بهترین موتورسیکلت‌های مناسب سفر و تورینگ در بازار ایران + قیمت

3 6,604

سفر همیشه هیجان‌انگیز است، حال تصور کنید که قرار است سفری با موتورسیکلت داشته باشید. احساس وزش باد، حس آزادی بیشتر و لذت بردن از کشف مناظر جدید از تجربه‌هایی هستند که تنها در سفر با موتورسیکلت به دست می‌آورید. بااین‌حال، برای این‌که سفر لذت‌بخش و ایمنی داشته باشید، داشتن موتورسیکلت مناسب بسیار مهم است. در این مطلب، بهترین موتورسیکلت‌های مناسب سفر را برایتان فهرست کرده‌ایم. این موتورسیکلت‌ها را موتورهای تورینگ یا مسافرتی هم می‌نامند. اگر می‌خواهید موتورسیکلتی برای سفرهای هیجان‌انگیزتان انتخاب کنید، این مطلب دقیقا برای شماست!

بنلی مدل TNT25N؛ یکی از بهترین موتورسیکلت‌های تورینگ

بنلی مدل TNT25N یکی از بهترین موتورسیکلت های مناسب سفر در ایران

TNT25N موتورسیکلتی متعلق به برند ایتالیاییِ بنلی در کلاس استریت-کروز و یکی از بهترین موتورسیکلت‌ها برای شروع ماجراجویی‌های دونفره است. موتورسیکلت بنلی TNT25N ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی دارد که باعث می‌شوند گزینه بسیار خوبی برای سفر باشد؛ مثل:

  • سواری راحت: طراحی راحت و ارگونومیک زین و فرمان باعث می‌شود که حتی در سفرهای طولانی هم خستگی کمتری احساس کنید.
  • موتور قدرتمند: حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی بنلی TNT25N به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی مسافت‌های طولانی را پشت سر بگذارید.
  • سرعت مناسب: حداکثر سرعت بنلی TNT25N حدود ۱۳۰ کیلومتربرساعت است که برای پیمودن مسافت‌های نسبتاً طولانی در مدت زمان کوتاه، بسیار مناسب است.
  • ترمزگیری ایمن: بزرگ‌ترین مزیت TNT25N به‌خصوص در سفرهای برون‌شهری را می‌توان ترمزهای دیسکی دانست. بنلی TNT25N در جلو و عقب ترمزهای دیسکی دارد که ایمنی و عملکرد بالاتری را برای این موتورسیکلت فراهم می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که موتورسیکلت در شرایط مختلف آب‌وهوایی عملکرد بهتری داشته باشد و موتورسوار با اطمینان خاطر بیشتری سفر کند.
مشخصات فنی بنلی TNT25N
حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی
قدرت ۲۵ اسب بخار
گشتاور ۲۱ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۳.۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت
قیمت ۲۷۲ تا ۲۷۳ میلیون تومان

 

 

بنلی مدل TRK 250

موتورسیکلت های مناسب سفر2

TRK 250 یکی دیگر از محصولات شرکت بنلی است. این موتورسیکلت قدرتمند و جذاب که در کلاس تورینگ-ادونچر قرار دارد، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متعدد، برای سفرهای طولانی و شرایط جاده‌ای مختلف بسیار مناسب است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت پرطرفدار و محبوب در بازار ایران:

  • موتور قدرتمند: موتورسیکلت بنلی TRK250 به‌دلیل قرارگیری در کلاس تورینگ و همچنین داشتن حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی، یکی از بهترین و قدرتمندترین گزینه‌ها برای پیمودن مسافت‌های طولانی است.
  • ظرفیت بالای باک: TRK 250 یک باک بنزین ۱۸ لیتری دارد که به شما این امکان را می‌دهد مسافت‌های طولانی را پشت سر بگذارید، بدون اینکه نیازی به سوخت‌گیری‌های پیاپی داشته باشید.
  • عملکرد خوب در مسیرهای سنگلاخی: TRK 250 در جلو سیستم تعلیق تلسکوپی و در عقب سیستم تعلیق روغنی دارد که سبب می‌شود با خیال راحت در ارتفاعات و مسیرهای خاکی و سنگی ماجراجویی کنید.
  • ترمزگیری مطلوب: TRK 250 همچون TNT25N در جلو و عقب ترمزهای دیسکی دارد. ترمزهای دیسکی به‌دلیل عملکرد مناسب‌شان در شرایط خاص، ایمنی شما را تا حد قابل‌توجهی در سفرها افزایش می‌دهند.

 

مشخصات فنی بنلی TRK 250
حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی
قدرت ۲۵.۸ اسب بخار
گشتاور ۲۱ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۸ لیتر
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۷۵ تا ۳۱۰ میلیون تومان
promotion banner

باجاج مدل ۲۲۰ (باجاج اَوِنجِر)

موتورسیکلت های مناسب سفر.3

باجاج ۲۲۰، یکی از موتورسیکلت‌های سنگین و محبوب کمپانی هندی Bajaj Auto Limited است که در کلاس استریت-تورینگ تولید شده است. شاید جالب باشد بدانید که باجاج اونجر ۲۲۰ یک نسخه کپی از کاوازاکی الیمیناتور به حساب می‌آید. این موتورسیکلت ویژگی‌های جذابی دارد که آن را به گزینه مناسبی برای سفر تبدیل کرده‌اند، مثل:

  • موتور قدرتمند: یکی از نقاط قوت اونجر ۲۲۰، موتور ۲۲۰ سی‌سی آن است که یکی از انجین‌های کم‌استهلاک در ایران به حساب می‌آید. موتور قدرتمند باجاج ۲۲۰ سبب می‌شود که به‌راحتی بتوانید در مسیرهای کوهستانی و ناهموار ماجراجویی کنید.
  • ظرفیت بالای باک: باجاج ۲۲۰ یک باک بنزین با ظرفیت ۱۳ لیتر دارد که با توجه به کم‌مصرف بودن آن، پیمودن مسافت‌های طولانی را برایتان ممکن می‌کند؛ بنابراین نیازی نیست بارها برای بنزین زدن توقف کنید.
  • ترمزگیری مطلوب: در باجاج ۲۲۰ ترمز جلو از نوع دیسکی و ترمز عقب از نوع کاسه‌ای است؛ اما آنچه باعث تفاوت این موتورسیکلت نسبت به دیگر رقبا می‌شود، وجود سیستم ABS در ترمز جلو و سنسور RLP در ترمز عقب است.
  • زین راحت: زین یک‌تکه، بزرگ و عریض اونجر سبب می‌شود که از سواری در مسافت‌های زیاد خسته نشوید. در قسمت ترک‌ هم تکیه‌گاهی تعبیه شده که راحتی و ایمنی ترک‌نشین در زمان سواری را افزایش می‌دهد.
مشخصات فنی باجاج مدل ۲۲۰
حجم موتور ۲۲۰ سی‌سی
قدرت ۱۹.۰۳ اسب بخار
گشتاور ۱۷.۵۵ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۳ لیتر
حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۶۵ میلیون تومان

SYM مدل NA180؛ یکی از بهترین موتورسیکلت‌های مناسب سفر در ایران

موتورسیکلت های مناسب سفر.4

SYM مدل NA180 متعلق به شرکت تایوانی سانگ یانگ موتور و یکی از موتورسیکلت‌های محبوب این شرکت از کلاس استریت است.

مهم‌ترین ویژگی‌های سفری NA180:

  • ظرفیت بالای باک: ظرفیت باک این موتور ۱۱ لیتر است و با توجه به مصرف سوخت آن، با یک باک پُر می‌توانید مسافتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کنید.
  • عملکرد مطلوب در جاده‌های ناهموار: وجود سیستم تعلیق دوشاخه تلسکوپی در جلو و سیستم تعلیقی با دو کمک‌فنر در عقب، باعث می‌شود که NA180 در جاده‌های ناهموار و مسیرهای طولانی عملکرد خوبی داشته باشد و راننده احساس راحتی کند.
  • ترمزگیری مطلوب: ترمزهای دیسکی جلو و عقب در NA180 با توجه به وزن کمی که دارد، ایمنی راکب و کنترل موتورسیکلت را افزایش می‌دهند. این دو مورد به‌خصوص در سفرهای طولانی بسیار مهم هستند.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

مشخصات فنی NA180
حجم موتور ۱۸۳ سی‌سی
قدرت ۱۷.۸ اسب بخار
گشتاور ۱۵.۲ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۱ لیتر
حداکثر سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۷۳ میلیون تومان

SYM مدل NH180

موتورسیکلت های مناسب سفر.5

NH180 یکی دیگر از خودروهای کمپانی تایوانی سانگ یانگ موتور در کلاس استریت است. NH180 به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای سفرهای دونفره انتخاب کنید.

  • موتور قدرتمند: NH180 به لطف موتور ۱۸۰ سی‌سی، توان و سرعت مناسبی برای سفرهای شهری و برون‌شهری دارد.
  • کم‌مصرف بودن: SYM مدل NH180 به‌دلیل ظرفیت ۱۱ لیتری باک بنزین، اندازه موتور و در مجموع تعادل بین قدرت و بهره‌وری مصرف سوخت، جزء کم‌مصرف‌ترین استریت‌ها به حساب می‌آید.
  • ترمزگیری مطلوب: ترمزهای دیسکی جلو و عقب NH180، ایمنی و کنترل بهتری را در زمان توقف و ترمزگیری فراهم می‌کنند.
مشخصات فنی NH180
حجم موتور ۱۸۳ سی‌سی
قدرت ۱۸ اسب بخار
گشتاور ۱۵.۷ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۱ لیتر
حداکثر سرعت ۱۰۵ تا ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۷۸ تا ۱۸۳ میلیون تومان

هیوسانگ آکویلا ۲۵۰

موتورسیکلت های مناسب سفر.6

هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ موتورسیکلتی متعلق به کلاس کروز است که توسط شرکت کره‌ای هیوسانگ تولید می‌شود. هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ به‌دلیل کیفیت ساخت بالا و همچنین ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، برای سفرهای دونفره و جاده‌ای بسیار مناسب است.

  • طراحی ارگونومیک: طراحی ارگونومیک این موتورسیکلت با زین بزرگ و راحت، دسته‌ها و پدال‌های مناسب، این امکان را به شما می‌دهد که بدون احساس خستگی، ساعت‌ها در جاده ماجراجویی کنید.
  • مصرف بهینه سوخت: سیستم سوخت‌رسانی آکویلا ۲۵۰ از نوع انژکتوری است. سیستم انژکتوری موجب بهبود کارایی موتور و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
  • استارت آسان‌تر: موتورهای انژکتوری معمولاً زودتر استارت می‌خورند که این به‌ویژه در هوای سرد و در سفرهای طولانی حائز اهمیت است.
  • سواری نرم و راحت: کمک‌فنر هیدرولیکی عقب با جذب ضربات و تکان‌های جاده سبب می‌شود که سواری نرم‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید.
  • پایداری مطلوب: کمک‌فنرهای هیدرولیکی موجب پایداری و کنترل بهتر موتورسیکلت در جاده‌های ناهموار و مسیرهای طولانی می‌شوند.
  • حفظ ایمنی موتورسوار: تایرهای آکویلا ۲۵۰ از نوع تیوبلس هستند و چون احتمال ترکیدن این نوع تایرها در مقایسه با تایرهای معمولی کمتر است، ایمنی بیشتری خواهید داشت.

 

مشخصات فنی هیوسانگ آکویلا ۲۵۰
حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی
قدرت ۲۶.۲۱ اسب بخار
گشتاور ۲۱.۳۷ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۱۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان

 کاوازاکی ورسیس X250

کاوازاکی ورسیس X250 متعلق به شرکت ژاپنی کاوازاکی است که یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان است. کاوازاکی ورسیس X250 موتورسیکلتی از کلاس ادونچر است و ویژگی‌هایی دارد که آن را به یکی از بهترین موتورهای موجود در بازار ایران برای سفر تبدیل کرده‌اند؛ مثل:

  • پایداری مطلوب: X250 سیستم تعلیق تلسکوپی در جلو و سیستم مونوشاک در عقب دارد. این دو در کنار هم باعث می‌شوند که پایداری و کنترل موتورسیکلت در جاده‌های ناهموار افزایش یابد.
  • سواری راحت: تایرهای X250 از نوع دوال اسپرت هستند. این تایرها به‌دلیل نوع الگوی خاصی که در قسمت آج دارند، سواری راحت‌تر و کنترل بهتر را در مسیرهای خاکی، شنی و ناهموار فراهم می‌کنند.
  • ظرفیت بالای باک: X250 به‌دلیل ظرفیت بالای باک، این امکان را به شما می‌دهد که مسافت بیشتری را با سوخت‌گیری‌های کمتر طی کنید. در نتیجه کمتر خسته می‌شوید، زمان سفر کوتاه‌تر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید برای سفر برنامه‌ریزی کنید.
  • قدرت و شتاب مناسب: موتور ۳۴ اسب بخاری این موتورسیکلت به شما این امکان را می‌دهد که در جاده‌ها و مسیرهای طولانی با سرعت و شتاب مناسبی حرکت کنید.
  • ترمزگیری قابل‌قبول: ترمزهای دیسکی بزرگ در جلو و عقب سبب می‌شوند که X250 ترمزگیری قوی و مطمئنی در شرایط جاده‌ای مختلف و سرعت‌های بالا داشته باشد.
مشخصات فنی کاوازاکی ورسیس X250
حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی
قدرت ۳۰.۴ اسب بخار
گشتاور ۲۱ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۷ لیتر
حداکثر سرعت  ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۷۸۰ میلیون تومان

سوزوکی V-Strom 250

موتورسیکلت های مناسب سفر.7

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 250 که به اسم DL250 هم شناخته می‌شود، یک موتورسیکلت ادونچریِ ساخت شرکت سوزوکی در چین است. این موتورسیکلت به‌دلیل ویژگی‌های زیر، یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای موتورسواران ماجراجو محسوب می‌شود:

  • کنترل مطلوب در جاده‌های ناهموار: V-Strom 250 در جلو یک سیستم دو شاخه تلسکوپی و در عقب یک بازوی متحرک به‌همراه فنرکویل و دمپر دارد. ترکیب این دو سبب می‌شود که موتورسوار احساس راحتی و کنترل بیشتری در جاده‌های ناهموار و مسیرهای طولانی داشته باشد.
  • موتور قدرتمند: موتور ۲۴۸ سی‌سی V-Strom 250، عملکرد مناسبی در شرایط مختلف جاده‌ای دارد و به‌دلیل سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، مصرف سوختش در سفرهای طولانی بهینه است.
  • ظرفیت بالای باک: ظرفیت باک ۱۷ لیتری V-Strom 250 به شما این امکان را می‌دهد که مسافت‌های طولانی‌ را بدون نیاز به سوخت‌گیری‌های پیاپی طی کنید.

 

مشخصات فنی V-Strom 250
حجم موتور ۲۴۸ سی‌سی
قدرت ۲۴.۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳.۴ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۷ لیتر
حداکثر سرعت  ۱۳۵ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۵۵۰ تا ۶۲۰ میلیون تومان

 

KTM ادونچر؛ یکی از بهترین موتورسیکلت‌های مسافرتی در ایران

موتورسیکلت های مناسب سفر.9

یکی دیگر از موتورسیکلت‌های مناسب سفر که احتمالاً نام آن را کمتر شنیده آید، KTM ادونچر متعلق به کمپانی اتریشی KTM است.

مهم‌ترین ویژگی‌های KTM ادونچر:

  • موتور قدرتمند: با توجه به توان و گشتاور بالای موتور ۲۴۹ سی‌سی KTM، این موتورسیکلت یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای طولانی و آفرودی است.
  • کنترل مطلوب در جاده‌های ناهموار: سیستم تعلیق APEX 43 در جلو و سیستم مونوشوک APEX در عقب KTM، با جذب شوک‌ها و ضربات در جاده‌های ناهموار سبب سواری راحت و کنترل بیشتر می‌شوند.
  • تجهیزات جانبی مناسب: امکاناتی مانند نقشه‌های دیجیتال برای اطمینان از مسیر سفر و پنل کنترل دیجیتالی سبب می‌شوند که سفر بهتری را تجربه کنید.
مشخصات فنی KTM ادونچر
حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی
قدرت ۲۹.۶ اسب بخار
گشتاور ۲۴ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۴.۵ لیتر
حداکثر سرعت  ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۴۲۰ تا ۴۸۰ میلیون تومان

 

 

سخن آخر

انتخاب بهترین موتورسیکلت برای سفر تا حد زیادی به معیارها، سلیقه و نوع سفر شما بستگی دارد. بااین‌حال، اگر بحث حمل بار و وسایل را در نظر بگیریم، شاید بتوان بنلی TRK 250، باجاج ادونچر ۲۲۰، سوزوکی V-Storm و KTM ادونچر را که فضای حمل بار بیشتری دارند، گزینه‌های بهتری دانست.

به انتهای مطلب رسیدیم و امیدواریم تا به اینجا، موتورسیکلت مسافرتی دلخواهتان را انتخاب کرده باشید. اگر هنوز نمی‌دانید بهترین موتورسیکلت سفری مناسب شما کدام است یا سؤالی دارید که بی‌پاسخ مانده، حتما آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید. کارشناسان ما در کارنامه آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. جواد یاری
    جواد یاری می گوید

    یه موتوری هم هست که اصلا تبلیغات روش نیست و شماهم احتمالا تو بازار ایران نبودی که ندیدیش
    rx250
    شخصا تجربه ی ۲۸ هزارکیلومتر سفر و باهاش دارم

    1. محمد
      محمد می گوید

      درود چه برندی هست این موتور باچه قیمت….. با کیفیت هست

  2. جهان
    جهان می گوید

    با عرض سلام و تشکر از مطالب وتحقیق خوبتون
    با یک نگاه به قیمت موتور سیکلت داخل کشور و مقایسه با کشور های همسایه ، رویای خرید موتور برای ما ، به هیچ عنوان دست یافتنی نیست ، بیشتر شبیح رویای فراموش شده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.