اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

تعویض موتور خودرو، هزینه و مراحل قانونی آن

تعویض موتور خودرو در بیشتر موارد کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد و هزینه آن آن‌قدر زیاد است که اگر کل ماشین را عوض کنید بهتر است. تازه فقط هزینه نیست؛ برخلاف قطعاتی مانند گیربکس، دینام، باتری و لاستیک، تعویض موتور خودرو به مجوز راهنمایی و رانندگی نیاز دارد. قوانین تعویض موتور خودرو تا حدودی سختگیرانه و پیچیده هستند و اگر به‌صورت غیرقانونی این کار را انجام دهید، جریمه خواهید شد. در این مطلب می‌خواهیم درباره تعویض موتور خودرو و تمام مراحل قانونی آن صحبت کنیم.

دلایل تعویض موتور خودرو

تعویض موتور خودرو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

۱. آسیب‌دیدگی شدید ناشی از تصادف

اگر به‌گونه‌ای تصادف کرده باشید که به موتور آسیب شدیدی وارد شده باشد، طوری که مکانیک تشخیص بدهد موتور خودرو باید تعویض شود، باید این کار را انجام بدهید. در غیر این صورت خطرناک خواهد بود.

۲. ترک‌خوردگی بلوک موتور

بلوک موتور محفظه‌ای است که همه قطعات احتراق داخلی را در خود جای داده است و جلوی ورود گرما و فشار زیاد را می‌گیرد. با گذشت زمان، گرما و فشار شدید بلوک موتور را ضعیف می‌کند و ممکن است ترک بخورد. معمولا با سرویس و نگهداری به‌موقع و برطرف‌کردن گرمای بیش‌ازحد موتور می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید؛ اما اگر کار به آنجا بکشد باید موتور را تعویض کنید.

۳. مشکلات اگزوز

اگزوز خودرو نشان می‌دهد که موتور شما سالم است یا نه. رنگ دود اگزوز اگر بیش‌ازحد سیاه باشد، معمولا نشان‌دهنده سوختن بیش از حد سوخت یا احتراق ناقص است و البته ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد. دود آبی نشان‌دهنده روغن سوزی است. دود سفید خیلی غلیظ نشانه ترکیدن واشر سرسیلندر و نشتی شدید مایع خنک‌کننده است. اگر تا این اندازه مشکل وجود داشته باشد، ممکن است به موتور جدید نیاز داشته باشید.

حتما بخوانید: علائم خرابی اگزوز؛ از کجا بفهمیم کی زمان تعویض اگزوز رسیده است؟

۴. براده‌های فلزی در روغن

تعویض مکرر روغن عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد. اگر در روغن موتور براده‌های فلزی وجود داشته باشد نشان می‌دهد که موتور خودرو قدیمی شده است. زیرا قطعات موتور آن‌قدر فرسوده‌اند که در روغن موتور حل می‌شوند.

 

مراحل قانونی تعویض موتور خودرو

با اینکه معمولا توصیه می‌شود وقتی خودرو به مرحله تعویض می‌رسد کل خودرو را عوض کنید نه موتور را، گاهی پیش می‌آید که به‌دلایل احساسی حاضر به تعویض خودرو نیستید و ترجیح می‌دهید موتور آن را تعویض کنید. اگر به قصد ارتقای موتور ماشین می‌خواهید آن را تعویض کنید از نظر قانونی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. یعنی فقط زمانی می‌توانید مجوز بگیرید که کارشناس تشخیص دهد موتور شما مشکل دارد و فقط به این دلیل قصد تعویض آن را دارید. بنابراین درست همان موتور را که از نظر تیپ، حجم، تعداد سیلندرها و نوع سوخت مصرفی با آن مطابقت دارد خریداری کنید.

برای این کار باید به این صورت مراحل قانونی را طی کنید:

مرحله اول؛ دریافت مجوز

ابتدا باید از پلیس راهور برای دریافت مجوز اقدام کنید. این نامه باید مهر پلیس راهور را داشته باشد.

مرحله دوم؛ مراجعه به تعویض پلاک

با داشتن این مجوز به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید. اگر این امکان برایتان وجود ندارد، نماینده شما که وکالت‌نامه معتبر از جانب شما دارد می‌تواند به‌جای شما حضور پیدا کند.

مدارک خودرو و مدارک شناسایی خودتان مانند کارت ملی یا شناسنامه را همراه ببرید. برگه عدم خلافی را هم باید از قبل گرفته باشید و آن را هم همراه ببرید.

در مرکز تعویض پلاک، باید فرم درخواست تعویض موتور را پر کنید. در این فرم‌ها مشخصات مالک و خودرو را وارد می‌کنید.

مرحله سوم؛ کارشناسی موتور خودرو

وقتی فرم درخواست را تکمیل کردید، کارشناس موتور خودرو را بازرسی می‌کند که واقعا مشکل دارد یا نه. همچنین اطلاعاتی را که در فرم نوشته‌اید، با مشخصات موتور و خودرو مقایسه می‌کند که درست باشد.

در اینجا مجوز تعویض موتور را صادر می‌کنند و شما می‌توانید برای خرید موتور اقدام کنید.

مرحله چهارم؛ خرید موتور جدید

در این مرحله باید موتور را خریداری کنید. نکته مهم این است که حتما باید موتور را از نمایندگی‌ها یا مراکز مجاز خرید قطعات خودرو تهیه کنید. اگر خودرو داخلی است یا خط تولید آن ادامه دارد، موتور باید حتما نو باشد. در غیر این صورت، اگر موتور نو در بازار وجود ندارد یا ماشین خارجی است، باید موتور دست دوم یا واراداتی پیدا کنید.

نکته مهم: وقتی موتور را می‌خرید، حتما باید فاکتور خرید معتبر کارخانه دارای مهر و هولوگرام را دریافت کنید وگرنه پلیس راهور آن را نخواهد پذیرفت. در صورتی که دست دوم است هم باید فاکتور مهرشده آن موجود باشد و فروشنده به شما ارائه دهد. اگر موتور وارداتی است، باید برگ گمرکی آن را از فروشنده بگیرید. همچنین فروشنده باید مجوزی را که از پلیس راهور گرفته‌اید مهر بزند.

مرحله پنجم؛ ثبت در سیستم شماره‌گذاری

بعد از خرید موتور، باید فاکتور یا برگه گمرکی که درباره آن صحبت کردیم مجددا به مرکز تعویض پلاک ببرید تا دوباره آن را بررسی کنند. وقتی صحت همه مدارک مشخص شد، مجوز ثبت در سیستم شماره‌گذاری صادر می‌شود.

نکته مهم: موتوری که خریداری کرده‌اید، باید شماره حک‌شده داشته باشد. اگر موتور نو باشد که حتما این شماره را دارد. اگر نه، در صورتی که خودرو داخلی است، شما را به نمایندگی موردنظر ارجاع می‌دهند تا شماره موردنظر حک شود. در صورتی که موتور دست دوم (زمانی که خط تولید خودرو متوقف شده است و دیگر موتور نو آن در بازار موجود نیست) یا وارداتی باشد، شما را به مراکز موردتأیید خود پلیس راهور ارجاع می‌دهند و در آنجا شماره جدید را حک می‌کنند. اگر این کار را انجام ندهید، بعدها باید بابت آن جریمه بپردازید.

مدارک لازم برای تعویض موتور خودرو

مدارکی که برای مراحل قانونی تعویض موتور خودرو نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • سند خودرو، کارت ماشین و برگ سبز آن
  • مدارک شناسایی مالک مانند کارت ملی یا شناسنامه
  • بیمه‌نامه شخص ثالث
  • برگه معاینه فنی که از اعتبارش نگذشته باشد
  • مجوز دریافتی از پلیس راهور
  • فاکتور مهرشده و هولوگرام‌دار برای موتور خودروی داخلی و برگه گمرک برای خودروی خارجی
  • برگه عدم خلافی
  • برگه مفاصا حساب عوارض شهرداری.

هزینه تعویض موتور خودرو قانونی

هزینه تعویض موتور خودرو درمجموع شامل یک‌سری هزینه‌ها از جمله پرداخت خلافی (در صورت وجود)، قیمت موتور جدید و دستمزدی است که بابت نصب آن باید به نمایندگی‌های مجاز یا تعمیرکار بپردازید. مبلغ دستمزد به نوع خودروی شما بستگی دارد که کمترین آنها برای پراید است و بیشترین آنها مربوط به ماشین‌های خارجی است.

حتما بخوانید: استعلام خلافی خودرو؛ چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

مجازات تعویض موتور خودرو بدون مجوز

حالا شاید برایتان این سؤال پیش بیاید تعویض موتور خودرو بدون مجوز چه مجازاتی در پی دارد؟ طبق ماده ۳۰ قانون تخلفات رانندگی، اگر مالک خودرو بخواهد بدون مجوز مربوطه از پلیس راهور قطعات اساسی ماشین ازجمله موتور، شاسی یا اتاق را تعویض کند یا رنگ آن را تغییر دهد باید جریمه پرداخت کند. درباره موتور این مقدار معمولا یک‌چهارم تا یک‌هشتم مبلغ موتور خریداری شده خواهد بود.

در صورتی که موتوری که خریده‌اید استاندارد لازم را نداشته باشد یا مشخصات فنی آن مغایر با خودروی شما باشد، برای مثال افرادی که برای ارتقای ماشین موتور آن را تغییر می‌دهند، پلیس راهور دستور اوراق‌کردن ماشین را صادر خواهد کرد.

در آخر

تعویض موتور خودرو بدون مجوزهای لازم از جانب پلیس راهور، مجازات و جریمه در پی دارد. در صورتی که موتور خودروی شما مشکلی اساسی دارد می‌توانید آن را تعویض کنید. در غیر این صورت چنانچه برای ارتقای موتور، تغییر تعداد سیلندر یا تعویض بدون مجوز آن اقدام کنید با مشکل مواجه خواهید شد. معمولا می‌گویند اگر موتور خودرو نیاز به تعویض داشته باشد بهتر است ماشین را عوض کنید نه موتور را؛ با این حال اگر از نظر احساسی به ماشینتان وابسته‌اید یا مشخصات آن طوری است که ارزش این کار را دارد، می‌توانید با اخذ مجوزهای لازم نسبت به تعویض موتور اقدام کنید.

آیا تجربه‌ای درباره تعویض موتور خودرو دارید؟ چه مراحلی را طی کردید و چه موانعی سر راهتان قرار گرفت؟ لطفا تجربیات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

قوانین خودرویی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (162)
نظر بدهید
  • محمد حسین

    میشه واسه پارس ۱۸۰۰ موتورشو به tu5 تعویض کرد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش وجود ندارد .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • علی

        سلام آیا درسته ک برای هر خودرو فقط یبار میشه تعویض موتور انجام داد؟

      • مهران خالصی

        سلام ببخشید من پژو ۴۰۵ خریدم بلوکه سیلندر غیرقانونی تعویض شده باید چیکار کنم چه مراحلی را طی کنم ماشینم تعویض پلاک بشه

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          شما باید با مراجعه به پلیس راهور و پرداخت چریمه و اخذ تاییدیه از خودروساز پلاک خودروتون رو تعویض کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • مهدی

      سلام بله امکان هست حجم موتور ملاک نیست فقط تعداد سیلندر ملاک هست شما مثلا میتونید موتور ۴ سیلندر tu5 رو رو پارس تون بندازید. ملاک فقط تعداد سیلندر هست حجم موتور ملاک نیست.
      ماشینی که توی کمپانی براش موتور ۴ سیلندر طراحی شده تو ایران فقط میتونید موتور های که تعداد سیلندر اون ها ۴ تا است بندازید. موتور ۶ یا ۸ سیلندر به صورت قانونی نمیتونید بندازید. فقط ۴ سیلندر.

    • عرفان

      سلام . امکانش هست موتور ef7 رو برای پژو ۴۰۵ تعویض کرد ؟؟

    • رضا

      سلام آیا میتوانم بدون مراجعه به راهور موتور نیسان وانت که خراب شده رو تعویض کنم یه موتور نیسان وانت نو بخرم

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        خیر امکانش نیست.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Reza

    سلام۲۰۶ تیپ ۲ دارم بدنه سالم و بی رنگ ولی بلوک ترک خورده و آب روغن قاطی کرده ارزش داره موتورو عوض کنم تقریبا چقدر هزینه لازمه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      قطعا باید موتور رو تعویض کنید و برای اطلاع از هزینه ها هم به نمایندگی و تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید چون مدام در حال تغییر است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • ایرج

      سلام وقت بخیر پژو مدل۷۸خریدم بردم پلاک گزاری گفتن پرچهای موتور فابریک نیست باید ببرم مرکز استان ،دوستان کسی از میزان جریمه و روال کاریش خبر داره ممنون میشم کمک کنید.

  • Pezhman

    سلام بنده ۲۰۶ دارم موتورش تعویضه و مجوز ندارم اگر بخوام موتور رو دوباره عوض نکنم همین موتور رو میتونم ثبت کنم ؟ راهش چیه کجا باید برم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرشيد سلطاني **

    سلام خسته نباشید….. میشه در صورت تراش اخر بودن سر سیلندر موتورxu7 معمولی اقدام به تعویض موتور اولیه با نمونه کاملا جدید اون ینی xu7pکرد؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر امکانش نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • shazoldman

      سلام شما اگر سرسیلندرت به مشکل خورده احتیاج نیست کلا موتور تعویض کنی با یه تعویض سرسیلندر مشکلت حل میشه
      تعویض موتور فقط درصورت ترک خوردن و شکستن بلوک سیلندر به دلیل یخ زدن آب داخل مجراهای آب و یا شکستن بلوک به دلیل یاتاقان زدن و به اصطلاح شاتون میزنه بلوک سیلندر رو میشکنه . و تصادف فوق العاده شدید که به بلک سیلندر صدمه بزنه در این ۳ حالت اجازه تعوبض موتور بهت میدن تازه اکثر موارد ترک خوردن بخاطر یخ زذگی با جوش دادن بلوک سیلندر قابل حله
      شما میخوای به بهانه خرابی و تعویض موتور ، موتور به روز تر یا قوی تر بکنی تو ماشینت؟؟
      من مکانیک ماشین کلاسیکم موتورای ماشینای جدیدو نمیشناسم برا این میپرسم

      • حسین

        واسه پاترول کاربراتی که تعمیر موتور می خواد و روغن سوزی امکان تعویض موتور به تویوتا هست؟

  • enzo

    سلام ۲jz یا ۱jz رو کریسیدا میتونم قانونی ببندم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت هرگونه تغییر و دستکاری روی موتور بابد از پلیس راهور مجوزهای لازم رو اخذ کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابولفضل

    سلام من یک ۴۰۵ دارم که موتورشو عوض کردم موتور زانیتا ۲۰۰۰ با نامه گمرک گرفتم آیا میشه تعویض پلاک کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما باید ابتدا مجوز های لازم از راهور رو در مرکز تعویض پلاک اخذ میکردین و سپس به تعویض موتور اقدام میکردین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • مهدی

      میتونید تعویض پلاک کنید و در سند ثبت کنید اما باید جریمه ای بین یک چهارم تا یک هشتم مبلغ موتوری که انداختید باید پرداخت کنید

      • محمد

        باسلام چقدهزینه جریمه میشه پرداخت کنیم بعدتعویض پلاک کنن

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          در همه موارد جریمه فقط به صورت نقدی نیست .
          امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد رضا

    سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم ببینم میشه موتور ۲۰۶تیپ پنج را قانونی روی ۲۰۶تیپ دو گذاشت

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    با سلام و خسته نباشید
    من ۳ سال پیش یک دستگاه خودروی دنا پلاس خریداری و تعویض پلاک کردم،الان این خودرو را که فروخته بودم برای تعویض پلاک مراجعه کردیم و کارشناس تعویض پلاک موتور تعویض تشخیص داد و بعد از استعلام از نمایندگی ایران خودرو مشخص شد که در کارکرد ۸۰۰۰ کیلومتر مجموعه موتور در شرایط گارانتی تعویض شده و موتور فابریک از کارخانه ارسال و روی خودرو نصب شده است و مدارک مهر شده تعویض موتور را از نمایندگی دریافت کردم ،الان سوال من این است که چرا در زمان تعویض پلاک من این مشکل را تشخیص ندادن میتوانم از کارشناس مرکز تعویض پلاک شکایت کنم و الان که من میخواهم خودرو را بفروشم برای کارهای اداری تعویض موتور مشمول ماده ۳۰ و جریمه خواهم شد،با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از اون فردی که خودرو رو خریداری کردید هم میتونید شکایت کنید چون اون شخص در جریان کامل تعویض موتور بوده و کارشناس تعویض پلاک هم باید اصالت خودرو رو تشخیص بدهد و ضعف ایشان بوده .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    سلام پاترول چهار سیلندر دارم .میتونم موتور چهار سیلندر انژکتور هایلوکس بزارم روش ماشین مجوز میدن??

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایید تا اطمینان کامل حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • امیر

    سلام وقتتون بخیر…..یه پژو پارس ۸۵ دارم.موتور فابریک ولی بخاطر اینکه موتور یکم قدیمیه می‌خوام عوض کنمش با یه موتور نو.امکانش هست؟!موتور جدید به بدنه ۸۵ پژو پارس میخوره؟مجوز میدن؟

  • جلال

    سلام من ۴۰۵ نیم موتورش عوض کردم فروشنده گفت نامه دادگستر داره بهم داد . نیم موتور عوض کردم اگه بخوام تعویض پلاک کنم جریمه داره؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تعویض پلاک لازم نیست ولی توی سند حتما باید قید بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • محمد

        باسلام خدمت دوستان عزیز
        ببخشید من یه ۴۰۵ مدل ۹۴ خریدم
        کارشناس تعویض پلاک گفت زیر پلاک سیلندر یه برش داره شاید قطعه گذاری کرده باشن نامه از تعویض پلاک به آگاهی برای کارشناسی همون پلاک دادن باید چیکار کنم

  • ایمان

    سلام
    امکانش هست روی نیسان پاترول ۴ سیلندر موتور دیزل نیسان وانت بزارم
    از نظر قانونی مشکل داره؟

    • ایلیا

      سلام من یه ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم میتونم موتورش رو به gti6 یا موتور زانتیا یا tu5تغیر بدم

      • منوچهر

        سلام با اخذ مجوزهای لازم وتغییر در حجم موتور بله.

  • ابراهیم

    سلام من موتور نو پیکان وانت انژکتوری و اکبند بعد از طی مراحل قانونی خریدم و مکانیک نصب کرد رو خودرو اما موتور ایراد داشت و چراغ روغن موتور خاموش نمیشه من باید کجا مراجعه کنم

  • علی

    سلام من سه سال پیش خودرو وانت نیسان رو تعمیرگاه بردم و بلوکه سیلندر تاب برداشته و مکانیک برام بلوکه و سرسیلندر عوض کرد و لوازم یدکی بهم فاکتور هلوگرام دار داد و گفت هر وقت تعویض پلاک کردی میتونی ببری قانونی کنی .الان میخام بفروشمش باید چکار کنم

  • سعید

    سلام یه سوال؟ تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک پراید هم مجوز میخواد؟ موقع تعویض پلاک ایراد نمیگیرن؟

  • shazoldman

    سلام خسته نباشید من شغلم بازسازی ماشین کلاسیک ه
    آیا برای کمکردن آلایندگی امکان تعویض قانونی انجین کاربراتوری یه ماشین کلاسیک با یه اجینن به روز فول انژکتور با همون تعداد سیلندر و حجم موتور هستش؟؟
    یا درصورت انژکتور کردن انجین کاربراتوری (حذف کاربراتور تعویض منیفولد هوا سوزن انژکتور خور بستن ای سی یو فورس و مپ کردن و…..) آیا غیرقانونی و دستور اسقاط صادر میشه یا مشکلی نیست
    همه جای دنیا برای کم کردن آلایندگی مردم رو تشویق به انجام اینکارها میکنن و حتی تسهیلاتی هم بهشون اعطا میشه

  • سبحان

    سلام خسته نباشین ۴۰۵ ۱۴۰۰ دارم میخواستم موتورشو تعویض کنم tu5 بزارم قانونی چکار باید انجام بدم

  • امیر

    سلام من یه پراید مدل ۸۱ دارم موتور رو خودم تعویض کردم روی سیلندر هیچ شماره ای نداره خام هست چون موتور کامل اکبند بود فقط یه فاکتور فروش رسمی دارم بنظرتون مشکلی پیش میاد برای تایید سند خودرو

  • مهدی

    من میخوام موتور مینی بوس رو عوض کنم
    مینی بوس هم الان خواب و خراب و معاینه اش تموم شده
    چه جور باید اقدام کنم؟؟

  • هومن

    سلام خسته نباشید ، یه پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۹ دارم به دلیل کاربرات بودم و اذیت های مداوم این موتور قصد تعویض موتور دارم ، میتونم موتور tu5 بندازم ؟ ماشین با اینکه مدل ۷۹ ولی شاسی هاش سالمه و بدنه سالمی داره ، ارزش داره که موتور عوض کنم ؟

  • جابر یگانه

    سلام خسته نباشید من ۷ سال پیش یک عدد ۴۰۵ گرفته بودم تعویض پلاک نکرده بودم وکالت بلاازل بود تازه فروختم رفته تعویض پلاک کارشناس گفته موتور تعویض هستش مدل حک شماره موتور باید طرح قدیم میشد ولی جدید هستش با لیزر هم حک شده الان من چیکار میتونم بکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  • میثم

    سلام من یه وانت پراید دارم ک بلوک سیلندرش ترک خورده و میخوام عوضش کنم ولی هنوز ماشینم سندش ب اسم خودم نیست برای درخواست نیم موتور میشه درخواست بدم؟ و قیمت نیم موتورپراید چقدره؟

  • محمد

    سلام وقت بخیر خاستم بدونم میشه موتور TU5رو قانونی روی ۴۰۵ سوار کنم یا مجوز نمیدن چون موتور ۴۰۵ نیست

  • امیر

    سلام وقتتون به خیر
    امکانش هست ک به صورت قانونی موتور قوی تر روی خودرو بست ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • رامین توحیدی

    سلام
    من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم
    یه ترک خوردگی معمولی داره ولی اب و روغن اینا قاطی نمیگنه حداقل الان قاطی نمیکنه
    الان من میخوام عوضش کنم ولی میترسم سرم کلاه بزارن کمکم کنید چکار کنم

  • حکام

    سلام من یک موتور سیکلت ۱۱۰ هندی دارم ازم دزدیدنش بعد ۸.۹ ماه بعد پیداش کردم پارکینگ شهر خودمون موقعه ای پیش دزد بوده پلاکش رو تعویض کرده بعد شماره مدتور بدنه رو پاک کرده حالا من چکار کنم موتور رو قانونی تردد کنم

  • رضا یوسفی

    درود اقا منوچر وکارشناس محترم.
    ماشین هوندا اکورد خریدبا ملکم معاوضه کردم ومبلغی پول و ماشین گرفتم. موتور ماشین ظاهرا تعویض شده است و شماره روی موتور با سندو کارت یکی میباشد ولی ب گفته ی کارشناس رسمی تعویض شده است و درجریان نذاشته بنده رو .تعویض پلاکم یکسری کرده است. چکار باید بکنم. واینکه هزینه جریمه چقدر میباشد چون نامه ندارد .احتمال این هست ک ماشین مصادره شود یا خیر ونا چ مبلغ نقدی بفرماید جزیمه میشوم

  • رضا یوسفی

    درود دوستا لطفااا راهنمایم‌کنیدو‌ممنون میشم تماس بگیرید بهم بزرگواری میکنید .اکورد ۹۲خریدم موتور طرف تعویض کرده وب بنده اعلام‌نکرده .شماره موتور با شماره روی کارت وسندی ک‌تعویض پلاک کرده یکی میباشد ولی کارشناس شخصیی ک کارش بود گفت ک موتور دستکاری شده

  • محمد جواد

    سلام
    وقت بخیر
    من ماشینم تیپ ۲ هست ولی موتورم رو میخوام tu5 کنم می خواستم ببینم امکانش هست یا نه ؟؟

  • رضا

    سلام وقت بخیر یه ماشین پژو پارس موتور بدون مجوز عوض شده میتونم بخرم پیگیری کنم برا کارای اداری و قانونی .شماره هم کوبیده نشده هنوز رو موتور

  • سید حسین

    برای تغییر موتور ۶ سیلندر پاترول چه موتور ۶ سیلندری ببندم از موتور تویوتا میتونم استفاده کنم

  • ابوالفضل

    سلام یک پراید استیشن گرفته ام که موتور آن کاربراتور و بسیار ضعیف شده هست خواستم بدونم آیا مجوز میدهند یک موتور انژکتور صفر بر روی آن بزارم .

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با مراجعه به تعویض پلاک و مطرح کردن مورد با کارشناس فنی مرکز امکانش وجود دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • افتخار

    سلام لنسر ۱۹۹۲ دارم موتور کاربرات بلوک سیلندر ترک خورده روش موتور ۴جی ۶۳ انداختم میخواستم بدونم میتونم پلاکش کنم؟

    • منوچهر

      شما باید قبل از تغییرات مجوزهای لازم رو اخذ میکردین.

  • آرمان نجفی

    سلام وقت بخیر من یه دونه پژو پارس کرفتم صاحب قبلی تعویص پلاک کرده بعد ۱۵روز بنده خریدمش بعدش همون سرهنگ الان نامه زده شماره حک موتور غیر قانونی و نامه دادن به آگاهی بنظرشما من چکار کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید توسط کارشناس آگاهی خودروتون مورد بررسی قرار بگیره تا مشخص بشه دقیقا چه اتفاقی برای قسمت موتور و یا بدنه افتاده است.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر
  • قلیزاده

    سلام سمند الیکس دارم پوسته موتور ترکیده
    میخوام موتور ۲۰۰۰ پژو جی ال ایکس بیاندازم .میشه؟؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به مرکز تعویض پلاک برای اخذ مجوز های لازم مراجعه نمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • ممد

      سلام.فکر نکنم بشه.چون موتور ۲۰۰۰پژو هم کاربرات هست هم اینکه موتور قدیمی و فرسوده حساب میشه و شماره براش نمیزنن.

  • محمد حسین

    سلام خسته نباشید من هوندا سیویک مدل ۱۹۹۳ دارم و موتور خودش ۱۶۰۰cc میخوام موتورش رو به ویتک ۲۲۰۰ cc تغییر بدم ایا مجوز داده میشه برای داخل شهر و گرفتن پلاک راهنماییم کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر تعداد سیلندر ها تفاوتی نداشته باشد امکانش هست اما باید مجوز های لازم رو از مرکز تعویض پلاک اخذ کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • aa5669991@gmail.com

    سلام ۲۰۶تیپ ۲دارم موتورش در اثر سرما یخ زده ترکیده میتونم موتور ۴سیلندر۲۰۰۰بندازم روش موتور۲۰۶rcهست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مجوزهای قانونی رو باید از تعویض پلاک اخذ کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ممد

    سلام وقت همگی بخیر.
    ببخشید من یه پژو ۸۳دارم.۳۸۰تا کارش شده و تعمیر موتور باید انجام بدم.میخوام موتورش رو کامل عوض چنم و زانتیا ۱۸۰۰با برگه گمرکی بزارم.آیا امکان تایید گرفتم از راهور وجود داره؟

  • ابوالفضل حسن زاده

    سلام وقتتون بخیر . این مراحل برای تعویض انجین موتور هم صدق میکنه؟!
    من یه پالس ۲۲۰ مدل ۸۹ دارم حساب کردم اگه موتور رو مدل بالایی بندازم مثلا ۹۵ خیلی بهتره . حالا این مراحل برای موتور هم به همین صورته ؟!

  • سید محمد

    سلام من بلوکه سیلندر ماشینم دزدیدن قبلش نامه تعویض بلوک گرفته بودم از راهنمایی میخاستم ببرم ایران‌خودرو بلوکه رو دزدیدن میخاستم بدونم باید چیکار کنم

  • علی

    سلام من همه ی مراحل قانونی تعویض متورو انجام دادم و تعویض پلاک شده مشکلی نداره ایا از قیمت ماشین میاد پایین یا نه بابت متور تعویض

  • دانیال

    سلام خسته نباشید برگ معاینه فنی ندارم امکان این هست موتور تعویض کنم

  • زهرا

    سلام من یک پراید کره ای دارم که روغن سوزی داره و باید برای بار سوم باز بشه، به نظرتون موتور بخرم بهتر نیست؟ و اینکه میشه انژکتوری بگیرم؟ یا باید همون کاربراتوری باشه

  • آریان

    سلام من یک زانتیا ۲۰۰۰ دارم و میخام با موتور ۳۰۰۰ تعویض کنم و برگ سبز گمرک داره موتور ۳۰۰۰ زانتیا
    آیا امکان تعویض قانونی هست؟

  • زهرا

    سلام ماشین من پراید کاربراتوریه و دو بار موتور باز شده، الان روغن سوزی داره و باید برای بار سوم باز بشه، تعویض موتور گزینه بهتری نیست ؟ و اینکه میشه انژکتوریش کنم؟ و اول باید برم اداره پلیس یا مرکز شماره گذاری؟

  • علی

    سلام یه سمند خریدم سیلندرش تعویض شده و در برگ سبز قید شده برا تعویض پلاک بردم گفتن مشکل داره راهنمایی کنید کجا باید اقدام کنم ؟

  • کامبیز رستمی

    سلام..خسته نباشید من یه پژوه مدل ۸۴ داشتم یک سال و نیم دیت خودم بوده چند وخته فروختمش ، به اون اقا که فروختمش الان داره میگه فلانی موتور تعویض بوده برام پلاک نمکنن..در حالی که زمانی خودم بردمش تعویض پلاک بدون هیچ مشکلی برام پلاک زدن..و من فقط یک ماه وکالت تعویض پلاک به این اقا دادم.. الان نمیدانم چیکار کنم لطفا راهنمایی م کنید

  • امیرمحمد الطاف

    سلام من پراید خریدم وکالت گرفتم
    بلوک سیلندر پاره شده الان میخوام تعویض کنم
    نمایندگی هزینه خیلی زیاد گفت ولی این فروشگاه سیلندر گفت که اول باید سیلندر عوض کنی بعد بری تعویض پلاک اونجا شماره سیلندر رو حک کنن امکان همچنین چیزی هست؟

  • Mehdi

    باسلام وخسته نباشیدخدمت کارشنای عزیز
    من یه نیسان گرفتم فهمیدم که شماره موتورباسندیکی نیست…بعدتماس باصاحب قبلی فهمیدیم که بخاطره یاتاقان زدنه ماشین وونداشتن هزینه سرسیلندکارکرده انداخته…وحالااون قدیمی هم نیستش ودرج درسندهم نشده…الان برای تعویض پلاک چیکاربایدانجام بدم لطفاراهنماییم کنید..تشکر

  • عسر

    سلام پارس ۹۴دارم وقتی خریدمش موتورش مشکل داشت یعنی طرف سرم کلاه گذاشت مجبور شدم تعویض موتور کنم نمیدونستم باید مجوز بگیرم الان باید برم تعویض پلاک نمیدونم جریان چی میشه الان نمیتونم تعویض پلاک کنم یعنی؟! یا تعویض پلاک میکنن بعدا باید جریمشو بدم؟

  • احسان احمدیان

    ببخشید یعضی ها میگن نمیشه هم سر شاسی رو عوض کنی هم موتور رو و باید یکیش رو عوض کنی آیا این حرف درسته ؟

  • میثم حسین نژاد

    سلام
    چه پرداختی هایی رو به غیر از خلافی باید انجام بدیم

  • محمدرضا

    درود میشه موتور ۴۰۵مدل۸۵را عوض کرد با موتور زانتیا هزینه مراحل قانونی چقدره

  • علی

    سلام من یه پژو۴۰۵ رامیخوام خریداری کنم که مدلش ۸۳هست ولی موتور۴۰۱روشه وتوی برگه سبزهم تاییدیه داره.مشکلی نداره؟؟؟

  • صادق

    سلام یه سوال داشتم من سیلندر ماشینو تعویض کردم ولی نرفتم داخل برگه سبز خوردو ثبت کنم الان دو سال گذشته میتونم برم این کارو انجام بدم؟

  • اکبر بهادر

    سلام من سمند se دارم آیا میتونم موتور efs بزارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با اخذ مجوزهای قانونی بله امکانش هست.

  • علی

    سلام.سمند مدل ۸۶ سیلندر مجبور به تنویض شدم نامه گرفتم درخواست دادم. میگن باید سیلندر داغی تحویل داده شود. تعمیرگاه شخصی است. قیمت سیلندر ایرانخودرو با ازاد یک قیمت است. قیمت داغی سیلندر ۱/۷۰۰/۰۰۰ هزار. چرا باید تحویل بدم و کجا میره پول این ضایعاتش؟ این سیلندر دست من هم که باشد و بفروشم به در هیچکس نمیخورد که از دزدگاه شما خداایی نکرده تو‌و پاچه کسی نرود. دستتان را از جیب ما دربیارید. بس است دیگه. ۴۳ سال کم نیییست

  • علی

    سلام.سمند مدل ۸۶ سیلندر مجبور به تعویض شدم نامه گرفتم درخواست دادم. میگن باید سیلندر داغی تحویل داده شود. تعمیرگاه شخصی است. قیمت سیلندر ایرانخودرو با ازاد یک قیمت است. قیمت داغی سیلندر ۱/۷۰۰/۰۰۰ هزار. چرا باید تحویل بدم و کجا میره پول این ضایعاتش؟ این سیلندر دست من هم که باشد و بفروشم به در هیچکس نمیخورد که از دیدگاه شما خداایی نکرده تو‌و پاچه کسی نرود. دستتان را از جیب ما دربیارید. بس است دیگه. ۴۳ سال کم نیییست

  • نوید

    ایا برای تعویض گریبکس دنده ای به اتومات نیاز به مجوز دارم ؟
    این کار توسیه میشود یا خیر
    برای خورو نیسان ماکسیما

  • جواد

    سلام من بلوک سیلندر موتور نیسان وانت رو تعویض کردم و مجوز نگرفتم میتونم الان برای ثبت موتور اقدام کنم؟

  • محمد

    سلام پارس مدل ۹۱ دارم هر سال واشر میزنه الان هم سوپاپ نشتی داره و بوش ها نشست کرده .سرسیلند هم باید تعویض بشه درب روغن سفید شده ولی روغنش اب نداره ۳ ماهه با این وضعیت دارم باهاش کار میکنم مجوز تعویض موتور بهم میدن .سپاس از راهنمایی تون

  • سعید

    سلام خوب هستین
    من یک دوو سیلو دارم که موتورش میخوام عوض کنم با موتور دوو اسپرو
    موتور سیلو ۱۵۰۰ccهست و اسپرو۲۰۰۰که هردو موتور ها کپ هم هستن فقط یکی قوی تر از لحاظ شاسی و دسته موتور ها هم هر دو موتور شبیه هم هستن و حتی سیستم سوخت رسانیشون و کامپیوتر شون هم یکیه آیا میتونم عوض کنم موتور رو
    دلیل عوض کردن موتور هم اینکه موتور موتور سیلوم یک ترک ریز داره و آب از بقل سیلندر میزنه بیرون

  • هادی

    جدیدا بعضی دوستان انجام دادن با نامه راهنمایی رانندگی ، با این دلیل که حجم موتور از کم به بیشتر نمیشه و لی از حجم بالا به پایین چرا و تعداد سیلندر…
    یعنی الان xu7 1800 به tu5 1600 امکان پذیره
    لطفا مطالب رو بروز کنید
    اما خب گرفتاری خاص خودشو داره!

  • امیر

    سلام من یه ۴۰۵ xu7 دارم اگر سر سیلندر رو تعویض زانتیا بکنم چه مشکلاتی داره؟ رو بیمه یا معایه و..

    • منوچهر

      سلام در تعویض سر سیلندر مشکلی پیش نمیاد.

    • وحید

      با عرض سلام و خسته نباشید
      پاترول ۶ سیلندر دارم آیا امکانش هست موتور شو عوض کنم و جاش موتور ۶ سیلندر لندکروز یا جیپ اینا بزارم چون آفرود کار میکنم ؟

  • Mori

    سلام من یه کمپرسی آمیکو ۶ تن میخوام بخرم موتور بنز خاور انداختن روش هر دو ۴ سیلندرن قبلا عوض کردن وبلوک سیلندر قدیمی موجوده اما لخت لخت چون موتور امیکو ۶ تن خیلی زود به زود خراب میشه و لوازمش خیلی خیلی کم گیرمیاد این موتور رو گزاشتن
    حالا من میتونم ماشین رو بخرم با همین موتور بنز خاور تاییدیش رو بگیرم جریمش رو پرداخت کنم
    راهنمایی کنید ممنون میشم

  • هادی

    سلام من همه مراحل تعویض موتور انجام دادم الان افسر پلاک گذاری کرج میگه که باید تعویض پلاک انجام بدی و پلاک کرج باشه.ماشینم پلاک تهران هستش
    داستانش چیه؟

  • امیر

    سلام خسته نباشید
    من یه ۲۰۶ تیپ دو گرفتم موتورش مشکلی نداره ولی چون قیمت پایین بود گرفتمش الان میخوام موتورش رو به ۲۰۰۰rc تغییر بدم نظرات رو خوندم نوشته بودید فقط تعداد سیلندر یعنی سوپاپ و حجم موتور رو ایراد نمیگیرن؟ مجوز برای اینکار میدن ؟برای این موتور چه درخواستی باید بدم ؟

  • علی

    سلام من پارس xu7 دارم میخوام با tu5 nfu تعویض میشه قانونی تعویضش کنم

  • محمد

    سلام من یه کمری ۲۰۰۷دارم موتورش رو سال ۹۶عوض کردن قانونی ثبت هم شده تو سیستم راهور ولی بردم واسه تعویض پلاک افشر بازدید میگه این دستکوب شده تو برگ سبز نوشته موتور فابریک تعویض شده ولی این دستکوب شده حالا تکلیف چیه باید چکار کنم کسی میدونه راهنماییم کنه ممنون

  • علی

    سلام. موتور پژو ۴۰۵ رو فقط سرسیلندر و منیفولد رو عوض کنیم ۱۶ سوپات بشه با بلوک خودش ایراد حساب میشه از نظر قانونی؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیبر مشکلی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهران

    سلام آیا ترک خودگی خودرو جز ایراد قانونی حساب میشه
    میشه معامله رو فسخ کرد

  • حسین

    سلام خسته نباشید ببخشید میشه موتور زانتیا ۲۰۰۰ رو بصورت قانونی بزاری رو ۴۰۵ و جریمش فقط یکباره دیگه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      برای اخذ مجوز های لازن باید به مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    ۲۰۶تیپ دو دارم سیلندر پوسیده میخوام ارسی کنم موتور به نظرتون مجوز میدن؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      برای اخذ مجوز باید به تعویض پلاک مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • بابک اسلامی نژاد

    سلام روز بخیر
    اتومبیل من شورلت کامارو هست که در دهه ۵۰ هم بصورت ۶ سیلندر و هم بصورت ۸ سیلندر وارد کشور شده که در هر دو مدل غیر از موتور سایر قطعات مثل گیربکس و دیفرانسیل و محور عقب و جلو یکی هستند با توجه باینکه موتور هشت سیلندر کامارو با موتور بیوک ایران تولید شده در پارس خودرو کاملا یکی هست امکان نصب این موتور بجای موتور شش سیلندر کامارو را دارم یا خیر ؟
    ممنون از راهنمایی شما

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      با اخذ مجوز از پلیس راهور در مراکز تعویض پلاک امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    دوستان هر تغییری که بخاید روی موتور بدید نباید با مشخصات روی کارت و سند فرقی داشته باشه،مثلا حجم موتور ۴۰۵ داخل کارت و سند ۱۸۰۰ هست نمیتونید ۲۰۰۰ ببندین،البته ۲۰۰۰ پژو استثنا هست چون فرق ظاهری نداره،اما مثلا موتور زانتیا یا جی تی یا ام آی یا تی یو فایو نمیتونید،نوع سوخت بنزینه نمیتوتید گازوییلی ببندین یعنی مجوز نمیدن بهتون،در کل باید ظاهر موتور همون حالت فابریک باشه اما داخل موتور هر چی دوست دارین ببندین،

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام من یه ۴۰۵ خریدم بدون قولنامه ، متاسفانه بلوکه موتور جوش هست و باید عوض بشه و هزینه سنگینی داره ، با توجه به اینکه قولنامه ندارم میتونم شکایت کنم یا خیر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر امکانش نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر حسین

    سلام
    من ماشینم پژو پارس ایا میتونم‌موتور‌ زانتیا ۳۰۰۰ ۶ سیلند بندازم روش قانونی؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر امکانش نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام من یه خودروی elx مدل ۸۴ گرفتم که تو برگه سبز قید شده موتور بدون مجوز تعویض شده و تو سال ۹۲ جریمه و اعمال قانون شده الان واسه تعویض پلاک مشکلی نداره ؟؟ اخرین بارم چند ماه پیش تعویض پلاک شده

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر در حال حاضر مشکلی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام ماشین ۲۰۷ دارم ۱۰۰۰ تا کار موتور ماشین به مشکل خورده نمایندگی گفته باید تعویض شه میخوام ببینم از قیمت ماشین میوفته؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله شامل افت قیمت میشود.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کارزان

    سلام ببخشید من یه سمند مدل ۸۸ lx دارم میتونم قانونی موتورشو عوض کنم به ef7 صفر ممنون از راهنمایی شما

  • karzan

    سلام من یه ماشین سمند lx دارم مدل ۸۸ میتونم بدون هیچ علتی موتورشو ef7 کنم
    ممنونم از خدماتتون

  • وحید

    سلام خسته نباشید.
    من کوییک دارم ،هیچ ایرادی نداره ،فقط میخواستم بدونم میشه قانونی موتورشو به tu5 تغییر بدم؟البته اگه از لحاظ فنی بشه.

  • Hamid

    سلام آیا نمایندگی ایران‌خودرو
    داغی بلوک سیلندر رو تحویل میده یا بر میداره برا خودش?
    و اینکه ب جز بلوک سیلندر هر وسیله ای بخام خودم تهیه کنم از بیرون برا موتورم میشع؟
    و هزینه تعمیر کل پارس معمولی

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      داغی رو تحویل کارخانه خودروساز میدن و بله میتونید خرید کنید هر قطعه دیگری رو.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی رضا

    سلام ماشین کامیون گرفتم روی برگ سبز نوشته شده…. پلاک موتور تهیه ونصب گردید َ//؛×//اتاق تعویض با اعمال ماده ۳۰ق.ر.ت.ر..ونامه اگاهی به شماره… از پلیس اگاهی اصفهان مراحل قانونی را طی نموده هست. حالا زاهدان گیر دادن که موتور ماشین تعویض شده باید ماده ۷۲۰ اعمال شود البته ماشینم گارکینگ توقیف من باید چیکار کنم از راهور ازادی ماشین گرفتم مراجعه کردم پلیس+۱۰میزنه پلاک شکایت داره لطفا راهنمایی کنید

  • علی رضا

    سلام ماده ۷۲۰ راجب تعویض موتور ماشین کامیون یعنی چی

  • علی رضا

    ماده ۳۰ برام اعمال شده روی برگ سبز قید شده پلاک موتور نصب گردید واتاق ماشین در پلیس آگاهی اصفهان مراحل قانونی طی شده هست حالا میگن موتورش تعویض شده باید بری ماده۷۲۰ یعنی چی

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      یعنی باید مجوز های لازم رو اخذ کنید در مورد موتور دوست من.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سجادی

    سلام کارشناس گرامی ایا تعویض موتور تو افت قیمت خودرو و فروش بعدا آن اثر داره توصیه حضرتعالی جهت خرید ایا بخریم یا خیر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله قطعا تاثیر دارد بهتر هست که خودرویی خریداری کنید که موتور ان تعویض نشده باشد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام وقتتون بخیر
    من یک ۴۰۵GLX2000 خریدم و درحال حاضر واشر سرسیلندر زده و نیاز به تعویض سرسیلندر داره، با توجه به این که سرسیلندر ۲۰۰۰ گیر نمیاد، میتونم موتور رو تعویض کنم؟
    و این که میتونم موتور GLX2000 رو به TU5 تغییر بدم؟
    (کلاً مجوز تغییر ۴۰۵ ۲۰۰۰ به چه موتورهایی داده میشه؟)

  • محمود

    سلام یه ماشین ۲۰۶ دارم که موتورش تعویض شده مجوز و همه چی گرفته شده اما وقتی برای تعوض پلاک رفتم گفتند مجوز ثبت نشده و باید برم راهور پلیس و ثبت کنم این موتور توتسط فروشنده ماشین در سال قبل تعویض شده در رشت ایا من باید برای ثبت به راهور رشت بروم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر اگر مدارک همراهتان هست میتونید در شهر خودتان هم انجام بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Koroosh

    سلام خسته نباشید
    من میخوام روی پارس elx مدل ۸۳ موتور زانتیا ۳۰۰۰ ببندم
    ایا امکانش هست؟

  • مهدی وند

    سلام موتور هاچبکهای قدیمی پراید کاربرات هست میشه موتور برداشت بجاش یه موتور انژکتور گذاشت
    خب کاربرات مصرف سوختش بالاست آلودگیش بیشتره با این وجود
    موتور ماشین اگه مشکلی هم نداشته باشه آیا مجوز تعویض موتور بهم میدن..؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • متین

    آیا میشه سمندی که موتور xu7 روش بوده رو موتور ef7 بندازیم روش؟

  • حمید

    سلام. یه سوال داشتم اگر یک ماشینی قبلا ۶ سیلندر بوده بعدها اومدن موتورشو عوض کردن و ۴ سیلندرش کرده باشن و تو سند قید شده که از ۶ به ۴ سیلندر تغسیر کرده امکانش هست دوباره بشه براش ۶ گرفت؟
    یا نمیشه کلا

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله با اخذ مجوزهای قانونی امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Amir

    سلام خسته نباشید
    میشه به جای موتور ۲۰۰۰ هزار ۴۰۵ موتور tu5 جایگذاری کرد

  • محمد

    سلام
    آیا میشه موتور خودروی اسقاطی (مثل پژو آردی) که تولید آن متوقف شده را خرید و به ماشین دیگه سوار کرد؟

  • سعید

    سلام لطفا کسی در این مورد اطلاعاتی داره راهنمایی کنه
    من یه خودرویی خریدم که سال ۹۲ تعویض موتورش کردن ولی داخل برگ سبز قید نشده بااین حال سال۹۷ تعویض پلاکش کردن الانم که بردم تعویض پلاک گیر دادن اینو باید چیکارش کرد؟چطور اونموقه تعویض پلاک شده؟

  • ابوالفضل

    سلام.اقا من یدونه پژو ۳ سال پیش خریدم.اون موقع وقتی تعویض پلاک میکردیم افسر گفت شماره موتورت دستکوبه .کسی که ازش ماشینو خریدم گفت تو سیستم راهور نامه از ایرانخودرو داره.رفت از استعلام راهور نامه رو گرفت اورد.تو نامه نوشته بود حک شماره موتور و اصالت ان مورد تایید ایرانخودرو است .بعد مدیر فنی امضا کرد تعویض پلاک کردم.حالا ماشینو میخوام بفروشم بنظرتون مشکلی پیش نمیاد ؟یا نیاز به مراجعه دوباره به ایرانخودرو نباشه؟بعضی ها میگن باید تو برگ سبزش راهور مینوشت ولی نمیدونم چرا اون موقع ننوشتن؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی براتون پیش نمیاد دوست عزیز.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام بدون سند قطعی میشه موتورماشین روبابرگه سبزوکارت ماشین خرید

  • ماهان

    سلام اگر قطعه موتور پیدا نشه میشه عوض کرد؟

  • 255

    سلام الان هزینه تعمیر یه موتور سی تومنه بعد یه موتور صفر ۲۰۶ هم سی تومنه به نظر شما یه موتور صفر الان بگیریم بهتره یا تعمیر کنیم

  • علی

    درود
    یک دستگاه ازا ۲۰۰۸ بدلیل پیستون کج کردن بنده موتورش رو عوض کردم و یک موتور وراکروز ۳۸۰۰ جایگزین کردم که از امارات وارد کردم، برای مراحل قانونی الان بخوام انجام بدم بمشکل می خورم ؟

  • محمد

    سلام ایا امکان اصلاح شماره موتور هست در ایران خودرو (فقط سنگ شدگی دارد ومشکوک هست) یا فقط باید موتور تعویض بشه

  • علی

    سلام وقتتون بخیر. من یک پژو پارس موتور xu7p دارم آیا امکانش هست موتور رو تعویض کرد و به جاش موتور زانتیا ۲۰۰۰ روش بست

  • حسنی

    سلام خسته نباشید ماشین پارس xu7 من میخوام سرسیلند رو عوض کنم تبدیل کنم به elx تعویض پلاک میشه

  • محمد

    سلام میشه رو ۲۰۶ تیپ ۲ موتور ۲۰۶ ار سی گذاشت؟ قانونی؟

  • مهران

    سلام خدا قوت
    من موتور ماشینم‌یاتاقان زد و قبل انجام کارای قانونی یک موتور از شرکت اوژن صنعت پارس تهیه کردم که برگه مشخصات به همراه مهر برجسته و هولوگرام و مهر فروشنده داره همچنین شماره موتور هم به صورت لیزری برام زدن حالا رفتم دنبال کارای قانونیش پیش پلیس راهور فرم تعویض موتور بهم داده که از نمایندگی موتور تهیه کنم که من گفتم موتور خریدم و فرستادنم مرکز تعویض پلاک گفت نوبت تعویض ارکان بگیر رفتم‌اونجا گفتن برو پیش راهور الان من نمیدونم باید چیکار کنم کسیم پاسخ گو سوالم نی ایا این موتور تایید میشه و قانونی میشه ؟ اگه اره لطف کنید مراحلشو بگید اکه هم نه راهکار لطفا بدید

    • امید

      سلام داداش اگه تعویض پلاک کردی به منم بگو منم همین مشکل رو دارم هر جا میرم جواب درستی نمیدن

  • مهدی

    میشه راهنمایی کنید