بازگشایی مجدد مراکز تعویض پلاک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

0 7,024

تا پیش از این مراکز تعویض پلاک در شهر و استان‌هایی که در وضعیت قرمز رنگ کرونایی بودند تعطیل بود، اما با توجه به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، امکان بازگشایی این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر شده است.

مراکز تعویض پلاک منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند – مرداد ۱۴۰۰

سرهنگ علی محمدی درباره آخرین وضعیت فعالیت مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک گفت: در جلساتی که پیرامون موضوع بازگشایی مراکز تعویض پلاک با وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، تصمیم بر این شد تا مراکز تعویض پلاک در شرایط مختلف کرونایی تعطیل نشده و شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی امکان استفاده از این مراکز را حتی در شرایط قرمز رنگ کرونایی نیز داشته باشند.

در همین راستا از امروز تمامی مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و مراکز واقع در شهرهای دارای وضعیت قرمز نیز ۵۰ درصد ظرفیت خود پذیرش دارند. همچنین ساعات کار مراکز تعویض پلاک افزایش یافته و از ۷ صبح تا ۱۵ در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا، شرط استفاده از خدمات مراکز تعویض پلاک دریافت نوبت اینترنتی است. در صورتیکه شهروندان در زمان مقرر به این مراکز مراجعه کرده، از ازدحام جلوگیری شده و خدمات تعویض پلاک در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: بهترین زمان فروش خودرو دست دوم چه زمانی است؟

بازگشایی مجدد مراکز تعویض پلاک در شهرهای زرد و نارنجی – آذر ۹۹

از روز شنبه، ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۹ مراکز تعویض پلاک در شهرهایی با وضعیت زرد و نارنجی بازگشایی خواهند شد. 

سرهنگ علی‌محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا اعلام کرده است: «اگر اعتبار وکالتنامه افراد از یکم آذرماه ۱۳۹۹ تا روز بازگشایی مرکز تعویض پلاک شهرشان منقضی شود، به‌مدتی که این مراکز تعطیل بوده‌اند، اعتبارشان حفظ می‌شود». منظور این است که برای مثال، اگر اعتبار وکالتنامه‌ای در طول دو هفته تعطیلی گذشته به پایان رسیده است، دوهفته به زمان آن اضافه شده و تا دوهفته آینده همچنان اعتبار خواهد داشت. این دستور بنا به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده است.

هنوز تعداد زیادی از استان‌ها در وضعیت قرمز و خطر قرار دارند. از جمله استان‌هایی که مراکز تعویض پلاک در آنها از روز شنبه به‌طور مجدد به کارشان ادامه نخواهند داد، باید به این موارد اشاره کرد: خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، فارس، قزوین، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان. این استان‌ها همچنان در وضعیت اضطراری خطر قرار دارند و مراکز تعویض پلاک‌شان تا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند.

حتما بخوانید: نحوه پیگیری کارت ماشین و صفر تا صد آن

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا همچنین اضافه کرد: ‌«ساعت کاری مراکز تعویض پلاکی که گشوده می‌شوند، یک ساعت بیشتر از گذشته خواهد بود و از ساعت ۷ صبح تا  ۱۵ بعدازظهر فعالیت خواهند کرد». 

تهران هم در دسته شهرهای نارنجی قرار دارد و از شنبه، مراکز تعویض پلاک آن مجدد شروع به فعالیت خواهند کرد. 

ارائه خدمات تعویض پلاک فقط به شکل اینترنتی است و متقاضیان دریافت خدمت باید به سایت راهور۱۲۰(rahvar120) برای نوبت‌گیری مراجعه کنند. بعد از مراجعه به این وبسایت، باید در بخش ارائه خدمات در همان صفحه نخست، وارد بخش نوبت‌دهی اینترنتی شوند و با انتخاب شهر و استان خود، از قسمت خدمات روی گزینه تعویض پلاک کلیک کنند.

با انتخاب این موارد، کاربر می‌تواند شاهد تقویمی باشد که امکان تعیین روز و زمان تعویض پلاک در آن وجود دارد. بعد از ورود اطلاعات هویتی، تاریخ موردنظر برای کاربر ثبت می‌شود و باید در آن روز به مرکز تعویض پلاک موردنظرش مراجعه کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.