علت گاز نخوردن ماشین را می‌دانید؟

181 241,645

گاز نخوردن ماشین اصلا اتفاق خوشایندی نیست. متاسفانه دلایل بسیار متنوعی هم برای بروز این مشکل وجود دارد. پس بهتر است که با انواع دلایلی که باعث می‌شود، ماشین‌تان گاز نخورد آشنا شوید. هر چقدر که بیشتر درباره امور فنی خودرو بدانید، رانندگی‌کردن هم برایتان ساده‌تر خواهد شد و در صورت مواجهه با مشکلات مختلف، کمتر دست‌پاچه می‌شوید. در این مقاله از علت گاز نخوردن ماشین برایتان خواهیم گفت. علاوه بر حالت عادیِ گاز نخوردن خودرو، زمانی که در سربالایی‌ها رانندگی می‌کنید هم این مشکل گریبان‌گیرتان می‌شود. باید بدانید که دلیل چیست و چه باید کرد. پس با ما همراه باشید.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شدهچرا ماشین گاز نمی‌خورد؟

گاز نخوردن همان حالت ناخوشایندی است که خودرو شتاب معمول خود را ندارد و هر چقدر هم که پایتان را روی پدال فشار می‌دهید، اتفاقی نمی‌افتد و شتاب خودرو تغییری نمی‌کند. اگر از آن راننده‌هایی باشید که عادت به رانندگی پرسرعت دارند، خیلی زود و بعد از فشردن پدال گاز متوجه می‌شوید که مشکلاتی به‌وجود آمده و باید پیگیری‌های لازم را انجام بدهید.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، دلایل متعددی برای گاز نخوردن ماشین وجود دارد. دلایلی که می‌آوریم هم می‌توانند علت گاز نخوردن ماشین در مسیرهای عادی باشند و هم در سربالایی‌ها. اجازه بدهید که به هر یک به‌طور جداگانه بپردازیم:

  •       خرابی فیلتر هوا
  •       خرابی دیسک و صفحه
  •       کارایی نامناسب استِپِر موتور
  •       وجود مشکل در کمپرس سیلندر
  •       اتمام یا نامرغوب‌بودن روغن موتور
  •       وجود مشکل و خرابی در پمپ بنزین ماشین

حتما بخوانید: علائم خرابی گیربکس؛ ۱۱ نشانه وجود اختلال در گیربکس ماشین

۱. خرابی فیلتر هوا

فیلترهای هوا در ماشین چه وظیفه‌ای را بر عهده دارند؟ کار این قطعات، کنترل جریان ورودی هوا به داخل ماشین است. اگر فیلترها خراب یا دچار گرفتگی شوند، آلاینده‌هایی به موتور راه پیدا می‌کنند که یکی از عواقب حضورشان، گاز نخوردن ماشین است. هم خودروهای انژکتوری و هم کاربراتوری‌ها دچار چنین مشکلی می‌شوند.

۲. خرابی دیسک و صفحه

دیسک و صفحه در خودرو می‌توانند دچار فرسایش و تخریب شوند. تمام‌شدن و فرسودگی اینها هم ممکن است، علت گاز نخوردن ماشین باشد. پس همیشه حواستان را نسبت به این بخش‌ها جمع کنید و با معاینه گاه‌به‌گاه خودروی خود مانع از مختل‌شدن عملکردهای مختلف آن شوید.

۳. کارایی نامناسب استِپِر موتور

استپر موتور قطعه مهمی است که اگر خراب شود، عملکرد موتور هم تاثیرات نامطلوبی از آن می‌گیرد. دلیل این وابستگی عملکرد موتور و استپر موتور چیست؟‌ شمع‌ها و کوئل وایر شمع به استپر وابسته‌اند و اگر اینها دچار نقص و ایراد شوند، بدیهی است که موتور هم وضعیت خوبی را تجربه نخواهد کرد. پس شاید علت گاز نخوردن ماشین شما همین استپر موتور باشد.

علت گاز نخوردن ماشین

۴. وجود مشکل در کمپرس سیلندر

کمپرس سیلندر روی سوپاپ‌ها و رینگ‌های خودرو اثر دارد و عملکرد درست این بخش‌ها هم می‌تواند موجبات عملکرد صحیح موتور را فراهم کند. حال اگر کمپرس سیلندر دچار مشکل شود، می‌تواند گاز نخوردن ماشین را به شما تحمیل کند. پس توجه به معاینه عملکرد این قطعه‌ها را هم دست‌کم نگیرید.

۵. اتمام یا نامرغوب‌بودن روغن موتور

توجه به انتخاب روغن موتور مناسب و تعویض آن بسیار مهم است. رانندگان حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند که اگر بعد از طی مسافتی مشخص اقدام به تعویض روغن موتور نکنند، در دردسرهایی می‌افتند که گاز نخوردن خودرو یکی از آنها می‌تواند باشد.

۶. وجود مشکل و خرابی در پمپ بنزین خودرو

اگر پمپ بنزین خراب باشد یا صافی بنزین تمیز نباشد، احتمال دارد که خودرو در گازخوردن دچار مشکل شود. پمپ بنزین همان قطعه‌ای است که سوخت را به باک انتقال می‌دهد. حالا اگر نتواند سوخت را به‌طور کامل به موتور برساند، گازخوردن هم رخ نخواهد داد.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

promotion banner

علت گازنخوردن ماشین اتوماتیک

در خودروهای انژکتوری مشکلات دیگری هم می‌تواند موجبات گاز نخوردن ماشین را فراهم کند. مثلا:

  •       وجود مشکل در قطعه ECU
  •       کثیف‌شدن انژکتور خودرو
  •       خرابی سنسور گاز
  •       خرابی سنسور دور موتور
  •       خرابی مَپ سنسور؛
  •       خرابی سنسور هیدرولیک فرمان
  •       خرابی سنسور پدال گاز و کلاچ

حتما بخوانید: زمان تعویض صفحه کلاچ و علائم هشداردهنده آن

وجود مشکل در قطعه ECU

خودروهای انژکتوری قطعه‌ای موسوم به ECU دارند. این قطعه می‌تواند واکنش سِنسورها یا همان حس‌گرهای موتور خودرو را کنترل کند. حال اگر این بخش از خودرو که نقشی حیاتی در سوخت‌رسانی به موتور هم ایفا می‌کند، دچار مشکل شود، احتمال گازنخوردن خودرو بالا می‌رود.

کثیف‌شدن انژکتور خودرو

کثیف‌شدن انژکتور هم می‌تواند علت گاز نخوردن ماشین باشد. برای تمیزکردن انژکتور باید به مکانیک‌های حرفه‌ای مراجعه کنید. تمیزی این قطعه رابطه‌ای مستقیم با گازخوردن بهتر ماشین‌تان دارد.

خرابی سنسور گاز

خودروهای اتوماتیک و انژکتوری دارای سنسورهای مختلفی هستند. یکی از این‌ها سنسور گاز است. معیوب‌بودن آن هم از عوامل مهم در گاز نخوردن خودرو به شمار می‌رود. سنسور گاز روی دریچه گاز و نزدیک استپر است. اگر این سنسور یا همان حس‌گر وجود نداشته باشد، تنظیم پاشش سوخت انژکتورها دچار مشکل می‌شود. سنسور گاز مسئول این است که درباره موقعیت دریچه گاز به قطعه ECU یا همان مغز متفکر خودروهای انژکتوری اطلاع‌رسانی کند. خرابی این سنسور می‌تواند روی گازخوردن ماشین اثر بگذارد. اما چه عواملی روی خراب‌شدن این قطعه تاثیرگذارند؟‌ بالاماندن دور موتور در دور پایین، دیر پایین‌آمدن دور موتور و ثابت‌ماندن دور در دور پایین از جمله دلایل خرابی سنسور گاز هستند.

علت گاز نخوردن ماشین

خرابی سنسور دور موتور

سنسور دور موتور درباره دور لحظه‌ای موتور به قطعه ECU اطلاع‌رسانی می‌کند. حال اگر این اطلاع‌رسانی ضعیف صورت بگیرد یا اختلالی در این میان باشد، مشکلاتی در عملکرد خودرو پیش می‌آید که یکی از آنها گاز نخوردن ماشین است.

خرابی مپ‌سنسور

مپ‌سنسور هم مانند سنسورهای دیگر با ECU در ارتباط است و اطلاعاتی را در اختیار آن قرار می‌دهد اما چه اطلاعاتی را؟ این سنسور درباره هوای مکش‌شده به ECU اطلاع‌رسانی می‌کند. اگر مپ‌سنسور خراب باشد، کنترلی بر میزان باز و بسته‌بودن دریچه هوا هم وجود نخواهد داشت و گاز خوردن ماشین دچار اختلال می‌شود.

حتما بخوانید: علت لرزش خودرو و روش‌های عیب‌یابی این مشکل

خرابی سنسور پدال گاز و کلاچ

بدیهی است که سنسور پدال گاز در عملکرد گاز خوردن ماشین اثرات زیادی دارد. هرگونه خرابی در سنسور پدال گاز و کلاچ هم می‌تواند موجبات گاز نخوردن ماشین را فراهم کند.

اگر همچنان می‌خواهید درباره دلایل گاز نخوردن خودرو بیشتر بدانید، خوب است نگاهی هم به ویدیوی زیر بیاندازید.

راه حل چیست؟

چک‌کردن و معاینه قطعاتی که به گاز نخوردن ماشین ارتباط دارند، باعث می‌شود که از بروز این واقعه در زمانی مناسب جلوگیری کنید. به‌طور کلی هم استفاده از بنزینی باکیفیت می‌تواند تاحد زیادی خودرو را از مشکلاتی نظیر گاز نخوردن دور نگه دارد. بنزین سوپر گزینه خوبی است و مصرف آن تا حد زیادی باعث اجتناب از این مشکل می‌شود. البته تشخیص وجود نقص و ایراد در بخشی از قطعاتی که در این مقاله نام برده شد، کار ساده‌ای نیست. ولی همین که بدانید مشکلات محتمل و علت گاز نخوردن خودرو چه گزینه‌هایی می‌تواند باشد، دیدتان را در رسیدگی به وضعیت وسیله بهتر و عمیق‌تر خواهد کرد. گاز نخوردن ماشین در مسیرهای عادی یا سربالایی‌ها اصلا خوشایند نیست و دردسرهای زیادی را برایتان به همراه می‌آورد. پس بهتر است که با این مقوله آشنا باشید تا از دستپاچگی‌های احتمالی خود را دور نگه دارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
181 نظرات
  1. وحید
    وحید می گوید

    سلام ماشین مدل ۸۱پراید دارم دیشب یهو سرعت پایین ریپ زد امروز صبح روشن کردم درجا کار نمیکنه موقع حرکت هم باید گازو تا ته بدی حرکت کنی لطفا راهنمایی میکنین ممنون میشم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      کاربراتور نیاز به سرویس داره
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  2. علی
    علی می گوید

    سلام ماشین ما چینی هست دستگاه دیاگ گذاشتم خطای سنسور پدال گاز میزد عوض کردم درست نشد و تمام این موارد میکانیکیا چک کرد نشد ک نشد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکل ماشینتون الان دقیقا چی هست ؟
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  3. افشین
    افشین می گوید

    با سلام ماشین ۲۰۷هستش موقعی که تو خیابان یا اتوبان حرکت میکنی سرعتش کم میشه واصلا گاز نمیخوره چند بار برام اتفاق افتاده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      فشار ریل سوخت و پمپ بنزینتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  4. حسین
    حسین می گوید

    سلام ماشین من رانا هست و مشکل گاز نخوردن و کم آوردن در سربالایی ها دارد و سوزن انژکتور و صافی بنزین و شمع ها رو عوض کردم ولی بازهم گاز نمیخوره و دستگاه هم هیچ خطایی نشان نمیده در ضمن تسمه تایم و پمپ بنزین و… هم چک شده همه چیز اوکی هست ولی هیچ کس سر در نمیاره این ماشین چش شده ممنون میشم راهنمایی کنین?

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      کاتالیزورتون رو چک کنید و مسیر خروجی دود رو که بسته یا تنگ نشده باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  5. امامی
    امامی می گوید

    سلام ماشین پیکان وانت تازه تعمییر شده است وقتی که حدود ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌شود گاز نمیخوره هرچه قدر گاز میدم از ۶۰ به بالا نمیره
    اگه مشکلش رو میدونید بهم بگین
    ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      پمپ بنزینتون نیم سوز شده است و زمانی که داغ می کند خوب پاشش انجام نمیدهد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  6. علی
    علی می گوید

    سلام امروز در حین حرکت ماشین دیگه گاز نمی‌خورد و سرعتش از ۸۰ بیشتر نمیشد
    چند روز پیش چراغ چک موتور روشن شد نمایندگی دیاگ هم زدم بازم روز بعدش چراغ چک روشن میشد
    خطای سنسور میل بادامک داشت.
    سنسور انژکتور شستشو دادم
    مشکل حل نشد
    مشکل دیسک و صفحه هم داره
    ماشین کوئیک ار ۹۹

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      دیسک و صفحه رو مورد بررسی قرار بدید امکان داره با تعویضش تمامی این عیب ها مرتفع شود.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  7. علی
    علی می گوید

    در ضمن صدای اگزوز خیلی زیاد شده انگار شکسته باشه
    بازدید نکردم هنوز

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      بررسی کنید پارگی وجود دارد یا نه
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  8. فریدون
    فریدون می گوید

    سلام من ماشینم تیبا دوهستش ماشینم در دور پایین کله میکنه دنده ۴ و ۵ خوب میشه دوباره رور کم میکنم همون حالت میشه و گاز نمیخوره دستگاه زدم سنسور گاز ایراد گرفت عوض کردم خوب نشد واش وایلر عوض کردم خوب نشد دسته موتور عوض کردم خوب نشد انگار هیچ کس نمیتونه تشخیص بده این ماشین چشه بی زحمت راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      پیشنهاد من اینه که خودروتون رو برای عیب یابی به نمایندگی های مجاز ببرید و احتمالا خرابی در سیم کشی خودروتون وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  9. امیر
    امیر می گوید

    بنده اچ سی کراس دارم وسط خودرو های سنگین و کشنده و در حال سبقت به یک بار ماشین گاز نمیخورد و هیچ ری اکشنی نداشت. با مصیبت زدم کنار . روشن خاموش کردم درست شد . بعد حرکت چندین بار تکرار. سری های قبل برعکس گاز میخوره و فقط دور موتور بالا میرفت و شتاب نمیگرفت. هیچ نمایندگی هم سر در نمیاره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      به احتمال زیاد خرابی در سیم کشی وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  10. رفیع خزابی
    رفیع خزابی می گوید

    سلام ماشین بنده سمند تییو۵با ایسیو۷۴۴هست دریچه گاز و پدال گاز برقی صبح که روشن میکنم اصلأ گاز نمی‌خورد ایسیو را دستی رفرش میکنم درست میشود چراغ چک هم گاهی روشن است بعد ازخذف خطا خاموش میشود تا فردا صبح ممنون میشم راهنمایی بفرمایید در ضمن بعضی مواقع در حرکت نیز کلا گاز قطع میشود

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز خودروتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  11. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ماشینم پژو هست
    ۲ ماه پیش سیلند عوض شده موتور تعمیر اساسی
    ۳ هفته پیش چراغ چک روشن شد و ماشین تک کار میکرد خارج از شهر بودم نتونستم بدم دستگاه بندازن چراغ چک هی روشن خاموش میشد بد دیگه ۱ ساعت بعد به کلی خاموش شد چند جا بردم و حتی نمایندگی همه جور دستگاه انداختن ولی ایرادو نشون نمیده ماشین گاز نمیخورن خفه میکنه یعنی تو جاده میوفتی گاز میدی ولی ماشین افت سرعت و خفگی داره
    سنسور مپ عوض کردم سنسور اکسیژن دریچه گاز یه جفت شمع و دادم سوزن انژکتور هارو هم شستن ecu هم یکی دیگه دادن که یه روز تست کنم شاید از اون باشه ولی از اونم نبود تقریبا میشه گفت همه اون کارایی که باید رو انجام دادم ولی حل نشده لطفا کمک کنید دیگه واقعا داره میره رو اعصابم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین رو در شرایط مختلف بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. علی
      علی می گوید

      علیرضا آخر فهمیدی مشکل چی بود !؟

  12. حسین
    حسین می گوید

    سلام من پراید دارم تو حرکت یه صدایی از موتور اومد بعد انگار ماشین داره خاموش میشه و سرعت تو دنده میاد پایین اینجوری شد وقتی خلاس میکردم راه میرفت ولی تو دنده هرچقدر گاز میدادم سرعتش بیشتر نمیشد
    ولی بعد از ۲۰دقیقه درست شد میخاستم بدونم علتش چیه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  13. عباس
    عباس می گوید

    با سلام ماشین ما هایما s7 2000cc هست تو جاده پدال تا اخر هم فشار میدی از ۱۱۰تا بیشتر نمیره مشکل از چی میتونه باشه؟؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      عوامل متعددی از جمله سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی و حتی سیستم اگزوز و کاتالیزور میتونه در اون دخیل باشه که ابتدا باید توسط دستگاه عیب یاب چک بشه و سپس درصدد رفع مشکل اقداماتی رو انجام بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  14. رضا
    رضا می گوید

    ماشین من پارس مدل ۸۵ هستش.خوب گاز نمیخوره و انگار خفه هست. تا دنده ۳ صدتا رو پر میکنه ولی روی دنده ۴ و ۵ بی جان هستش و شتاب نداره.سوزن ها و مینیفولد و ریل رو به کل عوض کردم و مدل بالایی گزاشتم. سر سیلندر رو عوض کردم، استپر،مپ، شمع،تایم، اینارو هم عوض کردم حل نشد.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید توسط فرد متخصص فشار کمپرس و تراکم درون هر سیلندر رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  15. مجتبی
    مجتبی می گوید

    سلام سمندxu7مدل۹۸دارم شتاب ضعیفی داره و سرعت بیشتر۱۵۰پر نمیکنه هنگامی‌که گاز میدم ریپ میزنه با دستگاه دیاگ چک کردیم میگه مشکل از سنسور اکسیژن هست ولی زمانی که چراغ چک خاموش بود هم این مشکل رو داشت در ضمن یه چندروزی میشه که واسش واشرسرسیلندر و صفحه کلاچ عوض کردم ولی دیسک رو عوض نکردم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل همینجاست که باید دیسک و صفحه رو به صورت کیت با هم تعویض میکردین نه به صورت تکی.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  16. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت بخیر من ی پژو پارس سال دارم ماشین دور موتور بالا میره گاز نمیخوره ( مثلا با دنده چهار ۸۰ تا ۹۵ با دور موتور بالا ) صفحه تعویض کردم شمع وایر تسمه تایم اگزوز سازی بردم کاتالیزو چک کرده سنسور اکسیژن شک داشتم قطع کردم و باز نشد دیاگم میزنم چیزی نشون نمیده ممنوندمیشم کمک کنین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ایسیو خودروتون رو مجددا کانفیگ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  17. نوید
    نوید می گوید

    سلام ماشین من سانتافه است ، پارک کردم کنار خیابون دستی رو کشیدم و ماشین رو خاموش کردم وقتی برگشتم و ماشین رو روشن کردم و دستی و کشیدم چرخ ها قفل شدن و ماشین دیگه گاز نخورد مشکلش چی می‌تونه باشه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسنور پدال ترمز
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  18. ترنم
    ترنم می گوید

    سلام و درود
    جک جی ۵ دارم.از سرمای دیماه به بعد(حدود ۲ماه اخیر) گاهی اوقات و در حین حرکت،بعد از ترمز کوتاه دور میدان یا عبور از سرعت گیر،با فشار پدال گاز،ماشین گاز نمیخوره و وقتی پدال را رها و مجددا فشار میدم،بدون هیج مشکلی گاز و حرکت و …
    ضمن اینکه اصلا چراغ چک روشن نمیشه و نشده ولی دستگاه دیاگ،خطای عدم احتراق در سیلندر ۳ رو میده
    ماشین اصلا بد کار نمیکنه و ریپ زدن هم نداره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گازتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  19. احمدی
    احمدی می گوید

    من یه اتومبیل اتومات دارم چند وقت پیش به صورت اتفاقی بعضی مواقع ماشین گاز نمیخورد یعنی مثل اینکه ماشین درجا کار می کرد به هیچ وجه گاز نمی خورد و بعد از دیاگ زدن و کلی تحقیقات متوجه شدم که ایراد از خود پدال گاز هست و پدال گاز اتومبیل های اتومات البته فکر می‌کنم بیشتر آنها در واقع یک پتانسیومتر است و آن را تعمیر کردم درست شد البته تعمیرکاران آن را تعویض می کنند، گفتم شاید با نوشتن این نظر مشکل بعضی مزدم عزیزمون حل بشه با تشکر از سایت

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله دقیقا مشکل خرابی سنسور پدال گاز یکی از شایع ترین و رایج ترین خطاها در خودروهای اتومات است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  20. مهرداد صدیقی
    مهرداد صدیقی می گوید

    اچ سی کراس دارم هر از گاهی بمدت ۳ تا ۵ ثانیه ماشینم یه دفه گاز نمیخوره دستگاه زدن هیچ عیبی نشون نداد روغن با همه فیلتر ها هم عوض کردم مشکل کجا میشه؟

    ممنونم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از پروگرمینک خود ایسیو هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  21. سميه
    سميه می گوید

    من برلیانس اتومات دارم مسافرت رفتم تو بر گشت چند ین بار گاز میخورد ولی راه نمیرفت بعد از اون گاهی وفتا این اتفاق میافته میتونید کمکم کنید ،،،ممنون میشم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی سنسور پدال ترمز وجود داره که باید خودروتون توسط دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  22. ناصر
    ناصر می گوید

    سلام، پراید دارم صبا مدل۸۹ صبح با یه استارت زود روشن می شود ولی در طول روز که ماشینو خاموش می کنم تا چند دقیقه بعد باز هم زود روشن میشود ولی بعدش با چند استارت روشن میشود بعد روشن شدن ماشین میلرزد و دور موتور ریز ریز بالا میاد مثل حالت خفگی بعد چند ثانیه بر میگرده حالت عادی

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      استپر موتور معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  23. عباس محکم
    عباس محکم می گوید

    سلام ذوستان پژو ۴۰۵دورموتورش بالا نمیرفت قبلا دزدگیر نصب کرده بودن و سیم کشی را قطع کرده بودن حالا که سوکت ها را چسب زدم خیلی بد روشن میشود چراغ چک روشن است اصلا گاز نمیخورو فن دور تند کار میکند و کمتر از یک دقییق خاموش میشود امکان دارد من سوکتها را جا به جا زده باشم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون مشکل سیم کشی دارد و باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود .
      از دستکاری در سیستم سیم کشی اجتناب کنید چون امکان آتش سوزی وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  24. خلیل
    خلیل می گوید

    سلام..کوییک دنده ای صفر تحویل گرفتم الان ۳ هزار کار کرده بعضی وقتی ها دنده دو که میزنم میخوام شتاب بگیرم ماشین خوب گاز نمیخوره و دل میزنه …بعضی مواقع دنده یک که میخوام راه بیوفتم پدال گاز رو فشار میدم یک دفعه پدال گاز زیر پام خالی میکنه و ماشین گاز نمیخوره…نمایندگی هم بردم میگن ایسیو رو بروزرسانی کردیم و شمع و وایر هم بررسی شده ولی بازم ایراد برطرف نشد…بنظرتون مشکل از کجاست؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اکان خرابی از همه مواردی که فرمودین به علاوه سیستم پاشش سوخت نیز وجود دارد و خودروتون باید توسط دستگاه عیب یاب دیاگ پارامتر خوانی بشود تا دقیقا ایراد رو پیدا کرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  25. مجید باوی
    مجید باوی می گوید

    سلام ماشینم تیبا یک هستش دور موتور بیشتر از سه نمیره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور کیلومتر خودروتون معیوب است ؛ تعویضش کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  26. مهرداد
    مهرداد می گوید

    سلام بنده پژو ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم به تازگی تعمیر اساسی شده ،دیروز طی اتفاقی اگزوزش گیر کرد و از دو جا شکست که دادم جوش زدنش ولی بعد اون هر از گاهی صدای اگزوز بالایی میاد و این که بوی دود هم داره و علاوه بر اونا ماشین تو دور موتور بالای ۳ هزار کم میاره ریپ میزنه،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم اگزوزتون و واشر ها رو بررسی کنید که اتصالاتش به طور صحیح متصل شده باشه.
      در مورد ریپ زدن خودروتون هم باید سیستم جرقه زنی و پاشش سوخت رو که شامل شمع ها و وایر ها و دریچه گاز و پمپ بنزین و انژکتورها میشه رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  27. Vahid.bijvandi
    Vahid.bijvandi می گوید

    سلام تشکر میکنم از اطلاع رسانی عالیتون و همچنین پاسخگویی سریع به سوالات کاربران.ممنون.
    ماشین من سمنده موتورش تازه تعمیره ۸۰درصد از قطعات کلی و جزئی رو تعویض کردم و بهترین برند انداختم روش.ولی بعد چند روز از تعمیر که استفاده میکردم صدای اگزوز طبیعی نیست گاز نمیخورزد دود سیاه میزد بیرون و گاهی هم صبحها بد استارت میخورد بعد یک ماه دیروز صبح هرچی استارت زدم روشن نشدبا دنده هم روشن نشد آمپربنزین نصف باک و نشون میداد دیاگ زدم هیچ ایرادی نشون نداد ولی روشن نمیشه ایرادش چیه ؟؟ممنون میسم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      در مورد دود سیاه باید انژکتورها و ریل سوخت رو بررسی کنید.
      در مورد روشن نشدن هم احتمال نرسیدن بنزین هست که به پمپ بنزین مربوط میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  28. جمال
    جمال می گوید

    سلام، من اپتیما ۲۰۱۴ دارم، سرعتم ۱۳۰ بود و مجبور شدم یه ترمز ناگهانی بزنم ، بعد متوجه شدم عقربه ی گاز اومده زیر صفر و ماشین گاز نمیخوره، طوری بود که ماشین تعویض دنده به پایین نمیداد، حتی با شفتر روی فرمان هم تعویض دنده نمیشد، زدم کنار و ماشین را خلاص کرد و گاز میدادم ، عقربه ی گاز که تکون نمیخورد و وقتی گاز میدادم ماشین پت پت میکرد، خاموش و روشن کردم درست شد،، تا حالا دوبار این اتفاق افتاده،چیکار باید کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ارتباطات ایسیو با تی سی یو رو باید توسط تعمیر کار ماهر مورد بررسی قرار بدید .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  29. مهسا
    مهسا می گوید

    ماشین hcکراس دارم یه دفعه وقتی داره راه میره گاز نخوره هر چی پدال گاز و فشار میدی هیچ اتفاقی نمیفته بعضی وقت ها چراغ چک روشن میشه ارور دریچه گازو میده عوض کردم درست نشد بعد ارور پدال گاز داد سیم کشی پدال وتقویت کردم درست نشد کسی میدونه کجاش خرابه؟

    1. مهسا
      مهسا می گوید

      البته بعد ازخاموش روشن کردن ماشین درست میشه بعد از نیم ساعت دوباره پدال گاز کار نمیکنه

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        با توجه به این توضیحتون امکان خرابی ایسیو محتمل تر هست. لطفا برای غیب یابی بهتر و جلوگیری از هزینه های بیهوده به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا باید از سلامت سنسور دریچه گاز و پتانسیومترش اطمینان حاصل کنید و سپس سنسور پدال گاز رو مجددا چک کنید و نهایتا ایسیو باید تعمیر بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  30. ادیب
    ادیب می گوید

    سلام ماشینم ۴۰۵هستش گاز نمیخوره هرچقدر هم گاز بدی ۱۲۰تا بیشتر نمیره
    توی دنده یک و دو عالی گاز میخوره ولی سه و چهار اصلا گاز نمیخوره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و صفحه کلاچ و فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  31. رامین
    رامین می گوید

    سلام ماشینم پراید ۹۵ وقتی که موتور سرد است موقع گاز دادن ماشین گاز نمیخورد مخصوصا هر چی فشار پدال گاز فشار زیاد باشه گاز کمتر میخوره و نزدیکه خاموش بشه،موقع گرم بودن موتور هم وقتی سرعت کم میشه و دنده معکوس میزنم دوباره که گاز میدم ریپ میزنه کم و زیاد میشه علتش از چی میتونه باشه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید.
      امکان خرابی سنسور دور موتور ،و سنسور دریچه گاز وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    2. آرش
      آرش می گوید

      دوست عزیز سلام
      بنده هم همین مشکل رو دارم آیا مشکل رو پیدا کردین؟

  32. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت بخیر، من سمند xu7 مدل ۹۵ دارم بعد از عوض کردن رینگ و پیستون ماشین گاز نمی‌خورد البته از اول هم که صفر کیلومتر گرفتمش از ۱۴۰ به بالا دیگه نمی‌رفت و گاز نمیخوره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید میزان کمپرس هر سیلندر رو بررسی کنید بعد سراغ دیسک و صفحه و همچنین شمع و وایر برای پیدا کردن خرابی برید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  33. بهرام
    بهرام می گوید

    سلام
    من هیوندای اکسنت دنده اتومات دارم
    ماشین رو حالت اضطراری میرفت و دنده ۴ ثابت میموند و اروم حرکت میکرد یا اصلا حرکت نمیکرد.
    ایسیو رو عوض کردم حالا گاهی وقتا چراغ چک روشن میشه و ماشین رو دور یک بیشتر گاز نمیخوره و حرکت نمیکنه.ماشینوخاموش روشن میکنم دوباره گازش عادی میشه ولی چراغ چک بازم روشنه.یعنی ایسیوش هنوزم درست کار نمیکنه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله متاسفانه .
      بهتر است برای رفع عیب به نمایندگی و تعمیرگاه های مجاز جهت تست کردن خودروتون با دستگاه عیب یاب دیاگ مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  34. پیمان
    پیمان می گوید

    سلام
    سمند۸۲دوگانه دارم
    دیشب تواتوبان گازنمیخورد ودور موتور کم میشدومنتهی به توقف میشد
    بعدچنددقیقه حل میشد
    مشکل ازکجاست؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      روی گاز این اتفاق میفتاد یا روی بنزین ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  35. حامد
    حامد می گوید

    با سلام
    اچ سی کراس مدل ۹۷ اتومات دارم.
    جدیدآ پدال گاز یک دفعه زیر پا خالی میشه و ماشین در حرکت گاز نمیخوره . این مورد بین تعویض دنده ۱ به ۲ و یا ۲ به ۳ اتفاق میوفته که دور موتور پایین هست ( زیر ۲۰۰۰ ) و سرعت کم و در سرعت های بالا( دنده ۴ ) و یا در حالت توقف کامل ماشین مشکلی نداره و هرچقدر ماشین رو گاز میدی هیچ ایرادی نمیبینی. متاسفانه با دیاگ هم هیچ ایرادی مشاهده نمیشه و فالتی نداره و پشت آمپر ماشین هم چراغ عیب یاب روشن نمیشه . برای رفع ایراد هم باید پا را از روی پدال برداشته و مجددآ گاز داد تا درست بشه . این ایراد دائمی نیست و متاسفانه شرایط برای نشون دادن ایراد به نمایندگی مهیا نشده است . لطفآ اگر راهنمایی فرمائید ممنون میشم .

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز خودروتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. هادی
      هادی می گوید

      سلام ، اگه مشکل ماشینتون حل شد منو راهنمایی کنید چون منم همین مشکل رو دارم

  36. حامد
    حامد می گوید

    با سلام
    اچ سی کراس اتوماتیک مدل ۹۷ دارم.
    جدیدا خودرو درحال حرکت و در دور موتور پایین یکدفعه پدال گاز زیر پا خالی میشه و ماشین گاز نمیخوره و به قولی کپ میکنه و دور موتور از ۱۰۰۰ بالاتر نمیره و برای حل مشکل بایستی حتمآ پا را از روی پدال گاز برداشته و مجددآ گاز داد تا یه معکوس بگیره و دور موتور بالا بره . این ایراد بیشتر در زمان بین تعویض دنده ۱ به ۲ و یا ۲ به ۳ مشاهده میشه و در دنده بالاتر و یا در زمان توقف کامل ماشین هم مشکلی نداره . هیچ ایرادی با دیاگ نشان داده نمیشه و چراغ عیب یاب نیز در پشت آمپر روشن نمیشه . ممنون میشم اگر راهنمایی فرمائید . با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز خودوتون معیوب است این ایراد شایعی در این مدل خودرو میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. حامد
        حامد می گوید

        با سلام و احترام
        همانطور که فرمودید سنسور پدال گاز رو عوض کردم باز مشکل حل نشد . حتی دریچه گاز رو هم عوض کردم . متاسفانه با صرف هزینه زیاد مشکل همچنان پابرجاست . تنها موردی که باقی مانده موضوع نرم افزاری یا سخت افزاری TCU گیربکس و یا ECU موتور هست .متاسفانه هیچ فالتی نداریم و دیاگ هم ایرادی نمیبینه. نمی دونم این موضوع با ساعت گیربکس اتوماتیک هم رابطه داره یا نه. اگه نظری هست لطفآ راهنمایی فرمائید .

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          درصد کمی احتمال دارد.پیشنهتد بنده چک کردن دقیق سیم کشی توسط فردی با مهارت است.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

      2. حامد
        حامد می گوید

        سلام
        پدال گاز رو کامل عوض کردم . همچنین دریچه گاز هم عوض شد . متاسفانه مشکل با صرف هزینه زیاد همچنان پابرجاست.

        1. حمیدرضا
          حمیدرضا می گوید

          با سلام
          آیا مشکل h30 cross شما حل شد? من هم دقیقا این مشکل رو دارم، میتونین شماره همراهتون رو بدین تا ازتون سوال کن مکه چجوری رفع شده مشکلتون و اگر هم نشده تا الان چه راه هایی رو رفتین

  37. پروینی
    پروینی می گوید

    با سلام. خودروی من تیبا ۲ هست. چند وقت پیش کلاچ ماشین رو دادم تنظیم کردن. از اون موقع ماشین کله میزنه و گاز نمیخوره. فیلتر بنزین و هوا و شمع خودرو رو عوض کردم، اما مشکلش حل نشده. گفتن سنسور اکسبژن رو هم چک کنم اما فعلا چک نکردم. چه مشکلی ممکنه داشته باشه؟ ممنون اگه راهنمایی بفرمایید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      کلاچ ماشین ارتباطی به خرابی هایی که اعلام کردین نداره و باید پارامترهای پاشش سوخت و جرقه زنی و همینطور سنسور اکسیژن رو توسط دستگاه عیب یاب مورد بررسی قرار بدین و سپس جهت تعویض قطعاتی مانند سنسور اکسیژن اقدام نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  38. امید
    امید می گوید

    سلام و درود به همگی بنده ی پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ دارم دوگانه سی ان جی دستی ماشین بنده چه رو گاز چه رو بنزین اصلا شتاب نداره یعنی پدال گاز رو فشار میدم نسبت به پراید های دیگه دیر تر شتاب میگیره با این که تمام مصرفی ها رو من زود به زود عوض می کنم میخواستم بدونم مشکلش چیه ؟ ممنون میشم بگید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      در خودروهای دوگانه دستی این مورد معمول هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  39. ایمان
    ایمان می گوید

    سلام.سمند ef7دارم ماشین خیلی بد گازمیخوره،پای چپمو رو پدال ترمز نگه میدارم ماشین اصلا گازنمبخوره ،ترمزو رهامیکنم درست میشه مشکل چیمیتونه باشه.؟؟ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز رو باید تعویض کنید.
      و حتما خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  40. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام ببخشید ماشین ما پراید هستش مدل۹۴ ماشین رو موقعی که روشن میکنی ریپ سنگین و لرزش داره موقعی که پاتونو روی پدال گاز میزاری ماشین انگار یه چند لحضه دیر متوجه میشه که گاز خورده وقتی هم که گاز میخوره دوسه بار انگار هوا رد میکنه بینش کاتالیز هم در آوردیم ولی بعد از چند دقیقه کار کرد ماشین درست میشه ریپ بر طرف میشه ولی لرزش رو هنوز داره علت چی میتونه باشه؟ یه راهکار هم بدید که علت ریپ برطرف شه ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      کاتالیزور رو نباید خارج میکردید.
      دریچه گاز و استپر موتور و سنسور دمای آب رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  41. امین
    امین می گوید

    من برای سمند خیلی اذیت شدم تمام مراحل پمپ بنزین زیر باکی و پمپ بنزین داخل باکی و کویل و رله دوبل را کامل عوض کردم نشد که نشد در آخر سنسور دور موتور را عوض کردم نتیجه عالی شد این همه کار را ظرف دو سال انجام دادم .
    فقط فصل تابستان اذیتم میکرد تا داغ میشد سوخت نمیرسید که در آخر مشکلم حل شد

    1. میلاد امینی
      میلاد امینی می گوید

      سلام و وقت بخیر ،،خیلی ممنون از پاسخگویی شما.
      من ماشینم پژوپارس دوگانه مدل ۸۹ هستش.الان چند ماهه یه مشکلی داره اونم اینه که وقتی ماشینو با سی ان جی میرونی ،وقتی میدی دنده چهار یا پنج و دور موتور میره بالا،یهو دیگه اصلا گاز نمیخوره و سرعت ماشین میاد پایین.اوایل تو این حالت چراغ چک تو چند ثانیه روشن میشد و ماشین درست میشد و گاز میخورد ولی رفته رفته روشن شدن چراغ چک طول کشیدو الان دیگه روشن نمیشه و ماشینم گاز نمیخوره و مجبوری با بنزین برونی.اینم بگم که فقط با سی ان جی این مشکل هست و با بنزین به صورت عادی کار میکنه.

  42. اصغر سامعی
    اصغر سامعی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ماشین تندر مدل ۹۰ دارم.وقتی موتور ماشین سرده ماشین استارت میخوره ولی وقتی گاز میدم دور موتور تا ۲۰۰ گاز میخوره ولی بالای ۲۰۰ گاز نمیخوره مثل اینکه اصلا پام روپدال گاز نیست.شمع وایرهارو عوض کردم.استپ موتورو عوض کردم .سنسور دریچه گازو عوض کردم ولی ایراد برطرف نشده حتی صافیشو هم عوض کردم نشد که نشد حالا یدونه مپ سنسور و سنسور اکسیژن مونده که تعویض نکنم.ولی وقتی موتور گرم میشه ایراد برطرف میشه.ممنون میشم راهنماییم بکنید

  43. سپینود
    سپینود می گوید

    سلام.وقت بخیر.من خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم.اخیراً چراغ انژکتور بطور مداوم روشن می مونه و وقتی کولر ماشین رو روشن می کنم،علاوه بر اینکه فضای داخل ماشین اصلاً خنک نمیشه،موقع تعویض دنده ۲ به ۳ با وجود گاز دادن،دور موتور بالاتر از ۳۰ کیلومتر نمیره( البته من قبل از شروع به حرکت،کولر رو روشن می کنم). می خواستم بدونم چرا این اتفاق افتاده؟

  44. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید

    با عرض سلام و وقت بخیر
    من ماشین پراید صبا مدل ۸۵ دارم
    یجا تو ماسه ماشین خیلی بد گیر کرده بود و به هیچ مدلی در نمیومد و زیاد ماشین گاز خورد و رو ماشین فشار اومد تا اینکه یه بنده خدایی پیدا شد و با کلی مکافات و بکسل کردن به زور ماشین درومد اما بعد از اون ماشین خوب گاز نخورد و دور موتور از ۲.۵ بالاتر نرفت و هرچی پدل فشار میدادم گاز نمیخورد اما یدفعه ماشین خودشو میکنه و گاز میخوره و دور موتور بالا میره باز دوباره دور موتور میفته و گاز نمیخوره و این چرخه ادامه پیدا میکنه، به نظرتون مشکل چیه؟
    در ضمن هم دیسک و صفحه رو ۴ ماه پیش عوض کردم هم دو هفته پیش شمع و وایر رو عوض کردم و موتور هم تنظیم شده و فیلر هم خورده
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  45. حسین
    حسین می گوید

    سلام خسته نباشید ماشین تیبا ۲ دارم
    ماشین امپرش میاد بالا و بعداز این اتفاق ماشبن کاز نمیخورد و ترمز سفت میشود . ترموستات فشنگی اب عوض کردم رادیاتور و سیخ زدم واشر تعویض کردم بازم همینجوریه .
    در ضمن ماشینو ریمپ کردم امکانش هست از این این موضوع باشه؟

  46. مهدی
    مهدی می گوید

    باسلام
    لیفان ۵۲۰ دارم که گاز نمیخوره
    چون شهرستان هستم مکانیکش نیست
    خیلی از چیزایی هم که فکر کردم شاید خراب باشند رو عوض کردم از قبیل شمع و وایر، کوییل، مغزی پمپ بنزین، سنسور کیلومتر، سنسور دور موتور، مپ سنسور و…
    اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه

  47. حامد
    حامد می گوید

    سلام خدمت دوستان .پراید یورو ۴ در حال حرکت دنده ۵ یا ۴ گاز نمیخوره حتی دنده کم میکنم و دوباره پدال رو فشار میدم کپ میکنه و گاز نمیخوره چک روشن نمیشه .دمای موتور هم بالا نیست .

  48. جواد
    جواد می گوید

    سلام ممنون از مطالب مفید شما ،سمند سورن مدل ۱۴۰۰گرفتم گاز نمیخوره ،چند بار استرات باید بزنم تا روشن شود،نمایندگی بردم دیاک زده ،دسته سیم موتور عوض کردم ایسیو چک شده بازهم چراغ چک روشن می‌شود وعیب هنوز برطرف نشده کلافه شدم لطفا راهنمایی بفرمایید..احتمال داره ازجعبه فیوز باشد ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  49. مجتبی 1
    مجتبی 1 می گوید

    سلام ، نظرات قبلی رو خوندم و پاسخ های شما چقدر چسبید بهم ، بنده هم یک مشکلی دارم حس کردم شاید به نتیجه برسم و برای همین مزاحم میشم:پژو ۴۰۵ دوگانه سوز کارحانه مدل ۹۶ دارم ، یک ماه پیش صفحه و دیسک رو باهم عوض کردم در حقیقت مشکلی که پیش اومده از همون موقع هست ، شمع و وایر رو هم عوض کردم ، مشکل اینه صبح که میخوام روشن کنم اولین استارت روشن نمیشه یا بعضا روشن میشه و استارت دوم قطعا روشن میشه ، حرکت که میکنم یک دفعه با اینکه پام رو پدال گازه اما وسط جاده یکباره دیگه گاز نمیخوره و دور موتور صفر میشه و کلاج رو میگیرم و تند تندگاز میدم دور موتور به ۵ هزار میرسه و سپس دوباره ماشین رو میرونم،کلی جا هم رفتم متاسفانه به نتیجه نرسیده،البته اول صبح برام اتفاق افتاد و رو بنزین بود،و اینکه قبلا بعدازظهر هم اتفاق افتاده و اینکه رو گاز هم بوده

  50. علی
    علی می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    ماشین من روا دوگانه سوز مدل ۹۰ هستش
    وقتی ماشین گرم میشه رو بنزین گاز نمیخوره
    سوزن ها و پمپ بنزین هم عوض کردم
    علت چی میتونه باشه؟
    ممنون

  51. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام من ساینا دارم ماشینم وقتی میخوای حرکت کنی یا دنده کم میکنی دوباره میخوای حرکت کنه گاز نمیخوره و گیر میکنه و جدیدا بعد که میخواد حرکت کنه تق تق صدا میکنه بعد حرکت میکنه سنسور هاشم عوض کردم درست نشد الان یه مکانیک گفته باید کامپیوتر ماشین عوض کنم خوب میشه واقعا اگر تعویض کنم درست میشه

    1. رضا
      رضا می گوید

      با سلام خودروی پراید ۱۳۲ مدل ۹۴ دوگانه ال پی جی از دنده ۱ تا ۳ دور موتور بالای ۴ میاد اما در دنده ی ۴ و ۵ دوز موتور از ۴ بالاتر نمیاد و سرعت از ۱۲۰ بیشتر نمیره علت چی میتونه باشه؟؟

  52. محمدجواد
    محمدجواد می گوید

    سلام،ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ هستش گاهی اوقات در سربالایی که ترافیکه گازنمیخوره واسه حرکت لطفا راهنمایی کنید

  53. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام
    من ماشینم پرشیا ۸۳ هست دو سه ساعت باهاش رانندگی میکنم ماشین یهو دیگه گاز نمیخوره و وای میشه خاموش روشن میکنم هرچی پدال گاز و فشار میدم تاثیری نداره و انگار خفس خاموش میذارمش بعد دو ساعت روشنش میکنم دوباره کار می‌کنه و بعضی اوقات اینجوری میشه حس میکنم زیاد تو گرما راه میره و کولر میگیرم اینجوری میشه مشکل از چی میتونه باشه

  54. فرشید
    فرشید می گوید

    سلام ماشین بنده ریو دنده ای هستش دو روزه وقتی چند دقیقه درجا کار میکنه یهو ماشین ریپ میزنه و خاموش میشه بعد که دوباره استارت میزنم میبینم ماشین اصلا گاز نمی خوره و خاموش میشه و بعد از چند دقیقه و چند بار روشن خاموش شدن مشکل برطرف میشه ممکنه مشکل به دلیل خرابی پمپ بنزین باشه یا چیز دیگه ای هستش

  55. مهدی ع
    مهدی ع می گوید

    اچ سی کراس دارم ، گاهی اوقات در حین حرکت به یک باره ماشین گاز نمی خوره، خاموش میکنم روشن میکنم درست میشه ، ولی گاهی این اتفاق چندین بار تو یک مسافت بسیار کوتاه اتفاق میفته ، و شاید هر چند صد متر باید خاموش و روشن کنم . تا حالا کسی هم سر در نیاورده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز خودروتون رو تعویض کنید مشکلتون برطرف میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  56. مسعود همتی
    مسعود همتی می گوید

    سلام پرشیا مدل نود سه دارم ماشین را من کامل تعمیرکردم سیلندر سوپاپ پیستون همه تعویض شد ماشین خیلی سفت گاز میخوره تا جای که پیام خسته میشه دیسک صفحه پمپ بنزین صافی سانسور دریچه گاز سانسور کم را هم عوض کردم چند وقتی خوب شد ولی دوباره شروع شده خدایش خسته شدم از بس خرج ماشین کردم ممنون میشم راهنمایی کنید راستی شمع ووایر را هم عوض کردم

  57. شاهین
    شاهین می گوید

    سلام ام وی ام ۵۵۰ اتومات دارم بعضا یهو ماشین اصلا خصوصا سربالایی گاز نمیخوره و انگار پدال رو الکی فشار میدم و وقتی تو همین حالت جای صاف پامو میزارم ترمز صدای ترقه از اگزوز میاد پشت سرهم خصوصا زمانی که مثلا یه پنجاه کیلومتر رانندگی کنم حتما اتفاق میافته

  58. فراهانی
    فراهانی می گوید

    سلام. پراید زیمنس مدل ۸۷ دارم. ماشین تنبل است. بعد از هر تغییری تا دو سه روز خوب است و دوباره تنبل میشود. پمپ بنزین فشار شکن سوخت سنسور گاز استپر شمع وایر سنسور دورموتور سنسور میل سوپاپ دسته سیم انژکتور تعویض شده. با تعویض هر قطعه ای ماشین تا دو سه روز خوب است و دوباره سنگین و تنبل میشود. راهنمایی بفرمایید

  59. Kamran
    Kamran می گوید

    سلام.
    پارس مدل ۹۰دارم حدود یک ماهه که هنگام روشن کردن ماشین موقع سرد بودن، ماشین روشن میشه استارت اول ولی حدود ۵دقیقه گاز نمیخوره و انگار جلوی هوارو گرفتی و خفش میکنی و وقتی موتور گرم میشه کم کم گازخوریش درست میشه..هرجا هم بردم درست نشد.. توروخدا کمکم کنید خستم کرد..

  60. Kamran
    Kamran می گوید

    سلام. پارس ۹۰ دارم.وقتی اول صبح و موقعی که موتور سرده روشن میکنم استارت اول روشن میشه ولی به مدت ۵دقیقه گاز نمیخوره و انگار جلوی هوا رو گرفتی و خفش میکنی که بعد ۵دقیقه درست میشه.. و فردا هم همون روال یا ۶ ساعت بعد همان روز.. به خدا خستم کرده..حدود ۱ ماهه هرج هم بردم درست نشد.. مشکلش چیمیتونه باشه.؟

  61. امین۴۷۵۳
    امین۴۷۵۳ می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از اینکه جواب تک تک مارو میدین
    مهندس ماشین من ۴۰۵ مدل ۸۵ هستش وقتی داغ میکنه کپ میکنه و گاز نمیخوره هرچی پا رو پدال میزارم و بعد از چند دقیقه یا ثانیه ول میکنه شتاب میگیره
    سریالایی هم خیلی اذیت میکنه
    ممنون که از سایت خوبتون

  62. فرشید
    فرشید می گوید

    ماشین من۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۴ هستش ، مشکل گاز خوردن داره مخصوصا در حرکت اول و یا زمانیکه سرعت رو کم میکنم یا توقف میکنم، توی حرکت مجدد،گاز نمیخوره، و این توی چراغ قرمزها و تقاطع ها که زود باید رد بشی اعصاب خورد میکنه البته یکم که دور برداشت یهو شتاب برمیداره

  63. امیر
    امیر می گوید

    سلام. مزدا ۳ قدیم دارم. زمانی که در‌حال حرکت بودم ماشین دیگه گاز نخورد و چراغ AT گیربکس روشن شد و چراغ چک ماشین. که گفتن گیربکس خرابه که عوضش کردم نو خریدم، گفتن ECU سوخته عوضش کردم، بعد ازانجام این کارها ماشین ۳ روز خوب کارکرد. ولی الان دوباره ماشین زمانی که گرم میشه همون خطا داده میشه و دقیقا همون اتفاق میوفته، زمانی که این چراغ ها روشن میشه ماشین کلا بزور انگار‌ گاز‌میخوره. الان هم که پمپ بنزین نو خریدم تست کنیم ، بهنظر شما مشکل از چیه؟

  64. علی
    علی می گوید

    سلام مگان۱۳۹۰اتومات دارم دو موتور بالا می‌رفت،گفتن دریچه گاز هوامیکشه درستش کردند و بادیاگ تنظیم شد دو موتور و خوب شد اما در سرعت گرفتن ریپ میزد و کاهش سرعت داره و باز کمی دور موتور می‌ره بالا… دلیلش چی می‌تونه باشه…ممنون…

  65. ماندانالطفی راد
    ماندانالطفی راد می گوید

    سلام وقتتون بخیر ماشین من ۲۰۶ اس دی سال ۹۶ هست مدتیه هنگام رانندگی یکدفعه سرعتش کم میشه و اصلا گاز نمیخوره مجبورم کنار بزنم جدیدا خاموش هم میشه علتش رو میفرمایید؟

  66. Mandana
    Mandana می گوید

    سلام وقت بخیر ، ماشینم ۲۰۶ تیپ دو هست هفته پیش دیسک و صفحه عوض کردم اما الان وقتی پشت ترافیک یا جایی سرعت ماشین و میارم پایین گاز نمیخوره ، و یک مدته از قبل از تعویض دیسک و صفحه تا کولر ماشین و روشن میکنم به شدت شتاب ماشین و میگیره ، هر تعمیرگاهی میرم جواب درست نمیدن و بلد نیستن ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  67. پیمان
    پیمان می گوید

    سلام وقتتون بخیر.پراید معمولی دارم دوگانه کارخونه هستش بعضی وقتا تا دور موتور ۴ بیشتر گاز نمیخوره،فرق نمیکنه تو دنده باشه یا خلاص‌.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  68. علی
    علی می گوید

    سلام ماشین پراید مدل ۸۴ دنده یک ماشین گاز نمیخوره و حالت خفگی میگیره ولی خاموش نمیکنه و بقیه دنده ها و سرعت بالاتر مشکلی نداره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      شمع و وایر و اتصالات خودروتون رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  69. محمد صالح تقوی
    محمد صالح تقوی می گوید

    سلام من ماشینم ۲۰۶ هستش موتور tu5 امروز متوجه شدم قدرت ماشین کم شده و مثل قبل شتاب نداره دور موتور می‌ره بالا ولی سرعت کم کم زیاد میشه چه مشکلی داره به نظرتون جناب مهندس

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی و اتمام دیسک و صفحه خودروتون وجود داره لطفا به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  70. امیرعلی
    امیرعلی می گوید

    سلام دوست عزیز خسته نباشید
    من ماشینم پراید مدل ۸۴هستش و تعمیر اساسی کردم ولی از وقتی ماشین رو تحویل گرفتم یک دو روز خوب و عادی بود ولی الا ماشین ریپ میزنه و گاز نمیخوره دنده یک تا ۲۰تامیره دنده ۲اصن ماشین زور نداره راه بره و انگار میخواد خاموش بشه و در حین راه من سویچ رو خاموش و روشن میکنم چند ثانیه خوب میشه و دوباره همون اتفاق میفته و دوباره سویچ رو خاموش روشن میکنم و تا به مقصد برسم لطفا راهنمایی کنین باتشکر ??

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      نگفتید خودروتون انژکتور هست یا کاربراتور ولی با توجه به توضیحاتتون امکان خرابی سیستم سوخت رسانی و سیستم برق خودرو (جرقه زنی ) وجود دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  71. امین
    امین می گوید

    سلام ، خودرو ریو دارم ، پنج ده ثانیه بعد از بنزین زدن و خروج از پمپ بنزین ماشین کلا گاز نخورد و یکم بعد درست شد ، بعد دوباره تو بنزین زدن همین مشکل تکرار شد . شمع ها و فیلتر بنزین و سنسور اکسیژن چک شد ولی دوباره این اتفاق میفته و فقط بعد بنزین زدن این اتفاق میفتد ! به نظرتون مشکل کجاست ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال اینکه حجم باک رو بیش از اندازه پرمیکنید و یا در باک سوخت هوا وجود دارد و درست گاز اضافه بنزین تخلیه نمی شود وجود دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  72. علی
    علی می گوید

    سلام ماشین پراید مدل ۹۶ و زمان هایی که خودرو سرد است پس از روشن شدن در حدود ۳ دقیقه در دور پایین گاز نمی‌خورد یعنی اگر گاز بدهم دور موتور افت می‌کند و پس از ۳ دقیقه درجا کار کردن درست می‌شود

  73. رحیم جهانبازیان
    رحیم جهانبازیان می گوید

    خودرو سمند سورن پلاس دارم حین حرکت در سرعت گاز نمیخورد مجبورم خاموش روشن کنم علتش چیست

  74. الهام
    الهام می گوید

    سلام و عرض ادب
    حدود دوماه میشه ماشین من خیلی بد گاز میخوره ، ریپ میزنه ، احساس میکنم ماشین سنگین میشه و حرکت نمیکنه مثل اینکه ترمز دستی اش بالا باشه و یه دفعه ای خاموش میشه ،البته در روز یه بار خاموش میشه بعد از ۵ دقیقه روشن میشه ، و تقریبا به صورت عادی در میاد البته گاهی اوقات بازم بعد از خاموش شدن گازش بد میخوره، انگار که پدال گاز سفت باشه یه همچین حالتی و ماشین تکون رو به جلو میخوره . ولی تا یه بار خاموش شد دیگه خیالم راحته خاموش نمیشه ، استپر و صافی بنزین را عوض کردم ، دیاگ هم بردمش. باتری جدید هم انداختم روش ، خواهشا اگه متوجه شدید مشکلش چیه راهنماییم کنید .
    پراید مدل ۸۵

  75. ایرج تبریز
    ایرج تبریز می گوید

    سلام وقت بخیر .
    جناب ماشین من لیفان ایکس۶۰
    ماشین سرد میشه نزدیک ۱۵بار باید استارت بزنم روشن میشه ولی ۱بار گاز میخوره و خاموش میشه یا انقدر دپر موتور پابین میاد که خاموش میشه .
    یا اینکه میبینی ۱لحظه ای تو سرعت گاز نخورد اصلا .
    ممنون میشم راهنمایی کنین کلافه شدیم انقدر نشون دادیم و نتونستن درست کنن

  76. سید علی
    سید علی می گوید

    با عرض سلام، من ۲۰۶ تیپ ۱ مدل ۸۰ دارم، مشکلی که دارم اینه که، دورهای پایین تر مخصوصا دنده معکوس از ۳ به ۲ و ۲ به ۱ ماشین گاز نمیخوره بعد مدت ۵ ثانیه یهو شتاب میگیره، بعضی وقتا هم خاموش میشه، این اتفاق شاید تو مسیر نیم ساعته در یک روز چند بار تکرار بشه ولی بعضی روزا هم اصلا مشکل نمیده، در ماه ۳ الی ۴ بار هم ماشین استارت میزنه ولی روشن نمیشه باید هولش بدم روشن بشه. خیلی جا مراجعه کردم جوابی نگرفتم، ممنون میشم راهنماییم کنین.

  77. هومن
    هومن می گوید

    سلام خدمت شما دوست مختصص عزیز ؛
    ماشین من پیکان کاربراتوری مدل پایین هستش ، دیروز در در حال رانندگی یوهو از ۳ به ۲ که دادم دیگه یوهو گاز نمی خورد حالا خوبه نزدیک خونه بودم ، به یه مصیبتی خودم رو رسوندم و وقتی وایستادم در جا که روشن بود و یه خورده گذشت گاز دادم درست شد و دوباره کار افتاد و راحت حرکت می کرد
    ؛حالا مشکلش چیه ؟!
    (یه مقدار هم یه مدت به خاطر بهتر روشن شدن تو هوا سرد تند تند روغن تو کاربراتور ریختم ! اشکالی داره؟!)

  78. هادی
    هادی می گوید

    باسلام من ساینا اس صفرخریدم خطای سنسور پدال کلاچ و پیکر بندی دریچه گاز میداد بعد دریچه گازش خراب بودگازمیخورد نمایندگی عوضش کرد یه مدت درست بود الان هرازگاهی خراب میشه ماشین گاز نمیخوره و راه نمیره مشکل از چی هس؟ممنون

  79. سیروس سرابی
    سیروس سرابی می گوید

    سلام ماشین ef7مدل ۹۷ دارم با تک استارت روشن میشه ولی یه دقیقه بعد به مدت ۳۰ ثانیه گاز نمیخوره بعد خودش ولی میکنه،بیشتر هم زمانی این اتفاق میوفته که دو سه ساعت ماشین خاموشه

  80. فواد
    فواد می گوید

    سلام خسته نباشید
    ماشین پراید مدل ۸۶اامروز صبح که چند متری رفتم ماشین گاز نمیخورد دوباری هم خاموش شد. هم در حال حرکت و هم در حال سکون هردو تا حالت گاز نخورد. البته کمی صبر کردم و دوباره راه افتادم باز چند متری که رفتم گاز نخورد. مشکل چی هست؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      سیستم سوخت رسانی خودروتون رو چک کنید.

  81. میثم
    میثم می گوید

    با سلام،
    رانا مدل ۹۷
    هروقت شمال میروم ،بخصوص وقتی هوا گرم می شود بیشتر این اتفاق میافتد، همزمان وقتی وارد آب و هوای شمال می شوم تو سرعت ۹۰ تا یا ۱۰۰ تا ، گاز نمی خورد ، وقتی خاموش روشن می کنم برطرف می شود، تو پاییز ،زمستان هم پیش اومده ، داخل تهران هیچ مشکلی ندارم ،راهنمایی کنید مشکل از کجاست،چون هرکس یه قطعه ای رو نام برده

  82. رضا
    رضا می گوید

    سلام وقت بخیر – من پراید مدل هشتاد کاربرات دارم مشکلی که هست بعد از طی مسافتی حدودا صدکیلومتر – ماشین گاز نمیخوره و انگاری خفه اس هرچقدم معکوس بدی گاز نمیخوره و روی دنده یک یا دو خاموش میشه و مجبوری بزنی بغل سوییچ قطع وصل بشه و مجدد راه بیفتی اشکال از چیه بنظرتون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر مگنت خودرو رو چک کنید.

    2. کاوه
      کاوه می گوید

      پمپ بنزینتون نیم سوز شده

  83. حسین
    حسین می گوید

    سلام پیکان وانت انژکتوری مدل۹۳گاز نمی خوره و روشن نمیشه هم رو گاز هم رو بنزین دیسک و صفحه عوض شده فیلتر هوا هم عوض

  84. میلاد
    میلاد می گوید

    سلام وقت بخیر خودرو پی کی کاربراتور مدل ۸۳ دیشب در دنده ۳ گاز نخورد و خاموش شد و هر قدر استارت زدم روشن نشد و از شانس در مسیر سرپایینی بود که با دنده چندبار به صورت ضعیف روشن شد ولی اصلا گاز نمیخورد و الان هم دیگه روشن نمیشه

  85. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    باسلام.بنده پژو پارس ۹۹ دارم.از روز اول یه کپ کوچولو داشت که توجهی بهش نمیکردم.ماشین رفته رفته کم جون شده بود و طبق نظر اگزوزساز کاتالیز برداشتم و نفس ماشین عالی شد ولی بیست روز بعد ماشین به صورت بگیر نگیر(بیشتر وقت ها) به شدت کپ میکرد مخصوصا دورهای پایین دنده ۲ و ۳.شمع وایرشمع نو شده دریچه گاز و سوزن ها شسته شده و هیچ گونه خطایی توی دیاگ ندارد.ولی هنوز ماشین کپ شدید دارد.تمام پارامترهای سنسورها همه درست.فشار پمپ خوب.درضمن به گفته تنظیم موتوری ایسیو زیمنسی کروز ولی دریچه گاز ایران کاربرات و سنسورش تیپ زیمنس هست که من سردرنمیارم.فقط پارامتر سنسور دریچه گاز رو زاویه صفر به من گفتن که ۲۰۰ نشون میده که یه جا گفتن غیر معموله و با نو عوض کردم ماشین بدتر دورموتور میبره بالا.یکی هم گفته پارامترش درسته و خطایی نشون نمیده..ولی ماشین درست نشد که نشد هرجا میبرم.لطفا راهنمایی بفرمایید

  86. کاوه
    کاوه می گوید

    سلام.پراید مدل ۹۱ دارم.تازگی تعمیر موتور کردم.حالا موقع حرکت خوب شتاب نمیگیره.یعنی طول میکشه دور موتور بالا بره و خفس.تو سبقت خیلی اذیت میکنه.ماشین دوگانه سوز کارخونس.ضمنا روی گاز مشکلی نداره فقط رو بنزین این مشکل هست.دیاگ زدم فلش کردم هیچ مشکلی نشون نمیده.سوزن شستم صافی عوض کردم.کاتالیزورم نداره اصلا.تست فشار پمپم زدم خوب بوده.شمع و وایرم تازه عوض کردم.دیسکو صفحمم سالمه.ولی نمیدونم چرا حین حرکت خفس.

  87. محمد صادق
    محمد صادق می گوید

    سلام ماشین من پیکان است ماشین پس از مدتی داغ میکنه ولی اولی خنک است خوب راه میره و در سر بالایی کم میاره

  88. محمد
    محمد می گوید

    سلام ماشین من بعد نیم ساعت رانندگی به یکباره گاز نمیخوره دور موتور میاد رو ۱ اما خاموش میکنم چند دقیقه بعد روشن میکنم درست میشه برای چند دقیقه دوباره اینطوری میشه چراغ چک روشن میشه

  89. بهزاد
    بهزاد می گوید

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ تیپ دو مدل ۸۹ دارم. دنده عقب میفرتم دستی کشیدم، چراغ چک روشن شد، فن رفت دور بالا باینکه دما پایین بود، موتور گاز نمیخورد. خاموش، روشن کردم درست شد. فرداش هم چراغ چک خاموش شد. الان دو ماهی هست تو حرکت این مشکل پیش میاد با چند بار خاموش روشن کردن درست میشه و چراغ چک هم یکی دو روز بعد خاموش میشه. سنسور اکسیژن رو عوض کردم. دریچه گاز هم شستشو دادم مشکل هنوز هست. لطفا راهنمایی بفرمایید.

  90. سایه
    سایه می گوید

    سلام ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ ، یک مدت رفتم توی جاده سرعتم بالاتر از شهری بود چراغ چک روشن شده و گاها گاز نمیخوره و خفه میکنه باید ایست کنم خاموش کنم مجدد روشن کنم تقریبا درست میشه و قبلا این مشکل توی سذعت زیاد پیش اومد یکبار شمع ها عوض کردم درست شد ولی اینبار درست نشده ایا میتونه از کویل باشه؟

  91. حامد
    حامد می گوید

    سلام وقت بخیر
    ماشینم مزدا ۳۲۳ هستش
    از وقتی تسمع تایم و دیسک و صفحه و اینچیزار و عوض کردم ماشینم به یه مشکلی خورده و اونم اینه که به یکباره (چه در سرعت بالا و چه در دور کم) ماشین گاز نمیخوره و خلاص که میکنم ماشین میخواد خاموش بشه بعضا با دوتا سرگاز این مشکلش رفع میشه و بعضی وقتا هم باید یک دقیقه خاموش کنم و بعد که روشن میکنم اوکی میشه دیاک هم چیزی نشون نمیده تو همون لحظه پیش اومدن مشکل هم معمولا ادم به مکانیک دسترسی نداره و وقتی هم که میری پیش مکانیک این مشکل هرچقدرم که دور دور میکنی پیش نماد متاسفانه
    ممنون میشم کسی اگه تجربه داره راهنمایی کنه

  92. علی شفائی
    علی شفائی می گوید

    سلام خسته نباشید من ماشینم وقتی که سرده اولش که گاز میدم ینی پدال گاز رو تا ته فشار میدم ماشین با پرت پرت کردن گاز میخوره و دور موتور که میاد بالا خوب گاز میخوره من همچی رو عوض کردم شمع وایر مغزی پمپ بنزین دریچه گاز کامل با استپر و سنسور دریچه گاز و دیاگ هم زدم و خطایی نشون نمیده ولی وقتی رو گاز که میزنم ماشین خوب گاز میخوره و مورد دیگه اینکه شب که میشه گاز میدم بین وایر ها و کوئل ها جرقه میزنه ولی من عوض کردم هم کوئل هم وایر و وقتی ام ماشین گرم میشه داغ میشه خوب گاز میخوره نسبت به وقتی که سرده

  93. Amir
    Amir می گوید

    سلام ماشین من او وی ام x۳۳هست که الان خیلی وقته هین رانندگی یدفه ماشین گاز نمیخوره به اصطلاح دپ میکنه و وقتی پارو از روی گاز بر میداری دوباره فشار میدی ماشین به حرکتش ادامه میده بعضی روزها کم این اتفاق میفته بعضی وقتا خیلی زیاد والان دیگه خیلی زیاد شده

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      سنسور پدال گاز و سنسور موقعیت دریچه گار رو باید مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  94. محمد رازق
    محمد رازق می گوید

    سلام.
    خودرو آریزو ۵ دارم. در سربالایی حتی کم شیب اگر ایست کامل کنم و مجدد بخواهم دنده عقب بیایم، اصلا گاز نمی‌خورد. ممنون

  95. علی
    علی می گوید

    سلام ماشین من پارس ۸۲ دوگانه دستیه دیشب تو حالت گاز ک بود اصلا گاز نمی‌خورد یعنی دور موتور تا ۲۰ می‌رفت کلا برمیگشت انگار گاز نمیدم بیشتر از ۲۰ نمیرفت ولی رو حالت بنزین اوکیع مشکل از چیه ؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      رگلاتور گاز رو سرویس کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  96. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید

    سلام بنده یه روا دوگانه کاررخونه خریدم وقتی شبا ماشینو خاموشش میکنم صب خیلی طول میکشه استارت بخوره باید سویچ رو کامل برگردونم خاموش شه بعد دوباره استارت بزنم که روشن شه اما تو استارت دوم هم ریپ میزنه و منظم کار نمیکنه دوباره خاموش و بعد استارت اینبار درست کار میکنه گاهی هم ماشین حتی تو کف اسفالت گاز میدم به زور خودشو میکشه وقتی خاموش روشن میکنم درست میشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      شمع و وایر و انژکتور ها و فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  97. الهام
    الهام می گوید

    سلام وقت به خیر
    پژو‌۲۰۶ تیپ دو دارم که مشکل گاز نخوردن و‌پایین اومدن دور موتور و ریپ زدن را داره که پمپ بنزین ،دیسک و صفحه و جلوبندی را تازه عوض کردم . جدیدا بعد از این که کولر گرفته میشه و‌ماشین خاموش میشه و دوباره روشن میشه در دنده ۲ و ۳ همین مشکل وجود داره . چه موردی دیگه باید چک بشه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      کویل و شوع و وایر وسوزن های انژکتور رو مورد بررسی قرار بدین لطفا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  98. مهرداد
    مهرداد می گوید

    سلام تیبا مدل ۹۹ دارم.ماشین حدود ۸ ساعت کنار باشه بعد روشن که میکنم میخوام حرکت کنم بعد چند ثانیه ماشین گاز نمیخوره پدال تا اخر فشار میدم بازم گاز نمیخوره باید ماشین خلاص کنم چند بار روی پدال گاز بزنم تا ماشین گاز بخوره درست بشه . به بعد دیگه مشکلی نداره . فیلتر بنزین هم تعویض کردم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      سنسور پدال گاز رو نعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  99. سیامک
    سیامک می گوید

    با سلام
    ماشین من چانگان مدل ۹۶ .
    مدتیه دچار ریپ زدن شده.شمع عوض کردم ،وایر شمع عوض کردم ،سوزن انژکتور شستشو دادم ،مپ سنسور تمیز کردم.ولی متاسفانه بعد از طی مسافتی به احساس من گرمای زیر پا زیاد شده،چراغ چک هم روشن میشه علتش رو کاتالیست اعلام می کنه. اگزوز سازی میگه کاتالیست گرفتگی نداره ،خروج گاز خوبه.مکانیک میگه گرمای موتور زیاده چون راه خروج گرفتگی داره.خودمم موندم .

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      کاتالیست رو تعویض کنید مشکلتون رفع میشه .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. علیرضا
        علیرضا می گوید

        سلام پارس معمولی مدل ۹۳ دارم دیسک و صفحه عوض کردم و دستگاه تست بردم مشکلی نداره ولی تو جاده خفه گاز میخوری بعد دور موتور ۳،۴ هزارتا انگار دیگه گاز دادن کلا تاثیری نداره براش

        1. کارشناس کارنامه
          کارشناس کارنامه می گوید

          سلام وقت بخیر
          شما باید فشار کمپرس پیستون در سیلندر ها رو بررسی کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  100. سجاد
    سجاد می گوید

    سلام و درود
    ممنون از سایت جامعتون
    توی حرکت، یهو ماشینم گاز نخورد! هر چی پدال رو فشار دادم و بازی کردم، فایده ای نداشت. ماشین رو خاموش روشن کردم درست شد. چیکار کنم که دیگه این اتفاق نیفته و منو توی جاده نذاره یهو.کجاش خراب شده؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      سنسور پدال گاز رو تعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. رضا
      رضا می گوید

      سلام ماشین من تیبا مدل ۹۳ است وقتی یه مدت رانندگی میکنم ماشین انگاری داغ می‌کنه دیگه گاز نمی‌خوره و سرعتش کم کم میشه وقتی توقف می‌کنم ماشین رو بمدت ۱۰دقیقه خاموش می‌کنم مشکل برطرف میشه ۳۰کیلو متری حرکت می‌کنم دوباره همان مشکل بوجود میاد ماشین مدت چند دقیقه خاموش می‌کنم ماشین درست میشه پمپ بنزین نیز تعویض کردم درست نشد

  101. شاهین
    شاهین می گوید

    با سلام خودرو من اردی ۸۵ انژکتور دوگانه دستی هستش ماشین رو گاز مثل ساعت کار میکنه ولی روی بنزین وقتی خودرو سرد هست چند ثانیه ماشین خوب کار میکنه ولی بعد از اون گاز نمیخوره و پرت پرت میکنه و ماشینم گرم بکنه کلا بنزین گاز نمیخوره و اذیت میکنه……ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      پمپ بنزین و سوزن انژکتورها رو چک کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  102. پیمان
    پیمان می گوید

    سلام. ماشین من جک s5 دستیه. این ماشین رو نمایندگی چه موتور، چه برقی، چه توربو… همشو چک کردن اما مشکلی نداشت. صافی و پمپ بنزینشم تعویض کردم اما همچنان ماشین وسط راه چه سربالایی چه کفی گاز نمیخوره. واقعا هم من و هم نمایندگی موندیم که مشکل از کجاشه. اگه امکان داره راهنمایی کنین. ممنون

  103. ابراهیم
    ابراهیم می گوید

    سلام من پراید صبا مدل ۸۹دارم الان یه مدت ماشین توی دور اولیه گاز دیر میخوره بعداز دوره ۱۰۰۰بهتر میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      شمع و وایر و صافی بنزین رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  104. راضیه
    راضیه می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    عذر میخوام ما یه جک اس فایو داریم مدل ۹۴
    دنده دستی،که بعضی مواقع در حال حرکت مثلا در سرعت ۸۰ تا دیگه گاز نمیخوره
    توربو رو باز کردیم مشکلی نبود
    سنسور توربو ، سنسور اکسیژن، سنسور هوا، پدال گاز،
    سنسور و دریچه گاز رو هم تعویض کردیم
    فشار بنزین هم در زمان گاز نخوردن چک شد
    صافی بنزین رو عوض کردیم
    پمپ بنزین تمیز شد
    شمع و وایرشمع ها به تازگی تعویض شده
    ولی مشکل گاز نخوردن حل نمیشه
    بعضی مواقع این مشکل سریع حل میشه و گاز میخوره
    ولی بعضی مواقع هم مدت گاز نخوردن طولانی میشه
    راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      مپ سنسور و شنشور پدا گاز و دریچه گاز رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  105. بهروز
    بهروز می گوید

    سلام
    من ماشین سمند مدل۸۵ دارم ماشین گاز نمی خورد و راه نمی رود پدال رو تا آخر باید نگه دارم و تک کار میکنه اوایل روشن بودنش دیسک و صفحه رو عوض کردم هیچ تغییری نکرده ممکنه راهنمایی کنید باید چیکار کنم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      مشکل خودروتون رو در برق خودرو و مکانیزم پاشش سوخت جستجو کنید ارتباطی به دیسک و صفحه ندارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  106. محمد
    محمد می گوید

    سلام
    یه پراید ۹۸ داریم
    زمانی که استارت میزنم باید گاز بدم وگرنه ماشین نیمچه روشن میشه مجدد خاموش میشه به نظرتون استاد مشکل از کجاست؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      استپر موتور و دریچه گاز رو شستشو بدین مشکلتون جل میشه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.