنید؛ پس بگذارید کمکتان کنیم. آیا به‌دنبال ظاهر خاص، عملکرد اسپرت و طراحی کابین زیبا و ساده هستید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، لاماری ایما انتخاب خوبی برای شماست (البته نیم‌نگاهی به فونیکس FX هم داشته باشید). اما اگر به‌دنبال فضای کابین و صندوق بزرگ‌تر، آپشن‌های بیشتر و کیفیت کابین بهتر هستید، می‌توانید KMC K7 را اولویت قرار دهید. درنهایت، همه‌چیز به سلیقه شما در طراحی و علایق شما در عملکرد خودرو بستگی خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیرضا کاتوزیان
    علیرضا کاتوزیان می گوید

    با اختلاف زیاد بهترین انتخاب k7است

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.