دلیل تجمع معترضین در کارخانه شرکت زامیاد چیست؟

گرفتاری خریداران در مثلث زامیاد، سازمان ملی استاندارد و پلیس راهور

0 983

پلیس راهور مجوز لازم برای شماره گذاری وانت های زامیاد را ندارد و این موضوع باعث خشم و کلافگی خریداران این خودرو شده است. ازاین‌رو، جمعی از معترضان در کارخانه شرکت زامیاد تحصن کرده و خواستار تعیین تکلیف وانت‌های خود شده‌اند.

طبق ادعای زامیاد، این شرکت در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه، کلیه مجوزهای لازم برای شماره گذاری نیسان آبی را گرفته است، یعنی پیش از اینکه مهلت قانونی استانداردسازی به پایان برسد. اما سازمان ملی استاندارد مجوز لازم برای شماره گذاری این محصول را صادر نمی‌کند. به همین خاطر هم‌اکنون حدود ۱۲ هزار وانت در پارکینگ شرکت خاک می‌خورد و به همین تعداد خریدار ناراضی در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند، چون علیرغم پرداخت هزینه، عملا نمی‌توانند هیچ استفاده‌ای از وسیله نقلیه خود داشته باشند.

واریز شدن روزانه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب خریداران!

از طرف دیگر، دپوی وانت‌هایی که اجازه شماره گذاری برای آن‌ها صادر نمی‌شود، باعث شده روزانه حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب خریداران واریز شود که این مبلغ خسارت هنگفتی برای شرکت زامیاد به حساب می‌آید. خودرویی که پیش از اتمام مهلت، جواز شماره گذاری را دریافت کرده، حالا با مشکل توقف زودهنگام شماره گذاری مواجه شده است و در پارکینگ شرکت خاک می‌خورد.

جالب اینکه سازمان ملی استاندارد هم هیچ پاسخ شفافی درباره زمان آغاز شماره‌گذاری خودروها یا حتی دلیل و شرط شماره گذاری آن‌ها ارائه نمی‌دهد و همین موضوع، ناراحتی معترضین را بیشتر کرده است. هیچ‌یک از نهادهای بالادستی هم تاکنون دستوری برای رسیدگی به شکایات خریداران زیان‌دیده صادر نکرده‌اند.

بدون شک مشکل شماره گذاری نشدن وانت های زامیاد باید به‌زودی حل شود، چراکه این خودرو وسیله کار و معاش خریداران است که اکنون بدون هیچ توجیهی حق استفاده از آن را ندارند. البته پرداخت سود و در حقیقت جریمه تأخیر روزانه ۳.۷ میلیارد تومانی هم در بلندمدت به ضرر زامیاد تمام می‌شود. سازمان ملی استاندارد باید هرچه سریع‌تر تکلیف وانت های زامیاد را مشخص کند تا از تحمیل زیان بیشتر به خریدار و فروشنده جلوگیری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.