بررسی خودروهای سامانه یکپارچه وارداتی، داخلی و جانبازان

0 731

خوشبختانه بعد از سال‌ها، انحصار واردات خودرو کمی تضعیف شده و قرار است خودروهای جدیدی از برندهای مختلف دنیا را در خیابان‌ها ببینیم. تنوع خودروهای وارداتی چندان کم نیست و به همین دلیل، ممکن است بعضی از آنها به‌اندازه کافی موردتوجه قرار نگیرند. همین موضوع سبب شد ما در کارنامه تصمیم بگیریم تمام خودروهای موجود در سامانه‌های یکپارچه وارداتی، داخلی و جانبازان را به‌صورت مختصر در این مطلب معرفی کنیم. اگر شما هم می‌خواهید به‌طور مختصر با خودروهای سامانه یکپارچه آشنا شوید، تا پایان همراه‌مان بمانید.

دانگ فنگ شاین مکس

شاین مکس ایران خودرو در سامانه یکپارچه

شاین مکس سدان نسبتا بزرگی از برند چینی دانگ‌فنگ است که با مشخصات فنی چشم‌گیر، کیفیت ساخت خوب و طراحی به‌روز، می‌تواند برترین سدان‌های ایران را به چالش بکشد. این سدانِ تقریبا ۵متری، در دو نسخه بنزینی و هیبریدی تولید می‌شود که نسخه بنزینی آن، یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری TGDI دارد. پیشرانه این خودرو، قدرت بسیار خوب ۱۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متری را ارائه می‌دهد و شتاب صفر تا صد آن تنها ۷.۵ ثانیه است. طراحی فست‌بک جذاب، آپشن‌های فراوان و مواد سازنده باکیفیت در داخل کابین، از دیگر ویژگی‌های شاین مکس هستند که آن را به یکی از بهترین سدان‌های بازار ایران تبدیل کرده‌اند. در حال حاضر، تنها سدان‌هایی که توانایی رقابت با شاین مکس را دارند، هونگچی H5 و آریزو ۸ هستند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه

قدرت: ۱۹۷ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۰ نیوتن‌متر

شتاب: ۷.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن، مواد سازنده باکیفیت شامل چرم مصنوعی و پلاستیک نرم، صندلی‌های راحت و باکیفیت
آپشن‌ها تقریبا تمام آپشن‌های مدرن در این خودرو دیده می‌شوند
دسته‌بندی و ابعاد سدان فست بک با ابعاد: ۴۷۹۷ *۱۸۷۰ * ۱۴۷۵
قیمت قیمت نهایی فروش: ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت بازار: ۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
واردکننده ایران خودرو

 

 

سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز وارداتی

سوزوکی سیاز یکی دیگر از خودروهای سامانه یکپارچه است که توسط راساموتور خاورمیانه به ایران می‌آید. سیاز، سدان اقتصادی جمع‌وجوری است که قرار است با سدان‌های ایرانی رقابت کند. این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دارد که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شاید مشخصات فنی این خودرو خیلی چشم‌گیر نباشد، اما پیشرانه و گیربکس ۴سرعته سیاز تا کیلومترها بدون مشکل به کار خود ادامه خواهد داد. سیاز در بخش خارجی، طراحی قابل قبولی دارد اما در داخل کابین همه‌چیز همانی است که از یک خودروی اقتصادی انتظار دارید. تعداد آپشن‌ها خیلی زیاد نیست و عمده مواد سازنده هم پلاستیک خشک است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۴ سرعته AT

قدرت: ۱۰۳ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۷ نیوتن متر

شتاب: ۱۳ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی نسبتا قدیمی، استفاده زیاد از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت، صندلی‌های راحت
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها محدود است. آپشن‌های ضروری مثل کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی و دیلایت وجود دارند.
دسته‌بندی و ابعاد سدان جمع‌وجور با ابعاد: ۴۴۹۰ * ۱۷۳۰ * ۱۴۷۵
قیمت ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان
واردکننده راساموتور خاورمیانه

 

 

promotion banner

سوزوکی بالنو

هاچ بک سوزوکی بالنو

تعداد هاچ‌بک‌های عرضه‌شده در سامانه یکپارچه زیاد نیست، به همین دلیل سوزوکی بالنو با طراحی جذاب خود می‌تواند در رقابت با هاچ‌بک‌های ایرانی مثل پژو ۲۰۷ و رنو ساندرو موفق شود. مشخصات فنی بالنو تقریبا مشابه سوزوکی سیاز است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بالنو، حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را با استفاده از یک گیربکس ۴ سرعته AT به چرخ‌های جلو می‌فرستد. طراحی کابین در بالنو مدرن‌تر از سیاز است اما کیفیت مواد سازنده تغییری نکرده است. بالنو در قسمت آپشن‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسد و شاید بتوان گفت که در حال حاضر پرآپشن‌ترین هاچ‌بک بازار است؛ البته آپشن مهمی مثل سانروف در بالنو دیده نمی‌شود. در مجموع، بالنو می‌تواند هاچ‌بک جذابی باشد که آپشن‌های زیاد، طراحی مدرن و مشخصات فنی متوسط، اما استهلاک پایینی دارد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۴ سرعته AT

قدرت: ۱۰۵ اسب بخار

گشتاور: ۱۳۸ نیوتن‌متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی خوب، استفاده زیاد از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت، صندلی‌های راحت
آپشن‌ها آپشن‌های زیاد و کاربردی
دسته‌بندی و ابعاد هاچ‌بک جمع‌وجور با ابعاد: ۳۹۹۰ * ۱۷۴۵ * ۱۴۸۵
قیمت ۱ میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان
واردکننده راساموتور خاورمیانه

 

 

فیات ۵۰۰

فیات 500 ورداتی در سامانه یکپارچه

فیات دوست‌داشتنی، یکی دیگر از هاچ‌بک‌های وارداتی به بازار ایران است که جنجال‌های زیادی با خود به همراه داشت. فیات ۵۰۰ به‌هیچ‌وجه خودروی ارزانی نیست اما می‌تواند برای مخاطبان هدف آن که قشر ثروتمند جامعه هستند و به خودروهای نوستالژیک و بااصالت علاقه دارند، جذاب باشد. فیات ۵۰۰ از یک موتور ۱.۲ لیتری استفاده می‌کند تا با ۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتن‌متر گشتاور، این هاچ‌بک کوچک شهری را به حرکت در بیاورد. طراحی داخلی فیات ۵۰۰ برای یک خودروی کوچک کلاسیک جذاب است اما کیفیت مواد سازنده آن چنگی به دل نمی‌زند. تعداد آپشن‌های این هاچ‌بک نقلی هم قابل قبول است؛ البته تا زمانی که آن را با خودروهای مدرن چینی مقایسه نکنید. سقف شیشه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان برقی، کلاستر دیجیتال و ۷ کیسه هوا، برخی از امکانات رفاهی و ایمنی این محصول ایتالیایی هستند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱.۲ لیتر

گیربکس: AMT

قدرت: ۶۹ اسب بخار

گشتاور: ۱۰۲ نیوتن‌متر

شتاب: ۱۳ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی نوستالژیک، فضای محدود کابین برای ردیف عقب، مواد سازنده باکیفیت اما پلاستیکی
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها محدود است و برای خودرویی با این قیمت کافی نیستند.
دسته‌بندی و ابعاد هاچ‌بک جمع‌وجور با ابعاد: ۳۵۷۱ * ۱۶۲۷ * ۱۴۸۸
قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
واردکننده پارسیان موتور

 

هونگچی H5

هونگچی h5 لوکس ترین سدان بازار

سدان میان‌رده H5 از برند هونگچی، نماد پیشرفت خودروسازی چین است. همه‌چیز در این سدان به حد اعلا می‌رسد. این خودرو را طراحان سابق رولز رویس طراحی کرده‌اند و دقیقا به همین دلیل، هونگچی باابهت‌ترین و لوکس‌ترین سدان وارداتی بازار است. در داخل H5 از چرم و مواد نرم استفاده شده تا سرنشینان را در نهایتِ راحتی و تجمل حمل کند. حتی در قسمت فنی هم این خودرو به‌خوبی می‌درخشد، یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری TGDI با تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر می‌تواند این سدان ۵ متری را تنها در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. از لحاظ آپشن هم با کامل‌ترین سدان بازار روبه‌رو هستیم که به‌راحتی می‌تواند با نمونه‌های فول‌آپشن بی‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس رقابت کند. هونگچی H5 با بهمن موتور به ایران می‌آید و البته قیمت کمی هم ندارد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۲ لیتر

گیربکس: ۸ سرعته AT

قدرت: ۲۲۰ اسب بخار

گشتاور: ۳۴۰ نیوتن‌متر

شتاب: ۷.۸ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن، متریال بسیار باکیفیت، فضای بزرگ کابین، صندلی‌های راحت با آپشن‌های گرمکن، سردکن، ماساژور
آپشن‌ها تمام آپشن‌های مدرن در این خودرو وجود دارند
دسته‌بندی و ابعاد سدان فول سایز با ابعاد : ۴۹۸۵ * ۱۸۶۵ * ۱۴۶۵
قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
واردکننده بهمن موتور

 

 

کیا سونت

کیا سونت

سونت محصول نسبتا جدید کیا است که در دسته کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد. کیا سونت طراحی جذابی دارد و قطعا جوانان را شیفته خود خواهد کرد. با وجود این، نسخه واردشده کیا سونت به ایران آپشن‌های زیادی ندارد و قوای فنی‌اش هم چشم‌گیر نیست. کوشا خودرو نسخه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری سونت را به بازار عرضه کرده است که حداکثر ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. کیفیت مواد سازنده در نسخه وارداتی هم جزء نقاط قوت سونت نیست و در تمام کابین شاهد پلاستیک خشک هستیم. با همه این اوصاف، کیا سونت خودروی جذابی است که با طراحی مدرن و قابلیت اطمینان بالایی که از برند کیا سراغ داریم، می‌تواند در بازار کشورمان شانس موفقیت داشته باشد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس CVT

قدرت: ۱۱۴ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۷ نیوتن متر

شتاب: ۱۲ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مینیمال و نسبتا خوب، فضای خوب کابین، مواد سازنده با کیفیت متوسط
آپشن‌ها آپشن‌های محدود، مجهز به برخی از آپشن‌های کاربردی مثل استارت دکمه‌ای، دوربین عقب، سانروف
دسته‌بندی و ابعاد کراس‌اوور ساب کامپکت با ابعاد: ۳۹۹۵ * ۱۷۹۰ * ۱۶۲۵
قیمت ۲ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان
واردکننده کوشا خودرو

 

 

کیا سلتوس

کیا سلتوس کوشا خودرو در سامانه یکپارچه

سلتوس برادر بزرگ‌تر سونت است و ابعاد بزرگ‌تری دارد. این خودرو یک کراس اوور کامپکت است که با طراحی جذاب، آپشن‌های خوب و عملکرد فنی مناسب توانسته به فروش بسیار خوبی در بازارهای جهانی دست یابد. البته، در سونت وارداتی تقریبا بیشتر آپشن‌ها حذف شده‌اند و حتی کیفیت مواد داخل کابین هم کم شده است. کیا سونت یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دارد که با یک گیربکس ۶ سرعته AT جفت شده و می‌تواند ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هرچند به‌دلیل محدودیت‌های سقف ارزی، سلتوس نمی‌تواند در قسمت آپشن‌ها، کیفیت کابین و قیمت‌گذاری خوب عمل کند، اما در قسمت طراحی و قابلیت اطمینان با کراس‌اوور خوبی طرف هستیم.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۶ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۲۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر

شتاب: ۱۳ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی نسبتا قدیمی، فضای خوب کابین، مواد سازنده با کیفیت متوسط، صندلی‌های راحت
آپشن‌ها آپشن‌های محدود، مجهز به استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین عقب و سانروف
دسته‌بندی و ابعاد کراس‌اوور کامپکت با ابعاد: ۴۳۱۵ * ۱۸۰۰ * ۱۶۲۰
قیمت ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان
واردکننده کوشا خودرو

 

 

هیوندای کرتا

هیوندای کرتا وارداتی

هیوندای کرتا برادر دوقلوی کیا سلتوس است که کرمان موتور قرار است به بازار ایران عرضه کند. این دو خودرو پلتفرم مشترکی دارند؛ به همین دلیل ابعاد و بسیاری از فناوری‌های دو خودرو شبیه به هم است. البته فضای داخلی کرتا بیشتر شبیه به سونت جدید است و طراحی المان‌ها به‌سمت مینیمالیست بودن میل می‌کند. کیفیت مواد سازنده هم کاملا متوسط است و پلاستیک خشک همه‌جای کابین دیده می‌شود. هیوندای کرتا در بخش عملکرد هم تفاوت چندانی با سونت و سلتوس ندارد و موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر، به‌خوبی این موضوع را ثابت می‌کند.

یک نکته قابل‌توجه در کرتا، استفاده از گیربکس اختصاصی کیا-هیوندای با نام IVT است که در دو خودروی دیگر دیده نمی‌شود. از لحاظ آپشن‌ها، کرتا کمی بهتر از سلتوس ظاهر می‌شود و آپشن‌هایی مثل کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، سقف پانوراما و شارژر وایرلس را در کنار سایر آپشن‌های پایه ارائه می‌کند. در کنار همه این موارد، قیمت کرتا به‌صورت قابل‌توجهی از سلتوس کمتر است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: IVT

قدرت: ۱۱۳ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۴ نیوتن متر

شتاب: ۱۱.۸ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مینیمال و خوب، فضای خوب کابین، مواد سازنده با کیفیت متوسط، صندلی‌های راحت
آپشن‌ها آپشن‌های محدود اما بهتر از سونت و سلتوس، مجهز به استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین عقب، سقف پانوراما
دسته‌بندی و ابعاد کراس‌اوور کامپکت با ابعاد: ۴۳۱۵ * ۱۷۹۰ * ۱۶۳۰
قیمت ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان
واردکننده کرمان موتور

 

سوزوکی جیمنی ۵ درب

سوزوکی جیمنی 5 درب

جیمنی ۵ درب، مدل بزرگ‌شده جیمنی ۳ درب افسانه‌ای است که با قیمت معقول‌تر از رقبا، قابلیت آفرود مناسبی ارائه می‌دهد. این شاسی‌بلند آفرودی ابعاد بزرگی ندارد و آپشن‌های زیادی هم ارائه نمی‌دهد؛ اما قابلیت‌های خارج از جاده و عملکرد مطمئن آن می‌تواند برای علاقه‌مندان به آفرود جذاب باشد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۴ سرعته AT

قدرت: ۱۰۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۳۰ نیوتن‌متر

شتاب: ۱۸ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین کابین در راستای کاربردی بودن طراحی شده است – متریال خشک اما با کیفیت مناسب
آپشن‌ها در مقایسه با کراس‌اوورهای هم‌قیمت خود آپشن‌های کمتری دارد.
سگمنت و ابعاد شاسی‌بلند کامپکت با ابعاد: ۳۹۸۵ * ۱۶۴۵ * ۱۷۲۰
قیمت نامشخص
واردکننده راساموتور خاورمیانه

 

سوزوکی فرانکس هیبرید

سوزوکی فرانکس

سوزوکی فرانکس کراس‌اوور کوچکی است که به فناوری نیمه‌هیبرید مجهز شده است. این فناوری به حفظ توان خودرو به شتاب‌گیری، تعویض دنده و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. طراحی مدرن در فضای بیرونی و کیفیت ساخت خوب در داخل، از دیگر ویژگی‌های فرانکس است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر هیبرید

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۰۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۳۷ نیوتن‌متر

شتاب: ۱۱.۸ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی خوب اما تا حدی قدیمی، فضای مناسب، مواد سازنده با کیفیت متوسط و پلاستیک خشک، صندلی‌های راحت اما پارچه‌ای
آپشن‌ها تعداد آپشن‌های مناسب اما نه چندان کامل – برخی از آپشن‌های مدرن مانند هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک وجود دارند
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت با ابعاد : ۳۹۹۵ * ۱۷۶۵ * ۱۵۵۰
قیمت نامشخص
واردکننده راساموتور خاورمیانه

 

  لاماری ایما HEV

لاماری ایما HEV

لاماری ایما HEV نسخه هیبریدی و ارتقایافته لاماری ایما است که به یک موتور الکتریکی با توان ۱۲۵ کیلووات مجهز شده و از لحاظ طراحی و تعداد آپشن‌ها هم پیشرفت‌های خوبی را تجربه کرده است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI + موتور الکتریکی

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: E-CVT

قدرت: ۱۷۴ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۷.۹ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کاملا مدرن با کیفیت مناسب – ترکیب پلاستیک خشک و چرم مصنوعی در بخش‌های مختلف مثل رودری‌ها- صندلی‌های اسپرت و راحت با تنظیمات برقی
آپشن‌ها یکی از کامل‌ترین کراس‌اوورهای بازار از لحاظ تعداد آپشن‌ها با طیف گسترده‌ای از رادارها، دوربین‌ها و سیستم‌های ایمنی
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت با ابعاد : ۴۵۶۵ * ۱۸۶۰ * ۱۶۹۰
قیمت ۱ میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان
واردکننده آرین پارس موتور

 

هوندا وزل

هوندا وزل وارداتی

محصول تازه‌وارد هوندا با نام وزل یک کراس‌اوور کامپکت اقتصادی است که طراحی مدرن و آپشن‌های خوبی ارائه می‌دهد. هرچند که از لحاظ فنی، عملکرد چشمگیری ندارد اما می‌تواند جذاب باشد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۲۴ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۴ نیوتن متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کاملا مدرن با کیفیت مناسب متریال خوب برای یک کراس‌اوور اقتصادی – صندلی‌های راحت و امکانات رفاهی خوب
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها برای یک کراس‌اوور اقتصادی مناسب است – آپشن‌های مدرنی مانند رانندگی خودکار بین خطوط، رادار تابلوخوان، کروز کنترل هوشمند و سیستم‌های ایمنی کامل در وزل دیده می‌شود.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت با ابعاد: ۴۳۸۰ * ۱۷۹۰* ۱۵۹۰
قیمت نامشخص (قیمت حدود: ۲.۵ میلیارد تومان)
واردکننده معین خودرو ایرانیان

 

آریزو ۶ پرو

آریزو ۶ پرو سدانی از برند چری است که با طراحی خوب و امکانات مناسب، توانست سهم مناسبی از بازار سدان‌های وارداتی و مونتاژی کسب کند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشاژ

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۴۷ اسب بخار

گشتاور: ۲۱۰ نیوتن متر

شتاب: ۱۰.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی نسبتا مدرن و موادسازنده اقتصادی – استفاده از پلاستیک پیانویی ممکن است دردسرساز باشد – فضای سرنشینان در هر دو ردیف بسیار خوب است
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها برای سدانی با این رده قیمتی، خوب ارزیابی می‌شود – از جمله آپشن‌های مهم می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، اتوهلد، کروز کنترل، گرمکن صندلی، ایربگ ۶تایی، فرمان برقی و شارژر وایرلس اشاره کرد
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط با ابعاد : ۴۶۷۰ * ۱۸۲۵* ۱۴۸۳
قیمت ۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان
تولیدکننده مدیران خودرو

 

گک GS3

gac gs3

کراس‌اوور کامپکت GS3 از برند گک یکی از سریع‌ترین و جذاب‌ترین خودروهایی است که توسط راساموتور خاورمیانه در سامانه یکپارچه حضور پیدا کرده است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشاژ

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه تر

قدرت: ۱۷۵ اسب بخار

گشتاور: ۲۷۰ نیوتن متر

شتاب: ۷.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی بسیار مدرن با المان‌های جذاب – تریم‌های مختلف – مواد سازنده با کیفیت کابین، متشکل از چرم مصنوعی و پلاستیک نرم – طراحی جذاب صندلی‌ها – فضای متوسط کابین برای سرنشینان عقب
آپشن‌ها لیست کامل آپشن‌ها که شامل کروز کنترل تطبیقی، نگه‌دارنده بین خطوط، سنسور تصادف از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژ بی‌سیم، صندلی‌های برقی و سیستم تهویه اتوماتیک می‌شود.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت: ۴۴۱۰ * ۱۸۵۰* ۱۶۰۰
قیمت ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان
تولیدکننده راسا موتور خاورمیانه

 

ونوسیا V-ONLINE

ونوسیا v-online

کراس‌اوور ونوسیا وی آنلاین محصول مشترکی از نیسان و دانگ فنگ است که با طراحی مدرن و کوپه‌مانند خود، می‌تواند رقیبی جدی برای کراس‌اوورهای این سگمنت مانند لاماری ایما باشد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه تر

قدرت: ۱۸۸ اسب بخار

گشتاور: ۲۶۰ نیوتن متر

شتاب: ۷.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی آینده‌نگرانه با رویکرد مینیمالیستی که لوکس و جذاب به نظر می‌رسد – کیفیت مواد سازنده مطلوب است اما عالی نیست – پلاستیک سخت در قسمت‌های مختلف کابین دیده می‌شود
آپشن‌ها تعداد آپشن‌های خوب، اما نه به خوبی رقبایی مانند گک GS3 و فونیکس FX- آپشن‌هایی مانند کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، اتوهلد، سقف پانوراما، شارژر وایرلس و تهویه مطبوع اتوماتیک حضور دارند.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت: ۴۵۶۲ * ۱۹۱۷* ۱۶۲۵
قیمت نامشخص
تولیدکننده مکث موتور

 

کیا K5

کیا K5

سدان K5 یکی از جذاب‌ترین سدان‌هایی است که در سامانه یکپارچه حضور دارد و به‌عنوان جانشین اپتیما توانسته است به موفقیت‌های زیادی در بازار جهانی دست یابد. البته، نسخه وارداتی کیا K5 کاملا اقتصادی است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۲ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۵۰ اسب بخار

گشتاور: ۱۹۶ نیوتن متر

شتاب: ۱۰.۲ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی زیبا اما کاملا اقتصادی – به دلیل سقف ارزی واردات، پلاستیک خشک در سرتاسر کابین دیده می‌شود – فضای سرنشینان در هر دو ردیف بسیار خوب است
آپشن‌ها به دلیل سقف ارزی واردات با پایه‌ترین نسخه K5 طرف هستیم که از نظر آپشن‌ها اصلا خوب عمل نمی‌کند. تنها برخی از آپشن‌های پایه مثل به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم مولتی‌مدیا ۸ اینچی، اتولایت، دوربین دنده عقب و سنسور پارک جلو و عقب در این خودرو دیده می‌شوند
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط: ۴۹۰۵ * ۱۸۶۵* ۱۴۴۵
قیمت ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان
تولیدکننده کوشاخودرو

 

زوتی DL5

زوتی DL5

زوتی DL5 کراس‌اووری کوچک و اقتصادی است که با امکانات راضی‌کننده و طراحی منطقی عرضه شده است تا سهم بازار مناسبی در بین کراس‌اوورهای ارزان به دست آورد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۴۵ اسب بخار

گشتاور: ۲۰۵ نیوتن متر

شتاب: ۱۲ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین با وجود اقتصادی بودن، زوتی DL5 یکی از باکیفیت‌ترین کابین‌ها را در بین تمام رقبای خود و حتی رقبای گران‌قیمت‌تر دارد- پلاستیک نرم و چرم مصنوعی در تمام کابین دیده می‌شود که حس خوبی منتقل می‌کند
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها در DL5 راضی‌کننده نیست و تنها برخی از آپشن‌های پایه مانند استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، سنسور نور و باران و دوربین عقب در این خودرو دیده می‌شود
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت: ۴۴۰۵ * ۱۸۳۰* ۱۶۴۰
قیمت ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان
تولیدکننده پارس خودرو

 

بستیون T77

بستیون T77

کراس‌اوور بستیون T77 محصولی از FAW است که در دسته محصولات لوکس و رده‌بالا این برند قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۸ عرضه شده است. طراحی خوب، کیفیت ساخت مناسب و امکانات کافی، از مشخصات T77 هستند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه

قدرت: ۱۶۶ اسب بخار

گشتاور: ۲۵۸ نیوتن متر

شتاب: ۹ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن و جذاب کابین که بسیار لوکس و با کیفیت به نظر می‌رسد- مواد سازنده باکیفیت، شامل چرم مصنوعی و پلاستیک نرم – صندلی‌های اسپرت با کیفیت خوب و دربرگیرندگی مناسب
آپشن‌ها آپشن‌های خوب با توجه به زمان عرضه خودرو- امکانات رفاهی جذابی مانند کروز کنترل هوشمند، دوربین ثبت وقایع، گرمکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما و تهویه مطبوع اتوماتیک در T77 حضور دارند
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط با ابعاد: ۴۵۰۵ * ۱۸۴۰* ۱۶۱۵
قیمت ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان
تولیدکننده بهمن موتور

 

چانگان CS55 پلاس

 

C55 پلاس کراس‌اوور اسپرت و میان‌رده برند موفق چانگان است که با طراحی هجومی، مشخصات فنی خوب و امکانات رفاهی به‌روز، توانسته است در مدت کوتاهی، توجه همه را به خود جلب کند. C55 برادر بزرگ‌تر CS35 و برادر کوچک‌تر CS75 محسوب می‌شود.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه

قدرت: ۱۸۸ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۸.۲ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن و جذاب، مشابه با محصولات جدید پژو – کیفیت خوب مواد سازنده، شامل چرم مصنوعی و پلاستیک نرم در اکثر قسمت‌های کابین – فضای مناسب کابین برای ۵ سرنشین با صندلی‌های راحت
آپشن‌ها لیست آپشن‌های نسبتا کامل و مشابه با تیگو ۷ پرو – آپشن‌هایی مثل کروز کنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک، سقف پانوراما، شارژر وایرلس و ترمز پارک برقی با اتوهلد و رادارهای مختلف در محصول چانگان حضور دارند.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط با ابعاد: ۴۵۱۵ * ۱۸۶۵* ۱۶۸۰
قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
تولیدکننده سایپا

 

هوندا City

هوندا سیتی

هوندا City یک سدان اقتصادی سایز متوسط از برند ژاپنی هوندا است که تا حدودی مشخصات فنی و امکانات رفاهی هوندا وزل را در قالب یک سدان خانوادگی ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۲۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۵ نیوتن‌متر

شتاب: ۱۰.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی ساده و استفاده از مواد سازنده با کیفیت متوسط – صندلی‌های راحت و امکانات رفاهی در حد سایر سدان‌های اقتصادی
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها خیلی زیاد نیست و آپشن‌های مدرن در این خودرو دیده نمی‌شود – با این وجود برخی از امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب و نمایشگر ۸ اینچی لمسی در دسترس هستند
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط با ابعاد : ۴۵۶۸* ۱۷۴۸ * ۱۴۵۸
قیمت نامشخص (قیمت الی‌الحساب: ۱.۷ میلیارد تومان)
واردکننده آذریوردسال

 

هیوندای کونا

هیوندای کونا وارداتی

کونا یکی از جدید‌ترین محصولات برند کره‌ای هیوندای است که با طراحی هنجارشکنانه خود توانسته توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. این کراس‌اوور کوچک ابعادی مشابه با کیا سلتوس و هیوندای کرتا دارد اما امکانات رفاهی و آپشن‌های بیشتری ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، کونا از محدود کراس‌اوورهای کوچک وارداتی است که به موتور ۲ لیتری مجهز شده و عملکرد بهتری را در مقایسه با برادران خود ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۲ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۴۷ اسب بخار

گشتاور: ۱۷۹ نیوتن متر

شتاب: ۱۰.۸ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن و جذاب اما مواد سازنده پلاستیکی خشک در سراسر کابین – صندلی‌ها راحت هستند اما فضای چشمگیری در ردیف عقب دیده نمی‌شود
آپشن‌ها با وجود اینکه تعداد آپشن‌ها به رقبای چینی نمی‌رسد اما بهتر از سلتوس و کرتا است- آپشن‌هایی مثل استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم حالت رانندگی، شارژر بیسیم  و اتوهلد در هیوندا کونا وجود دارند
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کامپکت با ابعاد : ۴۳۵۰ * ۱۸۲۵* ۱۵۸۵
قیمت ۲ میلیارد و ۴۹ میلیون تومان
واردکننده کرمان موتور

 

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل

پس از مدت‌ها غیبت، نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ قرار است با معین خودرو اروند به بازار ایران بیاید. محدودیت‌های ارزی باعث شده تا مدل پایه این کراس‌اوور ژاپنی در سامانه یکپارچه حضور پیدا کند، بنابراین هم از لحاظ مواد سازنده و هم از لحاظ آپشن‌ها با محصول متوسطی روبه‌رو هستیم.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۲.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۸۴ اسب بخار

گشتاور: ۲۴۴ نیوتن متر

شتاب: ۱۰ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی ساده اما کاربردی – به دلیل سقف محدودیت‌های ارزی نسخه پایه وارد شده است که مواد سازنده آن کیفیت جذابی ندارند. صندلی‌ها بسیار بزرگ و راحت هستند و فضای نشیمن در هر دو ردیف کاملا کافیست.
آپشن‌ها محدودیت ارزی باعث شده تا بسیاری از آپشن‌های روز در این کراس‌اوور دیده نشوند و برخی از آپشن‌های مهم هم به‌صورت سفارشی قابل نصب هستند. استارت دکمه‌ای، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی (سفارشی)، دوربین دنده عقب (سفارشی)، ترمز پارک برقی و اتوهلد برخی از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو هستند.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط با ابعاد : ۴۶۸۰ * ۲۰۶۵ * ۱۷۲۵
قیمت نامشخص
واردکننده معین خودرو اروند

 

نیسان سیلفی e-Power

نیسان سیلفی e-Power

سیلفی ۲۰۲۳ یک سدان سایز متوسط هیبریدی از برند ژاپنی نیسان است. این سدان با طراحی مدرن، آپشن‌های زیاد و قوای محرکه الکتریکی که با موتور بنزینی تغذیه می‌شود، یک رقیب جدی برای سدان‌های نسبتا لوکس چینی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی پیشرانه: ۳ سیلندر بنزینی + موتور برقی

حجم موتور: ۱.۲ لیتر

گیربکس: –

قدرت: ۱۳۶ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۹.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی اسپرت و جذاب با الهام از محصولات بنز و صفحه نمایش مدرن و بزرگ – کیفیت متریال در اکثر قسمت‌ها خوب است و ترکیبی از چرم مصنوعی و پلاستیک نرم را ارائه می‌دهد- فضای ردیف عقب به لطف فاصله محوری ۲۷۱۲ میلی‌متری کاملا خوب است
آپشن‌ها نیسان سیفلی سدان مدرنی محسوب می‌شود و آپشن‌هایی مانند  سانروف برقی، فناوری LED چراغ ها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، صندلی برقی ، تهویه اتوماتیک دوکاناله، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع، بازیافت انرژی هوشمند، دوربین عقب و استارت دکمه‌ای این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط با ابعاد : ۴۶۴۱* ۱۸۱۵* ۱۴۵۰
قیمت نامشخص
واردکننده آمیتیس خودرو

 

ونوسیا استار

ونوسیا استار

استار نسخه بزرگ‌تر v-online و بزرگ‌ترین کراس‌اوور برند ونوسیا است که توسط مکث موتور به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی آمده است. استار را می‌توان یکی از کراس‌اوورهای مدرن، لوکس و بزرگ بازار دانست که برندهای نام‌آشنایی مانند نیسان و دانگ‌فنگ را پشت سر خود می‌بیند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه تر

قدرت: ۱۸۸ اسب بخار

گشتاور: ۲۶۰ نیوتن متر

شتاب: ۹.۹ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین همانند v-online شاهد طراحی آینده‌نگرانه و مینیمال در این کراس‌اوور هستیم – مواد سازنده در اکثر قسمت‌های کابین کیفیت بالایی دارند و ترکیبی از چرم مصنوعی و پلاستیک نرم هستند– فضای کابین در هر دو ردیف کاملا مناسب است و یک کراس‌اوور ۵ نفره بزرگ محسوب می‌شود.
آپشن‌ها استار پرآپشن‌ترین محصول ونوسیا است، بنابراین می‌توانید امکاناتی مانند سنسور نور و  سنسور باران، صندلی‌های برقی، ماساژور صندلی شاگرد، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک دو کاناله و شارژر بیسیم و برخی از آپشن‌های ساده‌تر را در این کراس‌اوور ببینید.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط: ۴۶۹۱ * ۱۹۰۵* ۱۷۰۶
قیمت نامشخص (قیمت الی‌الحساب: ۱.۶ میلیارد تومان)
تولیدکننده مکث موتور

 

ونوسیا D60 پلاس

سدان ونوسیا

ونوسیا D60 PLUS یک سدان سایز متوسط اقتصادی است که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای ناوگان تاکسیرانی و خانواده‌ها باشد. موتور تنفس طبیعی ساخت نیسان، نوید استهلاک پایین و قابلیت اطمینان بالا را خواهد داد. با وجود این، نمی‌توان انتظار بالایی در قسمت آپشن‌ها و مواد سازنده کابین داشت.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱.۶ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۲۰ اسب بخار

گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر

شتاب: ۱۲ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین نسبتا مدرن و متمرکز بر کاربردی بودن است – مواد سازنده عمدتا از پلاستیک خشک تشکیل شده است – فضای کابین به لطف طول زیاد خودرو کاملا کافی است
آپشن‌ها خریداران با یک سدان اقتصادی طرف هستند که آپشن‌های زیادی ندارد، با این وجود می‌توانند امکاناتی مثل سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سانروف و تهویه مطبوع دیجیتالی را در این خودرو تجربه کنند
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط: ۴۷۶۱ * ۱۸۰۳ * ۱۴۸۷
قیمت نامشخص (قیمت الی‌الحساب: ۱.۱۵ میلیارد تومان)
تولیدکننده مکث موتور

 

سامسونگ QM6

سامسونگ QM6

کراس‌اوور QM6 در حقیقت همان رنو کولئوس است که از قبل با آن آشنایی داریم. این کراس‌اوور توسط رنو-سامسونگ تولید می‌شود و نسخه به‌روزتر و پرآپشن‌تر کولئوس محسوب می‌شود. بااین‌حال، تغییرات در قسمت داخلی و خارجی تنها به چند مورد محدود می‌شود.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۲ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۵۰ اسب بخار

گشتاور: ۲۱۰ نیوتن متر

شتاب: ۱۰ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین خیلی مدرن نیست و همانی است که در کولئوس دیده بودیم – کیفیت کابین بسیار خوب است و در اکثر قسمت‌ها پلاستیک نرم و چرم مصنوعی دیده می‌شود – صندلی‌های هر دو ردیف بسیار خوش‌ساخت هستند و به لطف فاصله محوری مناسب، فضا برای ۵ نفر کافی است
آپشن‌ها آپشن‌ها نسبت به کولئوس افزایش یافته و حالا می‌توانیم امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی، سقف پانورامای برقی، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو ، دستیار کمکی پارک و خروج از پارک (اتوپارک)، رادار تابلوخوان و سایر آپشن‌های مدرن را در این کراس‌اوور ببینید.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط: ۴۶۷۵ * ۱۸۴۵ * ۱۷۱۰
قیمت نامشخص
تولیدکننده سروش دیزل

 

سامسونگ XM3

سامسونگ XM3

سامسونگ XM3 یک کراس‌اوور کوپه است که در بازارهای جهانی با نام رنو آرکانا شناخته می‌شود. طراحی خارجی و کابین شباهت زیادی به سامسونگ QM6 یا همان رنو کولئوس دارد اما از لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱.۶ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۲۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین در کابین این کراس‌اوور شاهد طراحی مدرنی نیستیم اما کیفیت مواد سازنده کاملا راضی‌کننده است – به جز چند قسمت در بقیه قسمت‌های از پلاستیک نرم و چرم مصنوعی استفاده شده است – و همانی است که در کولئوس دیده بودیم – فضای پا برای ردیف عقب مناسب است اما فضای سر به دلیل نوع طراحی کوپه ممکن است افراد بلند قد را راضی نکند.
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها نسبت به سامسونگ QM6 محدود‌تر است – آپشن‌هایی مانند صندلی‌های برقی با گرمکن و سردکن، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، رادار تابلوخوان و نقطه کور، تهویه اتوماتیک و دوربین ۳۶۰ درجه برای نسخه وارداتی در نظر گرفته شده است
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کوپه کامپکت با ابعاد: ۴۵۶۸ * ۱۸۲۰ * ۱۵۷۶
قیمت نامشخص
تولیدکننده سروش دیزل

 

کی ام سی Eagle

کی ام سی Eagle

سدان KMC Eagle اولین سدان بومی کرمان موتور است که بر پایه جک J4 تولید شده که در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود. با وجود اینکه هنوز با طراحی مدرن و اسپرتی روبه‌رو نیستیم، اما این فیس‌لیفت می‌تواند نسبت به جک J4 افراد بیشتری را راضی کند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱.۶ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۰۳ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۶ نیوتن متر

شتاب: ۱۳.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین کیفیت کابین نسبت به جک  J4 پیشرفت چندانی نداشته و در تمام کابین پلاستیک خشک دیده می‌شود – با توجه به ابعاد ماشین نمی‌توان انتظار فضای داخلی فوق‌العاده‌ای را داشت اما Eagle می‌تواند خانواده‌های ۴ نفره با قد متوسط را راضی نگه دارد.
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها هم در مقایسه با جک J4 تغییری نکرده اما هنوز هم از رقبای ایرانی بهتر است – برخی از آپشن‌های این سدان کوچک عبارت‌اند از:  سنسور نور، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، سانروف استارت دکمه‌ای (در تیپ فول آپشن)
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کوپه کامپکت با ابعاد: ۴۳۳۵ * ۱۷۲۵* ۱۵۰۵
قیمت نامشخص
تولیدکننده سروش دیزل

 

ام جی GT

ام جی GT

فردا موتورز به‌تازگی یک سدان اسپرت چینی-انگلیسی به نام MG GT را معرفی کرده است. این سدان سایز متوسط اسپرت طراحی مدرن و تهاجمی، مشخصات فنی خوب و آپشن‌های مدرنی دارد و می‌تواند برای سدان‌هایی مانند KMC J7 یک تهدید جدی باشد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر

قدرت: ۱۷۳ اسب بخار

گشتاور: ۲۵۰ نیوتن متر

شتاب: ۸.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن و اسپرت که آن را برای علاقه‌مندان به خودروهای سریع، جذاب کند – کیفیت متریال در اکثر کابین خوب است اما پلاستیک خشک جای متریال نرم را گرفته است– فضای کابین برای افراد بلند قد کافی است و صندلی‌های اسپرت آن حس خوبی را منتقل می‌کنند.
آپشن‌ها آپشن‌های مدرن و کاربردی در این سدان دیده می‌شوند اما نه به اندازه رقبایی مثل کی‌ام‌سی J7 – برخی از آپشن‌های قابل ذکر شامل رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، تهویه اتوماتیک، دنده پشت فرمان، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و محدودکننده سرعت می‌شوند.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور کوپه کامپکت با ابعاد: ۴۳۳۵ * ۱۷۲۵* ۱۵۰۵
قیمت نامشخص
تولیدکننده بهمن موتورز

BAC X3 PRO

BAC X3 PRO

بک ایکس ۳ پرو یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت از برند چینی جیلی است که رقیبی برای ایکس ۲۲ پرو محسوب می‌شود. موتور کم‌استهلاک و قیمت مناسب می‌تواند آن را به انتخاب مناسبی برای جوانان تبدیل کند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۰۲ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۲ نیوتن متر

شتاب: ۱۳ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین برای یک کراس‌اوور ارزان‌قیمت، جذاب و کاربردی است اما در سرتاسر کابین از پلاستیک خشک استفاده شده است – فضای کابین هم برای چهار نفر مناسب است اما نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها مطابق با یک خودروی اقتصادی است اما پشت سر رقبایی مثل ایکس ۲۲ پرو قرار می‌گیرد. از جمله آپشن‌های بک X3 پرو می‌توان به ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور دنده عقب ،کروز کنترل و محدود کننده سرعت ، سیستم کنترل شروع حرکت در سر بالایی، سیستم کنترل پایداری و سانروف اشاره کرد.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور ساب‌کامپکت با ابعاد: ۴۰۰۵ * ۱۷۶۰ * ۱۵۷۵
قیمت ۸۹۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده کرمان موتور

 

ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ کراس

ایکس ۳۳ کراس محصول نسبتا جدید مدیران خودرو است که در دسته کراس‌اوورهای ساب کامپکت قرار می‌گیرد. این محصول از چری با طراحی جسورانه، آپشن‌های خوب و کابین مدرن، می‌تواند یک رقیب جدی برای کراس‌اوورهای اقتصادی بازار باشد. ایکس ۳۳ کراس در دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای وارد بازار شده است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۳ سیلندر توربوشارژ  / ۴ سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور: ۱ لیتر / ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT / دنده‌ای

قدرت: ۱۰۲ اسب بخار / ۱۱۶ اسب بخار

گشتاور: ۱۵۰ نیوتن متر  / ۱۴۳ نیوتن متر

شتاب: ۱۳ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین جذاب و مدرن که به وضوح بهتر است رقبا است، با این وجود شاهد مواد سازنده جذابی نیستیم و پلاستیک خشک در اکثر قسمت‌ها دیده می‌شود – فضای کابین برای ۴ نفر کافی است و می‌تواند خانواده‌های کم‌جمعیت و جوان را راضی نگه دارد
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها هم در ایکس ۳۳ کراس بسیار بهتر از رقبای هم قیمت خود است. خریداران می‌توانند آپشن‌هایی مانند گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، شارژر وایرلس، ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، اتولایت، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین عقب و سنسور پارک جلو و عقب را در ایکس ۳۳ کراس ببینند.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور ساب کامپکت با ابعاد: ۴۲۰۰ * ۱۷۶۰ * ۱۵۷۰
قیمت ۸۹۷ میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک / ۸۰۵ میلیون تومان برای نسخه دنده‌ای
عرضه‌کننده مدیران خودرو

 

اکستریم VX

اکستریم VX

اکستریم VX را می‌توان لوکس‌ترین کراس‌اوور بازار ایران دانست که توسط مدیران خودرو به بازار ایران آمده است. این کراس‌اوور سایز بزرگ، پرچمدار برند اکسید است می‌تواند رقبای کره‌ای و ژاپنی حاضر در بازار ایران را به چالش بکشد. لازم به ذکر است که برند اکسید، زیربرند لوکس چری است که به موفقیت‌های خوبی در بازار چین و سایر نقاط جهان دست پیدا کرده است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۲ لیتر

گیربکس: ۸ سرعته AT

قدرت: ۲۶۱ اسب بخار

گشتاور: ۴۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۸.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین کابین بسیار لوکس با طراحی آینده‌نگرانه- سرتاسر داشبورد را صفحات نمایش لمسی تشکیل می‌دهد – کیفیت مواد سازنده در تمام قسمت‌های کابین بسیار خوب است – صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملا بزرگ و راحت هستند – در ردیف سوم هم شاهد فضای مناسبی برای نوجوانان هستیم
آپشن‌ها تقریبا تمام آپشن‌های مدرن در این کراس‌اوور حضور دارند که به چند مورد اصلی اشاره می‌کنیم: استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۱۵۵ برای سیستم مولتی‌مدیا، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار نقطه کور و خط خوان ، ترمز اضطراری اتوماتیک، اخطار برخورد و تصادف، سقف پانورامای برقی – نور پردازی کابین، دنده پشت فرمان، صندلی‌های ردیف اول و دوم برقی،  سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف اول، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، دوربین ثبت وقایع و دوربین ۳۶۰ درجه
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور بزرگ با ابعاد: ۴۹۷۰ * ۱۹۴۰ * ۱۷۹۲
قیمت نامشخص
عرضه‌کننده مدیران خودرو

 

هایما ۸s

هایما 8s

هایما ۸s کراس‌اوور پرچمدار ایران خودرو است که برای رقابت با کراس‌اوورهایی مانند تیگو ۷ پرو، چانگان CS55 پلاس و KMC K7 عرضه شده است. هایما برند موفقی در بازار چین محسوب نمی‌شود و به نظر نمی‌رسد که ۸S بتواند از پس رقبای خود برآید.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور: ۱.۶ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۹۳ اسب بخار

گشتاور: ۲۹۳ نیوتن متر

شتاب: ۱۰ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین نسبتا مدرن است و کیفیت مواد سازده در بخشی از کابین خوب است اما به طور کلی کیفیت ساخت و مونتاژ مطلوبی را شاهد نیستیم – صندلی‌ها هم با وجود طراحی اسپرت، راحتی مناسبی ندارند – فضای کابین در ردیف عقب مناسب ارزیابی می‌شود.
آپشن‌ها تعداد آپشن‌های هایما ۸S از معدود مزایای آن است و می‌توانید چنین امکاناتی را در آن ببینید: رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، گرمکن صندلی‌های جلو، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، ورود و خروج بدون کلید، دستیار صوتی راننده، تنظیم حالت‌های سقف پانوراما و سنسور پارک جلو و عقب.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط با ابعاد: ۴۵۶۵ * ۱۸۵۰ * ۱۶۸۲
قیمت ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده ایران خودرو

 

جیلی آزکارا

جیلی آزکارا

آزکارا از معدود کراس‌اوورهای دو دیفرانسیل بازار ایران است که توسط فردا موتورز در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود. آزکارا محصولی میان‌رده از برند معتبر جیلی است اما با بهره‌مندی از شاسی ولو XC40 و تکنولوژی‌های این برند سوئدی، می‌تواند گزینه‌ای جذاب در میان کراس‌اوورهای بازار ایران باشد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۳ سیلندر TGDI + مید هیبرید

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه تر

قدرت: ۱۹۰ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن و به دور از شلوغی که بر کاربری راحت تمرکز دارد – کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار خوب – استفاده از چرم مصنوعی، پلاستیک نرم و آلمینیوم براش خورده در کابین – صندلی‌های باکیفیت و راحت در هر دو ردیف
آپشن‌ها آپشن‌های بسیار خوب و کاربردی که شامل سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، کول باکس، شارژر وایرلس، حالت رانندگی چهارگانه، تهویه اتوماتیک دو کاناله، صندلی‌های برقی جلو با سردکن و گرمکن، رادار تابلوخوان، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای و رادار خط خوان می‌شود.
سگمنت و ابعاد کراس‌اوور سایز متوسط با ابعاد: ۴۵۴۴ * ۱۸۳۱ * ۱۷۱۳
قیمت ۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان
عرضه‌کننده فردا موتورز

نیسان Sunny (نسخه N17)

نیسان سانی در دو مدل با کدهای N17 و N18 توسسط دو واردکننده متفاوت به بازار ایران آمده است. نسخه N17 که به واسطه شرکت جهان نوین آریا قرار است به بازار ایران عرضه شود، فیس قدیمی نیسان سانی است که با امکانات پایه و لیست آپشن‌های تقریبا خالی خود، ارزان‌قیمت‌ترین ژاپنی بازار خواهد بود.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۴ سرعته AT

قدرت: ۱۰۸ اسب بخار

گشتاور: ۱۳۴ نیوتن متر

شتاب: ۱۲ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کاملا قدیمی و ساده – مواد سازنده عمدتا از پلاستیک خشک اما با مونتاژ مناسب- فضای کاربردی نسبتا خوب به لطف فاصله محوری ۲۶۰ سانتی‌متری
آپشن‌ها تقریبا هیچ آپشن مدرنی در این مدل سانی دیده نمی‌شود و حتی شیشه‌های بالابر عقب دستی هستند – برخی از آپشن‌های قابل ذکر این خودرو عبارت‌اند از:  نمایشگر مرکزی ۶ اینچی، سنسور پارک و دوربین عقب، کنترل پایداری و ۲ کیسه هوا
سگمنت و ابعاد سدان کامپکت با ابعاد: ۴۴۲۵ * ۱۶۹۵ * ۱۵۰۰
قیمت ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده جهان نوین آریا

 

نیسان سانی (نسخه N18)

نسخه N18 توسط معین خودرو به دست مشتریان می‌رسد که جدید‌ترین مدل نیسان سانی است و طراحی جذاب، آپشن‌های نسبتا کامل و مشخصات فنی مناسبی دارد. مدل N18 از زبان طراحی جدید نیسان بهره می‌برد و به همین دلیل شباهت‌های زیادی با ماکسیما جدید دارد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۶ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۱۸ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی نسبتا مدرن و زیبا با تمرکز بر راحتی استفاده – مواد سازنده خشک اما با کیفیت خوب – تریم دو رنگ جذاب – فضای مناسب کابین برای سرنشینان هر دو ردیف به واسطه فاصله محوری ۲۶۲ سانتی‌متری
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها در مقایسه با سدان‌های مدرن چینی خوب به نظر می‌رسد –  استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور نور، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و خط خوان، شارژر وایرلس و سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی از آپشن‌های مهم سانی جدید هستند
سگمنت و ابعاد سدان کامپکت با ابعاد: ۴۴۹۶ * ۱۷۴۰ * ۱۴۵۵
قیمت نامشخص
عرضه‌کننده معین خودرو اروند

 

نیسان قشقایی

قشقایی کراس‌اور کامپکت نیسان است که مدل ۲۰۲۳ آن توسط شرکت نامی خودرو قرار است در خیابان‌های کشور حضور داشته باشد. مدل وارداتی، جدید‌ترین مدل قشقایی نیست و قیمت کمی هم ندارد اما طراحی منطقی، امکانات خوب و مشخصات فنی راضی‌کننده‌ای ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۲ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۵۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۹۴ نیوتن متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی خوب نسبت به سال تولید – راحتی استفاده از کنترل‌ها – استفاده از مواد سازنده با کیفیت مناسب در کابین – فضای مناسب کابین با توجه فاصله محوری ۲۶۲ سانتی‌متری
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها مناسب است اما به کراس‌اورهای میانرده مدرن چینی نمی‌رسد – برخی از مهم‌ترین آپشن‌ها عبارت‌اند از: کنترل پایداری و کشش ، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، استارت دکمه‌ای، دیلایت و اتولایت، تهویه اتوماتیک دو کاناله و دوربین ثبت وقابع
سگمنت و ابعاد کراس‌اور کامپکت با ابعاد: ۴۴۰۱ * ۱۸۳۷ * ۱۶۱۲
قیمت ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان
عرضه‌کننده نامی خودرو

 

نیسان سیفلی

سیفلی برادر بزرگ‌تر نیسان سانی است که در حال حاضر توسط سه شرکت پار خودرو، نامی خودرو و آمیتیس خودرو عرضه شده است. نسخه وارد شده توسط پارس خودرو از نوع تنفس طبیعی است، در حالی که واردکنندگان دیگر نسخه هیبریدی این خودرو را برای عرضه انتخاب کرده‌اند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر تنفس طبیعی / ۳ سیلندر هیبرید

حجم موتور: ۱.۶ لیتر  / ۱.۲ لیتر

گیربکس: CVT / تک سرعته اتوماتیک

قدرت: ۱۳۳ اسب بخار  / ۱۳۴ اسب بخار

گشتاور: ۱۵۹ نیوتن متر / ۳۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۱۰.۵ ثانیه / ۹.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی جذاب و مدرن کابین با الگو از محصولات مرسدس بنز- کیفیت بسیار خوب مواد سازنده – استفاده از ترکیب چرم مصنوعی و پلاستیک نرم روی داشبرد و رودری‌ها – فضای خوب برای سرنشینان هر دو ردیف به لطف فاصله محوری ۲۷۱۲
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها با توجه به واردکننده متفاوت است، با این وجود آپشن‌های بسیار مدرن و جذابی مثل کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، سیستم هوشمند هشدار خواب آلودگی راننده (IDA)، سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو (IFCW)، سیستم ترمز کنترل لغزش در زمان شتابگیری (ASR)، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، دیلایت، کنترل دینامیک خودرو، پایش فشار باد تایرها، کنترل ردیابی هوشمند (ITC)، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDW)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) در این خودرو دیده می‌شوند.
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط با ابعاد: ۴۶۴۹ * ۱۸۱۵ * ۱۴۴۵
قیمت نامی خودرو: ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان

آمیتیس خودرو: ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

پارس خودرو: –

عرضه‌کننده نامی خودرو – آمیتیس خودرو – پارس خودرو

 

تویوتا لوین (Levin) 1200

سرانجام محصولات تویوتا هم راه خود را به بازار ایران باز کردند و تویوتا لوین ۱۲۰۰ را می‌توان اولین تویوتایی دانست که در سامانه یکپارچه حضور پیدا کرده است. لوین در واقع همان تویوتا کرولا است که تغییرات ظاهری محسوسی در آن دیده می‌شود.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور: ۱.۲ لیتر

گیربکس: S-CVT

قدرت: ۱۱۶ اسب بخار

گشتاور: ۱۸۵ نیوتن متر

شتاب: ۹.۳ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مدرن اما ساده و اقتصادی – مواد سازنده روی داشبورد از پلاستیک نرم و در بقیه قسمت‌های کابین و رودری‌ها از پلاستیک خشک- مونتاژ بسیار خوب کابین و بی‌صدا بودن داخل خودرو – فضای مناسب برای هر دو ردیف به دلیل فاصله محوری خوب ۲۷۰ سانتی‌متری
آپشن‌ها تعداد آپشن‌های رفاهی چندان راضی‌کننده نیست اما در قسمت آپشن‌های ایمنی و کمکی شاهد امکانات مدرن و خوبی هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار و جلوگیری از برخورد از جلو ، کروز کنترل هوشمند، سیستم رادار هشدار خروج از خط ، سیستم رادار بین خطوط و سیستم هوشمند کیلس هستیم.
سگمنت و ابعاد سدان سایز متوسط با ابعاد: ۴۶۴۰ * ۱۷۸۰ * ۱۴۴۵
قیمت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده معین موتورز – برساوش – سایپا

 

جتا VS5

جتا VS5 یک کراس‌اور سایز متوسط و حاصل همکاری FAW چین و فولکس واگن آلمان است. موتور VS5 به طور کامل توسط فولکس واگن توسعه یافته و علاوه بر این، زبان طراحی و کیفیت ساخت آلمانی به خوبی در آن دیده می‌شود.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور: ۱.۴ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۵۰ اسب بخار

گشتاور: ۲۵۰ نیوتن متر

شتاب: ۹ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین شبیه به محصولات نام‌آشنای فولکس‌واگن مانند تیگوان است- کیفیت مواد سازنده خوب است اما عمدتا از پلاستیک سخت تشکیل شده – فضای سرنشینان با توجه به فاصله محوری ۲۶۳ سانتی‌متری خوب ارزیابی می‌شود
آپشن‌ها از لحاظ تعداد آپشن‌ها با خودرویی متوسط و راضی‌کننده‌ای روبه‌رو هستیم که امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، سانروف ۳ حالته، استارت دکمه‌ای و شارژر بی‌سیم را ارائه می‌دهد.
سگمنت و ابعاد کراس‌اور کامپکت با ابعاد: ۴۴۱۹ * ۱۸۴۱ * ۱۶۱۶
قیمت ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده ماموت خودرو

 

جتا VS7

VS7 برادر بزرگ‌تر VS5 است که همان طراحی و موتور VS5 را دارد اما در بخش تعداد آپشن‌ها و ابعاد با اعداد بزرگ‌تری روبه‌رو هستیم. کراس‌اور سایز متوسط VS7 از جهات بسیاری شبیه فولکس واگن تیگوان است.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور: ۱.۴ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۵۰ اسب بخار

گشتاور: ۲۵۰ نیوتن متر

شتاب: ۹ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین دقیقا شبیه به VS5 است، بنابراین کیفیت مواد سازنده خوب است اما در بیشتر قسمت‌های کابین دیده می‌شود – فضای سر و پا به لطف فاصله محوری ۲۷۳ سانتی متری بسیار خوب است.
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها در مقایسه با VS5 بیشتر است و امکاناتی مثل گرمکن صندلی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با پنل لمسی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت-استاپ موتور، سانروف پانورامیک، چراغ جلوهای LED، سیستم کنترل فشار باد تایر، شارژر وایرلس، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و سنسور باران را ارائه می‌دهد.
سگمنت و ابعاد کراس‌اور سایز متوسط با ابعاد: ۴۶۲۴ * ۱۸۴۱ * ۱۶۲۴
قیمت ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده ماموت خودرو

 

هوندا سیتی

هوندا سیتی یکی از سدان‌های ژاپنی تازه‌‌وارد بازار است که نسخه کوچک‌تر و اقتصادی‌تر هوندا آکورد محسوب می‌شود. کیفیت ساخت خوب و موتور تنف طبیعی ژاپنی در هوندا سیتی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای طرفداران خودروهای کم استهلاک تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: CVT

قدرت: ۱۲۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۴۵ نیوتن متر

شتاب: ۱۰.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین منطقی و متمرکز بر راحتی استفاده – مواد سازنده عمدتا از پلاستیک خشک تشکیل شده است – کیفیت مونتاژ خوب ارزیابی می‌شود – فضای در دسترس کابین برای همه سرنشینان کافی به نظر می‌رسد.
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها با ماهیت اقتصادی هوندا سیتی هم‌راستا است – از جمله آپشن‌های قابل ذکر می‌توان به کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، پدل شیفتر، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک و اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.
سگمنت و ابعاد سدان کامپکت با ابعاد: ۴۵۶۸ * ۱۷۴۸ * ۱۴۵۸
قیمت نامشخص (قیمت در مبادی ورودی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان)
عرضه‌کننده آذریوردسال

 

 

هاوال H6 هیبریدی

خودروی H6 HEV یک کراس‌اور سایز متوسط از برند مطرح و نام‌آشنای هاوال است که زیر مجموعه‌ای از خودروساز بزرگ چینی، یعنی گریت وال محسوب می‌شود. H6 HEV به یک موتور هیبریدی مجهز است که آن را در دسته خودروهای نیمه‌سبز قرار می‌دهد.

 

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر هیبرید

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: DHT

قدرت: ۱۷۴ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر

شتاب: ۸.۵ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی بسیار مدرن کابین با تمرکز بر المان‌های مینیمال و آینده‌نگرانه – تریم‌های چند رنگ جذاب – مواد سازنده با کیفیت شامل چرم مصنوعی و پلاستیک نرم روی داشبورد و قسمت‌های مختلف کابین – برخی از قسمت‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده است – فضای مناسب کابین در هر دو ردیف و صندلی‌های باکیفیت و بزرگ
آپشن‌ها آپشن‌های کامل و مدرن که H6 هیبریدی را به رقیبی برای دیگر کراس‌اورهای مدرن میانرده تبدیل می‌کند – آپشن‌های قابل ذکر عبارت‌اند از: ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، رادار نقطه کور، رانندگی خودکار سطح ۲، کروز کنترل تطبیقی، رادار تغییر لاین، گرمکن، سردکن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانوراما و تهویه اتوماتیک
سگمنت و ابعاد کراس‌اور سایز متوسط با ابعاد: ۴۶۸۳ * ۱۸۸۶ * ۱۷۳۰
قیمت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
عرضه‌کننده بهمن موتور

سوزوکی گرند ویتارا

بعد از سال‌ها غیبت، مدل جدید سوزوکی گرند ویتارا با راسا موتور خاورمیانه به بازار ایران برگشته است. گرند ویتارا وارداتی به یک موتور هیبریدی خفیف مجهز شده و با طراحی کاملا جدید و امکانات به‌روز یک ویتارای کاملا مدرن شده را به نمایش می‌گذارد.

 

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر هیبریدی خفیف

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۶ سرعته AT

قدرت: ۱۰۲ اسب بخار

گشتاور: ۱۳۷ نیوتن متر

شتاب: ۱۱ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی کابین به سبک سایر محصولات اقتصادی ژاپنی است – ظاهر کلی کابین خیلی مدرن نیست و نمی‌تواند به جذابی کراس‌اورهای مدرن چینی باشد – مواد سازنده در اکثر قسمت‌های کابین از پلاستیک خشک است – فضای سرنشینان با توجه به فاصله محوری ۲۶۰ سانتی‌متری خوب به نظر می‌رسد
آپشن‌ها تعداد آپشن‌ها در مقایسه با سایر خودروهای وارداتی خوب ارزیابی می‌شود اما کمتر از کراس‌اورهای بالارده چینی بازار است – برخی از آپشن‌های مهم گرند ویتارا عبارت‌اند از: کروز کنترل، سنسور جلو و عقب، هدآپ دیسپلی، شیفتر پشت فرمان، شارژر وایرلس، سنسور نور و بارانتهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه و  سقف پانوراما
سگمنت و ابعاد کراس‌اور کامپکت با ابعاد: ۴۳۴۵ * ۱۷۹۵ * ۱۶۴۵
قیمت نامشخص (قیمت الی‌الحساب: ۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان)
عرضه‌کننده بهمن موتور

 

بایک بیجینگ X55

بیجینگ X55 یک کراس‌اور مدرن از برند مطرح بایک چین است که طراحی نوآورنه را در تمام قسمت‌های آن دیده می‌شود. آپشن‌های زیاد و شتاب خوب از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اور سایز  متوسط است.

 

مشخصات فنی پیشرانه: ۴ سیلندر TGDI

حجم موتور: ۱.۵ لیتر

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه تر

قدرت: ۱۸۵ اسب بخار

گشتاور: ۳۰۵ نیوتن متر

شتاب: ۷.۸ ثانیه

طراحی و کیفیت کابین طراحی مینیمال و بسیار مدرن با تمرکز بر المان‌های آینده نگرانه – مواد سازنده خوب در تمام کابین- صندلی‌های چرمی باکیفیت و اسپرت – فضای بسیار خوب برای سرنشینان جلو و عقب به لطف فاصه محوری ۲۷۳ سانتی‌متری
آپشن‌ها اکثر آپشن‌های مدرن در این کراس‌اور وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌ان از:  کروز کنترل تطبیقی، کول باکس، اتو پارک، صندلی‌های برقی ردیف جلو با گرمکن، هشدار خواب‌آلودگی دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و تغییر لاین، سامانه تشخیص خودرو و عابر پیاده با ترمز خودکار، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع دوکاناله و سقف پانوراما
سگمنت و ابعاد کراس‌اور سایز متوسط با ابعاد: ۴۶۲۰ * ۱۸۸۶ * ۱۶۸۰
قیمت نامشخص
عرضه‌کننده بهمن موتور

سخن آخر

در این مطلب به‌طور خلاصه با خودروهای سامانه یکپارچه آشنا شدیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، تا حد مناسبی با خودروهای وارداتی آشنا شده باشید. اگر هنوز سؤالی درباره این موضوع دارید که بی‌جواب مانده است، حتما در بخش نظرات آن را برایمان بنویسید. کارشناسان ما در کارنامه آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.