اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

شرایط اسقاط خودروهای فرسوده و مراحل آن در سال ۱۴۰۲ + اخبار مرتبط

خودروهای فرسوده مانند آدم‌آهنی‌های خطرناکی هستند که نفس شهرها را می‌گیرند و با پاگذاشتن روی راه تنفسشان، شهرها را آلوده و کثیف می‌کنند. بالابودن مصرف سوخت خودروهای قدیمی و میزان بالای تولید آلودگی‌شان برای هر شهری خطرناک و هزینه‌زاست. برای همین دولت‌ها در تلاش‌اند که پای این خودروها را از جاده‌های شهری و بین‌شهری بیرون بکشند و آنها را اسقاط کنند. اما شرایط اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲ چیست؟ اصلا چه خودروهایی فرسوده محسوب می‌شوند؟ مدارک لازم برای اسقاط‌کردن آنها چیست و آیا طرحی برای تعویض‌شان وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا از همه این‌ها برایتان بگوییم.

ثبت نام خودرو فرسوده در طرح قرعه‌کشی خودروسازان ۱۴۰۱

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری با اشاره به اجرای مفاد بند ف تبصره ۷ بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد:‌ ۱۰ درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص پیدا می‌کند.

او با اشاره به این‌که مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مرکز اسقاط خودرو باشند، اضافه کرد: در مرحله بعدی مالک خودرو فرسوده باید به مرکز اسقاط انتخاب شده مراجعه و درخواست مربوطه را ارائه کند. در مرحله بعد نیز پذیرش خودرو برای اسقاط انجام شده و مالک خودرو فرسوده بایستی متن اقرارنامه پیوست را قبل از اسقاط خودرو امضا کند.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت بیان کرد: پس از امضا، اقرارنامه باید توسط مدیر مرکز اسقاط مهر و امضا شده و ثبت دبیرخانه شود. ۲ نسخه از این اقرارنامه تحویل مالک خودرو شده و یک نسخه نیز در مرکز اسقاط می‌ماند. در مرحله بعدی باید تصویر اقرارنامه در سامانه نوسازین بارگذاری شود.

احمدی یادآور شد: در مرحله بعدی ثبت پذیرش خودرو به‌عنوان حق‌العمل کار در صفحه شرکت خودروساز انجام می‌شود. در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد. در مرحله بعدی تأییدیه اسقاط خودرو فرسوده ممهور به مهر مرکز اسقاط و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده خودرو ارائه می‌شود.

اعلام سن فرسودگی خودروها برای شرکت در قرعه کشی – ۲۵ مهر ۱۴۰۱

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری با اشاره به تحویل ۲ ماهه خودروهای جایگزین خودروهای فرسوده، جزئیات سن فرسودگی خودروهای فرسوده را تشریح کرد.

علیرضا احمدی در گفت‌وگو تسنیم با اشاره به اختصاص سهمیه ۲۰ درصدی فروش تولید خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده،‌ اظهار کرد: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آیین‌نامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.

وی توضیح داد: این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است. مطابق ماده ۲ آئین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک سن فرسودگی برای خودروهای شخصی (سواری و سواری کار) ۱۵ سال است.

وی ادامه داد: سن فرسودگی برای خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه‌سوز ۸ سال، خودروهای عمومی پایه‌گازسوز ۱۰ سال، خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال، وانت پایه‌ گازسوز ۱۴ سال، بنزینی دوگانه‌سوز دیزلی ۱۳ سال، اتوبوس درون‌شهری دیزلی ۸ سال، اتوبوس پایه‌ گازسوز ۱۰ سال، اتوبوس درون‌شهری برقی (بازسازی شده) ۲۰ سال، مینی بوس و میدل باس درون‌شهری و برون شهری دیزلی ۸ سال و پایه‌گاز ۱۰ سال و برای برقی بازسازی شده ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری ۱۰ سال، کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال، انژکتوری ۶ سال و موتورسیکلت برقی ۱۲ سال است. برای سواری‌های دولتی سن فرسودگی ۱۳ سال است.

مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو موافقت کرد- ۲۰ مهر

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه الحاق یک تبصره به قانون ساماندهی صنعت خودرو موافقت کردند. این لایحه در خصوص اصلاح قانون اسقاط خودروهای فرسوده است.

براساس گفته‌های یکی از اعصای کمیسیون صنایع و معادن مجلس کشور ترکیه با جمعیتی برابر با کشور ما مصرف سوختی برابر با ۱۰ میلیون لیتر در روز دارد در حالی که این رقم برای ایران ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است. یکی از دلایل اصلی چنین مصرف سوختی به خودروهای فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده باز می‌گردد.

روح‌‌الله عباس‌پور در این خصوص گفت: «برای مدیریت مصرف بنزین باید خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی و مردمی خارج و خودروهای نو جایگزین شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند، اهمیت اسقاط خودروهای فرسوده در کاهش تصادفات نیز نمایان می‌شود. طبق اصلاحات صورت گرفته یک چهارم خودروهای تولیدی در کشور باید اسقاط شوند، همچنین تاکسی‌ها و اتوبوس‌های عمومی نیز باید از تسهیلات خرید خودروی جدید در صورت اسقاط بهره‌مند شوند.»

شناسایی خودروهای فرسوده

خودروی فرسوده چیست و چقدر عمر کرده است‌؟ به‌طور کلی، هر وسیله‌ای عمری مجاز دارد. اگر از آن سن بگذرد، دیگر فرسوده محسوب می‌شود. اما عددی کلی وجود دارد که می‌گوید، سن مجاز وسایل نقلیه، به‌طور میانگین در حدود ۲۰ سال است.

البته دقت کنید که این عمر مجاز، بیشتر برای خودروهایی است که مصرفشان چندان بالا نیست. یعنی چه؟ یعنی مانند تاکسی‌ها یا اتوبوس‌ها مدام در تردد نیستند و میزان فرسودگی‌شان تاحد زیادی کمتر است. برای وسایل نقلیه‌ای که پرتردد هستند و میزان فرسودگی‌شان زیاد است، کارکرد خودرو هم در نظر گرفته می‌شود.

یادتان باشد که مقوله تعیین زمان فرسودگی خودروها به شرایط فرهنگی، اقتصادی و میزان رشد فناوری هم وابسته است. برای نمونه، شاید در یک کشور با استانداردهای بالا در زمینه‌های مذکور، عمر فرسودگی وسایل نقلیه بسیار کوتاه‌تر از کشورهای دیگر باشد. بدیهی است که ایران هم کشوری پیشرفته نیست و عمر وسایل نقلیه بیشتر از متوسط ۵ سال است.

سن فرسودگی خودرو

در ایران، خودروهایی وجود دارند که بالای بیش از ۳۰ سال عمر کرده و هنوز در چرخه تردد هستند. این‌ها از متهمان درجه یک آلوده‌سازی هوای شهرها هستند. اما اجازه بدهید که نگاهی دقیق‌تر به سن فرسودگی خودروها در ایران داشته باشیم:

  •       سن فرسودگی خودروهای سواری: ۲۰ سال
  •       سن فرسودگی خودروهای سواری دولتی: ۱۵ سال
  •       سن فرسودگی خودروهای تاکسی: ۱۰ سال
  •       سن فرسودگی خودروهای مینی‌بوس: ۱۵ سال
  •       سن فرسودگی اتوبوس شهری: ۱۰ سال
  •       سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری: ۱۵ سال
  •       سن فرسودگی کامیون کِشنده: ۲۵ سال
  •       سن فرسودگی وانت: ۱۵ سال
  •       سن فرسودگی موتورسیکلت: ۱۰ سال

خودروهایی که به این سنین می‌رسند باید مراحلی را طی کنند و اسقاط شوند. اما چه شرایط و مراحلی در این زمینه وجود دارد؟ در ادامه برایتان خواهیم گفت.

شرایط اسقاط خودروهای فرسوده

برای اینکه مشخص شود، خودرویی فرسوده است و نیاز به ورود به فرایند اسقاط دارد، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود. برای نمونه، عوامل زیر در احتساب سن فرسودگی خودرو نقش دارند:

  •       میزان آلایندگی وسیله نقلیه
  •       پایین‌بودن سطح ایمنی خودرو
  •       و… .

برای اینکه خودرویی وارد فرایند اسقاط شود، باید در دسته فرسوده‌ها قرار بگیرد. وامی هم به دارندگان این خودروها داده می‌شود تا بتوانند با سپردن خودروی خود به فرایند اسقاط و خارج‌شدن از دور، وسیله دیگری تهیه کنند. البته باید بدانید که اسقاط‌کردن خودرو هزینه‌ای در حدود ۷ میلیون تومان دارد و وامی که به صاحبان این خودروها بعد از اسقاط تعلق می‌گیرد، در حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون است.

حتما بخوانید: مقایسه تیبا، ساینا و کوییک

طرح نقدی خودروهای فرسوده

طرح‌هایی برای از میان‌برداشتن خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است. این طرح‌ها، صاحبان وسایل نقلیه فرسوده را به سمت خارج‌کردن آنها از دور تردد تشویق می‌کنند. برای نمونه طرحی موسوم به «طرح نقدی» وجود دارد که طی آن، دولت از راه مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، وسایل نقلیه را تحویل می‌گیرد و با ارزیابی لاشه خودرو و ارزشی که دارد، معادل آن، وجهی را به صاحب خودرو می‌پردازد.

چه خودروهایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند:

  •       خودروهای فرسوده سواری مدل ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۵
  •       خودروهای فرسوده وانت‌بار مدل ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۵
  •       خودروهای فرسوده مینی‌بوس مدل ۱۳۷۰ به قبل
  •       خودروهای فرسوده اتوبوس مدل ۱۳۷۰ به قبل
  •       خودروهای فرسوده کامیون مدل ۱۳۷۰ به قبل

– مدارک ثبت نام خودروهای فرسوده

برای اینکه وارد «طرح نقدی» خودروهای فرسوده شوید، نیاز به ارائه مدارکی دارید. چه مدارکی؟

  •       چون خودروهای فرسوده قدیمی هستند، دولت هم سند قطعی وسیله را می‌پذیرد و هم اسناد وکالتی مربوط به آن را.
  •       کلیه مستندات مربوط به خودرو مانند برگه پرداخت خلافی، مالیات و عوارض خودرو هم باید ارائه شوند.
  •       مشخصات هویتی مالک هم در سامانه ثبت‌نام نوسازی خودرو دریافت می‌شود.
  •       مشخصات خودرو از جمله رنگ آن، شماره شاسی، شماره موتور، شماره انتظامی و… هم در سامانه دریافت می‌شود.

این مدارک باید بعد از ثبت‌نام در سامانه نوسازی ارائه شوند.

– مراحل ثبت‌نام در طرح نقدی خودروهای اسقاط

مرحله نخست: برای شرکت در این طرح باید در مراکز اسقاط ثبت‌نام کنید. این ثبت‌نام از راه مراجعه حضوری به مراکز اسقاط یا مراجعه اینترنتی به وبسایت خودروهای فرسوده انجام می‌شود. نشانی سایت هم به شرح زیر است:

سایت اسقاط خودرو

https://khodrofarsoodeh.com/register

مرحله دوم: در مرحله بعدی هم فراخوانی از سوی مرکز اسقاط و تحویل خودرو اعلام می‌شود.

مرحله سوم: وجهی معادل ارزش وسیله فرسوده به حساب صاحب آن واریز می‌شود.

 

 

طرح جایگزین برای اسقاط خودروهای فرسوده

طرح دیگری هم برای اسقاط خودروهای فرسوده وجود دارد. این طرح موسوم به «طرح جایگزین» است و در آن، خودروی فرسوده با وسیله‌ای جدید تعویض می‌شود.

مراحل ثبت‌نام در طرح جایگزین خودروهای فرسوده

روند ثبت‌نام برای شرکت در طرح جایگزین به شکل زیر است:

مرحله نخست: برای استفاده از این طرح هم باید در همان سایتی ثبت‌نام کنید که پیش‌تر معرفی شد. امکان مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی‌های خودروساز هم وجود دارد.

مرحله دوم: خودروی فرسوده خود را تحویل می‌دهید.

مرحله سوم: از طرف شرکت خودروساز به بانک معرفی می‌شوید.

مرحله چهارم: وام خرید خودروی تازه دریافت می‌کنید.

مرحله پنجم: خودروی جدید به شما تحویل داده می‌شود.

خطوط تلفنی برای راهنمایی بیشتر در این زمینه هم وجود دارد که می‌توانید با تماس با آنها از خم‌وچم‌های ماجرا بیشتر مطلع شوید. این تلفن‌ها به شرح زیر هستند:

۶۶۰۰۴۰۰۰ -۰۲۱ (ده خط تلفن برای مشاوره وجود دارد.)

البته دقت کنید که این طرح تاحد زیادی وابسته به تصمیمات و استراتژی‌های شرکت‌های خودروسازی است و نام دیگری هم دارد: «طرح حواله‌ای». این طرح نوسازی فعلا متوقف شده است و پیش‌تر هم بیشتر از سوی ایران‌خودرو انجام می‌شد و طی آن، تاکسی‌ها با خودروی سمند نو تعویض می‌شدند. برای آگاهی از طرح نوسازی خودروها باید با شرکت ایران‌خودرو تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مراکز اسقاط خودروهای فرسوده را می‌شناسید؟

مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در استان‌های مختلف ایران به شرح زیر است. برای آشنایی با قیمت اسقاط خودرو در سال جدید و کسب اطلاعات بیشتر از این مراکز می‌توانید با آنها تماس بگیرید:

مراکز اسقاط خودرو فرسوده آذربایجان شرقی

درکارتاوریژ آذربایجان
وحید فرشباف نعلچیگری
تبریز جاده صوفیان جاده امند
۰۴۱-۳۵۴۱۹۹۹۹
۰۴۱-۳۵۴۰۸۳۳۱
تبریز جاده صوفیان جاده امند
بازرگانی صادقی اقدم
جواد صادقی اقدم
بستان اباد-کیلومتر ۵ جاده بستان آباد روبروی پمپ بنزین کیان
۰۴۱-۴۳۳۳۶۱۶۵/ ۰۴۱- ۴۳۳۳۰۱۵۰
۰۴۱- ۴۳۳۳۱۸۴۲
بستان اباد-کیلومتر ۵ جاده بستان آباد روبروی پمپ بنزین کیان
اذر تلاش اذر مهر
میرداوود هاشمی
تبریز میدان بزرگ اذربایجان خیابان انقلاب نبش خیابان کشاورز
۰۴۱-۳۲۶۱۴۰۴۴/۰۴۱-۳۲۴۶۳۷۷۸
۰۴۱-۳۲۶۱۴۰۴۴
جاده تبریز -صوفیان جنب گمرک سهلان
مثلث طلایی ارتباط
محمد رضا شتابی فرد
تبریز- جاده مرند-شهرک سرمایه گذاری خارجی- خیابان اروپا- خیابان اوپک
۰۴۱-۳۲۴۶۶۲۱۲
۰۴۱-۳۲۴۶۶۲۱۱
۰۴۱-۳۲۴۶۶۲۱۰
تبریز- جاده مرند-شهرک سرمایه گذاری خارجی- خیابان اروپا- خیابان اوپک
 صنعت ورزان آذربایجان
 رضا همتی
تبریز خ ۱۷ شهریور جدید برج امپراتور ط ۷ واحد A
۰۴۱-۳۵۵۵۲۱۲۲
۰۴۱-۳۵۵۶۸۲۷۲
جاده صوفیان سه کیلومتر بعد از پلیس تبریز صوفیان راه دست چپ اولین دور برگردان به طرف تبریز
انجمن حمایت زندانیان تبریز
وحید فرشباف 
تبریز اتوبان کسایی مابین ترمینال و طالقانی جنب معاینه فنی شماره ۵
 ۰۴۱-۳۵۴۳۲۰۷۱/۰۴۱-۳۵۴۰۷۶۴۶
۰۴۱-۳۵۴۰۸۳۳۱
تبریز اتوبان کسایی مابین ترمینال و طالقانی جنب معاینه فنی شماره ۵
بازیافت سازه
حمیدرضا حسندوست
چهارراه لاله مجتمع تجاری لاله ط ۱ واحد ۷
۰۴۱-۳۴۴۲۹۵۰۰
۰۴۱-۳۴۴۰۱۲۲۸
کیلومتر ۴ جاده تبریز صوفیان نرسیده به پمپ بنزین شهریار
 تعاونی میثاق صنعت آذربایجان
موسی سلامی
کیلومتر ۷ جاده تبریز آذر شهر روبروی پدافند هوایی جنب سانا گاز
۰۴۱-۳۴۳۰۱۷۷۲-۳/۰۴۱-۳۴۳۰۱۶۹۸
۰۴۱-۳۴۳۰۱۷۷۴
کیلومتر ۷ جاده تبریز اذرشهر روبروی پدافند هوایی جنب شرکت سانا گاز

حتما بخوانید: ثبت نام ایران خودرو

مراکز اسقاط خودرو فرسوده آذربایجان غربی

اروم پیشتاز صنعت
آزاد زاده
ارومیه کیلومتر ۱/۵ جاده سلماس روبروی انبار هلال احمر استان
۰۴۴-۳۲۷۲۴۱۳۴
۰۴۴-۳۲۷۲۴۱۳۴-۳
 ارومیه کیلومتر ۱/۵ جاده سلماس روبروی انبار هلال احمر استان
نوآوران خودرو میاندوآب
جوانشیر اسکندرزاده
میاندوآب- بلوار انقلاب-روبروی بانک ملت
۰۴۴-۴۵۳۵۴۴۸۸
۰۴۴-۴۵۳۶۱۱۱۱
میاندوآب- بلوار صنعت- فلکه دوم- چهارم شرقی  قطعه شماره ۰۱-۲۰-۰۶
اروم خودرو صنعت شایان آذربایجان
علی صمد پور
ارومیه جاده شهید کلانتری کیلومتر ۱۰ جاده طلاتپه بالاتر از ایران گاز
۰۴۴-۳۲۷۲۳۶۸۸
۰۴۴-۳۲۷۲۳۶۸۸ داخلی ۴
ارومیه جاده شهید کلانتری کیلومتر ۱۰ جاده طلاتپه بالاتر از ایران گاز
خودرو احسان صنعت آسیا
احسان فرهنگی افشار
ارومیه خ عطایی روبروی فروشگاه جانبو طبقه آخر
۰۴۴-۳۲۲۳۹۴۹۲
۰۴۴-۳۳۳۸۵۶۶۲
ارومیه کیلومتر ۸/۳۰ جاده مهاباد جنب شرکت اروم آدا
چرخش کار غرب
محسن اسد زاده
بلوار شهید زنده دل(جاده بوکان) نرسیده به پل روگذر جنب نمایندگی ایران خودرو
۰۴۴-۴۵۲۶۶۱۶۲
۰۴۴-۴۵۶۳۰۵۳۲
میاندوآب شهرک صنعتی فاز ۱ واحد A
انجمن حمایت از زندانیان ارومیه
بهمن عباسی گزنق
ارومیه جاده المهدی ریحان اباد نرسیده به شهرک صنعتی فاز ۲
۰۴۴-۳۳۷۴۴۷۲۰/۳۳۷۴۴۷۱۹
۳۳۷۴۴۶۶۴
ارومیه جاده المهدی ریحان اباد نرسیده به شهرک صنعتی فاز ۲
تلاش صنعت شمالغرب
سعید ابراهیمی
ارومیه خ ولیعصر نبش خ مجاهد ۱ جنب رستوران آذربایجان
۰۴۴-۳۲۷۵۱۰۶۱/۰۴۴-۳۲۵۲۵۸۰۳
۰۴۴-۳۲۵۲۵۸۰۴
ارومیه کیلومتر ۷ جاده دریا (چی چست) نرسیده به شهرک گلمان
خودرو افشار ارومیه
محمدرضا فرهنگی افشار
کیلومتر ۳ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بعد از پمپ بنزین وحدت
۰۴۴-۳۲۳۶۹۸۸۸
۰۴۴-۳۲۳۵۶۹۹۶
کیلومتر ۳ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بعد از پمپ بنزین وحدت

مراکز اسقاط خودرو فرسوده اردبیل

آرتا صنعت کشاورز
 یعقوب کشاورز
اردبیل میدان جهاد پشت رفاه۱ کوچه بنیاد مسکن جنب بنیاد مسکن ساختمان آرتا صنعت پ ۱۰۷
۰۴۵-۳۳۸۲۰۳۱۱/۰۴۵-۳۳۸۱۴۱۵۹
۰۴۵-۳۳۸۲۰۳۱۱
جاده اردبیل استارا پشت پلیس راه شهرک صنعتی ۲ پشت سبلان پارچه جنب صدف دانش
آرتاویل کهن
اسماعیل کشاورز
اردبیل میدان جهاد روبروی فروشگاه رفاه جنب فروشگاه جوادی
۰۴۵-۳۳۳۶۹۴۳۴
۰۴۵-۳۳۳۶۹۴۳۵
جاده اردبیل استارا پشت پلیس راه شهرک صنعتی ۲ – جنب سبلان پارچه
اروم اندیشه پارس
یوسف پاشائی
اردبیل میدان جهاد جنب دفترخانه ۱۸ پلاک ۳۳۸
۰۴۵-۳۳۳۳۳۳۱۸
۰۴۵-۳۳۳۳۰۲۰۳
اردبیل شهرک صنعتی فاز ۱ خیابان ۶ خیابان ۴ جنب سوت ماشین

مراکز اسقاط خودرو فرسوده اصفهان

طلوع نقش آریا
رسول نجفی
شهرک صنعتی سجزی خ دوم شرقی پلاک ۵۶
۰۳۱-۴۶۴۱۲۱۷۶
۰۳۱-۴۶۴۱۲۱۷۷
شهرک صنعتی سجزی خ دوم شرقی پلاک ۵۶
فولاد گستر آتیه سپاهان
عبدالعلی جعفری رامیانی
اصفهان خیابان حکیم نظامی ابتدای نظر غربی کوچه شهید خداوردی پلاک ۶
۰۳۱- ۳۶۲۵۴۶۱۰/۰۳۱-۳۲۶۸۹۰۰۰
۰۳۱-۳۶۲۵۳۹۷۴
اصفهان جاده نائین کیلومتر ۵۲ نرسیده به شهرستان کوهپایه سمت راست
اروین خودرو ماهان
علی اصغر طلایی
کاشان ابتدای جاده قدیم نطنز جنب شهرک ازمایش
۰۳۱-۵۵۵۴۰۰۰۵/۰۳۱-۵۵۵۴۴۵۵۰
۰۳۱-۵۵۵۴۳۳۱۰
کاشان ابتدای جاده قدیم نطنز- جنب شهرک آزمایش
توسعه صنعت یاسین
سید مهدی یاسینی
اصفهان خیابان امام خمینی روبروی کارخانه رحیم زاده
۰۳۱-۴۲۷۴۲۰۹۰-۲
۰۳۱-۴۲۷۴۲۰۹۰
داخلی ۱۰۰۰
کمربندی شمالی تیران-بعد از گلزار شهدا-جنب سایت پیشرو دیزل
زرین کوب پایمر
مرتضی کیخسرو کیانی
خ جی روبروی خ تالار جنب مسجد امیرالمومنین طبقه ۲ ساختمان پاکدل
۰۳۱-۳۲۳۰۲۹۲۴-۶
۰۳۱-۳۴۶۲۰۸۹۰
شهرک صنعتی دولت آباد بلوار بعثت میدان تاکسیرانی خ فرزانگان جنب کانون اصلاح و تربیت
رستاک صدرا
مهدی سبز علی
اصفهان خ کاوه روبروی ترمینال کاوه جنب بانک تجارت ط ۲
۰۳۱-۳۴۵۰۰۴۳۵/۰۳۱-۳۴۵۰۰۴۳۳
۰۳۱-۳۴۵۰۰۴۳۳
 اصفهان تیران شهرک صنعتی رضوانشهر خ ۷ مرکزی پ ۱۱۴
ایثارگران زرین شهر
مهدی مهرافزون
اصفهان ابتدای سه راه سیمین (سهروردی)- ساختمان تجاری اداری اسپادانا ط۱ واحد شماره ۱
۰۳۱-۳۷۷۵۴۳۲۸-۲۹
۰۳۱-۳۷۷۶۶۵۷۳
۵۲۲۳۰۸۵۶
زرین شهر به طرف کرکوند میدان فولاد کیلومتر ۳ جاده مجتمع فولاد سمت راست
سبز خودرو ولی‌عصر (عج)
اکبر بشیری
اصفهان – پل چمران ابتدای اتوبان چمران – روبروی شهرداری منطقه ۷- ساختمان زرین-ط۳
۰۳۱-۳۴۶۵۶۶۳۵-۶
۰۳۱-۳۴۶۵۶۶۳۵
اصفهان سه راه فرودگاه ابتدای جاده نایین جنب شن شویی قیومیان
سامان بازیافت اسپادانا
چنگیز رضایی
اصفهان بلوار کشاورز چهارراه مفتح بعد از درمانگاه آتیه طبقه فوقانی بانک قرض الحسنه مهر ایران ط ۴ واحد ۶  
۰۳۱-۳۷۷۷۵۹۶۷
۰۳۱-۳۷۷۷۵۹۶۷
اصفهان شهرک صنعتی خرم روبروی رنگ سازان شهرک صنعتی رازی
تعاونی نمادین خودرو
احمد رضا ناظر
اصفهان بلوار کشاورز حد فاصل فلکه ارتش و سه راه سیمین ساختمان اسمان ط ۳
۰۳۱-۳۷۷۵۲۰۶۵
۰۳۱-۳۷۷۵۲۰۶۳
جاده اصفهان نایین- شهرک صنعتی سجزی خ شیخ بهایی شرقی انتهای خ دوم شرقی سمت چپ
رفاه سازان چهارمحال
بهزاد رضایی
استان اصفهان کیلومتر ۵۰ جاده اصفهان -شیراز شهرک صنعتی رازی جنب کارخانه راک سرامیک
۰۳۱-۵۳۳۲۳۳۸۵
۰۳۱-۳۲۶۸۴۳۵۳
اصفهان خیابان بزرگمهر چهار راه هشت بهشت ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی مجتمع میلاد نور ط دوم واحد ۲۰۱
توکا تدارک
مصطفی هلاکوهی
اصفهان، پل فلزی ، ابتدای بوستان سعدی نبش کوچه خداوردی- پ۲۲
۰۳۱-۳۶۲۴۵۳۱۶-۱۸
۰۳۱-۳۶۲۷۳۹۵۶
 مبارکه – پارک شهید زینعلی بلوار خیام – جنب صنایع برش

مراکز اسقاط خودرو فرسوده ایلام

اسقاط ایلام میرزا کرمی
محمدرضا میرزا کرمی
ایلام میدان امام حسن
۰۸۴-۳۲۲۴۷۲۴۰
۰۸۴-۳۲۲۲۹۸۲۶
ایلام ششدار شهرک صنعتی

مراکز اسقاط خودرو فرسوده بوشهر

توسعه صنعت یاسین
سید مهدی یاسینی
بوشهر خیابان مطهری روبروی خ ابوشهر ساختمان ارمغان ط ۲
۰۷۷-۳۳۵۵۲۲۰۲/۰۷۷-۳۳۵۵۲۲۱۰
۰۷۷-۳۳۵۶۲۴۴۵
کیلومتر ۲۰ اتوبان بوشهر -برازجان

مراکز اسقاط خودرو فرسوده تهران

بهسازان نظیف بازیافت
محمود مشهدی شریف
پاسداران بوستان دوم پلاک ۱۲ واحد ۱
۲۶۷۰۲۷۴۰-۲۶۷۰۲۷۳۳
۲۶۷۰۲۷۳۳-۲۶۷۰۲۷۴۰ داخلی۶
اتوبان تهران قم بعد از فرودگاه امام اولین خروجی بسمت جاده قدیم قم روبروی پمپ بنزین شهرک اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده
ایرانیان زمین پاک صنعت
خسرو شوق
مترو نواب- خیابان اسکندری جنوبی- نبش طوس غربی- پلاک ۱
۰۲۱-۵۵۱۹۰۸۵۴/ ۵۵۱۹۰۸۵۶
۰۲۱-۵۵۱۹۰۸۲۳
اتوبان تهران- قم بعد از فرودگاه امام خمینی- اولین خروجی سمت راست- بعد از پمپ بنزین شهرک خودرو های فرسوده
توسعه صنایع ره آوران سبز آفاق (رسا)
داود کریمی
بلوار فردوس شرق روبروی فرهنگسرای فردوس پلاک ۱۹۱ طبقه ۳ واحد ۶
۴۴۰۱۸۰۰۵
۴۴۰۱۸۰۰۴
اتوبان تهران-قم،بعد از فرودگاه امام خمینی، اولین خروجی بسمت جاده قدیم قم، مقابل پمپ بنزین شهرک اسقاط و بازیافت
ایثار خودرو پایتخت
ناصرخانی
فلکه دوم صادقیه اول بلوار فردوس خ ولیعصر بین خ اعتمادیان و خ تقدیری ساختمان ایران پ ۵۶ و ۴ زنگ ۳
۴۴۰۵۸۰۵۱-۴۴۰۵۸۰۵۰
۴۴۰۸۵۰۶۰
اتوبان تهران- قم بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)اولین خروجی به سمت جاده قدیم بعد از پمپ بنزین شهرک اسقاط و بازیافت
پایا خودرو نوین
تورج صدوقی
اتوبان تهران قم اولین خروجی بعد از پل فرودگاه امام خمینی بعد از پمپ بنزین مرادی شهرک اسقاط و بازیافت خودرو فرسوده
۵۵۱۹۰۸۶۰-۱
۵۵۱۹۰۸۴۵
اتوبان تهران قم اولین خروجی بعد از پل فرودگاه امام خمینی بعد از پمپ بنزین مرادی شهرک اسقاط و بازیافت خودرو فرسوده
جهان خودرو
منصور اعتماد مقدم
میدان امام حسین- ابتدای خ ۱۷ شهریور-کوچه بختیاری پ ۴ واحد ۲
۷۷۶۵۰۲۶۰-۱
۷۷۶۵۰۲۶۲
جاده قدیم بهشت زهرا- باقر شهر- جاده قمصر-خ انرژی
شایسته کار صنعت ایرانیان
وحید احمدی
ستارخان چهارراه خسرو مجتمع تجاری الماس غرب واحد ۲۱۲
۰۲۱-۴۴۲۶۷۵۵۱
۰۲۱-۴۴۲۶۶۸۲۱
شهریار جاده رباط کریم نرسیده به فرارت روبروی تالار های موج ابی
زرین کوب آسیا
سید یدالله مرتضوی
میدان جمهوری جنب متروی نواب برج شهاب۱ ط۴ و ۱۴۳
۶۶۳۸۱۴۸۰
۶۶۳۸۱۴۸۰
میدان جمهوری جنب متروی نواب برج شهاب۱ط۴ و ۱۴۳
گسترش پیمان
مهدی گودرزی
جاده قدیم کرج کیلومتر ۲۰ -نرسیده به شهرقدس- داخل مجتمع نمایندگی ۵۰۶۲ ایران خودرو 
۴۴۹۸۶۷۴۵-۸
۴۴۹۸۷۶۶۱
اتوبان تهران-قم،۵ کیلومتر بعد از فرودگاه امام ،خروجی جاده قدیم ، روبروی پمپ بنزین مرادی
سهند پارس ایرانیان
داود ستوری
شهریار بلوار پلیس میدان نماز ۲ کیلومتر به سمت تهران از میدان نماز انتهای خیابان دامداری جنب تعویض پلاک شهریار
۶۵۲۹۰۰۶۷-۹
۶۵۲۹۰۰۷۰
شهریار بلوار پلیس میدان نماز ۲ کیلومتر به سمت تهران از میدان نماز انتهای خیابان دامداری جنب تعویض پلاک شهریار
ره پویان نوین راه ابریشم
مهدی شکرزاده
تهران خ شهید بهشتی نرسیده به سهروردی نبش خ لیلا پ ۲ ط ۳ واحد ۶و ۷
۸۸۵۴۵۲۹۰-۴
۸۸۵۴۵۲۹۰-۴
بزرگراه امام رضا بعد از شهرک صنعتی خاوران دوربرگردان قیام دشت به سمت تهران- بعد از روستای توتک سمت راست
بنیان صنعت ماشین پایتخت
حمید ایمان فرد
اتوبان تهران-قم،۵ کیلومتر بعد از فرودگاه امام ،خروجی جاده قدیم ، روبروی پمپ بنزین مرادی- شهرک خودرو فرسوده
۵۵۱۹۰۸۶۳-۴
۵۵۱۹۰۸۱۸
اتوبان تهران-قم،۵ کیلومتر بعد از فرودگاه امام ،خروجی جاده قدیم ، روبروی پمپ بنزین مرادی- شهرک خودرو فرسوده
توسعه صنعت و تجارت  آرین پاژ
علی اصغر محمدی سپهر
پل چوبی – ضلع شرقی متروی دروازه شمیران خیابان ابراهیم بیانی پ ۱۶ و ۸
۷۷۵۳۸۳۵۱-۵۲-۵۳
۷۷۶۳۸۵۰۱
 ۴۵کیلومتر بعد از فرودگاه امام خمینی خروجی حسن اباد رو بروی پمپ بنزین مرادی شهرک خودروهای فرسوده

مراکز اسقاط خودرو فرسوده چهار محال و بختیاری

مرکز جمع آوری، اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده چهار محال
محمد نیک زاد
شهرکرد-خیابان فردوسی جنوبی-مجتمع فن آوران-جنب ایران خودرو
۰۳۸-۳۲۲۷۹۹۵۰
۰۳۸-۳۲۲۷۹۹۵۰
شهرکرد خیابان فردوسی جنوبی مجتمع فناوران جنب ایران خودرو
سبز خودرو زاگرس
روح اله واحدی
بروجن- شهرک صنعتی خادم القران بلوار کار فرعی نیلوفر
۰۳۸-۳۴۲۳۵۹۹۱/۰۳۸-۳۴۲۳۵۹۹۲
۰۳۸-۳۴۲۳۵۹۹۲
بروجن – شهرک صنعتی خادم القران بلوار کار فرعی نیلوفر

مراکز اسقاط خودرو فرسوده خراسان جنوبی

گشتاور خودرو-یوسفی
عبدالله یوسفی
چهارراه غفاری نرسیده به پمپ بنزین شعله دفتر اقای یوسفی
۰۵۶-۳۲۲۳۵۳۶۳
۰۵۶-۳۲۲۲۹۱۹۱
بیرجند-سه راهی اسد آباد روبروی پمپ بنزین
ارغوان کویر
محسن شمسی زاده جامی
طبس بلوار مهندس شکیبی بازار بزرگ گلستان
۰۵۶-۳۲۸۲۱۷۳۲
۰۵۶-۳۲۸۲۱۷۱۰
طبس کیلومتر ۵ جاده دیهوک جنب شهرک صنعتی

مراکز اسقاط خودرو فرسوده خراسان رضوی

خودرو پیمان آسیا
سید مهدی راهنمای شریعت
مشهد خیابان محسن کاشانی بین کاشانی ۳۱ و ۳۳
۰۵۱-۳۲۲۲۶۸۲۹
۰۵۱-۳۲۲۵۳۱۶۰
مشهد جاده کلات – بعد از شهرک صنعتی کلات- بعد از سه راه سد کارده- سمت راست داخل جاده فاز پرمه
نوآوران تجارت سبز ایرانیان
سعید غفاری خنار
مشهد-بلوار مدرس -جنب بیمه ایران-مجتمع نگین-ط۶ واحد۶۰۳
۰۵۱-۳۲۲۳۶۴۷۲
۰۵۱-۳۲۲۳۶۴۷۱
مشهد همت آباد جاده سیمان کوی باسکول
پگاه نوین بارثاوا توس
محمد علی زمانی کیا
میدان بسیج خیابان فداییان اسلام بین فداییان اسلام ۵ و ۷
۰۵۱-۳۸۵۳۸۷۲۱-۳
۰۵۱-۳۸۵۱۵۵۶۴
جاده کلات بعد از شهرک صنعتی سمت راست جاده سیمان شرق سمت چپ جنب شرکت بتن مطلق طوس
ورزنده پویش شرق
محمدرضا ورزنده کامه علیا
خیابان کوشش بین کوشش ۲۲ و ۲۴
۰۵۱-۳۳۴۴۴۹۹۷
۰۵۱-۳۳۴۴۴۹۹۵
بلوار صد متری بلوار میامی مهدی آباد کیلومتر ۶ جاده کنه بیست
اژدر خودرو بینالود
مهدی شیخانی
نیشابور بلوار بعثت نبش بعثت ۲۸ مجتمع شایان ط ۲
۰۵۱-۴۳۳۴۶۸۱۸/۴۳۳۴۱۴۸۹
۰۵۱-۴۳۳۴۶۷۸۵
جاده قدیم نیشابور سبزوار بعد از روستای قطن آباد
نقش گردون اطلس هستی
هادی آزاد صفایی
مشهد خیابان احمد آباد بین احمدآباد۹ و ۱۱ پ۱۴۱ ط دوم
۰۵۱-۳۸۴۶۹۵۱۵-۶
۰۵۱-۳۸۴۳۷۷۸۴
کیلومتر ۱۵ جاده فریمان بعد از تپه سلام نبش جاده بیدک
کارسازان خودرو ثابت شرق
محمد ابراهیم خروشی
مشهد خیابان گاز چهارراه ۱۳ و ۱۵ مقابل مسجد سید پلاک ۷۷۱/ ۷۶۹
۰۵۱-۳۲۷۰۱۸۳۸, ۰۵۱-۳۲۷۶۴۵۱۶
۰۵۱-۳۲۷۶۴۵۱۶
مشهد جاده کلات ح فاصل روستای فاز و فاز مد جنب کارخانه ایزوگام نقره ای شرق
رضوان خودرو توس
جلال حسین پور اول
مشهد-میدان شهید فهمیده نمایندگی ایران خودرو-طبقه فوقانی
۰۵۱- ۳۷۶۸۸۲۰۰ / ۰۵۱-۳۷۶۲۷۰۲۵
۰۵۱-۳۷۶۴۴۲۷۸
مشهد- انتهای خین عرب- نرسیده به بهار- سمت راست خیابان بهار صنعت خودرو
مطهر گسترش خراسان
حسین زحمتکش
بلوار جمهری اسلامی (فرودگاه) بین جمهوری ۱۷ و ۱۹ جنب رستوران جوان
۳۳۴۹۰۱۱۱
۳۳۴۹۰۳۳۳
کیلومتر ۲۵ جاده مشهد فریمان صد متر بعد از ۳ راهی جیم آباد سمت راست حاشیه جاده
پگاه رزم آوران بارثاوا
ولی الله فروتن  
مشهد -بلوار ارشاد -مالک اشتر ۷- پلاک ۴۶
۰۵۱-۳۷۶۷۰۹۲۱
۰۵۱-۳۷۶۷۰۹۲۱
مشهد-جاده کلات-بعد از شهرک صنعتی مشهد- جاده ارتیاطی فاز و پرمه- قطعه بعد از ورودی شن شویی مهریزی
برزین خودرو کویر
احمد نجفی اصل
سبزوار دور میدان شهید فهمیده ساختمان تشریفات ط ۲ واحد ۲ شمالی
۰۵۱-۴۴۶۴۲۵۳۳
۰۵۱-۴۴۶۴۲۵۳۳
سبزوار جاده قدیم دلقند پشت کابل خودرو کیلومتر ۲

مراکز اسقاط خودرو فرسوده خراسان شمالی

آریا خودرو پیمان
عبدالله پرنده
خیابان طالقانی شرقی ابتدای بلوار استقلال ساختمان قدرت زاده طبقه اول واحد ۲
۰۵۸-۳۲۲۶۳۷۶۰
۰۵۸-۳۲۲۶۳۷۶۰
جاده قدیم بدرانلو شهرک صنعتی شماره ۲ (بیدک) خ صنعت ۵

مراکز اسقاط خودرو فرسوده خوزستان

تلاش کاران ایرانیان
جاسم نواصر
اهواز بعد از سه راه تپه روبروی شهرک صنعتی شماره ۴
۰۶۱-۳۲۲۸۹۹۷۴-۷۵
۰۶۱-۳۲۲۸۹۹۲۲
اهواز بعد از سه راه تپه روبروی شهرک صنعتی شماره ۴
نورد و لوله اهواز
محمد مصلحی
اهواز کمپلو میدان ۱۵ خرداد ساختمان ستاره و ۱
۰۶۱-۳۳۷۷۱۴۳۹
۰۶۱-۳۳۷۹۰۸۲۱
اهواز کیلومتر ۱۰ جاده اهواز به مسجد سلیمان نبش جاده کوت سید سلطان
 تعاونی توسعه سازان فولاد اتحاد
بهمن فرخ پیام
اهواز چهارشیر بلوار بسیج نرسیده به شرکت گاز جنب بیمه کوثر
۰۶۱-۳۴۴۹۰۹۹۱-۲
۰۶۱-۳۴۴۹۰۹۹۱
کیلومتر۱۵جاده اهواز مسجد سلیمان – بعد از شیبان بین کارخانه چرم ایران و پلاستیک خوزستان سمت راست مقابل روستای زرگان
نگین گستر شلمچه
قدرت اله نایبی
آبادان، کارون، نبش فرعی ۱۳
۰۶۱-۵۳۳۴۵۳۲۰
۰۶۱-۵۳۳۴۵۳۲۱
جاده آبادان – اهواز،شهرک صنعتی ابادان مرکز اسقاط

مراکز اسقاط خودرو فرسوده زنجان

ذوب آهن ابهر
شهلا سلطان کیانی
ابهر کیلومتر ۷ جاده ابهر -تاکستان شهرک صنعتی نورین پشت شرکت نخیران
۰۲۴-۳۵۲۸۴۱۳۵
۰۲۴-۳۵۲۸۴۰۲۹
ابهر کیلومتر ۷ جاده ابهر -تاکستان شهرک صنعتی نورین پشت شرکت نخیران
زنجان گسترش خودرو
محمد اسکندریون
زنجان کیلومتر۱۲ جاده بیجار بعد از پلیس راه زنجان -بیجار
۰۲۴-۳۳۳۶۱۰۲۰
زنجان کیلومتر ۱۲ جاده بیجار بعد از پلیس راه زنجان-بیجار
زنجان محرک نوین
هادی برکابی اقدم
زنجان کیلومتر ۶ جاده ترانزیت تهران بعد از شرکت پارس سویئچ
۰۲۴-۳۳۷۹۹۶۴۸
۰۲۴-۳۳۷۹۹۶۴۹
زنجان کیلومتر ۶ جاده ترانزیت تهران بعد از شرکت پارس سویئچ
گوهر گستر زنجان
عبدالعادل بهرامخانی
زنجان- بسمت بیجار- کیلومتر ۵ جاده دندی شهرک صنعتی نوآوران انتهای خیابان شکوفایی ۲
۰۲۴-۳۲۳۸۵۰۴۰
۰۲۴-۳۲۳۸۵۱۴۱
زنجان- بسمت بیجار- کیلومتر ۵ جاده دندی شهرک صنعتی نوآوران انتهای خیابان شکوفایی ۲

مراکز اسقاط خودرو فرسوده سمنان

قومس خودرو دامغان
علی گودرزی
دامغان-ابتدای جاده شاهرود- بعد از میدان امام رضا- روبروی کارخانه یخ
۰۲۳-۳۵۲۶۰۷۰۱-۲
۰۲۳-۳۵۲۳۱۹۹۲
ابتدای جاده شاهرود بعد از میدان امام رضا (ع) روبروی کارخانه یخ
صنایع بازیافت احیاگر سمنان
یعقوب پری وند
سمنان-میدان معلم-بلوار معلم غربی روبروی مسکن و شهرسازی-مجتمع معلم-ط۲ واحد۲
۰۲۳-۳۳۳۵۰۲۰۳/۳۳۳۴۱۹۶۸
۰۲۳-۳۳۳۵۰۶۰۵
سمنان-میدان استاندارد کیلومتر ۳ جاده نظامی -خیابان فرجام
نیکان نقش البرز
محمد رضا موحدی
شاهرود-خیابان ۲۲ بهمن-میدان آزادی-روبروی بانک ملت-ساختمان اوقاف-ط اول
۰۲۳-۳۲۲۲۸۰۴۹
۰۲۳-۳۲۲۴۲۳۸۷
شاهرود-انتهای خیابان شهید بهشتی-ابتدای جاده اردیان-خیابان امام رضا-جنب پارکینگ میلاد
نوید صنعت اتحاد
وحید خاقانی
 کیلومتر ۵۸ جاده امام رضا شهرک صنعتی جنت اباد بلوار شقایق شرقی خیابان سرو نبش نرگس ۱
۰۲۳-۳۴۵۷۴۱۶۲
۰۲۳-۳۴۵۷۴۱۶۶
کیلومتر ۵۸ جاده امام رضا شهرک صنعتی جنت اباد بلوار شقایق شرقی خیابان سرو نبش نرگس ۱

مراکز اسقاط خودرو فرسوده فارس

 نصرحریت
سید ضیاء حسینی
بلوار سلمان فارسی (پل پیرنیا) 
۰۷۱-۳۷۳۰۳۸۴۹
۰۷۱-۳۷۳۰۲۱۱۶
بلوار سلمان فارسی
 صنعتی خودرو سازان فارس
جعفرگرک یراق
شیراز- بلوار نصر بعد از ایرانسل نبش کوچه ۱۴
۰۷۱-۳۷۲۴۳۶۳۰/۷۱-۳۷۲۴۳۶۳۱
۳۷۲۱۰۴۹۴
جاده شیراز زرقان دور برگردان پل شهدای صنعت نفت به سمت شیراز فرعی دوم جنب کارخانه استیل البرز
حداد موتور
علیرضا حدادیان
شیراز بلوار صنایع ۴۵ متری فشار قوی انتهای آسفالت سمت راست درب سوم سمت چپ
۰۷۱-۳۶۲۲۱۳۱۴
۰۷۱-۳۶۲۲۳۵۷۵
سپیدان-شهرک صنعتی ملوسجان بلوک ب- انتهای شهرک صنعتی
مجتمع صنایع خودروسازی آرمان شبدیز پارس
علیرضا عباسی
شیراز فلکه ولیعصر به سمت پل پیرنیا مجتمع تجاری سلمان طبقه اول و احد ۴
۰۷۱-۳۲۲۳۲۳۶۰
۰۷۱-۳۲۲۳۲۳۶۰
شیراز-بلوارخلیج فارس نرسیده به پل فسا -جاده نیروگاه -روبروی منطقه ویژه اقتصادی شیراز
پارسیان ذوب فارس
ایمان رضایی
شیراز-بلوارخلیج فارس-روبروی پادگان ولیعصر-جنب ایران خودرو۲۲۵۷ رضایی
۰۷۱-۳۷۲۳۷۳۳۲
۰۷۱-۳۷۲۳۶۱۱۰
شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-میدان اول-انتهای بلوارکارگرجنوبی-روبروی تصفیه خانه آب شهرک

حتما بخوانید:

ثبت نام سایپا

مراکز اسقاط خودرو فرسوده قزوین

فولاد شکن مهر قزوین
هوشنگ اقبال
قزوین بالاتر از میدان میر عماد نرسیده به چهار راه عمران جنب ساختمان گلها
۰۲۸-۳۳۳۶۱۳۲۴
۰۲۸-۳۳۳۶۱۳۲۴
قزوین۴ کیلومتری جاده بویین زهرا – روبروی نمایندگی های سایپا و ایران خودرو
فولاد شکن شایان تات
بیژن رحمانی
تاکستان کیلومتر ۲ جاده قزوین انتهای صنعت ۴
۰۲۸-۳۵۲۲۶۰۲۵
۰۲۸-۳۵۲۲۵۷۵۵
۰۲۸-۳۵۲۲۶۰۲۵
تاکستان کیلومتر ۲ جاده قزوین انتهای صنعت ۴

مراکز اسقاط خودرو فرسوده قم

سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم
مسعود روشنایی
قم ۴۵ متری عمار یاسر پشت پارکینگ شرقی حرم مطهر مجتمع زمزم ط ۶
۰۲۵-۳۷۸۴۵۱۶۰
۰۲۵-۳۷۸۴۵۲۳۱
قم-میدان ۷۲ تن- کیلومتر ۱۳ جاده کوه سفید
الماس خودرو پاسارگاد
سید وهاب هل اتایی
قم کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم تهران نرسیده به شهرک شکوهیه
۰۲۵-۳۶۶۴۶۰۳۷/۰۲۵-۳۶۶۴۶۱۲۸
۰۲۵-۳۶۶۴۶۰۳۷
قم کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم تهران نرسیده به شهرک شکوهیه
معتمد مهر اوران بهمن
روح الله هاشمی
قم – میدان امام روبروی باسکول جنب بانک ملی
۰۲۵- ۳۶۶۴۸۰۲۸
۰۲۵- ۳۶۶۰۶۶۷۷
قم جاده کوه سفید نبش ۳۰ متری جی

مراکز اسقاط خودرو فرسوده کردستان

رهروان اهل طریقت
محمد حسین گودرزی
سنندج انتهای خیابان فلسطین روبروی دانشگاه علمی کاربردی
۰۸۷-۳۳۲۹۱۰۸۱-۳
۰۸۷-۳۳۲۹۱۰۸۳ 
 ۰۸۷-۳۳۳۸۳۶۳۴
سنندج-کمربندی بهشت محمدی-پشت کارخانه پرریس جنب معاینه فنی شماره ۳
اندیشه منور
فرهاد نیاکان
سنندج- سه راه شریف آباد – میدان سنه دژ اول- خ مولوی پلاک ۲۷
۳۳۲۴۱۶۸۳-۳۳۲۳۱۰۲۰
۳۳۲۳۱۰۲۰-۳۳۲۴۱۶۸۳
کیلومتر ۳ جاده سنندج کامیاران جاده سمت چپ انتهای دیوار فرودگاه جنب موسسه تولدی دوباره
کلات صنعت کردستان
علی محمد صفوی پور
سقز-شهرک صنعتی فاز دوم خیابان اریا ۴
۰۸۷-۳۶۳۲۳۵۹۷-۸
۰۸۷-۳۶۳۲۳۶۰۰
سقز شهرک صنعتی فاز دوم خیابان اریا ۴

مراکز اسقاط خودرو فرسوده کرمان

 تعاونی پاریزان خودرو کویر
 آرش محتشم ماهانی
جیرفت بلوار امام مقابل سپاه
۰۳۴-۳۲۷۳۶۱۱۱-۱۲
۰۳۴-۳۲۷۳۶۱۱۵
جیرفت شهرک صنعتی شماره ۲
سریر تکران جنوب
امین محتشم ماهانی
بلوار جمهوری جنب پمپ بنزین محتشم
۳۲۱۱۱۱۸۳
۳۲۱۲۱۷۰۰
۳۲۱۱۰۶۴۵
جاده تهران بعد از سرای حجاج جنب پل دور برگردان
 بازیافت صنعت کریمان
محمدجواد گروهی
جاده تهران نرسیده به سه راه سیلو ساختمان اباصالح المهدی (عج) ط اول واحد ۱۰۲
۰۳۴-۳۲۱۳۳۱۵۶
۰۳۴-۳۲۱۳۳۱۵۷
کرمان اتوبان کرمان- زرند کیلومتر ۳ سمت چپ خیابان آجر مساک
تعاونی سارا
احمد پورغریب شاهی
کرمان ضلع شمالی پارک مطهری روبروی بانک ملت
۰۳۴-۳۲۵۲۸۵۵۰
۰۳۴-۳۲۵۳۱۷۰۲
کیلومتر ۷ جاده باغین رفسنجان جنب انبار شرکت نفت
بنیان صنعت کرمان
امیر عامری متین
خیابان آبنوس کوچه شماره ۸ برج آبنوس بلوک ب ط ۳ و ۳۱
۰۳۴-۳۲۴۶۹۶۵۱/۰۳۴-۳۲۴۶۹۶۴۹
۰۳۴-۳۲۴۶۹۶۴۹
کیلومتر ۷ جاده باغین به سمت رفسنجان بعد از انبار جدید نفت

مراکز اسقاط خودرو فرسوده کرمانشاه

بالوند گستر غرب
نازار محمد مرادی
کرمانشاه خ سید جمال الدین اسد آبادی
۰۸۳-۴۵۸۴۳۹۵۶
۰۸۳-۴۵۸۴۳۹۵۸
جاده کرمانشاه- بیستون- جنب نیروگاه حرارتی بیستون
افاق امید بهکار نوین
امید سلطانی
کرمانشاه شهرک صنعتی کرمانشاه بلوار حسابی نبش ۱۴۷ و ۱۴۸
۰۸۳۳-۴۲۸۳۸۲۲
۰۸۳۳-۴۲۸۳۸۲۲
کرمانشاه شهرک صنعتی کرمانشاه بلوار حسابی نبش ۱۴۷ و ۱۴۸
حدید انتظار
مصطفی عباسی
کرمانشاه خ شهید صابونی روبروی بریدگی چشمه دفتر حدید انتظار
۰۸۳-۳۷۲۳۹۴۱۷
۰۸۳-۴۵۳۲۳۳۰۸
کرمانشاه شهرک صنعتی اسلام آباد غرب
 ایمن خودرو
زمان-نوروزی
کرمانشاه ۲۲ بهمن بلوار ال اقا(گذرنامه سابق) نبش کوی ۱۲۳
۳۸۳۵۰۶۸۵/۳۸۳۵۰۰۹۳
۳۸۳۶۱۳۳۸
کرمانشاه جاده بیستون ۲ کیلومتر بعد از تعویض پلاک شهرک صنعتی بیستون میدان سوم
سالم خودرو
ملک جلیلیان
میدان فاطمیه- خیابان دکتر فاطمی- نمایندگی ایران خودرو جلیلیان
۰۸۳-۳۴۲۷۱۶۱۱/۰۸۳-۳۷۲۵۷۷۶۵
۰۸۳-۳۴۳۰۲۰۳۰
کیلومتر ۲ جاده سنندج-انتهای شهرک آزمایش شهید کرانی

مراکز اسقاط کهگیلویه‌وبویراحمد

ایمن خودروی دنا
امین عوض زاده مهریان
یاسوج کیلومتر ۵ جاده یاسوج-شیراز
۰۷۴-۳۳۲۵۲۰۰۲
۰۷۴-۳۳۲۵۲۰۰۲
یاسوج کیلومتر ۵ جاده یاسوج-شیراز

مراکز اسقاط خودرو فرسوده گلستان

گلستان پاک خودرو
حمیدرضا سعیدی
کمربندی غربی-روبروی کارخانه یخ، جنب داروخانه دامپزشکی دکتر شیرنگی
۰۱۷-۳۲۴۳۸۳۸۳- ۳۲۴۳۹۳۹۳
۰۱۷-۳۲۴۳۲۹۶۱
کیلومتر۵ جاده گرگان اق قلا-روبروی روستای قربان آباد
 خدمات آتیه شمال کتول
علیرضا عجم حسنی
استان گلستان علی آباد کتول جاده زرین گل
۰۱۷-۳۴۲۳۶۹۹۶
۰۱۷-۳۴۲۳۶۹۹۶
علی اباد کتول-جاده زرین گل

حتما بخوانید:

چطور خودروی‌مان را سریع و بی‌دردسر بفروشیم؟

مراکز اسقاط خودرو فرسوده گیلان

بنیاد تعاون زندانیان استان گیلان
سید ابوالقاسم میرابوطالبی
رشت- ابتدای خ سعدی داخل پارکینگ سعدی
۰۱۳-۳۳۲۳۱۲۴۴/۰۱۳-۵۸۱۱۸۵۰۶
۰۱۳-۳۳۲۳۷۶۵۲
رشت کیلومتر ۳ جاده جیرده شهرک صنعتی سپیدرود

مراکز اسقاط خودرو فرسوده لرستان

 بهسازان خودرو گل آرا
محمد رضا گل آرا
بروجرد میدان زایران کربلا جنب ترمینال ملایر دفتر بهسازان خودرو گل ارا
۰۶۶-۴۲۳۱۲۰۲۲
۰۶۶-۴۲۳۱۲۰۲۳
کیلومتر ۸ جاده بروجرد-اراک بعد از روستای ده شیخان

مراکز اسقاط خودرو فرسوده مازندران

 کارند رستاک
علی شریعتی دهاقان
آمل جاده آمل به محمود اباد بعد از کلوده شهرک تشبندان میدان صنعت خ گلایل
۰۱۱-۴۴۷۸۲۳۷۹
۰۱۱-۴۴۷۸۲۳۸۰
جاده آمل به محمود اباد بعد از کلوده شهرک تشبندان میدان صنعت خ گلایل
حاشیه خزر
باقر آهنگر کیاسری
ساری-کیلومتر ۵ جاده ساری به میاندرود جنب شرکت شمالیت
۰۱۱-۳۳۴۳۵۲۱۱
۰۱۱-۳۳۴۳۴۴۷۲
ساری-کیلومتر ۵ جاده ساری به میاندرود جنب شرکت شمالیت
سایپا خزر
علی فلاح
مازندران قائم شهر-خیابان ساری (کارگر)-جنب نساجی شماره ۲
۰۱۱-۴۲۰۴۴۹۰۱
۰۱۱-۴۲۰۴۳۰۷۸
مازندران جاده قائم شهر به جویبار شهرک صنعتی رستم کلا

مراکز اسقاط خودرو فرسوده مرکزی

اراک شهرک صنعتی حاجی آباد خ صنعت خ امام رضا خ پولاد ۱
۰۸۶-۳۴۱۳۱۸۳۹/۳۴۱۳۱۷۹۴
۰۲۱-۴۲۶۹۵۹۶۲
اراک شهرک صنعتی حاجی آباد خ صنعت خ امام رضا خ پولاد ۱
حامی‌صنعت کارآفرین
اراک شهرک مصطفی خمینی بلوار قدس مجتمع تجاری اسمان بلوک ۷ واحد ۱۰۱
۰۸۶-۳۳۶۸۰۶۲۶
۰۸۶-۳۳۶۸۰۶۲۶
کیلومتر ۱۵ جاده فراهان شهرک صنعتی ایبک اباد خیابان اطلسی ۲

حتما بخوانید:

استعلام خلافی خودرو؛ چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

مراکز اسقاط خودرو فرسوده همدان

پارسا خودرو هگمتانه
غلامحسین میرزایی پارسا
همدان- بلوار بدیع الزمان-روبروی ترمینال مینی بوسهاجنب نمایندگی سایپا
۰۸۱-۳۴۲۲۴۳۶۰
۰۸۱-۳۴۲۲۴۳۵۹
همدان -کیلومتر ۵ جاده کرمانشاه -روبروی درب اصلی پادگان قهرمان
پارسا ماشین هگمتان
علی میرزایی پارسا
همدان- بلوار بدیع الزمان-روبروی ترمینال مینی بوسها جنب نمایندگی ایران خودرو
۰۸۱-۳۴۲۲۴۴۸۱
۰۸۱-۳۴۲۲۳۷۵۸
همدان -جاده کرمانشاه -نرسیده به پلیس راه بهار- جنب صنایع غذایی وحدت
پارسا ماشین همدان غرب
پیمان میرزایی پارسا
همدان – چهار راه میدان بار جنب بیمارستان ارتش – نمایندگی ایرا ن خودرو کد ۱۵۰۶
۰۸۱-۳۴۲۳۵۴۶۰/۰۸۱-۳۴۲۲۰۹۱۴
۰۸۱-۳۴۲۶۵۲۵۴
۰۸۱-۳۴۲۲۳۹۶۳
همدان-جاده کرمانشاه – بعد از میدان مریانج روبروی کارخانه آرد مریانج کار
پیشگامان نوین خودرو
غلامرضا ساریخانی
ملایر سه راه امیر کبیر روبروی پلیس +۱۰ ساختمان الغدیر ط ۳ و ۸
۰۸۱-۳۳۳۵۴۵۸۲/۰۸۱-۳۳۳۵۴۵۷۹
۰۸۱-۳۳۳۵۴۵۷۹
۰۸۱-۳۳۳۵۴۵۸۲
ملایر کیلومتر ۷ جاده ملایر به همدان بالاتر از شرکت بافتینه

مراکز اسقاط خودرو فرسوده یزد

اعتماد کاران عدالت
ایرج امیر دوسرا
یزد خیابان شهید مطهری جنب بانک شهر
۳۶۲۶۶۹۵۰-۳۶۲۲۱۶۵۰
۳۶۲۶۶۸۵۰
شهرک صنعتی یزد

در آخر

همان‌طور که دیدید اسقاط خودرو دارای طرح‌هایی است که اگر به‌درستی مدیریت شوند، اثرات مثبت بسیار زیادی روی کنترل آلودگی‌های شهری از جمله آلودگی‌ هوا و آلودگی‌های صوتی خواهند گذاشت. اسقاط خودرو با ارائه طرح‌های تشویقی می‌تواند صاحبان چنین وسایلی را به مشارکت بیشتر در این روند ترغیب کند.

/blog/scrapping-old-cars/amp/
نکات حقوقی و قانونی معامله خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (263)
نظر بدهید
  • راننده تاکسی

    لطفابه فکر رانندگان تاکسی که پول برای تعویض تاکسی فرسوده واریز کردند باشید . چرا در فروش فوق العاده خودرو سازان قیمت قطعی است و افزایشی ندارد ولی برای تعویض تاکسی که یک نوع فروش فوق العاده است و همه پول پرداخت می شود ما بقی هم وام است باز افزایش می دهند ؟ با این اوضاع بد رانندگان و گرانی و درآمد کم لطفا انصاف داشته باشید و در مورد تاکسی ها که (خودروی عمومی) نیز می باشد مانند فروش فوق العاده خودروهای سواری عمل کنید و مبلغ پرداختی و وام را افزایش ندهید

    • Meraj

      سلام من پراید ۸۲ دارم که میخوام اسقاط کنم ولی مقدار پول کم دارم آیا وام تعلق میگیره؟ کدوم بانک وام میده ؟ممنون میشم جواب بدید ؟

    • محسن

      سلام
      من ی پژو آردی مدل ۸۲ دارم
      میخواستم ببینم نمیتونم اول ثبت نام کنم اگه اسمم در اومد بعد ماشینو ببرم اسقاط کنم

  • محسن

    بسمه تعالی
    طرح پیشنهادی اسقاط خودروهای فرسوده در ازای سهمیه ثبت نامی خودروهای پرفروش داخلی
    با افزایش قیمت خودرو بسیاری از خودروهای فرسوده و مستهلک دومرتبه تعمیر شده و در مدار مصرف قرار گرفته اند. بدیهی است با توقف طرح اسقاط خودروهای فرسوده بیش از پیش سطح خیابانها توسط خودروهای آلاینده محیط زیست و فرسوده اشغال شده است. از سوی دیگر اکثر ثبت‌نام کنندگان خودروهای نو به منظور سرمایه گذاری و فروش خودرو در بازار آزاد در قرعه کشی‌های فروش خودروهای داخلی شرکت می‌کنند و مصرف کننده نهایی از طرح فروش به صورت قرعه کشی بهره ای نمی‌برد. پیشنهاد می گردد که قسمتی و یا تمام ظرفیت تولید خودروهای داخلی پر متقاضی (که در حال حاضر به صورت قرعه کشی واگذار می گردد) به دارندگان خودروهای فرسوده تولیدی ۱۳۸۵ به قبل اختصاص یابد. با توجه به تفاوت قیمت بازار و کارخانه بدیهی است متقاضیان بدون دریافت مبلغی بابت خودروی فرسوده شان حاضرندکه خودروی خود را تحویل دهند و خودروی نو ثبت نام کنند. همچنین مقداری از آلودگی آب و هوای شهرهای آلوده کاسته خواهد شد.
    با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • مهدی

        سلام آیا میشه یه خودرو فرسوده ثبت نام کرد اگه برنده شدیم یه خودرو دیگه رو اسقاط کنیم؟؟

      • احمد

        سلام وقت بخیر
        ببخشید تفسیر ما ه ۲ آیین نامه خودروهای فرسپده چیه دقیقا؟
        گفته شده خودروی سواری ۲ بار و هر شش ماه یکبار معاینه فنی بگیره بعد از فرسودگب یعنی چی؟

  • سعید

    طرح فرسوده تاکسی یه حرکت مسخره است به اسم محیط زیست و آلودگی هوا چون تمام مراکز اسقاط اگه یه سرچ ساده تو دیوار و اینترنت بکنی همشون قطعات همون تاکسی که از راننده ده ملیون خریدند رو هم میفروشند حدود شصت تا هفتاد ملیون تازه بصورت عمده مثل میگه ده تا موتور پژو سالم و خراب دانه ایی ده ملیون و این وسط راننده متضرر میشه چرا دولت به قانون مجلس احترام نمیزاره و مثل قدیم تاکسی به شخصی تبدیل نمیکنه این کار فقط راننده تاکسی باید ضرر کنه مرکز اسقاط از فروش قطعات سود چند ده ملیونی به جیب میزنه، بانک سود خودش ، خودرو ساز سود کلان خودرو بیکیفیت، دولت عوارض، مالیات و … از راننده میگیره، خودرو شخصی با قیمت کمتری از نرخ مصوب مسافر میزنه تو جاده بین شهری ،بیمه به اسم تاکسی چول بیشتری میگیره ، تاکسی رانی حق خودش میگیره و .‌‌‌ و همه سود میکنند جز دارنده و راننده تاکسی

  • مرتضی

    من یه پیکان سواری رو سه سال پیش ۵ تومن خریدم مدل ۸۲.الان ۳۵ از من میخرند.اگر باهاش چپ کنم که ازبین بره نمیتونم ۳۵ جمع کنم یکی لنگه شو بگیرم وسیله کارمه و کارم تاسیساتیه.مثل خودم زیاد میشناسم که با پول یه موتور دارن ماشین پیکان سوار میشن.از کجا بیارن که یه پراید رو قسطی کنید تا ۲۵۰ تومن حساب در میارید

  • مرتضی

    آدم آهنی خطرناک……رفیقم ایرانخودرو کار میکرد و میگفت یه ۴۰۵ رو بردم جابه جا که بره فروش دیدم ترمز نداره.به مسئول گفتم این هیچی ترمز نداره برگردونم کارخونه رفع ایراد کنیم.گفت نه میفروشیمش بعد از خرید میبرند نمایندگی درستش میکنند.
    حالا شما ماشین صفر تحویل گرفتی از در میای توی خیابون اگه نزنی کسی رو نفله نکنی حضرت ابوالفضل نگهدارت بوده پس.

  • پایدار

    سلام خسته نباشید ما مکانیکی داریم و ماشین های فرسوده داشتیم که سند و مدارکش بناممون هست و حتی بیمه هم دارند فقط دیگه ماشینا وجود ندارند فقط پلاکشون و بخش شماره شاسی ماشین وجود داره بقیه اش رو استوک کردیم. راهی هست این ماشین ها اسقاط بشن؟ و از مالکیت خارج بشن؟ ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید به مرکز تعویض چلاک مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید. ماشین مدل ۸۰دارم میخوام جایگزین کنم احساس خطر میکنم بچه هامو میبرم مدرسه .ما آبادان هستیم کسی جواب درست نمیده انگارنمیخوان ما پیشرفت کنیم مستمر گیر هم هستم. تا بتونم سرویس بردارم وکسب درآمد کنیم .آیا کسی هست پاسخ ما بده

  • امیرعلی

    سلام من ۲ماهه ثبت نام کردم اما هیچ تماسی باهام نگرفتن ۲تا مرکز تو اراک هست به هرکدوم هم زنگ میزنم جواب نمیدن ،اصلا طرح جایگزین وجود داره ؟یا الکی ثبت نام کردم

  • وحید

    سلام خواهشا خودروهایی که فرسوده شدن مثل پراید که خودتون میگید تا ۱۳۸۵اسقاط باید بشه اجباری جلوشونو بگیرید. خودتون دارید بهشون اجازه تردد میدید بعد از یطرف میگید خودرو فرسوده شده. اگر بنا به پول گرفتنه با اجبار کردن پول بیشتری کسب میکنید لطفا اقتصادی فکر کنید

    • حسن بالویی جامخانه

      دقیقاً??

  • جمشيد

    سلام ، طبق مصوبه مجلس محترم در اسفندماه سال گذشته و همچنین در بند (ف) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ ، در این بند مقرر شده که حداقل ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی، به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص یابد، مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو جدید، خریدار گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد. در حال حاضر که ۴ ماه از سال گذشته و همچنین چندین دوره ثبت نام خودرو انجام شده این مصوبه مجلس محترم اجرایی نمیشود. طرح جوانی جمعیت در همان ماه اول مصوب شدن اجرایی شد ولی طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پس از گذشت ۶ ماه از مصوب شدن اجرا نمیشود.

  • شهاب

    سلام وقتتان بخیر من پدرم به اسم خودش یه ماشین مدل ۸۲ رو داره که واقعن دیگه نمیشه باهاش تردد کرد در ضمن ایشون گواهی نامه هم به اسم خودشون نداره و خودم نیز پلاک فعال مدل ۹۸ به نامم هست سوالم این بود
    ۱-ایا خودرو فرسوده رو بخواهد اسقاط کنه به نام خودش میتونه ماشین ثبت نام کنه یا باید حتما گواهی نامه داشته باشه؟؟؟
    ۲- آیا ماشین اسقاط رو به نام من بزنه من میتونم ثبت نام کنم یا پلاک فعال مانع میشه؟؟
    ۳- یا اگه منم ماشین خودمو به نام دیگه ای بزنم و فقط ماشین اسقاطی به نامم بشه میتونم ثبت نام کنم یا نه؟؟؟

    • زهره

      سوالای شما سوال من هم هست لطفا به من هم اطلاع بدید اگر جوابی دریافت کردید؟؟؟

  • احسان

    ممنون از اطلاعاتی که دادین واقعا کار آمد وکامل بود.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • ابراهیم

    با سلام
    خودرو های جدید داخلی هم آن چنان ایمنی و آلایندگی شون خوب نیست،از ایمنی بگذریم،خودرویی که بعد از پانزده سال به راحتی با ی تنظیم موتور معاینه میگیره بهتره که تردد کنه یا خودرو چهار سال کارکرده مثل…که با خفت و خاری معاینه میگیره

  • محمود

    سلام کسی میدونه برای ثبت نام درطرح خودروفرسوده فروش فوق العاده ایا داشتن گواهینامه لازم است؟

    • حسین

      بله داشتن گواهینامه الزامی هست

      • رضا شیران

        سلام بتده یه خودرو سواری مزدا ۹۲۹ سال ۸۸ اسقاط کردم و جهت خودرو جایگزبن به ایران خودرو مراجعه کردم که معرفی به بانک شدم بانک گفت فعلا پرداخت وام نداریم خلاصه بعد چندماه گفتند طرح تمام شده برو پول خودرو را بگیر که من ماشین نازنین خودم را از دست داده بودم به امید تحویل ۲۰۶ ،حالا ایران خودرو میگفت برو ۷۰۰ تومن بگیر برو.ومن نرفتم.
        آیا الان در طرح جدید جایگزینی با آن گواهی اسقاط ومدارک شامل بنده هم میشود یاخیر؟؟؟راه حل و راهکار من چیه بعد از ۱۲ سال انتظار؟؟

        • آرش

          حاجی شما رو باید ازت حلالیت طلبید و به ماکسیما بهت کادو بدند خدایی خیلی مشتی هستی

  • سعیداراکی

    سلام جناب منوچهر وقت بخیر.عزیز ۰من دووریسر داریم و سالمه درحال مصرفه.بخوام طرح جایگزین استفاده کنم چجوریاست من همین امروز فهمیدم که خودروها خارجی فرسوده ام میشه جایگزین کرد .راهنماییم کنید

  • امیررضا

    سلام یکی از دوستام با اشتباه از سر شوخی اومد تو سایت
    خودرو فرسوده فقط شمارع پلاک ماشینو زد و اطلاعات منو وارد کردکه پلاک به نام من نیست بنام صاحب قبلی خودرو یعنی رفیق پدرم هست و سند هم به نام پدرم
    میخواستم ببینم میشه درخواست رو لغو کرد یا نه؟؟؟
    ایا اطلاعات که چک شد و درست نبود این درخواست لغو میشه؟؟

  • ابوالفضل

    سلام خدمت مدیران واونایی که این مطلب رو میخونن ۱۱سال پیش من یه پراید مدل ۷۸ خریداری کردم هنوز که هنوزه نتونستم یه ماشین دیگه بخرم چون درآمدم فقط کفاف خرج زندگی رو میده چطوری میخوام ماهی چند میلیون قسط بدم اونم با این هزینه های بالا مگر اینکه ماشین های فرسوده بیفته دسته پولدارها و بخرن تمام

    • نورمحمد

      سلام من میخوام از یکی از آشنایان که ماشین فرسوده داره بخرم پلاک فعال هم به اسم خودم دارم آیا میشه ماشین فرسوده بخرم سند به نام بزنم و ثبت نام فرسوده کنم یا بین سند زدن ثبت نام باید فاصله زمانی خاصی باشه

  • مهدی

    سلام سال ۹۰ پیکان ۵۱ اسقاط نمودم برای طرح جایگزین سمند نمایندگی شهرم پس از یکسال گفت یا پژو بگیر یا صبر کن برای سمند بعد هرچه مراجعه نمودم نمایندگی جواب نمیدهد پس از ۱۱ سال یک نامه اسقاط دست من دادن ماشین خودم را اسقاط کردند ماشین دیگری هم ندادن لطفا راهنمایی کنید چکار کنم مرکز اسقاطی هم کرمان تحویل دادم چهارده معصوم نام دارد با تشکر

  • اکبر

    سلام گواهینامه لازمه اگه پدرتون گواهینامه ندارن انتقال بدین به نام خودتون.پلاک فعال مشکلی ندارد میتونین ثبت نام کنین

  • علی

    سلام وقتتون بخیر،برای تحویل خودرو فرسوده آیا مدت زمان ک ماشین دست من بوده برا ثبت نام توو این طرح ملاک هستش یا ن؟مثلا من امروز برم ی ماشین اسقاطی بخرم آیا میتونم توو دوره بعدی ثبت نام کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر مدت زمانش ملاک نیست و شما فقط باید مالک خودرو فرسوده باشید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • نوری

        سلام اقا منوچهر . ایا شما میدانید چه مدارکی برای اسقاط کامیون فرسوده نیاز هست؟

        • حامد

          چطور میشه از طرح فرسوده یِ (بدون قرعه کشی) انصراف داد؟

  • مصطفی

    سلام،من یه پرایدمدل۸۱ یه ساله خریدم،قولنامه ای،،،هنوز به نامم نزدم تومحضر!!،میتونم تو طرح ثبت نام کنم یابایدحتمابه نامم بزنم؟؟پلاکشم تعویض نکردم هنوز،،فقط قولنامه ای خریدمش

    • ارش

      داداش ماشین اسقاطی نخر و تو این طرح ثبت نام نکن الکیه.در طرح متقاضیان عادی شانس بیشتره.البته اگر ادم خوش شانسی باشی خخ

  • نوری

    سلام وقت بخیر
    چه مدارکی برای اسقاط کامیون نیاز هست.لطفا راهنمایی کنید

  • علی

    این طرح بسیار بیخودی است فقطصاحبان خودروهای فرسوده متضرر میشن یک طرح من دروردی غیر کارشناسی برای سودجویی گروهی درست شده مطلقا دولت روی این طرح کار نکرده طرح نعدادی سودجو برای منافع بیشتر است در کشوری که این همه ماشین میذارن قرعه کشی ایا درست است با این شرایط سخت ماشین فرسوده خارج کنن باید اول همه ناشینهای فرسوده راتعویض کنن بعد بذارن قرعه کشی با کدام عقل ومنطق تین طرح حور درمیاد اگر طرف برنده بشه مثل بقیه چرا وقتش بذترن ماشینش مغت اسقاطکنه تا مراکز اسقاطسود خیلی خوبی روی اون ببرن خوب مثل دیگران اسم زنش بچش فامیلش مینویسه ماشین میگیره در این طرح قرعه کشی خانواده هست چهارتا پنج تا ماشین کرفته ادم بی ماشین هم هست که اسمش در نمیاد این چه مسخره بازی هست که شرکتهای خودروساز برای فریب مردم وفروش محصولات واز دست ندادن بازار درست کردن کجای جهان چنین هردم بیل بازاری هست

  • آبان

    درست متوجه شدم. هفت میلیون ماشین رو ازت برمیدارن.یاواقعانفهمن یا خودشونو به نفهمی زدن ۲۰۶تیپ۵مدل ۸۳چهارالان زیر صد نیست بعد بره هفت میلیون بردارن ازش که بعد هفتادتومن وام بدن و بقیه شو باید خاک توسر مسئولین بکنه یا خودروساز. گیرم ده تومن برداشتن ماشینو هفتادم بانک داد اون حالا بخواد ۴۰۵یا۲۰۶برداره اون صدوخورده ایشو باید ازکجا بیاریم..چرا رک و راست طرحو برای مردم توصیح نمیدید بگید سرکارید از چند ماه قبل طرح به خریدارهای عمده اعلام شده و همه خودروهای فرسوده واقعی که اصلا تردد نداشتن خریداری شدن به قیمت کیلویی اهن والان راحت اسقاط وخودرو جدید بدون وام و سود کلان بالای ۱۵۰میلیون برای هرخودرو..این واقعیته اگرشما یک مسئول رو سوار ماشین تولید داخل دیدی جایزه داری حتی مونتاژهم سوار نمیشن ازشون بپرسی میگن پول داشتم خریدم هروقت واردات خودرو ازادشد همه چیز حل میشه به خودیه خود اونموقع خودروساز مجبوره کیفیت رو بالاببره و استانداردهای جهانی رو رعایت کنه بغیراز این هیچ راه حلی برای اینکه کیفیت وعرضه درست بشه نیست التماس کمی انسانیت برای اهلش

  • الهه فخريان

    سلام و روزبخیر
    بنده جهت طرح جایگزینی خودرو فرسوده ثبت نام کردم ولی تاکنون خبری یا پیامکی دریافت نکردم و حدود ۵۵۰ هزارتومان نیز پول واریز کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چیکار باید بکنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      درکدام سامانه ثبت نام کردید و مبلغ رو به اسم فرد یا شرکت منتقل کردید ؟؟؟

  • محمد

    سلام
    پیکان مدل ۵۹ هم شامل این طرح میشه؟؟؟
    چون نوشته بود سواری ۶۱ به بالا

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Ali adib

    یه پراید ۸۳ خریدم تحویل بدم
    یک ماهه صاحب سند و پلاک رو پیدا نمیکنم
    دست به دست گشتم هم فایده ای نداشت،
    آیا راهی وجود دارد ما خودرو یمان رو تحویل بدیم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      برای تعیین تکلیف سند خودروتون به شورای حل اخاتبلاف مراجعه نمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • رضا

      سلام وقت بخیر ما یه لاماری برنده شدیم اصلا هیچ جا جوابگو نیست شماره تماس ندارید شنا

  • روزبه

    سلام.اگه طرح جایگزینی خودرو فرسوده برنده بشن باید به این سایت https://khodrofarsoodeh.com/card/ مراجعه و مبلغی پرداخت بشه؟؟؟ بعدش به مرکز اسقاط رفت؟ راهنمایی کنید ممنون

    • محمد

      سلام
      شما فقط باید توسایت های خودرو سازی ثبت نام کنید مثل ایرانخودرو و گروه بهمن نه سایت های مراکز اسقاط
      وقتی خود خودرو ساز سایتش باز نیست این سایت ها چجوری ثبت نام میکنن و پول هم میگیرین و هیچ پیگیری نمیکند

  • اکبری

    سلام آیا قاعده‌ای برای تاریخ فک پلاک خودرو هم وجود داره؟
    یعنی من ماشیت اسقاط بخرم الان میتونم توی طرح تعویض قرار بدمش و توی لیستثبتنام قرار بگیرم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبق قانون اعلامی تا این زمان خودرو فقط باید به نام شما باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام یک عدد خودروی فرسوده دارم ولی قولنامه ای هست سند نداره میتونم توی قرعه کشی ثبت نام کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید سند خودرو به نام خود شخص باشه.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • ارش

      سلام.این طرح فرسوده الکی هستش بابا.من ۲ بار هست که ثبت نام میکنم.فقط میزنه در حال بررسی.حتب بعد از قرعه کشی هم همینطوره.
      اسامی برندگان طرح فرسوده هم اصلا نمیاد تا مرحله بعدی ثبت نام.شب اخر ثبت نام تو پروفایل که میری زده برنده نشده اید و دوباره ثبت نام میکنی تا مرحله بعدی دوباره زده در حال بررسی خخ.طرح عادی شانس بیشتری داری

      • فاطمه

        سلام
        من ماه پیش،در طرح مادران شرکت کردم و برنده شدم و در حال حاضر یک ماشین اسقاطی هم دارم آیا میکنم الان طرح فرسوده هم شرکت کنم یا نه ؟

  • ابراهیم

    سلام آقا منوچهر
    لطفا به مردم بگید که به خاطر اسقاط خودروشون هیچ پولی دریافت نمیکنن و باید مبلغ قیمت کارخانه ای ماشین رو هم کامل باید پرداخت کنن
    یعنی ماشین فرسوده هارو مجانی برمیدارن

  • ماجد

    سایت های ثبت نام خودرو فرسوده فیشینگ از طرف دلالان است و دولت چنین سایتی طراحی نکرده و ندارد و تنها سایت های خودرو سازان برای ثبت نام صحیح است

  • حمید از تهران

    با سلام و عرض ادب من یک پژو ۴۰۵ دارم که متاسفانه با یک نیسان آبی تصادف کردم که بنابه دلایلی من مقصر شدم و الان هم بعلت گرانی بیش از حد نه مقرون بصرفه هست که تعویض اطاق شود ونه صافکاری و نقاشی قادر به بازسازی آن میباشند حتی اگر ،ظاهر آن درست شود باطنی درست نخواهد بود و خوردن ساستی و ستون سمت شاگرد و جمع شدن سقف با توجه به بازار و قیمت های فضایی خودرو چه باید کرد نه توان خرید بازار آزاد هست چرا این ماشین را من ۱۱،۸۰۰ حدودا صفر از کارخانه خریدن و اگر بخواهم از شرکت هم ردیف آن را بخرم تقریبا از ۱۷۰ میلیون تا ۲۰۰میلیون هست و بازار آزاد از ۳۴۰الی۳۵۰تا ۴۶۰الی۴۸۰میلیون از کجا و چطور باید کرد و این یعنی دزدیدن آینده هرچه کار کنم نمیتوانم آنچه را که در گذشته داشتم را داشته باشم و این اصلا خوب نیست لطفا اگر راهکاری هست بفرمائید ضمن اینکه سی سال به دولت با جان و دل خدمت نموده ام البته امثال من زیاد هستند خانه که ندارم و ماشین هم دیگر قادر به خرید نیستم تو را به خدا یک راهکار پیشنهاد بفرمائید مدرک تحصیلی فوق ل،،،،،هم دارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاثر شدم واقعا از مشکلی که براتون پیش اومده و براتون آرزوی سلامتی و تندرستی رو دارم به امید روزهای بهتر و با آرامش برای شما.
      به نظر بنده سعی کنید خودروی تصادفیتون رو با توجه به توضیحاتتون نزد تعمیرکار ماهر تعمیر کنید .

    • بابک کیانی

      سلام پیکان ۸۱ رو چقدر برمیدارن بدون یک ریال خرج مثل طلا کار کنه

  • محسن

    سلام من میخوام ک ماشینمو نگه دارم واسقاط نکنم ولی ثبت نام کردم راهی هست ک انصراف بدم و لغو بشه

    • منوچهر

      بله امکانش هست که انصراف بدین.

  • سعید

    سلام وقت بخیر بنده یک پیکان داشتم اقدام کردم برای ثبت نام خودرو فرسوده و برنده شدم و بعد ماشین پیکان فرسوده رو بردم حالا برگه هم دادن اماده هست اما نمیتوانم پول رو واریز کنم به ایرانخودرو شهرمون مراجعه کردم گفتن که اسمس میاد که پول رو برای خودرو جدید واریز کنید فعلا هیچ گونه اسمس نیومده به محل اسقاط مراجعه کردم گفتن که اسمس میاد یا از ایرانخودرو شهرتون پیگیر باش همین طوری موندیم و نمیدونیم کی و کجا وجه را واریز خواهیم کرد از این طرف هم زمان ثبت نام گفتن دو ماه فرصت داری تا ماشین فرسوده رو تحویل بدی و وجه را واریز کنی دو ماه داره تموم میشه همینطوری موندیم و نمیدونیم کی پیام قراره بیاد تا واریز وجه انجام بدیم ممنون راهنمایی کنید و بدونیم چند روز وقت داریم و کی باید پول رو واریز کنیم و از کجا پیگیر باشیم ؟؟؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه مرجع مشخصی بجز نمایندگیهای مجاز ایرانخودرو وجود ندارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • Rad

        سلام خسته نباشید میخگتستم بدونم تا چه زمانی مهلت ثبت نام توی این طرح هست؟

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          شرایط کاملا به تفصیل اشاره شده با مراجعه به سایت اسقاط میتونید کاملا مطلع شوید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • رحیم

      سلام من هم شرایطم مثل شما هست کسی هست مرحله اول تکمیل وجه کرده باشه اگه کرده چند روز زمان برده براش اس بره؟

    • حسین قاسمی

      سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون،،،،بنده یک خودروی پیکان سواری ۷۵دارم که میخوام اسقاط کنم و به اسقاط شرکت بدم آیا مبلغی بابت خودروی فرسوده به من میدن؟؟؟دوم اینکه آیا روزی که اقدام کنم خودرو رو تحویل میگیرن یا بعد از قرعه کشی؟؟؟ وآیا مرکز اسقاط ایرانخودرو منو به بانک برای گرفتن وام معرفی می‌کند یا خیر،سپاس از شما

  • علی

    سلام
    من یدونه پراید ۸۷ دارم بنام خودم هست ماشین بابام هم که پیکان مدل ۷۸ هست بنام من زده شده
    الان میتونم درخواست اسقاطی شدن پیکان بدم یا چون دو تا ماشین بنام من هست نمیشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبق بخشنامه هایی که تا الان اومده خیر مشکلی وجود ندارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام.من تو فروش فوری ایران خودرو مرحله دوم خودروی فرسوده شرکت کردم و برنده شدم.ماشینمو بردم مرکز اسقاط تحویل دادم وگواهی اسقاط رو ۷ آبان گرفتم.الان تو پروفایلم تو سایت ایران خودرو میزنه (در انتظار خودروی اسقاط).نمیدونم منظورشون چیه.کسی هست که تو مرحله اول ثبت نام کرده باشه وبرنده شده باشه و واریز وجه انجام داده باشه؟اگر کسی اطلاعات کاملتری داره لطفا اطلاع رسانی کنه.ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از سایت ایران خودرو هست که باید اطلاعات مشتریانش رو بروزرسانی انجام دهد .
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • علی

      سلام.پاسخی گرفتید شما ؟؟ یا هنوز همون در انتظار اسقاط زده؟

  • محمد

    عرض سلام
    من ماشینم شرایط ماشین فرسوده رو داره،
    میخواستم بدونم که برای دریافت خودروی جایگزین قرعه کشی انجام میشه یا بدون شرط میتونیم دریافتش کنیم و اینکه بصورت نقدی ماشین فرسوده ام رو چند برمیدارن؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله بابد از طریق قرعه کشی اقدام کتید و اینکه چقدر قیمت خودروی فرسودتون هست قطعا بستگی به شرایط و میزان سلامت خودروتون داره.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • روح اله

    سلام ،قیمت خودرو پیکان کاربرات چند حساب میشه،آیا وام هم تعلق میگیره به این طرح،متشکرم از راهنمایی شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروساز و دولت هیچ گونه مبلغی رو برای خودرو شما نمی دهند و شما خودروتون رو در مرکز اسقاط فقط خودروتون رو تحویل میدین و پس از طی زمان تحویل خودروی جدیدتون رو تحویل میگیرید..
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • محمود

      سلام آقا منوچهر
      اولین دوره طرح فرسوده ثبت نام کردیم
      پراید مدل ۸۴ تحویل دادیم شش میلیون پول به حسابم ریخت مرکز اسقاط. گواهی اسقاط داد تکمیل وجه هم کردیم. الان ایران خودرو پرونده رو بعلت نقص برگشت داده ک رفع ایراد کنیم. چون مرکز اسقاط حواله رو مهر نزده. الان ک بردیم میگه باید ۶ میلیون برگشت بزنید ک مهر بزنم. چیکار کنمیم؟لطفا راهنمایی کنین

  • محمدجواد

    سلام ماکه هرچی ثبت نام کردیم درنیومد

  • محمدجواد

    هرچی طرح فرسوده بوده من نوشتم یه پیکان مدل ۸۰دارم نمیدونم چرا درنمیاد

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱۵توطرح جایگزین برنده شدم ماشین وتحویل مرکز اسقاط دادم هنوز نامه اسقاط ب من ندادن .میخاستم بدونم این ۲ ماه فرست که دادن ب ما از تاریخ شروع طرحه ؟ تاریخی ک اسمس امده؟زمان دارم ؟الان از تاریخ شروع طرح ۲ماه گدشته.امروز۱۴۰۱/۹/۱۶هست

  • امین

    سلام من تو قرعه کشی ابتدای آبان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ایران خودرو برنده شدم تا چه تاریخی وقت برای اسقاط ماشینم دارم

  • اصغر

    سلام ببخشید ماشین پیکان مدل ۱۳۸۲انژکتور خودروی فرسوده شامل این ماشین میشه یا نه

  • saeed

    سلام ماشین های خارجی تو این طرح جایگزینی شامل میشه یا فقط ماشین های داخلی؟؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ملاک سال تولید خودرو است.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • حسام تقوی

        سلام وقت بخیر. اگه به اسم دارد مثلا یه پژو مدل ۸۵ که من دارم اگه بخوتد اسقاط بشه. برای پارس xu7 پلاس هم نوشته باشم هزینه پرداختش چجوریه؟ قسط هاش چند ماهست؟

      • رضا

        سلام خسته نباشید
        یه پراید ۸۸ دوگانه دارم آیا این طرح شامل منم میشه؟

      • علی

        سلام خدا قوت
        پدرم یه پیکان مدل۸۲داشت
        ولی همه مدارکش به نام مادرم انتقال داد.مادرم گواهینامه نداره.با این شرایط مادرم می‌تونه در طرح خودرو های فرسوده ثبت نام کنه یا اینکه دوباره انتقال بده به نام پدرم؟

    • محسن سعادتی

      سلام من وکالت تام جهت تعویض پلاک دارم و توی شرایط خودروی فرسوده دیدم اسناد وکالتی هم قبوله برای طرح خواستم ببینم همینجوریه یا سند باید قطعی باشه

  • مهدی

    سلام
    در طرح قرعه کشی خودرو فرسوده ایران خودرو، من در لیست رزرو هستم. بعد از آن دوره، ۳ دوره قرعه کشی دیگر برگزار شده و من چون در لیست رزرو هستم، امکان شرکت در آن قرعه کشی ها را نداشتم.
    هنگام ثبت نام، سیستم پیام خطای ” این کد vin قبلا در سیستم وارد شده است” را صادر میکند.
    ضمن اینکه فرایند اسقاط خودرو برندگان قرعه کشی، یک ماه دیگر تمدید شده، یعنی من و امثال من که در یک قرعه کشی در رزرو هستیم، تا ۳ ماه امکان شرکت در قرعه کشی های بعدی را نداریم.
    این یک ظلم آشکار است در حق ما که امیدوارم شما بتوانید انعکای دهید.

  • بهنام

    سلام
    لطفا واضح میشه توضیح داد که به خاطر اسقاط خودر هیچ پولی توسط مراکز اسقاط پرداخت نمیشه؟؟

    یعنی ماشین فرسوده هارو مجانی برمیدارن؟

    اخه یه جا گفتید دولت و… هیچ پولی بابت اسقاط نمیده.
    یه جا نوشتید بستگی به ارزش ماشین داره

  • علیرضا

    سلام اگر موتور اسقاط نماییم میتوانیم جهت ماشین ثبت نام نماییم؟

  • محمد

    سلام.من یه پراید ۸۴ دارم آیا میشه تو طرح خودرو فرسوده ثبت نام کنم.و اینکه مراحلش چطوره یعنی اول باید تو سایت اسقاط ثبت نام کنم یا همون ایران خودرو ثبت نام کنم درسته.با تشکر

  • عبدالله

    من۲۰روزه برگه اسقاط را گرفتم رفتم نمایندگی می گوید باید اس ام اس بیاید الان ۲۰روزه نیومده نظری دارید

  • مهدی

    سلام،پس اینجوری که مشخصه،خودرو اسقاط ندیم ،سنگین تریم
    سری که دردنمیکنه رو دستمال نبندیم
    کلی داستان خوندم تو نظرات
    والا انگاری هیچ کس راضی نیست از این طرح اسقاط خودرو

  • فرهاد

    سلام آقا منوچهر وقت بخیر یسوال میشه ماشین فرسوده گرفت و تو این قرعه کشی ثبت نام کرد یا باید حداقل ۲ سال به اسم خودمون باشه یعنی زمان تعیین شده که چن سال ب اسم خودمون باشه ممنون از لطفتون

  • ایرج

    سلام
    یه وانت دارم به نام مادرم
    مدل ۸۴
    باتوجه که مادرم گواهی نامه ندارد باید به نام خودم بزنم بعد وارد طرح بشم و ثبت نام کنم یا به نام مادرم میشه ثبت نام کرد

  • رهام

    سلام
    من ۶ سال پیش ماشین رو خریدم مدل ۸۰،ولی قولنامه اش به نامم است و سند به نام فروشنده است و قرار شد هرموقع خواستم بفروشم ،فروشنده که آشنا هست،بیاد و سند را به اسم خریدار جدید بزنه،آیا با اینکه فردا ثبت نام ایران خودرو شروع میشه ،من فرصت دارم که سند را به نام بزنم و از طرح استفاده کنم؟

  • واحدی

    سلام در طرح ثبت نام خودرو ویژه ماشینهای فرسوده ، ایا فقط کافی است درقرعه کشی شرکت کنیم یا قبلا باید در طرح های خودرو فرسوده ثبت نام کنیم ؟ و اینکه اگر فرضا در قرعه کشی برنده شدیم ، خودرو فرسوده را با چه قیمتی حساب می کنند ؟ اگر مالک خودرو فرسوده ، ۲ پلاک فعال داشته باشد ، آیا درقرعه کشی می تواند شرکت کند ؟

  • امید

    سلام
    ماشین من مدل ۸۵ است که چند وقت پیش دزدیده شد. وقتی پیدا شد موتور نداشت. من می تونم حواله اسقاط بگیرم و در طرح خودروی جایگزین شرکت کنم؟

  • محمود

    سلام
    در طرح تعویض لازمه که خودرو اسقاطی معاینه فنی داشته باشه یا لازم نیست؟

  • بهروز

    سلام
    وقت بخیر
    من ماشین ندارم میخوام خودرو فرسوده پدرم رو ازش بخرم تمام مدارک (سند و پلاک خودرو)موجود هست ولی ماشین رو چند سال پیش پدرم به ضایعاتی فروخته میشه با مدارک موجود تو طرح اسقاط خودرو شرکت کرد؟

  • صیاد راستگو

    سلام ماشینم پیکان ۸۲ هستش به اسم مادرمه مادرمم گواهینانه نداره اگر شرکت کنم جریان چی میشه

  • محمدجواد

    سلام من ماشین تازه خریدم ۲۰۶مدل ۸۳به قیمت ۱۲۰ت یعنی الان همین قیمت بر میدارن اسقاط

  • امید

    سلام
    پراید مدل ۸۵ من چند وقت پیش به سرقت رفت و بدون موتور پیدا شد. می تونم در طرح اسقاط خودرو جایگزین شرکت کنم؟

  • میثم

    سلام .من از سیستان وبلوچستان .استان خاش هستم اینجا طرح ماشین فرسوده نداره دولت به ما این امتیاز میده که ما از مردم خودروهای فرسوده شون بگیریم طرف ما خیلی ماشین فرسوده هست من باید کجا برم بپرسم به ما امتیاز خرید خودرو فرسوده رو میدن

  • محمد

    سلام ببخشید
    ایا اون قیمتی رو که مراکز اسقاط میگن وجه به حسابمون واریز میشه یا از قیمت ماشین تحویلی کم میشه؟
    یا اصلا ماشین فرسوده رو می خرند یا فقط تحویل میدیم

  • رحیم

    سلام من مرحله دوم۱ قرعه کشی ثبت نام کردم وبرنده شدم بعد ماشینم بردم دادم اسقاط برگه اسقاط هم گرفتم ولی الان تو پروفایلم زده در انتظار اسقاط نمایندگی زنگ زدم گفتن اس میاد براتون از مرحله اول کسی تکمیل وجه کرده اگه کرده چند روز زمان برده اس براش بره کسی هست سوالمو ج بده آقا منوچهر شما اطلاع دارید؟

  • یزدان

    سلام من ماشینم ب اسم مادرم هست ک گواهینامه نداره ایا میشه ثبت نام کنم ک بعدن ب مشکل بر نخورم

  • مهدی

    ایا گواهینامه میخاد واسه تعویض خودروی فرسوده
    چون واسه ثبت ماشین جدید سوال پرسیده گواهینامه دارین

    • احسان

      کسی میخاد اسقاط کنه حواسش باشه حداقل باید شش ماه منتظر تعیین تکلیف بمونه

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • عابدی

    سلام بعد از برنده شدن در قرعه کشی باید کل وجه رو واریز کنیم یا مقداری وام هم می دهند؟؟؟

  • حسین

    سلام. من پارسال از سایپا ماشین تحویل گرفتم الان اگه برم ماشین فرسوده بخرم میتونم برای این طرح هم ثبت نام کنم؟

  • محسن

    سلام و درود
    آیا ماشین فرسوده باید به نام طرفی که ثبت نام میکنه باشه
    چون ماشین فرسوده تعویض پلاک نمیشه
    الان دایی من داره
    من میتونم با ماشین اون به نام خودم ماشین نو بگیرم

  • حسین .د

    سلام خسته نباشید بنده یه پیکان داشتم سال ۹۲ تو طرح اسقاط خودرو تبصره ۱۳ تحویل دادم و اسقاط کردم وبعد از مراجعه به بانک گفتن فعلا وام نداریم و بعد از اونم شرکت خودرو سازی ها گفتن فعلا طرح جایگزین نداریم و قیمت ماشین هم روز به روز افزایش پیدا می‌کرد وتا به امروز مونده حالا من باید چه کار کنم بعد از تقریبا ۱۰ سال اگه میشه راهنمایی کنید

  • محمود

    پژو ۲۰۶ مدل ۱۳۸۲ رو به چه قیمتی برمیدارن ؟

  • جواد

    سلام. خسته نباشید اگر فردی شرایط ثبت نام خودرو فرسوده داشته باشه. ولی گواهینامه نداشته باشه. می تونه ثبت نام کنه. ممنون میشم راهنمایی کنید

  • رضا

    سلام وقتتون بخیر
    طرح خودرو فرسوده برنده بشیم تا کی فرصت داریم که وجه خودرو رو واریز کنم؟ مثل طرح عادی تا ۷۲ ساعت هستش؟ بخشنامه گفته بود که بعد از یکی دو ماه که مراحل اسقاط تکمیل شد و پیامک تایید اومد میشه وجه رو واریز کرد

  • رامین ج

    سلام برای طرح تعویض خودرودرقرعه کشی ایران خودروتاچه مدل هست؟؟؟

  • علی ثانی

    سلام عرض ادب خدمت تیم کارشناس خودرو کارنامه
    بنده از مشتریان شما هم هستم شهر مشهد چندین بار زحمت دادم بهتون
    چند سوال داشتم ممنون میشم اگر کامل پاسخ بدید
    ۱-بنده خودرو فرسوده ندارم و اگر در حال حاضر خودرو فرسوده بخرم میتونم توی طرح قرعه کشی شرکت کنم؟آیا قانونی مبنی بر مدت مالکیت خودرو فرسوده وجوددارد؟
    ۲-پدرم یک خودروی فرسوده ۸۲ دارند و اخرین تحویلی خودروی دریافتی از ایرانخودرو و سایپا پایان سال ۱۴۰۰هست،آیا ایشان امکان ثبت نام دارند؟بنده ثبت نام کردمشون البته ولی متاسفانه برنده نشدند.

  • محمد

    خودرو پیکان یه ماهه ک تعویض پلاک کردم بنام خودمه برگ سبز طرح فروش فوق العاده دوبارم ثبت نام کروم اما به اسمم درنمیاد
    لطفا راهنمایی کنیدجناب منوچهرممنون

  • احمد

    سلام من یه سمند مدل ۸۲ دارم تصادف کردم جلوش کلا داغونه هزینه درست کردنش ریاده آیا میشه اسقاط کرد با همین وضعیت موجود یا باید خودرو سالم و روشن باشه

  • امیر

    سلام من یه پراید مدل ۸۱ دارم اینو بخوام تو طرح اسقاط ایرانخودرو شرکت کنم ثبت نام کنم برا پژو پارس کلا چقدر باید رو ماشین پول بدم

  • حمید

    سلام ببخشید طرح جایگزینی خودرو فرسوده دیماه هم انجام میشه و بعد قیمت خودرو محاسبه میشه یا خیر

  • حاج محمدی

    سلام سندپلاک به اسم من نیست فقط وکالت دارم. بایدبرم تعویض پلاک یاباوکالت میتونم جایگزینی خودروفرسوده ثبت نام کنم؟

  • مجتبی کرامتی

    سلام ی بنده خدایی ماشینش رو ک نیسان مدل ۷۸ هست رو دزد زد و تقریبا نصف ماشین رو برد و فقط مدارکا ساشی و گیربکسش هست رو بعده چندماه پیدا کردیم و متاسفانه صاحب خودرو بر اثر این اتفاق سکته کرد و فوت شد حالا مدارکای نیسان به نام خانومش شده میخواستم ببینم این نیمه ماشین رو میشه با نام صاحب سند جدید ک خانومش باشه میتونیم در سایت ایرانخودرو ثبتنام کنیم و خودرو رو به اسقاط تحویل بدیم ؟ خواهشا اگر میدونید با دقت جوابم را بدهید کار خیر هست

  • آرش

    سلام من دو سال پیش خودرو تاکسی جایگزین فرسوده کردم سمند تحویل گرفتم الان رن پی کی دارم میتونم درطرح قرعه‌کشی فرسوده آیرن خودرو شرکت کنم

  • رشید

    با سلام
    برای این طرح پلاک خودروی فرسوده باید به نام اون کسی که ثبت نام میکنه باشه یا نه؟؟؟

  • ناصر

    سلام بنده یکبار در قرعه کشی پیش فروش برنده شده ام …الان یک خودروی فرسوده هم دارم آیا میتوانم در طرح فرسوده و جایگزین در قرعه کشی شرکت کنم دوباره…البته دفعه ی قبل که برنده شدم قرعه کشی طرح فرسوده نبود اون موقع قرعه کشی برای همه آزاد بود

  • رامین

    با سلام .میخواستم ببینم اگه برای طرح جایگزین خودرو فرسوده اقدام کنیم اگه برنده نشیم باید حتما خودرو را اسقط کنیم ؟
    و آیا در صورت برنده شدن میشه انصراف داد و خودرو را نگه داشت؟

  • رامین

    با سلام .میخواستم ببینم اگه در طرح جایگزین خودرو فرسوده برنده بشیم ولی نخواستیم میشه ماشین خودمون رو نگه داریم ؟
    یا حتما باید خودرو را در هر صورت اسقاط کرد

  • علی

    سلام.کسی ماشین فرسوده تحویل داده واریز وجهش باز بشه؟؟؟من ابان تحویل دادم هنوز زده در انتطار اسقاط؟چی کنم؟

  • سعید

    سلام برا این طرح خودروهای فرسوده تو کدوم سامانه باید ثبت نام کنیم؟ واینکه موقع اسقاط پول میدن برا اسقاط ماشین؟

  • شاهین

    با سلام و احترام
    اتومبیل من شامل طرح خودرو فرسوه هستشممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    الان تقریبا ۴ ماه که پلاک بنام من شده
    آیا من میتونم در طرح خودرو فرسوده شرکت کنم ؟
    در کل یعنی الان یکی خودرو فرسوده بخره و تعویض پلاک بکنه،
    میتونه در طرح جایگیزنی خودرو فرسوده شرکت کنه ؟

  • علی

    سلام درود خدمت شما سوال بنده در خصوص هزینه های ماشین قرعه کشی طرح فرسوده هست
    فرض مثال اگر بنده ماشینم اسقاط کنم و در قرعه کشی ایران‌خودرو برنده بشم و مثلا بجای یک ماشین ۲۰۰ میلیونی یک ماشین ۳۵۰ میلیونی در قرعه برنده بشم و نتونم هزینش متحمل بشم چطوری دقیقا میتونم این مشکل رفع کنم آیا راه‌حلی برای این مشکل هست

    و اینکه سند ماشین فرسوده بنده به نام مادرم هست ولی ایشون هیچ گونه گواهی رانندگی ندارن آیا این شرایط برای شرکت در این طرح جایگزینی مانع است ؟

  • جلال

    سلام وقت بخیر
    آیا برای ثبت نام در قرعه کشی ایرانخودرو (مخصوص خودروهای فرسوده) باید خودرو ۵ سال بنام شخص متقاضی باشد یا خیر ؟؟

  • رضا

    سلام خسته نباشید من یه پراید دوگانه ۸۸ دارم آیا طرح خودروی فرسوده شامل من هم میشه؟

  • رضا

    سلام خسته نباشید
    یه پراید ۸۸ دوگانه دارم آیا این طرح شامل منم میشه؟

  • جواد

    سلام طرح حواله ای هم وجود دارد؟
    و یه سوال دیگه اینکه اگه در طرح قرعه کشی شرکت کنیم باید برگه سبز داشته باشیم؟ برگه سبز ماشینم گمشده است

  • امید

    من یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۴ دارم با ۱۸۰ تا کارکرد که مثل مرد فقط خرج مصرفی داره،حالا بیام اسقاطش کنم که ۷۰ تومن وام بهم بدن؟همینجوری بالای صدتومن رو دست میبرنش!!!

  • نعمت اله احمدی چلمردی

    سلام من ماشین پیکان مدل ۸۱ دارم که به سرقت رفته وسارق آن را تکه تکه کرده وفروخته ولی سند ومدارک کامل خودرو نزد بنده میباشد لطفا راهنمایی فرمایید که بنده چگونه میتوانم درسامانه خودروی اسقاطی ثبت نام کنم آیا مقدور است یانه عنایت فرمایید

  • صالح

    با سلام
    من یه ماشین دارم ثبت نام کردم مدارکم کامله همه چی دارم ولی گواهینامه ندارم . به نظرتون اگه اگه اگه به اسمم در بیاد و من ماشینمو اسقاط کنم موقع پول دادن و تحویل خودرو مشکل پیش میاد .
    چون قبلا یه بنده خدا گواهینامه نداشت ثیت نام کرد بهش دادن . میترسم برم تحویل بدم اون موقع به گواهینامه گیر بدن

  • Amir

    سلام من دو هفته پیش یه پیکان ۸۲خریدم میخواستم بدون میتونم در طرح خودروهای فرسوده ثبت نام کنم

  • مصطفی

    من پراید ۸۶ دارم شامل طرح میشم؟
    ممنون میشم جواب بدید

  • سعید

    سلام خسته نباشید من ماشین یه ماه پیش خریدم شرایط اسقاط داره تازه سند خورده ب اسمم مشکلی نداره برای اسقاط ممنون میشم از راهنمایتون

  • رضا

    سلام. وقتتون بخیر.
    یه سوال داشتم , امکان فروش خودروی تعویض شده جدید هست؟

  • پیام

    سلام
    آیا با خودروی پراید مدل ۸۳ و یا رنو پی کی مدل ۸۴ در طرح جایگیزینی ایران خودرو ثبت نام کرد؟یا باید ماشینای مدل پایین خود ایرانخودرو باشه که بتونی ثبت نام کنی.

  • م.مرادخانی

    با سلام
    در شهریور ماه امسال از سایت ایران کار تو قرعه کشی جایگزین خودرو فرسوده برنده یک دستگاه ساینا اس شدم پیامکی برام اومد که دو ماه وقت دارم برای اسقاط خودرو و برای اسقاط خودرو ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت رو آدرس دادن بارها به ستاد مراجعه کردم اما هر بار گفتن اسقاط خودرو به ما ربطی نداره القصه دو ماه تموم شد و دستمون بجایی نرسید حتی نمایندگی های سایپا هم مراجعه کردم که نمایندگی ها هم اعلام کردن بما ربطی نداره دو روز مانده بود که وقت دوماهه تموم بشه یکی از نمایندگی ها زنگ زد و گفت خودرو رو برمیداریم شما پول خودرو رو نقدا با ده میلیون بیشتر باید بدین تا خودروی شما رو برداریم نه وامی دادن نه طرح تشویقی هیچی این جور اسقاط کردن رو فکر نکنم کسی قبول کنه

  • رحیم

    سلام ماشین فرسوده دارم میخوام جایگزین کنم آیا چک برگشتی که دارم مشکلی ایجاد نمیکنه

  • kmaran

    با سلام ماشین فرسوده دارم میخواستم ثبت نام کنم شنیدم معرفی میکنن بانک واسه وام خودرو پول واریزی رو ندارم?

  • مهدی عباسی

    سلام برای شرکت در طرح فرسوده خودرو مدت مالکیت خودرو ملاک هست یا همین که خودرو مبه نام باشه کفایت میکنه؟

  • امیر برزویی

    سلام مدتی پیش یه پیکان مدل ۸۱ خریدم مالک شکایت رو پلاک گزاشته حالا میگه پلاکم میخام ماشین هم ۳ ساله مهاینه فنی نداره مشکل برقی داره ماشین بنزین نمیاره روشن نمیشه برای طرح فرسوده دارم ثبت نامش میکنم حالا پلاک بنام یکی دیگه هست مرکز اسقاط با این شرایط قبول میکنه وکالتی ماشینو اسقاط کنم راهنماییم کنید چیکار کنم قبلش

  • امیر

    سلام وقت بخیر در طرح فرسوده قرعه کشی انجام میشه؟ یا مستقیم خودرو اسقاط میشه و بعد از مدت تحویل خودرو تحویل داده میشه

  • جابر

    با سلام .من تماس گرفتم با مرکز اسقاط .گفتن هیچ وامی درکار نیست باید نقدی کل پول رو بپردازید .با قیمت الان هیچ فرقی با قیمت باز نمیکنه اون ماشینی ک میخوای بخری
    چون الان قیمت پراید ۸۴تا ۸۰میلیون تومن معامله میشه .بعبارتی ضرر میکنی ..اگر وام بدن خوبه .پراید ۸۴رو ۵میلیون میخرن

  • زارعی

    من یه خانم ۳۷ ساله هستم با پراید ۸۲ از صبح تا شب کار میکنم اگه ۱۰۰,تومان کار کنم ۵۰,باید خرج ماشین کنم ..همیشه با آژانس هستم یا تعمیرگاه دوتا بچه دارم حقوق شوهرم کفاف زندگی مون نمیده
    واقعا به هیچ طریق نمیتونم ماشینم عوض کنم این طرح‌ها اسقاط خودرو هم ثبت نام کردم چشمم آب نمیخوره اسم من دربیاد یا اگه بخوام اسقاط کنم اون مقدار پول رو از کجا بیارم .. یا چند ماه بیکاری تا تحویل ماشین ما چطور زندگی بگذرونیم ..میگن میغرستن بانک تا وام خودرو بگیریم بازم وام گرفتن برام سخته ..واقعا با چه امیدی این زندگی رو ادامه بدیم

  • فرشاد

    سلام وقت بخیر، قیمت خودروی واگذاری در طرح اسقاط به قیمت پایه کارخونه حساب میشه؟

  • اسی

    سلام خسته نباشید . یک پیکان مدل ۸۲ دارم همه مدارک به نام خودم هست میخواستم بدونم میتونم با تحویل دادنش در تو طرح قرعه کشی شرکت کنم .

  • سراب

    سلام. خودروی ما پژو پارس مدل ۱۳۸۶ هست که با توجه به قانون که گفتن ۱۵ سال مرز فرسودگی هست امکان ثبت نام در طرح رو داریم یا شرایط دیگه ای هم برای فرسودگی خودرو وجود داره؟ و ایکه مبلغی بابت خودروی خودمون پرداخت میکنن؟ و اگه هست این مبلغ چقدره؟

  • جواد

    سلام من ماشین مدل ۸۱دارم چند ماه پیش برای شرکت توی قرعه کشی ماشین رو زدم بنام دخترم حالا می‌خوام توی جایگزینی ماشین فرسوده شرکت کنم آیا میشه بنام دخترم ثبت نام کنم چون۱۲سالشه گواهینامه هم نداره

  • مهدی

    تشکر

  • دهانی

    سلام من ماشین اسقاطی دارم ولی به اسم پدرمه اونم گواهینامه نداره آیا بدون تعویض پلاک اگه یک وکالت خرید بگیرم میتونم ثبت نام بکنم؟

  • سعید

    سلام.من می‌خوام یه ماشین اسقاطی بخرم و سندش انتقال بدم به نام خودم آیا میتونم ثبت نام کنم در قرعه کشی ایران‌خودرو یا باید از تاریخ انتقال سند بگذره چند ماه یا چند سال؟!!!؟,آقا منوچهر راهنمایی لطفا

  • زهرا

    سلام
    من متوجه نشدم بالاخره هزینه کلی این کار چقدر هست؟ هفت میلیون برای چی برای اسقاط باید پرداخت کنیم و خودرو را به چه قیمتی از ما برمیدارن؟ لطفا این مطلب را روشن بفرمایید

  • زهرا رئیسي

    با سلام و خسته نباشید
    یه پراید۸۱ دارم به نام دخترم که ۱۳ سالشه ،گواهی نامه نداره و سیم کارت به نام دخترم نمیدهند آیا راهی هست بتوانم در طرح اسقاط خودرو شرکت کنم

  • جواد

    سلام
    مبلغی که بعد از پیش پرداخت باید پرداخت بشه مبلغ کامل هست؟ مثلاً پژو پارس رو پونصد و نیم میگیرن یا یه چیزی در حدود نزدیک دویست تومن؟ اصلاً برتری این طرح نسبت به پیش‌فروش عادی و فوق‌العاده چیه؟

  • حامد

    سلام. ماشین من یه پراید ۸۴ تمیزع. الان قیمتش تو بازار ۱۰۰ میلیونه. اگ من بخوام اسقاط کنم ماشینمو چند برمیدارن؟ و همچنین بقیه پولش رو باید نقدا بدم یا وام داره؟ لطفا ممنون میشم کامل شرایطشو توضیح بدین. ❤️?

  • حمید نقره خور

    با سلام من یه پی کی مدل۱۳۸۲ دارم ولی پلاکش رو به نامم نزدم و هیچ پلاک دیگه ای هم بنامم نیست با وکالت تعویض پلاکی که دارم میتونم در طرح خودرو فرسوده شرکت کنم اگر در قرعه کشی برنده شدم یا نه حتما باید پلاک و سند قطعی بنامم باشه؟

  • امید کلوانی

    سلام دوست عزیز وقت شما بخیر بنده ثبت نام قرعه‌کشی ایران خودرو برا خودروهای فرسوده انجام دادم و پیامک برنده شدن برام اومده ماشین رانا پلاس.الان ۴۵روزه از زمان ثبتنام گذشته و هنوز خبری نیس از ایران خودرو برای تحویل ماشین فرسودم و تحویل گرفتن ماشین جدید..از کجا باید پیگیر باشم؟!و حدودا میدونید چقدر طول می‌کشه تا ماشین تحویل بدن بهمون؟؟!!ممنونم از پاسخ گویی تون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر باید برای پیگیری به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.

  • محمد علی پور

    سلام ببخشین من یه پاترول مدل ۷۷ دارم میتونم در ثبتنام اسقاطی شرکت کنم ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر بله امکانش هست.

      • فاطمه

        سلام،من ثبت نام کردم و پیام اومد که اطلاعات خودرو فرسوده شما به مرکز حمل و نقل و سوخت ارسال شد تا دوماه هم میزد در حال بررسی الان میزنم در انتظار اسقاط خودرو،نمیدونم باید الان چکارکنم خودم ماشین و ببرم تحویل مرکز اسقاط بدم،از طرفی دیدگاه ها رو خوندم میترسم ماشین جدید تحویل ندن

  • محمد

    سلام پیکان مدل ۵۹ یه برگ سند دارم آیا میتوانم تعویض کنم ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.

  • مجید

    سلام
    ببخشید من میخوام طرح فرسوده ثبت نام کنم ولی اگه اسمم در اومد میخوام خودرو فرسوده رو نگه دارم و پول ثبت نامم بدم.
    میشه اینجوری؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امین

    سلام وقتتون بخیر واسه ما الان یه ماهه میزنه در حال بررسی پرسیدم میگن باید خودرو دوسال بنام خودت باشه من شش ماهه آیا واقعیت داره

  • قربانی

    سلام وقت بخیر آیا پراید مدل ۸۷ رو میشه تحویل بدیم؟

  • Mostafai

    داداش من پیش ثبت نام کردم سه ماهه خبری نشده نه پیامی نه تماسی چیزی چی باید بکنم کجا برم

  • سجاد

    سلام یک پراید مدل ۸۰ دارم و از فروشنده وکالت گرفتم و به علت نداشتن معاینه فنی تعویض پلاک نشد و الان تاریخ وکالتم گذشته و فروشنده توقیف پلاک زده و خودروی بنده در پارکینگ هست آیا با وکالت میتونم طرح ثبت نام کنم و از پارکینگ بیرونش بیارم برای اسقاط

  • رضا

    سلام پراید ۸۶برج۶ فرسوده حساب میشه برای طرح فرسوده ایرانخودرو؟

  • یونس

    سلام خسته نباشید
    طرح فرسوده ماشین تا چه زمانی ادامه داره؟؟
    و اینکه من ماشینم مدل ۸۰و دو ساله گرفتم و سندش مشکل داشت نتونستم سندشو بنامم کنم ولی الان شکایت کردم و قراره درست بشه
    وقتی به نامم خورد میتونم اقدام کنم یا باید زمان خاصی بگذره؟؟

  • مسعود

    سلام وام خرید خودرو فرسوده ۵۰ الی ۷۰ میلیونه در صورتی که خودرو من توی بازار حدود ۲۵۰ م تا ۲۷۰م هستش آیا خودروساز این مقدار خودرو فرسوده رو بر میداره؟

  • m.attar

    سلام خسته نباشید‌ . ببخشید من یه پیکان مدل ۸۲ داغون دارم. میخواستم بدونم که میتونم بعنوان خودروی فرسوده در طرح نیمه شعبان ایران خودرو ثبت نام کنم؟؟ مراحلش چیه؟؟ اول باید اسقاط بشه بعد میتونم ثبت نام کنم یا اول باید ثبت نام بشه؟؟

  • هادی

    سلام.سواری پی کی مدل ۸۴ آیا بعنوان خودرو فرسوده تلقی میشه؟؟

  • آروین

    عرض سلام در طرح خودرو فرسوده مرکز اسقاط به روشن بودن خودرو توجه میکنه یا اینکه باید همه چیز خودرو سالم باشه ؟ چراغ کولر بخاری این چیزا ؟ مثلا خودرو سپر نداشته باشه شیشه بالابراش خراب باشه قبول نمیکنه ؟ یا فقط راه رفتن خودرو شرطه ؟ من تو هایما اس ۷ ثبت نام کردم خواستم شرایط کامل اسقاط بدونم . پژو ۴۰۵ مدل ۸۴

  • علی

    سلام
    اینکه میگن ماشین فرسوده حداقل ۶ماه باید بنام خودت باشه تا بتونی طرح جایگزین خودرو فرسوده ایرانخودرو را ثبتنام کنی درسته؟ مثلا ماشین فرسوده ای که تازه خریدی و بنام زدی راهم میشه باهاش تو قرعه کشی شرکت کرد یا حتما باید حداقل۶ماه بنامت باشه

  • مجتبی

    سلام، وقتتون بخیر
    واسه طرح جایگزینی، بابت خودرو فرسوده هم پول خودرو فرسوده رو پرداخت میکنن و هم وام میدن؟
    چند ماه بعد از اسقاط ماشین پول خودرو و وام و خودرو جدید رو تحویل میدن؟
    وام ها چند درصد و چند ساله هست؟
    نوع و رنگ خودرو جدید انتخابی هست یا اجبار کارخانه؟
    شنیدم برای اسقاط باید ۳ دوره معاینه فنی نگرفته باشی و حداقل باید ۶ ماه مالک خوردویی ک میخای اسقاط کنی باشی، درسته؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Mostafa

    سلام اقا منوچهر من پیش ثبت نام کردم با گوشی سه ماه گذشته ولی خبری نشده نه پیامی امده نه تماسی هیچی همون مرحله مانده چی باید بکنم برم نمایندگی یا وایسم ببینم پیام میاد یا نه؟

  • سعید

    سلام اگر ثبت نام کنیم و اسم در بیاد کی تحویل میدم

  • سعید

    وامی که بانک خواهد داد چه مبلغ هستش وبا سود چند درصد

  • علی علیزاده

    من ی ماشین دارم ۲۰۷ سند ب اسم خودم هست امکانش برا خودرو فرسوده ام ثبت نام کنم دوتاش ب اسم خودم هست

  • وحید

    سلام
    ۲۰۶ دارم شاتون زده موتور خاموشه مراکز اسقاط تحویل می‌گیرند که ثبت نام کنم

  • ابوالفضل

    سلام وقت بخیر
    بنده تو طرح خودرو فرسوده شرکت کردم و بعد از تایید ستاد حمل و نقل و سوخت پیامک اسقاط اومده برام میخوام اسقاط کنم ولی مشکلم اینه که ماشینم دوسالی بود که دست پسرم بود و اون استفاده میکرد و خودم یه ماشین دیگه دارم، میخواستم بدونم حالا که پلاک فعال دارم ماشین بهم تعلق میگیره یا نه
    لطفا راهنمایی کنید ??

  • محمد

    سال نو مبارک سلام .من طرح فرسودگی به اسم پدرم ثبت نام کردم .اما ماشین فرسوده به اسم خودمه آیا مشکلی پیش میاد .آیا میتونم بعد برنده شدن ماشین اسقاط رو به نام پدرم بزنم.ممنون آقا منوچهر

  • محمد

    سلام
    برای شرکت توی قرعه کشی طرح جایگزین باید ماشین خودمو تحویل بدم یا تا زمان برنده شدن میتونم ماشینمو داشته باشم ؟
    ممنون میشم جواب بدید

  • بهروز وکيلی

    بادرود وخسته نباشید بنده سمند۸۲ دارم ثبت نام کردم پیامک برنده شدن هم امد به مرکز اسقاطی که گفته بودن مراجعه کردم ولی مرکز فوق سرباز زد ونپذیرفت لذااینجانب باید برای پیگیری کجامراجعه کنم. باتشکر

  • علی

    سلام من یک خودرو روآ مدل ۸۶ خریدم تا همین الان با تعمیر اساسی که شده حدود ۲۵ میلیون خرج برداشته خود ماشینم ۹۲ میلیون خریدم.سوالم اینه اگر سال جدید گفتند خودروهای بالای ۱۵ سال باید اسقاط بشن .اونوقت سر ما که کلی هزینه کردیم چی میاد.اینطوری که دو سر ضرر.من میگم لااقل دولت صراحتا اعلام کنه خودور های بالای چند سال و نام خودرو هاروهم که باید اسقاط بشن بگن.ممنون

  • هادی

    سلام.من ثبت نام کردم اما کد رهگیریم یادم رفته از کجا میتونم بازیابیش کنم.

  • فرزانه

    سلام من یه پراید ۸۳ دارم برای نوشتن در طرح ماشین فرسوده واسه سایپا ثبت نام کنم یا ایرانخودرو

  • جمال

    سلام خسته نباشین ما ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در طرح جایگزین فروش فوقالعاده ایرانخودرو ثبت نام کردیم و پیامک برنده شدن ۲۸ اسفند اومد ما الان ۱۵ فروردین ماشیین و تحویل دادیم خاستم ببینم پیامک واریز تقریبا کی میاد کسانی ک پیامک براشون اومده طی چ مدت بوده لطفا بگین.

  • محمد

    آیا خودرو تصادفی فرسوده هم قبول میشه؟

    • منوچهر

      سلام خیر.

  • Azari

    https://www.farsnews.ir/my/c/191471
    با سلام هموطنان عزیز لطفا همگی این کمپین را حمایت کنید تا برای اسقاط خودروهای فرسوده که در کل کشور و به ضرر همه مردم مشکلات بزرگی ایجاد شده اقدامات بهتری صورت گیرد.

  • جواد

    سلام به همه دوستان عزیز:
    راستش بعدازاینکه وعده های دولت محترم رومبنی بر اسقاط خودرو وتحویل خودروجدیدالبته بعدازگذراندن مراحلی.ودرضمن بعدازخواندن نظرات شماعزیزان،وپاسخ های داده شده ازطرف اقامنوچهرعزیز.بنده حقیربه این نتیجه رسیدم که بهتره ماشینم روآتیش بزنم تاخودم روتوی دردسرنندازم…شمابگید…!نه واقعافکرکنیدتاحالاقانونی وصف شده که به نفع من وشمابوده باشه…!جواب بدین اگه هست بگیدتاماهم یکم بخندیم.
    باتشکروخسته نباشید.

    • منوچهر

      سلام
      ممنون از دیدگاهتون در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    شما پیگیری باید پیامک بیاد چجوریه

  • سبحان

    سلام
    شما از قرعه کشی دوباره ایرانخودرو یا سایپا خبری دارید

    • منوچهر

      خیر در مورد خودروهای فریوده هنوز خبری منتشر نشده است.

  • حسن قاسم آبادی

    درود
    چرا خودرویی ک طبق قانون ارزش گذاری خودرو ۶۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده وبرمبنای همین ۶۰ میلیون مالیاتوعوارض شهرداری وبیمه قیمت گذاری میشه زمان تحویل ب مرکز اسقاط کلا مبلغ ۶ میلیون تومان ارزش گذاری میشه ماشینی ک روشن وسالم تحویل اسقاط داده میشه .و چرا وامی ب صاحب این خودرو واگذارنمیشه اصلا

  • علیرضاامیری

    سلام و عرض ادب
    من یک ماشین دوو ماتیز سه سیلندر دارم که قصد شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را دارم لطفا راهنمایی بفرمایید آیا تعداد سیلندر مانع از این کار نمیشه؟
    چون شنیدم حداقل تعداد سیلندر باید چهار باشد،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • مهرداد

    سلام مدل ۸۵ هم شامل فرسوده بودن هست

  • حسن بالویی جامخانه

    سلام پرایدمدل۸۵ Gtxi اسقاطی محسوب می‌شود اگه میشه تو اون شر ایطی که شما فرمودیدقیمت گذاری خودرو به کنار، به من وامی پولی تعلق میگیره یافقط هزینه اسقاطی بودنشو میدن

  • حسن بالویی جامخانه

    سلام‌پرایدمدل۸۵Gtxiاسقاطی‌محسوب‌می‌شوداگه‌‌
    میشه‌تواون‌شرایطی‌که‌شمافرمودیدقیمت‌گذاری‌خودرو
    به‌کناربه‌من‌وامی‌پولی‌تعلق‌میگیره‌یافقط‌‌ هزینه‌اسقاطی‌بودنشومیدن
    تعویض‌خودروی‌اسقاطی‌باخودروی‌نوروعرض‌میکنم
    ممنون‌میشم به‌بنده راهنمایی‌کنید

  • علی

    سلام خسته نباشین چند وقت قبل ی دونه ماشین از ایران خودرو تحویل گرفتم حدود ۵ ماه پیش الان دوباره میتونم برای طرح فرسوده ثبت نام کنم؟

  • شیرین

    سلام وقت بخیر
    میشه بفرمایید من بعد تحویل خودرو چقدر باید پول داشته باشم چقدر به من وام میدن و چقدر خودرو خریداری میشه چون الان مثلا ماشین من ۳۰۰ تومن ارزش داره اگر قراه ۵۰ تومن بردارن و ی خودرو به من بدن ۲۵۰ تومن ک من اقساطی پرداخت کنم در اصل ۲۵۰ تومن ضرر من هست اینو توضیح بدین ممنونم

  • حمید

    تویوتا هایلوکس داشتم درسال ۱۳۸۷تحویل دادم درصورتی که ماشین سالم و مرتب بود وکارمیکردم ورزی که تحویل دادم تاامروز هیچ گونه تماس یاجوابی به اینجانب نداده‌اند ماشینو بامدارک کامل طرح جایگزینی به ایران خودرو مرکز اسقاط تحویل دادم خواهش میکنم در مورد این مشکلم راهنمای کنید تا به حقم برسم ممنونت میشم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید از نمایندگی و مرکز اسقاط مورد رو جویا شوید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Nasrin

    سلام مرکز نوآوران تجارت سبز مشهد ماشینم اسقاط کردم ولی از قبل بهشون زنگ زدم گفتم من شهر خودم ۶ تومن ماشین برمی‌داره اگه شما بیشتر برمیدارن من هزینه کنم بیام مشهد اسقاط ‌کنم…با کلی زبون بازی که بیاین ما کارشناسی میشه بیشتر برمی‌داریم بیاین اینجا اسقاط کنید خیلی بهتره ضرر نمیکنید که ما تا ۱۰ ماشین برمیداریم.. خلاصه با کلی بدبختی رفتیم اونجا الان ک اسقاط کردن میگن مبلغی تعلق نمیگیره با این که من هم صداشون دارم و هم قولایی که دادن..دوستان تو این مرکز اسقاط نکنید که خیلی سرتون کلاه میذارن
    کد ۲۰۱۲ هست مرکز اسقاط

  • حسین

    سلام خسته نباشید من کامیونت نیسان زامیاد مدل ۸۶ دارم هفته پیش اتیش گرفت بیچاره شدم باید چکار کنم آیا راهی هست!

  • محسن

    سلام و عرض ادب
    بنده ثبت نام خودرو فرسوده برنده شدم طرح اسقاطی، کسی میدونی وقتی اسقاط میکنن بابت همون خودرو پولی میدن به غیر از اینکه در طرح برنده شده و خودرو جایگزین میدن ؟ چون همین ماشینو بیرون بفروشم حداقل ۷۰ تومن میخرنش.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      هیچ عددی رو به شما در زمان اسقاط خودرو پرداخت نمیکنند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسینی

    سلام من یه ون مدل ۶۵ دارم بهترین گزینه چی هست و چکار کنم

  • محمد تقی کهکی

    باسلام بنده ۲ سال است که در سایت فرسوده ثبت نام کرده ام خبری نشده اول سال ۱۴۰۲ در قرهکشی برنده شدم و اس ام اسی برام امد چون روش تحویل نمی دانستم لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      شما باید از نمایندگیهای مجاز استعلام کنید و ببینید دقیقا در چه مرحله ای قرار دارید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • یحیی

      سلام یه پراید دارم ۸۹ کامل خرج ایا جزه طرح حساب میشه یا ن

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        خیر محسوب نمیشه.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مخاطب

    سلام یه پیکان مدل ۷۴ دارم به عنوان اسقاطی می‌خوام تحویل بدم الان هم خاموش هست یعنی خاموش شده می‌خوام تحویل بدم بعد مدارک چی نیاز داره

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      با مطالعه این پست کاملا متوجه میشید و خودروتون باید روشن باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • باقر

    سلام ،من ماشین سوخته دارم میشه ثبت نام کنم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    آقا من اینهمه مطلب خوندم آخر نفهمیدم چجوری باید ماشینمو جایگزین کنم. یه سمند ۸۲ دارم میخوام توی طرح جایگزینی شرکت کنم. دقیقا چیکار باید بکنم؟ اولین قدم چیه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      به سایت مربوطه مراجعه کنید و با مطالعه دقیق این پست متوجه میشید دقیقا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سهراب

    سلام من میتونم خودرویی تحویل مرکز اسقاط شده رو بخرم یا به نام خودم کنم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام واقعا ناگاون عمومی شهری نیاز به رسیدگی داره مخصوصا اتوبوس ومینی بوس که الان اکثرشون مدل پایین هستن وواقعا باید تعویض بشن جالب اینجاست الان تواین مطلب نوشتن واسه مینی بوس بعد ۱۵سال فرسوده محسوب میشه حالا ازیه طرف میگن ازسال ۷۰به قبل رو اسقاط میکنیم‌ واقعا اگه قرارواردات ازاد بشه حتما واسه خودروهای سنگین هم فکری بکنن حمل ونقل عمومی خیلی میتونه کمک کنه به تمیزی اب وهوا مصرف سوخت اسایش مردم واقعا خیلی مهمه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • نوید

    هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده دلال‌ها ریختن تو بازار ۲۰۶ مدل ۸۰ تا ۸۵ داره به قیمت ۴۵۰ تا ۶۰۰ خرید و فروش میشه !!!
    واقعا واسه این آدم‌ها برنامه ای نیست ؟ خسته شدیم از این همه موجود نکبت و کثیف به نام دلال تو مملکت

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه این خبر شایعه ای بیش نبوده و فقط بازار رو در خودروهای فرسوده متلاطم کرده.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    ببخشید در مورد خودرویی که بین وارث هست چکار کنیم بعد باید بیمه باشه ماشین یا مهم نیس

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید بیمه باشه و سندش هم به نام یک شخص.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • میهن راپل

    ماشینمو ثبت نام کردم از شرکت جهان فرود و بسیار راضی هستم به موقع تحویل دادند. روی سپر با پیچ و رولپلاک سفت شده بود و از سنگ برای کف ماشین استفاده کرده بودند.

  • محمود

    سلام وقت بخیر من خودروم مدل ۸۷ هست یعنی به هیچ عنوان جزو طرح تعویض قرار نمیگیره..

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر محسوب نمیشود .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • تقی تقوایی

    راهکار، فقط دو نرخی کردن قیمت اسقاط خودروست. برای مالک خودروی فرسوده که حداقل در ۵ سال اخیر سند خودروی فرسوده به نام خودش بوده با قیمت بالاتری خودروی فرسوده شان توسط خودروساز یا وارد کننده یا سازمان نوسازی خریداری شود و برای افراد فاقد خودروی فرسوده، هزینه اسقاط به صورت درصدی از قیمت خودرو، مشابه اسقاط خودروهای سنگین گرفته شود. اینطوری هم به قشر ضعیف خودرو جدید میرسه و هم بازار سیاه خودروی فرسوده جمع میشه.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رحیم هاشم پور

    سلام من یه پرایدمدل۸۷دوگانه سوزدارم آیا طرح اسقاطی خودرو شامل من میشه یاخیر؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر شامل شما نمیشود در حال حاضر.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ماجد

    ببخشید‌، اسقاطی‌ منظورم

  • مصطفی

    پراید۸۶دوگانه‌ جز‌ اسقاطی‌ هستش‌ یانه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر خیر ولی سال بعد بله.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسن پورعلی

    سلام من خودرو روآ ۱۳۸۵ دارم فرسوده هست من از این برنامه ثبت نام بکنم ؟بعد در قرعه کشی کدام ماشین‌ها هستن من هر کجا نگا کردم ندیدم،بعد اینکه خودرو من به چه قیمتی برمیدارین؟ممنون میشم راهنمایی بکنید.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      شرایط و روند کاملا در این پست به صورت شفاف توضیح داده شده و ادرس سایتهم برتون قرار داده شده.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سینا

    سلام من ۲۰۶مدل ۸۵ دارم دور رنگه تیپ ۲
    میخاصتم قیمت واقعیش توی بازار بفهمم چند بفروشم کلاه سرم نره

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      میتونید با مراجعه به سایت کارنامه در قسمت تخمین قیمت مورد رو جویا شید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    سلام من پراید۸۶ دارم شامل اسقاطی میشه واسه طرح تعویض?

  • سامان

    سلام
    من یه خودرو پراید دارم مدل ۱۳۸۵ که دو تیکه اس ولی همه چی بناممه نامه اگاهی هم دارم
    خواستم بدونم به عنوان اسقاطی ازم تحویل میگیرن
    و میتونم با چه خودرو هایی طرح معاوضه بگیرم

  • Ramin

    با سلام خدمت دوستان عزیز کارنامه. من میخواستم یه ۲۰۶ مدل ۸۲ بخرم . ایا با شریط اسقاط الان اگر این ماشین رو بخرم بعد به مشکل نمیخورم برای استفاده چون قصد خرید جهت استفاده دارم نه اسقاط.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رامین

    کاملا علنی کلاه میذارن سر آدم . ماشینتو ببری اسقاط کنی ۷میلیونم پول بدی بابت اسقاط بعد ۵۰تا ۷۰میلیون بهت وام بدن مابقی مبلغ خودرو جدید هم هست تازه یعنی هر ماشینی یه قیمتی داره صِفرش مثلا ۳۰۰میلیون که اگه ۷۰میلیون بهت وام بدن ۲۳۰میلیون هم نقد باید بدی و اقساط وام هم هست . حالا به عنوان مثال من پژو ۴۰۵دارم همینجوریش با این وضع داغونش ۸۰تا ۹۰میلیون مشتری داره یعنی خیلی ها مثل من هستن که حاضرن این ماشینو همینجوری که هست سوار بشن از سر ناچاری و نداری ، چرا باید ماشینو ببرم با دستای خودم بدم بهشون ۷میلیونم بدم بهشون بگم بفرمایید این ماشینم اینم هفت میلیون پول لطفا ماشینمو بگیرین ازم اوراق کنین ، بعد هم سیصد میلیون بدم بابت ماشین جدید که معلوم نیست چندماه باید صبر کنم تا تحویل بدن حتمی پول مابقی وام تا قیمت اصلی ماشین جدید رو هم باید ریخت به حسابشون تا زمان تحویل تازه اینجا شما نوشتین پنجاه تا هفتاد وام میدن به من گفت سی تومن بیشتر به این ماشین نمیدن . یاد سریال بی نظیر هزاردستان افتادم تو یکی از قسمتهاش شعبون استخونی کارش جمع کردن استخون و جشوندن استخون بود یه یارو نمک فروش بود با خَرش اومد پیشش گفت پای خرم شکسته دیگه بدرد نمیخوره راحتش کن خر هم ماله خودت ،شعبون استخونی بهش گفت بابت سلاخی چی میدی ؟ از یارو چندتا سنگ نمک گرفت خرشم گرفت نعل های پای خرشم گرفت یارو وقتی اومد از در تو خر داشت با یه خورجین نمک داشت میرفت پیاده بود و گریه کنان زار میزد و میرفت . حالا اون خرِ تو زمان شاه قاجار شده خودرو تو زمان شاهِ مُلا

  • سیدجمال الدین

    من نیسان تصادفی دارم کارشناس تامین دلیل برام اسقاط نوشته ایامیتونم بفروشم یابایدتحویل بدم