اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

۱۱ دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو که باید بررسی شود

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که چراغ چک خودرویتان هنگام رانندگی روشن شده باشد و در آن لحظه نمی‌دانستید که باید چه کار کنید. البته بد نیست بدانید که به‌محض روشن شدن چراغ چک خودرو نیاز نیست حتما توقف کنید، زیرا در بعضی از موارد مشکل چندان جدی نیست. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر حین رانندگی متوجه شدید که چراغ چک خودرو روشن شده است مسافتی نه‌چندان طولانی را طی کنید، اگر چراغ خاموش شد و در روزهای آتی دوباره روشن نشد مشکلی وجود ندارد اما اگر روشن شدن چراغ چک باز هم اتفاق افتاد حتما مشکلی وجود دارد. در این نوشته قصد داریم شما را با ۱۱ علت روشن شدن چراغ چک خودرو و اقدامات بعد از آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت‌های روشن شدن چراغ چک خودرو

۱. خرابی سنسور اکسیژن

اولین و رایج‌ترین دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو به سنسور اکسیژن مربوط است. مشکل سنسور اکسیژن معمولا با هزینه کمی رفع می‌شود اما خرابی این سنسور می‌تواند به قطعات گران‌قیمتی نظیر کاتالیزور آسیب وارد کند. از طرفی خرابی سنسور اکسیژن باعث می‌شود که کامپیوتر خودرو اطلاعات درستی دریافت نکند و به همین دلیل سوخت خودرو حتی تا ۴۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

۲. ایراد در مبدل کاتالیستی

 این مشکل بیشتر در خودروهای قدیمی و فرسوده به‌چشم می‌خورد و تعویض آن هزینه‌ قابل‌توجهی به شما تحمیل می‌کند. برای جلوگیری از خرابی کاتالیزور بهتر است نسبت به وضعیت سنسور اکسیژن بی‌توجه نباشید، همچنین تعویض روغن موتور و شمع ماشین را هم فراموش نکنید. خرابی مبدل کاتالیستی باعث می‌شود نسبت مسافت طی‌شده با سوخت مصرفی همخوانی نداشته باشد و هرچه پدال گاز را فشار دهید، افزایش سرعت چندانی احساس نکنید.

برای مشاهده در سایز بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

۳. مشکل در سنسور جریان هوا

یکی دیگر از مواردی که در روشن شدن چراغ چک خودرو نقش دارد، مشکل در سنسور هواست. سنسور هوا یکی از انواع سنسورهای خودرو است و با بررسی مقدار هوای ورودی به موتور، اطلاعات لازم را به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند تا با جمع‌بندی و تحلیل داده‌ها، میزان پاشش انژکتورها مشخص شود. اگر در شهرهای آلوده زندگی می‌کنید، حتما حواستان به درست کار کردن سنسور هوا باشد.

۴. مشکل در شمع‌ها و وایرها

کار شمع‌ها ایجاد جرقه، انفجار بنزین و درنهایت حرکت موتور است. زمانی که این اتصال برقرار نشود جرقه‌ای هم توسط شمع‌ها زده نمی‌شود. یکی از دلایل شایعی که منجر به روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود مشکل در شمع‌ها و وایر شمع است. از آنجایی‌که شمع‌ها جزو لوازم مصرفی خودرو هستند، بعد از مدتی خراب می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. وایرهای معیوب هم علاوه‌بر اینکه توانایی تولید جریان برق موردنیاز شمع‌ها را ندارند، می‌توانند باتری خودرو و کوئل را هم خراب کنند و روی سایر بخش‌های خودرو اثر بگذارند. پس اگر شمع‌ یا وایرهای خودروی شما مشکل داشت در اولین فرصت آن‌ را برطرف کنید.

 

۵. مشکلات کوئل

کوئل عهده‌دار تأمین الکتریسیته لازم برای جرقه‌زدن شمع‌هاست. خرابی کوئل می‌تواند چراغ چک خودروی شما را روشن کند. به‌علاوه اگر کوئل خراب شود احتمالا شمع‌ها هم با مشکل مواجه می‌شوند.

۶. خرابی باتری

در بسیاری از خودروها چراغ دینام نشان‌دهنده مشکلی در باتری خودرو است. البته در خودروهای با تکنولوژی بالا، چراغ هشداردهنده خرابی باتری هم تعبیه شده است. درنتیجه اگر خودروی شما جزو خودروهای با تکنولوژی بالا نیست، به پایان رسیدن عمر مفید باتری ماشین می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ چک شود.

 

۷. مشکل در سیستم چرخش گاز اگزوز (ERG)

رفع مشکلات سیستم چرخش گاز اگزوز معمولا هزینه‌بر است، به‌ویژه اگر علاوه‌بر تعویض شیر ERG بخواهید تمام پور‌ت‌های آن را هم تمیز کنید. اگرچه تعمیر ERG هزینه‌بر است، اما پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار مشکل شد در اولین فرصت آن را تعمیر کنید، زیرا اگر این خرابی به انژکتور خودرو هم آسیب وارد کند، به مراتب باید هزینه بیشتری برای تعمیر خودرو بپردازید.

۸. خرابی ترموستات

ترموستات خودرو یکی از قطعات پرکار است که بر دمای محیط نظارت می‌کند و با فرستادن جریانی سرد به‌سمت موتور، دمای آن را تنظیم می‌کند. برای اینکه ترموستات بدون نقص کار کند باید مایع خنک‌کننده داخل ترموستات به موقع تعویض شود زیرا این مایع در طول زمان گرد‌وغبار را به خود جذب می‌کند و کارایی‌اش را به مرور از دست می‌دهد.

۹. مشکلات انژکتور سوخت

 مشکل انژکتور هم می‌تواند چراغ چک خودروی شما را روشن کند. مشکل در انژکتور خودرو رایج نیست ولی اگر انژکتور خودروی شما با مشکل مواجه شد باید برای تعمیر آن هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید. برای جلوگیری از خرابی انژکتور باید عادات بد رانندگی خود نظیر رانندگی طولانی با سوخت کم، تعویض دیربه‌دیر فیلتر بنزین و مواردی از این دست را ترک کنید.

 

۱۰. نصب کردن دزدگیر

گاهی اوقات اگر دزدگیر به‌خوبی نصب نشود و تنظیماتش درست نباشد، می‌تواند چراغ چک خودرو را روشن کند. این مسئله به این دلیل اتفاق می‌افتد که کامپیوتر خودروی شما سیستم‌های نصب‌شده را به‌عنوان یک عامل مخرب شناسایی می‌کند و چراغ چک را روشن نگه می‌دارد. ازطرفی نصب نادرست دزدگیر یکی از علل برق‌دزدی ماشین است و حتی می‌تواند منجر به خالی شدن باتری شود.

۱۱. نشتی خلأ

نشتی خلأ یکی دیگر از مواردی‌ است که می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ چک خودرو شود. هر خودرویی دارای چند سیستم خلأ است که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. اگر خودروی شما هنگام کارکردن درجا می‌زند یا دور موتور بالا می‌ماند، احتمالا نشتی خلأ در سیستم خودروی شما وجود دارد.

رابطه روشن شدن چراغ چک و افت شتاب

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، زمانی که مبدل کاتالیستی دچار مشکل است، سنسور هوا به‌درستی کار نمی‌کند، سنسور گاز عملکرد مناسبی ندارد یا وایر شمع‌ها خوب عمل نمی‌کنند، موتور دچار افت توان و شتاب می‌شود. از طرفی همه این موارد می‌توانند چراغ چک خودرو را هم روشن کنند.

 

اگر خواندن این نوشته برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به ویدئوی زیر هم بیندازید.

اگر چراغ چک خودرو روشن شد، چه کنیم؟ 

خونسرد باشید و در محل امنی پارک کنید؛ سپس به سؤالات زیر پاسخ دهید. این سؤالات به شما کمک می‌کنند علت روشن شدن چراغ چک را پیدا کنید.

آیا به‌تازگی بنزین زده‌اید؟

شل بودن درپوش باک بنزین می‌تواند علت روشن شدن چراغ چک باشد. مطمئن شوید که درپوش شل نشده باشد. البته درصورتی‌که درپوش باک را سفت کنید، بلافاصله چراغ چک خاموش نمی‌شود.

آیا ماشین تکان می‌خورد یا می‌لرزد؟

لرزش ماشین و روشن شدن چراغ چک می‌تواند در اثر خاموش شدن شمع‌ها رخ دهد. اگر ماشین می‌لرزد یا تکان‌های غیرمعمولی دارد به‌طوری‌که رانندگی را دشوار کرده است، بهتر است با یک کامیون یدک‌کش تماس بگیرید و خودرو را به مکانیکی ببرید.

آیا با روشن شدن چراغ چک، صدای عجیبی شنیدید؟

زمانی که متوجه این نشانه شدید، باید خودرو را متوقف کنید. اگر فاصله زیادی تا مکانیکی دارید، بهتر است با کامیون یدک‌کش تماس بگیرید تا خودرو را به مکانیکی منتقل کند. در غیر این صورت با کمی رانندگی خود را به مکانیکی برسانید.

 

آیا چراغ چک چشمک می‌زند؟

نور چراغ چک یا چشمک‌زن است یا ثابت. چشمک‌زدن چراغ چک معمولا نشان‌دهنده مشکل جدی‌تری در خودرو است؛ مثل داغ شدن بیش‌ازحد موتور که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بار بیاورد. در صورت روشن و خاموش شدن چراغ چک، حتما خودرو را متوقف کنید و با مکانیک تماس بگیرید.

چراغ چک موتور چه رنگی است؟

چراغ‌ چک خودرو یا زرد است یا قرمز. چراغ زرد نشان‌دهنده مشکلی غیراضطراری و چراغ قرمز نشان‌دهنده مشکلات جدی‌تری است و فورا باید به آن رسیدگی کنید.

اگر بعد از روشن شدن چراغ چک خودرو (با نور ثابت)، متوجه لرزش خودرو، صدا یا بوی غیرعادی نشدید، می‌توانید تا مسافت متوسطی به رانندگی ادامه دهید.

خطرات احتمالی رانندگی با چراغ چک روشن

تا اینجا دیدیم که روشن شدن چراغ چک به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در بیشتر مواقع، روشن شدن چراغ چک نگران‌کننده نیست و خطری ندارد. مثلا وقتی که مشکل، شل بودن درپوش باک بنزین باشد. اما اگر روشن شدن چراغ چک به دلایل دیگری اتفاق افتاده باشد، در صورت ادامه رانندگی ممکن است آسیب را بدتر و هزینه تعمیر را بیشتر کنید. در موارد محدود ممکن است حتی به خودتان و سرنشینان آسیب برسانید. 

در ادامه خطرات احتمالی روشن شدن چراغ چک به‌دلیل مشکلات شمع و داغ‌شدن موتور را بررسی کرده‌ایم.

خطرات احتمالی مشکلات مربوط به شمع

مشکل در جرقه زدن شمع، حداقل تأثیری که می‌تواند داشته باشد این است که مسافت پیموده‌شده و شتاب‌گیری خودرو را کاهش می‌دهد. در این صورت، رانندگی در جاده شلوغ یا سراشیبی تند خطرآفرین می‌شود. احتراق ناقص موتور در طولانی‌مدت می‌تواند باعث آسیب به مبدل کاتالیزوری، لرزش شدید و حتی چپ کردن خودرو شود.

خطرات احتمالی خرابی ترموستات و بیش‌ازحد گرم شدن موتور 

اگر موتور بیش‌ازحد گرم شود، وضعیت به‌طور بالقوه برای شما، سایر سرنشینان و رانندگان دیگر خطرناک می‌شود. در این شرایط وحشت نکنید، خودرو را به محلی امن ببرید و آن را خاموش کنید.

پیشنهاد ما این است به‌محض اینکه متوجه شدید چراغ چک روشن شده است، خودرو را به نزدیک‌ترین مکانیکی برسانید.

اگر چراغ چک موتور روشن شود، خودرو نیاز به تعمیر خواهد داشت؟

خیر، هربار که چراغ چک موتور خودرو روشن می‌شود، لزوماً به معنای این نیست که خودرو نیاز به تعمیر دارد. گاهی تنها کاری که باید انجام دهید این است که درپوش باک بنزین را سفت کنید. بااین‌حال، بیشتر اوقات روشن شدن چراغ چک موتور نشانه مشکلی در خودروی شماست که باید رفع شود.

صرف‌نظر از دلیل روشن شدن چراغ، اولین گام این است که به مکانیکی بروید تا با بررسی خودرو، علت را شناسایی و آن را برایتان تعمیر کنند.

سؤالات متداول

شایع‌ترین علت روشن شدن چراغ چک موتور چیست؟

چراغ چک موتور اکثرا به‌دلیل شل بودن درپوش باک بنزین یا خراب شدن سنسور اکسیژن روشن می‌شود.

چرا چراغ چک موتور روشن است اما خودرو به‌خوبی کار می‌کند؟

دلیل روشن شدن چراغ چک گاهی جدی نیست و در این صورت اختلالی در عملکرد خودرو به‌وجود نمی‌آید.

چطور بفهمم که روشن شدن چراغ چک موتور، نشان‌دهنده مشکلی جدی است؟

چراغ چک موتور چشمک‌زن یا قرمز نشان‌دهنده مشکلی است که نیاز به رسیدگی فوری دارد. در هر صورت، شما باید وسیله نقلیه را به مکانیکی ببرید.

سخن آخر

روشن شدن چراغ چک خودرو همواره رانندگان را نگران می‌کند، درنتیجه دانستن دلایل شایع روشن شدن چراغ چک خودرو و اقدامات لازم بعد از آن می‌تواند بسیار راهگشا و کاربردی باشد. اگر شما هم تجربه‌ای دارید که می‌تواند به سلامت و امنیت خوانندگان این متن حین رانندگی کمک کند، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ضمنا، می‌توانید آخرین تغییرات قیمت در بازار خودرو را از طریق لیست قیمت خودرو کارنامه مشاهده کنید.

/blog/what-does-check-engine-light-mean/amp/
عیب‌یابی خودرو
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (322)
نظر بدهید
  • ناشناس

    بسیار عالی خسته نباشی

    • کارنامه

      سلام.
      ممنون از انرژی خوبتون

      • صدرا

        سلام ماشین من پژو پارس دوگانه سوز میباشد رو چراغ چکش روشن شده و رو بنزین بد کار میکنه ولی رو گاز صاف کار میکنه مغزی بنزین هم یه دو ماهی هست عوض کردم ممنون

    • حسین حق دوست

      سلام پراید۱۳۲ مدل ۸۹ تک سوز هست از کار افتادن امپر بنزین و نشان گر علامت سی ان جی روشن شوده روی صفحه کبلومتر مشکل چیست لطفا کمک کنید کلافم کرده

  • محمد

    ماشین من صفره و هیچ لرزش یا کم شتابی نداره ، اما چراغ چکش روشنه دلیلش چیه؟ ماشینو فقط از نمایندگی تا خونه آوردم البته بنزینم نداره

    • کارنامه

      سلام
      باید دیاگ زده شود تا علت مشخص گردد. با این سطح از اطلاعات، نمیتوان نظر قطعی داد.

    • داریوش

      ایراد در پدال گاز برقی ساینا اس هم میتونه باعث روشن شدن چراغ چک بشه
      سایتا اس من همین مشکل رو دیروز داشت بردم دیاگ گذاشتند گفتند پدال گاز برقی مشکل داره برای یکشنبه آینده وقت دادن برای تعمیر

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        بله امکانش هست.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • مهدی

        آره منم کوییک اس دارم همین مشکل دا ه چیکار باید کرد

    • مهران

      چندتا فحش آبدار به خودروساز بده تادلت خنک شه

      • پوریا

        سلام خسته نباشید . من سمد مدل ۸۳ دارم الان چند وقتیه ک وقتی میخوام گلز بدم ماشین حالت خفه میگیره و میخواد خاموش بشه و دود سیاه میزنه بیرون چند بار ک گازو میگیرم و ول میکنم دور موتور ب دو میرسه حالتش طبیعی میشه مصرف سوختشم خیلی بالاس اگه امکانش هست بگین مشکل احتمالی از کجاس ممنونم

  • grow

    سلام ، من ماشینمو دیاک زدم مشکل نشتی پر فشار گاز cng داره پراید

    • کارنامه

      سلام
      سوال‌تان واضح نیست.

      • حسین حق دوست

        سلام پراید۱۳۲ مدل ۸۹ تک سوز هست از کار افتادن امپر بنزین و نشان گر علامت سی ان جی روشن شوده روی صفحه کبلومتر مشکل چیست لطفا کمک کنید کلافم کرده

  • مسعود

    یکی ازهمکاران یک سال بودکه ماشین صفرپارس که خودش ازکمپانی تحویل گرفته بود دائم مشکل داشت چراغ چکش همراه با تمام چراغ ها روشن میشد.برف پاکن اتومات شروع به کارمیکرد و…و۱۳باربه نمایندگی مجازونمایندگی مرکزی ایران خودرومراجعه کرده بوددیگه حسابی کلافه شده بودگفتم ببرش دیاگ بزن گفت چندباردیاگ زدم آدرس یه دیاگ معروف رو بهش دادم رفت اونجا .حدس میزنیدمشکل چی بود؟
    زحمتکشان ایران خودروecuسمندرواشتباهابسته بودندروپارس.

    • کارنامه

      سلام
      متاسفانه برخی اوقات امکان بروز چنین اشتباهاتی وجود دارد.

    • لیلی

      سلام، میشه لطفا آدرس این دیاک زن خوب رو بگید. ممنون

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        به نمایندگی های مجاز مراجعه بفرمایید.
        سپاس از لطف شما
        در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

        • شاهین

          سلام
          ماشین من پراید مدل ۸۹
          چن وقتی هست ماشین رو گاز سوز کردم گاز ال پی جی
          الان چن ماه چراغ چک روشن میشه و زمان میبره تا خاموش بشه دیاگ هم زدم چند باری هم تعمیرگاه بردم اما نتیجه نگرفتم این چن روز روشن میشه چراغ چک بعد از چن دقیقه خاموش میشه دوباره روشن میشه

          • منوچهر

            سلام وقتتون بخیر
            سنسور اکسیژن معیوب است.
            امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • پرهام

      سلام ماشین من پراید مدل ۸۸ هست هر وقت از شهر بیرون میام سرعت ماشین زیاد میشه چراغ چک روشن میشه تو شهر سرعتش کمه روشن نمیشه .

  • آراد

    سلام خسته نباشید
    چراغ چک ماشینم روشن شده و شتاب ماشین افت کرده و بد کار میکنه و گاز نمیخوره
    علتش چی میتونه باشه ؟؟؟؟

    • behnam.haji198160

      شمع، کویل و صافی بنزین چک شود.

      • علیرضا

        سلام.خیلی مفیدبودمتشکرم

      • آرین

        سلام ماشین من پراید ۹۴ دوگانه کارخانه است
        و به تازگی موقع روشن کردن ماشین چراغ چکش به مدت یک دقیقه روشن میمونه
        بخاطر چیه؟!

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          گرمکن سنسور اکسیژن معیوب است.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • behnam.haji198160

      ایراد‌های زیادی ممکنه داشته باشه.حتما دیاگ زده شود

  • مجله خبری توپ مگ

    […] که هر کدام وظیفه‌ای را برعهده دارند. گاهی روشن شدن چراغ چک خودرو به دلیل وجود یک نشتی در یکی از این سیستم‌هاست که […]

  • زهرا

    سلام کیلومتر سنج ماشینم امروز خوابید چراغ چکش هم روشن شد دلیلش چیه

    • behnam.haji198160

      سنسور سرعت (کیلومتر) موتور چک شود.

  • امیر قربانی

    سلام
    ماشین من تیبا۲ مدل ۹۷
    به محض روشن شدن چراغ چک ، دیاک زدم و خرابی سنسور اکسیژن بالایی رو نشون داد
    اما فقط یک روز بعد از تعویض سنسور اکسیژن ، دوباره چراغ چک روشن شد !
    و دیاگ دوباره علت رو سنسور اکسیژن اعلام کرد!
    آیا میتونه ایراد از جای دیگه باشه؟
    مصرف بنزین بسیار بالا
    در سربالایی خیلی خیلی خیلی سخت ماشین حرکت میکنه ،یعنی فقط دنده ۱ و ۲
    و دنده عقب که اصلا موتور توان نداره و بعد از طی شدن ۵۰متر ، دیگه حتی با دنده ۱ هم حرکت نمیکنه و باید ماشین خاموش بشه و دوباره روشن بشه تا حرکت کنه
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    • امیر قربانی

      البته در تکمیل توضیحات بالا و قبل از روشن شدن چراغ چک : فیلتر بنزین رو خیلی وقت بود که عوض نکرده بودم ، بعد از اینکه فیلتر بنزین عوض شد ، تا ۲روز توان موتور عالی بود ، اما بعد از ۲ روز از تعویض فیلتر بنزین ، روشن شدنهای چراغ چک اتفاق افتاد ! که دیاگ سنسور اکسیژن رو نشون داد و بقیه ماجرا که در بالا ذکر شد

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        با توجه به توضیحاتتون فشار ریل سوخت رو هم لطفا بررسی کنید .
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی سنسور اکسیژن و پجود داره.
      بهتره که سنسور میل سوپاپ و شمع و وایر رو هم چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    کوئیک صفر۱۰۰۰کیلومترکارکرده توی گرما خاموش میشد و بعداز ۱۰دقیقه چندکیلومترمیرفت دوباره خاموش میشد بردمش چندتا نمایندگی گفتن پمپ بنزینش نیم سوزه ما نداریم. نمایندگی بهتر بردمش روز اول صافی بنزین وروز دوم سنسوردورموتور عوض کردن دوباره خاموش می‌کرد بردمش میگن تا پمپ نسوزه ما نمیتونیم عوض کنیم. سری دوم وسط دوتا تریلی باصدتا سرعت خاموش کردفقط خدا کمک کرد کشته نشدیم. یادتون باشه این پیامک بمونه ببینیم بخاطر یه پمپ بنزین و استادکاری که از تعویض می‌ترسه چندخانواده بدبخت میشن. من منتظرم پمپ بسوزه بعداطلاع میدم چی شده

    • میثم

      منم ساینا S دارم ۲۰۰۰ کیلومتر کارکرده دقیقا همچین اتفاقی برای منم افتاد!!
      ماشین تو سرعت ۱۲۰ کیلومتر خاموش شد تو سبقت!!!!
      چراغ چک روشن شد ! زدم بغل ، ماشین روشن کردم هرچی پدال رو فشار میدادم گاز نمیخورد!
      بعد از نیم ساعت خاموش موندن درست شد!! ولی چراغ چک روشن مونده بود

      • منوچهر

        سلام وقتتون بخیر
        احتمال وجود داشتن خرابی سنسور پدال گاز و یا سنسور دریچه گاز هست.

  • علی

    سلام پراید مدل ۸۵ مشکل خودرو اینه که وسط خیابون در حال راننگی چراغ چک روشن خاموش میشه و خودرو خاموش میشه اگه امکان داره علتش رو بگین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی سنسور اکسیژن و سنسور دور موتور است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام من ماشین سورن پلاس صفر گرفتم
    موقعی که کولر روشنه تو دنده یک و دنده دو ماشین گاز نمیخوره
    در ضمن چراغ چکش روشن شده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      پباید با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید احتمال خرابی سوزن انژکتور و سنسور دور موتور وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • adil

    سلام ماشین من سورن توربو شارژ هست، چندوقته ماشین وقتی روی کولر هست و در جا کار میکنه چراغ چکش روشن میشه، گفتن از پمپ بنزینه، اونو کامل عوض کردم، باز هم مشکل حل نشد، تو سربلایی هم وقتی میخوام سرعت بدم، دل دل میزنه.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از سنسور اکسیژن است
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حشمت

    سلام یه سالی هست تیبا دو دارم چراغ چکش روشن شده مراجعه میکنم میگن از سنسور دور موتوره تا حالا دوبار عوضش کردم ولی بازم چراغ چک روشن میشه دور موتور هم مشکلی نداره ۳۰۰۰ رو هم رد میکنه کلافم کرده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا سنسور میل سوپاپ خودروتون معیوب است ولی بهرحال باید فقط مورد رو توسط دستگاه عیب یاب جویا بشید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین ج

    سلام بابت ۱۱ دلیل روشن شدن چراغ چک باید از شما تشکر و قدردانی بشه اما واقعآ برای رفع این قبیل مشکلات به کی و کجا بایدمراجعه کرد. اگه سیم سنسوراکسیژن قطع شده باشه مگه کسی تو این شهر هست که رفع ایراد کنه نهایتآ میگن : بفرمائیدسیم کشی بخرید ! بخدا یه تعمیرکار درزست پیدا نمیشه که نمیشه . حسین ج از پیروزی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرحسین

    سلام ماشینم پرایده مدل ۹۰ هست چند وقتیه چراغ چک روشن میشه و یهو خاموش میشه
    ماشینم نه صدای خاصی میده! نه افت میکنه و نه بد کار میکنه
    ممکنه از سرباطریش باشه؟ چون خیلی شل هست
    ذغالی استارتشم تموم شده!

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید دیاگ بزنید تا دقیقا متوجه شوید که خرابی از کدام قسمت است و لطا سرباتری رو هم سفت کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام.خیلی مفیدبودمتشکرم

    • کرامتی

      سلام تندرپلاس اتومات دارم ۹۷ چراغ چک روشن شد دوبار دیاگ زدیم ایراد نرسیدن برق به کیلومتر بود پیام را دوبار رد کردیم باز شد رفتم شهرستان دوراه خودش حذف شد
      دوروز بعد دوباره صبح روشن کردم باز چراغ چک روشن شد

  • علیرضا

    البته عرض کنم که چندین باربه نمایندگی مراجعه کردم ماشینم صفرهست کوییک آرپلاس هست مانیتوروقفل مرکزی داره.مهندس فنی نمایندگی میگه بخاطرخراب بودن بنزین هست.چون این ماشینا یوروپنج هستند.به اردببل هم چنین بنزینی نداده اند.گفت بنزین سوپربزنی درست میشه منم ازدیشب سوپرزدم تاببینم حل میشه یانه.باتشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا مشکلنون حل بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داریوش د

    سلام پیکان وانت مدل ۹۰دارم ،چراغ چک ماشین با چراغ آمپر روشن میشه و ماشین با افت شتاب مواجه می‌شود دیاگ زدم گفتن سنسور اکسیژن مشکل داره وایر و سنسور اکسیژن هم تعویض کردم باز همین مشکل رو داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اتصالات سنسور اکسیژن رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام ماشین من زیر سپر جلو خورد به چاله بعد ی ساعت چراغ چک روشن شد ماشین هیچ عکس العمل بدی هم نشون نمیده ، دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    ماشین اول شروع ب گاز خوردن میکنه با اینکه حرکتم نمیکنه دور موتور میره رو ۲۰۰۰ و۳۰۰۰
    بعدش تو حرکت هم چراغ چک چن بار روشن شد و خاموش شد،،مشکل از استپر نیس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن رو برررسی کنید .
      دیاگ بزنید و پارامتر استپر و سنسور رو ملاحظه بفرمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیرصالح

    سلام من کاتالیزور ماشین و خالی کردم برای شتاب بیشتر ماشین و صدای قشنگ تر اما بعد چند وقت چراغ چکش روشن شده یبارم با دیاگ پاک کردم بار اومد پرسیدم گفت مشکلی اینجاد نمیکنه مصرف سوخت و میبره بالا چیکار کنم روشن نشه دگ؟؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن خودروتون به دلیل عدم وجود کاتالیزور سوخته.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    دنا ۹۵ دارم . ماشین پارک بود الان که سوار شدم چراغ چک روشن شده ، فن دور کند خود بخود روشنه و عقربه های دور موتور و آب و بنزین هم کلا خوابیده ست ، کار نمیکنه

    عقربه کیلومتر کار میکنه

    نکته دیگه اینکه شیشه سمت راست اتومات بالا نمیره ولی اتومات پایین میاد

    وقتی بعد استارت فن میخواد روشن بشه ، موتور دل میزنه

    خطاهای دیاگ هم :
    ۱-خطای الکتریکال چراغ عیب:قطعی در اتصال بین سیگنال
    ۲-خطای الکتریکال رله کولر : قطعی در اتصال بین سیگنال
    ممنون میشم کسی اطلاعی داشت راهنمایی کنه
    باتشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی خودروتون ایراد داره و نیاز به بررسی میدانی دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام
    رادیاتور ماشین داده بودم باز کردن برای نظافت بعد دو روز متوجه روشن شدن چراغ چک شدم.توقف کردم ماشین کاملا سرد شد بعد دوباره استارت زدم همزمان با روشن شدن فن روشن شد.میشه راهنمایی کنید که چکار کنم؟ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      فن ها و سنسور دمای اب و اتصالات رو بررسی کنید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام و عرض ادب . بنده ساینا مدل ۹۶ دارم . چند وقت پیش دادم نصاب پاور ویندوز نصب کرد روی ماشین که مدتی بعد از نصب پاور مدام چراغ چکم روشن میشد . پیش هزار تعمیرکار و تعمیر برق ماشین بردم که یکی میگفت از سنسور هواست یکی میگفت از سنسور اکثیژنه و …. که با دیاگ زدن موقت درست میکردن ولی بازم روشن‌میشد . حالا کلا رفتم سنسور اکثیژن پایینی را از سر ای سی یو حذف کردم که چون اکثرا میگفتن عیب از اونجاست . حالا دیگه به صورت یکسره روشن نمیشه ولی وقتی موتور گرمه تو شتاب اولیه که میخوام پرگاز حرکت کنم یک لحضه روشن میشه و سریع خاموش میشه که هیچکس‌نمیتونه عیبشو بفهمه . خواستم از شما کمک بگیرم که آیا راهی هست برای رفع این مشکل .

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خطای خودروتون فقط از سنسور اکسیژن هست
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام‌. بنده ساینا مدل ۹۶ دارم . خواستم سوال کنم هنگامی که موتور گرمه و میخوام‌ باشتاب و پرگاز حرکت‌کنم یک لحظه چراغ چک روشن میشه بعد ماشین که دور میگیره خاموش میشه . در حد دو سه ثانیه روشن و خاموش میشه . با تشکر از شما ?

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژنتون معیوب است
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    سلام من پراید مدل ۸۷ دارم چراغ چکش روشنه و بعضی وقتا در حال حرکت دور موتور میاد پایین انگار ماشین خفه هستش لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سپاس از مطالب مفیدتان

  • امیرحسین

    سلام و خسته نباشید. خودرو بنده پژو آردی آی هست، صبح بسیار خوب روشن میشه و شتاب و کشش خوبی هم داره ولی وقتی که داغ هست خاموش می کنم و دوباره می خوام روشن کنم ماشین ۳ کار می کنه و چراغ چک هم چشمک زن روشن میشه، وقتی مقداری حرکت می کنم مثلا ۳ کیلومتر یا اینکه خاموش می‌کنم مقداری می‌گذره و سرد میشه دوباره به وضعیت عادی برمیگرده. تابحال خطاهای مدار انژکتور و یک بار هم فشار هوای ورودی موتور بیشترین خطایی بوده که دیاگ تشخیص داده. ولی رفع عیب کامل نشده. باید چکار کنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور مپ رو در صورت خرابی دایم عوض کنید + انژکتور ها رو هم توسط دستگاه مخصوص شستشوی انژکتور بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    با چراغ چک چه مدت می شود رانندگی کرد؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مدت معینی ندارد ئلی شما باید نسبت به رفع عیب خودروتون اقدام کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام خسته نباشید من ماشینم پیکان وانت هستش بعضی موقع ها ک میخوام از رو گاز بزارم رو بنزین چن‌دیقه نفس ماشین گرفته میشه و گاز نمیخوره بعد یه دود سیاه از اگزوز درمیاد و روغنمم کم میکنه بنظرتون میتونه از سنسور اکسیژن باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی انژکتور ها و سیستم پاشش سوخت است و نیاز به بررسی بیشتر و بازدید میدانی دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Fateme

    سلام خودرو تیبا دارم که ۱۱۰۰۰ کارکرده ولی به تازگی چراغ چک روشن میشه و وقتی خودرو خاموش روشن میکنیم خاموش میشه میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژنتون معیوب است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • یاسر

    سلام چراغ چک و چراغ ترمز ای بی اس چرا وقتی ماشین خاموشه و سویچ برداشتم و دربها قفله گاهی اوقات روشن میشه ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      برق خودروتون مشکل داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • بابک

    بادرود پیکان وانت دارم ۱۳۸۷،یه مدتیه چراغ چکش روشن هستش، دیاگ هم زدم خطانداشت مشکل ازکجامیتونه باشه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی از رله فن ها هم میباشد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی یوسف صفت

    با سلام
    بنده دارای یک خودروی پژو ۴۰۵ SLX بنزینی هستم مدل خودرو ۹۶ هستش که در مدت دو سال هست که چراغ چک بصورت مداوم روشن میشود
    لازم بذکر می باشد خودرو کاتالیست ندارد سنسور اکسیژن سه سری تعویض شده است و چهار سری کوئل خودرو تعویض شده است چندین مرتبه دیاگ زده شده ولی بعداز مدتی کوتاه خوب و دوباره به حالت اولیه بد کار کردن خودرو روبرو میشوم به خیلی از همکارهای باطری ساز مراجعه کرده ام حتی برنامه کامپیوتر خودرو سه مرتبه عوض شده است ولی متاسفانه مشکل به قوت خود باقی هست این هم بگم خیلی توی این مدت هزینه کردم . از نظر شمع – وایر – کوئل و …
    اگر کمکی از دست شما برمیاد دریغ نفرمایید
    منتظر جواب شما هستم
    اگر شماره تماس هم خواستیید بنده در اختیار شما میگذارم
    با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کاتالیست نقش به سزایی در عملکرد صحیح موتور خودروی شما دارد و حتما کاتالیست را به مدار بازگردانید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام.
    من ماشین ساینا رو از نمایندگی تحویل گرفتم ۵۰ تا راه رفتم بنزین رو چشمک زن بود بنزین زدم دیدم چند دقیقه بعد دوباره آمپر پایین اومد و دوباره چراغ بنزین روشن شد. بعد چند کیلومتر دیدم چراغ چک روشن شد.
    مشکل جیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره و به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • آیگانی

    پرشیا مذل ۸۸ دارم امروز پراغ چک روشن شد و دور موتور هم ۱.۵ تا ۲ بالا میره دلیلش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی سنسور اکسیژن و استپر موتور وجود دارد و نیاز بهئبررسی توسط دستگاه عیب یاب دیاگ رو دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • فرهاد کریمی

    با سلام ، خسته نباشید
    مشکل ماشین من که سمند هستش اینه که چراغ چک روشن میشه ، موتور تک کار میکنه و قدرت ماشین رو میگیره
    علتش چیه ؟؟
    با تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشخصا ایراد در سیستم سوخت رسانی و انژکتوری خودروی شماست به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    من ماشینو توی هوای بارانی میبرم بیرون چراغ چک روشن میشه یا حتی روشویی میکنم میرم بیرون چراغ روشن میشه یه مقدار صبر کنم خودش خاموش میشه مشکل از کجاست؟؟؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان قطعی سنسور اکسیژن و خرابی آن وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محسن ترابی

    از مطلبی که نوشتین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کاراو اینترنتی انجام میدم. هر چیزی که میخوامو اینجا پیدا می کنم و سایت هایی مثل سایت شما با ارائه مطلبای بدرد بخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با ۲ تا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم شما صاحبای سایت گرم که انقدر کارمون رو راحت کردین.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سما

    سلام ماشین من صفر ۱۰ کیلومتر مصرف کرده.چراغ چکش روشن شده نگران شدم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید توسط دستگاه دیاگ عیب یابی انجام بشه.
      لطغا به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • سعید

    سلام ماشین من اسپورتج تعمیر کار موتور ماشینو باز کرد بست همه چراغ چکاش روشن شدن باید چیکار کنم با تشکر ۰۹۱۲۲۵۰۸۹۴۸

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از لطفتون، درکنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام،چراغ چک خودرو امروز روشن شد وقتی ماشین رو خاموش کردم و مجددا استارت زدم چک خاموش شد علتش چیه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی سنسور اکسیژن وجود داره
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسن

    سلام من پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ دارم امروز یهو تو سرعت ۳۰ تا چراغ چک ماشین روشن شد و انگار که مثلا یه تسمه ای چیزی پاره شد و ماشین پرت پرت کرد و خاموش شد. من فک کردم تسمه تایم پاره کردم. ولی یک دقیقه بعد استارت زدم و ماشین بدون هیچ مشکلی روشن شد و چراغ چک هم دیگه روشن نشد و به مسیرم ادامه دادم. اشکال کجا میتونه باشه.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره تا عیب یابی انجام بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسین موسالو

    با عرض درود و سپاس و خسته نباشد میگم خدمتتون بزرگوار بنده پژو ۴۰۵ مدل ۹۳ دارم بعلت مصرف زیادی سوخت بردمش تا دیاگ بزنن بعد دیاگ مصرفم کم نشدکه هیچ تازه عیبهای دیگه هم بهش اضافه شدن اعم از روشن شدن چراغ چک،دور موتور از ۳ به بالا نمیره وبه محض اینکه از ۳رد میشه ماشین گاز نمیخوره ودرجا سرعت ماشین افت میکنه بنده فروشگاه لوازم یدکی دارم تمام مصرفی ها رو از شمع بگیر تا سنسور اکسیژن و وایر و استپر حتی سوزن ها رو هم شستم باز درست نشد بنظر شما راهی مونده که من نرفتم کلافم کرده بخدا ممنون میشم بزرگوار راهنمائی بفرمائید اینم شماره تماس بنده ۰۹۱۲۲۶۳۴۹۰۹

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      با توجه به توضیحاتتون لطفا سنسور کیلومتر و کلاستر خودروتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • دانیال

    سلام وقتتون بخیر
    قربان من ماشینم دنا هست تازه گرفتم و مدل ۹۵ هیچگونه مشکل برقی نداشت اما به یکباره وقتی بخاری ماشینو روشن کردم چراغ چک روشن شد و موتور به لرزه افتاد و وقتی باز خاموش کردم درست شد و این اتفاق تا به حال نیفتاده بود؛البته باز بعد چند بار روشن خاموش شدن ماشین وقتی دوباره بخاری زدم همون اتفاق افتاد که باز ماشینو خاموش کردم و دوباره روشن کردم که چراغ چک روشن نشد ولی از تو موتور انگار یه صدایی یه چیزی قطع میشد باز وصل میشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید به تعمیرکار برق خودرو مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه عیب یاب جهت رفع ایراد اقدام کنند.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • حامد

        سمندم موتور معمولیه ناگفته نمونه سویچش یه مقداری گیر داره گاهی توی صفحه کیلومتر عکس قفل روی ماشین ظاهر میشه مولتی پلکسشم زده دزدگیر فعال هست حالا با هزار زحمت سویچ دربیار یا درارو باز و بسته کن روشن میشه.بگم که داخل ماشین رو کارواش کردم شاید سنسورا عملگرا چیزیشون شده ولی دیاگ چیزی نشون نداد حالا از این این جا به بعد میخام بیشتر توضیح بدم بگم ک گاهی اول صبح باطری با یه کشش خاصی استارت می‌زنه و روشن میشه البته گاهی ولی همین که ماشین کار می کنه دفعات بعد استارت درست می زنه اینم بگم باطری ذره ای باد شده. بعد از اون اول صبح یه دود سفید میده که بعد از چند دقیقه هیچ میشه مسیله ی بعدی اینه که سپر ماشین نزدیک اگزوز زرد شده مننوحه شدم دود سیاه میده ماشین وقتی چندتا گاز محکم دادمش اینو متوجه شدم موقع گاز دادن در حالت. ثابت علاوه بر دود سیاه ماشین بعد گاز می خوره کم میاره همین اتفاق توی حرکت هم میفته وقتی میخام یهو دور بگیرم ماشین یه مقدار کم میاره دیر گاز می خوره خیلی
        کم نمیاره ولی کاملا مشخصه .مسیله ی بعدی اینه ناگفته نمونه استپر یه مقداری هم اذیت می کنه ولی در حد کم ماشین زیاد گاز نمی خوره خیلی خیلی کم.دیاگ زدیم یکی گفت انژکتورا مشکل دارن یکی دیگه گفت وایر شمعان .رفتیم پیش یکی دیگه گفت وایرا درستن شمعارو عوض کردم ژاپنی گذاشتم .پیش یکی دیگه قبل این انژکتورا سرویس کردم با کامپیوتر هم زد خطایی پیدا نکرد.اینم بگم به تازگی واشر سر سیلندر عوض کردم آب کم نمی کنه روغن هم همینطور.بگم سنسور اکسیژنه سنسور مپ هستش اتژکتوراس دیاگ هم ک چیزی نشون نداد خطا هم نزد .و‌نکته ی آخر امروز اول صبح دیدم چراغ چک هم روشن شد ولی بعد از ربع ساعت که با ماشین حرکت کردم دوباره خاموش روشن کردم هیچ شد.الان واقعا دیگه گیج شدم

        • منوچهر

          درود بر شما وقت بخیر
          باتری و استپر موتور و گرمکن سنسور اکسیژن با توجه به توضیحاتتون معیوب هستند.

          سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    بسیار عالی بود
    چراغ چک رانا روشن شد دیاگ زدم و مشخص شد از سنسور اکسیژن بوده سنسور رو عوض نکرد و فقط جای فیش سنسور رو با سنسور آلایندگی (به گفته خود مکانیک) عوض کرد و گفت زیاد اهمیت نداره و گفتن نیاز نیست سنسور بخرم
    این کار مشکل ساز نیست ؟
    قبل روشن شدن چراغ چک هم احساس میکردم مصرف سوختم بالاست این ربطی به این قضیه داره ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور اکسیژن خودرون نیاز به تعویض داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • حامد

        استاد در پیرو کامنت قبلی باید بگم خدمتتون ماشین واشر ترسوند نیم سوز شد عوض کردیم توی رادیاتور هم روغن دیدیم که متوجه سوختن واشر شدیم .بعد عوض کردن واشر چون هنوز روغن ارده درونش وجود داشت مکانیک می‌گفت مال خودشه مال جنتاش هست بخار میشه ما دوباره رادیاتور هم تمیز کردیم با جنتارو ولی ماشین اول صبح دود سفید میده بعد چند دقیقه هم هیچ میشه این می تونه مال زمستون باشه ولی استاد چرا هنوز به دیواره ی رادیاتور باز روغن چسبیده دوباره …درسته آب کم نمی‌کنه ولی بعد از چند ساعت کارکردن موقعی ک به دود اگزوز دس می زنم دود بخار ماننده و دستم کاملا خیس میشه حدس شما چیه استاد شما میگید از واشر نیست پس از کجاست آخه که باز هنوز درون رادیات روغن وجود داره گیج بالا هم ک اول صبح کف ندیدم

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          با توجه به توضیحاتتون مشکلی نیست اون چربی داخل رادیاتور از قبل بوده.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    استاد خوب به خرید تم گوش کنید ماشین واشر سوزوند توی رادیاتور روغن دیدم .خلاصه تعمیر کردیم بعد حساس شدم گفتم چرا هنوز روغن هست اگر تعمیر شده گفت خودشون بخار میشن رادیاتور هم شست برام .ناگفته نمونه دوباره رفتم بیرون ماشین داغ کرد چراغ استپ و قوری روشن شد و داغ کرد خلاصه اب ریختیم سرد شد حرکت کردیم رفتیم تا برقکار ک گفت فنا کار نمی‌کردن .احتمال دادم دوباره واشر سوزونده .چون دوباره روغن دیدم توش آب کم نمی‌کنه اول صبح هم گیج کف ندیدم ولی خب دود سفید اول صبح میده بعد از چند دقیقه هیچ میشه ولی خب اسناد روغن هنوز داخل راادیات هست به درب رادیات هم روغن نچسبیده پیچ هواگیری هم هم باز کردم باز اونجا هم اثری از روغن ندیدم ولی به دیواره ی رادیات نزدیکای درب رادیات یه ذره پایین تر اثرات روغن ارده ای کاملا معلومه ولی من واقعا گیج شدم

    • حامد

      استاد این هم اضافه کنم دود ماشین وقتی دست می‌زنم انگار بخار آب توشه بعداز چند ساعت کار کردن هم .خب سوال اینه پس چرا اب کم نمی‌کنه .استاد من خودم میگم شاید هم کم می‌کنه ولی ذره ذره به چشم مسلح تو رادیات مشخص نیست شاید بعد از گذشته یک هفته تا دوهفته دیگه مشخص شده ک آب کم می‌کنه ولی وجود روغن واقعا اذیت کننده س

  • علی

    سلام ۲۰۶v8 دارم صبح چکش روشن میشه فن تند کار میکنه ظهر که روشن میکنم یکم رانندگی میکنم خاموش میشه دیاگ زدم میزنه سنسور دمای اب عوضش کردن بازم همونجوری میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی و رله ها رو چک کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Navid

    سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعاتی که در‌اختیارمون میزارید
    آغا یه سمند ۹۴ef7 خریدم یه هفته س
    الان موقعی که روشن میکنم دو ساعت تا سه ساعت
    این چراغ چک با چراغ cng همزمان چشمک میزنه تو این فاصله دو سه ساعت نمیتونی ماشینو از بنزین ببری رو‌ گاز
    بعد دو سه ساعت قطع میشه. بعدش میتونی از بنزین ببری رو گاز
    مشکل از چیه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن و ریل سوخت گاز احتمال خرابی دارند اونها رو چک کنید مشکلتون برطرف میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • S.minaei

    سلام از مطالب مفیدی که گذاشتید خیلی استفاده کردم ، برای کنترل ایراد در سنسور اکسیژن باید نزد برقکار رفت یا مکانیک؟
    سپاس از شما

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مکانیکی که دستگاه عیب یاب دیاگ رو داشته باشه/
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام ۲۰۶ مدل ۹۱ دارم سر صبح فقط .اولین استارتو میزنم و ماشین روشن میشه سه کار میکنه چراغ چک روشن میشه و موتور لرزش داره دیاگ زدم احتراق ناقص تو سیلندر یک و دو داره شمع وایر کویل دسته دو انژکتور نو تعویض کردم بنزین سوپر زدم روغنشو عوض کردم ولی مشکل حل نشده مکانیک شمعو نیگا کرده و بوی بنزین سر شمع یک و دو داره تورو خدا کمکم کنین کلافه شدم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر سر شمع خیس هست باید برید سراغ خرابی های واشر سر سیلندر.
      احتراق ناقص هم کویل رو مجددا چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام خداقوت ماشین ۲۰۶ وی ۸ دارم مدل ۹۱ صبح با تک استارت روشن میشه بعد حدود یک دقیقه چه درجا باشه چه در حال حرکت چراغ چک روشن میشه موتور سه کار میکنه و لرزش داره خاموش و مجدد روشن میکنم مشکل حل میشه دیاگ ک زدم احتراق ناقص داره تو سیلندر یک و دو .شمع وایر انژکتور تعویض و نو شده کویل دسته گذاشتم ولی مشکل حل نشده روغن ۵۳۰ و بنزین سوپر زده کسی هست راهنمایی کنه بیزحمت

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام. وقت بخیر
    ماشینم۲۰۶تیپ۵هست امروز بعداز۵دقیقه که حرکت کردم سرپیچ ماشین گاز برنمیداشت دورموتورازدوهزار یاسه هزاربالاتر نمیرفت چراغ چک هم روشن شد وفن هم دورتند روشن شد درجایی که ماشین سرد بود چندبارخاموش روشن کردم خوب شد باز ۱۰متررفت همون جورشد. بست باتری برداشتم بعد ۱۰دقیقه گذاشتم درست شد الانم درست شده ولی چراغ چک روشنه ودرجا ماشین بعد کارمیکنه. مشکلش چی هست. سنسوراکسیژن ۱۰هزارپیش عوض کردم شمع ووایر وکوئل هم ۲۰هزارقبل ماشین از اول هم کاتالیزور نداشت مدل۹۰ هم هست. من سال ۹۷خریدم.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      فیوز های سیمی رو چک کنید لطفا
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • کردیم بازم چراغ چک روشن شد و نوشت سنسور اکسیژن ایراد داره ایا مشکل از قطعه هست یا ای سی یو

    چراغ چک خودروی پرشیای مدل ۹۰ ما روشن شد بوی بدی از اگزوز میومد دیاگ زدیم سنسور اکسیژن خراب بود بعدا عوض

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بله صحیح است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام ماشین رو وقتی بعد چند ساعت خاموشی یا ابتدای صبح که روشن میکنم چراغ چک روشن میشه و بعد از یک ربع خاموش میشه دستگاه زدم نوشته بود خطای دائمی در سیستم خنک کننده ولی فن ها درست کار میکنن و مشکلی ندارن.خطارو پاک کرد ولی روز بعد دوباره هم چک روشن شد و هم همون خطا اومد.مشکل از چیه؟؟ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکل از اتصالات فن ها یا با توجه به توضیحتون میتونه از گرمکن سنسور اکسیژن باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • Qasu

    با سلام سمند ای اف سون نود و دو دارم چراغ چک روشن میشه شمع ها رو عوض کردم چند روز مشکل نداشته الان دوباره روشن میشه و دچار افت شتاب میشه ماشین میشه راهنمایی کنید چند بار دیاگ زدم مواقعی که چراغ چک روشن بوده خطای کوئل یک سیلندر یک زد ک با رفع خطا چند روز خوب میشه دوبار دچار مشکل میشه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کویل سیلندر یک نیم سوز است و باید تعویض شود.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • یاسر

    سلام خسته نباشید
    چراغ چک ۴۰۵ روشن می مونه. دیاگ هم زده شده، ایرادش پیدا نمیشه. فقط هر وقت ماشین رو میشورم، واسه یک ساعت چراغ چک خاموش میشه. به نظرتون مربوط به چیه؟ قبلا سیستم و دزدگیر داشته، ما که گرفتیم ،اونا رو بردا‌شتن

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      در ابتدا سنسور های اکسیژن رو چک کنید.
      سپس خرابی رله ها و یا قطعی سوکت ها رو برای رفع ایراد .
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سها

    سلام وقت بخیر تیبا۲ دارم تسمه تایم پاره کرده بود و به سوپاپ و پیستون آسیب زده بود بعد از تعمیر کلی و تعویض سوپاپ چراغ چک روشنه ی بار ارور آلاینده میده ی بار ارور سنسور میل سوپاپ میده که سنسوررو عوض کردم باز اصلاح نشد ی بار دیگه ی ارور دیگه مکانیکم میگه چون تازه سوپاپ عوض شده و قطعات دود و روغن گرفتن اینجوریه هرجامیبرم ی چیزی میگن و موقت ارور رو حذف میکنن و چراغ چک خاموش میشه به محض خاموش و روشن شدن مجدد دوباره روشن میشه چند جا بردم هیچکس نمیتونه تشخیص درست بده ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خرابی سنسور های اکسیژن هم میباشد بررسی کنید لطفا.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا یزدانی

    سلام من ماشینم پژو هست مدل ۸۷
    دوگانه کارخانه
    من رو بنزین داشتم حرکت میکردم یهو ماشینم خود ب خود رفت روی گاز و چراغ چکم روشن شد
    هرکاری کردم دیگه روی بنزین نمیره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمال خطا و خرابی از ایسیو یا پمپ بنزین و یا ریل سوخت خودروتون هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • میلاد

    سلام ماشینم ۲۰۶ v8 و بعضی وقتا در حال حرکت چراغ چک روشن میشه
    وقتی جلوش توی دست انداز میوفته یا یهو تقه میخوره روشن میشه و گاز کمتر میخوره و با خاموش روشن کردن ماشین درست میشه و چراغ چک خاموش میشه
    سنسور اکسیژن رو هم تازه عوض کردم
    لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم های متصل به سنسور اکسیژن رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا دینی

    با سلام و خسته نباشید ماشین من پرشیا با روشن کردن ماشین فن ها تو درجه کم کار میکنن فشنگ هارو هم عوض کردم و لی درست نمیشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیم کشی خودروتون رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حاجی رضایی

    سلام ماشین من دنا پلاس چراغ چکش روشن دیاگ زدم مشکلی نبود فقط خطای موقت در کروز وقسمت لنت چرخها مشاهده شد راهنماییم کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      باید ایسیوتون رو مجدد کانفیگ کنید تا مشکلتون حل بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • فردین

        سلام ماشین من پژو ۴۰۵.اتوماتیک هست ، مدل ۸۷ GLXI مشکل اینه هر موقع دور موتور از ۳. رد میشه چراغ چک روشن است و تا اینکه پا رو از گاز بر میدارم خاموش می‌شود. معمولاً موتور گرم میشه این چراغ روشن میشه ، حتی در معکوس هم این کار انجام شده ، مثلاً دور موتور ۲/۵ میشه ۳/۵ تا گاز رو کم نکنم چراغ چک روشن است .ممنونم

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          خرابی سنسور اکسیژن مشکل خودرو شما است.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی عابدی

    سلام. یک کوییک صفر خریدم از نمایندگی و فقط ۱۹۹ تا کار کرده. مدام چراغ چک ان روشن میشه. چکار کنم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رامین

    سلام
    وقتتون بخیر
    من ماشینم پرایده چند وقت پیش موتورش رو شستم از اون موقع چند کیلومتری که با ماشین راه میرم چراغ چک روشن میشه
    ماشینو که خاموش میکنم دوباره روشن میکنم چراغ چک خاموش میشه اما بعد چند دقیقه دوباره روشن میشه
    رله ش رو یکی دو بار باز کردم توش رو هوا گرفتم بازم همونجوریه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان سوختن سنسور اکسیژن و امکان خرابی رله فن نیز میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمیدرضا

    با عض سلام و خسته نباشید
    ماشین من کوییکه ۳۷ هزارتا کارکرده تو سربالایی سرعت ماشین خیلی کم میشه و گاز نمیخوره یه بارم ماشین ریپ زدو چراغ چک روشن شد بعد چند روز چراغ چک خودش خاموش شد میخواستم بدونم مشکل از چی میتونه باشه؟ ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رامین آریان پور

    سلام وخسته نباشید منم ماشینم ساینا مدل ۹۷هست من چندوقتیه ک وقتی ماشین رو روشن میکنم ودودقیقه حرکت میکنم چراغ چک روشن میشه رفتم دیاک زدم گفت سنسور اکسیژن خطا میده پاک کردم دوباره روشن شد درحالی ک دوماه پیش سنسور اکسیژن عوض کردم کروز انداختم روش ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه سنسور اکسیژنتون معیوب است ونیاز به تعویض مجد دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • احسان

        سلام
        اوایل صبح چند روز پیش هنگام رانندگی متوجه شدم‌چراغ چک زرد رنگ ماشین (سمند ef7- 96) روشن شد. کمی بعد ماشین رو در راه خاموش کردم. موقعی مجددا روشن کردم سیستم سخنگوی ماشین گفت: فشار روغن تنظیم یا کم است. امروز مجددا چراغ چک زرد رنگ روشن شد و مجددا خاموش شد. البته همان کار قبلی رو انجام دادم ولی اینبار نگفت که فشارروغن تنظیم‌شود.
        ممنون میشم راهنمایی کنید

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          خودروتون رو با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بدین و اگر فشار روغن ضعیف است حتما نسبت به رفع ایراد اقدام نمایید چون میتونه خرابی های بزرگتری و هزینه های بیشتری رو در بر داشته باشه.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • نوید

    سلام
    من وقتی گاز میدم شتاب میگیرم رو دور موتور بالا چک روشن و خاموش میشه،، چه دلیل یا دلایلی میتونه داشته باشه؟؟ تو حالت عادی دستگاه زدم مشکلی نداشت

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی سنسور اکسیژن است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام من موتور ماشین رو شستم نیم ساعت بعد چراغ چک ماشین روشن شد مشکل از چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودروتون رو با دستگاه دیاگ بررسی کنید عوامل متعددی میتونه داشته باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام و خدا قوت ماشینم پژو اردیه اگزوزش شکسته بود رفتم جوشش دادم بعد این چراغ چکم روشن شد مشکل از کجاست ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنشور اکسیژن معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام ماشینم پژو اردیه اگزوزش شکسته بود رفتم جوشش دادم بعد چراغ چکم روشن شده مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • معراج

    سلام وقتتون بخیر
    من چراغ چکم وسط جاده روشن شد و دور موتورم رو حالت خلاص هم رو دو و سه هستش
    سی ان جی ماشینمم قطع کرده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون باید حتما با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی بشه و دلایل بسیاری میتونه داشته باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام. ماشین من پراید مدل ۹۸. تو سربالایی کشش نداره اصلا نمی‌کشه انگار ۱۰ نفر داخل ماشین هستن چراغ چک ماشین هم روشنه. سنسور دور موتور وایر شمع صفحه کلاج سنسور دریچه گاز نو هستن. ممنون میشم نظرتون رو راجب این مشکل بگید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن و دیسک و صفحه رو لطفا بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    با سلام و خسته نباشید
    سمند مدل۸۷ دوگانه فابریک وقتی ماشین سرده چراغ چک روشن نیست ولی وقتی داغ میشه موتور در دور موتور پایین چراغ چک شروع به روشن خاموش شدن سریع میکنه و بعد از مدتی هم کاملا روشن میمونه. مشکل از چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام ماشین من آریزو۵ هست ویه دفعه صبح که روشن کردم ورفتم حدود۱کیلومتر چراغ موتور روشن شد وبه محض خاموش روشن کردن خودرو فن هم شروع به کار میکنه حتی زمانیکه هوا خنکه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آّ معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • بهنام

    سلام
    بنده روغن ماشین،واسکازین،روغن گیربکس،صافی پمپ بنزین و تعویض کردم بعدش چراغ چکم روشن شد،ممنون میشم کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تعویض این موارد ارتباطی به روشن شدن چراغ چک نداره ولی باید خودروتون با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی بشه تا مشکل رو بشه پیدا کرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • مسلم

        سلام بنده پراید ۹۲دارم موقع گاز دادن چراغ چک روشن میشه وقتی دور موتور میاد پایین خاموش میشه سنسور اکسیژنم عوض کردم

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          لطفا با دستگاه عیب یاب دیاگ خودروتون رو چک کنید ظاهرا مجددا خرابی از سنسور می باشد.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسلم

    سلام بنده پراید ۹۲دارم موقع گاز دادن چراغ چک روشن میشه وقتی دور موتور میاد پایین خاموش میشه سنسور اکسیژنم عوض کردم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با دستگاه دیاگ سنسور رو مورد ارزیابی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مرتضی

    سلام ماشین پراید زمانی تازه روشن میکنیم چراغ چک روشن میشه .بعد از نیم ساعت بعضی وقتا کمتر یا بیشتر خاموش میشه باز تا یک زمان طولانی خاموش کنی دوباره تکرار میشه دلیل و علت چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو باید با دستگاه غیب یاب دیاگ برررسی کنید .
      احتمال خرابی سنسور اکسیژن و رله فن مدار خنک کننده وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    با سلام و تشکر
    سمند ای اف سون مدل۹۲دارم..امروز سرکار می رفتم در ابتدا مشکلی نداشت حدود ۴۰دقیقه رفتم چراغ چک روشن و موتور لرزش داشت به حدی که ماشین در حالت ایستاده ریپ و لرزش داشت..خاموش کردم چراغ خاموش شد و دوباره همین عملیات هنگام برگشت از سرکار اتفاق افتاد..یعنی حدود ۴۰دقیقه سالم و بعد ..

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتونرو باید با دستگاه عیب یاب دیاگ بررسی کنید احتمالا خرابی از سنسور اکسیژن خودروتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام ماشینم پژو ۴۰۵ SLX مدل ٩٧ هست. همش چراغ چک روشن می کندو اخطار کوئل می دهد و تا حالا دوتا کوئل. دو دست شمع. سه بار سنسور های اکسیژن عوض کردم و دوبار هم برنامه کامپیوتر را حذف و دوباره نصب کردم.
    بعد از هر دفعه ماشین تا یکی دو روز خوب بود و بعد دوبار اخطار کوئل می داد و حالا هم چراغ چک روشن است
    دوستان لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون مشکل برقی و سیم کشی داره و باید توسط کارشناس متخصص مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Aref

    سلام .ماشینم تقریبا ۲ هفته خاموش بود و تو این ۲ هفته .فقط هفته ای یک بار روشنش کردم.این بار ک روشن کردم موتر سرد بود لرزش داشت و چراغ چک روشن شد.ماشینو خاموش کردم همون لحظه و دوباره روشن کردم دیگه روشن نشد.ماشین جک s5هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مورد از گرمکن سنسور اکسیژن میتونه باشه .
      اگر مجددا تکرار نشد نیازی نیست اکشنی روش داشته باشید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام ماشینم پژو ۴۰۵ SLX هست همش خطای سنسور اکسیژن می دهد چند بار هم سنسور بالا و پایین عوض کردم اما مشکل همچنان پابرجاست
    باید چکار کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      قطعه اصلی تهیه کنید و از سلامت اگزوز و کاتالیزور اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی م

    سلام علت روشن شدن چراغ چک با علامت تعجب در قسمت پایین دورموتور تیبا چیست لطفا کمک کنید هیچ کس نمیفهمه مشکلشچیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      این هشداری که میگید رو مربوط به سنسور فشار باد تایر میباشد که در برخی از کوییک ها وجود داشت.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام ماشینم پژو ۴۰۵ SLX هست یک دفعه که ماشینو روشن کردم دود مشکی از داخل اگزوز درآمدو ریپ میزد و چراغ چک روشن شد و خطای سنسور اکسیژن می داد سنسور را عوض کردم ولی هر سنسور تا دو سه روز بیشتر کا نمیکنه و دباره همین مشکلات پیش می آید
    باید چکار کنم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور اصلی باید تعویض کنید بعلاوه اینکه خروجی دود هم باید چک بشه که یک سره نشده باشه که به حدی دما رو از خودش عبور بده که باعث سوختن سنسور شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • هادی عباسی

        سلام
        سمند ای اف سون دوگانه مدل ۸۸ دارم معمولا بعد از cng زدن و پر کردن مخزن گاهی بعد از چند دقیقه گاهی به ساعت هم میکشه چراغ چک روشن میشه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه گاهی دو سه بار اتفاق می افته تو زمان های مختلف،چندین بار دیاک هم زدم فقط ناک سنسور میاد ،متاسفانه هیچ کس هم نمیتونه بفهمه مشکل از چیه و درست راهنمایی نمیکنن ،موتور ماشین تعمیر شده دسته سیم موتور هم تعویض شده وایر شمع و کویل ها تعویض شده و تنظیم شده، ممنون میشم راهنماییم کنین

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          از سلامت شمع و وایر خودروتون اطمینان حاصل نمایید زیرا یکی از علل پدیده ناک عدم استفاده از شمع مناسب و استاندارد خودروتون می باشد.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • س

    سلام
    ماشین من آردی آی، هست موقع حرکت وقتی روی دنده دو می زنم، ماشین مقداری لرزش پیدا میکنه و شتاب ماشین کم میشه و صدای موتور عوض میشه، و بعد از دو سه دقیقه دوباره شتاب می گیره، بوی بنزین هم می دهد، مشکلش چی
    چراغ چکش هم روشن میشه، ولی دوباره خاموش میشه، و بعدش که این مشکل پیش میاد روشن میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ظبق توضیحاتتون امکان خرابی کنیستر ، حباب گیر بنزین و سنسور اکسیژن وجود دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • غلامرضا پوروهاب

    بسیار بسیار سپاسگزارم

  • میلاد

    سلام ماشین من بعد از گرم شدن چراغ چک روشن میشه راه نمیره مشکلش چیه

  • بیتا

    سلام ماشین من پراید ۸۸ هست، توی ترافیک کولر زده بودم بعدش فن کولر روشن شد و حتی بعد از خاموشیماشین فن خاموش نشد،ماشین توی سربالایی آمپرش میره بالا و مجبور بودم با سرعت کم رانندگس کنم تا به مقصد برسم و آمپر بالا نره، رفتم مکانیکی و باتری ساز گفتن از رادیاتور باید باشه، حالا فردا میخاستم ببرم بدم درست کنه که امشب یه مسیر کوچیکیو با ماشین رفتم چراغ چکش روشن شد
    و البته اینم بگم که دفعه آخر ک روغن موتور عوض کردم ۸ هزارتا ازش رد شده بود

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا از سلامت رله فن ها و سلامت عملکرد رادیاتور خودروتون اطمینان حاصل کنید .
      رادیاتور خودرو نباید جرم گرفته باشه و حتما باید داخلش ضد یخ باشه تا عمل پایین اوردن دما و گردش هوا رو به خوبی از داخل پره های رادیاتور انجام بده.
      در مورد روغن هم حتما سر کیلومتر عوض کنید تا از خرابی های احتمالی جلوگیری به عمل بیاد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امبن

    با سلام بنده یه سمند مدل ۸۴ دارم از بجنورد به مشهد میرم چراغ چک روشن نمیشه یعنی تو جاده صاف و کفی روشن نمیشه ولی وقتی ماشین تو سربالایی میره روشن میشه بعد ماشین خاموش میکنم و بعد روشن میکنم چراغ چک میره دیاگ هم زدم ماشین رو فقط سنسور ناک رو ارور داده یکم ماشین گاز میخوره بوی خام سوزی بنزین تو کابین میپیچه مشکل از چیه ؟ ماشین تو سربالایی کم نمیاره ک بگیم گیربکس مشکل داشته باشه فقط طبق چیزی ک گفتم روشن میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون در حال ناک زدن هست که با تعویض شمع و وایر مناسب و شستشوی انژکتور ها و دریچه گاز مشکلتون برطرف میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ماشاالله

    سلام،پرایدمدل٨۶دارم،۵الی۶دقیقه بعدازروشن شدن چراغ چک روشن میشه ،میگن سنسوراکسیژن معیوبه،به نظرتون دلیل همینه چون دراصل بعدازبازکردن کامپیوتراینجوری شد
    ممنونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودروتون رو با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین و سپس از معیوب بودن سنسور اکسیژن مطمعن بشید و برای تعویض اقدام کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام خسته نباشید
    من ۲۰۶ v1 دارم tu5 وقتی شتاب میگرم دورموتر به ۶ هزار دور بر دقیقه میرسه چراغ چک ماشین روشن میشه و وقتی ماشینو یک بار خاموش روشن می کنی چراغ چک ماشین خواموش میشه ممنون میشم راهنمایم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید خودروتون رو با دستگاه عیب یاب ذیاگ مورد بررسی قرار بدید امکان خرابی بسیاری از سنسورها وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام و درود خدمت شما
    سمند EF7 پایه گازسوز مدل ۹۰ دارم
    چند سوال دارم از خدمتتون

    ۱- از وقتی شمع و وایرها را عوض کردم زمانی که ماشیین گرم میشه هنگام گاز دادن ماشین ریب میززنه و هر چقدر ماشین گرم تر بشه این مشکل هم بیشتر میشه.
    ۲- زمانیکه با بنزین حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی میکنم چراغ چک روشن میشه و ماشین سه کار میکنه.
    ۳- وقتی کولر ماشینو روشن میکنم چراغ چک روشن میشه و ماشین به شدت افت قدرت و شتاب پیدا میکنه.

    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Hamid

    سلام ماشین من وقتی سوییچ رو باز میکنی کلا چراغ چکش روشنم نمیشه حتی،مشکل از چیه?

  • مهدی

    سلام ایکس۲۲د ارم مد ل۹۶ ونزد یک ۱۰۰هزارکارکرده مد ت زیادیه که چراغ چک روشن میشه ومدتی روشن میمونه وبعد خاموش میشه وچندباردیاگ زدم وپاک کرده امابعدازمدتی دوباره روشن میشه ویکی دوروزروشن میمونه وبعدخاموش میشه بعضی موقع چک روشنه ومیرم بنزین میزنم وبعدروشن میکنم خاموش میشه وبعداز۲الی ۳روزروشن میشه ودقت کردم بنزین که نصف میشه دوباره روشن میشه وحقیقتا چون تجربه قبلی دارم ونتونستند عیب روتشخیص بدن به مکانیک مطمین نیستم
    ومدت زیادیه که صافی بنزین روعوض نکردم.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

  • مرتضی

    سلام ساینا ۹۷دوگانه دستی کردم چراغ چک روشن شد بعد چند ساعت خاموش شد ودوروز بعد روشن شد علت را لطف میکنید

  • علی

    سلام سمند ef7 مدل ۹۶ دارم
    وقتی کپسول گاز پره مشکلی نداره میتونه کامل کل کپسول رو مصرف کنه بشرطی که ماشین رو خاموش نکنم
    ولی وقتی کپسول فقط دو خونه یا کمتر گاز داره و ماشین روشن میشه روی گاز نمیره، چراغ چک روشن میشه و چراغ cng چشمک زن میشه (این مشکل یکی دوساله که دارم)
    جدیدا ماشین بعد از روشن کردن سریع خاموش میشه یا حتی توی حرکت وقتی پا رو از روی گاز برمیدارم و ماشین رو خلاص میکنم دور موتور میرسه به زیر هزار و خاموش میشه (استپر رو هم عوض کردم ولی هنوز مشکل وجود داره ولی کمتر)

  • سحر

    سلام، توروخدا یکی بهم بگه ماشینم ایرادش چیه
    ی راناپلاس ک ۱۸ هزار کار کرده دارم، از روز اول موتورش لرزش داشت، ینی وقتی ک کاپوت و بالا میزنی لرزشو میبینی، همه جا بردم، دیاگ زدن ایرادی نداره، شمع ها وایر ها، کوئل، تست شده،سنسور دور موتور، صافی، روغن، فیلترها، پمپ بنزین تعویض شده، لرزش هنوز هست، دسته موتورهامم سالمه

  • علی

    سلام
    چراغ چک ماشین پراید روشنه و ماشین ریپ میزنه و ب قول فنی تک کار می‌کنه
    مشکلش از چی میتونه باشه

  • زهرا

    سلام وقت بخیر
    خودروی من ۲۰۶ تیپ ۵هستش مدل ۹۵ دیشب فقط برای چند لحظه چراغ چکش روشن شد و چن دقیقه بعد خودش خاموش شد و دیگ روشن نشده تا الان علت چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  • فیصل

    سلام خسته نباشید
    ماشین پراید مدل ۹۰ دارم ، وقتی کولر روشن میکنم چراغ چکش روشن میشه، رله ها و مقاومت فن رو عوض کردم بازم درست نشد ، تعمیرگاه بردم با دستگاه دیاگ خطا رو پاک کردند ولی باز هم روشن میشه. ممنون میشم کمک کنید

  • میثم

    سلام پراید مدل ۹۰ دارم وقتی کولر روشن میکنم چراغ چک روشن میشه بعد ۳ ثانیه خاموش میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام احتمالا رله دور تند فن قطعی لحظه ای دارد.

  • عدنان

    سلام وخسته نباشید
    میخواستم بدونم سنسور اکسیژن چه مارکی خوبه برای ماشین پراید مدل ۹۳ممنون میشم جواب بدین

  • پرویز جهاندیده

    سلام ممنونم‌ از توضیحات خوبتان??

  • امیرحسین

    سلام ماشین من دنا پلاس اتومات هستش ماشین ۹۰۰۰ رفته چراغ چکش روشن شده رفتم نمایندگی برام پاکش کرد خطارو گفت ناشناخته بود احتمالا ترمز محکم یا دست انداز زدی ماشین میخواستم بدونم واقعا همیچین چیزی هستش که میگه

  • Ee

    سلام ماشینم پراید هنگام تعویض دنده چراغ چک روشن میشه دلیلش چیه ممنونم.

  • مهزیار

    سلام ماشینم پارس تی یو فایو هست ماشینو ک روشن میکنم بعد یه ساعت طی کردنه مسیر چراغ چکش روشن میشه هیچ مشکلیم تو کارکردنو سرعتش نیست خاموش ک میکنم بعد دو سه ساعت استراحت کنه دوباره خاموشه تا یه ساعت کار کنه مشکل چیه استاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میتونه خرابی سنسور اکسیژن باشه ولی حتما با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • امیر

    سلام ماشین من ۱۳۲ sx مدل ۹۳ هست . توی ترافیک که همش حرکت میکنم و می ایستم ماشین یهو کم جون میشه گاز ک میدم ب زور راه میره دور موتورم از ۳ بالاتر نمیره و بوی روغن سوخته داخل اتاق میاد ولی وقتی خاموش میکنم بعد از ۵ دقیقه روشن میکنم مشکل کاملا برطرف میشه . فقطم تو ترافیک اینجوری میشه دیاگ هم زدم خطای سنسور اکسیژن و میل سوپاپ میزنه لطفا راهنمایی کنید

  • amir

    سلام وقتتون بخیر عزیز خودرو ٢٠٧ من چرا درب کاپوتش روشن شده خاموش هم نمیشه با اینکه درب کاپوت بستس بازم سنسور درب کاپوت باز است اخطار میده علتش از کجاس راهنمایی کنید ممنون میشم .

  • Ali

    سلام وقتتون بخیر ، ساینا دارم با کارکرد ۲۰هزارتا که بعضی مواقع با وجود پر بودن باک بنزین یکباره آمپر بنزین میاد پایین و چراغ بنزین روشن میشه و بعد از چند دقیقه چراغ چک هم روشن میشه

  • احسان

    سلام چندروزهست یک ماشین پرایدمدل۹۳خریدم حدودنیم ساعت رانندگی چراغ چک ماشین روشن میشه وبعدازایستادن فن خودروبکارمی افته وبعدازخاموش کردن خودرو به مدت ۱۰دقیقه چراغ چک خاموش میشه ودوباره درحال رانندگی روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Mehran

    سلام چند وقته یهو ماشین میگیره و گاز نمیخوره و چند ثانیه بعد چراغ چک روشن میشه و گاز میخوره بعد چند لحظه چراغ چک خاموش میشه ماشینم ۴۰۵ دوگانه هستش

  • Ahmad

    سلام خودرو ال ۹۰ دارم مدل ۹۱ مدتی است در مسافت طولانی بین شهری زمانی که به دست انداز ویا سرعت گیر می رسم ماشین براثر تکان خوردن چراغ چک روشن وپس از چند ثانیه خاموش می شود لطفا راهنمایی کنید در ضمن باطری سازی برق ماشین را چک کرد وحتی شمع ووایرها هم چک شده است

  • محمد

    سلام استاد گرامی ۲۰۶اس دی مدل۹۱دوگانه کارخانه داریم بعضی موقع ها در روز دوسه بار چک روشن میشه بصورت کاذب آمپرآبو می‌بره تاآخر موتور سرده سوییچو برمیگردونم درست میشه مهره آب وبا مقاومت فن هم عوض شد حل نمیشه

  • منوچهر

    سلام وقتتون بخیر
    خودروتون باید با دسنگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره و سپس بشه در موردش نظر داد ولی بیشتر خرابی امکان داره از سوی سنسور دریچه گاز باشه.
    امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شهرام

    سلام
    من ماشین کوییک مدل ۹۸ دارم
    چراغ چک روشن شده
    هر جا میبرم دیاگ میزنم میگه خطایی وجود ندارد
    ولی همچنان چراغ چک روشن

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر باری رفع خطای خودروتون فقط به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.

  • امیر

    سلام وقت بخیر بنده موقع روشن کردن خودرو چراغ چک روشن میشه بعداز گاز دادن خاموش میشه دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقت شما هم بخیر
      دلالیل متعددی از جمله خرابی سنسورها تا قطعی در قسمتی از سیم کشی و یا شل یودن اتصالات وجود داره.
      پیشنهاد من به شما اینه که خودروتون رو بادستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بدین.

  • محمدرضا

    سلام من بعضی وقتا میخوام اول صبح از بنزین برم رو گاز چراغ چک روشن میشه برمیگرده رو بنزین البته بعدش بالافاصله دوباره میره رو گاز دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      رگلاتور گاز رو سرویس کنید .
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ف

    سلام
    ۲۰۶ اتومات مدل ۸۷ وسط رانندگی بعد از چند کیلومتر چراغ چک روشن میشه و سرعت ماشین افت میکنه علت چیه
    پیغام anti polution fault نمایش داده میشه

  • پنهان

    سلام من یه کوییک اتومات صفر از نمایندگی تحویل گرفتم توی پارکینک گزاشتم البه بنزین هم نداره هراز گاهی که میرم ماشینو استارت میزنم ماشین لرزش داره مثل زمانی که نیم کلاچ میکنیم و ماشین میلرزه نمیدونم این لرزش طبیعی و چراغش چکشم که روشن شه نمیدونم پیکار کنم؟

  • سعید

    سلام ممنون از سایت خوب شما، یک‌۲۰۷ اتوماتیک ۲ ساله گرفتم و از روز اول شتاب خوب نبود. ولی نمایندگی میگفت مشکل نداره. ۶ ماه پیش ریپ زد و کویل عوض کردن، چند روز پیش دوباره همین اتفاق افتاد و دوباره دیاگ مشکل سیستم جرقه زنی رو نشون داد و دوباره کویل عوض کردم. الان مشکل ریپ نداره ولی از شتاب راضی نیستم. دلیل خرابی زودهنگام کویل و همین طور شتاب کم چی میتونه باشه؟ ممنون از شما

  • امیر

    سلام مهندس جان ماشینم پراید مدل۸۶هست
    ماشین تو حرکت یه هو چراغ چک با امپر اب که قرمز رنگ هست روشن میشه به مدتت ۵ثانیه بد خاموش میشه دیاگ زدم میگه سالمه فشنگی با تراموستاد عوض کردم بازم همونطوریه
    انگار خاموش روشن میشه تو حرکت
    چند بار شده ماشین ایستاده ناگهانی خاموش میشه دریچه گاز کامل عوض کردم

  • امیر

    سلام مهندس جان ماشینم پراید مدل ۸۶هست ماشین تو حرکت چراغ چک با چراغ قرمز رنگ امپر اب روشن میشه به مدتت۵ثانیه خاموش میشه دیاگ زدم خطای نشان نداد تراموستاد با فشنگی اب عوض کردم بازم همون طوریه
    بعضی وقت ها ماشین ایستاده روشن هست ناگهان خاموش میشه دریچه گاز کامل عوض کردم بازم همونطوریه

  • جبار

    ماشین شب بی هیچ مشکلی در خونه پارک شده ولی صبح قبل استارت زدن چک روشن شده وماشین روشن نمیشه مشکل از چی میتونه باشه؟

  • t___s

    سلام…من چراغ چک ماشینم روشن بود برد زدم به دستگاه خطای خرابی سنسور داد سنسورو عوض کردم خطا پاک نمیشه و چراغ چک کماکان روشنه..هرجام میبرم درست نمیشه

  • عباس

    با سلام
    بنده ماشین ساینا ۱۴۰۰ دارم چند وقته که چراغ چک روشن شده چند بار بردم دیاگ زدم پیغام مربوط سیلندر ۲ میدم شمع و وایر شمع و کویل عوض کردم ولی باز همون پیغام رو میده لطف بگید مشکلش چیه چرا برطرف نمیشه
    ممنون

  • شاهین

    سلام ماشین من پژو slx وقتی سرعت رفتم و یکم بهش فشار آوردم چراغ چکش روشن شد ،یه بارم قبلا اینطوری شد ولی بعد ۳ ساعت چراغ چک خودش خاموش شده ،از چی میتونه باشه؟

  • سلطانی

    سلام
    سپاس از انتقال تجربه دوستان
    من اتومبیل اچ سی ۹۷دارم چند وقته چراغ چک روشن میشه پیش مکانیکها بردم ،دیاگ زدند ،هرکسی نظری متفاوت داشت. در ادامه متوجه شدم، هر وقت، درب باک بنزین را با میکنم و پس از چند لحظه میبندم، چراغ چک خاموش میشه. دوستان اگر تجربه ای از این موضوع دارید، لطفا انتقال دهید. شاید یک لحظه هوا به بنزین میرسه! نمیدانم.

  • سلطانی

    منظور درب باک بنزین را باز میکنم

  • سلطانی

    با باز وبسته کردن درپوش باک بنزین چراغ چک موتور که روشن بود، خاموش میشه!

  • حسن رجب نیا مشهد

    با سلام و تشکر ازاین که وقت می زارین مشکل همه حل بشه سپاس من تسمه تایم ای آف سون عوض کردم چراغ چک روشن شده دیاگ زدم مشکل برقی ندارن تایم هم مجدد بررسی شده بازم روشن میشه آمپر آب هم از وسط رد میشه راهنمایی بفرمایید سپاسگزار میشم تشکر

  • رضا

    سلام
    کیلومتر خودرو و سرعت سنج آردی انژکتور از کار افتاده . شتاب اولیه نداره
    میتونه مشکل از خرابی سرعت سنج و کیلومتر باشه؟
    یه جا بردم گفتن سنسور سالمه یه چیزی داخل گیریبکس باید عوض بشه.
    یه سوال دیگه امروز بارون اومد خیلی آب داخل موتور رفت چراغ چک روشن شده . از چی میتونه باشه؟

  • احمد سپاه

    سلام یه پراید مدل ۸۸ دارم
    ماشینو که روشن میکنم تا زمانیکه درجا کار میکنه چراغ چک خاموشه ولی با حرکت خودرو چراغ چک هم روشن میشه …. و با ایستادن پشت چهارراه باز خاموش میشه و باز موقع حرکت روشن میشه ….
    موتور ماشین خوب کار میکنه و اصلا ریپ نمیزنه و کم نمیاره و دیاگ هم زدم نتونست مشکلو پیدا کنه …..
    پس چرا چراغ چک روشن میشه
    ضمنا مصرف ماشین هم صدی ۸ میسوزونه که نمیدونم زیاده یا خوبه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      عوامل زیادی از جمله خرابی سنسور انژکتور و یا اتصالات رله فن ها میتواند در این مورد دخیل باشد.

  • علی

    سلام ماشین بنده ۹۱هست ترموستات نداره از شتابم افتاده بعد حین رانندگی با این که امپرش پایین بود چراغ آمپر پشت مانیتور هم روشن شد چراغ چک هم روشنه مشکلش چی می‌تونه باشه

  • یوشا

    پراید ۸۷ دارم تو سرعت بالا ۸۰ تا تو جاده چراغ چکش روشن میشه وقتی که ماشین خنک میشه از بین میره دیاگ میزنم میزنه سنسور اکسیژن خطا میزنه اما تو تستش سالمه ممنون میشم راهنمایم کنید

  • امیر

    با سلام من یک پژو ۴۰۵ SLX مدل ۹۷ دارم
    این ماشین بعد از هر چند وقت کار کردن یا سنسور اکسیژن بالاییش خراب میشه یا پایینی و چراغ چک روشن میشه به عنوان مثال من دو هفته پیش هم سنسور اکسیژن بالایی و هم پایینی را عوض کردم اما امروز از دوباره چراغ چک روشن شد بردم دیاگ زد گفت ما سنسور اکسیژن بالایی هست و هالا خودرو هم ریپ می‌زند
    تا به هال ۶ بار سنسور بالایی و ۵ بار سنسور پایین را عوض کردم حتی دوبار سیم کشی هم چک کردم اما مشکلی نبود
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • منوچهر

      جنس سنسور اکسیژنی که میخرید باید حتما اصلی باشه و تقلبی ها معمولا میسوزند.
      ضمن اینکه سیم کشی رو مجددا با دقت بیشتری چک کنید.

  • امیرحسین حیدری

    سلام وقت بخیر من یه پارس معمولی مدل ۸۵ دارم تو حین حرکت وقتی که ماشین تو دنده هست ریپ میزنه و چراغ چک روشن و خاموش میشه)دائم نیست دستگاه دیاگ زدم خطای کنترل الکترونیکی کد p0603 میده سنسور اکسیژن مپ دینام رله دوبل کالسکه ای و….چک کردم هیچ تاثیری نداشته بنظر شما امکان داره از چه قسمتی باشه مشکلش

    • منوچهر

      سلام
      این خطا میتونه مربوط به قسمتهای مختلف خودرو از جمله خرابی نودهای داخلی ایسیو و حتی افت ولناژ و یا خرابی بعضی از سنسورها باشه که پیشنهاد میکنم به تعمیر کار متخصص و ماهر برای عیب یابی مراجعه نمایید.

  • سودا

    سلام من ماشین mvm110s مدل ۹۷ دارم و ماشین ۱۰۰۰ تا کار نکرده ، بعد از نصب کردن دزد گیر وقتی دنده رو عوض میکنم روی دنده ۲ و ۱ دیگه گاز نمیخوره ماشین رو روشن خاموش میکنم درست میشه و چراغ چک موتور هم روشن شده و مصرف سوختم بیشتر شده ، نمایندگی و چند تا تعمیر گاه بردیم میگن هیچ مشکلی نداره با این حال یک بار زغال دریچه گاز رو تعویض کردن بعد دوباره درست نشد فیلتر بنزین رو عوض کردن ودسته موتور هم تعویض کردن بعد ما دزدگیر را در آوردیم ولی مشکل همچنان هست میشه راهنمایی کنین ایراد از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خودرتون مشکل سیم کشی و یا خرابی ایسیو داره طبق توضیحاتتون و در این قسمت ها امکان خرابی وجود داره ضشمن اینکه دزدگیری که نصب کردین هم امکان اسیب زدن به سیم کشی خودروتون رو داره.

  • علی

    خسته نباشین . x22 دارم زمانی که ماشین دو سه دقیقه در جا کار می‌کنه چراغ چک روشن میشه و دیگه گاز هم نمیخوره . انگار ماشین سه کار می‌کنه .خطای سنسور اکسیژن زدهو بنده هم سنسور اکسیژن بالا و شمع و وایر عوض کردم ولی مشکل حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

  • کاظمی

    سلام خسته نباشید
    من دیروز ماشین رو بردم تعمیرگاه دیاگ زدن مشکلاتش رو هم بر طرف کردن، دیروز اوکی بود، امروز هم اوکی بود بعد از یک ساعت دوباره چراغ چک موتور روشن شده، مشکلش چی میتونه باشه؟!
    ماشینم ۲۰۷ اتومات هستش

  • رضا

    سلام چراغ چک ماشین من روشن شده همراه اون یک چراغ دیگه هم که شبیه چراغ چک که روی آن حرفiدارد روشن شده میخوام بدونم علت چیه
    چراغ چکی که روی ان حرفi داره چی هست

  • فرنوش متقی زاده

    تیبا ۲ دارم ماشین دوگانه سوزه وقتی گاز میزنم مشکلی درحرکت پیدانمیکنه اما بنزین که میزنم حتی اگر روی گاز باشه کنی که میره خاموش میکنه پامواز روی گاز برمیدارم خاموش میشه توقف میکنم خاموش میشه تا ساعاتی اینطوری میشه وبعد از چند روز خوب میشه تا مجدد بنزین بزنم .شمع عوض کردم شستشو دادم وقتی این اتفاق میافته چراغ چک روشن میشه ودور موتور که نرمال میشه چک هم خاموش میشه .خیلی جاها بردم اما هرکی یه جیزی میگه کلی پول میگیرن ولی هنوز مشکل داره
    اگزوز ماشین بوی سوختن بنزین خام میاد دادم درست کرون ولی بازم بوی شدیدی میده

    • منوچهر

      سلام
      سوزن های انژکتور خودروتون نیاز به شستشو یا تعویض دارد.

  • Zahra

    سلام وقت بخیر.
    پراید مدل ۸۹ دارم تو سر بالایی چراغ چک ماشین روشن میشه بعد از چند لحظه خاموش میشه ماشین شتاب نداره خیلی .مشکل از چیه ؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • منوچهر

      سلام خودروتون رو دیاگ بزنید عوامل متعددی میتونه داشته باشه.

  • آرش

    با سلام،پراید ۹۱ دارم.آمپر آب ماشین هیچ وقت از سه پله (قبل از وسط) بالاتر نمیره و همیشه رو پله دومه.وقتی میره رو سوم فن دوباره میارش رو دوم.چند وقتیه که بعد از مدتی تردد در شهر میره رو پله چهارم یا همون وسط.بعد از مدتی باز برمیگرده پایین.در این مدت چراغ چک هم نه همزمان با آمپر ولی وقت و بی وقت روشن میشه میتونم خواهش کنم علت ممکنه از چی باشه.ممنونم.

  • پوریا

    سلام . با عرض خسته نباشید . ۲۰۶ تیپ ۵ دارم مدل ۹۶ . چند روز پیش از مسیر شیراز برمی گشتم که یهیویی چراغ چک روشن شد و من حدود ۳۰۰ کیلومتر با همین وضع تا خونه اومدم . ولی به محض اینکه موتور سرد شد و استارت زدم ماشین گاز می خورد تا آخر . تا اینکه یه بنده خدایی آوردم و دیاگ زد و گفت که خطای سنسور اکسیژن هست و فعلا برطرف شده .
    لطفاً راهنمایی بفرمائید چه کاری باید انجام بدم تا همچین اتفاقی دیگه نیفته .
    البته منطقه هم خیلی گرم بود . دمای هوا ۴۴ درجه

  • مجید

    سلام من ماشینم سمند ال ایکس ساده هستش سر سیلندر کامل نو خرید و نصب کردم ولی از اون تایم به بعد ماشین ریپ میزنه چند جا تون اپ و دیاگ بردم ولی نتیجه نگرفتم سنسور میل سوپاپ.شمع.وایر .کویل عوض کردم ولی بازم نشد بنظرتون چیکار باید انجام بدم البته سر سیلندر نو که خریدم همینجوری نصب کردن و تراشکاری برای تست نفرستادن ایا درسته اینجوری اگه اره چیکار کنم این ریپ زدنش درست بشه درجا ریپ میزنه و دور موتور بالای ۳نیم چراغ چک روشن میشه و به ۱که میرسه خاموش میشه نظر شما چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی سنسور اکسیژن خودروتون هم وجود داره لطفا با دیاگ بررسی کنید هنگام گاز دادن و پارامتر خوانی انجام بدین توسط فرد ماهر و متخصص.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • هادی

    با سلام ماشین من وانت پیکان دو گانه سوز هستش و چراغ چک روشن هست و وقتی استارت میزنم روشنش میکنم روی بنزین گاز نمیخوره و صدای گازش عوض میشه و ضعیف میشه ولی روی گاز اینجور نیست لطفا خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید خیلی ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سوزن های انژکتور رو مورد بررسی قرار بدین مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • متین

      سلام و عرض خسته‌نباشید
      من خودرو کوییک دارم، در تابستان کولر که زیاد روشن باشه، وقتی ماشین را خاموش میکنم و پس از مدتی روشن میکنم چراغ چک ماشین روشن میشه و گاز نمیخوره و پس از چند ثانیه چراغ چک خاموش میشه و ماشین اوکی میشه، میخواستم ببینم دلیلش چیه؟؟

  • مجید

    سمند الxموتور پژو یی چراق چک ۱۵سانیه روشن و بعد خاموش می شود ثابت نیست در هنگام رانندگی چند بار این اتفاق تکرار میشه.دیاگ زدم چیزی مشخص نشد.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام ممنون از سایت عالیتون من کوییک s گرفتم از زمان تحویل چراغ چکش روشن بوده گفتن مشکل سنسور ضربه است ولی با تعویض سنسور باز هم چراغ چکش روشن شد و میگن هیچ مشکلی نداره حتی برقکشی ماشین هم درسته و صبر تا ۴۵۰۰ پر کنه روغنشو تعویض کن شاید از روغن باشه الان من باید چیکار کنم؟-_-

  • رضا

    سلام دوستان
    ماشین من پارس هستش
    زیر سرعت ۹۰ تا هیچ مشکلی نداره
    ولی بالای نودتا هی چراغ چک روشن میشه یه حالتی مثل خفگی و کاهش و سرعت به وجود میاد
    دلیلش چی میتونه باشه؟

  • Mojtaba

    سلام وقت بخیر ماشینم اول چراغ absروشن شد بعد چراغ ترمز دستی خاموش نمیشه استارت ک میزنم ماشین جون نداره روشن بشه با زور روشن میشه بعدم چراغ چک روشن شد

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خودروتون رو حتما با دستگاه عیب یاب دیاگ چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سردار

    سلام خسه نباشید ماشینم ب تازگی وقتی گاز میدم و دور موتور روی سه ب بالا میره چراغ چک روشن میشه باز دور موتور ک میاد پایین خاموش میشه … مشکلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      سنسور اکسیژن معیوب است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • طاها

    با سلام آقا چراغ چک ماشین. ما وقتی یه راه دور میریم روشن میشه مثلاً تو جاده روشن میشه اما تو شهر روشن نمیشه دلیلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی سنسور اکسیژن وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام
    وقتتون خوش
    کوییک ۷۰۰۰ کارکرد دارم
    چنوقت پیش توی ترافیک درب رادیاتش باز میشه (متوجه نشده بودم) بعد چند دقیقه رانندگی آمپر میاد بالا که متوجه میشم و میزنم کنار تا ماشین خنک شد و سایپا یدک اومد، فن روشن نمیموند، یکی از رله ها (توی جعبه ای که زیر کاپوت سمت راست قرار داره) رو عوض کرد.
    بعد از چند بار رانندگی( ۱۰۰۰تا حداقل رفتم)، تا امروز چراغ موتور روشن شد، ولی ماشین هیچ مشکلی نداره، !
    نظری دارید؟
    باتری رو چند دقیقه کابلاش رو باز کردم.
    در باک رو چک کردم..
    ولی حل نشد

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      مشکل از رله های فن هست و احتمال داره مجددا رله سوخته باشه .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسینی خ

    سلام خسته نباشید بنده یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ دارم صفر تازه ۶ ماهه گرفتم و فقط از نمایندگی تا خونه آوردمش و همش ۱۵۰ تا دونه کار کرده و از اون موقع تو پارکینگ بوده تا الان هفته یک بار هم تو پارکینگ روشن میکنم و میزارم ۵ دقیقه کار میکنه امروز بعد از یک هفته اومدم روشن کردم بعد از روشن کردن چراغ چکش روشن شده و خاموش نمیشه . ممنون میشم راهنمایی کنید استاد

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ چک بشه تا دقیقا مشکلش پیدا بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سپاس بی پایان و فراوان از این توضیحات عالی و کاملتون
    چراغ چکم روشن شده بود در پوش باک رو باز و بسته کردم خاموش شد
    خدا خیرتون بده از نگرانی در اومدم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید ماشین من ساینا معمولی مدل ۱۴۰۰ چراغ چک روشن شد دیاگ زدم گفتن برای سنسور اکسیژن هر دو سنسور اکسیژن بالا و پاینن عوض کردم برند کروز انداختم بازم دیاگ زدم خاموش شد اما بازم فرداش روش شد چند باری دیاگ زدن خاموش میشد اما بازم روشن میشد جاده هم که میرم مسافت طولانی چراغ چک کوچیک هم روشن میشه میشه راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه باز هم ایراد در سنسور اکسیژنی هست که تعویض کردید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    ماشینم پراید دوگانه کارخانه مدل ۹۴ هست،
    داخل شهر ماشین از سوخت گاز خارج میشه و چراغ چک روشن میشه و دیگه به گاز نمیره تا اینکه دوباره خاموش کنم(تو اوتوبان اینجوری نمیشه)،بعد چند دقیقه روشن کردن دوباره تکرارمیشه،علتش چی میتونه باشه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      رگلاتور گاز رو سرویس کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    باسلام
    ۴۰۵ مدل ۸۶ ماشین من درحال حرکت چراغ چک یدفعه روشن میشه ماشینو خاموش روشن میکنم چراغ چک خاموش میشه دلیلش چیه بعد مدتی دوباره روشن میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی سنسور اکسیژن و یا خرابی در برق خودرو وجود داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقت بخیر
    چراغ چکم روشنه وقتی ماشین استارت میزنم روشن میشه خاموشه بعد ۱دقیقه دوباره ثابت روشن میمونه
    سنسور اکسیژن تعویض کردم ولی خاموش نشده
    ماشین خوب کار میکنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی مجدد سنسور اکسیژن یا خرابی در قسمت برق خودروتون وجود داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • علی

      سلام خوبید من ۴۰۵ مدل ۸۹ دوگانه دارم ماشین یهویی خود به خودی بعضی وقتا از بنزین به گاز عوض میکنه و درجا چراغ چک روشن میشه لطفا راهنمایی کنید .

      • کارشناس کارنامه

        سلام وقت بخیر
        سوییچ گاز رو بررسی کنید.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام آیا ممکنه قطعی سوکت فن خودروی پراید مسبب روشنشدن چراغ چک شود؟
    من رادیاتور عوض کردم و البته روغن و واسکازین هم همزمان عوض کردم بعد چراغ چک بعد از یک رب رانندگی روشن میشد ماشین خاموش میکنم سوکت های سنسور بالا و پایین باز و بست کردم چراغ خاموش بعد از مدتی کوتاه مجدد روشن میشوند دلیل ممکنه از کجا باشه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله قطعی سوکت فن میتونهعامل روشن شدن چراغ چک در پراید باشد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام ماشین من پارس ۹۴ هست مشکل سنسور اکسیژن داشت جفتشو تعویض کردم شمع هارو هم عوض کردم دیروز بنزین زدم پنجاه کیلومتر رفتم چراغ چکم روشن شده هنوز خاموش نشده چه دلیلی میتونه داشته باشه ماشینم مثل ساعت کار میکنه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیره تا دقیق تر مشکلش مشخص بشه دوست من چون احتمال خرابی بسیاری از قطعات وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    باسلام
    خودرومن پارس تی یو فایو هستش بادریچه برقی
    هروقت پدال گازو ناگهانی فشار میدم یا میخوام سریع شتاب بگیرم چک ماشین روشن میشه ماشین سه کار میکنه خطای سنسور مپ میده ولی فیش سنسور میگیرم دوباره وصل میکنم خطا رفع میشه بنظر شما مشکلش جیه و اینکه یه بارم سنسور مپ عوض کردم بعد یه ماه باز همینطوری شد دوباره فابریکو بستم

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ و محل اتصال اون رو بررسی کنید همچنین سومت اتصال رو مشکلتون حل میشه دوست من.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Hasan

    با سلام حدود یه سالی هست ال نود مدل ۹۴ دنده ای گرفتم اوایل چراغ چک روشن بود رفتم دیاگ زدم گفتن سنسور اکسیژن باید عوض بشه عوض کردم و مشکل برطرف شد امروز بعد از حدود یک سال دوباره چراغ چک روشن شد البته با لرزش موتور اما با خاموش روشن کردن موتور برطرف شد به نظرتون نگران کننده هست ؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اگر مورد دوباره پیش اومد حتما با دستگاه دیاگ خودروتون رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهوش

    سلام من حین رانندگی متوجه شدم چراغ چک روشن شده بعد ک اومدم خونه بعد ربع ساعت یا کمتر ک رفتم دوباره استارت زدم چراغ چک خاموش بود روشن نشد گذاشتم یکمم کار کرد روشن نشد خودروی من ۲۰۷هست

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی سنسور اکسیژن وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید ماشین من پراید ۱۱۱ مدل ۹۶
    بعد از چشمک زن شدن چراغ چک دیاگ زدم ایراد در کویل خودرو بود بعد از اینکه کویل رو عوض کردم چراغ چک خودرو روشن شده

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید با دستگاه دیاگ جددا چک کنید و خطا رو پاک کنید امکان خاموش شدن چراغ چک وجود دارد در غیر اینصورت باید پارامترخوانی انجام بدین شاید ایراد از قطعه دیگریست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Abbas

    سلام
    ماشین من ۲۰۶ تیپ پنجه ،امروز پس از خواب دو روزه ماشین ، ماشینو استارت کردم پس از سی ثانیه چراغ چکش روشن شد ،ماشینو خاموش کردم پس از دو دقیقه روشنش کردم و مسافتی هم باهاش رففتم ، دلیل روشن شدن چراغ چکش در مرحله اول چیه؟
    باتشکر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خرابی سنسور اکسیژن.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شاهرخ

    سلام خسته نباشید
    بنده یه پراید ۸۳ دارم ماشین تا میخوام گاز بدم یکم خوس میکنه کم میاره باید اروم اروم گاز بدم تا دورموتور ۲۰۰۰بعد اون دیگه خوس نمیکنه و میخواد پرواز کنه بردم دیاگ بژنم میگه چراغ چکت روشن نیست تا زمانی که روشن نشه نمیتونم کاری کنم بنظرتون چیکارکنم؟؟؟

  • محمد رضا

    سلام ماشین من تیگو ۷پرو در رو بارانی گاز دادم و تیکاف کشید و بعد کل چراغ چک هاش روشن شد دلیلش چیه

  • آزاده

    دقیق و کاربردی