بررسی سینوگلد تانگو ۵ از نظر مشخصات فنی، آپشن‌های رفاهی و ایمنی

0 147

حدود ۶ ماه پیش بود که مدیران‌خودرو نسخه برقی آریزو ۵ را به‌عنوان اولین خودروی تمام‌برقی بازار ایران معرفی کرد. اما این خودرو هرگز نتوانست در تعداد قابل‌توجهی به بازار عرضه شود و آن‌هایی هم که راه خود را به بازار پیدا کردند، با برچسب قیمتی ۲ میلیارد تومانی عرضه شدند. درنهایت، این سایپا بود که تصمیم گرفت نسخه برقی آریزو ۵ را به‌صورت گسترده به بازار ایران عرضه کند، البته نه خود آریزو ۵ برقی! نسخه‌ای که سایپا برای بازار کشور انتخاب کرده از برند سینوگلد (Sinogold) با نام تانگو ۵ است، برندی که احتمالا اولین‌بار است اسم آن را می‌شنوید. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره سینوگلد تانگو ۵ صحبت کنیم.

معرفی سینوگلد تانگو ۵

سینوگلد تانگو ۵ در حقیقت همان چری آریزو ۵ است که برند سینوگلد امتیاز تولید نسخه برقی آن را از برند چری خریداری کرده است. سایپا که موفقیت آریزو ۵ بنزینی را در ایران دیده بود، فرصت را غنیمت شمرد و نسخه برقی این خودرو را از برند سینوگلد برای بازار ایران انتخاب کرد. پیش‌تر هم نسخه برقی این سدان با نام آریزو ۵ برقی توسط مدیران‌خودرو معرفی و در تعداد محدود به نمایندگی‌ها تحویل داده شد. با این اوصاف، محصول وارداتی سایپا را می‌توان نسخه ارزان‌تر آریزو ۵ برقی دانست که با نام Sinogold Junxing شناخته می‌شود و توسط برند ناآشنای سینوگلد تولید شده است. در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به این سدان برقی خواهیم داشت تا مشخصات و ارزش خرید آن را بررسی کنیم.

 

مشخصات ظاهری سینوگلد تانگو ۵

همان‌طور که گفتیم، تانگو ۵ یکی از نمونه‌های برقی چری آریزو ۵ است و در همان نگاه اول، متوجه این موضوع خواهید شد. ابعاد این خودرو دقیقا برابر ابعاد محصول چری است؛ بنابراین طول ۴۵۳ سانتی‌متری، عرض ۱۸۱ سانتی‌متری و فاصله محوری ۲۶۵ سانتی‌متری را در جدول مشخصات ظاهری سینوگلد تانگو ۵ می‌بینید. برخی از منابع، وزن این خودرو را ۱,۴۶۰ کیلوگرم اعلام می‌کنند، این در حالی است نسخه بنزینی وزنی حدود ۱۴۱۰ کیلوگرم دارد و از آنجایی که وزن باتری در خودروهای برقی به چند صد کیلوگرم می‌رسد، وزن اعلام‌شده برای تانگو ۵ کمی عجیب است.

مشخصات ظاهری
طول ۴,۵۳۲ میلی‌متر
عرض ۱,۸۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۸۷ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۶۵۰ میلی‌متر
وزن ۱,۴۶۰ کیلوگرم

طراحی نمای جلوی سینوگلد تانگو 5

بررسی سینوگلد تانگو ۵ از نمای روبه‌رو

آریزو ۵ ظاهر مدرن و عامه‌پسندی داشت و به همین دلیل در جلب نظر خریداران بسیار موفق بود. با این اوصاف، می‌توان انتظار داشت که تانگو ۵ هم بتواند از لحاظ ظاهری خریداران را راضی نگه دارد. در نمای جلو چراغ‌های LED با طراحی کشیده و زاویه‌دار داریم که ظاهری اسپرت به این خودرو بخشیده‌اند. تنها تفاوتی که در نمای جلو دیده می‌شود، تغییر جلوپنجره مشبک آریزو ۵ به جلوپنجره پلاستیکی در تانگو ۵ است. تغییر جلوپنجره باعث جذاب‌تر شدن تانگو ۵ نشده اما آنقدرها هم بد نیست که ناامیدتان کند.

 

طراحی نمای بغل سینوگلد تانگو 5

بررسی سینوگلد تانگو ۵ از نمای جانبی

زمانی که از نمای جانبی به سینوگلد تانگو ۵ و آریزو ۵ نگاه کنید، محال است بتوانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید، مگر اینکه خیلی ریزبین باشید و متوجه تفاوت ۱ اینچی رینگ‌های آن‌ها شوید! تانگو ۵ از رینگ‌های ۱۶ اینچی با فاق لاستیک بیشتر بهره می‌برد که می‌تواند سواری نرم‌تری ارائه دهد. نمای کناری تانگو ۵، در مجموع خوب و منطقی است؛ نه بیشتر و نه کمتر.

 

نمای عقب سینوگلد تانگو 5

نمای عقب Sinogold Tango 5 هم دقیقا همانی است که در آریزو ۵ دیده بودیم و تنها تغییراتی بسیار جزئی در پایین سپر ماشین دیده می‌شود. چراغ‌ها از نوع LED هستند و با طراحی کشیده خود، ظاهری مدرن و زیبا به نمای عقب خودرو داده‌اند. سپر عقب هم طراحی ساده‌ای دارد و با سایر بخش‌های خودرو هماهنگ است.

به‌طور کلی، می‌توان گفت که طراحی ظاهری سینوگلد تانگو ۵ برای یک سدان برقی اقتصادی به‌اندازه کافی جذاب است و این جذابیت را مدیون سازنده آریزو ۵، یعنی چری است.

مشخصات فنی Sinogold Tango 5

محصول وارداتی سایپا به یک باتری ۴۸.۱۶ کیلوواتی مجهز شده است که نیروبخش چرخ‌های جلو خواهد بود. هنوز مشخص نیست این موتور توسط چه برندی توسعه یافته است و حتی اعداد و ارقامی که برای مشخصات فنی اعلام می‌شوند، کمی عجیب‌وغریب است. ابتدا بیایید نگاهی به جدول مشخصات فنی تانگو ۵ داشته باشیم.

مشخصات فنی
پیشرانه الکتریکی
گیربکس تک‌سرعته برقی
قدرت ۱۳۴ اسب بخار
گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰

شتاب ۰ تا ۵۰

نامشخص 

۶ ثانیه

حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت باتری ۴۸.۱۶ کیلووات ساعت
مدت زمان شارژ ۸ ساعت
حداکثر پیمایش ۴۰۰ کیلومتر

 

گفتیم اعداد و ارقامی که برای تانگو ۵ اعلام شده کمی عجیب است، اما چرا؟ هم سایپا و هم تولیدکننده این خودروی برقی از ارائه شتاب ۰ تا ۱۰۰ تانگو ۵ اجتناب می‌کنند و تنها شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر را اعلام کرده‌اند که برابر با ۶ ثانیه است. احتمالا بخواهید با یک تناسب ساده، شتاب ۰ تا ۱۰۰ را حدود ۱۲ ثانیه تخمین بزنید اما باید توجه داشته باشید که شتاب ثانویه خودروهای برقی نسبت به شتاب اولیه تا حد زیادی کمتر است. از طرفی، حداکثر سرعت سینوگلد تانگو ۵ تنها ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است که کمی ناامیدکننده خواهد بود.

در بحث سواری هم نباید انتظار پیشرفت یا پسرفت محسوسی در مقایسه با آریزو ۵ داشته باشید. سیستم تعلیق خودرو تانگو ۵ تغییری نکرده، بنابراین می‌توانیم سواری معمولی حاصل از سیستم تعلیق تورشن بیم در محور عقب و مک فرسون در محور جلو را شاهد باشیم.

براساس اعلام سایپا، سینوگلد تانگو ۵ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند و برای شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد هم تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. درصورتی‌که از شارژر پرتابل و خانگی استفاده کنید، حدود ۸ ساعت طول می‌کشد تا باتری خودرو کاملا پُر شود. باید توجه داشته باشید که تمام اعداد گفته‌شده روی کاغذ هستند و در دنیای واقعی، احتمالا با چنین اعدادی رو‌به‌رو نباشیم.

اگر به‌دنبال اعداد و ارقام هستید، تانگو ۵ خودرویی نیست که به‌دنبال آن می‌گردید. این سدان برقی، صرفا یک خودروی اقتصادی برای خانواده‌ و مقاصد تاکسی‌رانی است.

 

امکانات کابین و طراحی داخلی تانگو ۵

کابین سینوگلد تانگو 5

به داخل سینوگلد تانگو ۵ می‌رویم و تا زمانی که به داشبورد نگاه می‌کنید، همه‌چیز عالی است. کیفیت ساخت داشبورد بسیار خوب است، حتی بهتر از آریزو ۵ و با ترکیبی از پلاستیک و چرم مصنوعی. طراحی داشبورد هم جذاب‌تر و مدرن‌تر از آریزو ۵ است و تا حدی زیادی شبیه به آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو جدید به نظر می‌رسد. فرمان Dکات، صفحه نمایش مولتی‌مدیا و کلاستر دیجیتال باعث شده‌اند داشبورد زیبا و لوکس به نظر برسد.

همه‌چیز درون کابین خوب است البته تا زمانی که به کنسول مرکزی نگاه نکرده باشید! کنسولی که در کمال تعجب به‌طور کامل حذف شده است! سینوگلد کاملا بیخیال کنسول مرکزی شده و به‌جای آن چند قسمت برای قرار دادن وسایل تعبیه کرده است. این قسمت به حدی بد است که شما را یاد پراید‌های دهه ۷۰ می‌اندازد و تمام جذابیت طراحی داشبورد را خراب می‌کند. امیدواریم در نسخه نهایی این خودرو، کنسول مرکزی برگردد.

تانگو ۵ با حذف کنسول مرکزی نشان داد که به چه راحتی می‌توان یک محیط داخلی جذاب را به یک کابین زشت و ارزان تبدیل کرد!

بقیه قسمت‌های کابین خوب و کاربردی است و تفاوت خاصی با آریزو ۵ ندارد. فضای سرنشینان عقب خیلی زیاد نیست و اگر قدی بیشتر از ۱۸۵ سانتی‌متر داشته باشید، احتمالا نشستن در ردیف جلو را ترجیح دهید.

 

آپشن‌های رفاهی و ایمنی تانگو ۵

زمانی که به لیست آپشن‌های سینوگلد تانگو ۵ نگاه می‌کنید، بیشتر به اقتصادی بودن آن پی می‌برید. لیست آپشن‌های این سدان برقی در مقایسه با آریزو ۵ کوتاه‌تر شده و نمی‌تواند یک نقطه قوت برای آن باشد. برخی از آپشن‌های شاخص تانگو ۵ عبارت‌اند از: صفحه نمایش مولتی‌مدیا ۹ اینچی، کلاستر دیجیتال ۷ اینچی، اتوهلد، کنترل کشش و پایداری، اتولایت و دی لایت و فرمان برقی Dکات. لیست کامل آپشن‌ها و امکانات رفاهی تانگو ۵ را در جدول ببینید:

آپشن‌ها و امکانات رفاهی
کنترل پایداری دارد
کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل کشش دارد
سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی ندارد
ریموت استارتر ندارد
استارت دکمه‌ای دارد
ورود بدون کلید دارد
سنسور جلو و عقب نامشخص
سنسور تصادف ندارد
سنسور نور و سنسور باران ندارد
رادار نگه‌دارنده بین خطوط ندارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
دوربین ثبت وقایع ندارد
ترمز ضدقفل دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی دارد
اتوهلد دارد
چراغ مه‌شکن جلو دارد
دی لایت دارد
اتولایت دارد
نوربالا اتوماتیک ندارد
فرمان برقی دارد
دوربین ۳۶۰ ندارد
دوربین جلو و عقب ندارد
دوربین جانبی ندارد
ایربگ دارد
سیستم تهویه اتوماتیک ندارد
صندلی‌ راننده دستی
صندلی سرنشین جلو دستی
گرمکن صندلی ندارد
سردکن صندلی ندارد
ماساژور صندلی ندارد
شارژر وایرلس ندارد
سیستم تهویه مطبوع تک کاناله
سانروف نامشخص
سقف پانوراما ندارد
آینه جانبی با تنظیم برقی دارد

 

 

قیمت و رقبای سینوگلد تانگو ۵

هنوز قیمت نهایی سینوگلد تانگو ۵ از سمت سایپا اعلام نشده است اما قیمت علی‌الحساب این سدان برقی ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. با توجه به اینکه هنوز قیمت نهایی Sinogold Tango 5 اعلام نشده، کمی زود است که رقیبی برای آن معرفی یا ارزش خرید آن را ارزیابی کنیم. به‌محض اینکه قیمت این محصول وارداتی سایپا مشخص شود، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.